Friday, February 14, 2014

KALED NORDIN LEPAS BATALKAN LESEN HIBURAN, DIA HAPUSKAN PULAK FAEDAH PERUMAHAN !


inilah antara contoh MB UMNO yang tak gila asyik nak berpolitik memanjang.. kredit info dari melayu pasir gudang..

JOHOR BAHRU - Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin hari ini mengumumkan pelaksanaan Skim Pinjaman Perumahan Anggota Perkhidmatan Awam Johor Tanpa Faedah berkuat kuasa 1 Mac ini.

Sebelum ini, kadar faedah yang dikenakan adalah sebanyak empat peratus. Beliau berkata bagi peminjam yang masih mempunyai baki dan dipotong dari gaji bulanan, baki pinjaman terkini akan disediakan pada April hingga Mei depan.

Bayaran balik mengikut jadual baru skim ini akan dilaksanakan pada Mei atau Jun tahun ini, katanya ketika menyampaikan amanat sulung tahun ini kepada kira-kira 1,500 penjawat awam negeri di Kota Iskandar di sini.

"Kerajaan sentiasa inovatif dalam menangani masalah rakyat dan yang paling penting ialah semua ini disumbang melalui inovasi dasar yang dilakukan penjawat awam," katanya.

Menurut Khaled, antara dasar penting dalam pembentangan Bajet 2014 ialah usaha kerajaan untuk mengurangkan kos sara hidup rakyat.

"Langkah seperti memperbanyakkan projek rumah mampu milik sememangnya sangat bertepatan. Ini bermakna, kerajaan tidak hanya membiarkan kuasa pasaran menentukan kos rumah," kata menteri besar itu.  

Selain itu, dengan memperbanyakkan kedai rakyat 1Malaysia di seluruh negara juga membolehkan rakyat mendapat barangan keperluan harian pada harga yang lebih rendah.

"Ini akan memberikan rakyat pilihan dan jika dilaksanakan secara berkesan, akan membantu mengurangkan beban rakyat secara relatif," katanya. - Bernama

11 comments:

Anonymous said...

mungkin akan menimbulkan ketidak puasan hati kepada pembeli rumah rakyat johor.ketidakpuasan hati ni mungkin akan diterjemah dalam pru akan datang.

Anonymous said...

yb anda memang jaguh dan cermerlang. Banyak berkerja dari bercakap....

Anonymous said...

Bangga jadi rakyat Johor!
Bakal jadi negeri lebih maju dari selangor yg.sedang runtuh itu..

Luaskan Kuasamu Johor!
JDT Forever !!

Gen2felda

Anonymous said...

hidup perlu bershukur atau mohon jadi warganegara lain. Yang baik dari allah, yang kurang baik dari kita.
negeri cermerlang dari rakyat dan pemimpin yang cermerlang.... Digahayu Johor

Anonymous said...

TAHNIAH JOHOR
ANDA HEBAT
ANDA LUAR BIASA ....
JOHOR ADALAH WARISAN KERAJAAN KESULTANAN MELAYU MELAKA ...

BOLA ANDA HEBAT
KERAJAAN ANDA HEBAT
MELAYU HEBAT

Unknown said...

Beberapa menteri dalam kerajaan BN patut membuat penerokaan, bukan sahaja rakyat generasi baru dan lama untuk menaik tarafkan kehidupan rakyat dalam segi kementerian kesihatan, pertanian dan keselamatan dalam negeri. Nampaknya dari segi pendidikan, menteri terlibat sudah menunjukkan bukti pembaharuan dan beberapa penerokaan pendidikan, begitu juga dari segi ekonomi dan sosial, tetapi masih boleh di perkembangkan ke taraf atas lagi.

Unknown said...

Salah satu masa’alah rakyat Malaysia adalah serangan penyakit diabetes.

1. Di fahamkan penyakit diabetes adalah disebabkan terlalu tinggi taraf gula dan kolestrol. Juga glucose terlalu tinggi dalam kanji yang terdapat dalam nasi. Sudahkah menteri pertanian membangkitkan kesedaran kepada rakyat?
2. Sudahkah menteri kesihatan sedar dan bangkit untuk membangunkan kesedaran rakyat?

3. Terdapat di lain Negara seperti Mauritius, nasi makanan utama mereka; akhirnya Mauritius jadi penduduk Negara ketiga dalam dunia mengidap penyakit diabetes. Salah satu sebab adalah nasi, yang mengandungi banyak ‘glycemic index’. Sama seperti rakyat di Tenggara Asia yang menggunakan nasi sebagai makanan utama.

4. Menteri pertanian Malaysia dan menteri pertanian Malaysia boleh bekerjasama buat penyelidekan. “Think out of the box.”

5. Penerokaan baru yang dimaksudkan ialah bagaimana beras boleh ditanam secara proses besar atau mulakan dengan “pilot project.”

6. Beras yang dimaksudkan benih padi yang boleh di “crossbreed”, atau kacukan beras yang mengandungi kurang glycemic index dengan beras yang mengandungi lebih ‘GI’.

7. Jikalau benih padi GI ada 110, benih padi GI lain ada 50 GI, sudah tentu kacukan benih padi dapat dikurangkan GI dari angka 70 ke 80 atau kurang dari itu. Jadi ini rakyat dapat mencegah penyakit diabetes dari makanan nasi ini.

Anonymous said...

Anon 9.16am : Takde timbul isu tidak puas hati... sudah clear cut mengatakan dikecualikan pd penjawat awam. Mungkin kau jeles sbb kau bukan penjawat awam. Kau hati busuk sgt.

Unknown said...

Sangat sial lesteri kongkak dari Straits Times Singapura semalam, Sabtu,15/02/2014. Dalam laporan beliau, “Pengundi masih ada selera bagi anwar.”

Kata Lesteri Kongkak (Lester Kong):

1. an B abi bapak homo kroni macam suatu selera nak makan satay Kajang.
an B abi bapak homo kroni ada karisma kerana boleh duduk satu meja makan malam selama 6 tahun walaupun makanan berbeza.

Mana ada orang Islam makan bersama satu meja dengan orang yang makan babi? Itukan munafik?
Cuma PAShits dan bapak homo saja yang munafik agung.

2. an B abi bapak homo kroni sudah tentunya akan menang dalam prk ini.

Lagi satu sial makhluk dalam bumi tanah melayu ini adalah adun Liar Cina Tongkang (liew chin tong) dari DAPigs. Katanya an B abi bapak homo kroni calun PM dan ini adalah pergerakan menaikkan taraf profile sebagai menteri besar sebelum jadi pemimpin nombor satu nasional. Inilah satu strateji kita, DAPigs memerintah Negara malaysia.

Sudah terang lagi bersuluh bahwa adun parti kencingkan rakyat kajang cinabeng
Lee Chin Cheh bersebahat dengan DAPigs untuk mencapaikan strateji mereka mau menangkan Pakatan Rakyat memerintah dalam tanah air Malaysia dan menjadikan PAShits,PKR serta Hadi Awang bongok dan bapa kroni homo sebagai boneka.

Anonymous said...

Hati bukan setakat busuk...tapi mampus terus...

Anonymous said...

bagus ler pinjaman tanpa faedah..bebas riba gitu..moga johor diberkati..moga negeri2 lain juga bakal ikut serta..