Saturday, June 7, 2014

JABATAN PERDANA MENTERI CUBA KETEPI HAK ISTIMEWA ?!


Abdul Aziz berkata MPM bimbang ketiga-tiga draf itu mengenepikan kedaulatan Raja-Raja Melayu dalam hal memelihara hak keistimewaan orang Melayu dan beberapa perkara seperti kuota dalam perkhidmatan awam yang hanya boleh dipinda dengan perkenan Majlis Raja-Raja di bawah Perlembagaan Persekutuan.

“Dengan menggunakan istilah seperti ‘discrimination’ (diskriminasi) dan ‘racial superiority’ (keunggulan kaum), jelas penggubal tidak sensitif terhadap peruntukan-peruntukan itu,” katanya.


Tiga draf rang undang-undang yang dimaksudkan ialah Rang Undang-undang Harmoni Nasional, Rang Undang-undang Perpaduan Nasional dan Rang Undang-undang Suruhanjaya Perpaduan dan Integrasi Nasional seperti yang diumumkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nancy Shukri pada 30 Mei lepas.


6 comments:

Anonymous said...

JPM ni disyaki telah dikuasai si puak Islam/Melayu-LIBERAL-PENYANGAK! Patutnya YAB PM kita harus PECATkan mereka segera!

Si Barat-ZIONIS/Israel boleh menyerang/menjajah/merompak Dunia Islam yg. kaya minyak-gas dgn. membunuh/menyiksa sesuka hati umat Islam secara beramai (Genocide), termasuk dgn. strategi mencipta pengganas 'Islam' cthnya Al-Qaeda dan Boko Haram - dan semua ni tak pula dihentam si UN-ki Moon-BANGSAT tu! (lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013; dan di http://www.presstv.ir/detail/2014/05/14/362619/is-boko-haram-a-psyop/ , Is Boko Haram a psy-op?; By Dr. Kevin Barrett, May 14, 2014)!

Jadi di mana pula dasar undang-undang dan falsafah “demokrasi-hak asasi KESAMAAN-KEBEBASAN si Barat-ZIONIS, pada Dunia Islam/umatnya?! Jadi apalah yg. kita sbg. NEGARA ISLAM, takut sgt. dgn. GERTAKAN si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS termasuk bawah SENJATA mereka iaitu birokrasi UN/International Criminal Court(ICC)/international Court of Justice (ICC)?!

Sepatutnya Dunia Islam kuatkan peranan, pengaruh dan kuasa Org. of Islamic Countries (OIC) sesama negara Islam dan BERSATU di UN; utk. membela nasib Dunia Islam/umatnya dari terus dirompak, dibunuh dan diJAJAH dlm. Genosid yg. berterusan, oleh si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS serta ejen-ejen tempatan mereka!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

apa nak jadi, kalu gitu hendaknye semua keuntungan syarikat gergasi yang ade dalam Malaysia hendaklah diagih kepada semua rakyat baru dikatakan samarata .. ekonomi stabil sebab semua mendapat bahagian nye tiada yang kaya terlebih dan membawa hasil negara keluar dari negara

Anonymous said...

Ekonomi x sama rata apa cer..? Kondo kaum mne superior, flat buruk kaum mne plak superior? Ni dh dkira discrimination ant kaum yg sgt asas

Anonymous said...

PM dan JPM memang sudah lama buat buta dan pekak.....sebab merika yang berjawatan dah kaya raya dah ada rumah besar segalanya ada.tentang hak istimewa orang orang melayu boleh ditolak ketepi dulu.....
Sebab itulah sekarang ini semakin hari semakin orang melayu tidak mampu memiliki rumah kediaman sendiri ......Orang Melayu menumpang di Tanah air sendiri .memang haramjadah najib ni.

Anonymous said...

nampak...sedikit demi sedikit penghakisan hak melayu dan bumiputera berjalan, agaknya tahun 2020 apa yg tinggal ?

Anonymous said...

PM banyak sangat merosakkan hak melayu .. aku benci..