Friday, February 25, 2011

RUSUHAN UPM : SAIFUDIN ABDULLAH BERMATI-MATIAN MAHU HAPUS AUKU (BAHAGIAN 2)

 saifudin abdullah dah cakap macam slang pakatan.

kalau sekadar cakap je takpe, tapi sampai 'perjuangkan' perjuangan pakatan apa kehalnya yob ? lihat keratan di atas yang bertarikh ogos 2010.

saifudin abdullah bermati-matian mahu membenarkan mahasiswa  berpolitik.

siap boleh bagi 30 dalil lagi kepada MT UMNO, kewajaran membenarkan mahasiswa berpolitik.

rasional mereka berpolitik ? pendemokrasian dan keterbukaan.

adakah merusuh macam orang gila dalam universiti boleh ditakrifkan sebagai hak kebebasan dan pendemokrasian wahai saifudin abdullah ?

sambungan artikel ini selepas prk kerdau.

5 comments:

PMUKM 04/05 said...

Rasanya YB ni sukakan publisiti. Suka jadi populis (dikalangan pelajar yg anti kerajaan).

Baca komen dalam FB dia, sumer puji melambung2 YB ni sebab beri kebebasan kpd mahasiswa. Padahal dia tak tau, pujian tu bukannya ikhlas, ada agenda tersembunyi..

Rata2 bekas pelajar dan juga pelajar yg pro kerajaan di kampus kecewa dgn Saifuddin ini.

Bermati-matian perjuangkan idelisma kerajaan, dicemuh dan di maki, tapi YB UMNO ni sokong org yang menghina dan mencemuh kerajaan!

Memang bagus, semakin ramai yang tak akan sokong kerajaan. Yang penyokong pun tidak dihiraukan.

Pelajar dan pegawai HEP yang sokong kerajaan bukaannya dpt apa..dpt maki adalah..lebih baik sokong pembangkang..sebab ada pak menteri yang tak ambil kisah dan timbalan yg pro pembangkang..

din said...

Tindak tanduk saipudin akan buatkan org atas pagar renggang dgn Umno.

Tatkala Najib sedang meresapkan semangat roh 1 M'sia, muncul pula hero tempang yg nadanya amat kontra dgn kebanyakan pendokong setia Umno yg lain.

Benar, tak salah jika berbeda pandangan. Tetapi apa salahnya juga jika setuju utk tidak bersetuju? Apakah perlu sampai memihak kpd
perjuangan pihak lawan? Publisiti murahan!

Cuba lihat kpd politik Saifudin di Temerloh. Beliau Ahli P'men dan Timb.Ketua Bhg Umno di situ. Namun, jika ditinjau penerimaan grassroot terhadap beliau, nyata tak sama dgn rakyat hendakan pemimpin lain di situ. Saifudin bercita2 besar. Mustahil atas bukit sama ada dua ekor singa. Saifudin kena faham patutnya makna waktu yg tepat buat org yg tepat. Beliau bukan orgnya di Temerloh!

Mungkin Saifudin ada nasib baik sikit maka dilantik sebagai Timb.Menteri. Beliau gemar meracau di peringkat nasional utk memperlihatkan kononnya beliaulah kuat bekerja dan disukai pemimpin atasan. Biar pun hakikatnya di kawasan dia rakyat dah lama meloya nak termuntah dgn sikap dan politik beliau.

Sikap lebih sudu dari kuah terserlah dari awal tapi adakah pemimpin atasan melihat ini kpd Saifudin?

Anonymous said...

satu cara nak rosakkan bangsa melayu.. mana ada pelajar bangsa lain berdemotrasi.. buat hal semua pelajar melayu.. da mak bapak tu papa kedana.. pinjam bank/PTPTN belajar.. da keja semua tak mahu lunas.. bayar.. semua nak Free.. bila tak dpt keja kutuk kerajaan.. gi la minta keja di kedah/kelantan/selangor.. ni tak jugak nak keja kerajaan pusat..Bila keja pulak semua benda yg dulunya dikutuk nya haram di sebatnya.,..Memnteri ni kita org da kata dalam bolg tak la layan mangkoko ni.. kita belajar dulu pun sama..tengok mangkok yg anti kerajaan..semua nak free.. sampaikan burit haram pun nak free...

Anonymous said...

kadang2 aku pelik dgan bloger dan stgah pemikiran org umno ni.. bila ada menteri ke atau org umno bercakap tentang kebaikan, tentang reformasi tentang ketelusan mesti akan di blaklist dan akan dihentam macam ni. apa semua tu hanya pemabnagkang je ke yang layak bercakap, apa kita dalam umno ni tk blh cakap mcmtu ke? abis tkkn asyijk nk cakap benda yang rakyat jadi marah je.. mcm naikan harga minyak dan barang2, pembahagian projek2 je ke... tau tak kalau kita tak bercakap penmbangkang akan bercakap dan yang kena kita juga... tolong la positif sikit.. penat YAB Dato' seri najib bercakap sampai nampak urat dalam perhimpunan yang lepas tentang politik baru, dgar suara rakyat, dahulukan rakyat.. takkn kita buat pekak telinga je.. jangan menyokong membawa rebah... atau ada satu grandesign besar nak jatuh dato' najib macam paklah sekarang ni??? tlngla...

Anonymous said...

besar kemunkinan saifuddin ni agen a...war dlm kerajaan BN.