Wednesday, November 13, 2013

SYABAS ! UMNO DAH MULA TUNJUK BELANG. INI BARU BETUL TOLONG MELAYU !



pengumuman yang cukup penting untuk kelompok anak muda yang baru nak beli rumah.

PR1MA kiranya berjaya dalam projek ini, aku anggap dah boleh jadi pengimbang kepada puak kapitalis cinabeng yang gila sakan jual rumah dengan harga melampau tinggi.

mungkin untuk tahun berikutnya, PR1MA dah boleh jadi kuasa ke 2 mengimbangi sikap tamak haloba REHDA yang secara asasnya dilihat banyak menguntungkan pemaju cinabeng...

aku dah nampak ada perubahan ketara dalam stail kerajaan ( melayu/bumi)  kali ini.

dah nampak ada pengimbang  untuk mengimbang bejat perilaku dari belah sana.

sebagai contoh, PR1MA mampu bersaing dengan rehda.

manakala ISMA, persatuan yang cukup berani lawan liberalisme COMANGO.

pasca pru 13, kita perlukan lebih ramai lagi blok-blok melayu yang mewakili kepentingan melayu.

persatuan peguam muslim yang hari itu dibedal karpal dah mula tunjuk taring.

konsistensi penting untuk kita kuatkan melayu dalam pelbagai aspek.

pastikan pru 14, melayu solid dengan umno. 
shahidan kasim, tahniah atas usaha di atas !

30 comments:

Anonymous said...

kerajaan perlu wujudkan apa jua perniagaan yang cina ada.sebagai contoh kedai sparepart motor atau kereta..kita kena pecahkan manopoli mereka

Anonymous said...

Korang tengok lah apa yang cinabeng buat: 1. depa yang akan beramai-ramai line-up untuk beli dan guna skim ini guna influence MCA 2. Depa akan sewakan rumah-rumah ini 3. Akan jual setelah masuk 5 tahun, apabila RPGT dah luput 4.Kaum depa jugak akan menyusahkan proses untuk dapatkan loan. Tak kurang jugak kaum melayu yang akan ambil kesempatan yang sama. So, at the end, pi mai pi mai tang tu......akan ramai melalak tak dapat rumah.Yang akan banyak melalak adalah mereka2 yang ada rumah. Ada betul ka?

Anonymous said...

Bro,apa yang hebatnya? Cina pun layak memohon!

Anonymous said...

salam,saya terfikir masih adakah lagi pembinaan perumahan BARU berkomuniti melayu spt taman yang mempunyai surau??

Anonymous said...

Syabash Umno.

Kiranya orang melayu boleh lah memiliki tempat tinggal yang selesa
melalui PR1MA. Kalau Umno ada ingat jasa melayu menyelamatkan Umno pada PRU13, maka tolong lah melayu supaya mereka akan tolong Umno lagi pada PRU14 nanti.

Umno jangan lah nak harapkan orang cina patah balik kepada BN. Tak ada hari selagi Umno mengetuai BN. Saya nak kata disini : Pemimpin melayu Umno dan Pas tolong faham ..

(1) ORANG CINA BUKAN TAK MAHU BN, YANG MEREKA TAK MAHU ADALAH UMNO CONTROL BN. KALAU BN ITU DI CONTROL OLEH MCA ATAU GERAKAN ... PASTI BN AKAN DITERIMA BALIK OLEH ORANG CINA.

Jika anda pembaca adalah seorang ahli Umno, ADAKAH ANDA BERSETUJU DENGAN SAYA ?

ORANG CINA SANGGUP UNDI PAS BUKAN KERANA MEREKA JATUH HATI KEPADA PEJUANGAN ISLAM YANG KONONNYA DIBAWA OLEH PAS. MEREKA UNDI PAS KERANA DI MANA UMNO LETAK CALON MAKA DI SITU JUGA LAH PAS AKAN LETAK CALON MENENTANG UMNO. ORANG CINA SEDAR HANYA PAS SAHAJA YANG BOLEH MENGGUGAT UMNO KERANA ORANG CINA TAHU DAP BUKAN LAH PARTI YANG MENJADI SAINGAN KEPADA UMNO.

Come on orang melayu. Buka minda, buka aqal. Buatkan diri anda cerdik sikit daripada keadaan sebelum PRU13.

Ana Muslimah

Anonymous said...

Terbaca saya dalam BH ini hari.

(1) Chua Soi Lek minta kerjaan Umno bagi RM20juta kepada 81 SMJK(C) yang mempunyai seramai 125ribu pelajar.

Kalau ikut kepala saya. Tak bagi pun tak apa, sebab masa PRU13 mereka bukannya sokong Umno/BN, yang jadi pilihan mereka adalah DAP/PR. Tapi bangsa muka tak tahu malu, Chua Soi Lek tebalkan muka menyembah2 minta Umno bagi peruntukan kepada SMJK(C).

Umno tepok dada tanya lah kepala. Nak bagi maka bagilah, tapi bagi adil juga kepada SMK, SMA, Sekolah Tahfiz dan Maahad. Sebabnya kalau kita orang melayu menangis berguling2 kat atas lebohraya PLUS atau atas rel ketapi Utara-Selatan memprotes ... Umno sure bagi punya apa yang cina minta. Sebabnya TST la Bro. TAPI hendak lah guna formula :

Ikut kiraan saya pada kadar RM20juta seperti yang diminta oleh Chua Soi Lek maka satu kepala murid SMJK(C) adalah berharga RM160.00. Kita minta kalau pelajar cina Umno berani beli pada harga RM160.00 satu kepala makanya pelajar melayu juga Umno wajib offer RM160.00 satu orang.

JANGAN BUAT MACAM DI PRK SUNGAI LIMAU NOOOO........

Adil tak kalau macam ini ? Orang Umno camna ? Adil tak ?

Terbaca juga berita dalam BH ini hari.

2) Di Negeri Kedah, Chua Soi Lek minta 2 jawatan Exco untuk MCA. Menyembah2 dan meratus2 dia merayu kepada Datok Mukhriz. Tapi Mukriz bertegas kata nak bagi satu sahaja.

Kalau ikut kepala saya, MCA tak layak dapat jawatan Exco langsung sebab yang MCA menang 2 DUN pada PRU 13 itu pun bukan atas undi orang cina tapi adalah kerana calon mereka diundi oleh orang2 Umno. Betul tak orang Umno ? Maknanya pengundi cina tak lapar jawatan dalam kerajaan Negeri Umno.

Saya respect Datok Mukhriz, kalau dia tak bagi langsung jawatan Exco kepada MCA.

Kalau ikut formula Lim Guan Eng MCA tak layak jawatan Exco. PRU 13, DUN Kedah BN menang 21 DUN = Umno 19 + MCA 2. Tengok di Penang walau Pas menang DUN tapi Guan Eng tak bagi pun jawatan Exco kepada Pas, Pas pun tak bising dan tak menyembah2 nak minta jawatan Exco.

Memang Chua Soi Lek ni muka tak malu, mungkin mukanya tebal setebal kulit **** kut.

Seeloknya tak perlu di layan permintaan MCA ini. Kalau dilayan pun belum tentu mereka akan undi Umno pada PRU 14 nanti. Bukti dah ada ...

(1) PRU 13, Najib bagi gunung emas kepada mereka ... Pakatan Rakyat juga menjadi pilihan mereka.

(2) PRK Sungai Limau, Muhyidin bagi RM2.4 juta untuk 3 SRJKC ... tapi hanya 30% sahaja mereka yang keluar mengundi. Akibatnya Umno Bungkus Lagi di Sungai Limau.

Ana Muslimah

Anonymous said...

sokong GAP 100%! TERUSKAN PERJUANGAN!

Anonymous said...

Sebaiknya kalau tak 100%, 90% hendaklah diperuntukkan kepada orang2 Melayu. Kalau tidak ditetapkan macam itu maka kempunan lagilah orang2 Melayu. Kita kena keberanian membuat keputusan yang jitu

Anonymous said...

one step foward for the poor, 10 billion steps backward taken by UMNO...!!!

Otak geliga said...

Mmg dah nampak pertubuhan/org Melayu/Islam sudah mula berani bersuara, tahniah n terima kasih diucapkan....kita sama2 mainkan peranan....cumanya DS Ah Jib Gor n co suka buat dono dgn kerenah melampau biaDAP Cinabeng ni....makin lama makin diusap.....bukan apa....RISAU memikirkan sekiranya org Melayu merajuk tak undi UMNO akibat perangai jelik DS Ah Jib Gor n co....yg RUGI kita semua, "dia" n kuncu2 "dia" ada kesah?

usin said...

Bagus idea tu. TApi kita wajib tanya satu soalan.Adakah ia akan sampai kepada golongan sasaran?

Anonymous said...

Ya.....salah satu strategi melemahkan penguasaan UMNO aka melayu di bandar adalah dengan peningkatan harga tanah dan rumah di kawasan bandar dan bakal menyusul di kawasan pekan2 besar...oleh itu, kerajaan wajib dan dengan bersegera melaksanakan PR1MA dengan sungguh2 tersutamnya di kawasan bandar2 besar.....insyaAllah.....penguasaan tu akan dapat dikurang dalam tepoh dua ke tiga penggal selepas PRU13......

Dan satu lagi perkara pokok yang penting, mohon agar kerajaan boleh menyediakan sebuah kawasan perumahan atau kem yang terjaga yang terdiri daripada kesemua agensi2 penguatkuasa yang terlibat dengan pihak2 yang durjana, tokey hiburan dan syiah.....cantas habis-habisan........sesi rehat sebentar dah makin.....tiba masa untuk kali kedua, ops cantas ke-2.........

Mintak pihak kdn check balik daftar2 pendatang asing dari china sebab kadar kelahiran orang cina kat malaysia ni agak ramai sangat.....sesuatu yang agak pelik......dan mana2 warga cina yang menetap lama agar tidak dibenarkan manjadi warganegara sebab diorang ni datang bertujuan dan diatur oleh pihak2 tertentu.......dan berhati2 dengan gro2 cina yang entah melahirkan anak2 kat malaysia, dan jadi warganegara pulak terutamanya kat hospital swasta cina........sumthing goes wrong here......orang melayu masih lagi ramai yang beranak, tapi cina ni seolah2 macam beranak 4-5 orang satu keluarga....agak hairan jugak.....

Anonymous said...

Orang melayu sangat hebat dalam berdagang...itu adalah fakta...oleh itu, sekarang adalah masa yangs esuai untuk kerajaan meletakkan orang melayu untuk mewakili mana2 pihak pelaburan dalam malaysia, xperlu nak bagi cina jadi tokley kilang ka apa dah.....orang melayu ramai lagi yang berkemampuan dalam malaysia nie......dan pemilihan utama dalam setiap organisasi dalam kerajaan termasuk cikgui adalah latar belakang melayu, kelayakan dan semangat melayu islamnya kuat.....itu sahaja dah mencukupi untuk kerajaan BN terus mendaulatkan melayu dan islam demi kelangsungan melayu di malaysia, dan kurang2kan lah untuk kroni2 dalam umno sahaja sebab kami yang menyokong jugak mengharap sesuatu daripada kerajaan atas sokongan kami.......faktor utama lain kekalahan prk sg.limau adalah peruntukan kepada sekolah cina.....cukup2 lah wahai kerajaan umno......saya pun dah makin muak dengan benda2 nie.....tuuuuu banyak sekolah pondok dan tabligh ASWJ yang perlukan sistem pengajaran yang terbaik dari kerajaan Malaysia.......

Anonymous said...

tahniah..satu usaha yg baik untuk kurangkan monopoli harga rumah dan rakyat mampu untuk memiliki rumah terutama di bandar..bila dah ada yg rendah, yg mahal kena beringat sebab rakyat dah ada pilihan..pasaran akhirnya kembali kpd pembeli/pengguna yg rata2nya sudah tentulah melayu..

jom teruskan jihad ekonomi..ABC..BCL..

HidupMelayu said...

Macam nilah baru betul UMNO yang membela Melayu.

Najib mesti ingat, kebanyakannya yang undi BN dan beri BN kuasa untuk memerintah adalah ORANG MELAYU/BUMIPUTRA.

Jangan asyik nak jaga hati cina macam tatang minyak yang penuh aje. Last-last apa yang Najib dapat? Cina2 tu tetap undi DAP dan kutuk Melayu.

Anonymous said...

UMNO tolong kroni ke Melayu?

Anonymous said...

harga rumah yang di buat oleh pemaju cina sangat melampau tak masuk akal macam kat rawang , rumah , kedai corner lot hanya untuk sewa tak jual buat keuntungan atas angin untuk gaju bulanan... kalau leh kerajaan buat kedai hardware 1M, spare 1M, kedai borong 1M ... cadangan kalu leh lah kedai runcit dan kedai ikan 1M di gabungkan baru untung sikit ini apasal di asingkan sebbab tokey lain lain tak leh bergabung ... macam mana nak naik kan bumiputra asyik pikir hal sendiri .... banyak agenda asing tengan menyerap fikiran melayu yang amsih agong kan orang luar berhati hati lah dalam membuat keputusan

salim hasan said...

YANG PALING PENNTING
1.MELAYU KENA BUAT GESAAN KEPADA SPR .GUNA SISTEM BIOMETRIK PADA PRU 14
2.BERSIHKAN SENARAI PENGUNDI DARI .PENGUNDI HARAM CINA DAN NEGARA LAIN .MELALUI SISTEM BIOMETRIK INI
3.GIATKAN USAHA MENDAFTAR PENGUNDI .MELAYU MULAI SEKARANG

Anonymous said...

Selagi bergantung talian hayat pada kerajaan selagi tu melayu miskin macam ko

Anonymous said...

Kenapa...? Bangsa cina tu bukan warganegara ker..?

Anonymous said...

Ada... Beruk pun dah dok dalam bandar. Ko bila lagi..?

Anonymous said...

Hahahaha.... Betul betul sial

Anonymous said...

Projet kroni punya. Rumah dapat kat pendatang. Kalau tak caya tengok la..

Anonymous said...

Tunjuk kan bukti bukan nya dengan kata kata

Anonymous said...

Setakat jual nasi lemak tepi jalan tak payah le nak boikot kedai cina

Anonymous said...

Jangan cepat memuji... Jap lagi ko kena GST tau... Bersiap sedialah ye

Anonymous said...

Tak de kene mengena ngan kroni atau melayu... Tebatuk tepi tangga pun cina dapat untung...

Anonymous said...

Alhamdullilah, the most racist website in the world...

Anonymous said...

Terus boikot kedai cina , teruskan ! Teruskan ! Teruskan !

Anonymous said...

Boikot mca..mic..parti dayak....dan ada 13 parti dlm BeEnd..satu je parti Me layu yg blh tinggal dlm Be End.