IKLAN BERBAYAR

Wednesday, December 18, 2013

JANGAN LUPA PADA JANJI.. NANTI HILANG UNDI.


artikel menarik 
KLIK SINI

14 comments:

Anonymous said...

Adik ipar aku dua ekor kerja kerajaan. seorang cikgu, seorang lagi pegawai bahagian kebersihan makanan. Dua-dua ekor sokong anuwar macam tuhan. Kerja gaji dalam 3 ribu, sekarang dah mengeluh salahkan BN.
Aku gelak dalam hati.. aku cakap kat diaorg suruh mintak tolong kerajaan selangor untuk ringankan beban.diaorg terkedu. diaorg cakap kerajaan selangor tak boleh buat apa2. aku gelak besar. dah tahu tak boleh buat apa2 buat apa undi, buat apa sokong? hahahaha

sekarang BN tunjukkan kepada melayu ni apa jadi kalau BN tak jaga diaorg. Apa jadi kalau cinabeng dibiarkan bermaharajalela. yang naikkan harga barang adalah cina, bukan BN. time minyak naik harga barang naik, time minyak turun ada harga barang turun? maaf cakap, ko dapat apa yang ko undi.
Apa jadi dengan ko GAP, itupun tak nampak ke? bukanke ko yang suruh melayu ganyang cinabeng. sekarang masa untuk melayu berjimat. beli apa yang patut. jangan beli rumah harga 500k milik cinabeng. beli hanya barang yang berpatutan, jangan pergi dok hotel cinabeng, duduk homestay je. bila melayu berjimat, cinabeng akan merasa siksa. inikalilah kita ajar mereka cukup cukup..

Anonymous said...

kalau nak jatuhkan cinabeng UMNO sorang tak boleh buat, rakyat kena bersatu, rakyat kena berkorban. Jangan mulut cakap nak ajar cinabeng tapi tangan hulur duit beli debgan cina. kalau dulu makan ayam, sekarang makan telur, kalau dulu makan ikan segar sekarang ikan kering. kalau dulu duduk hotel bercuti kat genting sekarang pegi homestay. Berjimat!! itu cara kita hancurkan business dan cengkaman ekonomi cinabeng kat malaysia. UMNO sudah membuka jalan, tepuk dada tanya selera.. buka mata buka hati, tengok apa yang tersirat..

Anonymous said...

4 tahun korang makan nasi dengan telur, aku gerenti 50% business cinabeng lingkup!! 25 tahun hidup senang, korbankan 4 tahun demi bangsa dan negara kita. ajar cinabeng sampai bankrap.
istiqamah kembali asas perjuangan ko GAP. melayu memang lemah dengan duit. tapi kalau betul kita nak negara kita balik, berkorban la sikit. bukan lama pun.

doncin cai said...

hehheeee manifesto bukan janji

Anonymous said...

Tak apa... Kejap jer protes nih!

Najib pun tahu...

Nanti PRU14, pandailah blogger2 dan macahi2 sekalian buat konar baring! Siap dengan OPEN DECLARATION pulak tuh!

Dah lah, Melayu memang telah ditakdirkan semenjak azali lagi bertelur kecut!

Anonymous said...

Saudara Blogger

Siapa control siapa ? Adakah Pas control DAP atau DAP control Pas ? Saya, anda dan kita2 yang berada diluar Pas dah nampak bahawa Pas memang sah berada di bawah pengaruh DAP. Tetapi sedihnya kawan2 kita yang berada dalam Pas tidak nampak akan hal ini. Sebabnya kalau mereka nampak sudah tentu mereka secara perlahan2 akan memisahkan diri daripada Pas. Kerana memang sah Pas tidak boleh diharapkan untuk menjaga islam dan melayu.

Nak kan bukti ? Ini dia cerita terbaru sebagai buktinya.

Berita terkini, keluar dalam paper. Mat Sabu ganti Salleh Man sebagai Pesuruhjaya Pas Pulau Pinang. Mungkin ada yang tanya balik saya, apa ada kena mengena dengan dakwaan saya " DAP control Pas ".

Mungkin orang Pas sendiri tak sedar bahawa Kerjaan DAP Pulau Pinang tak selesa dengan Pas Pulau Pinang di bawah teraju Salleh Man. Pas di bawah Salleh Man minta 4 benda kepada Kerajaan DAP Pulau Pinang :

(1) Jangan masuk campur dalam urusan keputusan MAIP.
(2) Tambahkan Ahli Majlis PBT dari kalangan orang Pas.
(3) Beri hak untuk Pas menentukan siapa patut jadi JKK dikampong2 yang ahli Pas dominan.
(4) Tambahkan kouta Ahli Lembaga Pengarah dari kalangan orang Pas dalam agensi atau anak syarikat kerajaan negeri.

Kemuncaknya, Pas di bawah Salleh Man mengugut akan melepaskan semua jawatan dalam Kerajaan DAP Pulau Pinang jika 4 benda itu tidak ditunaikan.

SEPATUTNYA. Jika Pas benar2 ada maruah, jika Hadi Awang benar2 ada maruah, jika Hadi Awang benar2 seorang yang berani. Pas atau Hadi Awang seharusnya mendesak dan beri kata dua kepada Kerajaan DAP Pulau Pinang, " Penuhi tuntutan Pas Pulau Pinang atau Pas akan mengkaji semula kerjasama Pas-DAP ".

TETAPI. Hadi Awang telah bertindak " jantan " dengan mengorbankan Salleh Man. Sekarang kita nak tanya, siapa yang tidak mahu kepada Salleh Man, adakah Hadi Awang yang tak mahu Salleh Man atau Lim Guan Eng yang tak mahu Salleh Man ?

JELAS. Jelas sejelas2nya. Memang sah Hadi Awang takut kepada Lim Guan Eng. Memang confirmed Pas is being controlled by DAP.

HARAPAN. Hendaknya akan ada lah pelawat blog ini yang mungkin orang Pas atau pro Pas, yang mampu untuk mengemukakan hujah bagi menafikan dakwaan saya " BAHAWA PAS SESUNGGUHNYA DIKAWAL (CONTROLLED) OLEH DAP " bersandarkan insiden Mat Sabu Ganti Salleh Man.

Ana Muslimah

Anonymous said...

Pembangkang dapat durian runtuh.

Pemimpin PKR bodoh, pemimpin Pas bodoh, pemimpin DAP bodoh ... akan dikatakan bodoh teramat bodoh jika mereka mengumpul rakyat berdemo gara2 isu kenaikan harga barang, harga minyak, harga letrik dan harga tol. Kalau pemimpin pembangkang adalah ahli politik yang cerdik mereka pastinya melihat Isu Kenaikan ini sebagai satu anugerah tuhan kepada mereka atau durian runtuh daripada kebun durian Najib kepada mereka.

Najib sedang melebarkan dan menurap laluan ke Putrajaya. Untuk siapa ? PRU 14 ada jawapannya.

Ana Muslimah

Anonymous said...

Gap baca utusan bahaya radiasi wifi. Salah satu penyebab budak budak melayu. Otak lembab kuat memberontak. Kencing manis...banyak lagi. Cara pencegahan tanam banyak pokok misal lidah buaya, kain kapas rumah perabot kayu, aquarium kolam ikan. Makan cendawan pegaga.....p akaian metalik baju makmal topi ada ekor.....khawin empat.

Anonymous said...

Nampaknya pakatan DAP(PR) telah mendapat durian runtuh daripada kerajaan UMNO(BN). Sebab itu kita nampak DAP membisu, PKR mendiam dan PAS menyepi ... rupa2nya mereka sudah mendapat Durian Runtuh sebagai bekalan untuk dimakan semasa PRU 14 nanti.

Tak apa Datok Najib, naik lah apa saja yang Datok rasa patut naik. Pembangkang pun dah tak ada modal lagi dah nak bantah kenaikan.

Ana Muslimah

Anonymous said...

umno dah lama hilang undi kat selangor ... nampaknya kos hidup semakin meningkat bawah pakatan ... tol naik...elektrik naik...

Anonymous said...


NAJIB O NAJIB....

MUDAHNYA JANJI.....

Anonymous said...

Syabas GAP..
Najib sudha belajar bohong dr Anwar dan Pork Nick najis.
Apa lg yg ada jika kredibiliti pmimpin berbohong.. mesti kena step down tiada kapasiti memerintah lagi.

Memalukan BN apa punya Presiden yg hanya mahu menang sorak semasa kempen PRU dan akhirnya semua tergadai..

STEP DOWN NAJIB!!

aku melayu rasis said...

sejak bila org politik Malaysia suka cakap tak berbohong???
kalau PR pegang kerajaan pun mereka akan cakap bohong, samalah kalau BN pun..UMNO? lagilah banyak bohongnya. Tak caye? tuuu depan mata, baca sendiri. Cumanya mereka ini pandai tutup pembohong dgn membohong. Dah dekat PRU 14 nanti boleh tengok lagi jelas..bagi kain pelikat, beras satu beg, duit RM500.."kita akan pastikan rakyat tidak susah!!"
ada mata lihat, ada otak-fikirlah!
Dah tak ada pilihan, pangkah jualah BN...maka terpaksalah hadap jua kerenah..walaupun dgn paksa rela.

Anonymous said...

janji ditepati..jangan jd mcm pembangkang janji kelongkang..janji kalah nak jadi pensyarah?..pensyarah jalanan ade le ambe nampak..kalau janji tak ditepati, rakyat akan hilang kepercayaan..rkyt skrg dah celik lagi terbuka..

teruskan jihad ekonomi..ABC..BCL..