Tuesday, January 28, 2014

PRK DUN KAJANG CUBAAN TUTUP ISU IZAH ,AZMIN: BN WAJIB TAK BERTANDING.


apa persamaannya dun penanti dan prk dun kajang ?
penyandang dari pkr DI ARAH letak jawatan.

pada 18 may 2009, najib dalam satu sidang medianya ada bagitau BN takkan letakkan calon di dun penanti pasal ianya bukan disebabkan faktor kematian dan sabit kesalahan undang-undang oleh  penyandang, sebaliknya ia adalah gimik pkr yang cuba tutup kelemahan parti mereka.

untuk dun kajang, aku bagitau punca kenapa ianya berlaku.

pertama anwar nak alihkan isu anaknya yang ada masalah rumahtangga, si izah .

di kedai kopi dah banyak bercerita mengenai keretakan rumah tangga anaknya. sampai ke tahap kias macamana nak tadbir negara, tadbir rumahtangga pun gagal.

keduanya dikabarkan dari puak pkr, kalid ibrahim pada persidangan parti pkr tahun ini akan mencabar kerusi timbalan presiden..

ianya mampu menyentak kedudukan azmin ali.

jadi untuk mematikan move kalid ibrahim, maka drama dun kajang digerakkan dengan serta merta.

PELIK KENAPA ANWAR BERANI MAIN KAT DUN KAJANG YANG MAJORITI PENGUNDINYA CINA ?

KENAPA TAKNAK BERENTAP KAT KAWASAN DUN MELAYU YANG BANYAK PKR MENANG ?

KENAPA TAK DUN BATU 3, KOTA ANGGERIK DLL ?

harapan aku BN tak perlu bertanding dun kajang.

kalau bertanding jugak, BN akan terperangkap dengan mainan 2 mata pedang anwar. 


42 comments:

Qadafi Muhamad Shuib said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Setuju..

Anonymous said...

Setuju..

Anonymous said...

Bagus la kalau dia menang..janji melayu yg menang..sangka baik je..mungkin nak tambah adun melayu supaya dia org ramai2 pakat tubuh kerajaan perpaduan melayu di selangor..umno + pas + adun pkr melayu...masa utk melayu kencing cina dan india hidup2..hidup melayu islam..kita tengok melayu tuan ke cina yg tuan

Anonymous said...

Wan jijah suda warning ...

Kalau x mau i mintak ceraii....

Jgn kasi azmin bapok jadi mb...

Nurul pon ckp benda yg sama....

Sapa2 pon bleh jadi mb kecuali assmin bapok...

Dua2 ...wan jijah sama nurul x mau assmin bapok...

Sbb assmin bapoklah dady mereka jadi mcm tu...assmin yg atur semuanya...

Dari jual bini.... jantan2 gay... dan china doll

Assmin wajib bjawab...

Anonymous said...

Pukimak betul Nuar ni, main je lah kat Utara, sini bukan tempat hang geli aku nak dapat MB slang utara. Kalau Selangor nak hancus pun biar oleh anak Selangor. Pukimak sorang ni memang sial. Aku anak jati Selangor.

Anonymous said...

tuan GAP, ini bukan semata-mata isu dun kajang dan masalah dalaman PKR. ini barangkali sebahagian daripada grand design kerajaan konsensus nasional. harap tuan dan yang lain dapat selidiki mendalam perancangan kerajaan konsensus nasional

Anonymous said...

betul tu, BN tak payah bertanding, buang karen je. Kalau tanding pun, BN tak akan menang, apatah lagi isu kos sara hidup.

Anonymous said...

Melayu mana boleh harap, bagi wang RM100 dah cukup utk beli seekor. sebab itulah dibuatkan di Dun Kajang.

Anonymous said...

ya, jangan buang masa nak tanding.....

Anonymous said...

ini saja bikin ribut dlm cawan, bikin tsunami dlm cawan, kasi semua org dlm malaysia tumpu pada mereka saja, cakap pasal dia saja, pendek kata mcm bola juga, puak gila ni mahu tidur, makan, mandi,main dan kerja rakyat msia bincang pasal mereka sahaja, itu mereka mahu, supaya apa yg nak terbuka kejahatan dan kelemahan mereka dpt di tutup dgn isu mereka sendiri cipta, ni mcm tentera jepun mau menang perang 'kamikaze' punya cara la.

sambil mnyelam minum air, sambil kempen p/raya boleh cetuskan balik mood politik rakyat msia yg dah sejuk, juga boleh cerita kesalahan kjaan, kelemahan kjaan. Ini kerja org gila kuasa dan politik saja, maklumlah pergi kat mana2 ceruk pun kalu ceramah dah pudar dah org nak dgr, letiih dah dgn anwar punya temberang, ini p/raya cetusan semangat ni lain sket, malah boleh dicipta kes demi kes, isu sensasi demi sensasi dlm nak tunjuk kjaan punya jahat ke, kjaan punya lemah ke, kjaan punya bodoh ke. Maknanya penyokong akan memenuhi balik pentas kempen sambil dgr temberang, ni la yg seronoknya pada org yg gila pd audiens mendgr tutur bicaranya, ini lah manusia yg kita boleh kata sbg psikopatpolitik.

letiih dah aku nulis...

Anonymous said...

Sokong GAP.
Tak guna membazir wang rakyat.
Menang atau kalah tidak memberi apa-apa kesan.

Anonymous said...

How come a homo can contest in the state election ?
How come an mp from Permatang Pauh can recontest for the second time in Kajang ?

What kind of state law is that?
No prevention for repeated state election law ?
This scumbag from parti kencingkan rakyat can really urinate his own Selangor people, including law makers and the highest position in Selangor?

Anonymous said...

berada anwar bayar kepada bekas adun kajang untuk letak jawatan?

Anonymous said...

Gaji setiap adun naik berpikul2 bukan untuk nak buat kerja tapi asik naik main politik bangsat..aku x nampak apa kelebihan yang ada pada parti2 pembangkang ini...mcm gampang.

Anonymous said...

Udah-udah.. biar la sape pun jadi calon kat PRK Kajang tu. Aku harap kali ni tak payah blogger-blogger pro kerajaan highlightkan pasal kehebatan calon BN. Biar Pengerusi Media Baru UMNO yang baru buat kerja dia sorang2. Korang duduk diam perhati dari jauh cukup. Takkan nak biarkan si Ibdil lifestyle tu makan gaji buta tak buat kerja je... udah-udah.

Kalau calon PR menang pun tak mengubah landskap politik Malaysia ni la.. biarkan mereka dengan angan-angan tak sudah mereka...

Anonymous said...

semoga mampos dan hancur leburlah Parti Pakatan Syaitan PR ini bersama skeutu2 jahat laknat PAS DAP PKR!

Aminn!!

Anonymous said...

Nanti banyak peruntukkan diberi pada sekolah cina maa. Ingat bagaimana Dong Zong menipu PM Najib masa Cong Xi Fa Chai di Kajang 2013 lalu.

Belajar-belajarlah kesilapan lalu.

Anonymous said...

Haha analisa yang bodoh macam telor badak...dahlah bangang, komen macam orang sewel yang hilang pedoman dan sesat jalan. Tak mendatangkan logic langsung. Blogger tak berkualiti yang hanya menambahkan secara fizikal jumlah blogger yang ada tetapi tak menyumbang kepada peningkat kualiti fakta yang dibentangkan....baik bungkus sahaja buka kedai mamak....simbang minum kopi saban hari, gosip politik...mengata dan mengutuk dan memfitnah orang...apa bezanya dengan menulis blog yang penuh dengan maklumat palsu dan menyebar fitnah yang terus-menerus?

Anonymous said...

Saya memang setuju. BN tak perlu bertanding. Tak perlu buang masa dan duit.

Biar rakyat Selangor dan Malaysia keseluruhannya memerhatikan gelagat orang-orang munafik yang menjadi pemimpin di Selangor ni.

Urb.

Anonymous said...

kena lawan jugak..tapi ahjib gor janganlah dok buat mcm selalu...kira nak bagi duit kat sekolah cina saja...boh calun dah laa...toksah dok pi kempen..

hangkedee said...

Jom tadah stadium Wang besar! Wang besar! akan runtuh di kajang sjkc sila kemukakan permohonan ah jibgor nak beri duit laya ma

Anonymous said...

KALAU BN BERTANDING, AKU NASIHATKAN TAK USAHLAH ADA DRAMA DATANG SEKOLAH CINA BAGI DUIT JUTA2.

CINA DAH BULAT TOLAK BN WALAUPUN DAP PARTI DINASTI LIM DAN PARTI PENIPU PALING BESAR DALAM SEJARAH.

CINA BERPOLITIK BERDASARKAN PERKAUMAN DAN KEUNTUNGAN KAUM MEREKA.

RENTIKANLAH DRAMA BAGI SEKOLAH CINA DUIT JUTA2 !!!!!!

gen2felda

Anonymous said...

Pada pendapat saya, BN tak perlu bertanding.
Saya cadangkan SPR membuat undang2 baru, kepada calon yg bertanding sama ada di peringkat DUN atau Parlimen, sekiranya menang tidak boleh letak jawatan. Sekiranya letak jawatan, denda RM250,000 kepada individu (ADUN/MP) dan RM250,000 kepada parti. Denda ini untuk mengganti kos pilihanraya yang telah diadakan sebelumnya (suka2 bertanding-menang-letak jawatan, membazir duit rakyat je). Kemudian SPR tak payah adakan PRK (kecuali PRK sebab ADUN/MP meninggal dunia) kerana calon kedua mendapat undi tertinggi boleh menjadi ADUN/MP yang seterusnya (tak perlu nak bazir duit rakyat adakan PRK). Ikutkan calon tu pun pilihan kedua sbb dpt undi kedua tertinggi, jadi apa salahnya.
Dan kalau calon kedua tu pun nak letak jawatan, SPR denda lagi, dan kalau ada calon ketiga, lantik pula jadi ADUN/MP.
Kalau takde calon tu, barulah diadakan PRK. Takde la nak membazir duit rakyat.

Anonymous said...

Bg sy BN nak bertanding ke idok sukatila tapi yg xtahan nnt bole xsapa2 pi azan kat telinga najib sat,.,,

Najib bkn bole nak berurusan dgn cina ,,,,trs ke dalam masok teloq dia...nnt xpasai2 kite semua akan dengar taburan jutaan hengget utk org cina kat kajang.,,,tolongla...pegang najib kuat3 sblm dia mai gila jilat juboq cina...

Anonymous said...

Anwar dah putus asa. Nak tunggu pru14 belum tentu menang.lebih baik aku jadi mb, tengah ada power ni aku kena sapupulon selangor hartakarun. PRU14 LANTAK depa DAP PAS Dia punya pasal.. ini dua ekor parti bukan boleh caya , silap silap main sulap mata macam aku juga. Helo pas anwar nak lari ke amerika sebelum pru14 sebelum ko orang kena tipu baik jerangkap samar anwar ni.

Anonymous said...

Lu punya logik selalu lari daripada rel keretapi, sampai orang yang baca pun terbabas dan susah nak percaya. Ambil kritikan membina ini, kalau nak spin pun guna fakta yang susah disangkalkan dan dipersoalkan. Patutlah orang ramai mengatakan blog Melayu BN tak standard, inilah sebabnya. Cuba bayangkan fakta yang diajukan, "Anwar bertanding kerana ingin mengalihkan perhatian orang ramai terhadap masalah perkahwinan yang dihadapi oleh Izzah."

Kalau macam ini punya hujahan, ia tidak akan mempengaruhi mereka yang berada di atas pagar untuk melontar sokongan mereka kepada BN. Such as damn stupid excuse and reason. Dahlah blog ini popular tapi most of the time, the facts are so unbelievable, unconvincing and so far from what's logical. Sila asah sedikit minda GAP untuk mencanangkan persembahan yang lebih mantap dan menyakinkan sebelum saya mengambil tindakan yang sewajarnya. You have been warned ya....stop this shitty, shoddy and shabby work

Anonymous said...

Tahniah rakyat Selangor dapat Menteri Besar seorang pejuang LGBT....lagi lagi bertambah lah pusat maksiat...judi....massage centre...rumah urut di Selangor ...tahniah Selangor Darul LGBT....

Anonymous said...

Haha komen yang bodoh macam telor badak...dahlah bangang, komen macam orang sewel yang hilang pedoman dan sesat jalan. Tak mendatangkan logic langsung. Komen tak berkualiti yang hanya menambahkan secara fizikal jumlah komen yang ada tetapi tak menyumbang kepada peningkat kualiti fakta yang dibentangkan....baik bungkus sahaja buka kedai mamak... Simbang minum kopi saban hari, gosip politik... Mengatadan mengutuk dan memfitnah orang...apa bezanya dengan menulis komen yang penuh dengan maklumat palsu dan menyebar fitnah yang terus-menerus?

Anonymous said...


Tak ada kah undang-undang aka atoran ADUN yg senghaja letak jawatan tanpa sebab MUNASABAH bolih diambil tindakan?????

2. Kawasan ADUN yg dikosongkan, tidak perlu diadakan PRK????

3. adun ATAU PARTY TANGGUNG SEMUA KOS ADAKAN PRK kerana senghaja rancang politik gila babi!!!!

4. KERAJAAN YANG MEMERINTAH, jangaN jadi bodoh sangat ikut telunjuk pembangkang yg mimang BODOH cuma gila nak kuasa, kerja untuk rakyat habuk pon tak dibuat...

Anonymous said...


Tak ada kah undang-undang aka atoran ADUN yg senghaja letak jawatan tanpa sebab MUNASABAH bolih diambil tindakan?????

2. Kawasan ADUN yg dikosongkan, tidak perlu diadakan PRK????

3. adun ATAU PARTY TANGGUNG SEMUA KOS ADAKAN PRK kerana senghaja rancang politik gila babi!!!!

4. KERAJAAN YANG MEMERINTAH, jangaN jadi bodoh sangat ikut telunjuk pembangkang yg mimang BODOH cuma gila nak kuasa, kerja untuk rakyat habuk pon tak dibuat...

Anonymous said...

kalau PAS ada telor, pi bertanding kat kajang. nothing to loose. kalau menang tambah satu kerusi lagi. jadi PAS 16, DAP 15, PKR 13. Lepas tu mintak jwatan MB...kalau dapat jd MB.trus bole tutup carsberg, karoke, tempat urut, dll.....nescaya PRU 14 PAS akan dominant.

Anonymous said...

Kajang pak Malau....

Anonymous said...

Kajang pak Malau....

Anonymous said...

kalau dapat jadi MB cepat sikit balas dendam dengan jepun dengan menghalau kilang jepun beroperasi di selangor .

aku melayu rasis said...

ada pro dan ada kontra kalau tak bertanding ni..
Kalau tak bertanding nanti orang cakap pengecut, blum cuba blum tau..mana tau orang Selangor dh sedar siapa dan bagaimana bila duduk dlm PKR haritu.
Tapi mungkin juga bagus tak bertanding, tak payah buang duit, tenaga dan masa melayan acahan si beruk tua tu.
yang ada dlm kepala otak saya simple je. Pas keluar pakatan, bertandin lawan PKR yang dah terang2 menjahanamkan islam, musuh dalam selimut!
InsyaAllah kalau Pas keluar pakatan, menang pulak PRK ni, rakyat ada pilihan untuk bagi undi pada PRU14 nanti. Takde main "terpaksa" bg undi pada BN mcm PRU13 baru2 ni. Dah bagi menang BN, rakyat pulak kena tanggung beban konon nak menuju status Negara maju. M
Maju pun maju jugak tapi status melayu dan islam disepak ketepi.

Tun Teja said...

Bagaimanakah seorang ahli parlimen di kawasan negeri boleh bertanding lagi di kawasan negeri lain ? Si pengkhianat pembangkang peliwat sangat jahat memanipulasikan undang-undang yang terlalu longgar bagi tujuan rakus kuasa.

Umno mesti cari penyiasatan jika rasuah berlaku antara kedua ahli politik pkr penjahat ini. Pemimpin bapak homo pkr ini selalu melepaskan tuduhan Umno makan rasuah dalam media di Singapura dan lain luar Negara.

1. Sudah tentu pemimpin peliwat parti kencingkan rakyat ada bayar pampasan kepada adun Kajang cinabeng Lee Chin Cheh yang gajinya RM 11,250 sebulan dibandingkan dengan gaji Menteri Besar RM 29, 250 sebulan.

2. Lee Chin Cheh meletak jawatan kejut hanya berita yang disebarkan sahaja. Perancangan sudah tentu di buat lebih masa dari itu. Ini semua sudah dirancang oleh pemimpin peliwat pkr kerana si pengkhianat negara ini gagal beberapa kali untuk jadi Perdana Menteri Malaysia. Lim Guan Engkok dalam tv3 semalam berkata dia terkejut dengan berita perletakan jawatan adun pkr. Beliau bercakap dengan ucapan yang sudah disiapkan teratur seolah-olah menyembunyikan perkara yang sebenarnya disebalik rancangan rakus yang sudah dirancang oleh si perakus peliwat pemimpin pkr.

3. Sudah tentu apabila si pengkhianat Negara ini dapat jadi MB Selangor, ini merupakan keparat pemimpin homo sudah jejak ketangga ke atas untuk merebut kuasa jadi PM Malaysia pada PRU 14 nanti. Terlalu jahat dan rakus langkah-langkah penipuan dilakukan oleh bapak homo pkr ini.

4. Mengikut Straits Times Singapura hari ini, 29/01/2014, Rabu, wartawan Yong Yen Nie tulis ahli parlimen Permatang Pauh kedudukan nya masih tidak terjejas. Apakah yang akan dilakukan disebalik kenyataan ini?
Sudah tentu pemimpin peliwat pkr akan mencari jalan untuk menutup penipuannya lagi.

5. Siaplah nanti apabila pemimpin peliwat pkr ini jadi MB Selangor. Semua
orang cina dan India Malaysia yang menyokong pkr dan dap yang tinggal di Singapura akan balik kampong dan bandar, cari tempat tinggal, beli rumah dan terus tinggal di Selangor kerana mereka sukakan polisi anti-Umno. Rakyat Selangor akan penuh dengan penyokong Pakatan Rosak, lebih dari penduduk bumiputera dan Melayu. Ini jadikan susah untuk Umno menang dalam PRU ke 14 nanti.

Inilah yang di warwarkan oleh parti Pakatan Rosak sejak ditubuhkan.






Anonymous said...

dah start senyum la pengetua sekolah cina...haha....jib lancau gor nak datang.....selagi ada puki tak basuh selagi tu le sekolah cina tak tutup tak gitu din najwa.....!memang umno babi cina......!keji kau umno!!!!

RED GIANT said...


KEMENANGAN ANWAR DI KAJANG NANTI ADALAH KEMENANGAN BUAT UMNO / BN!!

YAA...SIAPA DPT NAFIKAN ANWAR ADALAH LIABILITI PAKATAN RAKYAT!

SELAMA NI RAKYAT SELANGOR MENYOKONG ANWAR, TAPI BUKAN SEBAGAI MB...BILA ANWAR JADI MB, BARU TERASA KEDAJJALANNYA!!

AKU DPT MENGAGAK ANWAR AKAN JADI LEBIH TERUK DRPD KHALID...CINA AKAN UNTUNG BERGANDA2 DIBANDINGKAN PEMERINTAHAN KHALID.

JADI PRU 14 NANTI ADA PELUANG UNTUK BN....ADA PELUANG SAJA...BENAR KATA GAP, KALAU UMNO BN MALAS BUAT KERJA, KALAH JUGAK DI SELANGOR NI...INSYAALLAH...DOAKAN SAMA2 KEMENANGAN DI SELANGOR NANTI. AKU RINDUKAN ZAMAN UMNO BN DI SELANGOR...

Anonymous said...

salam...
apa apa jer lah...dgr nasihat kew najib nih...

Anonymous said...

saya setuju... tak payah bertanding...

cuma saya tak pasti masa saya sekolah menengah dulu teringat kest Mike Tyson (Mohamad Taib) yang digantikan oleh Abu Hassan yang tengah jadi alhli parlimen..

dia bertanding untuk PRK Dun permatang ke dia dah pegang jawatan ADUN... untuk ganti jawatan MB...

SAYA TAK TERINGAT ....

Anonymous said...

Jangan bertanding itu pandangan sy. Sebab? Biar rakyat Selangof dpt rasa betapa bestnya Selagor d perintah Pak Syheikh Stor Kunyit.