Monday, July 14, 2014

THE MODERATE BARUAS...SATU TERMA BARU MENGGANTI MODERATE MUSLIM.

Tuan A. Karim Omar menulis. Sebelum ini Bangkit! merujuk golongan yang dirujuk sebagai "moderate Muslims" sebagai "molded Muslims".

Tetapi matahati Tuan A.Karim lebih terang. Justeru terma moden "Moderate Baruas" memang satu terma yang sangat tepat menggambarkan golongan di dalam ayat 8 hingga 20 surah al Baqarah ini. Berikut penulisannya.

Siapa dia the "moderate baruas"?

Kalau mengikut cadangan yang dikemukan oleh badan penyelidik Amerika Syarikat, Rand Corporation, "moderate baruas" ini adalah mereka yang dikira "moderate Muslims" kerena mereka:

menjadi "pendokong demokrasi"

dikenali di peringkat antarabangsa sebagai pejuang hak asasi manusia

termasuk pejuang kesamaan jantina

termasuk pejuang kebebasan beragama

tidak menerima hukum-hakam yang disepakati
menolak "keganasan"

Kemudian "baruas" (jamak untuk barua – istilah saya sendirilah) ialah kerana menepati apa yang Rand Corporation rancang untuk melaksanakan kerja-kerja jahat Amerika Syarikat.

Rand-CDI-BMMNIni antara petikan dari saranan Rand Corporation:

We cannot come in as outsiders, as a non-Muslim country, and discredit the radicals' ideology.

Muslims have to do that themselves. What we can do is level the playing field by empowering the moderates.

The United States has a critical role to play in aiding moderate Muslims …

United States must do more to develop and support networks of moderate Muslims
supporting moderate Muslims and exploitation of inter-Muslim religious differences
DAN yang penting juga:
The U.S. government should make an explicit decision to help build moderate Muslim networks and link these efforts to overall U.S. strategy and programs.

ditekankan ….

… link these efforts to overall U.S. strategy and programs.

[maaf tak sempat nak terjemah - saya yakin saudara/i semua boleh faham]

Maka, itulah yang kini sedang dilakukan oleh "moderate baruas" di Tanah Air kita.

Kita fahamlah mereka (sama ada sedar atau tidak) sebagai pelaksana kerja-kerja jahat Amerika Syarikat.

Tugas dan tanggung jawab kita amatlah besar. Jangan mudah terpedaya. Jangan mudah putus asa. Kita ada Allah. Insha Allah kita lakukan kerja dengan rancangan yang rapi dan semaksima mungkin dan jangan lupa berdoa.

Dan jangan kita hairan dengan agenda mereka. Dana mereka. Sokongan luar untuk mereka.

Sokongan orang-orang kafir kepada mereka. Musuh Islam bersekongkol semuanya.

Pautan Asal :
http://akarimomar.wordpress.com/2014/07/11/the-moderate-baruas/

3 comments:

Anonymous said...

Artikel yg. BERNAS, spt. biasa dari Tuan Karim!

Falsafah "Islam moderat" memang benaq ciptaan Barat-ZIONIS,dan kdg-kdg adalah nama lain bagi "Islam LIBERAL", yg. dipaksa ke atas umat Islam, utk. MENJAHANAMkan ISLAM/umatnya; dan utk. "divide and rule" oleh si KAPIRDAJAL!!

Bayangkanlah di Barat sekrg, kalau pakai tudung/kopiah dan selalu ke masjid, serta tak suka ikut budaya Barat-ZIONIS, sewenangnya boleh dianggap extremis/teroris! Sedangkan kalau yg. dianggap "Islam moderat/Islam Liberal" akan disanjung sbg. 'moden/progresif' terutamanya kalau mereka ni menyanjung budaya Barat-ZIONIS yg. amat jijik-mcm-HAIWAN BUAS terutamanya kegiatan seks bebas, suka berakhlak/berpakaian lucah mahupun bertelanjang terus (cthnya di Jerman, pornografi meluas di siaran biasa TV dan ada program realiti memaksa peserta Islamtinggal bawah satu bumbung dgn. bangsa Barat yg. sampai bertelanjang dlm. program tu, kononnya utk. 'integrasi' kaum) dan memuja budaya SODOM/LESBI serta penggunaan dadah/alkohol!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera (BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples).



Anonymous said...

hey mr suwey kongkek...mu punya kit baru ada logo Chevrolet...Nampak macam salib lahh.....shhooohhhsshhh..mcm ni dah kena tukar kiblat, support Tottenham pundek team favourite GAP ker....atau lancau pariah Liverpool atau arsenal???? balik isap puting gap bodoh sial....nanti terkeluar agama pulak...terjadi murtad.....world cup dah habih...tak payahlah...berbaik2 dgn kaum lain dah...balon kau2 jer...baru dunia org melayu selamat sampai kiamat...!!!!

Anonymous said...

Memang benar kita ada Allah yang sentiasa mengatur kemenangan untuk Umat Islam walaupun nampak didunia kita kalah tetapi kita maseh ada satu tempat lagi ia itu Akhirat yang kekal abadi, disanalah kemenangan yang Mutlak.
Oleh jangan kita terpesong dari Muslim Sejati!