Tuesday, February 18, 2014

DONG ZHONG TUNTUT LAGI : SIAPA AKAN KOW TOW ?


selain tuntutan dong zhong yang mendesak KERAJAAN iktiraf peperiksaan UEC ( yang menyamatarafkan peperiksaannya dengan sistem kebangsaan lantas membolehkan pelajar UEC automatikali masuk IPTA )...
kini dong zhong melalui pengerusinya, yap sin tian mendesak 'PEMIMPIN MELAYU  YANG TERDESAK UNDI CINA DI KAJANG  ' untuk......
menyegerakan SUMBANGAN 100 EKAR TANAH DI SEPANG UNTUK DIJADIKAN KAMPUS NEW ERA KOLEJ  !
soalan ?
SIAPA DIA PEMIMPIN  MELAYU YANG TERDESAK UNDI CINA KAJANG NI YANG SANGGUP MAKBULKAN PERMINTAAN DONG ZHONG ?

ps ; dari sudut yang terbalik bacaannya, jelas pemimpin melayu ni masih gagal membaca licik persatuan cina ni mengoptimakan peluang..

dulu mereka tuntut ekonomi..kemudian mereka tuntut pelajaran..akhir sekali untuk menjadi 'penguasa tanpa disedari' di tanah melayu, mereka tuntut pula tanah.

perlukah pemimpin kita mengulangi kesundalan nizar jamaludin, hanya kerana mahukan sekelumit undi yang tak bawa apa-apa signifikan pun kepada melayu, maka segalanya digadai demi nak jadi boneka ?

daripada arguement asal yang mengatakan prk kajang ini sekadar diversi proses mahkamah untuk kes liwat anwar , kini mood prk kajang sudah pergi jauh daripada itu.

kajang dan dun penanti punyai kesamaan kes, namun atas dasar flip flop kita terbarai dan terjebak dengan mainan anwar.


dah lah terjebak, kini kita dituntut pula macam-macam oleh mereka...

hakikatnya, parti melayu dan pemimpin melayu lah yang sebenarnya kalah...

kita kalah pasal kita gagal membaca sejarah.

kita gagal pasal kita terus seronok dikencing dengan trick politik 
anwar.

anwar satu contoh lahabau ulung yang tak boleh disangkal, namun perlukah kita menjadi lahabau setaraf dengan anwar juga ?

yang menang dalam prk kajang... dong zhong !

20 comments:

Anonymous said...

Cukup cukup lah ... Jangan dok ikut sangat dengan permintaan DongZhong ini..
Tiada Pulangan Pun..
menang sorak TANAH TERGADAI..

Ddna said...

Hanya Pemimpin Melayu Jati d yang bijaksana serta berjiwa kental pasti dapat menyelami agenda mereka ini. Merekalah penghancur kita secara halus d manis mulut.

Pemimpin kita jangan hanya pandai berpidato sahaja tetapi semestinya tunjuk ketegasan d sikap membina d memelihara kekebalan Bangsa Melayu. Jgn hanya dengan ungkapan sipeminta sedekah yg sudah nyata menjadi virus kita ladeni semudah abc.

Wahai Pemimpin Bangsa, Agama d Warisan berpeganglah kepada Kekebalan yg ada. Rakyat yg bijaksana semestinya mengundi demi menjaga kesinambungan ini terpelihara kukuh.

Anonymous said...

melayu mudah lupa.....

bangsa yang berjaya belajar dari sejarah....

kalo umno ikut apa yang diperintahkan oleh dong fucking zong.....melayu tinggal nama.....i swear.....!

tahniah GAP.....isu dong zong harus di ulang2!supaya mata terus melihat cahaya....

Admin UtaraNews said...

tuan,mohon pautkan link http://www.utaranews.com di blog tuan..untuk makluman tuan,pihak kami telah pautkan link blog tuan di portal utaranews.com

Anonymous said...

ajib ngong kata kita akan pertimbangkan..sila undi bn

Anonymous said...

Maaf Bro GAP, aku nak cakap agak kasar sikit sebab dah puas cakap baik-baik. Cakap baik-baik ni rupanya tak masuk dalam kepala....tak loading langsung.

Aku tak tahulah kalau di 2014 ni masih ada lagi orang BAHALOL yang sanggup jadi LEMBU BODOH KENA CUCUK HIDUNG. Buku sejarah berlambak, tolonglah kaji sejarah. Ingat, sejarah boleh berulang.

Tak cukup sejarah Tanah Melayu, boleh kaji sejarah negara-negara lain. Kalau bebal juga lagi sila kaji SEJARAH PALESTIN.

Sebenarnya KALAU DIBAGI SELUROH SEMESTA ALAM, SELUROH BUMI DAN LANGIT PUN PADA DIA ORANG.........MASIH TAK CUKUP-CUKUP JUGAK PADA DIA ORANG.

Jadi tolonglah pikir dengan dalam dan BERENTI jadi BAHALOL.

mae said...

Sebenarnya sudah ramai orang Melayu, terutamanya di Selangor, yang tak kisah kalau orang Cina memerintah. Semasa berbual-bual, golongan ini dengan selamba berkata : "Apa salahnya". Mereka sudah hilang semangat kenusantaraan, semangat kemelayuan. Mereka percaya kepada konsep samarata. Mereka memang tidak sedar bahawa orang Cina begitu kuat semangat kecinaan mereka. Bukan golongan muda saja, malah golongan 40an keatas. Cina DAP sudah sedar keadaan ini, sebab itu mereka begitu berani. Silap-silap pertembungan akan berlaku sesama sendiri antara dua golongan Melayu ini. Tak percaya cubalah berbual-bual dengan orang ramai di kedai-kedai, pasar-pasar di Selangor (Shah Alam). Saya rasa puncanya ada 3 iaitu : 1. dasar terbuka PKR dimana satu parti dianggotai pelbagai bangsa walaupun diketuai Melayu. Ini mempengaruhi minda org Melayu. 2. dasar PAS yang yang berpegang bahawa Islam menyuruh 'berlaku adil' kepada bukan Islam. 3. UMNO, walaupun perlembagannya tidak berubah, tapi pemimpinnnya diperingkat tertinggi terikut-ikut dengan rentak PKR dan PAS.

Anonymous said...

jangan risau lah...najib akan bagi 200 ekar..bukan 100 ekar mcm yg dimintak..

PakKaduk said...

Walaupun aku tak suka peribadi Anwar tapi aku rasa Anwar yang paling layak jadi Ketua Menteri Pulau Pinang kerana beliau berasal dari negeri tersebut berbanding cina tongkang Lim Guan Eng yang bukan berasal dari Pulau Pinang. Tak payah bertanding di Kajang pun sebenarnya. Sepatutnya orang Pulau Pinang tolak orang luar jadi KM mereka.

Pemimpin2 bumiputera sepatutnya tak melayan apa2 tuntutan melampau pertubuhan racist macam Dong Zhong dan Hindraf. Mereka ini semua beranggapan bahawa mereka masih lagi rakyat negara China dan India kerana tak mahu bersama-sama menjayakan agenda negara. Jadi kenapa perlu kerajaan melayan tuntutan2 bukan warganegara ini?

Bumiputera telah dipecah belahkan oleh penjajah dengan diasingkan kepada pelbagai suku kaum seperti melayu, orang asli, iban, kadazan, murut, bajau, jawa dsbnya supaya senag dijajah. Sedangkan kaum cina dan india tidak diasingkan kepada suku kaum walaupun mereka ada suku kaum mereka. Minda yang dibawa oleh penjajah ini terbawa2 hingga kini. Sepatutnya hanya ada bumiputera dan bukan bumiputera sahaja. Jika tidak mereka naik kepala lagi.



Anonymous said...

sokong GAP 100%! pemimpin melayu jgn jadi bodoh berulang-ulang bodoh!

sejak boikot produk dan premis cinabeng 6 bulan lepas, sejak itu seposenpun kalau terlepas ke kedai cinabeng aku dah rasa sakit hati..

melayu yang masih berakal dan waras patut lupakan semangat tolenrasi membabi buta terhadap tuntutan2 cinabeng yang jelas dan nyata amat tamak segalanya..

SOKONG PRODUK MUSLIM SELAMANYA..

Anonymous said...

Cina 40% pengundi kajang tapi depa bijak tuntut macam2.. Yang melayu ni adalah 50% pengundi kajang.. Lagi power dari pengundi cina, tapi kenapa bodoh tak mintak apa2? Kalau dh melayu tak nak bertindak bijak tak payah la nk salahkan org lain..

tobeng said...

Ahjibgor mesti bagi punya..ahjib akan janji dengan cina dia akan bagi tanah tu dan iktiraf uec kalau cina menangkan bn di kajang.

Bila tiba prk,macam yg semua jangka aljubs menang bergaya.Tapi ahjib akan bagi juga sebab katanya janji ditepati,cina didahulukan,undi diutamakan sambil mengangkat 1 jari ke atas.

Anonymous said...

Bahaya..melayu dalam bahaya... Tok paiko

Anonymous said...

Untuk PRK DUN Kajang nie UMNO/BN jangan but sebarang tawaran kepada puak cina dong zong atau puak dongkey yang sedar diri. Sapa-sapa pun calon dari BN, jangan nak ngada-ngada pandai-pandai buat offer. Kalau buat offer jugak, UMNO jangan nak honour. Puak cina nie kalau beri mereka tetap undi PR kerana DAP. Sekiranya cina semua undi BN, MCA boleh lah masuk cabinet. Itu sahaja. Biar si Nuar jer janji macam-macam, kerana dia MUKA TEBAL tak pernah tunai janji. Habis di"LIWAT"nya janji-janji.

Anonymous said...

penyokong kerajaan je yang marah tetapi najib senyum je kena tipu dgn cina pelahap babi.
kata orang perak ..cerodik tak boleh diikut..bodoh tak boleh di ajo. harapkan pagar, pagar makan padi. harapkan pemimpin..pemimpin pulak yg kena pimpin.. orang melayu tidak perlukan pemimpin seperti ini. cegah sebelum parah disondol babi pekan..

Anonymous said...

MELAYU JUGAK YANG BONGOK DAN TOLOL TAK BERSATU!!!

aku melayu rasis said...

en.najib tu yang patut dikuburkan dulu dr arena politik Tanah melayu kita ni. Baru boleh fikir bagaimana nak kasi penumbuk kat muka pakatan. Kalau tak...MIMPI LAH KORANG!!!

Anonymous said...

Melayu kena sedar puak kadok naik junjung ni BUKAN nak kesamarataan dalam pemerintahan. TARGET UTAMA mereka ialah DOMINASI KUASA. Memang mula-mula kena sama ratakan kuasa tapi lama-kelamaan dia nak SEMUA kuasa dan tanah.

Macam Yahudi di Palestin. Mula-mula share tanah Palestin. Lepas tu dikaut habis sampai rakyat Palestin merempat dan hilang kuasa.

Herannya orang Melayu kita tak sedar dan tergamak MEMPERJUDIKAN NASIB BANGSA dan AGAMA. Sikap LIBERAL ni sebenarnya hanya memberi lebih BANYAK FAEDAH kepada puak lain tapi LEBIH RUGI kepada bangsa kita.

Ingat bila kuasa dan tanah dah hilang.....meratap macam mana pun kita TIDAK AKAN DAPAT balik semua tu. Tengok bangsa Palestin bermandi darah, bergadai nyawa pun TAK DAPAT balik kuasa dan tanah mereka. Malah ramai yang mati, miskin dan terhimpit ialah orang Palestin tapi Yahudi makin lama makin selamat, makin senang, makin kaya dan makin berkuasa.

Renungkanlah sementara kita MASIH ADA MASA.

Anonymous said...

Jangan di layan dgn puak2 yakjuj makjuj ni, makin di layan makin menjadi. Hangpa nak Kajang kan?ambik pii lah kat hangpa..tapi lawan tetap lawan.

Anonymous said...

to anon February 18, 2014 at 6:56
saya sokong keyatann tuan, saya dalam gov. servent dan ramai kawan2 yang dlm gov. pun tidak kisah kalau cina jadi pemimpin mereka ada juga yang sanggup nak bagi hak samarata dengan cina dan bangsa lain pada pendapat mereka cina dan melayu tiada beza....memang melayu skarang adalah golongan melayu yang mudah lupa ...... kesian dekat anak cucu kena merempat dekat Negara sendiri...