Friday, February 12, 2010

UMNO ,PERKASA,YBK GEGAR KALID GAGAP !










hampir seribu rakyat ,bangsa melayu berarak dari masjid negeri shah alam selepas solat jumaat menuju ke bangunan SUK selangor kerana membantah keangkuhan kalid gagap menangani krisis dengan YBK.. aku ucap tahniah kepada seluruh umat melayu yang hadir..SELANGOR BANGKIT !

6 tuntutan memorandum umno selangor,perkasa dan puluhan NGO melayu

1) mendesak supaya kalid gagap tidak angkuh,sombong,berdendam,dan menyalahgunakan peruntukan kanun tanah apabila memulangkan bayaran cukai tanah yayasan basmi kemiskinan (YBK) denga niat untuk merampas kembali tanah bagi pembinaan kampus barui uitm di serendah selangor.

2) menolak sekeras-kerasnya tindakan kalid gagap dalam membuat keputusan politik yang mengenepikan hak-hak orang melayu di daerah hulu selangor khususnya dan negeri selangor amnya.

3) menyokong sepenuhnya peranan dan fungsi YBK , adalah satu NGO yang ditubuhkan di bawak akta amanah,dibawah ordinan 1952 dengan matlamat membantu kerajaan membasmi kemiskinan tegar di negeri selangor.

4) menyelar tindakan kalid gagap yang sanggup menyelamatkan syarikat talam corporation dengan melibatkan kewangan kerajaan negeri sebanyak RM391 juta yang tidak memberikan apa apa faedah kepada rakyat selangor.

5) mengutuk sekeras-kerasnya kenyataan anwar CIFUT selaku penasihat ekonomi negeri selangor yang menyokong penggunaaan kalimah ALLAH oleh bukan islam yang mana secara terang terangan telah bercanggah dengan titah perkenan duli yang maha mulia tuanku sultan selangor.

6)menzahirkan rasa kekecewaan terhadap sikap pkr dan pas yang tunduk kepada kemahuan dap dan menggambarkan kalid gagap selaku mb boneka dap.

24 comments:

Arif Omar said...

gasak jangan tak gasak. biar khalid terus tergagap

nuaq aku refomis yg tdk lg bsamamu.. DAP sj lah harapanmu..kini said...

kalu aku kat selangor aku pegi insAllah. tp ka melka .tp ok jg yayasan melaka mmg da baik hati

Unknown said...

melayu tak pandai berpolitik.kita tengoklah tempatnya dan kawasannya untuk memilih calon.kawasan pantai timur majaroti melayu okey lah.ini melayu ada pangkah PKR dan PAS.yang untungnya DAP yang menguasainya.fikir fikirlah lain kali jangan ulangi lagi.

hanizam said...

tahniah kepada sesiapa yang berkesempatan ikut program ni tadi...kalau aku takda benda lain yang penting kat opis tadi, mau aku join...

teruskan belasah PAKATAN lembu ni...

Goh Wei Liang said...

Bro, terima kasih. Selamat bercuti :) Teruskan perjuangan demi negara !

Ezad said...

haha... org melaka nak tolong org selangor. tapi dgn angkuhnya ketua kerajaannya menolak pertolongan kami..

tak pe la... org tak sudi

Anonymous said...

bisukan si gagap terus.SEDARKAN ORG MELAYU YG TERLUPA AKAN AGAMA NYA..hancurkan pkr dan pakatan rosak...hancur hancur,hancur,hANcur anwar al juburi kuAT...

Generasi Pejuang Bangsa said...

syabas Perkasa kerana bergabung dgn UMNO dan YBK gasak Khalid Ibrahim ..

perjuangan harus diteruskan !!

Anonymous said...

Gap..aku kira tak sampe pun 5 orang. Mana geng wali seliper & geng cifut nak percaya.Ini semua propaganda UMNO..cuba kira balik..tak sampe 5 orang..ceh rupanya 5 orang tu Cifut, Kalid rap, Kalid gereja dan bagi yg lg 2tu tak nampak psl balik cuti raya cina.

eXception said...

Khalid terus terduduk dan terus jadi gagap seumur hidup...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

pb said...

JAGA2 ANUA AGEN BARAT AKAN LARI lg. apa kita nak buat?!

Anonymous said...

Tahniah kepada yang menyertai perhimpunan tersebut. MB Selangor antara melayu yang bongok. Sebenarnya bila Tun Dr. Mahathir menulis sejarah bagaimana Malaya di pecahkan menjadi Negeri olih Inggeris, tujuan nya nak memecahbelahkan Melayu supaya timbul semangat kenegerian, ingatkan dah ramailah melayu yang sedar. Malangnya MB Selangor dongok pun tak sedar. Melaka nak tolong melayu, Melayu bongok tu lak yang menolak.

Kalau dirampas tanah tu, dah tentu puak puak tu lah di berinya.......

Kita siasat mengapa MB di nyahkan dari PNB ??????????

Di Kontena Nasional apa yang dia telah lakukan........ siasat...

Pewaris Melayu said...

MOKHTAR.. ROger 1,2,3..

GAP.. terus terus terus hentam kalid gagap!

Anonymous said...

TOK, UCAPKAN SETINGGI TINGGI TAHNIAH KHASNYA KEPADA 'PERKASA' PERJUANGAN MELAYU TULIN TIDAK PERNAH TAKUT DENGAN APA SAJA UGUTAN DAN CABARAN.

TOK CADANGKAN ADAKAN DESAKAN SEPERTI INI SETIAP MINGGU SEHINGGA TAN SRI KHALID YANG MAHA BENGONG LAGI MAHA BENGAP INI TERSUNGKUR.

KITA DAH AGAK KHALID SEKARANG SEDANG MINTA NYAWA DGN DAP DAN ANWAR DAN ANWAR PULA MINTA NYAWA DGN AUSTRALIA.

INILAH PENGKHIANAT BANGSA YANG SANGGUP BUAT APA SAJA WALAU PUN TERPAKSA MENGHANCURKAN NEGARA SENDIRI DEMI MENYELAMATAN DIRI DARI UNDANG UNDANG NEGARA DAN BERSELINDUNG SEBALIK PERJUANGAN KEADILAN YANG DIA SRNDIRI TAK PERNAH BERSIKAP ADIL.

PENYOKONG ANWAR TELAH BUTA , DAN YANG KESAL TAK HABISHABIS IALAH CHUA JUI MENG DAN ZAID IBRAHIM. KITA DAH NAMPAK AIR MUKA KEKESALAN PD WAJAH DUA EKOQ MALA'UN INI.CHUA DAN ZAID ADA URA URA NAK CHAALIT BUT CABUT.

NANTI BILA ANWAR DAH KEMBALI KE UNIVERSITI SG BULOH PKR AKAN RANAP,PERCAYALAH.ORANG MELAYU SEKARANG TENGAH DLM GELOMBANG MENOLAK DAP. DAP TAK AKAN SAMA SEKALI DAPAT MEMILIKI HATI ORANG MELAYU.CONTOH ORANG ISLAM NAK BERARAK MAULIDULRASUL KAT PENANG PUN TAK DIBENARKAN,APA KEJADAH GUAN ENG NI.TOK TAK PERNAH MAKI MAKI NI, KALI NI TOK NAK MAKI SEMUA KETURUNAN L.G.E.

" L.G.E , P**I LU PUNYA MAK,P**I LUPUNYA BINI P**I LUPUNYA DATUK NENEK .LU BANGSA TAK HORMAT ORANG PUNYA BANGSA.WA DOA LU SAKIT NYAWA IKAN 15TH.BARU LU TAU SIAPA MELAYU DAN ISLAM.

KALAU ADA PUN PENGIKUT MELAYU DAP ITULAH MELAYU YANG SPESIS SAMA MACAM NUAR BRAIM.

Anonymous said...

Duit Melaka tak sama nilai dengan duit Selangor ke? Abis tu knape MB tak terima bayaran orang Melaka??

Anonymous said...

bangkitlah melayu selangor, bersatulah semula untuk generasi kita akan datang. Bukan orang Melayu selangor tak pandai berpolitik tapi ramai orang melayu Selangor telah sesat oleh Parti Ajaran Sesat (PAS) dengan tawaran pakej masuk Syurga oleh Tok Guru dari Kelantan. Ini menjadikan Melayu di Selangor berpecah kerana ada yang tertarik pakej melancong Tok Guru. Kalau di Kelantan tak apalah mereka berpecah kerana orang melayu majoriti tapi lihatlah kesannya di Selangor dan Perak siapa yang untung. Tok Guru bukan penduli semua itu kerana bukan negeri dia. Lantak pilah orang melayu negeri selangor dan perak. Elok disumpah saja negeri dia biar ditimpa mala petaka kerana memecah belah perpaduan orang melayu negeri lain. Di mana ADUN pas selangor, ada ambil berat hal orang Melayu negeri ini ke. Semua dah jadi bisu dalam dewan.

Aku Peliwat Bangsaku Sendiri... said...

LKY Da bg hint clear apa!. tp apa nk buat nafsu nk jd PM cukup kuat. walau suara majoriti non-islam makin besar tak kisah! janji PM. MASA tu depa nak Allah +'S.W.T' dan JESUS +'S.A.W' Pun boleh jugak la.. SOkong janji ko sokong..cilako3 ko nua TAHAP PENGKIANATAN KO PD BANGSAMU SUDAH OVER. Mcm crita PRamle... Jepon Serender je kita KERJAkan Pengkianat Negara tu. mana mau lari..!

Aku Peliwat Bangsaku Sendiri... said...

LKY Da bg hint clear apa!. tp apa nk buat nafsu nk jd PM cukup kuat. walau suara majoriti non-islam makin besar tak kisah! janji PM. MASA tu depa nak Allah +'S.W.T' dan JESUS +'S.A.W' Pun boleh jugak la.. SOkong janji ko sokong..cilako3 ko nua TAHAP PENGKIANATAN KO PD BANGSAMU SUDAH OVER. Mcm crita PRamle... Jepon Serender je kita KERJAkan Pengkianat Negara tu. mana mau lari..!

Anonymous said...

se..se..la..la.mat........
.ta..ta..hun
ba...ba..ru.....
ci..ci...ci..na...!!!

Sangtawal Sakranta said...

salam GAP,

entah mengapa hati saya mengatakan orang yg sedang melilit kain Perkasa , gambar yg ketiga itulah GAP, ... betul ke GAP???... kalau salah maaf ye GAP!

wassalam.

Anonymous said...

Khalid tu bukan angkah la......tapi budoh sombong sembrono. X da lg yg bodoh sepertinya dlm dunia ini

Anonymous said...

aku nak tanya GAP kenapa YBK ambil duit 90% untuk disonglap dan 10% untuk orang miskin?

joejet said...

ai...1 ribu je ke???blh ke nk gegar kerajaan selangor???tu pun nasib baik ada nasi bungkus..ye tak GAP!!!

Anonymous said...

Bijan 10:25
Soalan tu berdasarkan fakta ker?
Aku cabar ko buktikan.