Wednesday, April 2, 2014

KLIA 2 : MAHB DIMINTA TAK TUNDUK PADA AIR ASIA !


dikabarkan KLIA2 akan beroperasi bulan mei ini.

kata aziz kaprawi, ini bermakna LCCT akan ditutup sepenuhnya pada 9 mei.

namun air asia dikabarkan enggan berpindah ke KLIA 2..

selagi syarat dan tuntutannya tak dipenuhi...

inilah korporat besar kepala.kerajaan dah sediakan kemudahan , ko pulak nak kerajaan tunduk pada tuntutan kau pulak.

dulu air asia UGUT KERAJAAN untuk pindah operasinya ke indonesia bila diungkit mengenai ketidakbayaran caj mereka kepada MAHB..

la ni ugut lagi..

23 comments:

Anonymous said...

KOLING NI LEBIH SBB MENTRI2 MELAYU DAN MALAYU JADI BALACI,,, JIKA NAK KAYA TERPASA MESTI JADI BEGINIBAIKLAH TIDAK TAKUT SEKSA AKHIRAT -AMAT PEDIH DAN KEKAL
NEGARA ORG MELAYU PUNYA TAPI YG KAYA CINA INDI ,MENYALAK LAGI TU . K/PAL TERBANG BOLIH BELI BYR PARKIR NGAK MAU

hasnul rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Kjn Malaysia kini ditekan oleh banyak pihak dlm banyak hal. Selepas tragedi MH370, kini Air Asia pulak buat hal konon tak mahu berpindah.
Kenapa?
Adakah kerana niat si geragok tu untuk memiliki sebuah lapangan terbang sendiri gagal, maka dia bertindak sedemikian?

Inilah sikap kaum imigran di negara ini yg sering diberi betis mahukan paha.
Tak cukup dgn apa yg mereka nikmati, mereka mahukan lebih lagi.

Siapa yg luluskan lesen Air Asia itu kalau bukan kjn Malaysia?
Dah kaya raya dan dah buat macam-macam untuk bunuh MAS, kini mereka berdegil tak mahu ikut perancangan kerajaan.

Batalkan saja lesen Air Asia dan suruh dia beroperasi di negara lain jika negara ini tak bagus dan tak cekap.

Berpindahlah ke Singapura. tengok apa yg boleh didapati drpd kjn yg dikuasai kaum imigran cina itu?
Bagaimana pula jika ke India?

Maknanaya, mereka siang malam memburukkan kerajaan dan kepimpinan Malaysia tapi dalam masa sama mereka terus kekal tinggal di negara yg tak bagus ini.

Pergilah cari negara lain kalau boleh dapat macam mana yg diberikan oleh kerajaan Malaysia selama ini?

Anonymous said...

Biasalah bangsa ini memang kuat mengugut.

Anonymous said...

kalau rasa hebat sangat....berambus jer la.....tak sedar diuntung....

Anonymous said...

Dengar khabar ada ura2 SANI Express telah mengemukakan cadangan kepada kerajaan bagi menubuhkan syarikat penerbangan tambang murah yang baru.Soalnya...kenapa kerajaan melambat2kan permohonan dari syarikat Bumiputra yang berjaya ini? Inilah akibatnya apabila sebuah syarikat (air asia) diberi banyak keistimewaan sehingga berasa besar kepala.Kenapa DS Najib tidak peka dengan kehendak rakyaat supaya syarikat penerbangan bumiputra diluluskan dengan kadar segera bagi menyaingi keangkuhan Air Asia.

Anonymous said...

Suruh dia pindah duk indon jaaa....

Sana byk cewekk.... tony playboy suka...

Anonymous said...

Suruh dia pindah duk indon jaaa....

Sana byk cewekk.... tony playboy suka...

Anonymous said...

Susah ke nak pindah tempat baru. Sepatutnya ada persediaan awal. Diharap agar ditutup terus sahaja LCCT itu pada 9 Mei. Kalau tidak jangan sesekali benarkan beroperasi diKLIA2. Sebenarnya Air Asia ini menindas kerajaan untuk mendapat keuntungan darinya dan tak tau lah sama ada cukai korporatnya pun dibayaar secukupnya. Ini lah dia unsur2 pembangkang kepada kerajaan yang mahu menyusahkan rakyat.

Anonymous said...

Jangan terlalu angkuh, AirAsia... langit tidak selalau cerah!

Anonymous said...

Ulat dah naik ke mata. Hubaya-hubaya, kepala dah membesar, tetapi songkoknya itu juga. Mesti ada musuh dalam selimut yang menjadikan dia orang besar kepala.

I rest my case.

Anonymous said...

MAHB akan tunduk mentelah pulak jerung jerung dah dapat habuan..hanya dengan satu panggilan semua beres..

Anonymous said...

PARKING MAHAL GILERRRRRRR !!!!!!!

Anonymous said...

cakap je taknak sudah, ada penganti daaaa malindo pun boleh

anti-pak nana said...

Apa susah2. 9/5 ni nanti potong saja data and phone line ke LCCT Air Asia ni. Lepas tu potong letrik supply. Terkangkang lah depa nanti.....KAlau depa nak lari ke Indon ke, India ke...pi lah. India pun nak sepak depa keluaq....banya lah pak nana Air Asia ni.

Jom kita ramai2 sokong MAS. JAngan sebab MH370, kita lari dari MAS. Bukan salah MAS pun. Dapat black box tu, baru lah kita boleh tahu puncanya MH370 tu jadi lagu tu. Sebelum tu, semuanya SPEKULASI semata2.....

Anonymous said...

Beberapa kali Air Asia buat tuntutan macam macam seperti hendak buat airport dekat Labulah dan sebagainya.Saya sebagai rakyat Malaysia berbangga sekiranya kerajaan tidak TUNDUK pada desakan syarikat tersebut dan tunjukan yang kerajaan kita kuat.

Anonymous said...

Ini lah dia bila paria dah naik kepala, konon low cost terbaik di dunia 5 tahun berturut turut, sbb nya semua dikenakan bayaran. Lihatlah LCCT di Sepang macam kandang kerbau, dengan announcement domestic dan international flight di lakukan seling bertindih dan check in counter yg cantik lagi terminal bas Puduraya. Kalau si paria itu tak mahu pergi biarkan Kerajaan jgn tunduk kpd ugutan itu. Saya berharap Malindo air boleh adakan lebih banyak penerbangan ke Kota Kinabalu, dari yg ada sekarang agar ramai lagi penumpang boleh terbang dgn selesa dari KLIA dan KKIA. Buat masa kini Airasia mengadakan 10/11 flight ke K.Kinabalu sehari, mengapa tidak Malindo Air adakan 2/3 lagi penerbangan ke KK dgn masa yg lebih selesa. Bila kita lihat penerbangan Airasia sentiasa penuh pergi/balik KK walaupun terminal mcm kandang kerbau kerana apa, mereka adakan flight degn masa penerbangan yg sesuai dan selesa. Tambang boleh dikatakan sama saja. Saya tetap pilih Malindo Air utk pergi/balik ke KK. si paria ini semacam sudah bongkak dan besar kepala, lihat saja bagaimana dia mengecam MAS dgn berbagai tuduhan yg memalukan. Sedarlah Melayu, mereka ini tetap akan berdendam dgn bangsa Melayu terutama bila mereka melihat bangsa Melayu lemah dan berpecah belah. Cukup cukup lah tinggalkan party penyokong LBGT dan peliwat Negara.

Anonymous said...

ntah nyer...jgn ikut sgt kehendak dorang...golongan tak sedar dek untung...kerajaan jgn le lembik sangat!jgn takut ugutan dorang...

azhar

Anonymous said...

TiAp bulan for the last 8-9 years, I have been taking airasia to Sabah atas urusan kerja.hari ini, aku terbang dengan MAS for the first time to Sabah.aku akan naik MAS from now on walaupun mahal skit.dari tahun 70an lagi aku berulang alik naik MAS for international destinations.Inilah masanya kita tunjukkan cinta kita sebagai rakyat Malaysia n support MAS in this most difficult time.Kalau kita tak tolong orang kita sendiri., siapa lagi yg kita harapkan nak tolong kita.janganlah kit karamkan kapal yg kita sendiri naik.

Anonymous said...

Pelik. Kerajaan Malaysia ke atau Air Asia yang lebih besar?

Inilah kalau beri bunga kepada monyet... (dia tak akan menghargainya). Kerajan tak belajar-belajar lagi ke? Kalau Air Asia nak berpindah ke bulan pun, biarlah dia berambus. Bagak tak bertempat. Kepala dia orang lebih besar daripada topinya (dah tu keras pulak kepala tu). Tak reti dek untung. Apa punya bangsa tak tau lah... I rest my case (you interpret yourself on their out-of-this-world behaviour). Just a nick better than a monkey (presented with flowers; it never know how to appreciate).

Anonymous said...

Alah ada promo naik jgak...

Jack said...

Tony, if read this...let it be known to you that u r making us pay for your boyish stupidity and arrogance in buying and maintaining QPR Football Club n Catterham Racing Team. Why must we pay by using d "kandang kerbau" for you to cut cost so that u can play with your expensive toys? Fuck off!!!!

Anonymous said...

Air asia dah macam Dong Zhong ..
Asik ugut nak itu dan ini..

Harap kerajaan BN cari altetnatif lain. Aku sokong Sani Express nak buat syarikat penerbangan tambang murah.
Bila ada persaingan, air asia hilang bargain power.

Gen2felda

Anonymous said...

Gap buat satu logo until support mas