Monday, December 16, 2013

PEMANDU..MENINGKATKAN LAGI RINTIHAN RAKYAT PERTENGAHAN !


KLIK SINI

8 comments:

Anonymous said...

Naik Lah Berapa Lu Suka ...

mula2 sekali ... minyak petrol naik, pastu ... gula pula naik, tahun depan ... letrik confirm naik, tahun depan juga ... tol pun nak ikut naik.

naik lah apa pun, aku tak kisah punya ... yang penting harga barang jangan naik. setakat hari ini aku puji kerajaan sebab tidak menaikkan harga barang. syabash Umno, syabash BN dan syabash Najib ... ini baru lah betul dengan slogan RAKYAT DIDAHULUKAN. bukan macam kerajaan PKR di Selangor ... naikkan elaun wakil rakyat mereka sampai 300%. bukan macam kerajaan DAP Pulau Pinang ... tak sudah2 duk kacau dan halau peniaga kecil melayu nak meniaga cari makan nak bela anak bini.

bukti kerajaan tak naikkan harga barang.

(1) baru2 ini aku minum teh tarik ... dulu2 bayar RM1 sahaja, tapi kali ini bila nak bayar cashier kata kena tambah dua kupang lagi (20 sen), aku tanya pasal apa, jawabnya pasal gula sudah naik.

(2) baru2 ini bini aku pesan suruh beli bawang merah satu guni sebab dia nak buat karipap untuk jualan, dulu2 satu guni cuma RM7 sahaja, bila bayar punya jam cashier kata aku bagi duit tak cukup, dia kata sekarang bawang merah RM12 satu guni, aku tanya kenapa naik, dia kata pembekal yang naikkan.

dalam kedua2 cerita tadi mana ada siapa yang kata kerjaan yang naikkan harga ... kesimpulannya yang menaikkan harga teh tarik adalah gula, yang menaikkan harga bawang merah adalah pembekal.

kerajaan memang perihatin dengan masalah rakyat, kenaikan letrik tak melibatkan rakyat sederhana dan miskin, letrik naik hanya kepada golongan kaya dan kilang serta industri, pada aku kalau letrik nak naik 50% atau 100% sekali pun, rakyat miskin dan sederhana macam aku ini tak terjejas apa2 pun.

maka aku menyeru lah kepada rakyat miskin dan sederhana, jangan lah jadi bodoh nak ikut Anwar Ibrahim buat demo kononnya nak membantah kenaikan gula, minyak petrol, letrik, tol dan GST ... kita orang miskin tak terjejas apa2 pun.

petrol naik ... kita orang miskin kebanyakkan pakai basikal sahaja, paling hebat pun kita setakat mampu pakai motorsikal saja.

gula naik ... kita orang miskin rata2 ada penyakit kencing manis, kita minum mana ada bubuh gula.

letrik naik ... kita orang miskin, pakai letrik setakat untuk lampu dan tv sahaja, mesin basuh tak ada, aircon tak ada ... berapa sen benor lah bil letrik kita sebulan2.

tol naik ... kita orang miskin naik basikal dan motosikal nak ke bandar ikut jalan persekutuan saja, mana ada tol. kalau nak ke kolompor kita naik bas express atau ketapi saja, tak payah susah2 fikir pasal nak kena bayar tol.

Pak Pandir

Anonymous said...

baru aku tahu rupa2nya dalam Umno pun ada juga pemimpin yang bodoh phiang. naik lah apa pun, ianya tidak libat atau jejaskan rakyat miskin dan sederhana. sasaran kerajaan adalah kepada orang2 kaya dan tokey2 kilang.

Najib kena jaga2 dengan pemimpin Umno jenis ini, bukan apa takut dia ni musang bulu ayam (mungkin orang Anwar ?).

Ahli Umno Cerdik

Pasial Dapig said...

alau gaji Punahsihat PM tu RM15000 sebulan, Aku sanggup suruh PM bayar aku RM6000 je untuk jadi penasihat yang lebih baik dari dua bodoh nih. Omar Tak Ong dan Idris Jala tembus harus letak jawatan.

Anonymous said...

Bro

Aku pening la dengan Umno ni. Bila Pas ajak muzakarah, mereka kata okay. Tapi dalam masa yang sama mereka hentam Mat Sabu orang no 2 Pas dengan isu syiah pula.

Sepatutnya kalau nak muzakarah, jangan lah duk jaja cerita pemimpin Pas itu ini itu ini. Muzakarah dulu, bila dah berpakat elok2 baru lah pakat tegur hang aku mana yang tak betul.

Sampai kiamat pun tak akan jadi muzakarah Umno-Pas. Sampai kiamat juga tak akan jadi cantuman Umno-Pas. I am very sure about this. Lim Kit Siang and Karpal Singh also share the same view, they have nothing to worry because they know this not going to happen, they know very well who is Umno and at the same time they also know who Pas is.

Anonymous said...

PEMANDU
PMO
CONSETAN
ANAK SETAN
BAPAK SETAN

SEMUA BINATANG DIATAS DILANTIK OLEH KETUA SYAITAN IAITU HJ NAJIB WAL BEBAL IBNU TONGONG AL BAHLOL

Anonymous said...

GAP ni pergi makan angin ke ? Dah lama dia tak update blog dia .

Anonymous said...

Najib boleh melingkup dgn punahsihat2

Anonymous said...

AKu rase GAP lepak dgn bini no.2 kot sbb tu die lambat update hehheee gurau jer GAP..