Friday, November 14, 2014

LAGI TEGURAN AYAHANDA TUN M TENTANG BR1M.


baca dengan kemas satu persatu kesan BR1M mengikut pandangan tun.

KLIK SINI

5 comments:

Anonymous said...

Apa yang dikatakan oleh Tun ada benarnya. Namun apa yang dilaksanakan oleh DS Najib masih ada lagi kebaikannya untuk rakyat samad dari sudut ekonomi mahupun strategi politik untuk menambat hati rakyat.

Suasana politik masakini adalah amat mencabar buat kepimpinan BN. Bukan seperti masa kepimpinan Tun yang aman dan damai tanpa facebook, tweeter dan blog. Berita boleh diakses dalam sekelip mata shj. Tun bernasib baik dapaf membawa masuk seorang yang bernama Anwar tu ke dalam parti UMNO.

Percayalah jika Anwar bukan di dalam kerajaan pasti Tun akan menghadapi masalah untuk mentadbir dan melaksanakan dasar kerajaan dengan jayanya kerana perlu menghadapi tentangan politik dari pihak pembangkang yang tidak mengenal samada dasar itu baik atau tidak akan terus dibangkang secara membabi buta.

DS Najib melihat tindakan ekonomi atau politik dari perspektif masakini yang sudah pasti bagai langit dan bumi perbezaannya berbanding 20 tahun yang lepas. Namun begitu Tun pulak melihat dari sudut pengalaman beliau semasa menjadi PM yang begitu berbeza suasana ekonomi dan cabaran politiknya.

Pandangan dan teguran Tun adalah dihargai kerana dalam parti BN semua ahli bebas untuk bercakap dan memberikan pandangan tidak seperti sebuah parti tu bila ahli bercakap berbeza dengan kepimpinan parti akan terus dipecat. Ahli hanya perlu ikut keputusan pemimpin sahaja. Majulah Malaysia.

Anonymous said...

benar apa yg dia kata org kita diberi wang untuk tambah pendapatan...kita nak jadi negara maju... kerajaan bagi wang percuma tanpa produktiviti....kerja dalam negara kita bagi kat org asing...aku teringat kata2 jiran (penyewa) org pendatang, katanya kita kena rajin saja....dia mampu buat macam2 kerja... dapat duit hantar pulang ke negara asal...dia beli rumah di negaranya....aku tengok mereka banyak wang masuk tapi tak tunjuk lagak....sedang org kita dapat duit dari kerajaan percuma tanpa balasan produktiviti....kalu macam ni bolehkah kita capai negara maju....

Anonymous said...

DR1M=Duit Rasuah 1 Malaysia ganti BR1M.Agenda order baru dunia tajaan Freemason berjaya menghancurkan minda rakyat.

Anonymous said...

janganla kedekut sangat dgn rakyat

Anonymous said...

Rasanya tak salah pun BRIM.
Anggaplah macam bonus setiap tahun...

Kalau tak boleh bagi, kata membazir, org jadi malas, then bonus pun tsk boleh bsgi la....