Monday, January 13, 2014

KITA PERLU SELAMATKAN AKIDAH PENYOKONG PAKATAN..SEBARKAN !


ALLAH ITU ADALAH NAMA SPESIFIK BAGI ZAT YANG SATU IAITU:-

1) ZAT tuhan yang satu yang tidak memperanak dan tidak diperanakkan (rujuk AlQuran - surah AlIkhlas).

2) Allah itu nama khas bagi tuhan yang hanya mengiktiraf dan meredhai agama ISLAM.
 
“Sesungguhnya agama (yang diredhai) di sisi Allah hanyalah Islam.” (QS. Ali Imran [3]: 19)

3) Didalam ISLAM tiada perkataan “generic” seperti Tuhan atau God kerana kedua2nya tidak dapat memberi pengertian yang mutlak dan sepenuhnya terhadap ALLAH iaitu ZAT yang mempunyai 20 sifat2 sempurnanya yang tidak ada perbandingan dengan yang seumpamanya atau apa2 yang dibayangkan atau difikirkan.

4) ISLAM menggunakan nama spesifik iaitu ALLAH yang denganya terus merujuk kepada ZAT tuhan yang satu dan yang Maha Agung.

JUSTERU, MANA MUNGKIN ALLAH ITU DIGUNAKAN OLEH PENGANUT KRISTIAN YANG MEMAHAMI TUHAN MEREKA SEPERTI BERIKUT:-

Tuhan itu tiga (TRINITY) iaitu: Tuhan Bapa, Tuhan Anak (Jesus) dan Tuhan Kudus (Jibril)

UNTUK PENGETAHUAN SEMUA, AGAMA KRISTIAN TIDAK PERNAH SEJAK JESUS CHRIST MEMPUNYAI NAMA KHAS BAGI TUHAN-TUHAN MEREKA KECUALI “GOD THE FATHER, GOD THE SON DAN GOD THE HOLY SPIRIT”

PERSOALAN DARI UMAT ISLAM:-

a) Mungkinkah kini mereka telah sedar akan perkara ini dan cuba untuk menggunakan ALLAH sebagai nama tuhan mereka. TAPI bagaimana pula? Sedangkan mereka ada tiga Tuhan! Adakah mereka akan mengatakan Allah the Father, Allah the Son dan Allah the Holy Spirit?

b) Kenapa baru kini nak pakai nama ALLAH setelah beribu2 tahun agama Kristian zahir?

c) Adakah penganut Kristian kini sudah tidak mempercayai konsep “TRINITY”?

d) Adakah terdapat perkataan ALLAH didalam Bible utama yang pegang oleh Vatican?

e) Adakah Pope dan kerajaan Vatican di Rome mengiktiraf ALLAH sebagai nama Tuhan2 mereka

20 comments:

Anonymous said...

Syahadah bagi umat Islam adalah
" Aku naik saksi bahawa TIADA TUHAN SELAIN ALLAH swt dan aku naik saksi bahawa nabi Muhammad saw adalah rasullullah."
Itu bermakna tiada tuhan selain dari ALLAH swt dan ALLAH swt bukan dua atau tiga seperti yang war war kan olih kristian. Dan dengan sebab ini lah penggunaan kalimah ALLAH swt di larang di dalam kitab bible dan di dalam gereja.
Bacian dieuropah pun mereka menolak menggunakan kalimah ALLAH swt menggantikan god maka apakah maksud tersirat penganut kristian di Malaysia hendak menggunakan kalimahALLAH swt?
Sila gunakan perkataan eli mengikut old testaments kristian atau yang tertera di dalam torah yahudi.

Aku org Islam said...

Kita hanya boleh memberi nasihat dan pandangan. Kita tidak boleh mengubah mrk. Mrklah yg boleh mengubah diri mrk sendiri. Petunjuk hanya dr Allah swt. Sekurang kurangnya kita telah melakukan tanggungjawab memperingatkan dan menasihati, terpulang mrk menerima atau menolaknya. Sendirilah nanti menjawab di hadapan Allah swt nanti.

mat13 said...

Dah setahun dah Tok rakan sekutu dan seangkatan dengan tok makin rancak menyokong penggunaannya...... saya rasa elok tok perbetulkan rakan2 tok dulu sebab prevention is better than cure.....bak kata kalau tak boleh dengan tangan gunakan dengan mulut...kalau tak bole dengan mulut dengan hati....(tolak PAS)

Anonymous said...

Dato nak bersama PAS lagi?. Tinggalkan lah perjjuangan menegakkan islam dalam PAS tu. Kalau benci sangat dengan UMNO tak perlu bersama UMNO nak bela islam pun tak apa. Masih banyak NGO lain yang berusaha membantu mempertahankan islam dari puak kafir harbi yang tak ramai mana tu. Tapi jika agenda mereka berjaya tak mustahil umat islam akan pupus, kita pun dah dipenghujung zaman tunggu dajjal muncul atau memang dajjal dah muncul kerana tanda2 kiamat kecil telah lama lengkap dan paksi bumi sudah bergerak dari paksinya yg berkemungkinna matahari boleh terbit dibarat pula

Anonymous said...


sesungguhnya PAS adalah pengkhianat Islam di Malaysia ini

mereka inilah golongan khawarij yang memusuhi saudara seagama dan berbaik2 pula dgn kafir harbi

semoga Allah melaknati PAS

Anonymous said...

3 melayu celaka bersama sama wakil LUcifer cawangan Malaysia .....kerana mu dan puak puak kamu, perpaduan Islam dan Melayu di negara ini bercelaru, haru biru...sial korang !!!!

Anonymous said...

Masalahnya adalah orang PAS sendiri tahu dan sayangkan Allah tetapi kerana kepentingan politik, mereka sanggup mengenepikan saranan agar sama-sama mempertahankan Allah. Bila pihak lain berusaha mempertahankan kalimah Allah, pecacai PAS ni akan mempersendakan pula. Inikah sikap dan tauladan pejuang Islam PAS. Mufarakahlah dari PAS sebelum bala Allah menimpa kita semua.

Anonymous said...

Aroon din dan kengkawan seulamak dalam pas tu dah boleh masuk muzium dah barang antik dan artifak sejarah untuk dipamer dalam muzium...kalau tak pun jadi tukun campak dasar laut untuk ikan ikan layaknya....kalau buat pameran di muzium bole gak buat collection bole bagi stopa ali dan mat sabun tebar roti canai dalam bilik hotel.....fakta tu beb...

Cencaluk said...

Aku tak salahkan puak kafir harbi ni sebab memang matlamat mereka nak menghancurkan islam.

Tapi apa yang paling membakar hati aku adalah lebai-lebai malang yang tak sedar kaki mereka dah ikut melangkah ke neraka jahanam walhal mulut mereka saban hari menyebut dan memuji nama ALLAH.

Sedarkah mereka apa kah yang membuat mereka sanggup berkongsi kalimah ALLAH denga orang BUKAN ISLAM.

Cuba tanya mereka apakah perbezaan Allah orang Islam dengan Allah orang Kristian?


Aku hilang sudah kata-kata tak tahu nak diluahkan sakit sangat hati ni sebab banyak sangat melayu bodoh yang sanggup menjunjung kata-kata orang kafir daripada luahan hati orang Islam.

Tak kira le kerajaan ke pembangkang sama yang kerajaan lembik lambat bertindak yang pembangkang sanggup jadi pak kaduk mengangguk dan menelan kahak dap.

Sakit hati sakit mata dan bernanah telinga melihat situasi di Malaysia sekarang ni.


Anonymous said...

SEJAK TANAH MELAYU MERDEKA BERSAMA KELUHURAN PERLEMBAGAAN NEGARA, BANGSA MELAYU TAK PERNAH GANGGU GUGAT ADAT RESAM KAUM-KAUM LAIN DI TANAH MELAYU... HIDUP HARMONI. KINI KAUM CINA PULAK DAH MULAI BUAT ANCAMAN PADA AGAMA ISLAM YANG MANA TAK PERNAH MENGANGGU MEREKA. AKU BERSUMPAH, JAHANAM & LAKNATI MEREKA YANG BERSETONGKOL DENGAN KAUM YANG JELAS-JELAS MENGANCAM AGAMA ALLAH. BENAR, TIADA APA YANG DAPAT CEDERAKAN MALAH MENCUIT ALLAH TAPI JIKA TIDAK MENGHARUMKAN KALIMAH ALLAH DI DUNIA JANGAN KAMU SEMUA DAPAT MENGHARAPKAN KEHARUMAN NAMA KAMU DI AKHIRAT YANG DIANUGERAHKAN OLEH ALLAH. BUKAN ULAMA SEPERTI NIK AZIZ / HADI AWANG YANG AKAN BERSYAFAAT KEPADA KAMU TAPI RASULULLAH SAW / AL-QURAN YANG BERI KEPADA KAMU SYAFAAT.

Unknown said...

AGAMA KRISTIAN ITU SENDIRI TAK DA KENA MENGENA DGN NABI ISA AS(JESUS)AGAMA KRISTIAN ITU ADALAH "CARBON COPY"AGAMA PAGAN ROM KUNO KEMUDIAN DI LAP DAN DICAT DENGAN SISA SISA AJARAN INJIL YANG SEBAHGIAN NYA TELAH ROSAK DAN DIUBAH.

Anonymous said...

Paderi Keling boleh suruh Pope kat Vatican guna nama Allah dlm kuthbah dia. Kalau dia sanggup tak ada masalah Paderi Keling kat M'sia guna nama Allah dlm apa jua penerbitan mereka. Lagi satu dlm penerbitan depa dalam bahasa tamil sila samakan tuhan kristian sebagai tuhan hindu.

ZanSala said...

Mahu akui atau tidak sbnrnya Najib kategori org baik.. wpun dia ada kelemahan tp dia tk zalim pd rakyat cuma doktrin dan hasutan fitnah menguasai kebenaran.
Kita tkpernah masuk dlm hati pengajaran yg Allah turunkan..sejak zaman di jajah Portugis-Belanda-British-Jepun-pengganas Komunis.. Allah tidak jadikan jalan cerita sejarah negara ini sbg SIA2.. org yg anggap SIA2 atau enteng org itu tidak beriman dgn Allah..

Pengajaran lalu untuk kita berubah skrg ini jd lebih baik..lebih bersyukur.. perbaiki apa yg kurang.. bukan hina sayur kangkung.. skrg main sindir lah sayur kangkung sbb kita mampu makan KFC, Brger King, kenny Rodgers.. etc.. jgn smpai Tuhan murka dgn gelagat kita saling menghina ini akhirnya sayur kangkung akan ganti nasi beras.. nk politik gunalah akal.. isu berat Gereja dan kafir sedang menginjak2 Aqidah kita..itu yg akan bwk ke akhirat.. bkn sayur kangkung..

kenapalah org Melayu mudah tertipu..mudah terikut2 perkara yg songsang.. zaman 80-an dlu tiada internet.. hidup sederhana.. bas awam jd kenderaan harian.. makan masak di rumah..jimat cari rezeki.. kenapa kita boleh sj hidup aman? tenang? tp skrg?

sebuah rumah 2-3 buah kereta.. astro.. hawa dingin.. rumah kayu pun ada astro.. makanan sampai buang merata2.. tp kita lagi tak puas.. merusuh..bebal.. krjn makin lembut pt rakyat makin zalim..
apakah tidak fikir Allah akan tarik semua ini?

Nabi tidak pernah berperang kerana harga barang naik atau sahabat kelaparan..tp Nabi berperang kerana AQIDAH!!!

Sedih sgt kenapa kita lalai dr fokus sebenar..musuh sebenar dipeluk sbg kawan.. yg sptutnya dijadikan kawan..di terjah spt musuh..

Kenangilah Maulidurrasul ini sbg perngorban susah payah Nabi utk beri kita kebahagian.. peliharalah Aqidah kita.. selamatkanlah Melaysia..AMINN

Wallahualam..

Anonymous said...

ZanSala... kupasan terbaik. Saya pn rimas dgn org yg sibuk canang pasal kangkung dan mnunjukkan keprihatinan mereka mgenai kangkung ini tetapi menyepi bila islam dpermainkan, senyap bika nama Allah dgadai. Akan malang la melayu d tanah air sendiri

Aku amir

Unknown said...

Setuju dgn ZanSala..

Unknown said...

Setuju dgn ZanSala

Anonymous said...

Amat benci petualang agama..

Anonymous said...

Aku bukan ahli partisan.
Tapi tak kisah la mana2 parti yg cakap "Allah utk Muslim shj" mmg bangang nak mampos.
Oi, tu perkataan BAHASA ARAB lah! Org Arab tak kisah agama apa pun diorang anuti guna ALLAH sbb Allah tu dlm BAHASA ARAB, cuma perkataan tu sesuai digunakan utk single deity shj, tak sesuai digunakan untuk god of war, god of love, Krishna, Amon-Ra dan tuhan berhala / pagan yg lain.

Kalau org Arab dgr pasal isu Allah di Malaysia ni, mesti diorang ketawa berdekah dekah berkukik kukik sbb ada org moron yg sanggup memonopolikan perkataan Arab khas utk Muslim shj.

And Quran was revealed in ARABIC and teaches single deity, mestilah perkataan bahasa Arab spt Allah digunakan, takkan nak campur perkataan bahasa Aramaic pulak kan.
Perkataan Allah tu proper noun sbb digunakan utk single deity only, not to be used.for pagan or polytheistic gods, sbb tu dia jd proper noun tapi proper noun dlm bahasa Arab shj, Bukan NAMA Tuhan Islam. Tuhan ada nama personal? Kau ingat Islam ni macam Hindu ke ajar polytheism dan nama personal tuham spt Krishna? Islam bukan polytheism lah.

Dah lah. Macam bodoh je nak monopolikan perkataan Arab ni. Orang Arab takde pulak nak.kecoh sbb diorang tau ni.perkataan Arab. Org Melayu pulak sibuk nak memonopolikan nya.

Anonymous said...

Ko msti x kisah klu org india nk gelarkan tuhan lembu diorg ngan name ALLAH kan..

Anonymous said...

Nauzibillah. 'pm', kdg2, open minded boleh memakan diri bkn di dunia, tp di akhirat.

Anon 8.23, contoh yg anta bg tu adalah jawapsn tepat kepada munafik 'pm'.