Monday, February 10, 2014

KEPADA BELACAN YANG TAK SEDAR DIRI... FAHAMKAN PUNCA NASIONALISME BELACAN !


18 comments:

Anonymous said...

Ye ler tu. Bancian tu di buat terhadap penduduk di bandar2 dan tepian bandar la.

Mereka tak buat di luar bandar dan di kampung2 termasuk di pendalaman yang banyak terdapat orang2 melayu..

Lagi pun orang2 melayu masa tu memang tak suka tinggal di bandar. Sebab tak dapat berternak dan bercucuk tanam.

Adil ke bancian macam tu?

Anonymous said...

Memang betul, generasi muda sekarang ni dah menjadi mangsa Penyembur Racun secara halus sehingga kan mereka tak sedarpun tengkuk mereka dipasung kemas oleh kepimpinan Pakatan Rentung seluruhnya. Persepsi Rekaan yang sentiasa disajikan kepada generasi yg mengaku cyber savvy ini adalah punca utama kelangsungan proses Pembodohan Rakyat ni melekat dlm diri mereka. Konon2nya supaya berlaku rusuhan, havoc dan mcm2 lg bala subversif bawaan Pakatan Runtuh ni hendak direalisasikan. Tapi pigi dah! Lepas berdemo sampah sarap bertimbun, balik rumah main game, main facebook, makan lebih dari cukup, minum macam2 sampai kebas perut, tidur bukan main lena, hidup di Malaysia cukup aman depan mata diorang pun masih tak nampak2.

Anonymous said...

Budak sekarang hanya tahu senang. Walaupun kena kencing tetap juga sanggup jadi pecacai.

Anonymous said...

Harap Khoo Kay Kim tidak mendendangkan penyelidikannya yg melibatkan kaum2 yg ada diMalaysia untuk keuntungan UMNO kerana apa yg berlaku sekarang ialah khazanah Negara terbuka luas untuk kroni2 UMNO untuk menyamun tak kira berapa banyak dengan alasan mereka mempunyai hak berbuat demikian.Ini sudah pun bertentangan dengan aspirasi Negara dan kesejahteraan rakyat.

Anonymous said...

senang dulu, susah kemudian....nak merdeka dulu nak keje senang-runding sana, runding sini...cuba orang dulu merdeka bermandikan darah, tentunya....tanah melayu, melayu punya..!, mau sjkc?, balik cina la (kalau tak kena sembelih dulu la)...sekarang, sekolah pun jadi isu..

Anonymous said...

Wah , tak perasaan dah dapat Tan Sri dengan cepatnya selepas gelaran Datuk.

Cinabeng ni Boleh!

Anonymous said...

adakah adam adli termasuk dalam nasiolisme melayu atau nasiolisme bontot anwar?

Maidin ThambyChik said...

Ada 2 professional yg akan naik cepat dalam pengiktirafan oleh Kerajaan UMNO dengan menabur dendam dikalangan penduduk2 di Malaysia , satu ialah Khoo Kay Kim dan seorang lagi ialah Chandra Muzafar. Kedua dua jadi pelacur UMNO. Khoo Kay Kim hanya cerita separuh dari perjuangan penduduk2 awal di Malaysia. Semananjung adalah satu tempat pembiakan nyamuk ,berhutan tebal, sehingga bila hutan2 diterokai untuk penanamam Getah, berapa ratus orang mati kerana malaria tiap2 hari. Oleh kerana pekerja2 dari luar yg dibawa British bertungkus lumus berkerja siang malam , maka Semananjung jadi pengeluar getah yg terbesar di dunia dengan titik peluh buruh2 ini.Tidak ramai Melayu masuk estet kerana sikap British yg amat biadap, pengurus British kebanyakan adalah bekas tentera. Sebagai manusia yg tak kenang budi, Malabari Madir telah membeli estet pada awal 80an , dan pekerja2 yg telah berkerja 2-3 generasi terpaksa keluar dengan tidak ada pampasan langsung, macam pekerja asing, kerana Mamak ini adalah kesenimbungan dari golongan yang menentang Tunku, dan tidak pernah berpeluh semasa perjuangan kemerdekaan , masa itu sibedebah ini berjoli di Singapura. Bila kemerdekaan dicapai baru, dajjal ini masuk UMNO untuk merampas kuasa dari Tunku. Oleh itu penterjemahan Madir Mamak dan professor2 kangkung dia tidak lah benar dan mrk rata2 adalah pendusta kpd umat manusia.

Anonymous said...

Nak kata umno and crony yang bolot kekayaan negeri atau Negara, yang si azmin tengah perang dengan khalid mb Selangor tu APA cerita. Bukankah sorang penyamun Dan sorang penyangak namanya. Tau x yang dorang ni tengah berebut harta tawanan perang, manyak bolo..

Anonymous said...

Prof. ini juga seorang yang kiasu.Aku meminati dia sejak kecil lagi.Akhirnya aku perasan yang dia ini berlapik atau berselindung menggunakan 'tikar' akademik.Jihad kaum pendatang ini untuk musnahkan bangsa Melayu sangat dalam sehingga ke saraf.Mereka yang ibu bapa pernah berjuang bersama chin peng kini berada merata-rata dalam pelbagai bidang alam Melayu seperti sastera,kesenian dan seni muzik.Generasi mereka kini tidak lagi perlu membawa senapang,kerana biola bisa jadi senjata yang lebih berkesan.Penemuan dan fakta sejarah pihak lain senantiasa diragui atas kiasu akademik.

Anonymous said...

Anon 4.56 ni mempunyai contoh tengkuk yg terkena pasung Pakatan Roboh itu sebabnya psikologinya hanya berkisar ttg umno3, gerenti sampai bila2 takkan beranjak keluar dr gula2 permainan perhambaan minda Pakatan Racun. Sangat buruk pengakhirannya bg seorng manusia yg mmpunyai akal tp berlaku seumpama keldai yg sarat dgn kitab2 di belakangnya. Begitulah hinanya martabat seorang manusia di mata Pakatan Runtuh.

Anonymous said...

Professor Emiritus Kangkung Boleh lah, junjung telur Mamak Paria Mahathir Mohamad boleh lah jadi Professor.

Anonymous said...

orang muda tak tahu sejarah..pemimpin tua nak lupakan sejarah..sudah tiba masanya orang melayu terpaksa mencipta sejarah yang baru jika itu yang bukan melayu mahukan..

Anonymous said...

Khoo Kay Kim kata dulu 13 tercetus kerana sikap panas baran orang Banjar. Jadi pergaduhan itu adalah antara orang Banjar dan Cina, bukan antara Melayu dan cina.

Bagi aku itu satu pendapat akademik yang dangkal dan satu pemesongan fakta. Awas berhati-hatilah dengan bangsa 'Yahudi' timur ini.

Anonymous said...

anon 2.59 am.....dalam maksud mu itu??
aku memang dari dulu menanti waktunya itu.....

Anonymous said...

Bila lagi lah 13 May...

Anonymous said...

13 may x lamo laie skrg 11hb feb....kurang lebih3 bulan knafa ado bonus ko naik gaji ko hahaha...blanjo minum la kalu bonus masuk....

Anonymous said...

Redbin never stop o bored to constantly ruin our leader with mission to make sure perception turn to like true...never say thanks o grateful be people in this country but shameless want this country wholely