Tuesday, January 28, 2014

KEPADA UMNO DAN PEMBELACAN SEKALIAN...JANGAN HILANG FOKUS LAH !


anwar nak jadi menteri besar selangor ?
kalid letak jawatan ?
ultraman jadi gay ?
rekonsil dan perpaduan oleh anwar ?

kita belacan sekalian jangan hilang fokus lah. pru 13 kita dah kenalpasti mana kelemahan kita.

di selangor, daripada 22 kerusi dun kini tinggal 12, kata orang tinggal tulang.

dah 7 bulan pru 13 berlalu, di selangor dah buat homework tak ?
ceramah penerangan langsung tak gerak ?

kalimah ALLAH yang sepatutnya boleh gempakkan melayu selangor, nampak tak disambut baik oleh umno selangor ?

magik dan gempak 2-3 hari oleh anwar ni sudah tentu ada benda yang dia sembunyikan. mudah cakap, dia cuba divertkan isu yang nampaknya meresahkan dirinya.

masih enggan belajar ke trick gempak anwar yang dah tak laku ni ?

apa persediaan BN untuk pru 14 ?
mana hasil kajian kelemahan dan cadangan prestasi penambahbaikan ?

masih nak mengharapkan musuh bergoncang dan nak harap kerajaan negeri tumbang ?

sampai bila BN nak kuat kalau asik-asik harap pada kelemahan pertelagahan oposisi ?

kuatkan kita dulu. kuatkan dengan kepelbagaian dasar yang praktikal dan boleh membawak rakyat bawahan senyum kembali..

hari itu kerajaan kata pemborong manipulasi harga barang.
kemudian solusinya kerajaan ambush pasar dan market.
kemudian kerajaan buat stok penimbal.

kawalan harga untuk barangan majoriti pengguna asasnya tak berapa kukuh. sampai bila pegawai nak turun pasar pantau harga.

praktikaliti penting dalam menentang tamak pemborong.

nisbah pemborong dan pengguna silap aribulan boleh berkadar pada 1:200000...

jadi kacaulah market pemborong.. lambakkan dan berikan peluang kepada peniaga dan usahawan bawak masuk segala mala barangan pengguna.. akhir sekali dengan lambakan ini, pemborong dan peruncit terpaksa menurun harga.. ujung sekali pengguna yang untung.

untung peniaga pada waktu itu bergantung kepada ide marketing yang bijak.. kalau tak bijak, mampuih lah depa.

kerajaan wajib jaga pengguna instead of pemborong..

ini adalah asas kepada bagaimana nak kembalikan senyuman rakyat kepada kerajaan yang akhirnya akan diterjemahkan kepada undi ...

isu anwar dah basi.
isu pkr dah mati.
isu kalid lawan azmin dah bertahun, sampai sekarang tak habis.
maknanya apa...maknanya mereka ni cuba lekakan kita..

kerajaan tak perlulah layan politik low class drama 2 petang dorang ni..
tak datangkan undi pun...

cari kelemahan dasar kita.
ubah mana yang perlu.
fokuskan kepada ide ambik hati pengundi.
berhentilah mengharapkan keretakan pakatan ni, mereka ni wayang je..

lupa lagi ke wayang karpal vs hj hadi, karpal vs nik ajis, hj hadi vs dap... apa jadi dengan drama ni ? takde bawak kesan pun...

musuh lepas pru 13 makin besar kepala pasal kita tak kukuh.

umno perlu fokus kepada menyatukan melayu kebanyakan dengan dasar baru umno yang menguntungkan islam dan melayu.

pas atau pkr sekadar membawa 30% sahaja total komuniti melayu.

umno perlu alihkan tumpuannya kepada melayu yang lebih melata dan merata banyaknya kat bawah ni.

selain soal maruah islam dan melayu, isu penyelesaian kos melayu pertengahan perlu dirungkaikan dengan kadar yang pantas ..

orang melayu dah kurang bercakap mengenai anwar dah.
disaat kuasa kat tangan gunakan sebijak yang mungkin.

perkiraan dollar and cent , istilah komparatif, kurve melengkung,ekuilibrum,fiskal,sukuk,biaya marginal cubalah dikurangkan..

mak jah jual karipap tak paham berita utama macam tu.. 

apa yang mak jah paham karipap nya dah takde orang nak beli, pasal kebanyakan pembeli biasa nak berjimat... jadi macamana mak jah nak survive dengan situasi menghimpit ekonomi melayu bandaran ?

sensitiviti mengekalkan dasar popular politik perlu difikirkan selalu.

takkan itu pun nak di peringat ?

33 comments:

Anonymous said...

i like it

Anonymous said...

Sokong sangat Bro, bukan di Selangor saja. Mana mana pun UMNO tido...

Anonymous said...

Selangor tentunya akan dilanda musibah, balak dan laknatullah kepada penduduk Selangor jikalau bapak homo, pemimpin peliwat negara berkroni, pemimpin pelawat pelacur betina Kuala Lumpur dan pemimpin murtad peliwat yang membenarkan kalimah Allah digunakan oleh Kristian. Musibah, balak yang tak terhenti-henti, menimpa Selangor; banjir teruk, Tanah runtuh, hujan lebat berlanjutan, panas terik, hujan batu dan laut, angina bergelora mega melanda Selangor.

Anonymous said...

GAP,
Lama tak beri komen dlm blog kau. Aku lama dah nampak apa yg kau cakap ni. Kerajaan najib terlalu mengikut rentak pembangkang.

Apa anwar nak kerajaan ikut..sampaikan nak bincang dlm kabinet apa yg anwar cadangkan.

Lepas tu dengar cakap pemandu roti jala. Abis tu rakyat mcm aku dan yg lain, tanggung cost. Tak ke bebal nama tu..

Si anwar ajak bn dengar.rakyat terhimpit buat buat x dengar..

aku melayu rasis said...

umno/kerajaan zaman en. najib mengamalkan
'SUDAH TERHANTUK BARU TENGADAH",
'DAH TENAT NAK BERAK BARU GALI LUBANG',
'BESENANG-SENANG DAHULU BERSUSAH-SUSAH KEMUDIAN'.
Semoga en. najib dan kunconya selamat menyemadikan umno/kerajaan pimpinannya.
apa nk buat, kita tiada pilihan.

Anonymous said...

bro, kekadang macam patut pulak biarkan umno terus lemas terkapai2. dalam dok kalah banyak di dun selangor, pemimpin mereka masih kekal mimpi basah di siang hari. apa2 isu bola tanggung pakatan tidak disambut molek. dibiarkan saja isu tu basi begitu sahaja. peluang terhidang luas, tak digunakan. bodoh semakin membiak tak kira tempat. saman, tarik balik. saman, setel tepi jalan. saman, bincang kedai kopi. tak sakit ke hati penyokong umno dipermainkan pemimpin macam tu? so, kerja para belacan sekalian ialah ajar @ sekolahkan pemimpin umno ni dulu, kasi tercungap2. kedekut bertempat dan kasi ajar sama dia. pemimpin yg hanya pentingkan perut sendiri memang patut diajar...(muak dgn sandiwara basi pemimpin umno)

Anonymous said...

nik ajis sekarang berlakon sorang2...jangan layan sangat dia ni....

Anonymous said...

Kenapa kerajaan tidak menghukum Samsul ketot yang membakar bendera Jepun? Kenapa undang-undang Malaysia terlalu lembik tidak menghukum si penjenayah Samsul ? begitu senang sekali si samseng ini berlagak seperti kerbau menempuh maut di lumpur. Di Singapura, sesiapa yang membakar bendera Negara asing atau Negara sendiri adalah salah undang-undang. Adalah satu jenayah membakar bendera. Dan penjenayah akan dihukum atau didenda.

Tun Teja said...

Keparat betina batu api Carolyn Hong dari Straits Times Singapura merasa berahi dengan kemarok anwar bapak homo membuat bida’ah yang Malaysia dalam ketegangan perkauman sudah naik ke paras merbahaya. Brother abi ini menyeru BN supaya berdailog dengan nya.

Kroni parti kencingkan rakyat, pemimpin peliwat dan pengamal seks songsang politik tidak boleh dipercayai seumur hidup. Pura-pura mencari penyelesaian dengan PM Najib masa’alah ketegangan ugama dan ketegangan perkauman sahaja. Yang penting makhlok syaitan laknatullah homo ini mahu jadi Menteri Besar Selangor kerana ada perancangan yang makin besar baginya untuk jadi Perdana Menteri Malaysia pada PRU ke 14, apabila pengundi semakin besar majority mengundi parti kencingkan rakyat nanti atau DAPigs atau PAShit.

Umno mesti berjaga-jaga. Umno mesti buat analisa bagaimana Umno akan dikalahkan oleh Pakatan Racun pada masa akan datang. Semua cinabeng dari Malaysia yang tinggal di Singapura akan balik ke tanah air Melayu jika bapak homo jadi Perdana Menteri Malaysia nanti.

Anonymous said...

Saudara Blogger GAP

" kalimah ALLAH yang sepatutnya boleh gempakkan melayu selangor, nampak tak disambut baik oleh umno selangor ? " (blogger GAP)

Saya bukan nak bela Umno. Cuma saya nak ingatkan supaya kita belajar melihat dan membaca apa yang ada disebalik tabir.

Isu kalimah Allah ini jika penganut islam dan penganut kristian terpengaruh dan tertusuk jarum pihak ketiga, maka akhirnya akan berlakulah perang islam-kristian seperti yang pernah berlaku di Indon.

Terbaru cerita di Pulau Pinang, KONON nya puak Kristian gantung banner hina Allah, KONON nya puak islam bertindak balas membaling bom molokov ke dalam kawasan gereja.

Kenapa saya menggunakan perkataan KONON nya. Ada penjelasannya. Saya tidak percaya banner itu dinaikkan oleh puak kristian, juga saya tidak percaya bom molokov itu dilontar oleh puak islam. Saya yakin dan percaya bahawa tindakan itu tentu dilakukan oleh PIHAK KETIGA yang mahu supaya puak islam dan kristian bersengketa sehingga akhirnya mereka berperang (fisabilillah kepada puak islam dan perang salib kepada puak kristian).

Pada saya mudah saja. Kita orang islam memang mengaku Allah itu tuhan kita. Allah kita tidak ada anak. Orang kristian juga nak mengaku Allah tuhan mereka, let them be, tapi Allah mereka ada anak iaitu Jesus Christ. Jelas disini adalah Allah mereka tak sama dengan Allah kita, different entity kata orang putih.

Atas perbedaan yang begitu ketara saya fikir hanya orang melayu yang bodoh sahaja yang tergamak mengatakan agama islam dan kristian adalah sama kerana kedua-duanya bertuhankan Allah. Hanya orang melayu yang tuli dan pekak sahaja yang mengakui serta bersetuju islam dan kristian adalah sama.

Saya nak beri contoh untuk membuka minda anda yang membaca tulisan saya. Buah durian ada 2 jenis - Durian Biasa dan Durian Belanda. Kedua-duanya mendapat nama Durian kerana pada kulitnya terdapat duri. Tapi yang satu durinya tajam, keras dan boleh mencederakan. Manakala yang satu lagi durinya tajam tapi lembek dan tidak boleh mencederakan. Walaupun kedua-duanya Buah Durian tapi baunya tak serupa, isinya tak sama, rasanya tak semacam. Tentang siapa lebih sedap atau tidak diantara kedua-duanya ia bergantung kepada citarasa si pemakannya.

Sama juga diantara islam dengan kristian, walaupun kedua2nya bertuhankan Allah tetapi Allah orang islam dengan Allah orang kristian tak sama ibarat Durian Biasa dengan Durian Belanda.

Yang penting kita beritahu kepada anak cucu kita bahawa Allah kita tak sama dengan Allah kristian. Nama saja sama tapi berbeda entiti.

Hiduplah kita dinegara ini seperti yang telah kita lalui sejak beratus tahun. Buka mata buka minda, cubalah hayati kesan pergolakkan di negara orang seperti Mesir, Libya, Syiria dan Thailand. Negara mereka bergolak kerana rakyat mereka BODOH. Negara mereka bergolak kerana JARUM PIHAK KETIGA BERJAYA MENUSUK HATI SANUBARI RAKYAT MEREKA YANG BODOH.

Adakah kita juga SEBODOH mereka ????

Jarum Tumpul

Anonymous said...

terbaik, ini artikel yg dinanti. sedarkan pemimpin2 UMNO bagaimana nak kuat sokongan dari melayu2 yg ramai ni supaya undi tak lari kpd pakatan penipu. PR ni tak ada apa2 yg nak dibanggakan. mereka hanya lebih menipu, manipulasi dan menghasut sahaja. itu la kelebihan PR.

Anonymous said...

Terbaik dari GAP...
Tak guna kerajaan melayan kerenah pembangkang yang bertaraf longkang. Tak per ada PEMANDU yang hanya pentingkan untung dari keselesaan rakyat. Berkhidmatlah untuk rakyat dan rakyat akan gembira apabila kerajaan perihatin akan rintihan dan keluhan rakyat. PM bertindaklah dengan bijak.

Anonymous said...

Keadaan sama berulang seperti PRU13 Umno Selangor digula2kan oleh PKR utk bekerjasama dan muafakat dgn PKR, sebab X cerdiknya Umno Selangor menerima pelawaan palsu PKR itu.... hasilnya BN lingkup & kecundang di Selangor... takkan peristiwa pahit itu tak boleh dijadikan pengajaran oleh UMNO M'sia ..... malu + kecewa dgn sikap yg x cerdik para pemimpin UMNO & x mahu belajar drp sikap kepura2an pihak PKR itu.... kini datang lagi mesej yg sama ... aduuhhhh sakitnya masih terasa x hilang2..... bye ( tengah buat rawatan )

Anonymous said...

Keadaan sama berulang seperti PRU13 Umno Selangor digula2kan oleh PKR utk bekerjasama dan muafakat dgn PKR, sebab X cerdiknya Umno Selangor menerima pelawaan palsu PKR itu.... hasilnya BN lingkup & kecundang di Selangor... takkan peristiwa pahit itu tak boleh dijadikan pengajaran oleh UMNO M'sia ..... malu + kecewa dgn sikap yg x cerdik para pemimpin UMNO & x mahu belajar drp sikap kepura2an pihak PKR itu.... kini datang lagi mesej yg sama ... aduuhhhh sakitnya masih terasa x hilang2..... bye ( tengah buat rawatan )

Anonymous said...

Keadaan sama berulang seperti PRU13 Umno Selangor digula2kan oleh PKR utk bekerjasama dan muafakat dgn PKR, sebab X cerdiknya Umno Selangor menerima pelawaan palsu PKR itu.... hasilnya BN lingkup & kecundang di Selangor... takkan peristiwa pahit itu tak boleh dijadikan pengajaran oleh UMNO M'sia ..... malu + kecewa dgn sikap yg x cerdik para pemimpin UMNO & x mahu belajar drp sikap kepura2an pihak PKR itu.... kini datang lagi mesej yg sama ... aduuhhhh sakitnya masih terasa x hilang2..... bye ( tengah buat rawatan )

Anonymous said...

Saya setuju 100% dengan hujah Jarum Tumpul (January 28, 2014 at 10:37 AM) di atas.

Kita jangan melatah tak tentu fasal. Kalau kita bergaduh di dalam negara sendiri, adalah orang luar (ketiga) yang akan bertepuk tangan (malah mengadu-dombakan kita lagi).

Tak perlu dinyatakan di sini siapa mereka (nampak macam kawan, tapi kita tidak tahu hati budinya demi kelangsungan objektif jangka panjang negara mereka sendiri). Sesungguhnya, mereka akan menangguk di air yang keruh.

Fikir-fikirkanlah sendiri negara mana yang dimaksudkan. Wallahualam.

Alifmimyaro.

Anonymous said...

Salammm....Mesej yang sama berulang semasa PRU13, UMNO Selangor diminta bermuafakat, bekerjasama dan konon ada ahli PKR masuk UMNO, malangnya disebabkan para pemimpin UMNO Selangor tidak cerdik ..... mereka terima palawaan palsu itu walaupun ada penentangan drp ahli bawahan tapi x dipedulikan. akhirnya BN kecundang di Selangor... aduhhhhh sakit dan malunya hingga ke hari ini... kini datanglagi mesej yg sama ..... x tahulah apa akan jadi jika pemimpin besar UMNO tergoda pelawaan itu... mungkin lebih besar musibahnya nanti... wahai UMNO tolonglah belajar drp sifat ketidakcerdikan dahulu itu.... bye

Anonymous said...

Mesej yang sama berulang semasa PRU13, UMNO Selangor diminta bermuafakat, bekerjasama dan konon ada ahli PKR masuk UMNO, malangnya disebabkan para pemimpin UMNO Selangor tidak cerdik ..... mereka terima palawaan palsu itu walaupun ada penentangan drp ahli bawahan tapi x dipedulikan. akhirnya BN kecundang di Selangor... aduhhhhh sakit dan malunya hingga ke hari ini... kini datanglagi mesej yg sama ..... x tahulah apa akan jadi jika pemimpin besar UMNO tergoda pelawaan itu... mungkin lebih besar musibahnya nanti... wahai UMNO tolonglah belajar drp sifat ketidakcerdikan dahulu itu.... bye

Anonymous said...

tuan admin punya idea dah superb.....tapi nak sedarkan pemimpin tolol umno tu jenuh sikit.....kebanyakan pemimpin umno ni penjilat tegar burit hancing cina.....kalau acu di kepala AK47 setiap kepala pemimpin umno pun belum tentu mereka nak berubah....yang berubah hanya angka dalam bank mereka je.....umno babi cina....

Anonymous said...

Kalau Anuar jadi MB Selangor , itu bermakna dia turun pangkat . Dari Timbalan Perdana Menteri turun pangkat ke Menteri Besar . Kah Kah Kah . Tapi ... kena menang pilihanraya kecil dulu baru boleh jadi MB . Itu pun kalau Sultan Selangor perkenan .

hangkedee said...

Apa Muslihat ah jib gor +aljub duduk semeja???...nanti kau maha...

Anonymous said...

Yup........setuju dengan pendapat blogger di atas.......kerajaan xperlu layan drama diorang nie, muak cuak........hari2 keluar berita drama diorang.....nak publisiti cepat.......kerajaan fokus la pada pentadbiran, pengurusan, masalah rakyat dan melayu.......bagi aku, kalimah Allah pun belum selesai......settle satu2 bagi clear......baru ni jadi kes bom molotov cocktail kat penang, ketua polis penang xperlu garang sangat, tengok dulu pada punca dan akar masalah.....ada banner kalimah Allah.....ni selesaikan dulu, baru nampak ketegasan kerajaan......kalau tiba2 baling bom tu lain la cerita......pastu settle masalah harga barang......xkan kerajaan xnampak2 lagi.....pemborong dan pembekal kebanyakannya cinabeng.....settle ni dulu bagi clear......hapus orang tengah, dan create orang tengah yang baru dan bermanfaat......pembekal barang mentah dan barang asas jugak cina.....settle benda ni bagi clear......biar ada keseimbangan......kerajaan ada kuasa, tunjuk la kuasa.........berlambak barang asas dan bekal dari luar, lantik syarikat baru dan beri lesen......kalau payah buat separuh milik kerajaan yang urus......pastu cina nak tunjuk dia ketua syarikat, come on la.....banyak syarikat jepun pun bos cawangan kat malaysia cina jugak.....nak cari pasal dengan jepun ka.....apa susah, boncang dengan kerajaan jepun, tukar semua bos kepada bangsa melayu.....habis cerita.......sekian......

Anonymous said...

Pergg jarum tumpul... senangnya perbandingan nama anda dengan durian...

Ini baru banner...

bukan lagi helaian2 majalah... pamplet...

adakah saudara mara penyokong kalimah Allah digunakan kristian ini... imannya mantap2.. imannya tebal2... sampaikan mustahil boleh terpesong...

sedangkan kes aisyah bukhari pun sampai dewasa... ibubapa didik dgn agama...

tut tut.. lps kerja kat KL.. berkenalan dgn cina kristian.. 6 bulan.. terus murtad...

adakah jarum tumpul tidak terfikir... atau suka org Islam kat Malaysia menjadi liberal serupa di Indonesia.. kahwin bercampur agama...

Kalimah Allah digunakan di gereja dan dlm lagu agnes monica..

Jabatan Agama.. berhempas pulas dgn unit kaungseling nya dlm mengembalikan kes2 murtad...

adakah kita nak bagi peha pula utk dilapah..

mohon cegahlah sebelum parah...

alQuran pun dah bgtau.. puak2 nie tak akan puas hati sehingga org Muslim tak turut agama mereka... mengapa kita nak berlembut..

utk undi kah.. utk kuasa kah..
apa kuasa boleh buat jika Melayu Islam berpecah belah...

jarum tajang...

Anonymous said...

Jarum tumpul..

anda yakin.. anak2 hadis anda aapabila merantau masuk IPT... iman mereka teguh hasil didikan anda..

bagaimana pula dgn anak2 saudara mara anda... anda yakin... dakyah mereka tidak berkesan buat saudara mara anda...

atau anda hanya berfikir utk anda dan keluarga anda sahaja...

bgmana... anak2 org Islam yg sdg hanyut dgn maksiat.. atau anda setuju sahaja mereka keluar agama drp menjadi Org Islam yg berbuat maksiat yg masih boleh bertaubat...

Taubat yg tidak diterima Allah ialah mensyirikkan Allah. ..

wallahualam..

mrn kulai said...

Setuju Bro..kita hentam pemimpin sampai kasi betul semula..

Anonymous said...

kawe terigat cerita kaum lut dinyah dari muka bumi kerana sodomi.

Anonymous said...

saya percaya, bom Molotov yang diorang lempar pada gereja tu adalah kerja org melayu yang sudah muak dgn "ketiduran" kerajaan dalam menangani isu penggunaan Allah oleh org kristian.
Bagi saya, apapun gelaran mereka ini baik pelampau agama atau apa saja, kita patut berterima kasih kepada mereka sebab dgn tindakkan merekalah polis dan najib terkejut dari tidur. Tak semena-mena najib mintak rakyat "bertenang". selama ini najib kemana? Najib dah mula takut 13 mei berulang, selama ini beliau tak pernah pn rasa takut waima kepala babi diletak dalam masjid najib tetap tidur.
Kalau zaman Tun M dulu, dah dikerah bapak polis buru sampai kelubang cacing.
Tak sabar rasanya menanti 13 mei sekali lagi, nak lihat muka puak laknat ni ada darah ke tak.

Anonymous said...

Ada yang bersetuju dgn saya, dan ada juga yang tak bersetuju dengan saya. Tak apa, itu hak anda.

Ingat lah kita diberi aqal untuk berfikir, untuk menilai dan akhirnya untuk membuat pilihan.

Kalau ada bangsa kita orang melayu islam yang nak memilih Allah yang ada anak sebagai tuhan mereka, mudahan dia cepat-cepat sedar bahawa tuhan yang dia pilih itu tak ada bezanya dengan diri dia. Adakah dia nak sembah tuhan yang sama kelas dengan dirinya. Kalau tuhan dia ada anak, gajah juga ada anak. Kalau dia nak cari makhluk yang lebih kuat daripada dirinya untuk dijadikan tuhan kenapa tidak GAJAH yang seratus kali lebih kuat daripada manusia itu dijadikan TUHAN untuk dia sembah dan minta pertolongan.

Nak pilih tuhan juga kena pakai aqal. Tuhan mesti luar biasa daripada manusia atau makhluk dalam segala aspek. Adakah orang melayu hari ini mudah-mudah mahu rembat apa saja sebagai tuhan mereka.

Sebab itu saya sikit pun tak bimbang kalau puak kristian nak namakan tuhan mereka yang ada anak dengan nama Allah. Saya tak terlintas dihati walau sebesar zarah pun untuk mengiktiraf Allah mereka adalah juga Allah saya.

Bagi saya Allah islam adalah totally different from Allah yang menjadi tuhan puak kristian.

Jangan jadi BODOH mempertahankan sesuatu yang tiada kena mengena dengan kita. Jangan jadi BODOH sampai sanggup mati kerana benda yang karut yang dicipta oleh PIHAK KETIGA.

Lim Guan Eng mungkin menjadi agen PIHAK KETIGA. Nik Aziz dan Hadi Awang juga mungkin menjadi agen PIHAK KETIGA tanpa sedar.

Awas lah kita rakyat Malysia. Berhati-hati dan jangan termasuk ke dalam PERANGKAP PIHAK KETIGA.

Jarum Tumpul

Anonymous said...

Analogi yg jarum tumpul berikan tak boleh pakai. Silap-siap boleh murtad...nauzubillahiminzalik. Apa kehal pula samakan Allah kita sama dgn tuhan kristian. Kalau nak kata nama buah DURIAN tu sama dgn menggambarkan tuhan kita sama. Ini dah kes MURTAD...bro.

Secara logiknya ALLAH yg diyakini oleh kristian konsep terasnya 3 in 1. Manakala org Islam beriman kpd Allah yang 1. Mana nak sama dengan hujah jarum tumpul.

Secara pribadi aku melebelkan jarum tumpul sebagai liberal dan mengamalkan pluralisma agama yg tegar. Cuba bermain kata-kata utk mengelirukan dan memutar-belit org Islam berkaitan KONSEP KETUHANAN iaitu ALLAH itu SATU.

Pi jahanam kau jarum tumpul. Bertaubatlah sebelum terlambat. Sebab sekarang pun suhu kat negara kita pun dah sejuk. Takut kiamat dok tunggu masa je...

Anonymous said...

Aku berdoa agar pemimpin pemimpin Umno disambar Petir...lahanat nya lembik nak mampos...

Kerana Umno yg tiada penguatkuasaan undang undang , Maruah Sultan / Agong dicabar...

Umno lah perosak daulat Sultan Sultan Melayu... ....

Anonymous said...

Setuju

Anonymous said...

Tahniah akhirnya rakyat Selangor dapat seorang pejuang LGBT dan COMANGO sebagai Menteri Besar....Aminnnnn...Yang Ini khas pada orang PAS lu ada mata lu lihat,lu ada telinga lu dengar, lu ada tangan lu mau kasi undi lagi ka...lu ada lobang bontot luuu pikir la sendiri....Tahniah rakyat Selangor Darul LGBT

Anonymous said...

sokong jihad ekonomi..ABC..BCL selamanya..sampai bila muslim nak jadi 1/10 saja terkaya dlm malaya?..kalau tergelincir mcmana?..tinggalkan dengki sesama kita, muslim itu bersaudara

sokong perniagaan muslim seadanya..jangan pandang hal2 remeh..pengguna adalah penentu, mereka pun kaya kerana kita..sedar dan sedarlah..gunakan kuasa pengguna anda utk kayakan pula muslim..biarlah seimbang 5/10..takpun 3/10 pun ok gak..ini malu le, negara kita tapi ekonomi tah kemana..pastu asyik jadi mangsa spekulasi harga jer..