Friday, December 6, 2013

PERHIMPUNAN AGUNG UMNO : MANA PERGI ASAKAN KERAS TERHADAP 'JASA CINABENG TIPU BN ' ?


mana pergi gamaknya asakan keras terhadap 'jasa cinabeng' tipu hidup-hidup BN ?

idris haron dah keluarkan kenyataan mahu maafkan cinabeng melaka.

tak sampai beberapa hari tewas, ali rustam pernah kata cinabeng melaka tak kenang budi.

malah najib sendiri pernah kata keputusan pru adalah tsunami cina.

cina kat bawah ni DECLARE SELAMBA DIA SOKONG PAKATAN.

malah dalam kenyataan nya sebelum pru 13, dia siap cakap CINA DAH KENA BRAINWASH SEJAK HARI PERTAMA LAGI DENGAN BN.

PS ; sebenarnya aku tak terkesan pun kalau umno dah mula lembik dengan cinabeng nih.. kita ni, melayu lebih besar dari parti umno. fikirkan DAP,PAS dan PKR dah cukup untuk kita faham betapa bahayanya politik mereka dalam mengancam hak islam/melayu.

patutnya kita melayu asak dulu sampai santak ke dinding tentang tatacara nak tunjukkan kat cinabeng erti pulang paku buah keras.

justifikasi kebaikan orang melayu mudah, sebelum pru 13 apa jugak yang cinabeng nak umno dah bagi.

bukan setakat bagi, malah cinabeng serang hak melayu dan islam yang dah termaktub dalam perlembagaan pun kita senyap dan diam. kononnya harapan cinabeng undilah BN.

TAPI TAK... MEREKA TIPU KITA HIDUP HIDUP.

la ni, tiba-tiba jadi lembik pula. patutnya asak mereka, sampai mereka pada pru 14 kelak membuktikan mereka dah kembali pada BN. barulah bukak buku baru nak deal.

bertahun dong zong asak melayu, adakah mereka dah minta maaf dan kata nak kow tim dengan melayu ?

TAKDE BEB.. mereka cauvinis yang konsisten. kenapa tak umno ?


INGAT NI BETUL-BETUL WAHAI PEMBELACAN SEKALIAN.

keputusan pru 13 dah buktikan kita bangsa melayu dan bumiputra dah berjaya tubuhkan kerajaan walaupun cinabeng hampir 98% tolak BN !

tak sampai berapa bulan, pusing balik pulak ke ?

lim guan eng dah masuk dua musim jadi ketua menteri melaka. berapa banyak HAK MELAYU DIA GADAI..

ADA DIA MINTAK MAAF KE ?

bukan setakat kuatkan cinabeng di pulau pinang, guan eng siap ganyang lagi hak melayu..

yang kita pi tunjuk lembik kat cinabeng apahal ?

patutnya kita ( pemimpin melayu )  bagitau melayu dan bumiputra, KAMI TERIMA UNDI ANDA PADA PRU 13 DENGAN HATI TERBUKA. 

SEKARANG BAGITAU KAMI ( KERAJAAN ) APA YANG KAMU NAK !

yang bagi undi kamu senyapkan, yang tak bagi undi pulak kamu ketagihkan !

konsisten melayu konsisten !


35 comments:

Rakyat Malaysia said...

.


Nelson Mandela RIP .



.

Anonymous said...

Umno tetap umno,dapat madu sepah dibuang,janji menang pru..

Labu8455 said...

Semua perwakilan dah kena gertak dengan ah jib Gor

Anonymous said...

runtun hati ini bila pemimpin melayu yang dahulunya berdegar-degar berpatah arang, berkerat rotan dengan bangsa cinabeng tu tapi kini sanggup nak maafkan mereka semudah ABC.

Dikejutkan lagi dengan perangai syarikat roti Gardenia yang menghulurkan sumbangan kepada portal berita haramjadah, Soroskini untuk membina bangunan mereka di KL.

Setelah berhempas-pulas orang melayu (bukan penganut PAS & PGayR) mempertahankan imej Gardenia yang cuba dijatuhkan seburuk-buruknya oleh kaum cinabeng termasuk yang ditulis dalam Soroskini, tiba-tiba syarikat tu beri sumbangan untuk Soroskini hidup dan terus mencemuh orang Melayu, pemilikan syarikat orang Melayu dan apa sahaja yang kene mengena dengan Melayu di malaysia ini.

Aku rasakan, mungkin sudah masanya aku nak boikot Gardenia ini juga supaya mereka sedar yang menyokong mereka selama ini siapa lagi kalau tidak bukan masyarakat melayu (sekali lagi, bukan penganut PAS dan PGayR). Kali ini biar massimo menguasai jualan dalam malaysia, walaupun aku sendiri takkan sentuh produk dari cinabeng tu seumur hidup aku......

Biar mereka terima pengajaran dari tindakan mereka tu sendiri..

Anonymous said...

mangkok ayun ni dah hilang semangat dato laksamana hang tuah

Anonymous said...

tak payah lah kau nak harapkan pada pemimpin umno sekarang ni terutama pemuda untuk membela bangsa melayu yang dah makin mereput kat bumi malaysia ni.

Anonymous said...

apa salah nya kalau kita berikan hak kita kepada orang cina. bukankah kita menuju kea arah Malaysia Malaysian. Sewajarnya Pulau Pinang dibangunkan dengan lebih pesat dan menyediakn kemudahan pelancongan untuk menyuburkan ekonomi negeri. Sebaiknya orang melayu di pulau pinang boileh menjual tanah mereka kepada orang cina supaya negeri membangun dengan pesat.

ajai62 said...

Assalam Bro

Setuju sangat Bro... UMNO kena ingat tanpa sokongan orang Melayu yang bukan AHli UMNO dimanakah kedudukan mereka sekarang...???????

salim hasan said...

SIAPA YG BACA KAT UTUSAN TADI ,MEMANG MENYIRAP DARAH. IDRIS HARUN TUNJUK BAIK DAN MAAFKAN CINA MELAKA. KONONNYA DGN HARAPAN PUAK PENIPU MAKAN BABI NI AKAN UNDI BN PADA PRU 14 NANTI. HALLO PAK DERIS!! ELOK LE U MIMPI PUAS PUAS YG BANGSA LAHABAU (PINJAM ITILAH ORG MELAKA) YG MENJADI DURI DALAM DAGING KPD MELAYU NI NAK UNDI BN LAGI

Anonymous said...

Hanya boleh terus dengan boikot sekuat kuat nya bisnes dan apa apa saja keluaran dan servis orang cina kecuali yang mualaf.

Dah terlalu berlembut UMNO sedangkan kuat dan kaya mana cinabeng ni Allah akan sentiasa ada.

Ucapan menegakkan hak melayu-muslim-bumiputera pun pada tone yang rendah dan berkias....apalah takut sangat kuasa cinabeng ni?

Anonymous said...

penat penat kita sokong gardenia, last2 dia bagi sumbangan dana kat malaysiakini. puuuiiihhh!!!
KUALA LUMPUR 5 Dis. - Pengurusan syarikat pengeluar roti Gardenia Bakery Sdn. Bhd. yang 30 peratus dikuasai oleh Padi Beras Nasional Berhad (Bernas) diminta menjelaskan tindakannya memberi sumbangan dana kepada portal propembangkang, Malaysiakini.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Cheras, Johari Yazid berkata, umum mengetahui pemegang saham terbesar di dalam Gardenia ialah Bernas yang dimiliki tokoh korporat, Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary.

“Umum juga mengetahui bahawa Malaysiakini adalah portal berita propembangkang yang hanya menghentam dan mencari kesalahan kerajaan pimpinan Barisan Nasional termasuk mempersoalkan fungsi Bernas.

“Apakah tujuan Gardenia menyokong Malaysiakini? Apakah sokongan ini telah mendapat persetujuan daripada Bernas? Apakah sokongan ini telah mendapat perkenan pemegang saham terbesar Gardenia?

“Oleh itu, Pemuda UMNO Cheras menuntut penjelasan Bernas dan juga Ketua Pegawai Eksekutif Gardenia, Yap Kim Shin mengenai tindakannya memberi sumbangan dana kepada Malaysiakini," kata beliau dalam kenyataan akhbar di sini hari ini.

Beliau mengulas laporan Malaysiakini hari ini yang bertajuk Gardenia tampil sokong dana bangunan M’kini memetik Kim Shin sebagai berkata, “syarikatnya menyokong usaha Malaysiakini untuk membawakan laporan dan pandangan dengan cara yang betul".

Tidak dinyatakan nilai derma yang diberikan oleh Gardenia itu dalam kempen Malaysiakini memungut derma bagi pembinaan bangunan baharunya di Petaling Jaya.



Artikel Penuh: http://utusan.com.my/utusan/Politik/20131206/po_02/Gardenia-perlu-beri-penjelasan#ixzz2mexCPZu4
© Utusan Melayu (M) Bhd

Anonymous said...

Tak perlulah UMNO mengutuk bangsa cina didalam perhimpunan UMNO .Kita buat tak tau aja ...kita buat tak nampak aja orang orang cina .....atau lebih tepat lagi adakah orang orang cina diMalaysia ni ?lebihkan focus pada bangsa Bumiputra dan bangsa Melayu ........Kalau diaorang bersuara buat buat tak dengar .......mamposlah dia orang .
Orang orang melayu tak payah melalak melolong pasal cina dan Imdia .yang pentingnya orang orang melayu bersatu ....kuasa akan terus ditangan kita .....Biarlah pas bersama DAP dan Pakatan rayaat.......Tapi masa mengundi pangkah Calun UMNO macam PRU13 .

anti kominis dan DAPpigs said...

Apa punya haprak Melayu Melaka ni. Belom apa-apa dah nak maafkan. Woi...apik2 babi tu peduli apa ko nak maaf kan dia orang ke tidak. BAgi kat mata2 sepet ni apa yang patut saja dibawah perlembagaan, tak lebih tak kurang. Yang mamat MB ni sebok2 nak maafkan buat apa???? MAta sepet tu mintak maaf ke?????

Anonymous said...

Betul kata ayahanda Tun Dr Mahathir bahwa "Melayu Mudah Lupa" dan sekarang " Melayu Dah Nyanyuk" sbb tak belajar dari sejarah. Ini kah progressif dari ketua liberal?
Agama dan agenda bangsa tidak begitu relevan lagi?
Di Singapura ada kah relevan nya Melayu? Merempat di bumi nenek moyang sendiri?
Dato Sri Najib ingatlah amanah bangsa supaya jangan seketika lupa kepada yang masih banyak berharap supaya UMNO membawa perubahan kepada kebaikan dan penambahbaikkan hidup rakyat Melayu secara am nya.
Akhir kata saya masih rindukan cara Tun Dr Mahathir memerintah.
Sekian.

Anonymous said...

Betul tu. Melayu ni senang nak maafkan tapi tengoklah keadaan jugak. Kalau tak jadi lembik sampai ke sudah.

Anonymous said...

Pembetulan lim guan eng ketua menteri pulau pinang bukan melaka.

Anonymous said...

Apa pun yang terjadi saya tetap buy chinese stuff last.

wan jamak said...

aku dah kata melayu (kebanyakan) memang bangang! belajar malas, IQ rendah, melalak mintak org lain mintak maaf cukup pandai.. tapi habis takat melalak ja..

tindakan zero, yelek..

Anonymous said...

menitis air mata aku mengenamgkan betapa lembiknya pemimpin melayu kita.umno semakin lesu

Anonymous said...

Aku tk fhm pemimpin Melayu semuanya spt kena sumpah dgn air kencing CinaBeng. Tk konsisten dalam menentang kemaraan cauvanist Cina. Kita bukan hendka berperang dgn mereka. Tetapi cukup dgn mengekalkan prisip ketuanan Melayu.

Si KM Melaka ni pegi ckp sedia maafkan Cina apehal? Lg lah Cina naik tocang dan cari pasal. Lantak diornglah nk undi siapa..itu bkn satu kesalahan.. yg salahnya kita sbb beri muka dan jilat kaki Cina wpun tk mau dh pd UMNO BN.

Buat statement bodoh mcm ini memalukan krn Cina tknak pd BN bukan suatu kesalahan, tp kita perlu bijak mengutamakan mana yg utama.. belum apa2 nk JINAK balik dgn CinaBeng..

nnt KM Melaka bg projek juta2 pd CinaBeng.. tanda 'terima maaf'? padahal bilanya Cina bangsa pemakan khinzir tu mintak maaf? weeei pemimpim UMNO xreti MALU ke? sedar diri laah!!

KUMIM ABDULLAH said...

Nampaknya UMNO pun seakan tidak boleh diharapkan untuk terus memperkasakan MELAYU ISLAM, dan mengasak Para Pelampau Cinabeng.... Masing-masing seperti juga PAS yang masih nak menjaga hati dan 'Penjilat Cinabeng'(istilah yang Bro GAP selalu gunakan)... Justeru, para PENCINTA MELAYU ISLAM WAJIB BERSATU di atas pentas lain untuk MENGASAK dan MELAWAN PROVOKASI daripada PELAMPAU CINABENG.

Anonymous said...

kepala butoh engko, Gap kimak

Anonymous said...

Syabas bakal dambil alih GAMUDA..

Helah Cina juga akhirnya

Anonymous said...

Dia nak jadi next 'Ali Rustam' selepas PRU14 nanti kot.

Anonymous said...

kesiannnnn melayu....para pemimpin nya lemah dan lesu.....terpaksa kow tow kepada bangsa minoriti demi undi dan sedikit kesenangan duniawi (baik pemimpin PAS, PKR mahupun UMNO)...bangsa kafir harbi yang telah terang terangan kuat menipu dalam apa juga bidang perniagaan ini ssudah menjadi terlalu sombong dan bongkak kerana telaah berjaya menguasai ekonomi negeri yg di tumpangi sejak zaman ber zaman ini....mereka perlu di sekolahkan semula dgn ********* termasuklah para pemimpin melayu yg telah mengkhianati bangsanya sendiri ini..

Anonymous said...

siapalah yang melayu nak harapkan lagi!

pas.....sering kena gertak dengan bengali!!!

pkr......anwar nak jadi pm dua tahun saja lepas tu bagi cina,

umno.....semakin disokong semakin sombong.

kesudahanya melayu tinggal sisa je.sisa pas,pkr serta umno.

Anonymous said...

MELAYU MEMANG LAH BODOH!!

SELAGI TAK BERSATU CINABABI AKAN SENTIASA BESAR KEPALA!!

YANG PALING PENTING SEKARANG IALAH CARI JALAN PENYATUAN MELAYU/BUMI KALAU DAH BERSATU SECARA OTOMATIS CINABABI GOYANG!!

MELAYU TERUTAMA PASSIAL DAN PKRABAK BERHENTI LAH JADI BONGOK SEBELOM KEADAAN MENJADI LEBIH BUROK!!

JANGAN LAH TEROS DI PERBODOHKAN OLEH N.JIS DAN ANWARPENDUBUR!!

Anonymous said...

kepala butoh engko, Gap kimak

December 6, 2013 at 6:39 PM

________________________________________

Ini contoh binatang yang keluar dari bani dan bukan puki mak dia..

Anonymous said...

Agama kita dah btau dengan jelas siapa musuh Islam yang nyta serta bagaimanakah sikap kita sesama Islam tp x nak ikut juga? Maka tunggu la balasannya...kehancuran umat melayu dan paling ditakuti agama Islam.. Siapa yg bertanggungjawab tanggunglah nanti di sana. Kemewahan dunia sekejap jer, duit berbilion makan nasi sepinggan juga, pakaian pun makin kurang kainnya tp mahal sebab dikaburkan oleh persepsi tukang fesyen yg nak kaut untung berjuta dr poket pelanggan, itupun pakai sekali jer, naik kereta orang lain yg rasa nikmat memandu,...sebab tu agama kita cakap dunia ni tipuan semata2 untuk yg mudah terpedaya, yg hebat dan kekal ialah akhirat nanti. So, gunakanlah usia kita di dunia untuk memperkasakan agama dan bangsa serta negara kita tercinta agar mati kita nanti aman dan direhai..

Anonymous said...

Assalam...
a ha ha ha...penat letih..pemimpin tak kira belah mana haprak hampeh hencus...lebih terok hina malang bangsat kalo pemerintah cakap tak serupa bikin...tp apa lg yg marhein bulih buat..menyalak pecah tekak pown pemerintah tetap buta mati hati akal fikiran perasaan..sabarnya haku....

Anonymous said...

gua semakin benci dgn pemimpin2 melayu yg dah kena kencing dgn cina dap tapi tetap nganga mulut utk dikencing lagi.. hampehh punya pemimpin mcm ni.. melayu tak dibela tapi cina dap juga yg dijilatnya..

Anonymous said...

teruskan konsisten jihad ekonomi..kalau kita masih fikir positif tentang mereka walaupun dan terkena 2 kali mmg malang la kita..mereka akan fikir buat le apa pun kat melayu, tetap mereka bantu kita, kedai kita penuh jugak..apa mau bimbang?..

tp sekurangnya ok le ada jugak suara2 dlm perhimpunan umno nak martabatkan ekonomi bumi..itu dah kira positif..kita bukan menuntut lebih..tp berpadanan dengan peratus kita 60% lebih..skrg tidak seimbang langsung

bg rakyat marhein, gunakan kuasa beli anda..kita majoriti..kita penentu..ABC..BCL..jihad ekonomi

Anonymous said...

SIAPA YG BACA KAT UTUSAN TADI ,MEMANG MENYIRAP DARAH. IDRIS HARUN TUNJUK BAIK DAN MAAFKAN CINA MELAKA. KONONNYA DGN HARAPAN PUAK PENIPU MAKAN BABI NI AKAN UNDI BN PADA PRU 14 NANTI. HALLO PAK DERIS!! ELOK LE U MIMPI PUAS PUAS YG BANGSA LAHABAU (PINJAM ITILAH ORG MELAKA) YG MENJADI DURI DALAM DAGING KPD MELAYU NI NAK UNDI BN LAGI
...................................
payah2 kita kenalpasti je pemimpin2 yg x pernah ambil iktibar penangan cinabeng ni..dan buat tsunami melayu kat dia..2008 dah kena dgn cinabeng, 2013 lagi teruk..tapi masih mengharap dan mengharap..kita kena faham cinabeng takut kpd KERUGIAN..jadi fokus ke situ kita akn mendapat sokongan..selagi mereka untung berniaga walaupun membangkang, jd mereka akan terus membangkang ler..

teruskan jihad ekonomi..ABC..BCL..

Anonymous said...

Aku x sabar nk tunggu bila perkasa ni nk jd parti sebab tangan aku dh gatal pankah parti perkasa. Nyesal x sudah aku pangkah BN dulu. Puiiiii.....

Fikir Tajam said...

Salam GAP,

Idris Harun dah tunjuk TELUR KECUT beliau yg sebenar.

Harapkan dahi bertanda hitam byk solat malam tapi HAMPEH!

Dulu Ali Rustam jilat Cinabeng. Tiap kali hujan lebat banjir pasti akan berlaku di kampung tradisonal di sekitar Durian Tunggal. Celaka Ali Rustam tak benarkan empangan air kedua dibuka demi menjaga Cinabeng di Taman Merdeka.

Lancau punya Ali Rustam!

Hari ini Idris Harun yg masih terpinga-pinga mabuk tak sangka naik ke tampuk kuasa mula hilang arah.

Konon tak nak bersalam dengan perempuan bukan muhrim. Majlis bersama ibu tunggal Idris Harun langsung tak hingin berjabat dengan para kaum ibu tunggal. Diorang mengadu kat aku.

Tapi bersalam dengan Cinabeng boleh, bersalam dengan omputeh boleh. Nanti aku upload gambau sekali.

Idris Harun ni sedikit sebanyak adalah jelmaan Anwar Ibrahim. Pandai berlakon baca doa da jadi imam solat.

Tapi tonton teater omputeh di Ayer Keruh bukan main pakai boh merah menyala.

Masuk Hardrock Cafe siap jaket dengan jeans ketat.

Naik motor superbike ronda Hutan Perca macam Melaka ni kepala hotak dia yg punya.

Aku orang Melaka tahu sangat perangai munafik ni. Mulut pontong rokok tak lekang bro!

Lancau Idris! Tu sampah kat Kerubung tu bila nak jilat bau hanyir dia lahabau!

Melaka Maju 2010 LANCAU!