Wednesday, April 16, 2014

ISLAM PERLU DIPERKUKUHKAN DALAM PERLEMBAGAAN.. 2 PERKARA INI BUAT DAHULU.


membaca kenyataan bekas hakim mahkamah rayuan datuk mohd noor abdullah SEBENARNYA memberikan harapan baru.

harapan majoriti umat islam malaysia yang mahu melihat ISLAM DARI SEGI PERLEMBAGAAN DAN UNDANG-UNDANG DIPERKEMAS DAN DIPERKUATKAN LAGI..

ahli parlimen umno dan pas kalau digabung berjumlah 110.
tidak termasuk ahli parlimen islam dalam pkr..

2 perkara yang perlu dimuktamadkan dari segi kuasa eksekutif dan legislatif..

pertama... artikel perlembagaan 3 (1) yang menyebut islam sebagai agama rasmi. PERLU DITAMBAH ADALAH PEGANGAN AHLI SUNNAH WAL JAMAAH.

kedua..mengenai artikel perlembagaan 24 (4) iaitu agama seseorang yang berumur 18 tahun ke bawah DITENTUKAN OLEH PENJAGA..

namun definisi penjaga ini perlu dijelaskan makna dan tafsirannya.. penjaga bermaksud ibu , penjaga bermaksud bapa atau penjaga bermaksud ibu dan bapa.

polemik ini perlu diselesaikan kerana bila ianya melibatkan isu perkahwinan mualaf, bapa dan ibu memeluk islam dan kemudiannya salah seorang daripada mereka kembali kepada kepercayaan asal..

2 PERKARA INI PERLU DISEGERAKAN KESEPAKATANNYA DEMI ISLAM.

baca kupasan bekas hakim mahkamah rayuan..

13 comments:

Anonymous said...

pecacai pakatan haram tetap tidak sedar diri. Diharap kerajaaan BN akan melakukan yang terbaik.

Anonymous said...

Bloody racists till you today....FU!!!!

Anonymous said...

Hakim Butuh ini sudah layak menjadi Pemimpin Melayu yg berwibawa tapi belum cukup syarat menjadi manusia yg budiman, itulah Md Nor. Sepatutnya seorg hakim itu prihatin, tidak kenal bangsa , agama dan takut pada tuhan.

Anonymous said...

What dongkey yu gap u gap better marrid with monkey.

Anonymous said...

Tun M pernah cakap...
ribu2 Cina/India convert masuk Kristian tiada ahli politik jadikan isu..tapi bila seorang kafir peluk Islam..kecoh satu Malaya..!

Anonymous said...

Kau bukan Islam tidak faham tak payah kutuk Hakim tu. RBA

Ms Pearl said...

I like this guy. his speech sangat mudah difahami. tak seperti bahasa undang-undang yang terbelit belit.

bunyinya macam ramai je islam melayu yang jadi yang yb. tapi nak cantumkan ramai ramai tu sangat la SUKAR. walaupun demi agama islam dan bangsa melayu tercinta...

kisah benar..melayu islam kini....

PUTRA MERDEKA said...

gua cilok bro, tq

Anonymous said...

Pundex lu red bean army!!!!

mae said...

seingat saya memang hal ini dalam perancangan kerajaan tapi tidak sempat diketengahkan di parlimen setelah melayu berpecah dalam isu agama.

basic_2009 said...

OK GAP

horay ... horay ... horay

dia dah mampos dah pagi tadi ...

boleh lah orang2 PAS langkah mayat dia !!!

Anonymous said...

Penganut pr ni sangat takut kpd perpaduan melayu. Dgn sebab itu pengznut pr ini cukup takut melayu bersatu atas nama islam. Takkan melayu tak sedar lagi.

Anonymous said...

Apabila disebut agama Islam automatic Melayu itu 100% beragama Islam. Tetapi sayangnya bila ada Melayu yang tinggal nama saja kerana ada sebahagian hidup tidak berlandaskan agama kerana mungkin tidak dididik dengan agama, hanya dididik dengan ilmu dunia. Ada sesetengah keluarga satu masa dulu, sungguh bangga apabila anak2 mereka Berjaya menjadi doctor, engineer, peguam, pensyarah, pendek kata segala jawatan tinggi. Ada sesetengahnya dihantar belajar keluar Negara. Dengan tidak berbekalkan asas2 agama maka mereka pulang ketanah air dengan membawa budaya kuning dan terikut2 kehidupan dimana mereka belajar. Saya juga pernah pergi kesebuah Negara dimana ramai anak2 kita belajar disana. Yang sedihnya mereka duduk mengutuk Negara sendiri yang mana mereka belajar pun ditaja oleh MARA dan kerajaan. Yang mana menyebelah kerajaan hanya mendiamkan diri kerana majority mereka sedikit. Kita tidak boleh salahkan mereka juga kerana portal anti kerajaan banyak sangat dalam internet. Cerita yang baik2 tak tau dimana pergi, yang disebaliknya saja yang terdapat dalam internet. Sebagai orang2 Melayu dari dahulu hingga sekarang kita tak pernah menganiaya bangsa2 lain yang tinggal dinegara kita. Oleh sebab itu kenapa mereka nak merebut kuasa daripada tangan kita. Hanya bangsa Melayu yang layak memerintah Negara ini, kerana Negara ini sememangnya Negara orang2 Melayu. Sebuah semenanjung Tanah Melayu yang kecil saja dalam peta dunia. Tetapi walaupun kecil Negara kita sangat unik. Tanah-tanehnya sangat subur. Cuaca Negara kita pun sangat selesa, dimana 24jam kita boleh berada diluar rumah. Cuba kita tengok Negara yang cuacanya sejok diwaktu malam mereka akan mati kesejokan kalau berada diluar rumah. Siang /malam pun mereka banyak duduk didalam rumah. Begitu juga Negara yang terlalu panas, siangnya pulak tak boleh berada diluar rumah terlalu lama. Saya bercerita ni supaya saling ingat mengingati diri sendiri dan juga sesiapa yang sudi membaca tulisan saya supaya kita sebagai orang Melayu yang beragama Islam sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada. Semuanya kurniaan Allah swt keatas kita. Jadi jagalah amanah ini supaya bangsa kita masih terus ujud didunia ini.