Thursday, September 18, 2014

HJ HADI KATA PUAK DALAM PAS MABUK BAHALOL SIYASI..

Berucap ketika merasmikan Muktamar Tahunan PAS ke-60 di Batu Pahat, Johor hari ini, Hadi berkata, tahaluf yang dianjurkan mereka melalui kerjasama politik dalam pakatan pembangkang itu seharusnya digunakan untuk mengukuhkan parti.

"Tahaluf yang dilaksanakan ini mestilah memperkuatkan parti, dan bukan sebaliknya.

"Amat malang bagi kita sekiranya tahaluf ini menyebabkan ada pihak yang cuba melemahkan kita, kucar-kacirkan kita, sehingga ada yang pening dan mabuk lantaran sanggup berlawanan sesama sendiri," katanya dalam ucapan dasarnya.

Hadi berkata, menjalinkan kerjasama politik juga bukan bermakna PAS perlu menyerap ke dalam sistem parti lain dan meminggirkan matlamat perjuangan PAS.

"Kerjasama politik bukan bermakna kita menyerap masuk ke dalam sistem lain, atau parti lain, sehingga hilang prinsip dan jati diri kita, atau hanya menjadikan ukuran kemenangan semata-mata sebagai matlamat, sehingga menghilangkan dasar parti bagi pelaksanaan Islam," katanya.

Katanya, rakan tahaluf mereka tidak seharusnya mengkhianati PAS kerana parti itu sentiasa menjaga hubungan kerjasama mereka tanpa gagal.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tahaluf-siyasi-buat-ahli-pas-mabuk-bertelagah-sesama-sendiri-kata-hadi#sthash.FwQg3ZRC.dpuf

15 comments:

ExPAS said...

hai baru perasan ke selama ini PAS hanya kuda tonggangan bagi DAP dan Keadilan.Eheheh lembabnya pemimpin PAS ni patutlah parti hancur

Samah said...

Jgn duk percaya puak PAS haram jadah ni. sama ada dr presiden atau macai2 mereka.. smaa shaja kaki U-turn dan kaki putar belit.
Esok lusa Hadi akan jumpa Nuar dan Lim Sial dan mereka akn berdrama lawan pelok mcm dlu balik.. dan akan tekad tumbangkan UMNO sama2.. negara Islam dan Hudud jgn sebut lgi.. sudah ending..

lihat Hadi dh mula U-turn dh..



Pas akan teruskan tahaluf siyasi

BATU PAHAT 18 Sept. - Pas akan meneruskan.tahaluf siyasi dalam pakatan pembangkang selagi syarat yang diletakkan oleh Majlis Syura dipatuhi.

Perkara itu ditegaskan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam ucaptama pada Muktamar Pas Ke-60 di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/

Anonymous said...

Jangan Hadi mahu membelot lagi dengan helah politik Islamistnya. Islamism sedunia dah runtuh dan dia dah hilang integriti moral dalam menanangi kes kalimat "ALLAH" mahupun mengkafirkan polis yang mati syahid di Bt. Kepong - semua permainan orang kafir DAP dan PKR itu. Sekarang kariernya telah dicabar oleh Kesultanan Melayu, baru dia menyalahkan "tahalul siyasi" perbuatan politiknya sendiri

Pak Burhan said...

Semua orang melayu di minta bertenang .

Anonymous said...

Maaflah ye, komen saya hanya berdasarkan petikan "ucapan dasar" Mr Presiden Pas tu je (Hj Hadi). Pada hemat saya seluruh ahli Pas, termasuk Mr Presidennya yg mabuk, tunggang langgang, ada yg masuk "longkang" kerana termakan n terminum "tuba" tahaluf yg mereka amalkan. Mana tidaknya? Dap berfahaman sayap kanan komunis (tak percaya kewujudan Allah) mereka sokong n bersahabat karib/Pkr berfahaman liberal ( jantan/betina, tibai depan/belakang, LGBT mereka halalkab) Pas tetap SOKONG. Bukankah mabok namanya?

Anonymous said...

kenapa tak tahaluf siayssi dgn UMNO...jelas mendokong islam, parti org melayu, track rekod yg baik..

Kenapa pilih PKR - parti nepotisma, semua pengasas PKR kecuali Azmin dh keluar parti sbb ditipu oleh Anwar,parti yg dipimpin oleh peliwat, penuh dgn korupsi/penipuan dalam pemilihan PKR,menyokong kalimah allah diguna oleh org kristian...

Kenapa pilih DAP, yg terang terang menentang Negara islam, bersekutu dgn komunis, tak suka kepada perlembagaan yg memberikan hak keistimewaan kepada islam, melayu, bahasa melayu dan raja raja...

Dalam PAS sebenarnya kebencian yang mendalam serta dendam kesumat telah menguasai cara pemikiran mereka.

Sebab itulah, mereka tak mendapat hidayah daripada Allah.

Sehinggakan mereka sanggup kata UMNO (orang islam, org melayu yg sepatutnya semua org islam bersaudara) sebagai MUSUH mereka.
Nauzubillah.....

Percayalah, PAS satu hari nanti akan dikencing oleh PKR dan DAP.

Anonymous said...

Cakap ler amender skali pun..aku sikit x percaya dgn puak2 ni. Nak perjuangkan islam konon..tapi bersekongkol dgn puak2 yg menentang islam...tak ker bodoh namanya itu.

Anonymous said...

semua mabuk ketum..

Anonymous said...

Kalau inilah (DAP/PKR/PAS ) jenis part yg nak jadi kerajaan Msia, akan hancor leburlah negara in. Lebih baik gunakan serban Pas untuk balut "mata lebam" lambang PKR & lilitkan rocket dapig lepas tu humban me last. China Selatan. Mungkin baru a man negara ni.

Anonymous said...

aik bukan ada orang besar PAS kata sanggup kerjasama dengan syaitan nak tumbangkan BN..amekkaw...banyak gila syaitan dalam parti sendiri...be careful of what you wish for..

Anonymous said...

ckplah apa saje.aku lg susah nk percayakn umno.perosak bangsa melayu.harap songkok je tinggi..

Anonymous said...

Istimewa untuk anon 4.19
Khaiirktuuuh.... (kahak hijau) kat atas muka kau.. kalau ko pakai serban besar harap gunakan serban ko tu utk sapu kahak hijau atas muka ko tu.
Pergi mampus la pas parti syaitoooon.

Din Paka

Anonymous said...

Istimewa untuk anon 4.19
Khaiirktuuuh.... (kahak hijau) kat atas muka kau.. kalau ko pakai serban besar harap gunakan serban ko tu utk sapu kahak hijau atas muka ko tu.
Pergi mampus la pas parti syaitoooon.

Din Paka

Anonymous said...

annon 4.19....nah utk ko...khaaaaaatoooi...!!! Lap kahak hijau tu ya...!!!!

Anonymous said...

Apa pun yang pasti haji hadi pemimpin yang ta dapat control pas.pas telah disusupi pengaruh anwar.itu yang nyata.ibarat kapal 2 captain.