Wednesday, September 17, 2014

BELASUNGKAWA : PAS SUDAH TIDAK BOLEH DISELAMATKAN LAGI.


inilah bahana bila parti politik memilih jalan politikal hatred untuk mendapatkan sokongan.

selama pas hidup, sokongan yang diperolehi mereka hanyalah kepada sandaran menanam kebencian sesama melayu.

inilah bahana bilamana idelogi matlamat menghalalkan cara mengusai hampir keseluruhan pemikiran pas.

hari ini pas sudah tidak boleh diselamatkan lagi.

pertembungan dua kabilah pas sudah bermula. sudah bergerak ke arah kehancuran.

hari ini kerana kurang rasional dalam berpolitik pas sudah jatuh..bukan sekadar masuk ke longkang, sebaliknya nun terperosok jauh ke dalam gaung yang dalam gelap. menggapai apa sahaja ranting dan dahan untuk berpaut, namun ia terus jatuh dan jatuh.

sejarah dewan bahasa dan pustaka bilamana arwah haron taib dan hj hadi melanggar presiden kini berulang.

cuma yang berbeza adalah konsep dan latar belakang cerita.

hari ini pas bergentayangan hancur kerana terdapat 2 pihak yang berlawanan arus, melanggar sesama sendiri dalam kelajuan melampaui had laju lebuh raya.

tindakan pemuda pas memboikot timbalan presiden yang menang dipilih muktamar merupakan indikasi dendam yang diterjemahkan dalam bentuk kelakukan.

tak boleh tahan, itulah signal jelas kumpulan pro hadi dalam mengajar kumpulan pimpinan pas yang berakidahkan idelogi pemikiran bapa kesesatan negara, anwar ibrahim.

kemampuan mereka untuk bertindak sebagai parti majoriti yang kuat di kalangan pakatan, gagal diterjemahkan bilamana hampir kesemua titik titik yang pernah mengangkat pas sebagai alternatif parti melayu dilacurkan satu persatu... kepada tuan mereka anwar dan dap.

politik memerlukan sokongan rakyat.

dalam kaedah politikal malaysia, pas memerlukan melayu untuk menang.

2013, pas menang bukan kerana majoriti melayu menyokongnya.

sebaliknya penggadaian skala besar pas lakukan dalam mengiakan keinginan dap dan agenda beng telah memungkinkan hampir semua pengundi yang anti hakikat kenegaraan, seberapa segera memangkah pas.

lemahnya sistem saraf pemikiran pimpinan pas memikir taktikal masa depan bangsa beng dalam mempergunakan mereka demi untuk menguasai segalanya kelak.

kenapa ahli dan pimpinan pas punyai sistem pemikiran yang lemah.


harakahdaily dan harakah terlalu banyak mengiklankan iklan seks sebagai bahan tarikan. masalah sangatkah punai ahli pas sampai keperluan ubat seks menjadi keutamaan menjana bahan bacaan parti politik yang kononnya islamik ?

( masturbasi boleh mendatangkan kesan serius dalam sel otak. ini kata pakar dan tiada kaitan dengan tujuan asal artikel aku ni )

kajian ilmiah akan kepentingan islam ,melayu dan tanah air dijadikan bahan lucuan politik hingga mereka sudah tidak merasa lagi terluka tiap kali islam,melayu dan negara dihina bukan sekali, tetapi ratusan kali.

apa yang berlaku hari ini , pas sudah tidak boleh diselamatkan lagi.

satu pihak mahu mengekalkan status quo, satu lagi mahu melanggar tabie.

tiada jalan ke dua. mereka sudah pergi terlalu jauh. ego besar pimpinan 2 kabilah pas ini hanya boleh diruntuhkan sekiranya salah satu pihak mati , kalah, KO, mati, kalah.

tiada jalan. no road and no jalan.

dalam hati ahli pas, mungkin dialog m zain, i dont know whether i'm going to the hell or heaven sudah berlegar.

3 penulis pro pas sudah berpecah. sayuti omar,sukby dan lutfi. ini signal kronik .

memilih antara survival politik atau menjadi terus bohsia politik, itulah dilema pas.

saat ini, protes dua pihak sudah mula diterjemahkan dalam forum rasmi. ini menarik. makin menarik bilamana mat sabu secara terbuka semalam memberitahu tiada salah untuk menganggotai NGO yang pro pakatan... bukankah itu ditujukan kepada kumpulan protestan dalam pas yang dikenali sebagai pasma ?

bukankah itu signal mat sabu untuk mengarahkan balacinya untuk segera melanggar hadi dan konconya ?

tiada jalan lain.

satu pihak perlu menghapuskan satu pihak lain.
tiada jalan lain.
no jalan.
no road.

hanya itu sahaja yang mampu menyelamatkan satu kabilah untuk meneruskan idelogi yang diyakini benar.



10 comments:

Anonymous said...

Kah Kah Kah...

Itu biasa, hantam bini orang pon.. itu biasa.. Mat Sabu al Khalwatiii nie Haramjadah memalukan PAS..

"Saya berucap tadi dah...dah...MASOK WAKTU ASAR...mereka yang belom sembahyang mereka pergi sembahyang...????????????

Jadi solat berjemaah TAK DER LAAAH dalam Muktamar PAS...

Sibok benor Muktamar Pemuda sampai solat pon asing2, ikut puak2.. bukannya solat berjemaah?

Menipu itu biasalah bagi Mat Sabu..

Suhaizam nampok benor menipu.. MATA LIAR macam pencuri????

Nie Ketua Pemuda PAs aper pakai songkok????

yANG LAINNYA TERMASOK sUHAIZAM DAN mAT sABU DAH SOLAT ASAR KE BELOM???

Anonymous said...

Jom gabcap malam ni kita buat parti. Parti AgoGo ajak dap kita dance.

Anonymous said...

PASMA = PARTI ANWAR SEMBURIT MALAYSIA

Anonymous said...

agaknya inilah balasan kepada doa adik nik ajizz yg minta hancurkan BN dulu.....Allah terbalikkan permintaan itu, kena kat btg hidung PAS sendiri......agaknya la...

Anonymous said...

Nampaknya doa Pas meminta agar Allah SWT menjahanamkan UMNO dan BN sebagaimana Allah memusnahkan Firaun, Qarun, Namrud serta Abu Lahab telah diterbalikkan..

Anonymous said...


MENGGUNAKAN agama untuk mendapat kuasa dan nama, kemusnahan HAMPas sudah ditelah akibat kegilaan kepimpinan kelancangan bertopengkan sandiwara munafik dan mencipta sengkita sesama islam melayu UMNO khasnya, namun UMNO terus istikomah dalam kesederhanaan dalam semua aspek kerja dan berpolitik. kekalahan UMNO dalam pru adalah perkara biasa dalam meraih sokongan rakyaat, UMNO sedia menerima kekalahan dengan mata hati terbuka langsung tidak menyalahkan sesiapa kerana tak pangkat BN.

Anonymous said...

Asalnya isu pkr, macamana pas jadi mangsa?

Anonymous said...

Politik cina amal dasar sokong mnyokon utk dpt untung maksimum, mkn lama mkn bnyk tanah djual. Politik melayu amal dasar saling mbenci dan bpecah belah, mkn lama mkn bnyk tanah hilang djual

Anonymous said...

Perhubungan manusia punca PAS sendiri jadi gawat. Identiti kepartian PAS adalah mapan kepada kepimpinan ulama.

Kerjasama bersama PR adalah kerana mereka condong kepada DSAI yg. sudah terkenal dengan suara kelantangan dan dikatakan mempunyai imej Islam.

Disebelah kiri mereka lupa DAP adalah parti cauvanist cina yang mempunyai latar belakang secara jelas menentang perjuangan hudud PAS.

Kepimpinan ulamak PAS mula tercalar apabila gerakan pengaruh kepimpinan konservatif mengembangkan fahaman Islam liberal baru seperti menghalalkan cara atas kepentingan PR.

Perkara yg. salah tetap salah. Benda yang bertentang dengan fahaman islam tetap tidak betul dan boleh jatuh hukum haram.

Prinsip PAS adalah terbatas kepada ajaran al-Quran dan Hadis.

PAS juga berdasar keras terhadap UMNO dan sudah lama berjuang menentang UMNO.Barangkali mendengar UMNO pun orang PAS tidak sudi.

Kini kepimpinan ulamak PAS pula dipersoalkan oleh ahlinya atas dasar kerjasama tetapi tidak memberi sokongan kepada DWAWI.

Bahkan PAS sudah terbahagi kepada dua puak. Kemungkinan organisasi PAS bakal berhadapan tindakbalas politik dalaman dan luaran berterusan dan ada kemungkinan Mahkamah digunakan atau tindakan secara perundangan bakal digunakan sebagai satu halacara untuk orang tertentu untuk mengenakan orang tertentu dalam parti sendiri.

Anonymous said...

LAMA MANA PAS BOLIH BERTAHAN HINGGAKAN APA RANCANGAN PKR DAN DAP PAS TIDAK TAHU BANYAK BENDA YG PAS TIDAK TAHU DI BELAKANG TABIR SELAGI ORG YG BERNAMA ANUAR TIDAK DISINGKIR DARI DUNIA POLITIK SELAGI ITU PAS TIDAK AKAN KEMANA INI LAH ORG YG MEROSAK KAN PAS DIDALAM PAS SENDIRI SUDAH BANYAK ORG ORG DIA AHLI PAS SENDIRI SUDAH TAHU SIAPA ORG ANUAR DALAM PAS YG BANYAK MENENTANG ULAMAK SYUKORLAH ALLAH MEMBUKA JALAN DARI KEMELUT MB SELANGOR DARI SITU KITA BOLIH LIHAT BERAPA TAMAK NYA ANUAR HINGGA KETEPIKAN SUARA PAS SEDANGKAN SAHABAT DIA SENDIRI TSK DI TIKAM BELAKANG INIKAN PULA PARTI PAS TIADA APA APA BAGI DIA.