Sunday, July 3, 2011

BERANIKAH BERSHIT 'SERGAH' MEREKA ?




pendekar melayu semalam telah bermesyuarat.
hampir 3 jam mereka berbahas.
suara lantang kedengaran sampai ke luar bilik.


kata sepakat sudah dicapai.
kami akan pertahankan hak islam/melayu/negara sampai mati.


soalan ?
berani kah bershit sergah mereka di pintu istana negara nanti ?

67 comments:

daturaAINnoXia said...

inilah tujuan mengamalkan ilmu silat...
jika tidak semata mata...untuk mempertahankan agama bangsa dan negara

Anonymous said...

tumpang tanya, siapakah di sebelah kanan DS Ali Rustam (baju biru)?

Anonymous said...

kenapa perlu takut gn mereka???mereka bukan tuhan...mereka manusia sama shj dgn org lain...ilmu mereka yg ada pun dtg dr allah...dan bila2 masa saja allah blh tarik balik...jd jgn terlalu takbur sgt dgn ilmu yg dimiliki...

Anonymous said...

Anuar ibrahim
Allah pun dia tak takut
inikan pulak.....

Anonymous said...

anao 3.30
usah lah ko cakap allah
kalau allah sokong ko
dah lama anuar brahim tu jadi PM

Anonymous said...

Besih 2.0:Mahaguru Gayong Nasihat Omardin Ingat Allah

Kenyataan pendiri Pertubuhan Seni Silat Lincah Lincah Malaysia (PSSLM) Mahaguru Tan Sri Omar Din Mauju mengancam 300,000 rakyat yang dijangka menyertai perhimpunan aman pada 9 Julai di ibu negara ditegur sendiri oleh rakan seperguruannya.

Pengasas dan Guru Utama Pertubuhan Silat Seni Pusaka Gayong Malaysia, Cikgu Abdul Majid bin Mat Isa berkata, pengamal silat yang sebenar tidak akan bermegah-megah dengan ilmunya dan mengancam keselamatan orang lain, sebaliknya hanya mempergunakan ilmu yang dipelajari untuk manfaat agama, bangsa dan negara.

Malah, mana-mana pengamal silat yang dengan sengaja menakut-nakutkan orang lain untuk menunjukkan kekuatan, pasti akan menerima balasan daripada Allah.

"Orang yang hendak buat kacau kita tidak galakkan. Kalau mereka hendak tunjuk megah, Allah Taala akan bagi balasannya," ujarnya, dipetik dari blog Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Omardin berkata, "Sebagai pengamal silat, saya tidak boleh memberikan jaminan kami hanya akan melaung dan membantah sahaja. Jadi sekiranya tidak mahu perkara yang tidak diingini berlaku, lebih baik batalkan hasrat untuk menganjurkan perhimpunan haram tersebut."

Penangdaily difahamkan, Omardin mengeluarkan ugutan kepada Pengerusi Bersih, Ambiga Sreenevasan supaya menghentikan hasrat mengadakan perhimpunan aman tersebut kerana khuatir tidak dapat mengawal 'emosi' anak-anak didiknya jika mereka 'bertembung' pada perhimpunan itu nanti.

Kenyataan Omardin itu disiar akhbar milik Umno, Utusan Malaysia beberapa hari lalu.

Bercakap lebih lanjut, Cikgu Majid berpendapat tujuan Bersih adalah berhimpun secara aman untuk menuntut keadilan, justeru tidak ada sebab mana-mana pertubuhan silat memusuhi peserta himpunan itu.

"Kita tak berfikir yang mereka (Bersih) akan menimbulkan masalah. Kita tak anggap begitu. "Apa-apa tindakan yang kita mahu ambil hendaklah berpaksikan keadilan yang sebenarnya," kata Cikgu Majid.

Cikgu Majid juga memberi jaminan bahawa penuntut Silat Gayung Pusaka sendiri tidak akan mengancam dan menakut-nakutkan orang lain daripada menyertai mahupun menghindari perhimpunan tersebut.

"Saya pun tak akan izinkan anak-anak Gayung buat kacau pada perhimpunan begini," kata Cikgu Majid.

Cikgu Majid adalah Pengarah dan Gurulatih Utama Pusaka Gayong Malaysia dan masih mengekalkan gelaran 'Cikgu" walaupun beliau sendiri sebenarnya bertaraf seorang mahaguru dalam dunia persilatan.

Cikgu Majid adalah murid kanan pengasas Gayong Malaysia, Allahyarham Datuk Meor Abdul Rahman dan menuntut seni silat Melayu itu di Woodlands, Singapura.

Anonymous said...

anon 3.35
usahlah ko cakap allah
kalau allah sokong ko
dah lama anuar brahin jadi PM

Anonymous said...

kami sokong ayah cikgu majid

-GAYONG GOMBAK-

Anonymous said...

Kami sokong ayah guru omardin..
Kami tak sokong cikgu majid penakut... Nak tunggu sampai kepala sultan kena pijak pijak ke cikgu majid baru bertindak..? Cikgu.. Cikgu memang banyak sokong pee gay argghh ptuihhhh

Anonymous said...

Anon 3:43
Cakap je la.. Ko melayu bodoh yang sokong ambabiga Dan BerSHIT tak payah nak putar belit macam ketua ko.. Anuar kontol...

Anonymous said...

Mulai hari ini, anak-anak ku akan berhenti belajar ilmu silat mana-mana pun.

Rupa-rupanya tujuan untuk berpolitik juga.

Anonymous said...

utk makluman,mlm tadi ada foram perdana disebuah masjid daerah kapar klg tempat org kuat yb rahman palil.tajuk foram jauhi zina,cukup menarik.dlm sesi soal jwb ada seorang hamba Allah bertanye pd salah seorang ahli panel,mungkin jga hamba Allah ini maukan penjelasan disbbkan adanya isu semasa,soalanya dizaman yg serba moden ini ada apakah pandangan ahli panel cctv sebagai bahan bukti jika tak ada 4 saksi.ahli panel menjawab tetapi secara pandangan peribadi bukan hukum,bolih tetapi cuma sebahagian dari bahan bukti.perlu 4 org saksi yg tidak fasik.ok panel memberi satu contoh,olih kerana negara mmg maju/moden,pernah tengok siaran secara langsung solat jumaat di kaca tv.soalan penal bolihkah seorang lelaki muslim tak perlu pergi kemasjid cuma dgn mengikut imam siaran langsung .sah atau tidak dgn hanya mengikut iman siaran langsung dari masjid...cuba bandingkan dgn isu cctv sebagai bukti....bolihkah kita mengatakan ALLAH tidak adil jika perlu mendapatkan 4 org saksi yg tidak fasik utk pertuduhan zina.

Anonymous said...

Kami adalah orang-orang yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .


.

kingnek said...

Zaman Rasulullah, disuruh belajar cara berperang seperti naik kuda, memanah dan lain2. seperti silat, mereka belajar untuk digunakan jika Islam dicabar dan sekarang ini masa mereka akan menggunakannya, ini adalah fisabilillah

man on da street said...

Kalu nak sokong siapa pun itu lah hak anda sekelian. Akan tetapi pabila hak ugama dan kepentingan kaum Melayu di perkotak katikkan olih kaum asing dan telah terbukti asal usul nya pendatang, apa lagi lu mau cerita? Masih lagi mau berlembut, macam pemimpin zaman dolu dolu, tak pa , tak pa, sabaq, sabaq , sampai satu pulau hak melayu , terbukti dalam sejarah ,sampai ke la ni , melayu dok merempat di bumi sendiri.Itu ada lah kaum kerabat kita, saudara mara kita! Tak malu kah ,seagama kita , sanak saudara kita di seberang sana di hina sedemikian rupa? mau macam tu ka syeh???? Sejarah mengulangi lagi pabila kita kehilangan Pulau Batu Putih, yang ketinggalan serpihan batu ,bangga kah kita dapat batu, batu? cuba ingat dan "feel" macam mana almarhum Sultan Johor amat murka pabila tanah jajahan beliau telah kehilangan olih kecuaian rakyat MALAYSIA, Melayu sendiri. Harap jangan lah ada "KITOL" di dalam sistem pentadbiran , bermuka muka tetapi lemah untuk mentadbir!Apa cerita carigali minyak antara sempadan Sarawak dan Brunei, bukan kah minyak itu di tanah jajahan Malaysia, mengapa di compromise olih pentadbir negara Malaysia dahulu? Sini ada satu lagi cerita tentang "intrusion of Malaysian airspace" by the neighbouring country. Senyap aja ? tak kan tak tak nak sound sikit bro?Show your facts, sekurang kurang nya , counter lah balik! nampak nya kita selalu nak mengalah, itu lah kelemahan kaum kita, yakni , MELAYU! Selalu nak mengalah, Isu ayer pun kita menyerah, isu jambatan bengkok pun kita menyerah, bahkan parti ciplak dari seberang pun seakan akan kita menyerah , apa ni bro . Kadangkala ada baik nya juga Bersih ni, supaya kita, Melayu ni sedar akan kelemahan diri kita. Kita ni selalu hidup di dalam comfort zone, konon? Ya kah begitu, cuba berkerja dengan syarikat yang di terajui olih orang asing, tak kira bangsa apa , atau negara apa, kaum kita setinggi mana kah pangkat anda? Saya tidak akan menyokong " Street Rebellion" olih kerana ini akan menimbulkan keganasan . What comes around goes around, its a spinning wheel. Tak kan lu ketuk kepala gua , gua mau diam? Lebih buruk lagi , gua akan balas , itu jam lu sendiri mau ingat la!

pemerhati said...

woit..apasal korang dari puak omardin dan majid nak gaduh? bukan smlm dah keluar statement ke kata tu hanya nak laga2 kan cikgu omardin dan cikgu majid? kedua2 cikgu silat ni dgn clear tak sokong BESRSHIT TU! ke...ni pencacai upahan nak bikin panas?? Best dapat upah? lepas ni boleh la makan dominos pakai duit haram tu.

" Anonymous said...
kenapa perlu takut gn mereka???mereka bukan tuhan...mereka manusia sama shj dgn org lain...ilmu mereka yg ada pun dtg dr allah...dan bila2 masa saja allah blh tarik balik...jd jgn terlalu takbur sgt dgn ilmu yg dimiliki..."

ceh..ceh..ceh...sekor lagi pencacai sudah mari..kali ni guna kalimah Allah..approach lembut lah tu..mmg lah ilmu tu hak Allah..tapi salah satu tujuan Allah adakan ilmu tu adalah untuk melindungi agama. Jadi tak salah langsung untuk kita gunakan hak Allah ni untuk mempertahankan kesucian agama kita.

Anonymous said...

Kita sokong pendekar melayu terbilang.. sapa buat kacau ..kita hentam .. demi untuk memakmorkan negara dan jugak demi utk keamanan drpd d ganggu gugat petualang dan anasir2 CELAKA. Omar Din jgn tunduk pada mereka.. langkah lah dngan penuh semangat kemelayuan ..kita sebenarnya pendekar .. brpantang maut sebelum undur.. Tunjuk kan lah pada mereka .. kesabaran pendekar ada batasnya.. jgn cuba jolok sarang tebuan .. nescaya buruk padahnya.

Pedulikan pada mereka yg hanya pandai bercakap tapi kosong dlm tindakan... macam pondan tua.. Buat semak jaa...

Anonymous said...

hahahah tetiba ada sorang paria bentina nak jadi pejuang demokrsi....hahaha...apa kes dgn kelantan,kedah, penang dan selangor.....pembangkung dah menang..kan..agaknyer paria betina nak semua pembangkung menang baru pilahraya jadi bersih...hahahaha mcm betul2 cerita tamil....dah dahlah...penyokong bersih penyokong murtad

Anonymous said...

Cilaka punya melayu yang menyokong Aminga Tambi Paria Gatal lu ingat lu sokong dia lu boleh dpat puki dia kah? Kalau itu puki Amenga kangkang pun tak sudi nak tengok, dah muka macam babi kering ada hati nak buat bersih, bersihlah lu punya muka dulu yang dah macan mak Limah balik rumah.

tobeng said...

Kes gunakan nama cikgu majid ke nama qardhawi ke nama harun din ke kemudian diputar-belit memang mainan media lahanat keadilan.

Takkan tak ingat,baru lagi,media keadilan kata harun din cakap haram baca utusan,sekali harun din sendiri keluar statement dia tak pernah cakap macam tu sedangkan dia sendiri pun baca utusan.Ini kerja dajal nak putar-belit dan laga2kan Melayu.

Cikgu Majid memang tak datang tapi wakilnya ada datang dan sama2 sepakat menentang perhimpunan bullshit ni.

Omar Din sendiri bagitau dia baru telefon cikgu majid bertanyakan ttg statement yg dikatakan dikeluarkan oleh cikgu majid konon2nya menyokong bullshit 2.0 dan Cikgu majid menafikannya.

Sebenarnya wakil media keadilan mmg putar belit cerita.Kalau kita perhatikan betul2 statement cikgu majid tu statement neutral untuk tak malukan wakil keadilan yg datang bertanya tapi media lahanat ni sengaja tulis laporan sedemikian rupa supaya nampak seolah2 cikgu majid menyokong bullshit.

Anonymous said...

apa yang BERSIH si AMBIGA tu...org yang x mandi wajib macam tu yang PAS dan PKR nak jadikan TUAN?

tolonglah wahai MELAYU..banyak cara lain yang lebih baek dari ini, kalau nak BERSIH sangat, bersihkan HATI tu dulu la, tak pun BERSIH kan PULAU PINANG dan SELANGOR tu..

Anonymous said...

org MELAYU yg nak sertai BERSIH tu silakan lah...tapi ingat!!

kalau musnah peradaban BANGSA MELAYU di TANAH MELAYU ini hanya kerana ketaksuban kalian terhadap PEMIMPIN yang salah, NAMA KALIAN tercatat dalam sejarah ke tahap paling HINA!

what YOU give, YOU will get BACK~~amin.

Abu Garcia said...

Jom kita tunggu puak Bersih dgn dewa Amiga depa. Kita tunggu depa depan istana negara.

Kita tengok sama ada puak ajaran sesat PAS, rakan komunis depa serta sahabat ateis depa tu berani tak mai rapat.

Cakap banyak tarak punya ....

tentera selempang merah said...

bangkit lah wahai pejuang pejuang, mari bersama kami kita tentang habis habisan pengkhianat pengkhianat ini, iniadalah perjuangan mulia dan menhapuskan mereka halal syarie.

Anonymous said...

orang-orang kafir yang tidak mengancam kesejahteraan dan keharmonian Islam..harus kita buat kawan.tetapi orang-orang kafir yang sudah berani mengancam kesucian agama Islam..jangan tunggu lagi..PERANGI MEREKA.

Anonymous said...

rasa macam tak sabar nak tunggu 9hb nanti ... sebab pihak-pihak yang masuk "bertanding" bertambah dari sehari-hari ...

PIHAK BERKECUALI

di satu pihak, kita ada PDRM. akan ada FRU, polis preman,PGA. aku excited pasal PGA ada sebab ini memang elemen tempur PDRM.

di samping itu, ATM pun nak tumpang sekali. kurang-kurang akan ada 3 atau 4 batalion yang terbabit di kawasan Istana Negara. Itu belum masuk yang berkawal di setiap pintu masuk KL. (1 battalion ada 1300 org tentera)

PIHAK ANTI BERSIH

kita ada pula kumpulan pendekar dan pesilat melayu yang katanya berjumlah sekitar 400,000 org. tapi rasanya hanya sebahagian dan dianggarkan lebih kurang 20,000 akan menanti di kawasan dataran merdeka. yang lain dengarnya bersedia di merata tanahair untuk menghadapi sebarang demontrasi lain.

lepas tu, kita ada angkatan dari PERKASA. dengarnya ada ratusan ribu pengikut samada dari UMNO, parti-parti politik, NGO-NGO melayu dan Islam. Anggar kehadiran, sekitar 100 ribu orang.

Di samping itu, ada PEMUDA UMNO yang bersungguh-sungguh untuk turut serta. dari beberapa perhimpunan di pulau pinang, KL, Ipoh, mereka sudah menunjukkan kemampuan mereka. Kekuatan mereka sekitar 100 ribu orang.

PIHAK BERSIH

mereka membayangkan di pihak mereka akan ada seramai 300 ribu pengikut yang turun ke KL. rasanya angka itu terlalu besar, tetapi rasanya sekitar 100 ribu akan hadir.

KESIMPULAN

Memang meriah, lebih-lebih lagi jika keadaan menjadi tidak terkawal. jika terjadi kekecohan nanti, rasanya orang akan melupakan tentang kehebatan dataran tahrir atau dataran tiananmen, sebab dataran merdeka akan lebih dikenali disebabkan begitu ramai manusia yang terbabit.


p/s : Hindraf telah menyuarakan penarikan mereka dari demontrasi ini mungkin memandangkan kekuatan mereka tidak seramai pihak-pihak lain. kemungkinan sejumlah mereka akan diserap di dalam kem BERSIH.

Anonymous said...

Nak buat apa berjuang pertahan bangsa melayu, bukan ada Allah janji apa2 keuntungan di akhirat pun.

Apa yg dah orang melayu buat yg boleh dibangga? Dengan berapa kerat korporat melayu yg dinaungi pembesar UMNO?

Yg dok sokong UMNO dalam ni pun entah reti ke tidak fardhu ain. Faham ke tidak Islam, tapi melalak sakan pasal bangsa.

Tahun 80an, Penang sape perintah? Lim Guan Eng ke? Apa jadi dengan kg2 melayu di Tg Tokong, Tg Bungah, Batu Feringgi, Telok Bahang? Pegi mana org2 melayu bila kg depa tergadai dek buatan usaha orang2 UMNO? Merempat di sik, baling, sungai petani. Waktu tu hampa pun kanyiaq lagi, tak reti apa pasal politik pun.

Blog ni kalau nak bagi ada integriti, bagi la hujah yg membina minda. Bukan hujah sampah !!

Anonymous said...

anons 6;39 kesian, yang hang merampuih tak tentu hala tu pasai apa,bagi laaa hujah,yang kanyiak tu waktu itu bukan laaa ni..

Anonymous said...

Anon 6.39PM

Hujah membina minda???. ha3..pi mammpos dgn hujah membina minda utk korang. hujah sampahpun korang x layak terima. koarng cuma akan manjilat hujah Taik sahaja yg mana langau hijau suka hinggap! x payah nak ckp pasal bukti. apa bukti yg korang bagi semua PENIPU, FITNAH JAHAT, POOSINGH, Putar alam!. Jgn memandai2 nak bg fakta. Ptuihh!!

Dot said...

biaq pila ka anon 6:29 tu,

dia tak bahagia & gumbira berada di bawah BN tapi bahagia & seronok sangat di buli lge dap & melayu pr redho menerima sebarang ketetapan dari ulul amri yg mrk cintai. esok2 kita tengok anak cucu dia sendiri nak kata apa plak!

Anonymous said...

anon 6.39

ko cuma fikir kekayaan ug konon dikaut oleh PEMIMPIN UMNO...TAPI ko ada fikir KEKAYAAN pemimpin DAP, PKR dan PAS yang dikaut di 5 NEGERI tu..otak ada tapi pikir separuh2 je..ngok!!

Anonymous said...

LIM GUAN ENG NAK HARAMKAN SILAT..
http://1.bp.blogspot.com/_5diJt7VjMV4/SybXMOowK8I/AAAAAAAAA-Q/9qfSh5kX9Z4/s1600-h/Haramkan+Silat.bmp

Anonymous said...

LIM GUAN ENG NAK HARAMKAN SILAT..
http://1.bp.blogspot.com/_5diJt7VjMV4/SybXMOowK8I/AAAAAAAAA-Q/9qfSh5kX9Z4/s1600-h/Haramkan+Silat.bmp

Anonymous said...

Sokong Melayu, Melayu tu Islam. Sokong Anbabiga dia lembu.

PAS & PKR melayu bukan lembu tapi BABI.

Anonymous said...

PAS & Melayu PKR memang BABI.

Anonymous said...

Tok Guru Silat Cekak Ust Hanafi ada turun? hari tu dia bgtau tak benarkan anak murid dia turun tentang BerShit!

Anonymous said...

Anon 8.24,bukti mana bukti?Cakap semua org boleh cakap.

Yg penting pesaka mewakili suara majoriti pertbuhan silat dah ambil keputusan untuk menentang pelesit 2.0.Cerita banyak tadak.

Anonymous said...

Ak xrs jd pnyokong n pmbangkang BERSIH ni bagus..bt masa ni jgn pilih mn2..tguuu..kta tgk nnt..klu btul scara bek kta biarkn..klu slah,ni dh mncemarkn kdaulatan agama n negara..akan kita btindak..kitai abis2 y salah..

Anonymous said...

anon 6.39

Nak buat apa berjuang pertahan bangsa melayu, bukan ada Allah janji apa2 keuntungan di akhirat pun.

betul tu ..tapi

Nak buat apa berjuang pertahan anwar berahim , ambiga, nik aziz, bukan ada Allah janji apa2 keuntungan di akhirat pun juga.

Melayu Perak said...

anon 6.39 pm....

aku dah kata orang macam ni tau merungut tak tentu pasal...suruh tunjukkan bukti atas rungutan tu tak nak pulak...

kemudian salah kan orang atas kebodohan sendiri...

pasal salah orang kongkek ada dalam video pun nak menyalak..

entah apa yang diperjuangkannya..

orang berjuang atas kebenaran,agama,bangsa....

ni tidak dok tau merungut tak tentu pasal....kalau kau betul tunjukkan lah bukti...bagi orang bukak mata....

Anonymous said...

ILMU AMBIGA LEBIH TINGGI DARI GURU2 SILAT.. SIMPAN LAR SILAT Tu.. DAH TAK SESUAI DGN ZAMAN !!!

Anonymous said...

Ilmu apa wei? ilmu memperbongokkan PAS ke. itu kami tau x perlu khabaq. PAS ngan sesapapun mmg ngooooook memanjang, lagi2 ngan DAPigs.

BERSIH sokong MURTAD said...

Ilmu Ambiga lebih kuat? Ilmu yg diberi Allah, Ilmu dunia semata-mata.
Ambiga pendokong gerakan menyokong MURTAD.

Di belakang BERSIH adalah golongan kafirun dan munafiqun yang menyokong MURTAD!

Anonymous said...

DIA BERIJAZAH UNDANG2 YA SHEh!.. TOK GURU SILAT TU.. APA YG DiA ADA?.. KAU ORANG DAH TERLEPAS TREN LAR.. SILAT DAH KETINGGALAN..

Anonymous said...

pemerhati 4:37

woi...aku adalah anak majlis gelanggang gurun di bwh pimpinan ayah jebat...kami disini memang 100% menentang statement mahaguru omardin yg terlalu angkuh...apa yg dikata ayah guru cikgu majid adalah benar...kamu yg pembohong wahai si pemerhati...!!!

Anonymous said...

Ijazah undang2 ilmu dunia la bahalol..BErjuta org ada. Kawan aku pun ramai ada ijazah undang2.

Pesilat ada ilmu dunia akhirat.

Apa yang si pejuang Islam bebas MURTAD AMBABIGA ni ada??

Anonymous said...

jgn percaya kata Anon 1.29PM. skrg ni sapa2 pun bleh jd anak majlis gelanggang itu ini. setakat tulisan KOTOR begini sapa2 boleh buat. kasi kuis dlm jamban!

Anonymous said...

Memang ramai ada lulusan Undang2.. termasuk kawan hang.. Tetapi apakah mereka setanding Wanita yg berani dan bergaya saperti Ambiga?,, Engkau tiada Ilmu dunia dan akhirat ker?.. . Tak usah nak temberang lar.. Guru Silat dgn Tok Moh lebih kurang jer..

tentera selempang merah said...

Sorry la pesilat2..aku ubah pendiriaan aku..aku benci same prebet ali rustam..lupe plak aku yg die mkn rasuah..hehe

Anonymous said...

hati pork nik,hati anu war,hati mat sabun,hati jijah,hati izzah,hati sialan yg lain kotor,mana ada bersihnya,yg hati kafir harbi dap,pkr dll sah lah kotor dan jijiknya.

Anonymous said...

Ramai gok orang Melayu/Islam jadi menjilat p***** AmPIGa yg sememangnya secara terang2an anti Melayu dan Islam...

Penjilat2 nilah musuh dlm selimut yg perlu kita hapuskan. Ayoh saudar2ku bertindaklah sekarang untuk, sebelum nasi menjadi bubur.

Anonymous said...

Beta juga menyeru kepada pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan kepada rakyat secara adil dan bijaksana dan yang pentingnya Beta selaku Yang di-Pertuan Agong tidak mahu melihat negara bermasyarakat majmuk ini berada di dalam keadaan bermusuhan sesama sendiri ataupun sebahagian rakyatnya bermusuh dengan kerajaan atas apa jua alasan pun.

Anonymous said...

Melayu suka benda free atau yg murah.. MELAYU MUDAH DIBELI...!!!

Servant of God said...

Hmm... aku nak tanya sikit penyokong2 tegar Anwar al-Juburi.

Kenapa korang percaya sangat dia tuh baik haa? Kenapa korang percaya sangat dia tu beriman?

Korang tak nampak ke dia tuh pensyirik?

Siap ada sorang mamat tuh kata, kalau kita sokong Allah, dah lama anwar jadi PM?

Oii.. Anwar tuh pensyirik, wahai baghal. Tak sedar lagi ke?

zat said...

Bersih tak de sentuh pasal agama atau melayu..ia hanyalah satu pergerakan utk membaiki lg demokrasi di negara kita.

Kalau pilihanraya bersih & UMNO mng kan lebih elok...so apasal takut? r u saying selama ni UMNO menang sbb menipu?..terima aje lah 8 tuntutan tu kan senang..

Yg mat silat ni plak aku tak paham..sapa yg nk pegi serang Tuanku..paling kuat dia org smpai luar gate istana serah memo ke seorg pegawai..tu je

saya respect org pandai bersilat ni..sbb bagi saya mereka tempat sy yg tak pandai bersilat ni berlindung bila kecemasan..tp bila dia nk pakai skill dia utk belasah org yg tk sehaluan dgn dia then i get nervous..

Anonymous said...

Kalau takat nak cerita Bersih ni bagus sgt,suma manifesto parti2 dan NGO2 di Malaysia ni bagus....Tapi kenapa nak huru harakan negara ngan buat demo jalanan ...Buatlah kat stadium....Ni maknanya ada muslihat yg tersembunyi disebalik Bersih ni...Dah tu pulak ketuanya peguam penyokong murtad....Camna aku nak caya diorang ni....Ni lah geng2 PR,pasal nak jatuhkan kerajaan segala cara jadi halal termasuk jual agama sendiri....Piiiraahhh!!!

Anonymous said...

amBABIga itu Proxy Al Juburi aja.. Kita seakan-akan lupa pada AlJUburi.. Setiap Kali Nak hadir Bicara ada ada sahaja perhimpunan utk kalih rakyat daripada mendengar Kes Liwat dia tu....Kerajaan kena tegas. Peliwat lain di rampas pasportnya..dinafikan hak haknya manakala SiJuburi ni bebas kesana kesiani kenapa?...oop masa sijuburi dibebaskan era 2004 PM Samdol...so hakim pun terpaksa lah ikut telunjuk diatu..samdol kata dia tak masuk campur urusan mahkamah..leh cayakah.. ramai di bawah sisni mempertikaikannya...sebab samdol tak trau apa-apa dan leh gunak oleh aljuburi and the geng...

Anonymous said...

pasal bangsa aku sendiri hak aku tergadai,hak aku diperlekehkan,aku dipersendakan oleh bangsa yng tak pernah nak sedar sapa mereka di tanah bangsa aku...

Melayu Perak said...

zat...

pasal bersih 2.0 tu penganjurnya AMBIGA...

ko tak tau ke Ambiga lamyer bekas presiden bar council yang...

1.menyokong IFC=inter faith council
2.menyokong lina joy murtad
3.menyokong pluralisme
4.menyokong puak kristian berjuang guna nama Allah dalam bible MELAYU
5.menyokong dipinda undang-undang mengenai Murtad dalam Islam
6.tidak menyokong undang-undang syariah
7.menyokong peguam bukan islam dalam mahkamah syariah
8.menyokong dipinda perlembagaan tentang akta 153
9.menyokong anti ketuanan melayu

dan banyak lqgi yang bertentangan dengan islam dan melayu...

itu sebab kami tak sokong BERSHIT 2.0...kita hanya akan memberi kuasa kepada AMBIGA...kononya rakyat dibelakang ambiga

Anonymous said...

Tak diterima Allah orang yang mati kerana berjuang atas assobiyyah perkauman(racist) atau kewilayahan .... perjuangan palsu yang dipamirkan sebagai patriotik/ nasionalis oleh penjajah kuffar Barat.... mereka sanjung para pejuang nasionalis kerana dapat merobohkan kuasa khalifah Islam terakhir Turki.. Barat melemahkan Islam melalui "pecah & perintah" -- segala bentuk perjuangan Islam syumul & universal dalam masyarkat majmuk sangat dicurigai.

berangan handal said...

Empat guru silat maut, 5 lagi cedera dalam nahas van
21/03/2011 10:42am

Oleh SAFINA RAMLI

PENDANG 21 Mac – Empat guru silat maut, manakala lima lagi cedera dalam satu kemalangan yang melibatkan sebuah van kira kira pukul 3.30 awal pagi tadi.

Mangsa yang terbunuh ialah Ahmad Ismail , 60-an, Johari Darus, 65, Jumaat @ Saad Mat Akhir, 65, dan Sudin Deris, 65.

Mangsa-mangsa yang cedera pula dirawat di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar. – Utusan

Melayu Perak said...

anon 6.17 pm....

dah tu pas perjuang atas apa..

ko ni dah bangang,gampang pulak...

Melayu Perak said...

bagi dalil dan nas dari al-quran dan hadith yang kata perjuang assobiyah tak diterima oleh Allah dan mati jadi kafir....

jangan pandai mengeluarkan komen yang ko tak pasti betul atau tidak mengikut nas

Melayu Perak said...

selagi kerajaan yang ada sekarang yang ko kata assobiyah tuh...walaupun terang negara islam...tak melanggar hukum Allah swt selagi itulah kita wajib taat sebagai ulul amri sebagaimana dalam al-quran dan hadith...

zat said...

Melayu Perak

simple je soalan saya..kat mana ada tulis Bersih ni menyokong bende dlm senarai anda itu..

kalau ada sila tunjukkan.

Melayu Perak said...

ko ni betul lah baghal...zat...

memang tak ada dalam bershit 2.0 pasal aku tulis kesalahan ambiga kepada umat islam dan melayu...

dah ketuanya melakukan 9 perkara yang aku liskan tuh...ko nak jugak sokong apa yang dia buat...walaupun perkara tu betul...orang melayu kata kalau tok guru kencing berdiri anak murid kencing berlari...

Anonymous said...

Cilaka lakhanat durjana cuba lagakan orang-orang silat.

Kalau pengecut tu ada di depan, akan ku beri kan sebijik