Thursday, May 15, 2014

TUN M NASIHAT PEMIMPIN UMNO CARA 'SENI DALAM POLITIK'..


He stressed that Umno leaders should not listen totally to the individuals around them, but should instead also listen to the grouses of members who always supported the party."These leaders must know the feelings of the grassroots. Don't just rely on people who are close to you.

LAGI KUPASAN NEGARAWAN NEGARA

24 comments:

Anonymous said...

testing satu dua tiga .

Anonymous said...

KENA TAHU TAICI,KUNG FU,SILAT PULUT,SILAT KURA2(NINJA TURTLE)KUNTAU,SILAMBAM DAN SEGALA SENI SILAT.

Anonymous said...

Najib nak dgr ker apa Tun ckp ?

Aku rasa dia lebih dgr pd Ku Nan n Rosmah... itulah Najib

Anonymous said...

Terbaik Tun.....well said!!

Anonymous said...

Benar tun, bila byk dengar ckp bini blh lingkup syarikat

Zul Baha said...

UMNO is for all BUMIPUTRA.....bukan Parti Sekeluarga macam PKR/DAP...

mae said...

Grassroots mahukan Islam yg berupa Quran + Hadith tapi tun bersekongkol dgn kassim ahmad untuk menolak hadis (walaupun tidak berani berterusterang, cakap sipi-sipi). Kalau tun berpegang dgn pegangan kassim ahmad masa dia berkuasa dulu, umno mesti lingkup.

Anonymous said...

CRONYSM, KRONISMA, KORONISMA.........

Anonymous said...

tak payah nasihatlaaa..umno skrg tak sama macm umno dulu. Skarang dah jd pekak badak, Rabun mata, kelam dlm hati. Kalau ada yang molek pun mereka dh tak boleh buat apa..melihat saja umno runtuh, terbalik bila ditolak dgn sebatang jari saja.
inilah bahana kepimpinan en najib.

Anonymous said...

setuju dgn Tun. najid dengar orang yang mengampu saja akan merosakkan UMNO.

Anonymous said...

setuju dgn Tun. najid dengar orang yang mengampu saja akan merosakkan UMNO.

Ms Pearl said...

Love Tun M

Anonymous said...

Apa yang Tun Mahathir kata tu memang betul.

Anonymous said...

Ayahnada Mahathir kata dia adh hilang kestabilan mental atau dlm bahasa kasar dia dah jadi gila akibat makan taik anjing.

Anonymous said...

Macam mana PM boleh mempunyai penasihatx2 yang salah dan risiko bermakna PM malaysia adalah lemah,kalau Mat said disuruh berhenti kerana menang tipis pada PRU 13 , maka Najib kena tunjuk teladan untuk berhenti jadi PM kerana menang majoriti merosot pada PRU 13 .

Anonymous said...

nak tunjuk pandai....konon aku lagi pandai dari dia....akibatnya parti jadi kucalana....rosak.
yang ada disekeliling jenis YES BOS....SEMUA BERES BOS....25% BOS.
rakyat bawah dah mengelupor tenguk perangai orang atas tak sedar....
punahsihat harga 1sen patut sepak masuk lombong.
dengarlah nasihat orang lama....masih ada yang berguna. tun m masih hidup lagi.....komen dan nasihat masih berguna.
ULAR KALAU MENYELUSUR AKAR TAK KAN HILANG BISANYA.
jangan ego dan sombong......setiap korang naik adalah sokongan orang bawah dengan kehendak ALLAH jua.

lone ranger

anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal said...

Apa nak diharapkan kat Ku Nan dan Rauf Boroi tu????? BAgai tikus membaiki labu.....

Melayu Perak said...

aku penyokong setia umno dari tahun 60'an lagi.....tidak pernah tergerak di hati untuk mengeji atau menyoal pemimpin pemimpin umno atas perbuatan mereka.....budak budak mentah sekarang kalau tak seperti yang mereka mahu membantah atau mengeji pemimpin umno.....tambah lagi pencacai PR yang dok menyamar sebagai penyokong umno.....

Anonymous said...

Harapnya YB DS Ahmad Razif ialah seorg pemimipin ISLAM/Melayu TULEN yg. berjuang demi ISLAM/umatnya! Dan sepatutnya mana-mana pemimpin BONGKAK dlm. UMNO dpt. pengajaran bahawa JANGANlah melayan pemimpin ISLAM/Melayu yg. BERJASA mcm. YB. DS Ahmad Said seolah mcm. hampas – rakyat biasa, walau sayang UMNO, tidak mahu pemimpin berjiwa rakyat spt. YB. DS Ahmad Said diHINA sebegitu!

'Perpaduan' bukan bermakna kita mesti TUNDUK mcm. LEMBU bodoh pd. mana-mana si pemimpin Islam/Melayu BONGKAK, yg. tak pernah hidup susah, di suap sudu 'emas' dr. lahir - yg. takkan dengaq cakap rakyat miskin dan tertindas terutamanya umat Islam/Melayu! Tahu nak cakap psl. jadi negara maju dan pelaburan berlambak dr. si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, termasuk nak masuk TPPA (yg. sebenaqnya, ejen tempatan utama si Barat-ZIONIS ini ialah dr. si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM), sedgkan maruah dan hak agama, bangsa dan negara, serta TANAH PUSAKA nenek moyang Islam/Melayu kita terus TERGADAI!

Maklumlah si puak Islam/Melayu LIBERAL, samada dlm. PAS/UMNO/PKR kan makin ramai dan asyik nak JILAT kasut si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL RASIS mcm. hamba abdi!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Mustaffa Malik Ipoh, Perak. said...

Awas pencacai PAS dn PKR serta Read Bean Army DAP yang menyamar ahli UMNO. Mereka menanam racun bisa dalam minda2 kita semua. Ahli2 UMNO akan sentiasa meluahkan rasa hati secara berani dan terhormat. Bukan berselindung disebalik nama2 samaran dan alam maya. Platform kita adalah di mesyuarat agung paling tidak mesyuarat bahagian.

Anonymous said...

Tali barut pr

Anonymous said...

Yg mhentam umno tu dr puak sana. Kuman yg jauh nmpk tp kanser dlm parti pr sdr buat bodo jer...takebeer...

Anonymous said...

Hidup UMNO utk melayu yg tahu sejarah bangsa...
Hidup PAS yg fokus kpd kesedaran bangsa...

Let go dapig n mca....mrk pasti akan sujud kpd kita jka kita jka kita bersatu...

Anonymous said...

Sebab itu Dyana masuk DAP......sebagai batu loncatan.....dia dah belajar dari mak dia .......kalau nak dipandang oleh UMNO.Langkah berani mati ...dyana tak rugi apa apa pun .
Dalam UMNO orang yang pandai akan dicantas.......Jika nak masuk UMNO ......dan jadi pemimpin .......masuklah parti lawan dulu ...kemudian ......Sokong UMNO....pasti dapat jawatan.....orang politik memang macam itu......kalau ada sesiapa orang politik yang berkata saya berjuang untuk rayaat bangsa dan ugama ........beliau adalah manusia yang paling pembohong dan munafik .......spisis macam itu dah tak ada lagi....dah lama pupus.
Sekarang ini semua berjuang untuk nama dan kedudukan agar dapat buat duit,dapat tanah dan peluang perniagaan .
PR,BN...semuanya sama penipu...dan pembohong....kita sebagai rayaat kena tupu oleh merika merika .
Orang Melayu selama ini sokong UMNO .......apa yang Melayu dapat?Orang melayu bulat hati sokong UMNO...tapi Najib pandang pada cina juga.......Orang orang Melayu sudah keciwa dengan perangai najib.Orang Melayu sudah lama dilupakan oleh Peminpin UMNO ....orang Melayu dah tiada pilihan ....terpaksa memilih yang mana kurang bahaya...diantara PAS dan UMNO.Pas lagilah tak boleh diharap.....Pas Jual agama...demi politik .......UMNO jual Melayu demi kuasa.Kita kena jual ...