Sunday, July 13, 2014

PKR PARTI HARAMJADAH : 3 BULAN PEMILIHAN MASIH TAKDE KEPUTUSAN !


Semasa berucap dalam himpunan jalanan Blackout 505 di Padang Merbok pada Jun tahun lalu, Anwar Ibrahim telah mengecam Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang didakwanya tidak cekap, tidak berfungsi dengan baik dan tidak bertanggungjawab.

Ekoran itu Anwar mendesak Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR segera meletakkan jawatan. Mudah saja bunyinya bagi Anwar pada waktu itu mengecam dan mengkritik orang lain hingga lupa hukum karma yang menunggunya kemudian nanti.

Sekarang dah lebih setahun kecaman Ketua Umum PKR itu berlalu dan ternyata kata-kata kecaman sesedap mulutnya itu sedang bermain-main pula di bibir ahli dan penyokong PKR yang tidak berpuas hati dengan proses parti yang mereka dukungi.

Pemilihan PKR 2014 seperti yang kita semua tahu telah bermula sejak 26 April 2014 dan hingga saat ini sudah masuk bulan ketiga berlanjutan tanpa diketahui satu pun keputusan rasmi siapa yang disahkan menang bagi jawatan utama seperti Timbalan Presiden dan Naib Presiden PKR.

Keputusan rasminya masih tergantung sampai sekarang dan dengarnya penghujung bulan Ogos nanti baru akan diketahui. Genap 4 bulanlah maknanya, gila punya lama. India dan Indonesia yang ada beratus juta pengundi pun proses pengundian dan keputusan rasminya tak ambil masa sebegitu lama.

Kalau Anwar nak berhujah kata pemilihan PKR terpaksa memakan masa yang lama disebabkan jumlah keahliannya terlalu ramai, nampak sangat temberangnya. Jumlah ahlinya di seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak hanya 500,000 orang dan yang keluar mengundi dalam Pemilihan PKR 2014 pula cuma sekitar 10 peratus atau 50,000 orang sahaja.

Nak urus 50,000 orang pengundi dalam pemilihan parti sendiri punyalah berbulan-bulan lama tak selesai juga. Nampak sangat betapa punya lembap, lambat dan tidak cekapnya PKR yang diketuai Anwar. Memalukan betul.

Kalau Anwar nak tahu, dulu semasa PRU-13 bukan sedikit pengundi yang dikendalikan oleh SPR, angkanya melebihi 11 juta orang yang keluar mengundi dari keseluruhan 13 juta pengundi berdaftar. Namun segalanya dapat diuruskan dengan baik tanpa menyebabkan proses pemilihan berlanjutan berbulan-bulan lamanya.
Bermula jam 8.00 pagi proses mengundi bermula kemudian berakhir jam 5.00 petang, diikuti proses pengiraan undi dan sebelum tengah malam atau lewat sikit SPR dah pun umumkan siapa menang dan parti mana yang layak tubuh kerajaan negeri dan pusat.

Nampak tak kat situ betapa wujudnya kecekapan, efisien, telus dan sifat kebertanggungjawaban SPR. Tapi rupanya bagi Anwar itu masih dianggapnya SPR tidak cekap. Agaknya Anwar nak suruh SPR lanjut proses pemilihan dan pengundian berbulan-bulan macam PKR barulah dia nak iktiraf.

Memang patut ahli dan penyokong PKR berasa marah, bingung dan bengang. Sudahlah pemilihan yang berbulan-bulan ini dicemari masalah pergaduhan, ketidaktelusan, keganasan, blackout dan lain-lain, bila dah selesai mengundi keputusannya pula sampai sekarang macam digantung tak bertali.

Kot mana pun, tak payah rasa hairan sangatlah. Dulu masa perbicaraan kes liwatnya dengan Saiful Bukari pun Anwar boleh main tangguh-tangguh sampai berpuluh kali, apa sangatlah setakat pemilihan PKR yang sudah tiga bulan berlanjutan, tak gitu?

MYKMU

21 comments:

Anonymous said...

Apa yg kau merepek ni Labuuuu

Keputusan apa yg belum diketahui??

Semuanya sudah lama diketahui

dah lama ada dalam kocek Sheikh Al Juburi

Pemilihan dan undi undi ini lakonan sahaja

untuk mengelabui mata bahalol dan keldai dalam PKR itu

Semuanya sudah ditentukan oleh anu war al juburi, siapa yg akan di pilih, apa jawatan yg akan di sandang, siapa calon, siapa cadang, siapa sokong dan siapa menang semuanya ditentukan oleh anu war al juburi dari waktu dia dalam penjara sungai buloh dahulu sehingga sekarang

Hanya si dungu sahaja yg masih tertipu dengan wayang al juburi

Anonymous said...

Kot mana pun, tak payah rasa hairan sangatlah. Dulu masa perbicaraan kes liwatnya dengan Saiful Bukari pun Anwar boleh main tangguh-tangguh sampai berpuluh kali, apa sangatlah setakat pemilihan PKR yang sudah tiga bulan berlanjutan, tak gitu?

begitulah kira-kiranya

raismazzadam said...

Kpd penjawat awam yg tak sedar diri...makan hasil kerajaan tp akhirnya menghina kerajaan..klu namanya PM MALAYSIA=ANWAR IBRAHIM...Putrajaya bersedia la untuk demontrasi jalanan bagi tuntutan gaji...sebab kira undi 50,000 pun lembab..SBB PR HANYA PANDAI MENYALAK AJE....

Anwar Ibrahim = MANUSIA SIAL
Anwar Ibrahim = PENJAHANAM NEGARA

raismazzadam said...

Kpd penjawat awam yg tak sedar diri...makan hasil kerajaan tp akhirnya menghina kerajaan..klu namanya PM MALAYSIA=ANWAR IBRAHIM...Putrajaya bersedia la untuk demontrasi jalanan bagi tuntutan gaji...sebab kira undi 50,000 pun lembab..SBB PR HANYA PANDAI MENYALAK AJE....

Anwar Ibrahim = MANUSIA SIAL
Anwar Ibrahim = PENJAHANAM NEGARA

Anonymous said...

PADAN MUKA PADAN MUKA2 Kotor mereka semua!!! HA HA HA...

Anonymous said...

Sebagaimana kote nuar bengkok mcm tu juga tuannya....tp penyokong dungu pr tak kisah sbb smpi ke telur nuar di hisapnya....kah3

Anonymous said...

jangan main2 wei....nanti itu kerusi kepala juga ada kena. betul2 blackout baru tau....

Anonymous said...

Anwar Aljuburi wajib meletakkan jawatan kerana kegagalan melaksanakan pemilihan yang telus dalam pemilihan PKR yg sedang berlangsung.

usin said...

Yg pasti pkr ialah parti paling bengong di malaysia. Mana ada parti sebengong pkr? Nk pilih pemimpin dgn undi sampai berbulan2. Ni bukan kes liwat beb, nk tangguh sampai berbulan dgn berpuluh2 kali tangguh! Belum masuk kes peti undi bawak lari, baling kerusi, pecah kepala, blackout, saman sana sini pasal tak puas hati dan mcm2 lg. Knp jd begitu? Hukum karma beb! Apa yg dituduh kpd pihak lain sebagai fitnah akhirnya menjadi nanah dan kudis kpd diri sendiri. Patutnya semua ahli pkr isytihar keluar parti. Kalau memang hobi membangkang, ada lg parti lain yg kurang bengong mcm pas @ dap. Lg beradab jd ahl pas @ dap sbb tak perlu pecahkan kepala utk pilih pemimpin. PKR tu sebijik Parti Koboi Rakus....

Anonymous said...

He he he he

mohd. natar said...

Saya bersetuju sangat dengan komen anda ini. Memang tepat dan memang benar. Itu fasal Ambabiga tak mahu ambil tahu dan buat komen langsung tentang PKR ini punya pemilihan. Lalu dia pun nak tubuhkan satu lagi NGO yang baru yang akan dipanggil Negaraku. Pelik punya orang.....Nampaknya dia sekarang sudah menjadi seperti seekor babi yang buta yang suka membabibuta mengkritik segala apa yang kerajaan BN lakukan. Seperti juga PKR. Hentam sana hentam sini. Sendiri punya semua okay......

mohd. natar said...

Saya bersetuju sangat dengan komen anda ini. Memang tepat dan memang benar. Itu fasal Ambabiga tak mahu ambil tahu dan buat komen langsung tentang PKR ini punya pemilihan. Lalu dia pun nak tubuhkan satu lagi NGO yang baru yang akan dipanggil Negaraku. Pelik punya orang.....Nampaknya dia sekarang sudah menjadi seperti seekor babi yang buta yang suka membabibuta mengkritik segala apa yang kerajaan BN lakukan. Seperti juga PKR. Hentam sana hentam sini. Sendiri punya semua okay......

Anonymous said...

Terbaik punya komen...

Anwar memang kuat kencing orang...
Sebab tu PKR orang panggil Parti kencing Rakyat....

Itupun, ada jugak yang masih sokong dia.....tak faham???

Inilah yang di katakan Umat akhir zaman...Penipu, Peliwat, Perosak diangkat sebagai pemimpin mereka.
Maka tunggulah balasan dari Allah.


Anonymous said...

Apa nak hairan Parti Kuat Kelentong ini elok tukar pada Parti K....g Ramai.

Anonymous said...


PKR @ PARTI KONGKEK RAKYAAT.

Kepala hotak punasihat cuma nampak lubung jubur, ini lah yang pengikut sokong ke bodoh apa nak jadi perdana menteri, baru tahaf pemilihan parti sendiri makan masa berbulan-sangat banggang, mulut anuar mulut longkang sangat bijak salahkan kerajaan.

din yusof said...

Apalah nak di herankan sangat ? Lihat saja mimik muka Anwar bila berkata kata ... mulut di muncungkan sikit , kening kena angkat sikit dan mata mesti terbeliak kan besar besar untuk menyakinkan pendengar . Hakikatnya hanya mamat mamat yang senteng otak je dengar dan percaya apa yang di katakan nya !
Bilamana di ajukan soalan banyak banyak kat dia ... siaplah ...silap haribulan kena FO lah si penanya ....

din yusof said...

Apalah nak di herankan sangat ? Lihat saja mimik muka Anwar bila berkata kata ... mulut di muncungkan sikit , kening kena angkat sikit dan mata mesti terbeliak kan besar besar untuk menyakinkan pendengar . Hakikatnya hanya mamat mamat yang senteng otak je dengar dan percaya apa yang di katakan nya !
Bilamana di ajukan soalan banyak banyak kat dia ... siaplah ...silap haribulan kena FO lah si penanya ....

Anonymous said...

WELLDONE HITLER!!!

Anonymous said...

50,000 pengundi makan 4 BULAN nak siapkan proses pengundian!!!! Mak oii lamanya....cakap parti cekap, bersih dan amanah....kharrrrkk tuihhhh....itupun pengikut Bang Non Al-Juburi tu masih bute lagi.....dunia-dunia....

Zul Baha said...

What can we say.....hahahahahahahah.....hihihihihihi...huhuhuhuhuhu.....

Anonymous said...

Dunia harus tau siapa Anwar ran partinya. Gerakan mesti dilakukan untuk sebarkan berita buruk Anwar dan partinya di media-media antarabangsa.