Wednesday, January 8, 2014

GAP GESA KERAJAAN NEGERI TRENGGANU BINA GEREJA BESAR DEPAN RUMAH HJ HADI .


hj hadi hidupnya lebih tertumpu di marang.
lokaliti dan geografi kependudukannya hampir 100% melayu.

kalau sebut masjid rusila marang, semua orang tahu kawasan tu totok pas..

habis semuanya di cat hijau, demi nak tunjukkan ada pas..
nasib baik laut kat kelulut tu tak dicatnya warna hijo....

polemik kalimah ALLAH ni antara puaka penggadainya adalah hj hadi, selain anwar dan kalid gereja.

umat islam di selangor khususnya memang taknak perkara gadai ni berlaku... takut kalau ianya mampu merosak lantas menyelewengkan FAHAMAN anak-anak...

hj hadi dia peduli apa....

kawasan rusila takde gereja.. 

aku cadangkan satu gereja besar dibina depan rumah hj hadi, lebih tepat kawasan pas kat rusila...

BIAR DORANG PULA MERASA PUJA-PUJIAN SETIAP AHAD GEREJA MELAUNGKAN JESUS ANAK ALLAH...

bapa tuhan ALLAH...
mmmmmmm...
oooooooooo....
bapa tuhan ALLAH....

waktu tu aku nak tengok, puak langau hijau rusila ni nak melompat tak ?

PS ; KALAU HJ HADI BOLEH BENAR KRISTUS GUNA KALIMAH ALLAH... MUNGKIN DAH TIBA MASANYA HJ HADI DALAM KHUTBAH GUNA PERKATAAN...HALLELUJAH !

36 comments:

Anonymous said...

Nak bina gereja depan rumah Hadi boroi mungkin mustahil, tapi apa kata masjid rusila yang rata-ratanya penyokong kahak hijau solat disitu berkongsi dengan pihak gereja dan adakan upacara keagamaan kristian pada setiap pagi ahad dalam masjid tu. Bukankah tuhan mereka juga adalah Allah yang Hadi boroi dok sembah selama ini?? Kalau sama, apa salahnya kongsi-kongsi masjid dengan pihak gereja. Bukan tiap-tiap hari pun, seminggu sehari, di pagi ahad je. Hadi boroi pun boleh join sekali nyanyi lagu Hallelujah dengan group Kristian tu...

Amacam Hadi boroi, sahut la cabaran kami semua ni....!!!!!!

Anonymous said...

Gud idea... tapi buat lagi satu kat depan umah N ajis gak.... sbb tuh bapok kepada perpecahan umat Islam di Malaysia...

Anonymous said...

Kilang arak kat Shah Alam tu, bila nak tutup kan PAS menang, sial betul lah PAS ni. PAS punya Babi (biasa cakap Babi punya PAS), tapi sebab lagi hina dari Babi, so PAS punya Babi.

nasirwise said...



http://nasirwise.blogspot.com/2014/01/tun-dr-mahathir-dan-tun-siti-hasmah.html

Tadika Photoshop WKK said...

Saya orang terengganu.lebih tepatnya dungun.lebih kurang 20 tahun yang alu,masa tu saya budak2 lagi,ada orang kristian buat gereja dekat kampung saya.Habis keluar semua orang kampung pergi bakar gereja tu ramai-ramai.Sampai sekarang x de gereja kat sini.

Anonymous said...

Tak sebut pun Ketua Menteri Sarawak dan Sabah.

Kecut telur ke, atau undi dia orang lebih mulia?

anti-syiahGaban said...

Aku sokong. Kat sana banyak tourist Mat Saleh. Depa hari Ahad nak pi gereja naksembah tuhan Triniti Allah depa yang Hadi piang hormat.

Anonymous said...

Rafize p raamlee anaku sazali pelik bukan?

Anonymous said...

SUDAH SAMPAI MASANYA KERAJAAN MENGHARAMKAN NAMA PARTI POLITIK YANG MEMPERGUNAKAN AGAMA ISLAM DAN MEMECAHBELAHKAN PERPADUAN DALAM ISLAM DI NEGARA INI.

Anonymous said...

Kita jangan mula beri ruang kepada kafir untuk meresap kedalam agensi Islam. Bila dah ada kesempatan inilah jadinya. Tujuan kafir adalah supaya Islam hancur. Parti PAS ini wajib dihapuyskan sahaja. Mereka yang masih bersama PAS bererti merelakan Islam dipergunakan dan bersama kristian mempersendakan nama Allah. MUFARAKAHLAH. Masuklah kedalam jemaah yang lain.

Anonymous said...

Mula2 tak takut dgn Krjn..
lepas tu tak takut dgn Polis..
then tak takut undang2...
skrg mereka tak takut dgn Allah Ta'ala pulak..

Pakatan Haram laknat!

Anonymous said...

Kenapa nak rujuk kepada Hj Hadi...pada aku dia dah lama MURTAD jika menurutkan fatwa harun Din... Cuma terfikir dia semasa malaikat tanya " marabbuka " .. apkah jawapan yang dia jawaab...

Anonymous said...

betul..jadi hadi patut tunjukkan contoh tolenrasi taik kuching dia...

Anonymous said...

anon 9.41,
sekurang2nya cm sabah n sarawak tak gatal mulut cakap boleh kristian guna kalimah Allah. wpun kristian dan gereja bersepah2 kat sana. kalu x reti baik diam dr bukak mulut anon!

jentay

melayu Tganu said...

ambe org Tganu, ambe tahu sape aji adi tuh. Tapi dlm soal gereja dgn kristian guna nama Allah ni ambe rasa dok patut kita kutuk aji adi saja sebab najik pun sama jgk. Najik kata di Sabah Serawak kristian buleh guna nama Allah tapi bila bcakap di semenanjung tetiba tak buleh pulak.
Tu ambe kata, orang politik ni semua bacakap kalau tak pelawok tak sah!. Baik aji adi dgn najik same speseng saja. Orang politik sejak mula dia dlm pembikinan baru nak naik lagi dah start bcakap berbelit. Sekali "A" dalam masa 5 minit boleh bertukar jadi "B". Rakyat Tganu toksoh risau, tak lama lagi akan ada gereja beso. Orang Tganu pun semakin ramai yang tak islam. Orang solat jumaat, mydin, giant dan pantai batu buruk bersepah orang lelaki tak gi masjid apa hal? Kalau di Klate ada tokong, nik ajiz tak bising, inikan pulak Tganu. Kristian pun nak hak mereka ada dekat pantai timur..

Anonymous said...

Lepas ni.puak katak.hijau takbeer......
pecacai.sambut.... Haleeelujahhh.....hahaha......

Anonymous said...

ORANG ISLAM BANGANG YANG PECAHKAN ORANGISLAM.
ORANG KAFIR MENANG SEMUA, BOLOT SEMUA.
DAH BODOH....NAK KATA APA ?

Anonymous said...

Inilah fitnah-fitnah Dajjal yang telah diperingatkan oleh Rasullullah sejak sekian lama.

Dajjal akan menawarkan syurga, tetapi hakikatnya ianya adalah neraka. Dajjal akan menawarkan neraka, tetapi hakikatnya ianya adalah syurga.

Saudara sekalian yang mengikuti permasalahan di Malaysia ni ,harapnya sedarlah fitnah Dajjal ini sedang berjalan sekarang ini.

Persoalannya, adakah kita akan sama-sama tenggelam didalam fitnahnya.

Mintalah bantuan Allah dengan membaca 10 ayat pertama Surah Al-Kahfi untuk melindungi kita dari fitnah Dajjal dan pengikut-pengikutnya.

Urb.

Anonymous said...

3 melayu ni memang CELAKA....!!!!

Anonymous said...

Dulu SIAPA yang CETUSKAN 13 May.
SEKARANG SIAPA yang CETUSKAN ISU KALIMAH Allah.
Orang oranginilah yang ORANGORANG slam JUNJUNG.

Anonymous said...

perjanjian hadi ni terang2 menyalahi majlis syura pas selaku badan tertinggi yg tak bagi bukan Islam guna kalimah Allah..dia sain perjanjian pakai rujukan mana kalau badan tertinggi pas sendiri di langgar?

mereka semakin melampau..kita pula semakin pengecut dan berpecah belah..hanya habuan dunia di minta..

Anonymous said...

Kafirkan org dah terpalit kat muka siboroi ni. Masih tak sedar lagi?

Anonymous said...

Semoga Allah beri kekuatan kepada umat Islam untuk bersatu dan lemahkan kekuatan musuh2 Islam..ameen

Anonymous said...

1979 Hadibongok dgn bersemangatnya kafirkan UMNO atas justifikasi UMNO xbuat hudud..
tp Nik Najis dh perintah Kelantan 23 tahun dan disambung dgn puaknya lagi skrg.. mana dia hudud? apakah dua ekor MB kelantan ini sudah kafir?
Hadi laknat..semoga Allah laknat atas Hadi Awang sbesar2 laknat..
dia tahu soal kemaraan Gereja itu adalah suatu bahaya dan kerosakan pd Islam tp kenapa dia biarkan PAS dan pencacai PAS sokong kejahatan ini?

Kenapa dia xboleh keluarkan amanat siapa sokong PR boleh jd Murtad. terang2 kafir dan murtad ini kembali pd PAS..

itulah mudah sgt main2 dgn kafir mengkafir hanya krn org itu UMNO.. UMNO xpernah istihar benda pelik2 mcm ni seperti mana HAdi dan PAS dan PR istihar secara rasmni depan2 khalayak umum dan antarabngsa..!!

Najib xpernah ckp Kalimah Allah blh dipakai oleh mana2 kawasan cuma Krjn jelaskan keadaan asal Sabah Sarawak yg telah sekian lama di pengaruhi Kristian, bible Iban, Indon merata2 di sana.. apakah kita mahu benda yg sama berlaku dia semenanjung hnya krn isu di sana?

Munafik PAS..

Anonymous said...

Sapa org2 bodo palui nih nak mengata pasal sabah dan sarawak? ko org tahu tah semasa penubuhan malaysia, ada perjajnjian 20 perkara yg ditandatangani oleh tunku sendiri dan antararanya sabah dan sarawak TIDAK MENPUNYAI AGMAMA RASMI!

Kalu ko orang berserban hijau tapi kaki mengamput bini orang, janda atau yg sewaktu denganya, fokuskan keraha itu sahaja, kita semua org tahu perangai ostat2 PAS bodoh nih.

Nih lagi satu kementerian pendidikan, hantar ostat2 bangan PAS nih ramai2 ke sabah tuh apasal? Bodoh nak mampus!


Kalu DAP bila nak bising2 pasal kalimah Allah, ko orang kan ada 'Limited Edition' punya tokong! Kita orang pun TAK HINGIN nak guna nama Quanyin, Gautama Buddah, Ksrishna dll!


Satu cadangan saya, kalu nak tahu bodohnya ulama2 dan ostat2 dan umat2 PAS nih, pantang jumpa betina, keluar hadis madis liur basi nafsu setan diorang!

Bodoh nak mampos!

Anonymous said...

Lagi satu laknat dan pengkhianat ialah Marina M. Betina ini sangat ghairah menentang perjuangan Perkasa dan lain badan NGO Melayu Islam yang menentang penggunaan Allah di gereja.

Marina tidak sepatutnya jadi pengetua “Sisters In Islam.” Bercanggah dengan Islam kerana pemikirannya yang menyokong Kristian.

Marina sudah murtad. Dia mahu dapat perhatian hebat dari lelaki yang murtad. Yang patut diajar kepada Marina ini oleh semua ahli “Sisters In Islam" boycott dengan pemimpin mereka, iaitu Marina sendiri. Siapa yang boleh menjatuhkan kuasa pemimpin persatuan "Sisters In Islam" mesti disanjung kerana pahala besar.

Mari kita sama-sama gulingkan keparat betina yang menggunakan nama "Sisters In Islam" sebagai kesatuan palsu

Anonymous said...

setau haku lah kan...maaf kalu salah...
sabah serawak seblom masuk persekutuan tanah melayu depa dah guna Allah tuk god sbb katanya kebanyakkan kristian sana kan mai dr indonesia...gap sila buat rencana mengenai sabah srawak dan kristian...jgn nanti ada lg duk fikir kerajaan kita dabelstendet plaks...

Anonymous said...

Hanya ISA sAHAJA DAPAT MENTENTERAMKAN DAN MENSTABILKAN NEGARA INI..AKU SOKONG tun m SURUH BAWA BALIK isa. adalah satu kesilapan besar memansuh ISA ia seperti memberi lesen kepada Anwar dan konco2nya untuk membuat macam2 kerenah.WELCOME HOME ISA.

Anonymous said...

Anwar dan konco2nya termasuk PAS DAP tidak takut kepada apapun termasuk Allah kerana preventive law ISA sudah tiada.

Anonymous said...

Mari sini beli rumah dan tinggallah di Sabah.

Anonymous said...

Melayu Tganu mana tahu situasi di Sabah. Najib tak cakap pon benda tu memang dah ada.



GRRRRR.!!!.KALAU TAKK TAHU LEBIH BAIK KAU DIAM.!!!

Anonymous said...

BANGUNLAH SAUDARA-SAUDARA ISLAMKU.!!!
AYUH KITA HAPUSKAN MEREKA YANG MENJADI PENGKHIANAT AGAMA.!!!
AYUH KITA BENAMKAN MEREKA YANG CUBA MEMPERSENDAKAN ISLAM DI BUMI MALAYSIA INI.!!!
AYUH KUATKAN PERPADUAN SESAMA KITA.!!!
CEPAT KITA MULAKAN GERAKAN SEKARANG JUGA.!!!
ANGKAT DAN PEGANG DENGAT ERAT DITANGAN ANDA A0A-APA YANG PATUT.!!!
KITA SUDAH BOSAN DIPERSENDA.!!!
KITA SUDAH BOSAN DIPEROLOK-OLOK.!!!
KITA SUDAH BOSAN BERPERANG DENGAN MULUT...PEPERANGAN YANG TAK BERPENGHUJUNG..
AYUH KITA TAMATKAN DENGAN AKSI.....
KERANA ITU YANG MEREKA MINTA........
AYUH MAJU KEHADAPAN......JANGAN MUNDUR.!!!!!!!!

hangkedee said...

Hj Hadi tak mahu beri Amanat untuk kafir harbi Kristen ke?

Koru said...

Skrg ni mereka rajin perli ' trima kasih sokong bn bagi harga barang naik'. Skrg ni aku nk ckp pulak ' trima kasih sokong pakatan haram bagi org kafir gunakn kalimah suci Allah'. Apepn rsa bersyukur bila melihat sesetgh komen krn ia mngingatkn sy dgn kata imam hasan al banna bhw beliau sntiasa mnanti org islam yg sntiasa mmikirkan masalah umat islam. Semoga kita berada di kalangan org yg beliau hrpkan.

Koru said...

Kla Haji Hadi tgk gmbr berita ni, msti dia kata gmbr ni tipu je. Lagipun ia dihasilkn oleh 'besi'. X blh djadikn bukti..

Anonymous said...

TIGA MUKA MELAYU BANGSAT HIPOKRIT TERBESAR!!

ANAK HARAM!!