Monday, January 12, 2009

PRK-P36. PENDEDAHAN 'SURAT DAMAI' OLEH EZAM.MASA MEMPERBETULKAN SEMULA SEJARAH !


PENDEDAHAN EZAM MENGENAI 'SURAT DAMAI' yang ditulis oleh anwar adalah satu peristiwa yang cukup serius. 'surat damai' yang ditulis oleh anwar pada malam 8 september 1998 dikhusus untuk dr mahathir sebenarnya membawa kita kepada beberapa perkara penting yang perlu untuk kita 'perbetulkan' semula kerana ia melibatkan sejarah dan maruah dr mahathir itu sendiri.

'surat damai' ini mengajak kita mengkaji semula persepsi sejarah, dosa fitnah yang kita percayai selama 11 tahun anwar terhadap dr mahathir ! selama 11 tahun anwar ibrahim membawa hampir separuh bangsa melayu mempercayai bahawa tun mahathir itu pemimpin paling dahsyat sezalim firaun mahupun hitler.

pendedahan ezam tentang 'surat damai' ini samalah tarafnya dengan pembetulan semula sejarah akan fitnah syiah yang mengatakan ali itulah yang sepatutnya menjadi rasul terakhir bukannya muhammad saw !

semalam ezam telah mendedahkan kesediaan anwar bin ibrahim untuk 'melutut di kaki' tun mahathir. surat rahsia yang masih di simpan dan akan di edarkan di kuala trengganu itu sesungguhnya membuktikan akan beberapa point yang cukup penting, dan boleh dianggap sebagai 'pendedahan memperbetulkan semula sejarah' perhitungan antara tun mahathir dan anwar ibrahim sendiri.

- anwar dipecat pada 2 september 1998.

- anwar sempat mengadakan demonstrasi di seluruh negara selama 18 hari.

- anwar ditangkap di rumahnya di jalan setia murni 1 pada 20 september 1998.

-anwar ditumbuk oleh rahim nor pada malam itu. dalam siasatan suruhanjaya diraja mendapati rahim nor bersalah..tetapi harus di ingat bahawa rahim nor dalam sesi soal siasat mendakwa anwar memanggilnya 'BAPAK ANJING'. kenapa anwar memanggil rahim nor bapak anjing ? kerana insiden di bukit serene yang melibatkan seorang anggota polis di dera oleh pihak istana dengan menyuruhnya menjaga pondok anjing di belakang istana. anwar sememangnya mengetahui akan pilu rasa hati rahim nor apabila anak buahnya diperlakukan sedemikian rupa.maka dengan itu pada malam beliau ditahan BELIAU SENGAJA memprovok rahim nor.

'surat damai' dalam ertikata umum yang cukup hangat diperkatakan ini membawa kita kepada persoalan yang cukup penting untuk diperbetulkan semula..ANTARANYA


1) PERSEPSI TUDUHAN TUN MAHATHIR MENGATAKAN ANWAR PELIWAT SEMEMANGNYA BETUL BILA EZAM MENDEDAHKAN ANWAR IBRAHIM PADA 8 SEPT 1998 AWAL-AWAL LAGI SUDAH MEMOHON UNTUK 'BERDAMAI' SEMULA. KIRANYA TUDUHAN ITU TIDAK BERASAS DAN TIADA KREDIBILITI, MENGAPA ANWAR SANGGUP BERKAWAN SEMULA DENGAN TUN MAHATHIR SEDANGKAN TUDUHAN YANG DIKENAKAN ITU CUKUP SERIUS DAN MENGAIBKAN ?

2) TUDUHAN MENGATAKAN ANWAR AGEN ASING. 8 SEPTEMBER 1998 ANWAR SEDIA BERDAMAI. MAKNANYA DAKWAAN TUN MAHATHIR SEMEMANGNYA BETUL. ANWAR MEMANG BENAR AGEN ASING.

3) ANWAR AGEN SOROS. JIKA DAKWAAN INI BOHONG, KENAPA ANWAR SANGGUP BERDAMAI ?

4) SALAH GUNA KUASA OLEH ANWAR.

siasatan penulis blog analisisringan.blogspot yang berjaya membongkar situasi tegang pada waktu tersebut juga menguatkan lagi akan label anwar sememangnya pada waktu itu (8 sept 98) TELAH MENGAKU SALAH ! insiden anwar cuba mencabar menteri dalam negeri pada waktu itu abdullah badawi dan secara tiba-tiba (8sept) anwar menghentikan siri roadshow seluruh negara menguatkan akan hujah kandungan surat damai tersebut.

http://analisisringan.blogspot.com/2009/01/kebenaran-kata-kata-ezam-anwar.html

APA PUN GAP MENGAJAK SEMUA UMAT MELAYU AGAR TENANG SETELAH MEMBACA 2 HELAI SURAT KARANGAN ANWAR SENDIRI. NANTIKAN PENDEDAHANNYA NANTI.

11 comments:

Lord Garam said...

Salam GAP,

Aku percaya perlakuan keji Al-Juburi nie sejak 10 tahun dulu. Masa aku skolah lagi..Bapa aku dah pesan "PDRM dah track Al-Juburi nie lama dah"..bukan sebab beliau salahguna kuasa tapi sebab peranan Amerika ke atas beliau..Sgt2 bahaya..!

Syabas Bro, bongkarkan lagi sifat keji AL-Juburi..

Kamarulzaman Kamdias said...

Tiada siapa yg boleh selamatkan Anwar. Tuhan dah kata, brg siapa yg aibkan org lain dihadapan khalayak ramai, Dia akan diaibkan oleh tuhan dikhalayak yg lebih besar dan sehingga ke dalam rumag dia pun.
Bukan soal Tun M pecat. Bukan soal berlaku atau tidak. Soalnya ialah dia lebih awal telah aibkan Rahim Tamby Chik dgn sengaja keluarkan gambar lama RTC dlm TV yg 'afrolook'. Bila tengok gambar tu semua org akan kata, 'memang betul, muka pun boleh kenal'.

Akhirnya apa yg terjadi pd Anwar, script lebih kurang sama tp lebih aib dr yg diterima RTC.

Kalau Tun M dgn sengaja berniat utk aibkan Anwar, pasti Tun M pun sudah dikifarat duniakan. Tp sampai skrg Tun masih mcm dulu malah dgn pendedahan Ezam nanti, semua org akan mengakui kebenaran tindakan yg Tun lakukan...

Masa dan ketika akan menentukan.

Anonymous said...

salam GAP,
kita sama-sama nantikan pembongkaran Ezam.

Takkan itu semua kebetulan,

Cheguman said...

GAP,
Apabila datang yg haq, yg bathil akan gugur dgn sendirinya.

Anonymous said...

Rasanya, bagi penyokong 'Pak Syeikh', itu semua hanya dusta semata-mata. Tak payah kata 6 kotak, 60 kotak pun belum tentu depa nak percaya. Kerana apa? Kerana pendekatan awal yang dibuat olehnya. Dia pernah membaca khutbah di mimbar masjid, jadi sapa nak percaya dia yang buat semua tu. Dia maksum. Terpelihara dari kelakuan yang tidak bermoral itu. Walau banyak bukti yang dikemukakan, mereka tidak akan percaya. Akan ada saja alasan yang menidakkan bukti itu nanti. Percayalah.

syakirahmn said...

jangan jadi bodoh la.
stupid
zzzz

Syahir said...

Syabas GAP aka M.I.O (hehe!).

Saya sudah tahu sejak dari dahulu lagi bahawa Anwar merupakan pengkhianat kepada tanah air seperti yang dikatakan oleh Tun sejak dia ini dipecat dari jawatan kerajaan.

Polis dan MIO tahu akan perkara ini. Semoga Ezam insaf dengan perbuatannya dan kita harap Ezam berganding bahu dengan UMNO untuk selamatkan maruah kita, agama kita dan tanah air kita.

http://gunungraya.blogspot.com

odieneology said...

do your best GAP! biar terang segala yg gelap. biar bersih segala yg kotor. biar syahid dari lari lintang pukang.

troskan usaha! semoga suatu hari nanti pekung al-juburi terserlah.

gotahlantun said...

salam..
NUAR DAN EZAM NAMPAK MACAM LEBIH KURANG SAMA JEE..
MASING2 SIBUK NAK MENDEDAHKAN PERKARA ATAU ISU2 YANG TERAMAT PENTING UNTUK TATAPAN KHALAYAK..
TETAPI SEHINGGA SAAT INI TAK NAMPAK PUN PERKARA YANG HENDAK DIBONGKARKAN..
EDEN AMAT BERHARAP AGAR EZAM BONGKARKAN SEMUA ISU2 ANWAR DENGAN SEGERA.
DAN JIKA BONAR, KASUT LAMO DEN BANYAK KEK DALAM STOR MENUNGGU MANGSA..

Unknown said...

Salam:-

Maaf ini bukan pasal dedah surat tapi nak dedahkan pasal kereta baru untuk MB Selangor..
Di beritakan Kumpulan Darul Ehsan beli sebuah kereta Lexus model 460 bernilai hampir RM 1 juta untuk MB Selangor.

Maknanya dalam seminggu MB Selangor dapat 2 kereta baru...Tahniah pada rakyat Selangor.

basic_2009 said...

itulah ... kita semua TELAH tersilap undi masa pilihanraya Mac 2008 lalu.

OKlah ... sekarang apa cara pun kat Kuala Terengganu ni kita mesti menang balik !!! tak kisah lah berapa majoritinya ... yang penting MENANG.

mungkin dalam masa 4 tahun lagi sebelum pilihanraya umum 2013 - inilah cara terbaik yang kita boleh buat macam GAP buat ni sekarang.

banyakkan pendedahan ... keluarkan banyak2 gambar siAnwar celaka ni dengan agen Israel & Amerika tu !!! kita perbetulkan sejarah ...

hari ni kerajaan Selangor nak beri biasiswa kpd orang Melayu & India yang fasih bahasa Cina untuk belajar di negara China - untuk apa??? nak jadikan Tanah Melayu ni wilayah China yang ke 22 ke?

... ini mesti kerja Ronnie Lau & Teresa Cock!!! cina kristian & keling kristian dah jadikan Khalid MB boneka saje.

Syabas GAP, dapatkan kesemua 5 negeri balik termasuk Kelantan! kita tarik balik kereta Camry, Lexus tu kepada rakyat!