Thursday, March 13, 2014

SIDANG MEDIA MH370 : AZHARUDIN DAN AHMAD JAUHARI aka AJ CUBA MELAKUKAN YANG TERBAIK !


ramai yang perli perli mengenai sidang media mh370.
yang paling teruk kena adalah pengarah DCA.

aku harus tekankan di sini, mereka cuba melakukan yang terbaik untuk hebahan umum.

kadang kala media luar terlalu provokatif dan spekulatif dalam mengutarakan soalan, hinggakan ke nada dan gaya soalan seperti dalam mahkamah..peguam menyoal balas pesalah !

wei dorang tak salah.. mungkin ada sikit kelemahan dalam gaya aturan bahasa dan fluent berbahasa inggeris, namun ianya lebih baik daripada ide langsung tak nak jawap..

mungkin ada sedikit salah faham fakta yang pihak berlainan, namun AKHIRNYA IA DAH DI KEMASKAN SEMULA FAKTUALNYA..

kita harus fokuskan kepada fakta yang mereka bagi.

soalan spekulatif memang tak mampu mereka jawap, kerana ianya bakal jadi serba tak kena kalau keadaan tak menyebelahi jawapan kelak.

dalam keadaan rakyat biasa pun tertekan, APATAH LAGI MEREKA YANG JADI TUKANG JAWAP PRESS MEDIA SETIAP HARI..

tenanglah..ahmad jauhari, azharudin abdul rahman  dan lain lain cuba melakukan yang terbaik untuk semua pihak..


32 comments:

Anonymous said...

DAJAL betullah si DALANG-DUA-MUKA plg. MERBAHAYA, iaitu CIA-MI6 (yg. sebenarnya diKUASAI ZIONIS/ISRAEL) – begitu galak MENUDUH juruterbang Islam/Melayu kita atau 20 jurutera/pakar kita dan dr. China, dr. Freescale Semiconductor, kononnya mungkin bunuh diri atau terlibat terorisma! Kem. Luar patut BANTAH tuduhan si KAPIR-KAPIR DAJAL ni – ini salah satu contoh, lihat di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2578020/Why-cellphones-missing-Malaysian-Airlines-passengers-ringing-Family-members-claim-loved-ones-smartphones-active.html:

Did pilot commit SUICIDE? CIA boss says it is one theory agency is looking at as Malaysian police say they are carrying out psychological profiles of everyone on plane

By James Nye and Amanda Williams and Richard Shears

11 March 2014

Authorities are investigating the possibility that the pilot of the missing Malaysian Airlines flight MH 370 committed suicide, the director of the CIA has revealed.
John Brennan, head of the US Central Intelligence Agency (CIA), said: 'I think you cannot discount any theory', when asked if it was possible the pilot deliberately crashed the Boeing 777………

Tapi TAK pula si DAJAL CIA ni nak tuduh bekas tentera dr. New Zealand ni, yg. berikan cincin kahwin dan jam tangan pd. isterinya sebelum penerbangan – saya syak dia direkrut jadi ejen CIA-Mossad setelah rumahnya musnah dlm. kejadian gempabumi di Christchurch; dan mungkin dia sempat parachute keluar dari MAS tersebut, selepas menjlnkan misinya (disyaki misi DAJAL bagi bagi pihak CIA-Mossad – saya syaki MENSASARKAN 20 jurutera-pakar teknologi kita dan dr. CHINA dlm. industry Microchips, PERTAHANAN, Data dan Angkasa dr. Freescale Semiconductors). Sebab gaya si bekas tenera NZ ini seolah nak bunuh diri atau mulakan hidup dgn. ID baru – kan ejen CIA-Mossad (barat-Zionis) boleh buat apa saja! Lihat di
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2578358/Husband-gave-wedding-ring-watch-wife-boarding-missing-flight-MH370-case-happen-him.html:

Agony of the wife whose husband gave her his wedding ring and watch before boarding missing flight MH370 'in case something should happen to him'

• Paul Weeks was on the missing flight as he made his way to new job
• Before leaving he had taken 'lots of photos' of his family, his wife has said
• She said he left her his wedding ring and watch in case something happened
• She has said she 'can't give up hope... I would love him to walk through that door'

By James Rush

11 March 2014

Mechanical engineer Paul Weeks, 39, of Perth, Australia, was on the flight as he made his way to his first shift in a fly-in fly-out job.

His wife Danica has revealed how he left the objects with her to give to their two boys if something was to happen to him……

She told 9News National in Perth: '(He said) "If something should happen to me then the wedding ring should go to the first son that gets married and then the watch to the second".'

The former soldier, who was born in New Zealand, moved his young family to Perth after their home in Christchurch was devastated by earthquakes…..

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Saya syaki ini salah satu sebab utama penerbangan MAS ini disasarkan kerana kehadiran sekaligus, 12 jurutera/pakar teknologi TINGGI dari Malaysia dan 8 dr. China, yg. sgt. penting dlm industri Microchip, Data, Angkasa dan Pertahanan, dr. syarikat Freescale Semiconductor (lihat di http://www.techbriefs.com/component/content/article/31-ntb/webcasts/on-demand-webinars/17016, Freescale’s Portfolio of Microprocessors, Microcontrollers, and RF Devices for Aerospace and Defense , 06 August 2013)!

Disyaki Mossad-CIA akan MENSASARkan pakar Bukan Barat, terutamanya yg. Islam dan dr. China dlm industri ini , terutamanya dlm. industri PERTAHANAN (lihatlah bagaimana Mossad telah membunuh ramai saintis nuklear Islam dr. Iran - di http://www.businessinsider.com/mossad-in-iranian-scientist-murders-2011-8, Mossad Suspected In Murder Of Iranian Nuclear Scientists, Vincent Trivett, Aug. 5, 2011).

Lihat di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2014/03/10/Loss-Of-Employees-On-Malaysia-Flight-A-Blow-US-Chipmaker-Says/:

Loss of employees on MAS flight a blow, US chipmaker says

March 10, 2014

SAN FRANCISCO: Employees of Freescale Semiconductor who were on a Malaysia Airlines flight presumed to have crashed were doing sophisticated work at the U.S. chipmaker, a company spokesman said on Sunday.

The 20 Freescale employees, among 239 people on flight MH370, were mostly engineers and other experts working to make the company's chip facilities in Tianjin, China, and Kuala Lumpur more efficient, said Mitch Haws, vice president, global communications and investor relations.

"These were people with a lot of experience and technical background and they were very important people," Haws said. "It's definitely a loss for the company."

None of Austin, Texas-based Freescale's most senior executives were on board the Boeing Co 777-200ER airliner that vanished from radar screens about an hour after it took off from Kuala Lumpur for Beijing on Saturday.

The employees who were on board, 12 from Malaysia and eight from China, came from a range of disciplines and they were part of a broad push by Chief Executive Officer Gregg Lowe to make Freescale more efficient and cost effective, Haws said.

Top-quality engineers are hard to come by for chipmakers and other technology companies, and losing them can have a major impact on business, regardless of their seniority.

While the employees on the flight account for less than 1 percent of Freescale's global workforce of 16,800 people, they were working toward the same goals and their loss will reverberate throughout Freescale, Haws said.

They had been streamlining facilities in Tianjin and Kuala Lumpur that Freescale uses for testing and packaging microchips used in automobiles, consumer products, telecommunications infrastructure and industrial equipment.

On Sunday, Freescale was organizing transportation and accommodation for the 20 staff members' families, as well as providing grief counseling, Haws said.

One of the chipmaker's long-time competitors, Texas Instruments, tweeted on Saturday: "We extend our condolences to the families and coworkers of the @Freescale employees aboard Malaysia Airlines flight MH370."- Reuters

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Aku sokong kau GAP

Anonymous said...

Aku setuju..!
Wakil media pun ranai yg half cook bab Search & Rescue ni..tapi bila dah google..analyze lebih kurang. Lepas tu tanya mcm nak jawapan. Toksah tanya kalau tujuan nak check apa yg dia dah baca dan buat homework. Lepas perasan bagus kat group media yg lain..kononnya dia subject matter expert. Lagipun toksah buat press statement byk2. Pagi sekali..8 mlm sekali. Mana2 media yg rasa mcm baguih..pi tanya kar bomoh tu..mcm mana dia holeh scan pakai bubu...?!

Anonymous said...



Lihat juga bagaimana Pangkalan Tentera Udara Amerika Syarikat, Diego Garcia yg. terletak di Lautan Hindi, mungkin terlibat dlm. (disyaki)TERORISMA dajal ini (di - http://www.mazidulakmal.com/2014/03/cabal-times-dedahkan-tentang-diego.html, CABAL TIMES DEDAHKAN TENTANG DIEGO GARCIA DAN MH370 , Khamis, Mac 13, 2014)! Kemungkinan yg. sungguh MENGGERUNKan - cara TERORISMA yg. terbaru dan paling GANAS, oleh Barat-ZIONIS! Ini disyaki akibat kehadiran sekaligus, 12 jurutera/pakar teknologi TINGGI dari Malaysia dan 8 dr. China, yg. sgt. penting dlm industri Microchip, Data, Angkasa dan Pertahanan, dr. syarikat Freescale Semiconductor, dlm. penerbangan MAS tersebut (lihat di http://www.techbriefs.com/component/content/article/31-ntb/webcasts/on-demand-webinars/17016, Freescale’s Portfolio of Microprocessors, Microcontrollers, and RF Devices for Aerospace and Defense , 06 August 2013)!

Disyaki Mossad-CIA akan MENSASARkan pakar Bukan Barat, terutamanya yg. Islam dan dr. China dlm industri ini , terutamanya dlm. industri PERTAHANAN (lihatlah bagaimana Mossad telah membunuh ramai saintis nuklear Islam dr. Iran - di http://www.businessinsider.com/mossad-in-iranian-scientist-murders-2011-8, Mossad Suspected In Murder Of Iranian Nuclear Scientists, Vincent Trivett, Aug. 5, 2011).

Ini tak mustahil kerana si Barat-ZIONIS asyik menyerang dan membunuh umat Islam sesuka hati, dlm pembunuhan beramai (GENOCIDE) di Dunia Islam yg. kaya minyak-gas, melalui PENJAJAHAN terus, penggunaan Drone atau bom kimia, atau menggunakan pengganas al-Qaeda atau mana-mana “pengganas Islam” yg. sebenarnya dicipta Barat-ZIONIS sendiri - yg. bermula dr. Palestin, hingga ke Iraq, Libya, Syria, Mali, Somalia, Yemen, Pakistan, Mali, Nigeria, Republik Africa Tengah dsbnya (lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013).

Kerajaan kita dan China, mesti MENYIASAT kemungkinan ini demi MENYELAMATkan penumpang MAS tersebut! Jgn. remehkan sebagai teori 'konspirasi' semata - setiap maklumat adalah PENTING!

Makcik Sambal Belacan.

Tok Penghulu said...

Kesian betol saya tengok Pengarah DCA . Agak nya dah seminggu dia tak dapat tidur lena . Pesawat yang di cari tak kunjung jumpa sehingga sekarang walau pun peralatan paling canggih di gunakan . Agak nya dah di sorok oleh hantu laut .

usin said...

mengkritik memang senang. memaki hamun lagi la mudah. carut sesuka hati sesedap rasa. semua usaha yg telah dilakukan langsung tak ada kredit. seolah langsung tak berbuat sesuatu. tak terfikirkah bahawa mereka telah berusaha semaksimum mungkin. mengkordinasi usaha SAR yg melibatkan banyak negara dan aset bukanlah kerja mudah. lebih2 lagi negara2 yg membantu bukanlah kecil anak! adakah us, australia, china, vietnam, thailand, s'pore malah india membantu tanpa ada agenda lain? yg paling tak boleh blah ialah blogger2 kumpulan pakatan dan rba. hanya tau mengkritik, membodoh-bodohkan dan meremehkan usaha pihak berkaitan yg mengerah tenaga dan fikiran siang malam. jika beginilah cara mereka bergerak kononnya untuk menunjukkan bahawa kerajaan lemah, mereka sebenarnya bolehlah kita carutkan dan gelarkan mereka 'KUMPULAN BLOGGER PUNDEK aka KBP'.

Anonymous said...

Sidang Media guna Bahasa Malaysia le!!! macam negara Jepun dan mereka maju dan lebih maju dari Malaysia. Pergi jahanam dengan Pemberita Luar tu. Kalau dia orang nak berita terkini cari le Jurubahasa tempatan, sekurang-kurangnya dapat juga orang Malaysia ni pendapatan tambahan.

zethro said...

Yup2. Setuju dgn pandangan GAP.

Lg satu rakyat Malaysia khususnya kene faham yg perkara begini amatlah jarang berlaku di Malaysia. Sbb tu dorang ni bile berdepan dgn press agak gugup tp dorang dah cuba sedaya upaya utk menerangkan keadaan sebenar berdasarkan maklumat yg diterima.
Bile ade bende yg jarang2 kite hadapi, mmg akan nampak kekurangan kite di situ apabila tiba2 bende tu muncul.

Jadi, seharusnya kita bersabar dan memberi ruang dan peluang kpd mereka yg bertugas utk menjelaskan keadaan semasa supaya tiada kekeliruan dan salah faham berlaku berulangkali.

Anonymous said...

Kita dah berusaha bersungguh-sungguh, doa dan tawakal kepada Allah.

Solat hajat penyokong PAS, dan akhirnya kebenaran mengenai Anwar telah pun PAS ketahui...apa lagi PAS nak tunggu....nak tunggu bala fitnah tu menimpa PAS pulak.

Sudah-sudah la, takde gunanya PAS menyokong puak yang menghancurkan Islam, bangsa dan negara. Asbabnya bencikan UMNO. Sedangkan UMNO tak pernah pun bencikan kan PAS.Saling sayang menyanyang dan memahami. Kerana kita tahu UMNO dan PAS adalah Islam dan Melayu.

Janganlah kita terperangkap dengan anasir agenda perpecahan Melayu UMNO dan ISLAM PAS. Asbabnya satu penyokong UMNO dan PAS adalah orang melayu dan beragama Islam itu hakikatnya. Jadi kenapa perlu ada permusuhan.

Anonymous said...

Kesilapan Najib.

Terlalu lemah dan terlalu memberi kebebasan.

Mudah2an Najib berubah menjadi lebih tegas dan pantas.

Anonymous said...

Mereka telah melakukan yang terbaik. Mereka tak spekulate mcm amerika 911 ...belumm siasat mereka da tuduh osama dan berapa ramai yang ditangkap dan penjara kemudian silap tangkap. Kita lebih bijak ...selagi tak jumpa apa2 kita sabar ... Mesti ade hikmah disebalik semua ini

Anonymous said...

lihatlah wartawan china....jika yang terlibat itu semua melayu, adakah mereka ni akan sebok soal dengan soalan mengancam?

Anonymous said...

salam..
sokong gap...

Anonymous said...

bro...
minta tolong update kat blog ataupun hebah siasat pasal perkara ni.

pantang betul aku kalau bab pendatang asing pukul orang malaysia

[KENYATAAN MEDIA 12.3.14] Pihak polis di Lojing, Kelantan berlaku tidak adil dalam menahan dan mendakwa 3 Orang Asli Temiar membuat ‘rusuhan’ walaupun mereka sebenarnya merupakan mangsa serangan ganas

Pada 26 Feb 2014, 6 Orang Asli Temiar dari Kampung Tahu di Lojing, Kelantan telah diserang oleh sekumpulan besar pekerja asing Myanmar (antara 40 hingga 100 orang pekerja asing) ketika dalam perjalanan ke mesyuarat kampung. Hasilnya, 2 Orang Asli Temiar telah cedera teruk dan memerlukan rawatan di hospital dengan 7 jahitan (Itam bin Ajang) dan 15 jahitan (Rahman bin Uda) masing-masing. Motosikal yang dimiliki oleh seorang lagi (Anes bin Akai) sengaja dirosakkan oleh jentolak selepas ditinggalkannya ketika melarikan diri.

Pada 27 Feb 2014, mangsa-mangsa telah membuat laporan di Balai Polis Daerah Gua Musang tetapi dinasihati polis untuk ‘menyelesaikan’ perkara tersebut dengan majikan pekerja asing. Mereka cuba dipujuk polis untuk menerima pampasan RM500 daripada All Green Agritech Sdn Bhd, iaitu majikan pekerja Myanmar tersebut dan pemilik projek yang telah mencerobohi tanah adat Orang Asli Temiar. Pihak polis juga cuba memujuk mereka untuk mengatakan bahawa kecederaan mereka berlaku kerana mereka jatuh dari motosikal dan mabuk pada masa itu.

Pada 5 Mac 2014, enam Orang Asli tersebut (termasuk para mangsa) telah pergi ke KL untuk membuat aduan di Ibu Pejabat Polis di Bukit Aman dengan bantuan peguam dari Majlis Peguam. Mereka mengadu kepada Bahagian Etika (Bahagian Tatatertib) Bukit Aman tentang tingkah laku pihak polis Gua Musang yang tidak profesional.

Pada 9 Mac 2014, tiga daripada enam Orang Asli tersebut telah ditahan di Balai Polis Gua Musang untuk siasatan di bawah Seksyen 148 Kanun Keseksaan atas dakwaan ‘memiliki senjata semasa rusuhan.’ Yang ditahan ialah Itam Anjang, Rahman Uda dan Anis Akai yang menjadi mangsa serangan pada 26 Februari dan telah pergi ke KL pada Mac 5 untuk membuat aduan di Bukit Aman.

Pada 11 Mac 2014, ketiga-tiga Orang Asli Temiar telah didakwa di Mahkamah Majistret Gua Musang di bawah S148 di mana mereka menuntut perbicaraan. Hakim menetapkan ikat jamin RM 2,000 untuk setiap seorang. Sehingga semalam, mereka gagal mengepos jaminan tidak mempunyai akses kepada dana yang mencukupi.

Ini merupakan satu persendaan terhadap keadilan apabila mangsa serangan ganas sebaliknya dituduh sebagai penjenayah. Jelasnya, polis di Gua Musang sedang 'membalas dendam' terhadap tiga Orang Asli kerana membuat laporan terhadap mereka di Bukit Aman. Peristiwa ini juga menimbulkan persoalan tentang kemampuan polis di Gua Musang untuk melindungi penduduk kampung Orang Asli Temiar di Kampung Tahu, Lojing, Gua Musang dan hubungan mereka dengan All Green Agritech Sdn Bhd iaitu majikan pekerja asing yang menyerang Orang Asli.

Saya menyeru Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, untuk menjalankan siasatan penuh terhadap aduan yang dibuat terhadap tingkah laku polis di Gua Musang, menggugurkan semua tuduhan terhadap Itam Anjang, Rahman Uda dan Anis Akai jika terdapat bukti bahawa polis di Gua Musang bertindak secara tidak profesional, dan mengambil tindakan disiplin yang serius terhadap individu-individu yang telah mencemari nama baik pasukan polis.

Anonymous said...

Puak UMNO nie betul2 memalukan seluruh rakyat Malaysia

Anonymous said...

Sungguh malang di antara 30 juta Rakyat Malaysia, dua ekor ni yang dikatakan terbaik dalam jawatan yang dipegang.

Periksa balik macam mana mereka boleh naik pangkat ke tahap ni.

Lepas ni semua, kena bersara ler kerana menimbulkan kontroversi atas kecekapan mereka.

Bukan satu atau dua kontroversi tapi dah banyak sangat sampai peon ton pun dah jelak Dan muak.

mat13 said...

Biasalah beb ini bukan buat business...kejadian telah berlaku dan mempunyai semua bukti dari peralatan teknikal ...mana bole pusing-pusing.....kalau benda tu ada kena cakap adalah...kalau takde takdelah......tu sebab PC kita susah nak terang pada pemberita kerana para pemberita ni tanya berbelit-belit.Bukan bole cakap ikut suka aje.Lagi satu standardlah perkara bukan selalu berlaku...bukan hari2 buat press conference.....memang kakulah sedikit.....Mereka bukan orang Politik atau business man nak putar belit.Janagan dilayan sangatpemberita tu ...kita teruskan usaha mencari tu....Orang kita pun satu selalu tengok kelemahan orang lain....cubalah berdiri kat depan tu dan jawab soalan pemberita tu....kadang2 soalan tak relevan pun dengan proses SAR tu.

Anonymous said...

Tahniah,

KP DCA dan lain2, mereka semua dah berusaha bersungguh2, mereka bukan politician pandai cakap walaupun kerja belum tentu bagus,

Tapi mereka adalah yang the 'DO PEOPLE', I salute to you sir dan yg lain,

Kepada keyboard warriors, x salah kita bagi positive notes/komen, untuk memberi semangat kepada mereka semua untuk berusaha dengan lebih gigih lagi.

Anonymous said...

Pedulikan dengan mereka tu.Kita dah lakukan yang terbaik dan kita berhubung dengan kerajaan kepada kerajaan dan bukanya dengan wartawan.Saya tidak nampak apa yang kurang kerana jawapan di berikan secara spontan dan bukanya penyediaan teks.

Anonymous said...

Pentingnye PPSMI dikembalikan. Juga syaratkan all officials go for intensive English, especially speaking component. Senang ckp ambil yg English literate, then everybody starts scrambling to improve his English..B.I. Teacher.

Anonymous said...

Semua komen sdr2 diatas adalah tepat d saya sokong. Mrk dajjal ni ada pengkalan sendiri d tak mustahil sekiranya MH370 berada disitu.

Apapun kita sudah berusaha keras d yg terbaik...ini kes ditahap antarabangsa pertama kali d sya lihat kegigihan disemua peringkat memang amat dibanggakan.

Hanya mrk yg berotak dajjal saja pandai mengutuk d terus cuba menguasai dunia yg sudah semakin hancur.

Bila dah berusaha sekerasnya dgn disertai doa d solat2 hajat maka hanya SATU sahaja kita gabungkan doa2 kita d sama2 berserah kpd yg Maha Berkuasa d yg Maha Penyayang.

Semoga doa kita semua bersatu kuat d dimakbulkan. Ameen3x ya Rabbal ' Alamein.

Anonymous said...

Konspirasi ILLUMINATI...'False Flag' rancangan jahat yahudi-us....pihak berkuasa mmg menyiasat..x kn nk mndiamkan diri.operasi diperluas sehingga ke laut andaman.Hari ini pentagon menghantar kpl laut dn pesawat ke lautan hindi dlm tempoh 24 jam. Teknologi yg ada pd aset tersebut adalah untuk mencari pesawat MH370. Hakikatnya tujuan sebenar adalah utk mengintip, menjga, monitor kawasan tersebut dr mna2 operasi SAR sbb 'DIEGO GARCIA' pengkalan tentera US yg rahsia trletak disitu. Pentagon mmbuat wayang kepada dunia dgn menyatakan mmbntu dlm usaha mencari MH370. Teknologi satellite pengintip us akan terus memantau sekitar perairan lautan hindi. Teknologi yg trdpt pd satellite tersebut mmpu mengesan pergerakan peluru berpandu..sebarang objek terbang yg terdpt di permukaan bumi dr mengancam us-israel dn aset ketenteraan yg terdpt di seluruh dunia. Kita tengok sejauh mna permainan ' Hidden Hand' ni dlm konspirasi MH370. Marilah kita sama2 melakukan solat hajat dn berdoa kpd ALLAH SWT. Doa yg tidak ditolak adalah ketika kita di dlm kesusahan , kesulitan akibat penganiayaan. Hari ni jumaat penghulu segala hari dan terbaik utk pnjtkan doa semoga dipermudahkn segala kesulitan yg ada pd ketika ini.

Ms Pearl said...

selagi namanya manusia
tak pernah manusia itu berpuas hati

to me nak bagi PC tak kira dalam bahasa apa sekali pun memang tak mudah. susah! lagi lagi ianya melibatkan fakta. setiap bait perkataan salah guna lain maksudnya

p/s: even hishamudin pun dah berikan yang terbaik.

Anonymous said...

1. Semenjak an War babi sodomi dan pakatan haram ambil separuh kuasa, macam-macam musibah terjadi di tanah air melayu. Sudah tentu samseng-samseng pakatan haram terutama ketua mereka yang bikin rancangan untuk menjatuhkan kerajaan.

2. Sebelum tu Lahad Datu, bershit, comango, majlis peguam, ambiga, ivan fernandez, kesah Allah digereja, pashit menyumpahkan balak kepada kerajaan, ini semua sial jahanam dari pakatan haram.

3. Ketua yang paling sial sekali ialah bapak kroni homo, hadi awing, nik a.jis dan lim kit sial.
4. Masa’alah air, jenayah menjadi-jadi, pembunuhan kejam, tembak menembak, ajaran sesat, sultan palsu Sulu dan sultan palsu melaka, bukankah ini semua menunjukkan tak ada perpaduan antara ummah islam?

5. Masa’alah air disebabkan pakatan haram sudah banyak membotakkan hutan belukar, jadi padang jarak padang terkukur. Terutama Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan.

6. Tanah air sudah jadi kering kontang kerana tiada banyak hutan pokok-pokok alam sekitar yang dapat mensejukkan tanah air. Hujan tak akan berlaku jika banyak pokok-pokok sudah mati ditebang. Jadi macam negeri timur tengah lah, kering dan panas.

salim hasan said...

KALAU KITA TENGOK PC LUAR NEGARA JAUH LEBIH TERUK!!! ADA YG REPORTER TANYA SATU DUA SOALAN DIA JAWAB DLM BAHASA DIA LEPAS TU TERUS CABUT.SEDANG KAN PC PEMIMPIN KITA REPORTER BOLEH HENYAK SOALAN APA SAJA TAPI TETAP ADA JAWAPAN YG TENANG DARI NEREKA YG BERTANGGUG JAWAB MENJAWAB SOALAN TU.SYABAS!!!

Anonymous said...

haha ini lah gaya org umno, expect the international media pun layan dia mcm media tempatan. that's the problem, time biasa tak pernah tengok press conference Obama, tak pernah tonton cnn, cnbc, al Jazeera, Bloomberg....so dia cuma expect wartawan antarabangsa pun patut bagi dia blow job mcm reporters tempatan....

Anonymous said...

8.29 Anon,
Orang teknikal memang sukar nk spin. Die org ni direct to the point, bukan suka koner2 macam ketua puak lg satu tu, apa kelayakan die? Habis ngaji ke pon tak tau.Lagi tak layak jadi pm.
Sudah pasti Azharudin ni layak dan highly compatible. Fasal speaking tu biase la, kalo ko pon terus bisu kot. Yang penting dia ikut sop, itu piawai dunia tau. Kalau salah juga, salahkanlah piawai tu, siapa yg buat?

Anonymous said...

Kepada yg berkenaan..buatlah tugas sebaik2nya...mereka yg nak menuduh SAR kita lemah...biarkanlah...yg penting tugas dilaksanakan dgn baik mengikut peraturan dan berkesan.....
Sebenarnya mereka semua kaki protes ni dah diarah oleh 'group anti Kerajaan/BN'...Saya rasa mnereka sedang melaksanakan kerja2 menjana persepsi membenci DS Najib dan BN dgn motif apabila sudah ramai yg menyokong, akan ada nanti satu gelombang mewar2kan konon rakyat sudah tidak percaya DS Najib kerana tidak berjaya menangani krisis kehilangan MH370.
Kalau nak tenguk bukti sila semak status FB dan blog2 proPR semua sedang menuju ke arah tu..dan ayat2 'Najib patut letak jawatan sekarang kerana gagal menangani krisis' terdapat di sana-sini....Saya suspect perang 'persepsi'ini adalah kerja Ketua Pembangkang dan konco2nya....

Anonymous said...

I like this...
ONE OF THE BEST COMMENT IN FB FROM SWEEDEN:-
It's sad to see how some Malaysians keep on bashing, blaming, judging the authorities of Malaysia each time they announced any news. It's not an everyday case that we encounter here but I believed they did their very best to find the clue behind the incident and the pressure to prepare the answers to the families. Can you imagine the burden they carried in their shoulders and how much precaution they have to take before announcing anything? No, because you are not in their shoes! That's why it's so easy to judge and bash them for any actions, responses, or announcements in fact they can't simply say anything they want. They desperately wanted to solve this puzzle for the sake of the related families and for the nation more than just to cater YOU, the public's crave for answers. They are still confuse as much as we do. If you have nothing better to say, just SHUT UP! Or follow silently, and if you still have a kind heart, say your prayers. Shame on you people who keep on bashing your own country where the fact you still live in it and called yourself Malaysian. At this time, Malaysia needs support from her people and at this hard time, it really testing our UNITY! It's just shameful when outsiders look at the ugly inside of the nation, showing how people lacking of respect & love to their own country. Whatever happen Malaysia, you have my support, love and prayers far thousand miles from Sweden! Be positive, we will find you #MH370! Keep on #prayforMH370 and their family members to keep strong. Have faith and please keep on praying not blaming (tears*).

Anonymous said...

TO THOSE WHO THROW STONES AND HIDE THEIR HAND/S MAY ALLAH PAY CASH SOONER OR LATER..INSYAALLAH.


Anonymous said...

Shit!!!