Friday, January 10, 2014

CAKAPNYA SEDIKIT...TAPI BISANYA TAJAM MENIKAM !


tun cakap pasal isu kalimah ALLAH.
macamana tun cakap kat TNB, apahal nak naik tarif sampai 15% ?
patutnya naik berperingkat, dikit dikit kata tun..

49 comments:

Anonymous said...

ALLAH PELIHARAKN KESEHATAN TUN HINGGA AKHIR HAYAT..!

buragas said...

allah peliharakan kesehatan pemimpin hebat mcm tun dr mahatir..

Anonymous said...

Itulah kehebatan Tun Mahathir..
wpun diuji dengan anaknya yg rosak tp dia tetap berani dan melawan puak2 ini termasuk anaknya.

Tun bahasanya singkat..tapi padat dan tajam..menyengat..berbanding Najib.. cakap berapi2.. meleret2..tp org dengar rase meluat..

isu besar berat mcm ni pun Najib xboleh come out dgn satu bahasa tegas dan tajam macam Tun..

bukannya susah.. bg pemimpin yg ada jiwa dan merasai suatu keadaan dia boleh derived ayat2 yg mudah tp berbisa.. tp Najib tidak menjiwai hal yang berlaku..
dia sibuk dgn dunianya..

PEMANDU bodoh tu bodohkan dia dan sibukkan dia dgn decision tunggang terbalik.. asyik fokus isu yg sama.. isu2 berat dh lupa..

buang masa shj test market utk naik tol minyak subsidi tp at the end entah apa solusi.. nk naik..naik je lah.. klu nk popular jgn sebut nk naik.. ini dh jd mslah dan propaganda jahat puak PR main..

isu penting skrg ialah isu kesamsengan Gereja Kristian yg berpakat dengan DAP laknatullah..di bantu oleh munafik2 PAS utk sama2 jahanamkan Islam dan bngsa Melayu dr jd bangsa yg diangkat sbg bangsa Islam.. klu di Indonesia, di Filipina.. muka shj mcm Melayu tp Kristian.. itulah agenda jahat gereja..

Tun M.. sejak beliau tidak jd PM.. kita spt anak yg kehilangan bapa.. terumbang ambing tk menentu arah..

Subhanallah..

Anonymous said...

INIKALILAH UBAH orang kafir cakap Allah yang dXkan (pangkah/kasi padam dinyahkan) hebatkan orang kafir. Saya tengok orang kapir masa pru13 tersenyum sinis sambil menjeling pak lebai. Gap simpan gambar nik jah binti kitol yang ada tulisan inikalilah ubah, pru14 kita sebarkan untuk anak cucu pr akan datang.

Anonymous said...

Andrew tu kat Malaysia je boleh besar kepala .... kalau lah sekarang ni dia hidup di India ..... kita semua tahu APA TARAF dia.

Anonymous said...

Bring back Tun

Anonymous said...

Kita sudah banyak didedahkan dengan pendapat YBhg Datuk Paduka Marina Tun Mahathir mengenai isu ini melalui media cetak arus perdana hatta media picisan.

Apa pula agaknya pendapat terkini yang mutakhir daripada YBhg Dato Paduka itu?

Mungkin GAP boleh mendapatkannya daripada 'the horse's mouth'. Wallahualam.

Alifmimyaro.

Anonymous said...

Kalau dah asal paria, masuk kristian tukar nama mat salleh pun....... tetap buat perangai Paria!

Anonymous said...

INILAH MUJAHID RAWA, HADI AWANG, MARINA, KHALID SAMAD KENA TANYA...BIARLAH CERDIK SIKIT.
KENAPA HENDAK DALAM BAHASA MALAYIA ?
KAN ADA ULTERIOR MOTIVE !
PEMIKIRAN MEREKA RENDAH.
TUN DR MAHATHIR......AS SHARP AS EVER...

Servant of God said...

Pegh, sampai tak terkata apa aku. Tun M memang hebat.

ajai62 said...

Assalam Bro

Memang betulah apa yang TUN cakap... tapi masalahnya Tun menyindir dan berkiasan tu Najib dan menteri2 fasolanya faham ke tak? Atau masih clueless atau semua pakat2 boikot TUN... Yang nyata masih terkeluar ayat-ayat yang bodoh dari menteri2 yang kurang bijak yang dilantik Najib... Kalau TUN bercakap pun depa buat tak tahu apa lagi kita rakyat biasa... Malas dah Bro nak ya kan atau tidak kan apa yang puak Najib buat...

Anonymous said...

Paderi Andrew tu adalah dalam kumpulan NGO menyokong PR...Sengaja guna isu Kalimah Allah untuk bangkit kemarahan rakyat tertuma rakyat di Sabah/Sarawak sebab memang kerajaan BN/UMNO akan marah jika diganggu gugat agama Islam...Sedangkan Rakyat di Sabah/Sarawak semua hidup harmoni walaupun berbeza agama dan fahaman Politik...Ini adalah strategy nak pecah belah rakyat yang beragama Kristian yang menyokong BN.. Untuk makluman pembaca..Saya berasal dari Sabah dan mempunyai keluarga yang menganut agama Islam,Budha,Pagan dan Kristian tetapi hubungan keluarga tetap harmoni saling hormat menghormati agama masing-masing..Tiada isu sensitif dikeluarkan....Rakyat Sabah nampak lebih matang dalam hal pelbagai Agama dan kaum. Oleh Tanak Kampung Beaufort,Sabah.

Anonymous said...

Mamak tu yang pi swasta kan dengan IPP, AP Dan karang kata naik sikit sikit.

Bodoh Dan bangang nak dengar dia cakap apa-apa pun.

Hanya blogger macam kau yang masih membodek Mamak tu sampai ke langit.

Anonymous said...

INGAT PAK LAH SAHAJA YANG LEMAH, RUPANYA ADA YANG LEBIH LEMAH !
THEREFORE NAJIB MUST BEPREPARED FOR THE "MALAY TSUNAMI" COME PRU 14.........unless he is prepared to change.

anti=KONsultan dan PUNAIsihat. said...

Betul lah apa yg Tun cakap tu. Naik lah sikit2. TNB bukannya tengah rugi le ni. Apa yg DS Najib buat ni??? Kenapa lah dok dengar kat KONsultan dan PUNAIsihat dia yang bangang nak mampoh tu???? Aqai kurang ke Dato Sri????

Anonymous said...

i'm still love tun...kegemilangan adalah pd zaman beliau...now,mcm2 benda2 tak best...

Anonymous said...

Sebab tu sya syg sgt kat Tun M.....

Anonymous said...

Tun...seorang pemimpin yang amat dirindui oleh kebanyakan rakyat Malaysia ....seorang pemimpin yang terbukti berjiwa besar, berani dan bijak.....yang sukar ditemui kini.....Tun bak 'permata berharga' yang tak mungkin ditukarganti..... Ya ALLAH.....kau kurniakan kesihatan dan keberkatanMU kepada hambaMU yang amat berjasa ini....Aminnn, Aminnn Ya Rabbal Alaminnn...

Anonymous said...

mohon terasa paria keling.....!konon masuk kristian naik kasta....puihhhh

Anonymous said...

hah.....hah ha ha ha....
lebiu tun m....klo najib bleh cakap ini mcm....bley kew.....mcm tak dew teloq najib nih.....haishhhhh....


choc-mint

Anonymous said...

Itulah tipu muslihat kafir

Anonymous said...

Keparat wartawan Yong Yen Nie dari Singapura Straits Times hari ini, 10/01/2014, Jumaat memburukkan pemerintah Malaysia Umno.

1. Kata anak gampang ini kerajaan Malaysia memberi bulu kepada penyokong Ummah yang keras kepala mendesak Comango supaya di bubarkan.

2. Lagi satu keparat Melayu Ibrahim Suffian dari Merdeka Center berkata :

• Mempertahankan ugama Islam dapat membantu Umno yang meningkatkan kecemerlangan parti.
• Juga akan memesongkan fikiran dan perhatian dari masa’alah kenaikan harga dan kos sara hidup rakyat dan kemarahan rakyat terhadap kenaikan belanja pemerintah.
• ”Kerajaan pemerintah sentiasa menitik beratkan perkembangan catitan kemajuan mereka dan keupayaan menstabilkan keadaan politik sebagai kad kemenangan dalam pilihan raya.”
• “Mendidik kepentingan berkelompok dan masa’alah kepentingan ugama Islam adalah dua senjata kepunyaan kerajaan.”

3. Comango sebenarnya kata YYN keparat mahu
• mempertahankan kebebasan berugama
• memperbaiki kehidupan pekerja asing.
4. Comango sial boleh memalukan kerajaan Malaysia, apatah lagi si cinabeng
wartawan ini menambah tokok bagi pembaca Singapura.

5. YYN mencatitkan sebutan Dr Faisal Hazis, seorang penganalisa keparat
dari UMS (Universiti Malaysia Sarawak) Umno semakin mengharapkan pengundi Melayu kampung-kampung. “Tetapi sehingga penduduk luar bandar perpindah ke bandar, pengundi Melayu yang menyokong Umno akan merosot.”

Semua ketiga keparat yang bersebahat menaikkan kebencian Umno dalam SST hari memang anak gampang, tak sedar diri mereka datang dari Negara yang memberi mereka rezeki dan keamanan. Lebih baik jika Negara Malaysia dirusuh kedatangan puak kaum Sunni yang keras dari perusuh Syria, lanyak semua anti Umno dan halau mereka dari bumi Malaysia. Baru padan muka ketiga keparat ini.




Anonymous said...

Dah le tuuu.... dah pencen buat mcm org dah pencen... masa berjawatan 1 suara pun dr mulut ko pun tak penah kami dengor... hanyalah cerita projet2 di bawah meja.

Anonymous said...

melentur buluh dari rebong... bile dah beso jadi macam marina.. darah daging sendiri pun tak terdidik..

Anonymous said...

proton, klcc, litar lumba, hinghway blah blah blah.. semua nya berjaya... anak sendiri bagai mana...? terlebih manja..? tak da masa nak didik semasa kecil..? dulu-dulu jahil...?

Anonymous said...

LOGIK BANGANG PALING MEMBANGANGKAN....ADAKAH SELEPAS MEMASUKKAN INDON DAN FILIPINO BERJUTA2 DI SABAH DAN SARAWAK, MASIH TIDAK PERASAAN ORG SANA CAKAP BAHASA MEREKA DAN GUNA PERKATAAN ALLAH DALAM BAHASA MEREKA...TUN...KALAU DAH DOGOL, JANGAN NAK BERBADIGOL...

Anonymous said...

Syabas Tun, komen yang terbaik.

Anonymous said...

Bangsat-bangsat ni memang sengaja nak pedajal agama islam kat malaysia....kalau betul2 jujur dan ikhlas terima lah dan akui Nabi Muhammad saw tu adalah pesuruh Allah swt. Memang cari pasal. Sudah terang lagi bersuluh. Pihak berkuasa patut tangkap paderi atau siapa sahaja bangsat-bangsat gampang yang cuba nak kacau kesucian agama Islam.Menteri-menteri yang berkenaan jangan asyik nak longgokkan duit dalam poket masing-masing sahaja. Kalau kau dan keluarga kau saja kena bala takper.

Anonymous said...

Aku cukup stim kalau tun bersuara..aku rindu utk tidur yg nyenyak mcm zaman tun dulu..walaupun masa tu gawat tapi aku boleh tidur nyenyak sbb ada org mcm tun yg berdesupppp pemikirannya..hidup tun

Anonymous said...

penyokong pas pulak bilamana ketua besar depa kata tak pa katolik guna kalimah Allah, maka dengan tiba-tiba sudah tukar nada. kononnya jika kafir masuk Islam, kafir yang lain tak payah ribut ribut lagi. dalam erti kata lain, sokong kenyataan ketua depa jugaklah. aku tak faham kaitan antara guna kalimah Allah dengan tak payah ribut jika ada kafir yang masuk Islam. Yang kafir pula bukan hanya Kristian.

Anonymous said...

Sokong Tun M orang-orang ini nak sangat Bahasa Malaysia dalam bible tapi sendiri guna bible bahasa inggris, kenapa ? kerana nak memurtadkan orang Islam yang 100% berbahasa Malaysia. Dengan sokongan PAS dan PKR orang-orang ini sudah tidak segan silu menyatakan niat mereka nak memurtadkan orang Islam....

Anonymous said...

Tun hebat..hebat dlm pengurusan negara...walau beliau dilabel dgn pelbagai labeling namun aku tetap respect kpdnya..

Najib nampak tergesa2 dan gopoh gapah dlm pengurusan negara, semua nak cepat, semua nak pantas dlm memajukan negara dgn menaikkan kos dan pengurangan subsidi...padahal masih ada 6 tahun lg utk 2020...pelan2 lah najib..lemas org tau!!

Dzul Dzakir Naik

Anonymous said...

Kenyataan yang sentiasa dinantikan oleh aku. Moga ALLAH panjangkan umurnya dalam keadaan sihat walafiat

Anonymous said...

TNB tu nk bri bri bonos perkerja sampai 6 bulan yang beban tu rakyat yng tangung rakyat jadi mangsa kerjaan rakyat marah
yang bab nama Allah dalam kitab bibel suruh umat islam PAS hilang akidah

Anonymous said...

Ini baru lah namanya pemimpin sejati yang bercakap gunakan otak..bukannya guna kepala lutut. Bercakap seorang pemimpin haruslah berpandukan gunakan fakta...bukannya seperti pemimpin yang ada sekarang ini..bercakap auta semata2 untuk lepaskan diri daripada tanggungjawab

Anonymous said...

Ini baru lah namanya pemimpin sejati yang bercakap gunakan otak..bukannya guna kepala lutut. Bercakap seorang pemimpin haruslah berpandukan gunakan fakta...bukannya seperti pemimpin yang ada sekarang ini..bercakap auta semata2 untuk lepaskan diri daripada tanggungjawab

LADO TOKOU said...

Niat apa lagi Tun kalau bukan nak memasukkan orang Islam ke dalam Kerajaan Alah Jesus(murtad)....

Anonymous said...

betul gak cakap org tua ni

Anonymous said...

He is wise man. In Malaysia and in-fact in this present world u can easily find smart/highly educated person but u rarely find "wise man" or man with "wisdom". They do not use their "head" instead (the male) either they use their "kepala lutut" or the "kepala". That is why our world is now "up-side-down" in their thinking and action. Look at Thailand, Mynmar, certain countries in the Middle East, Bangladesh and some African countries.....

aku melayu rasis said...

payah nk cari manusia sorang ni. berpandangan jauh mcm P.ramlee dizaman dulu.
Biarpun ada idea dia dulu yang kurang disenangi tapi tak kurang juga idea beliau yang terbaik.
Sepatutnya beliau masih di kerusi Perdana Menteri. Najib sekarang gagal meneruskan legasi tegas pemerintahan. Mungkin juga Najib adalah individu terakhir hayat umno.

Anonymous said...

Cakap Sikit tapi tajam dan bisa, ramai penduduk Malaysia akan mati bab Bangang Malabari ini. Sememangnya dia ular bisa.

Anak Bukit Jelutong said...

Salam.
Sememangnya kita tak dapat melihat atau mendengar "niat" seseorang itu.
Apa yang diniatkan seseorang hanya dia seorang yang tahu.

Tapi setidaktidaknya sebagai manusia yang berotak kita dapat meneka niat dan "bahasa badan" seseorang itu dengan "melihat" dengan siapa dia berkawan.

Mungkin tak tepat tetapi sekurang-kurangnya kita boleh mengenali "siapa" orang itu, sebenarnya.

Tertanya-tanya kita, mengapa puak-puak ini berselera sangat nak "menguji kesabaran orang Melayu yang beragama Islam" dan tidak kelompok lain.




Anonymous said...

BETOL KATA TUN M .

KALAU MELAYU ANJING BODOH SAPERTI ORANG PAS/PKR MUDAH DI PERBODOHKAN KAFIR BABI HARAM AKAN SENTIASA MENGAMBIL KESEMPATAN!!

Anonymous said...

Terbaek dari Tun Dr Mahathir

Anonymous said...

Makan dlm daun pisang ajeler..xmerasa nak pegang garpu dan sudu

Anonymous said...

Kamu buta perut.

Anonymous said...

Kamu tahu tak..... anak nabi Noh sendiri pun gagal merima dakwah ayahnya seorang nabi! Ini pula manusia biasa. Kamu lupa pada pada ketentuan Allah.
..

Anonymous said...

Waaaah.... tak sangka kamu ni (perasan) lebih bijak dari Tun M. Tapi bagi aku kita patut bertindak setakat apa yang kita termampu. Kita boleh kesan maksud yang tersirat bagi mereka gunakan perkataan Allah itu. Sedangkan di Sabah dan Sarawak mereka sudah gunakan bible dari Indonesia sebelum Malaysia terbentuk lagi.

Anonymous said...

Hidayah milik Allah..Tun dh didik sebaiknya mengikut kemampuan dia..Anak Nabi Noh pon tak nak ikut baginda wahai anon yg bijak bestari..