Friday, May 16, 2014

VIDEO INI FAKTA. KIT SIANG PASTI SUKA.

5 comments:

Unknown said...

1. Memang sial cina LKS ni. Bapak rasis yang paling dibenci dan terkutuk.

2. Devan Nair yang menubuhkan DAP di Singapura masih sehingga hari ini meninggalkan benih sokongan DAP kepada bangsa cina dan India.

3. Devan Nair ada satu anak jantan yang masih aktif dalam politik di Singapura. Jegadeson Nair. Devan Nair akhirnya sebelum dia mampus, dia dipercayai memakan rasuah. Dia kena letak jawatan dari Presiden Singapura secara senyap. Lepas itu dia mengamuk.

4. Sampai sekarang aku tahu LHLoong pernah mengagungkan “Malaysian Malaysia” dalam manifestonya. Straits Times Singapura pernah mengedarkan isu ini. Cuma ramai Melayu bodoh Singapura yang sibuk cari makan hari hari tak ada daya upaya untuk mempertahankan hak orang Melayu.

5. LKS dan kroninya LGE makin semarak nak naikkan Malaysian Malaysia. Hanya Melayu bodoh pengikut PAShit, DAPigs dan P Kencingkan Rakyat yang sangat bodoh, buta akal mahu naikkan kaum bukan Melayu dan menghindarkan kepentingan hak Melayu dan bumiputera.

Anonymous said...

ANAK ANAK MELAYU, KHUSUSNYA GRADUAN UITM PERLU SEDAR AKAN PENTINGNYA SAYANG BANGSA UGAMA DAN NEGARA.
JANGAN SEKALI TERMAKAN DAKYAH CINA LAKNATULLAH...........TENGOK SINGAPORE.
ANAK MELAYU PERLU BERFIKIR BERFIKIR AND THINK DEEP.
ADA GRADUAN YANG CUKUP mAKAN CGPA TAK LEPAS 3.0 pun pandai MENENTANG ORANGYANG BAGI PELUANG belajarpadamereka.
INILAH ANAK MELAYU YANG TAKNSEDAR DIRI......MACAM ANJING TERSEPIT..DAH TU PANAI PULA AK CARI KERJADENGAN KERAJAAN YANG MEREK HINADAN BENCI.
NAMPAK TAK TAAF PEMIKIRAN MEREKA, THEIR LEVEL OFTHINKING.......KURANG CERDIK KAN. ?
ITULAH ANAK MELAYU.....BODOH TAK KENA TEMPAT !

CLASS92/ICMA


Anonymous said...

Malangnya nasib bangsa Melayu yg sudah tidak di pedulikan oleh Melayu sendiri.Yang masih prihatin tinggalah PERKASA dan ISMA,yg lain sudah menjauh dan malu utk menyebut membela maruah dan kepentingan bangsa sendiri.Ada yg cuba bersuara,suara tersebut segera di seranah oleh petualang dari bangsa sendiri.

Anonymous said...

Mungkin di masa hadapan, tanah MASJID/SURAU/SEKOLAH PONDOK/KUBUR PUSAKA dsbnya serta tanah kem TENTERA/POLIS kita pun akan TERGADAI kpd. si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL RASIS DAPBANGKAI/PKRSODOM!

Lihat artikel BERNAS Datuk Zaini Hassan di http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20140416/re_02/Tanah-Masjid-Tanah-TUDM-dan-Tanah-Air :

Tanah Masjid, Tanah TUDM dan Tanah Air

Oleh Zaini Hassan

16/04/2014

Dilema status tanah masjid
BENARKAH tanah-tanah masjid, surau, tanah-tanah perkuburan dan institusi keIslaman lain di negara ini tidak memiliki status hakmilik atau geran?

Adakah kerajaan BN yang menaungi beberapa negeri terlalu yakin bahawa negeri mereka akan kekal dinaungi selama-lamanya.

Jika ia berada di bawah BN, atau di bawah Pas seperti di Kelantan mungkin tiada masalah, tetapi bagaimana sekiranya terlepas kepada tangan DAP seperti di Pulau Pinang atau kuasa politik Melayu yang dipegang oleh DAP seperti di Selangor atau Perak?

Saya difahamkan di Selangor hampir kesemua tanah masjid dan institusi agama Islam tidak mempunyai geran hakmilik, yang membuka ruang untuk diambil alih sewenang-wenangnya pada bila-bila masa.

Ingatan ini, saya difahamkan telah dititahkan berkali-kali oleh DYMM al-Sultan Selangor, tetapi tidak diendahkan oleh kerajaan BN yang terdahulu.

Sekarang sudah terlambat.
Difahamkan ada antara di negeri pembangkang itu mahu meminta tanah untuk mendirikan masjid pun amat sukar. Macam-macam syarat diletakkan.

Antaranya, jika tanah masjid diberikan, kena agih juga sama rata untuk tanah kuil, tokong dan gereja. Mereka mempunyai kepercayaan semuanya harus sama-rata, termasukkan jika diluluskan lima hektar tanah masjid dalam masa yang sama kena lulus juga lima hektar tanah bagi rumah ibadat agama-agama lain.
Tahniahlah diucapkan kepada orang Melayu Islam yang telah bersetuju dengan langkah tersebut.

Bak kata pepatah Melayu kuno "nasi sudah menjadi bubur." Saya tidak kata kita tidak boleh makan bubur, namun saya masih belum berjumpalah orang memakan bubur sebagai makanan ruji setiap hari......

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

8.25 am. Saya nak tambah sikit. 14 Mei lepas saya ke UiTM Shah Alam kerana anak konvo. Alhamdulillah S/Muda Kelas 1 (Kejututeraan Awam). Dalam majlis titis air mata bila 7 Wasiat Raja Melayu di bacakan. Di sana semuanya Melayu/Bemiputra. Sepatutnya semuanya terkesan dengan wasiat itu dan berusaha untuk mempertahan dan mencapainya. Apa yang dikesalkan sekarang ini ramai pula orang Melayu dalam PR memperjuangkan kesamarataan mutlak dengan menggadaikan hak Melayu/Bumiputra itu. Disamping itu PR kehulu kehilir mengatakan sistem pendidikan kita haprak kerana universiti kita sentiasa ditempat yang corot dalam kedudukan 100 universiti dunia. Dalam masa yang sama mereka sentiasa menghasut pelajar untuk mengutamakan agenda menentang kerajaan di atas jalan raya dan sebagainya sehingga pelajar tersebut mengabaikan tanggung jawap hakikinya sebagai pelajar. Saya tertanya tanya bagaimana agaknya keputusan akedemik anak didik PKR yang bernama Adam Adli tu ye? Kesihan mak bapak dia...
- hashim.