Monday, November 1, 2010

LIVE GALAS : SKANDAL NIK AJIS DI ULU TEMIANG DAN SERASA !



masih ingat lagi cerita hangat kes kontroversi yang melanda almenantunya nik ajis tidak lama dahulu. ia bermula dengan 'arahan' perletakan setpol paling setia husam iaitu anual bakri yang diarahkan oleh nik ajis bagi meredakan ketegangan politik kelantan.

pada waktu itu nik ajis sedaya upaya untuk tidak 'mengalihkan' mata-mata rakyat terhadap salahlaku kronisme almenantunya arifahmi.

banyak desakan terutamanya daripada mahfuz and the gang yang meminta arifahmi juga berundur, tetapi permintaan itu ditolak oleh diktator tua pas. adakah pendesak dalaman pas ini tahu akan skandal-skandal bawaan nik ajis ? mengapa mereka arah arifahmi berundur, takut kegiatan ini terbongkar mungkin ?

almenantunya telah diarahkan bekerja keras siang dan malam bagi 'menyelesaikan' beberapa projek-projek penting sebelum dia berundur mac tahun ini.

mengikut maklumat kami, ada kedapatan 4 projek penting bernilai ratusan (hampir billion) sedang dilaksanakan dengan kadar seberapa segera oleh arifahmi..

4 projek.. salah satunya adalah ini.

PROJEK PEMBANGUNAN LADANG KARAS SELUAS 10RIBU EKAR USAHASAMA ANTARA PMBK DAN GRANDVIEWS HOLDING SDN BHD

TOTAL KELUASAN TANAH YANG DILACURKAN : 10 RIBU EKAR

KAWASAN PERTAMA ADALAH HSK ULU TEMIANG BERKELUASAN 1463 EKAR.


KAWASAN KEDUA ADALAH HSK SERASA BERKELUASAN 8537 EKAR.

untuk makluman kawasan kedua yang dinamakan HSK SERASA telah dua kali dipohon oleh ariffahmi untuk diluluskan, namun ia masih ditolak oleh pejabat perhutanan negeri.

walau bagaimanapun arihfahmi tetap bertegas mahukan kawasan tanah HSK SERASA yang berkeluasan 8537 ekar itu dimasukkan dalam senarai .

jelas hanya melalui bukti menggambarkan muslihat sebenar nik ajis 'menahan' almenantunya daripada bersara. amalan pentadbiran apa yang nik ajis sedang lakukan sekarang ? membangun bersama isle atau menipu bersama pas ?

klik pada gambar untuk gambaran lebih jelas !


tanah itu milik rakyat.jabatan perhutanan negeri 2 kali menolak permintaan ariffahmi ! mengapa arifahmi begitu bertegas mahukan baki 8537 ekar tanah itu diberikan kepada syarikat grandviews holding sdn bhd ? siapa pemilik syarikat ini yang mendapat 'layanan cukup' istimewa dari nik ajis ? 

No comments: