Monday, March 17, 2014

KENAPA GELABAH ?


sebelum kes lahad datu, anwar berkali-kali menyanyikan lagu...

kemudian apa yang berlaku ?
pengganas sulu menyerang lahad datu..

selepas anwar dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun oleh mahkamah..

tian chua mengeluarkan kenyataan di bawah...

kias 'bring down' ini selang beberapa jam kapal terbang mh 370 hilang..

spekulatif pada dunia politik malaysia punyai kekuatan kes.

dulu ramai yang spekulasikan berita mengenai kemasukan mat taib ke dalam pembangkang.

akhirnya, berita itu didapati benar.

pada tahun 1993 spekulasi mengenai keterujaan anwar untuk tumbangkan arwah pak ghafar akhirnya menemui kebenaran bila anwar sendiri umum sedia lawan kerusi timbalan presiden.

hari ini spekulasi sudah mula membelit anwar.

akhbar luar negara sendiri mula mengaitkan spekulasi kapten dengan keterujaannya memuja pembangkang. malah the mail juga melaporkan kapten ini telah hadir di mahkamah sewaktu anwar dijatuh hukum atas kes liwat !

jadi mengapa tian chua perlu menggelabah ?

ini spekulasi sahaja.

spekulasi ini tidaklah  sampai ke tahap memfitnah sepertimana yang biasa mereka lakukan..


22 comments:

AwangLiku said...

Anuar dan barua2nya memang celaka..kalaulah Anuar jadi PM..hancur lunyai negara ni..

Anonymous said...

Babi puak puak ni!

Anonymous said...

Penyokong2 Anwar kata MH370 terhempas kerana Anwar dijatuhi hukuman. Malangnya orang Anwar sendiri yang menghilangkan pesawat tersebut dan penyokong Anwar sendiri yang menjadi mangsa. Senjata makan Tuan....

Anonymous said...

Mana petualang2 kes Lahad Datu? Kenapa tidak didedahkan? Takut atau memang tidak ada dan saja nak cover malu?

Hari tuh marah Imigresen pasal kunu tak boleh beza org Asia dgn org Eropah... Tapi kenyataannya berbeza!

Kalau benar si petulang tuh Org PKR, semua agensi2 kerajaan yang bermisi kritikal seperti tentera, polis, bomba, hospital, sekolah dan aviation mcm MAS nih... JGN BENARKAN ORG POLITIK menjawat jawatan! Bikin rosak keamanan negara sahaja! Terutamanya puak PR!

Anonymous said...

something is so wrong ... semua dot macam dah nak tersambung and merungkai misteri hilangnya kapal MH370. Media barat begitu beria2 pula... even PM dah kata jgn timbul spekulasi tp semua news kat barat dan spekulasi blogger tempata mcm dah menunjuk ke arah satu kemungkinan, sabotaj.

I still hope this is not true. Sedihnya if benar perbuatan khianat disebabkan rasa marah bagi pihak individu tertentu.

Keruhkan lagi keadaan bila ada yg kata ini plot Gov Malaysia sendiri. Bilalah rakyat nak bersatu hati. If ada hikmah disebalik semua ini, Semoga Allah buka mata dan hati org2 Islam & Melayu itu sendiri.

Allah selamatkan Malaysia. Amin

Anonymous said...

Adakah mereka2 yang terlibat ini bolih dianggap pengkhianat dan penderhaka kepada Negara dan dijatuhkan hukuman mati mandatori.Kalau di Arab Saudi sudah lama pengkhianat2 ini mati dipenggal kepala mereka.Tapi di Malaysia mereka bernasib baik sebab mengamalkan demokrasi.Terlalu lembut undang2 di negara ini....apa nak jadi dahhhhhhhhhhh.

Anonymous said...

sesiapa pun jadilah PM, tapi asal bukan ABI

Anonymous said...

Siasat kuncu2 yg sekongkol ngan cia mossad spt 20 orng dpd dap, tian cua sivarsa anwar smpai lubang cacing. Mereka di khuatiri ada bahan yg boleh sokong krisis mh 370

Anonymous said...

Lahad Datu revisited again & again & yet again...

Anonymous said...

Lahad Datu revisited again & again & yet again...

Mak Bedah said...

Kurang ajar sangat cina Tian Chua ni. Nak menghasut rakyat penyokong pkr bencikan PM Najib. Ini sudah melampau. Kita tak boleh melupakan tafsiran Tian Chua yang bencikan orang Melayu jadi Perdana Menteri.

Mak Bedah said...

1. anWar datuk sial homo kroni yang paling busuk daging, nanah berbusuk darah kahak bau taik maung dalam dunia.

2. Tangkap anWar dahulu dalam kes pesawat MH370 hilang. Tengok bagaimana dia sudah susuk racun kedalam otak pilot berpolitik fanatik. Agaknya kedua-dua lelaki jalang ni sudah ber explorasi lubang jubur masing-masing. Bungkah-bungkah belakang. Manusia homo mana boleh dipercayai!!! Manusia homo kan munafik!!

3. Dalam satu laman melaporkan kapten ni sudah bercerai, apa itukah satu pertanda mengsangsikan?

4. Tuduh anWar datuk sial homo kroni sudah merancang dengan beberapa penjahat pembangkang, terutama rafizi, azmin, lim kit sial, tian chua, tony pua, teresa kok, nurulizzah, ambiga, ivan fernandez, marina, sivarasa, karpal singh dan lim guan eng. Mereka ni semua mahu menghukum kerajaan Malaysia yang tidak pernah merasa penat lelah memerintah Negara.

5. Tangkap juga 4 atau 5 orang penumpang yang sudah batalkan naik penerbangan MH370. Kasi soal sampai dapat. Ketuk kuat-kuat kepala mereka sampai dapat semua rahsia.

Pakatan haramjadah membalas dendam secara merampas pesawat MH370 kerana ketua pembangkang mereka kena penjara adalah satu jenayah yang tak dapat dima’afkan. Menggunakan kapalterbang sebagai alat senjata membunuh semua penumpang, sudah terlampau kejam sangat.

Sepatutnya dari beberapa tahun dahulu penjahat pembangkang semua mesti dihukum. Terutama bapak homo kroni. Kalau kerajaan terlalu lambat bertindak inilah jadinya.


Anonymous said...

Kenapa Kerajaam tak ambil tindakan ka atas babi babi Pakatan pendubur tu semua??

Anonymous said...

Salam, Kalau benar kehilangan MH370 ada kaitan konspirasi Anwar-Tian Chua-Juruterbang. Kena cek kemungkinan kapalterhang tu didaratkan di Indonesia sbb kebanyakkan pemimpin Indonesia menyokong Anwar. Lencongan pun ke arah sana.

Anonymous said...

Tian Chua is no doubt a self-righteous clown.

Anonymous said...

http://www.mazidulakmal.com/2014/03/saya-kenal-termasuk-juruterbang-anwar.html

Anonymous said...

Kerajaan perlu membasmi semua pengkianat yg bekerja dengan kerajaan...makin lama makin ramai puak2 yg membangkang kerajaan dlm kerajaan sendiri..tak besukur langsung...

Anonymous said...

Elok tun m amik balik jwtan pm....barat goyang dgn tun m. Anuar aljuburi pun goyang......ikut pmbngkang mmg jahanam malaysia.....semua x btol...suka kalu anuar dok jaja hal malaysia kt dunia luar....sokong plak israel....mmg haram jadah....melayu menghancurkan melayu....bangang...

Anonymous said...

Hanifah aman bakal PM akan datang,pemimpin yg tegas dan berani.

Anonymous said...

macai pr sanggup mati utk pr..
bukti nya seorang macai pr bersama pedang samurai nya ditembak di putrajaya baru2 ini..

Anonymous said...

Misi kamikaze? Protes sebab idola meliwat?

Anonymous said...

Pakatan Haram ni kalau dah terpalit dengan taik habis semua bau busuk.