Thursday, July 1, 2010

( 40:1) DATUK HARUN SUDAH TAHU !


kebetulan kah nombor ini , 1 nisbah 40 dengan sejarah melayu ?
apa signifikannya nombor keramat ini dengan sejarah melayu lama ?
apa kaitannya 1:40 dengan bekas pejuang terulung agama dan bangsa, datuk harun ?

bacalah dengan tenang akan tulisan jawi yang di catitkan pada gambar di atas .

hari ini roda sejarah melayu berulang kembali. tetapi ia dalam keadaan posisi yang terbalik.

datuk harun adalah pahlawan bangsa. lahir pada julai 1928 di saat status kehidupan bangsa melayu di tahap merempat dan kesusahan. banyak masa mudanya dihabiskan dengan dengan belajar dengan 3 guru utamanya, cekgu hasan,cekgu karim dan cekgu abu samah.

tiga guru mulia ini yang telah menanamkan ilmu juang kepada datuk harun. di saat kemuncak kebangkitan politik bangsa melayu, halwa telinga dan jiwa perjuangan datuk harun terus disantakkan lagi dengan terjahan-terjahan kebangkitan berapi pemimpin bangsa, bermula dengan dato onn jaafar,orator terulung ahmad boestaman dan ishak haji muhammad.

mendengarkan ilmu kebangkitan berapi daripada pemain-pemain agung bangsa melayu telah meletakkan jiwa datuk harun dalam keadaan cukup meronta.

akhir keputusan antara memilih kerjaya dan nasib bangsa, dia meletakkan jawatan sebagai peguam lalu bertarung di kawasan adun morib pada pilihanraya 1964.

menjadi bualan seluruh antero malaya, apabila datuk harun dalam perlawanan sulongnya telah menumbangkan seorang lagi bekas pejuang bangsa, aziz ishak.

aura datuk harun pada ketika saat dia melakukan pertarungan pertama, meresap masuk ke setiap batang tubuh ahli umno. roh perjuangan datuk harun pada saat itu, telah menyatukan 3 pihak bertelagah dalam umno selangor.jelas datuk harun punyai kredibiliti.

abu bakar baginda,abdullah yasin dan tahir majid bisa melakukan tindakan gencatan senjata tatkala tunku abdul rahman mengumumkan datuk harun sebagai calon adun morib,sejurusnya di war-warkan sebagai bakal menteri besar selangor yang baru.

datuk harun menang besar pada pertempuran sengit beliau dengan aziz ishak. datuk harun menjadi menteri besar selangor pada usia 39 tahun. tetapi.......

duri perjuangan datuk harun mempertahankan maruah agama dan bangsa sebenarnya baru bermula. 1963 kepala bangsat bernama lee kuan yew memasang impian dan cita-cita yang besar.

singapura secara halus bersetuju menjadi sebahagian daripada malaysia setahun sebelum datuk harun diangkat menjadi menteri besar.

dasar kepala bangsat lee kuan yew tidak disenangi oleh datuk harun. lee kuan yew adalah pemimpin bangsat,bertaraf penjajah dan merupakan manifestasi akhlak yahudi selepas yahudi.

dalam masa 7 tahun sahaja selepas kemerdekaan, lee kuan yew mulai besar kepala. perjanjian kita kepada bukan melayu semasa ke arah kemerdekaan , adalah memberikan hak kerakyatan secara automatik kepada hampir 1.2 juta imigran. melayu setuju,bukan melayu setuju dan british setuju.

tetapi......syarat kerakyatan automatik ini telah diselangkan dengan satu lagi syarat utama. artikel 153 dalam perlembagaan menyebut bahawa hak istimewa orang melayu telah diperuntukkan dalam apa cara,kaedah,masa dan bila. tidak boleh dipersoal,dibahas jauh sekali untuk dijadikan bahan cemuhan.

2 syarat ini menyatukan rakyat tanah melayu selama 6 tahun sahaja, sehinggalah kemasukan singapura menyertai malaysia pada tahun 1963. bermula saat ini, cina bangsat bernama lee kuan yew menzahirkan wajah sebenarnya sebagai pemuka bangsat nombor satu negara.

PAP mencipta momentum kebangkitan anti melayu. perjuangan mao tse tung dalam karya politik terhebat the red book dijadikan kitab utama perjuangan. api chauvinis mula dimainkan. apa itu chauvinis ? ia adalah kaedah mempersoalkan hak orang lain, dalam konteks kepala bangsat lee kuan yew, dia mempersoalkan artikel 153 !

tak sampai setahun menjadi sebahagian daripada malaysia, pilihanraya 1964 PAP telah melakukan propaganda mereka. dasar malaysian malaysia dicanang di seluruh negara.mereka menang di bangsar, daerah dalam selangor.

bangsa melayu melihatkan gerakan chauvinis kepala bangsat lee kuan yew adalah cukup berbahaya. 1965 singapura disingirkan keluar walaupun baru 2 tahun menyertai malaysia.

zuriat perjuangan anti melayu PAP diteruskan dengan lahirnya DAP,anjing politik anti islam/melayu paling ulung dalam sejarah. 13 may meletus dan kamu sudah tahu kronologi sejarah yang mengerikan ini.



kenapa 13 may terjadi ? apabila kerusi DUN selangor telah seri. 14 untuk perikatan dan 14 untuk pembangkang dap.

14 kerusi perikatan itu, 3 daripadanya adalah daripada mca. cina mca telah menarik diri keluar daripada perikatan dan istihar bergabung dengan pembangkang.

adakah kamu nampak hati budi cina mca ini ? 1957 kita beri dia kerakyatan dan tak sampai 12 tahun mereka menikam kita semula. ini adalah sejarah,ini adalah fakta.

hari ini mereka terus mempersoalkan HAK MELAYU yang sudah tersedia termaktub dalam persetujuan kita ke arah memerdekakan tanah melayu.

tetapi hari ini ....

cina DAP tidak keseorangan lagi. mereka boleh bergelak sakan kerana datuk harun sudah menjadi sejarah melayu yang kekal abadi. datuk harun manifestasi musuh DAP yang paling digeruni.

yang tinggal sekarang adalah 2 kelompok melayu yang tak sedar diri, satu talibarut DAP dan satu lagi pemimpin melayu umno yang takde gigi !

DAP boleh berbangga kerana sudah ada watak barua di kalangan bangsa melayu itu sendiri. anwar aljuburi,nizar harami,nik ajis yang gila undi,pas yang lupa diri,melayu pkr yang jahil dan gila babi,zaid ibrahim yang tak sedar diri,kalid samad pejuang kristian yang digeruni dan banyak lagi..

melayu umno ? dah kalah masih tidor lagi. dari indera kayangan sampai ke johor baharu, semuanya masih melayan angan-angan sendiri...

40 nisbah 1 punyai maksud tersendiri ! 40 bukan melayu dah daftar undi kerana nak perintah semua negeri pada pru ke 13 nanti. ini lah hasil usaha makan perlahan-lahan anak didik PAP ! 40 nisbah 1 adalah maksud tersirat.perhatikan angka 4-0-1.

40 +1 bermaksud ulang tahun sejarah 13may.
4 tolak 1 jadi 3. 3 bermaksud 3 adun mca yang lari keluar dari perikatan.
ada beberapa lagi 'maksud tersirat' yang tak boleh aku tuliskan disini.

hari ini mca berkelakuan seperti tok nenek mereka dahulu. betapa biadap wee ka siong mempertikaikan/menyindir hak melayu dalam isu biasiswa tak boleh dilupakan. betapa sialnya si munafik melayu bernama khairy jamaludin mempertahankan penghinaan wee ka siong terhadap melayu tidak akan terpadam dalam sejarah aku.

malapetaka 40:1 pernah menimpa melayu. datuk harun telah menunjukkan jalan penyelesaiannya tidak lama dahulu.

40:1 adalah petunjuk ulang tahun ke 41 kehebatan datuk harun menyusun kuasa melayu.

40:1 datuk harun pernah menempuhinya pada masa yang lalu. datuk harun menyusun malapetaka 40:1 dengan kebijaksaan pemikiran melayu lama. datuk harun lambang menteri besar melayu yang berkepala otak geliga.

dia memindahkan orang-orang kampung masuk ke bandar-bandar penting di sekeliling kuala lumpur. petaling jaya,subang jaya,cheras,pudu kesemuanya disumbatkan dengan kepadatan penduduk bernama melayu. tujuannya untuk mengimbangi nisbah pengundi yang tidak memihak kepada melayu sebelum itu.

dato keramat dan kg baru diberikan geran dan TOL. tujuannya untuk bangsa melayu 'mengepung kawasan strategik' di beberapa penjuru di negeri maju.

tapi itu 'kebijaksanaan' pemimpin dahulu. pemimpin sekarang adalah lesu,pemalas,otak beku lagi lesu. perhatikan umno selangor itu contoh manifestasi pemikiran haru biru.pemimpin umno pusat lagi 'memilukan' hati melayu !

hari ini DAP melalui baruanya dalam pakatan selangor, meniru strategi datuk haron yang pernah diimplementasi 40 tahun dahulu. cukupkah penyelesaiannya hanya dengan bernostalgia wahai umno ku ?

40 comments:

Anonymous said...

ARTIKEL YG TBAIK BROTHER !! Researchmu mendalam brother !.! akhir misteri ni terlerai. RUPANYA DIA BAPAK MISTERI 13mei69. !! tanpa dia, aman kita '40' thn. kini skali lg siapa kah 'dato harun' yg akan muncul menyelamatkan kita ?

Anonymous said...

Salam GAP. Pihak UMPP salute GAP diatas penghasilan artikel ini. Tiada kata yang dapat kami gantikan untuk membayangkan betapa mantapnya penulisan GAP kali ini.

Bangsa melayu perlu jadi rasis semula untuk kembali menguasai Tanah Melayu yang semakin digigit oleh kaum kafir mata sepet yang tak sedar diri.

Pedulikan Anwar aljuburi. Pedulikan Nik Aziz Munafiqun dan juga Nizar harami.

Melayu perlu kembali bangkit utamakan bangsa sendiri bagi menumbangkan kaum pendatang yang merupakan saki baki tinggalan penjajah dahulu.

Membujur lalu melintang patah. Ketuanan Melayu harus dipertahankan dari dipupuskan oleh generasi anak cucu pendatang yang tak tahu makna terima kasih dan juga tak kenal erti budi !

Anonymous said...

Bro..hari ini MELAYU yang BUNUH MELAYU...orang china hari ini tak yah wat apa apa..sebab MELAYU GADUH DENGAN MELAYU...PAS ISLAMnya ISLAM RETORIK...PKR dah memang YAHUDI..UMNO plak dah semakin GILA BABI....

Anonymous said...

SEJARAH MENGAJAR KITA BAHAWA BANGSA PENDATANG ADALAH BANGSA YANG TIDAK BOLEH DIPERCAYAI. MELAYU HARUS SEDAR ITU DAN MESTI BERSATU DAN TEGAS MEMPERTAHANKAN HAK MEREKA. SEKALI TERKENA , DUA KALI MERASA , TIGA KALI BINASA
WHITEORANGE

Anonymous said...

sedih , menakutkan , tak mampu membayangkan ..

segalanya bercampur dalam kepala , nasib melayu akan datang mengemis kasih dari pendatang dibumi sendiri ,

melayu terpecah , hasil dari fatwa2laknat PAS dan PKR yang mengatakan fahaman kebangsaan itu bukan ajaran islam , PAS mengatakan dalam kubur esok malaikat tak tanya bangsa apa ? melayu yg separuh bahalol terima dan ikut secara total fatwa karut Pas , ..

PAS, PKR berjaya menghasut melayu bahalol membenci bangsanya sendiri ,
DAP berjaya membodohkan PAS dan PKR meruntuhkan bangsanya ,

kalau melayu masih tak sedar diri , kalau melayu masih mengatakan bangsa tak penting , kalau melayu masih bersengketa sesama sendiri , kalau melayu dah tak ingat dan sayangkan bangsanya ,
maka tunggulah saatnya , melayu akan runtuh hancur tersungkur , melayu akan jadi gelandangan yg terhina ditanah sendiri ,

tunggulah ketikanya , saat itu melayu akan jadi anjing kurap , disepak ditengking takda apa lagi yg mampu dibanggakan ,

hamba akan jadi tuan !! tuan jadi hamba , ..

pada bangsa melayu , sedarlah , buka mata buka minda , tapi kalau memang melayu dah nak mampos , lantaklah nak buat apapun ,terpulang ..

Ms Pearl said...

pemimpin UMNO TAKDE GIGI. kesian.
I love muhyiddin gigi dia kuat dont u think so GAP?

Anonymous said...

Salam bro GAP, Aku ada baca dlm buku 13 Mei Sebelum Dan Selepas(Tunku Abdul Rahman).. Dalam tu ada mengatakan yg semua angkara2 ni bukan MCA ngn DAP tetap GERAKAN ngn DAP punya angkara.. ulang tulis GERAKAN!!! bro cuba beli buku yg aku maksudkan tu.. Tp aku xtau laa betul ke x apa yg Tunku tulis, sbb masa tu ramai orang cop Tunku as a kaki mabuk,judi dsb...Apa2 pun semua tu angkara org CINA...

Anonymous said...

kesian kn bgsa kita sndiri..Segala usaha pemimpin agung kita cm Dato' Haron, Tun Razak, Tun M nmpknya hanya akn tnggl sejrah je..Org melayu dn pemimpin Melayu kini lesu..Cnth terbaik Taman Dato' Haron..nama taman harum mekar mengambil sempena nama Dato'Haron..Tapi mslah sosial di kalangan anak muda di sana amat mnyedihkan..Ini yg DAP tnggu2 selama ni..Bdk2 melayu leka dgn budaya rempit, dadah, bohsia dll sdgkan pemuda bgsa lain sibuk mengejar ilmu dn kekayaan dn tiap hr sibuk mendaftarkan diri sbgai pengundi..

-the doctor-

Anonymous said...

hari ini adalah sukar untuk kita mencari seorang pemimpin seperti datuk harun... mungkin orang melayu menunggu untuk terhantuk dulu.... bangkitlah wahai pemimpin umno... api peperangan dan perjuangan telahpun ds najib nyalakan... jgn biarkan ia tinggal bara dan menjadi arang... marilah kita mara....marilah kita menyerang... pemimpin umno dan pengerusi perhubungan yang lemah baiklah berundur...

amieiezam said...

maka dengan itu kita tak boleh berharap sepenuhnya kepada UMNO...jadikan ini perjuangan diri, seru anak2 dan adik2 mahupun warga tua yg masih belum mendaftar untuk daftar....semuga usaha kita diberkati ALLAH.

saya ingin ceritakan perihal lambakan pengundi yang dipindahkan oleh pemain-pemain DAP n PKR(CINA) di IPOH. kawasan yang punya sokongan cina yang tinggi kini disusun semula...orang2 melayu dlm kawsan cina yg menyokong pembangkang dibayar rm50 sekepala utk menukar daftar undi ke kawasan-kawasan yg dimenangi UMNO/BN...yg pasti kawasan mereka akan terus mendapat sokongan kuat pengundi cina dan kawasan melayu akan bercakaran sesama sendiri..

sudah sampai masanya melayu kembali memperjuangkan bangsanya dan agamanya hingga ke titisan darah yg terakhir...dan senjata utama kita adalah doa!!!

Anonymous said...

AKU MASIH INGAT DAN SEDAR , TIDAKSEMUA ORG CINA SUKA INI BERLAKU.
TAPI DI MSIA ADA 2 JENIS CINA YG BILANGAN BESAR
1 . YG SUKA / GILA KUASA
YG NI ADALAH OTAK KOMUNIS DAN
OTAK LEE K YU , WUJUP
Dasar Anti Perlembagaan DAP
MEREKA PENGACAU ,PEROMPAK
PENJUDI ,PELACUR ,GENGSTART/TER
ALONG DAN SEGALA YG BUSUK DARI
PUAK2 ANJING ,,DARI ANJING
MEREKA DAH KAYA , JADI TAUKEH
PEMAJU ,POLITICAL , PENGAMPU
DAN MCM2 WAJAH KOMESTIK ,,,
TUJUAN UNTUK MENGAMBIL ALIH
MSIA .JADI MEREKA NI ADA DANA
KUAT DARI CINA ,TAIWAN SPORE
HKONG . ORG2 KAYA JENIS OTAK
JAHAT BAGI MEREKA SATU PELABUR
AN ,,,JIKA MEREKA LABUR WANG
PD GERAKAN MEMILIKI MSIA DAN
JIKA BERJAYA MUNKIN AD,,A\ NEGERI2
YG DAH DI BOOKOING"MCM BOOKIE"
SEPAK BOLA . INI BAGI MEREKA PERTARUHAN JUDI ,,SBB KAYA DUIT HARAM ,
PENGELAMANAN SAYA ARWAH AYAH SAYA BAIK DNGAN ORG2 CINA ADA YG DTG RUMAH AMBIL NASI DLM PERIOK , NAMPAK TERAMAT TAKSUB PD AYAH ,TAPI,,, RUPA2NYA TAKSUB PD APA YG ADA PADA AYH BUKAN SETIA KAWAN ,,SEPERTI DALAM BARISAN MCA, GERAKAN MEMANG TIDAK TAKSUB PADA ORG MELAYU TAPI KELIHATAN SEPERTI...SEBENARNYA TIDAK MCA, GERAKAN TAK SETIA . SEBENARNYA ORG MELAYU MEMANG TAK AKAN SEDAR , MUNGKIN SEKALI ,2X 3,4,,,,7,8 TAPI DAH BERKALI2 BESI PUN CAIR ,TELAGA PUN KERING ,,,NAFSU DAH MEMENUHI RUANG DISETIAP ANGGOTA BADAN LAMA2 TUMBANG ,,,
CONTOH PALING KETARA ANUAR ANAK IBRAHIM (AKU MEMANG DARI DIA WUJUD DEMONTRASI PELAJAR AKU TAK YAKIN DARI WAJAH NYA SUDAH ADA KELIBAT KEPURAPURAN) AKU BUKAN PERENUNG NASIB . 6BULAN BE4 HE TUMBANG AKU CKP PD BELACI DIA ANU TAKKAN JD PM
,,JIKA AKU ISTIHARKAN WAKTU ITU AKU MUNGKIN LEBIH HINA DARI HAIWAN
MUNGKIN DIREJAM SAMPAI MATI -MUNGKIN TUN M ADALAH PEMBALING "BATU" PERTAMA .
JADI UTK MENCEGAH KERAJAAN MELAYU MESTI TEGAS ADAKAN HANYA ADA 2 PARTI POLITIK SHJ DALAM MSIA ,
JGN KIRA PARTI ANA NAK MEWAKILI BANGSA CINA ,INDIA DLL , SBB 1MSIA MESTI DITERJEMAHKAN KE SATU PARTI
PARTI PEMERINTAH
PARTI PEMBANGKANG
JIKA TDAK DI PRAKTIKAN MAKA AKA HANCUR MALAYSIA ,,,,,,,,,,

Anonymous said...

Salam Bro GAP,

Dgn tersiarnya artikel ini, saya memohon kepada semua umat melayu, yang membaca artikel ini, atau mengetahui dari sumber lain, mulakan langkah pejuangan anda. Anda mgkin sudah menerima 'hasil' dari pejuang terdahulu, alhamdullillah. Namun, anak-anak, adik-adik yg belum pun mengenal politik, apakah nasib mereka? Adakah adil bagi kita yg sudah menikmati, tapi tidak dipanjang kepada generasi2 akan datang. Jgn sampai suatu ketika, anak cucu kita KENCINGKAN pusara kita, sambil berkata "oohh... dulu atuk dapat semua keistimewaan, tapi atuk tak pertahankan untuk kami. Tak guna. Sebab atuklah kami menjadi hamba.."

Kita harus bergerak, daftarkan saudara terdekat anda, daftarkan kawan-kawan anda, daftarkan semua umat melayu 21 tahun ke atas. Kini, perjuangan keramat Agama, Bangsa dan Negara di tangan anda.

Membujur lalu melintang patah kata UMPP, kali ketiga binasa kata white orange, buka mata buka minda kata anon 9.06, kesian bangsa kita kata the doctor.

Ayuh, kita sambung perjuangan Dato' Harun, semangat dan TINDAKAN.

Jadilah bangsa yang bijaksana, Memegang janji menggenggam sumpah, menjadi TUAN di bumi bertuah!!!

Allahuakbarrr!!!

-Melayu Bangkit!!!-

Generasi Pejuang Bangsa said...

Artikel yang paling aku minat dalam blog GAP !!

PB suka research dan kajian sejarah oleh GAP tentang politik dulu ..PB mmg suka sejarah ..

Perjuangan dan semangat Datuk Harun Idris perlu dikembalikan semula .. tetapi syg dalam UMNO Selangor tiada lg pejuang spt itu ..semua dok gila projek ,bukan lagi fikir nak jaga anak bangsa sendiri ..

pemindahan ramai org2 melayu ketika zaman itu ke PJ , Subang Jaya , Dato Keramat ,Kg Baru merupakan satu sumbangan besar beliau kpd bangsa Melayu agar boleh tinggal dan menguasai bandar2 besar di sekitar KL dan Lembah Klang ..

kesannya kita dapat lihat hari , asal dr setinggan kini sudah boleh tinggal di rumah pangsa ,PPR di bandar.


Syabas GAP !! kalau tiada artikel ini, PB mungkin tidak tahu sejarah perjuangan pejuang2 bangsa terdahulu spt Datuk Harun

Anonymous said...

ha..ha..nak melayu bersatu...mudah saja....umno perlu dihapus kan dulu...mereka lah pengkianat sebenar...ini lah akibat nak kemerdekaan mudah...penuh dengan perjanjian syaitan...

lagi mahu salahkan pihak lain..

Anonymous said...

anon 12:13..sudah2lah...kita mesti bersatu..saya juga bukan org politik..setiap kali PRU ada pangkah BN ada pangkah pas...sebab melihat senario politik ketika itu..kalau tahu lah org2 cina jadi begini..PRU 2008 saya tak akan pangkah pas..apa yang di katakan GAP itu benar..klau kamu kata mahu hapus umno..pas juga bukan bagus mana..lepas PRU 2008 banyak perjuangannya sudah lari dari agenda sebenar..PKR lagi kucar kacir..jadinya walau kita berlainan parti biarlah kita bersatu utk bangsa kita...aku mati kau usung jenazah aku..kau mati aku usung jenazah kau..dan al fatihah utk sesama kita jugak...marilah kita bersama2 bersatu dan "bijak berpolitik" utk masa depan anak cucu kita..bak kata anon 11:43..jangan sampai anak cucu kita kencing kubur kita...

allahuakbarrr..!!!!

Anonymous said...

12:13 nak hapuskan umno dulu? KALAU AKU PEMBANGKANG MELAYU PALING TEGAR SEKALIPUN, AKU TERPAKSA TELAN hakikat MELAYU PKR DAN MELAYU PAS SKRG NI DUDUK BWH TEMPAT BERTEDUH UMNO ! BUKAN PAS BUKAN PKR ! MRK TDK BKUASA PENUH SKRG PUN! SADDAM MASIH CONGAK2 BILA MASA SESUAI MEREMPUH KUWAIT! INGAT! KITA MASIH BERPAYUNGKAN UMNO WALAUPUN PAYUNG TUA DAN KOYAK2 !! jgn ingat payung pas dan payung pkr boleh ganti payung tua. SO CONGAK2 DULU. JGN CAKAP BESAR !

Anonymous said...

anon 12:13 mmg BODOH tak bolah nk di ajar... BENGONG !!!!

Anonymous said...

SEDARLAH WAHAI MELAYU... KAMU SEMUA AKAN DIJUAL OLEH BANGSA-BANGSA LAIN... TAK PAYAH TUNGGU ORANG LAIN UTK MENYEDARKAN KITA... SETIAP ORG MELYU MESTI BANGKIT UTK MEMPERTAHANKAN HAK KITA....HIDUP MELAYU

PARPUKARI said...

Bravo GAP! Lu memang terbaik bro!

Selagi adanya si Kitol dalam UMNO maka kita tidak akan dapat lihat semangat Dato Haron bro!

Bro, UMNO Selangor dah bangun ke atau tak boleh nak bangun lagi ni?

Anonymous said...

Dah jangan berlengah lagi...buat perkara yang sepatutnya di buat.DAFTAR cepat.Saya Ahli JKKK...so bersemangat kembali bila baca artikel ni.Nak gerakkan penduduk di kampung saya.Thanks GAP..tertido jap seketika..
Cadangkanlah pada yg berkenaan buat road show citer pasai nie...x sayang kah bumi bertuah ni.

GAP KEMBALI said...

tkasih komentar kerana setuju dengan pendapat aku...selagi kita pertahankan islam dan pertahankan maruah melayu, KITA ADALAH SAMA !

anon 8.33am dan anon-anon yang lain tkasih bro..tolong kasi lanyak otak melayu ni sahabat ! tkasih

umpp kasi balun lagi.aku nak serang penang pulak kali ni..

che pearl. tsmy gigi kuat tp yang lain gigi kurang kalsium..

parpukari
sssyyy jangan bising. umno tengah tido tu, yang selangor berdengkur yang pusat tido mati...syyyyy

Anonymous said...

bodoh situ, bodoh sini....semua melayu yang gaduh....kat mana2, melayu paling bising bab2 politik...melayu paling banyak mat rempit..melayu paling banyak penagihnya...melayu paling banyak itu, paling banyak inilah...tapi aku melayu dan berhentilah bergaduh...

berdoa agar yang silap itu sedar kesilapan mereka dan satukan kembali melayu malaysia....umat islam malaysia...

bukan rasis, tapi bila2 masa mereka2 yang gila kuasa dari kaum yang satu lagi bakal hancurkan melayu...mereka yang gila kuasa dan tak sedar diri...

Allahuakbar!!!!!!

Anonymous said...

saudara GAP,
kalau saudara ada sesapa kat pej tanah selangor saudara boleh cuba mintak info,dengar khabarnya byk juga tanah yang telah dapat kat orang belah sana...wassalam.

Esperalzi said...

@July 1, 2010 12:13 PM

Kau tu yang tak sedar diri, parti PASial kau tu ditonggang oleh DAP. Sebenarnya parti PASetan kau lah yang banyak buat perjanjian dengan syaitan kerana syaitan itu adalah DAP.

Tak lama lagi puak2 PASetan macam kau akan bergilir2 "solat" di masjid, gereja, kuil dan tokong sebagai memenuhi agenda syaitan PASetan untuk dapatkan sokongan kafir..

Bangsa PASesat macam kau ni ditunjukkan 1000 gambar 13 Mei pun tak ada kesan. UMNO sebenarnya tak perlu merayu sokongan orang2 PASkafir.

Bangsa PASkafir ni sama macam bangsa Cina, hati busuk dan hati batu, dipujuk macam mana pun tak berguna. Persetankan saja jer puak PAS ni...parti setan al pelesit.

Anonymous said...

salam semua,
minta disimpangkan anak cucu kita dari menjadi hamba kafir laknatullah ini.
ini bumi kita, tanah kita, negara kita ... aku sanggup perjuangkan
walau apa pun berlaku aku akan pertahjankan tanah tumpah darah ku ini..... wahai sekalian umat yg seagama marilah kita perjuangkan, ini bumi kita.

aku tidak sanggup melihat anak cuuc ku merintih, menangis, meratap hiba ditanah sendiri minta dikasihani seperti di palestin....
ya..ALLAH kuatkanlah barisan dan saf saf kami, teguhkanlah imam kami...

Anonymous said...

Aku penuh yakin melayu akan dijajah oleh pendatang tak lama lagi.

Anonymous said...

sedih.sedih..sedih...........

Anonymous said...

Kalau dah angka 40:1 menjadi isu. Kenapa media2 yg dikuasai oleh org melayu tidak mengiklankan setiap hari supaya rakyat malaysia terutama bangsa melayu mendaftar sebagai pemilih. Itu cara penyelesaiannya.

Bukan asyik mengupas isu 40:1 tetapi tak nampak jalan utk selesai. Bloger boleh bg idea mcm mana bangsa melayu boleh mendaftar dgn mudah.

Cth masa program Jom Heboh TV3 boleh dpt satu booth dan buat promosi. Kalau UMNO rasa malu nak buat...minta Perkasa buat.

Saya percaya ramai muda mudi berebut utk mendaftar dgn SPR. Strategi kena betul. Kalau dah ada angka golongan muda ramai yg belum mendaftar. Cari mereka spt di IPTA, IPTS, tempat2 tumpuan belia, shopping complex, pasar2 malam dan tempat2 mereka berkumpul pd waktu malam.

Mungkin itu cara terbaik utk kita mengatasi nisbah 40:1 dari kita tuduh menuduh itu tak betul...ini tak betul..

Anonymous said...

Datuk harun pejuang bangsa!!!!!ha ha ha biar betul!!! yang aku tahu Datuk harun menjadi pemimpin (menteri besar pertama) yang di humban dalam penjara kerana songlap duit Bank Rakyat 1.5 juta semasa perlawanan tinju muhammad ali dgn joe bugner tahun 1975 dulu...ha ha ha pejuang bangsa!!!pejuang bangsa taik kucing!!!tidak ada nisbah 40:1 semasa zaman datuk harun...itu cuma mimpi GAP saja, jgn terpedaya..ilusi semata-mata..sama mcm ESPERALZI(nama ntah pa2) yang gila menulis tu tapi dia sndri tak tahu apa yang dia tulis...kesian la kauorang semua, kena tipu dgn GAP..
bodohnya kau orang semua!!!tertipu dgn GAP termasuk budak ESPERALZI(nama ntah pa2)tu...ha ha ha

kasimselamat

Anonymous said...

masalah 40:1 adalah masalah kerajaan dan bukan masalah parti, kurangnya promosi dan kesedaran adalah punca sebenar masalah ini.

Anonymous said...

Salam sejahtera..

Antara banyak-banyak komen, yang paling nampak tolol lagi bangang ialah Anon 12:13.. Entahlah dia ni keturunan Melayu tulin ke atau CELUP DAP. Atau terlalu bodoh seperti binatang berkaki empat meragut rumput di tengah padang. Ada otak tapi tak berakal.

Tahniah GAP, aku tabik kau kerana berani mengeluarkan topik ni. Jika masih ada Melayu yang tak sedar-sedar macam Anon 12:13.. tak tau..lah.

Aku tengah tunggu komen 2 ekor lembu PKR/PAS iaitu Lord Ried dan Hashim yang selalu gah sangat menganggu semua blog.

Tahniah sekali lagi GAP teruskan usaha murni kau. Bedal aja mana-mana Pemimin UMNO yang memerintah tapi tak bergigi. Yang sedang tidur lena tu bantai sekali biar dia orang tersentak sehingga tersedar.

GAP KEMBALI said...

kasim selamat menuduh datuk harun songlap wang ? lain kali bacalah BANYAK buku mengenai sejarah pemimpin ni.

kasim selamat,kamu tahu bagaimana tun pertahankan dakwaan fitnah ke atas datuk harun dalam kes ni ?

kamu tahu tak datuk harun kena frame up ?

tak tahu sejarah,jangan meliwat fikiran orang dengan hujah sedangkal macam kamu,merendahkan martabat pemikiran penyokong pakatan yang sememangnya dah rendah.

Anonymous said...

bodoh punya kasim selamat. kau refer kat mana ? haprakdaily ke suara keldaian..fakta kosong macam otak pemimpin pas/pkr dorang jugak lah.

apa nak heran gap, pemimpin pakatan kan suka menfitnah orang.itu kerjanya siang dan malam.

tengok kes anwar dan raja petra tuduh rosmah dah lah. daripada prk ijok dia kata ada gambar ada bukti.

dah 4 tahun kosong..aljuburi sialan brengset !

Anonymous said...

Wahai KassimSelamat,

Saya minta anda bukakan minda dan beri peluang kepada diri anda untuk menilai pejuang seperti Dato' Harun dan perjuangan kami yang dinukilkan disini.

Jgnlah sifat taksub itu wujud. Semoga Allah memberi sinar dan hidayah kepada anda dan rakan-rakan se iq dgn anda... Aminnn....

-Melayu Bangkit!!!-

Anonymous said...

btul...ini adalah perjuangan diri. org melayu perlukan tactical strategy yg bijak.sebenarnya maklumat2 begini perlu disebarkan secara underground.mcm org cina yg selalu salurkan maklumat melalui persatuan2 cina mereka.xperlu hebah dalam arus perdana.itu baru strategi bijak.tp nak buat macam mane bukan budaya dan kebiasaan org melayu duduk dalam persatuan2 @ NGO2..Tapi kalau duduk dalam persatuan pon lebih politik dari bekerja xguna jugak.Tak mengapa..yg lepas biakan lepas.yg silap dan terlupa kita ingatkan.mari berpersatuan.ayuh kita gerakkan semua usaha bermula dari diri sendiri!!~

hangkedee said...

Penjajah menamakan melayu bermaksud letih dan, lesu asal dari perkataan malasie.Mereka dari awal lagi telah merancang secara halus dan jangka masa yang panjang untuk menjahamkan Malaysia.Mereka merancang antara ketiga-tiga kaum ini akan bercakaran selepas merdeka dengan mengasingkan melayu di kampung cina di bandar,india di estet.suatu hari pasti berlaku pergeseran kaum. bolehlah mereka masuk kembali.Pecah dan perintah sekarang sedang berlaku.Memperkudakkan melayu umno ,melayu pas,yang teruk melayu pkr sebab generasi muda kebanyakan buta sejarah.Sistem pendidikan hancur."A" oriented.Moral diabikan.yang penting A....A+....A+++

Anonymous said...

AKU SUGGEST KITA SUGGEST KAT IBRAHIM ALI JADIKAN PRIBUMI PERKASA SEBAGAI PARTI POLITIK DAN KITA JADIKAN IA SEBAGAI PLATFORM MENYATUKAN UMMAH MELAYU DAN BANGSA KITA..INGAT BRO! JANGANG SAMPAI KITA JADI ANJING MEREMPAT DI BUMI KITA SENDIRI..APA YANG AKU CAKAP NI BUNYINYER PEDIH TAPI HAKIKAT YANG BENAR!

Anonymous said...

APA PUN SUARA KELDAIAN TELAH DIHARAMKAN!!!!!!!

HARAM, HARAM, LAGI HARAM.......

MACAM MAIN BELAKANG... HARAM!!!!

Thank you Bro Gap. Teruskan usaha murni anda!

Anonymous said...

ha...ha...umno sila cermin diri...
sebab apa makin ramai benci umno...

lihat saja di universiti jika umno tak ugut pelajar...sudah pasti kalah teruk...

lagi mahu serang lembah kelang...sila kan...



umno perompak..penyamun...hu..hu

aku yang hina said...

salam sejahtera..jadi ini perbualan kosong sementara kita menunggu 2013? ..hehehe..menarik..sekarang ni cerita banyak pun tak berguna..jadi selepas tarikh keramat 2013 kita lihat nanti siapa yg kedepan , siapa yang berundur ,siapa yang mempertahankan , siapa yg lari..13.05.13..