Saturday, December 7, 2013

SOLAT JUMAAT IMAM MASJIDIL HARAM SEMALAM TAK SAH.. KATANYA WAHABI.. JADI ?



kalau pas kata solat jumaat yang diimamkan oleh imam masjidil semalam TAK SAH..

abis tu ORANG PAS YANG PI SEMBAHYANG KAT MEKAH PUN TAK SAH LAH KAN :)

66 comments:

Anonymous said...

KAH KAH KAH..

SAP SAP SOI JE KO BODOHKAN PENGANUT BIOL PAS YE GAP..

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Bila dah anggap islam itu hak milik parti mereka, maka tak hairan jika amalan dan solat orang lain semuanya dihukum ikut suka nafsu mereka.

Dan bila rasa islam itu hak mereka, maka mencaci , memaki dan menfitnah dan memilih pemimpin ad rekod maksiat adalah tak salah ..

gen2felda

Anonymous said...

Bodohnya mereka ni.....SEGALAnya nak jadikan modal Politik..

Anonymous said...

PAS ialah fitnah

Anonymous said...

Apasal Pasamdol sibuk pasal wahabi sedangkan pas welcome khawarij,syiah,dll just to match it`s motto Pas 4 All with latest addition such as komunis.

Comango yg.datang dari puak sahabat dia dari dapigs dan p gay R yg.nak seks bebas mereka tak heboh pon?

Gen2felda

Anonymous said...

Lu org kena ingat Imam masjid haram tu tak pegang kunci syurga.hanya nik aaziz je yg selayak nya menjadi imam kat masjidil haram.

Udin 0457'

Anonymous said...

Lu org kena ingat Imam masjid haram tu tak pegang kunci syurga.hanya nik aaziz je yg selayak nya menjadi imam kat masjidil haram.

Udin 0457'?-

Anonymous said...

dalam dunia ini hanya agama pas saja yg masuk syorga selain agama pas semuanya masuk neraka..

gua dah cakap.. pas ni dah songsang
pas saja yg boleh tentukan sah ke tak sah sembahyang orang lain..
pas saja yg boleh tentukan islam atau kafir seseorang..
pas saja yg boleh tentukan, masuk syorga ke neraka..
pas saja yg tahu berdosa atau pahala seseorang..

pas dah semakin songsang sejak berkawan dengan dap parti kafir dan pkr parti semua agama adalah sama...

Anonymous said...

Nampak ketara, mereka merasa bahawa islam itu cuma hak pas....

Anonymous said...

Hahhha......depa memng biol. slmat mengqada'kn solat wahai ahlul bahlul pas pis pus.....

Anonymous said...

Hahhha......depa memng biol. slmat mengqada'kn solat wahai ahlul bahlul pas pis pus.....

Anonymous said...

kalau imam tu sembahyang kat masjid aji hadi?puak2 tu kata semua masuk syurga

Anonymous said...

APA SUDAH JADI DENGANB PAS...INGAT ISLAM NI KEPALA BAPAK DIA PUNYA..

Anonymous said...

memang samdollah orangPASPIS PUS.Fatwa baru ker?

Anonymous said...

memang samdollah orangPASPIS PUS.Fatwa baru ker?

Anonymous said...

JANGAN DI LAYAN SANGAT PUAK PAS NI, BUANG MASA JE. ITULAH TAHAP OTAK DIA ORANG. KALAU KAT ORANG UMNO, SEMUANYA TAK BETUL. DIA RANG JE YG BETUL. KALAU BEGITU PEMIKIRAN MEREKA, SURUH DIA ORANG ROBOHKAN MASJID/SURAU YNG DIBINA OLEH UMNO DI NEGERI YG MEREKA PERINTAH KERANA RUMAH2 IBADAH TU DIBINA OLEH "ORANG KAFIR". SANGGUP TAK?….MUKA TAK TAU MALU. UMNO MEREKA KUTUK SEBAGAI KAFIR, TAPI APA YANG DIUSAHAKAN UMNO SEMUA MEREKA GUNAPAKAI….BETUL2 MUKA TEMBOK "THE GREAT WALL OF CHINA"


Anonymous said...

Lim guan eng je yg sah jd imam bg macai pas
..haha..bongok

Anonymous said...

JANGAN DI LAYAN SANGAT PUAK PAS NI, BUANG MASA JE. ITULAH TAHAP OTAK DIA ORANG. KALAU KAT ORANG UMNO, SEMUANYA TAK BETUL. DIA RANG JE YG BETUL. KALAU BEGITU PEMIKIRAN MEREKA, SURUH DIA ORANG ROBOHKAN MASJID/SURAU YNG DIBINA OLEH UMNO DI NEGERI YG MEREKA PERINTAH KERANA RUMAH2 IBADAH TU DIBINA OLEH "ORANG KAFIR". SANGGUP TAK?….MUKA TAK TAU MALU. UMNO MEREKA KUTUK SEBAGAI KAFIR, TAPI APA YANG DIUSAHAKAN UMNO SEMUA MEREKA GUNAPAKAI….BETUL2 MUKA TEMBOK "THE GREAT WALL OF CHINA"


Anonymous said...

orang pas tak pegi mekah dia orang pegi jumpa tuhan harun jer kah kah kah

Anonymous said...

Buat susah2 aje orang Pas simpan duit dlm tabung haji yg ditubuhkan oleh kerajaan yg zalim dakwanya,lepas tu pegi haji berimankan iman masjidil haram.......lepas tu cakap tak sah pulak,kah,kah,kah,kah

usin said...

kaki fitnah ni sebab selalu sgt fitnah, sampai lupa kadang2 fitnahnya sangat BODOH. pak aji-mak aji pas berapa juta yang tak sah hajinya kerana bersolat di masjidil haram berimamkan imam yang sama?

Anonymous said...

Sikit lagi misti ada yg bacakan doa "KO IMAM MASJIDIL HARAM" krn marah ahli syurga yg pegi haji tak sah solat.

Anonymous said...

Sangat cetek rupanya pemahaman agama sesetengah ahli PASPISPUS. Itu sebab senang-senang keluar fatwa yang bukan-bukan.Buat malu sahaja mengaku parti sebagai parti Islam dan diri sebagai pejuang Islam.Benda basic pun banyak tak tahu.

Anonymous said...

Solat berimamkan orang PAS haram sebab PAS tu orang kafir. Berpura-pura islam tapi sebenarnya iblis n syaitan.

Anonymous said...

Bila makan minum harian pencacai PAs ialah FITNAH, maka Allah telah tutup hati mereka dari kebenaran.. sehingga akhirnya mereka fitnah diri mereka sendiri..
Pencacai PAs ditarbiyyah supaya berperang dgn UMNO.. atas dasar politik.. jd apapun baik atay buruk mereka tetap akan PERANG.. PERANG smpai mati.. Nik Najis tkpernah melarang kesesatan PAS..malah menambah lagi API perperangan dan benci pd UMNO..

Org UMNO pulak lemah dr segi MANTIK melawah 'kecerdikan' PUTAR BELIT ALAM PAS... jd sampai skrg lah UMNO hanya biar shj PAS kerjakan UMNO.. xbijak nk menjawab secara tajam fitnah dan kerja2 laknat PAS.. Cuma satu shj Allah SWT Maha Berkuasa.. kelemahan UMNO itu tk jd masalah krn Allah SWT itu bersifat Maha Adil.. Buatlah sbyk mana fitnah dgn lidah wahai pencacai PAS.. tp AWAS setiap patah fitnah itu akan diHISAB Allah.. takkan lepas wahai pencacai PAS termasuklah Paderi Agung PAS-Nik Najis Munafiqun..

Wallahualam

Anonymous said...

Ngaku sunnah, tp otak khawarij, syiah dan wahabi, die je betul. Org lain sume sesat. Sesat sendiri lg bertimbun timbun.

Anonymous said...

Memang la tak sah sebab dia syiah... iman dia kat iran.. bodoooo betui la puak hampeh nyok ni

Anonymous said...

PAS bawa imam sendiri bila p Makah ma...

Anonymous said...

PAS DEWAKAN PENGAMAL HOMOSEKS SEBAGAI KETUA.....PASTI TAK IKUT ISLAM.

Anonymous said...

Biasa la tu PAS = parti ajaran syiah apa saja orang lain lakukan tak sah,, tak betul,,tak islam,,,kafir,,,dan sebagainya...pasal tu la di memali ada yang mati katak...mati sia sia..murtad...kalimah allah dilacur...buat tak tau...pemimpin berzina tayang spender pun masih diangkat jadi pemimpin...akan datang diakhir zamab seburuk buruk manusia dikalangan kamu...iaitu ulama...orang yang suka mengaku ulama tapi akhlak sepwrti yahudi dan majusi

Anonymous said...

dulu kafir kan umno tapi sekarang kafir sudah perlahan2 menonjolkan diri dalam pas... boleh lihat dan dengar apa yg keluar dari mulut2 dan tingkah laku ahlul2 pas..

balasan Allah swt...

Anonymous said...

Ape ler bodoh n sengal org2 PAS ni..dah nik ajis n hadi g mekah tunai hj n smyg kt msjid nabawi tu sape yg IMAMKAN SMYG? Mmg bodo org PAS ni tahap bodo abu lahab..

Anonymous said...

Sama2 la kita sentiasa berdoa agar umat Islam di bumi Malaysia bersatu ...mensucikan diri dari hasad dan dengki. Mohon Allah beri kita kekuatan untuk bersatu. Don't underestimate the power of doa.

Anonymous said...


ularmak pork majis dan pencen, ahli pas terus buat fatwa baru dan sentiasa diperbaharui.

munkin tak lama lagi akan akan patua bila orang pas mati batu nisanya kena pasa lambang bulan mengambang.

dunia pas dunia pas,,,,,,,,,,,,

Anonymous said...


ularmak pork majis dan pencen, ahli pas terus buat fatwa baru dan sentiasa diperbaharui.

munkin tak lama lagi akan akan patua bila orang pas mati batu nisanya kena pasa lambang bulan mengambang.

dunia pas dunia pas,,,,,,,,,,,,

Anonymous said...


ularmak pork majis dan pencen, ahli pas terus buat fatwa baru dan sentiasa diperbaharui.

munkin tak lama lagi akan akan patua bila orang pas mati batu nisanya kena pasa lambang bulan mengambang.

dunia pas dunia pas,,,,,,,,,,,,

Anonymous said...


ularmak pork majis dan pencen, ahli pas terus buat fatwa baru dan sentiasa diperbaharui.

munkin tak lama lagi akan akan patua bila orang pas mati batu nisanya kena pasa lambang bulan mengambang.

dunia pas dunia pas,,,,,,,,,,,,

Anonymous said...


PAS=PEREMPUAN AKU SUKA

Anonymous said...

Kita boleh tengok mcm mana gelabahnya PAS sewaktu Ust. Kazim dilantik jd MT UMNO. Itulah mimpi ngeri buat PAS..

Anonymous said...

Pas bodo

Anonymous said...

pas pis pus.....hahaha

Anonymous said...

Bila ahli PAS cakap meraban tak tentu kalu , boleh pula pemimpin mereka berdiam diri seolah-olah merestui perbuatan nak buah. Inilah contoh parti yang dah rosak akhlaknya.

Anonymous said...

Lim kit siang jadi imam
lim guan eng jadi bilal
solat kat kuil
haaaa..baru sah betui tak wahai berok2
pas?

Anonymous said...

yang sah solat bila nicky aziz jadi imam. kalau nicky aziz tak ade letak gambar pun tak ape.
entahlah ape punya beballah diorang ni.
diorang nak cakap tak mau ingat. mak bapak..datuk nenek diorang pergi mekah siapa imamkan solat diorang?
lantaklah kau labu...korang tulislah sendiri dosa pahala tu. nanti dah masuk kubur serah sendiri report kad tu pada mungkar nangkir penjaga kubur. mana tau kan.....semua beres nanti.

Anonymous said...

Macam mana nk terajui negara kalau ini tahap mentaliti PAS.

TRUEMAN said...

Ini peringatan kepada UMNO agar berwaspada kepada gerakan Wahabi nak menguasai UMNO. Fathul Bari dan Shahidan Kasim berfahaman wahabi yang menggunakan isu hadis palsu... Ingat wahabi ni tak banyak tapi bila dah pegang kuasa, mereka akan mudah bidaahkan orang, mereka tiada belas kasihan. Lihat di Perlis,Dr Asri amat ego bila jadi mufti hingga dibalas dengan tangkapan di Selangor ( kalau tak silap dulu ,kes ceramah tak ada permit kot..). Mereka akan melemahkan asas pendidikan dalam Islam seperti sifat 20, tak boleh Jemaah baca yasin dan doa,Ihya yang mereka dakwa ada hadis lemah dan sebagainya.. Apa yang penting ialah jika UMNO dikuasai oleh Wahabi maka akan sukar menarik rakyat menyokong UMNO. Gerakan ini tak peduli UMNO sebenarnya (kecuali Datuk shahidan). Apa yang penting fahaman wahabi disebarkan.. Mungkin itulah sebabnya Asri bersifat nutral dan tak masuk UMNO. Ingat, menguasai UMNO bererti menguasai Negara. Harap Pemimpin UMNO tak silap langkah. Tentang sembahyang Jumaat tuu, kita tawakuf sajalah dengan anggap imam tu orang tawaduk dan ahli ibadah. Jadi tentu dia baca bismillah secara perlahan. Berbeza kat perlis imamnya setakat orang biasa je. Kena yang suka buat sunat maka dia bacalah bismillah tapi kalau yang malas tu dan anti shafie maka mereka sengaja tak baca untuk tunjuk lagak . Itulah sebabnya tak sah... Peliknya ada ustaz PAS kat perlis langsung tak kisah benda ni..... sama macam makan telur ayam tak dibasuh, Ustaz Pas buat tak kisah dan buat-buat tak tengok telur ayam dalam sarang telor kononnya tak nampak ( nak tipu tuhanlah tu.. ). Cuba kaitkan dengan UMNO... merekalah yang kuuk dulu.... Nampak sangat dah menghampiri cara orang munafik.....

Anonymous said...

Walaupun DRM berjasa tiada siapa yang akan mengenangnya dan terasa terhutang budi. malah lebih ramai yang membuat fitnah. Untuk elak fitnah kurangkan publisiti DRM. Kerja BN lebih mudah.

Anonymous said...

MEMFITNAH memang dah jadi darah daging pemimpin2 PAS. Semua orang punya ISlam tak betul, billion umat Islam yang berada dimuka bumi ini semua tak Islam,cuma Islam yang dibawa oleh pemimpin2 PAS aje yang betul.

Sebenarnya mereka ni busuk hati kerana Imam Masjidil Haram mengiktiraf kerajaan Malaysia yang dipimpin oleh UMNO memperjuang ugama Islam sebenar dan menjadi "HARAPAN PADA UMAT ISLAM SEDUNIA". Kata2 Imam Masjidil haram ini buat pemimpin2 PAS tak boleh tidur malam.

Sekarang kita dah tau kenapa solat hajat dan doa laknat yang dibuat oleh mereka terhadap UMNO tak pernah menjadi kerana diluar sana beratus2 ribu2 lagi umat ISlam termasuk kanak2 Palestine yang mendoakan untuk kerajaan Malaysia yang dipimpin oleh UMNO.

Anonymous said...

di kalangan Pas sendiri pun ada wahbi. mungkin sebab diorang AJK Shurga maka atas mereka apa pun BOLEH

Anonymous said...

kesiannnn org PAS...PAS ujud dah lebih 50 tahun, tapi bodohnya tak berubah ubah....
yg berjuang menegakkan syiar islam, di cemuh & ditentang....yg jelas menghina islam, di tatang tatang....

Anonymous said...

mmg bodo la pecacai yg hina wahabi....
puak wahabi mazhab hambali (Iman Ahmad).
Mazhab Maliki+mazhab hanafi+mazhab hambali+mazhab syafie = AHLI SUNNAH WALJAMMAAH.!
Puak SYIAH tak masuk... so SYIAH SESAT!!!!!

Anonymous said...

anon 2.36 am..
engkau pun akan sama di hisab Allah nanti..ALLAH Maha Mengetahui..muhasabah diri dulu sendiri sebelum menghina TGNA..

minyak naik
gula naik..
takrif letrik naik..
cukai gst lagi..
terima kasih..ini lah janji yang ditepati..

salim hasan said...

Pendiri firkah Wahabi adalah Abdul Wahab bin Abdurrahman bin Rustum wafat 211 H. Bukan Syaikh Muhammad bin Abdul Wahab wafat 1206 H .Yang diteladani oleh pemerintah saudi hari ini .Tak ada kaitan pemerintah saudi dgn ajaran sesat wahabiyah yang didirikan oleh si khwarij yg bernama Abdul Wahab bin Abdurrahman bin Rustum yang gemar mengkafirkan muslimin yang tak sehaluan dgn nya (ala ala perangai PAS) sedangkan Al sheikh Muhamad bin abdul wahab tidak mendirikan apa apa firkah Beliau semata mata pendakwah biasa tapi hebat mengajak umat Islam kembali kepada Al Quran dan Al sunnah.Adalah satu fitnah mengaitkan pemerintah saudi dengan ajaran sesat wahabiyah ini

Anonymous said...

Sian kat nik ajih tu. Aku rasa dia dulu masuk dlm api sbb ajaran sesat dia jadi ikutan turun temurun. Kalau ajar ilmu berguna dpt pahala, tapiilmu dia merosakkan

Anonymous said...

Ilmu kebaikan akan mendapat pahala berterusan sehingga kiamat..
Ada pun ilmu sesat juga akan mendapat dosa berterusan sehingga kiamat...
Amat mengerikan bila difikirkan...
Bersediakah utk dihitungkan di hadapan Allah..

Anonymous said...

Begitu mudah melabel seseorang wahabi...trend ini sedang berlaku ... yang penting kita semua perlu khatam al quran dengan maknanya bkn tajwid sahaja... baca mulakan dgn surah al fatihah. Klu blum bauk kita mulakan

Anonymous said...

Aku setuju. Tapi ramai diantara mereka asyik mengutuk Arab Saudi termasuk rakan kita dari Perlis tanpa memahami siapa sebenarnya wahabi itu. Kesihan mereka yang berhujah tanpa ilmu. Berlapang dadalah kepada perbezaan pendapat. Sedangkan alim ulama dari mazhab syafie kita pun tidak mengatakan mereka sesat... siapalah kita ini....

Anonymous said...

Cina ada Lee, Lim,Wong,Ong,Tong. India ada kasta.Melayu ada Wahab ,Niky,Wanje, Fatty dan ..Oo fatimah gadis ayu my girlprend.

Anonymous said...

Bila Ku Renung2 ....

Indahnya agama islam ini adalah kerana dianya menyediakan beribu2 peluang untuk membolehkan umatnya berbalah dan berbeza pendapat sehingga membawa kepada perpecahan.

Aku tak tahu adakah agama lain juga mempunyai kehebatan seperti yang tersedia dalam agama islam. Entah lah aku tak pernah masuk kristian atau hindu atau budhha, so aku tak tahu peluang2 untuk perpecahan dalam agama mereka.

Kalau lah islam membenarkan penganutnya untuk mempelajari dan mengamalkan agama lain dengan niat untuk membuat perbandingan demi untuk penambahbaikan kepada agama islam, mungkin aku orang yang pertama yang akan volunteer untuk mengutip pengalaman dalam agama lain untuk dikongsi dengan penganut islam bila aku kembali semula ke dalam islam untuk meneruskan perjuangan memurtabatkan islam. But it is impossible to happen sebab agama bukan macam bilik hotel yang kita boleh suka2 masuk keluar dan masuk semula.

So harapan aku, jangan lah jadikan alasan2 yang remeh temeh untuk menghalalkan perpecahan sesama islam. Parti Pas kalau nak buat judgement pun, biar lah nampak cerdik sikit, jangan lah bagi orang nampak Pas ni bodoh sombong.

Ana Muslimah

Penyokong PAS said...

jgn kutuk tuan guru nik aziz...dia wali yg maksum,dia tiada dosa..nnti korg masuk neraka

batu api said...

December 9, 2013 at 9:21 PM.....janji dah ditepati, ini lah masa nya rakyat kena balas budi....

Anonymous said...

yang lagi best gaji mb and the geng diselangor naik 300% ngalahkan gaji pm... woww.. keje buat ceramah fitnah sana sini lepas tu naikan gaji sendiri.. hampeh punya pemimpin.. perut pemimpin didahulukan, perut rakyat lantak kauorglah..

Anonymous said...

Wahabi tidaklah sesat tp mereka boleh jadi sesat kalu mereka berterusan mem-BIDA'AHKAN perkara HASANAH yg mungkin tiada zahir di zaman Rasulullah tp zahir pd zaman Para Sahabat Ajmaein.

Manakalah SYIAH ni dr A-Z mmh dh OUT of FEILD.. tk termasuk lagi dh dlm kalangan Ahli Sunnah Wal-jamaah.. bg para ulama' SYIAH dianggap sbg 'agama terasing'. Wpun mereka mengakui Allah itu sbg TUHAN tp mereka menafikan perintah Allah terhadap perkara2 Aqidah yg lain..

bg yg JAHIL dan merangkap PENCACAI PAS laknatullah xpyh lah nk mai sini hujah bodoh2.. pi mengaji dlu bg kenal siapa Allah.. kalimah Allah SWT pun xboleh kenal..xboleh nk faham.. nkckp bab kesesatan SYIAH?

PAS itu SYIAH+WAHABI!! PAS tu MAHA SESAT lagi MENYESATKAN!!

Anonymous said...

Aku pelik dan hairan bila Anuar Brahim jadi imam solat, tak ade pulak penganot pas tanya pegangan dia bila jadi makmum dia.

Plural tu apa..agama itu semua sama rata ?

gen2felda

Anonymous said...

http://pkrl.blogspot.com/2013/12/hot-china-komunis-beli-tanah-johor-rm45.html

Anonymous said...

http://pkrl.blogspot.com/2013/12/hot-china-komunis-beli-tanah-johor-rm45.html