Tuesday, January 31, 2012

KRISIS MERUNCING :GILIRAN PARLIMEN SUBANG GOYANG !

krisis ketidakpercayaan rakyat selangor terhadap pakatan makin memuncak.


setiap sudut terserlah ketidakpuasan hati. kini giliran masyarakat india subang tak sabar untuk melongkangkan sivarasa. ahli parlimen pkr tak boleh pakai, alternatif terakhir yb bushro adun paya jaras gak yang tolong rakyat..inilah dia BN !





38 comments:

Anonymous said...

u org india kena ingat ini sampai mati la... bangsa u sendiri kasi tipu sama u org. kalu pru13 nanti kasi undi lagi la. lg satu round blh kina tipu juga... u worang mmg kasi padan muka saja... skrg minta sama BN sama melayu juga mau kasi tolong. kasi pangkah lagilah itu PR bnyak baik bukannn...

kalu tarak bilajar juga dey... kasi malu sama kaum saja. nanti undi kasi ajarlah!

Nok said...

bukan tipu tapi janji pembangkang...sat lagi puak2 haprak ni akan kata ini semua keje2 BN...atau itu janji k;jaan terdahulu.....cayalah

begitu lah rakyat terus kena tipu keh keh keh.....undi lagi PKR/PAS alamat terus kena tipu.....dasar pembangkang...itu pun ada org india percaya janji2 manis pembangkang haramjadah ni ...melayu dah tentu kena tipu hidup2 oleh imam mahadi dan nik aziz nabi pasang siap...

kingnek said...

bro GAP, ini lain dari topik, tapi boleh tahu, bila GAP akan siarkan video Hassan Ali di Shah Alam semalam? Terima Kasih!

FIRST FORCE said...

Ni adalah mainan DESPERADO BNUMNO yg sudah PANIK akan diBNUM pada PRU 13 nanti..Mula lah main sentimen India bantai India..!!

Bukan kita tak tau trick2 2nd Force ie BNUMNO TIPU2 Rakayt..!!!

Anonymous said...

Ayoyoyo.... itu syeikh pandy kutty Nuar Brahim tarak mau tolong ka??? Sivarasah ape mau tolong...??? Tolong TIPU lagi ada la.....

Tolong beri rumah di PLANET PLUTO....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Kaum india lebih mempercayai Umno untuk membela nasib mereka berbanding Pkr, Mic dan lain2.

Anonymous said...

GAP ini article yg gue baru dapat dari Indonesia... apa lu nak comment..???

"By Ahmad Cholis Hamzah, MSc"

Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13 di Malaysia sudah dekat waktunya dan akan merupakan masa yang critical bagi para pemimpin partai politik Malaysia yang akan terlibat dalam Pilihan Raya itu, terutama antara pemimpin partai berkuasa UMNO dan pemimpin partai-partai oposisi – atau pembangkang di Malaysia. Figur Datuk Seri Anwar Ibrahim saat ini termasuk salah satu pemimpin Malaysia yang akan menghadapi pertarungan penting yang akan membawa sejarah Malaysia kedepannya.

Bagi khalayak ramai di Indonesia sosok Datuk Seri Anwar Ibrahim yang lebih dikenal sebagai Pak Anwar Ibrahim bukanlah figur asing, karena sejak muda belia ketika menjadi aktivis Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia dia sudah sering ke Indonesia. Bahkan pada tahun 1967 dan Pak Anwar Ibrahim pernah mengikuti training per-kaderan HMI (Himpunan Mahasiswa Islam) di Pekalongan Jawa Tengah. Pada waktu itu HMI di pimpin oleh almarhum Nur Cholis Majid. Karena itu jangan heran kalau sampai sekarang dia memiliki banyak teman di Indonesia terutama para alumni HMI seperti Jusuf Kalla (mantan Wakil Presiden), Prof. Amin Rais (mantan Ketua Majelis Permusyawaratan Rakyat atau MPR), Fahmi Idris (mantan Menteri Perindustrian), Almarhum Ekky Syahrudin (mantan Duta Besar Indonesia untuk Kanada) dan Almarhum Imaduddin atau Bang Imad (dosen di Institut Teknologi Bandung-ITB) dan lain-lainnya.

Banyak teman-teman Pak Anwar Ibrahim mantan aktivis HMI itu yang menjadi menteri pada jaman Suharto dan pada jaman reformasi ini. Sebagian besar teman-teman Pak Anwar Ibrahim juga pengurus partai Golkar yang pernah berkuasa dan memudahkan bagi Pak Anwar ketika masih di UMNO untuk melakukan hubungan intensif dengan partai Golkar.

Kedekatannya dengan beberapa tokoh aktivis mahasiswa Islam maupun Indonesia juga menjadi kritikan pihak-pihak yang tidak senang pada Datuk Anwar Ibrahim, sampai-sampai di tuduh sebagai “antek Indonesia” karena selalu “membela Indonesia” dalam setiap kunjungannya ke Indonesia.

Tentu belum diketahui pasti peluang Datuk Anwar dalam Pilihan Raya Umum itu, karena dia harus berhadapan dengan partai UMNO yang mirip dengan Golkar di Indonesia. Partai yang memiliki pengalaman panjang dan network yang rapi dari kota besar atau Bandar sampai ke desa-desa dan kampung-kampung. Partai UMNO juga memiliki kader yang memiliki track record yang panjang juga.

Di Indonesia ada perilaku pemilih atau voters’ behavior yang menarik, para pemilih di desa-desa atau bahkan di kota-kota lebih memilih figur daripada program partai. Karena itu Presiden SBY berhasil menang dua kali pemilihan presiden karena pemilih senang dengan figur SBY. Orang Jawa yang memiliki postur tubuh tinggi dan bicaranya tidak meledak-ledak. Walaupun political machinery Partai Demokrat – Partainya SBY tidak berjalan, tapi SBY tetap menang – karena voters lebih memilih figur bukan program partai. Mereka memilih SBY karena bersimpati pada SBY sebagai korban politik yang “di dzolimi” penguasa waktu itu.

Kita tidak tahu apakah pemilih Malaysia memiliki karakter yang sama dengan yang ada di Indonesia, sehingga memilih fugur Datur Anwar Ibrahim sebagai figur yang diharapkan Malaysia kedepan, dan sebagai figur yang juga menjadi korban penguasa. Saya tentu bukan expert atau pakar dalam politik Malaysia, namun tentu partai pendukung Datuk Seri Anwar Ibrahim yaitu Democrat Action Party (DAP), PAS dan PKR sudah memiliki strategi yang jitu dalam menghadapi lawan yang sudah berpengalaman. Mereka juga sudah mafhum bahwa UMNO memiliki jaringan yang luas di negeri jiran ini.

Wallahualam.

*) Ahmad Cholis Hamzah, MSc, alumni University of London dan Universitas Airlangga Surabaya, dan sekarang dosen STIE PERBANAS Surabaya.

Anonymous said...

asal bukan DAP PKR PAS..... aku sokong,,,,,

Anonymous said...

asal bukan Fuckatan..... aku sokong.....

FIRST FORCE said...

GAP,dont be a nerd! be a gentleman!

Takut ke kpd komen gua??

Mana sense of democracy in u,man??

Lain kali,jangan padam lah komen kita orang....

Comprende...!!

X-UMNO MEN said...

57 mogok lapar...

AUTA KELING BNUMNO aje tu..!!

Baca Komen PRU 13 dari seberang..;
"namun tentu partai pendukung Datuk Seri Anwar Ibrahim yaitu Democrat Action Party (DAP), PAS dan PKR sudah memiliki strategi yang jitu dalam menghadapi lawan yang sudah berpengalaman.":Ahmad Cholis Hamzah,Surabaya.

OLEH kerana ada rasa2 nak KALAH pada PRU 13,maka mula lah penipuan BNUMNO,yg akan diBNUM(benam) habis2an nanti....RAKYAT sudah sedar PENIPUAN BNUMNO,MENANG CARA MENGELAT,MEMERINTAH cara HARAM!!

TAKDE CONSCIENCE KE...?????

Anonymous said...

ko la bodoh x umno.... aljuburit kote dah bercabang ... lidah pun bercabang.... ko pindah jer la duduk israel dengan dia nanti.. nescaya terbarai bontot ko...

Anonymous said...

kurangkan kerusi MIC untuk kebaikan...

aku tak harap yg puak MIC nak buat keja...

dah nampak jenis lidah bercabang sejak akhir2 ni...

sebab aku kata lidah bercabang ialah mereka ni lebih banyak berdiam diri dari mempertahankan rakan sekomponen..

jenis mcm ni buat keja kurang tapi nak bertanding org lain dah meluat nak undi MIC...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Ayoma ayopa!..tatak sombong ada mali ka

Anonymous said...

Aku Sokong UMNO!!

Kalau betol UMNO mengelat aku tak kesah asalkan UMNO menang!!

Lebih baik daripada Pembangkang2 yang ada skarang semua Bangsat tak boleh pakai langsong!!

Anonymous said...

10;22pm

Di Indonesia apa2 pun boleh di beli yng penting ongkosnya pak...

Mau di tulis Anwar Ibrahim pasti menang pd pru13 pun boleh klu itu..anunya.. di bagi yng lumayan...

Klu bapak Ahmad Cholis bisa melihat bideo ngentot Pak Anwar bersama chinadoll ya pasti gawat kerana tidak menyangka sama sekali kontol Pak Anuar gedi dan mirip celorek madura....!

Anonymous said...

Artikel dr indonesia tu adalah pndpt penulis shj. Dia blh tulis ikut suka dia la. Yg menentukan siapa yg akn menang dlm pru13 adalah rakyat msia yg celik, bijak dan tiidak mudah ditipu dgn janji kosong lagi. Suasana politik di indonesia dan trend berpolitik di sana x blh disamakan di msia....bgt jg dgn kehebatan Bapak presiden SBY tidak blh dibandingkan dgn bapak tu..jauh beza tu bang...sbg pengundi formula kami sekeluarga mudah. Kami sekeluarga/saudara mara dlm 150 org akn pilih org yg lebih baik moralnya dr kami. So jwpnnya tak mgkn kami akn memilih seseorg yg berhdapan dgn pelbagai krisis moral. Itu hak kami.
Kalau calon bn x bermoral pun kami tolak apatah lg calon pmbgkang. Ini pandangan kami la...parti pmbgkng di msia blm cukup kuat utk mengalahkn bn yg ternyata terbukti berjaya memakmurkan
negara. Kami blm yakin pmbgkng mampu sediakan yg lebih baik dr yg bn sediakan. Km brsyukur dgn nikmat yg ada di bumi bertuah ini dan menjadi lubuk mencari rezeki org luar termasuk indonesia. Kalau org indonesia suka sangat dgn DSAI tu ajak lah dia bertanding di sana...blh menang tak. Blm tentu kan. Kalau ada pmimpin bn yg tidak berintegriti pun akn ditolak....jd mereka kena jaga sahsiah diri. Ingat rakyat msia MAJORITI adalah org yg cerdik. INGAT TU.

Anonymous said...

Aku sokong "ASAL BUKAN PAKATAN" haram, yg paling haramjadah dlm politik Malaysia.

Seteruk-teruk UMNO/BN, belum ada pemimpinnya yg 'melacurkan' AGAMA, mencerca dan mempersendakan BANGSA sendiri, serta memburukkan NEGARA sendiri dimata dunia.

Pakatan haramjadah hanya tahu mendidik pengikut2nya menjadi KURANG AJAR, PEMBERONTAK, PENDENDAM, PEMFITNAH, dan HIDUP GAYA SONGSANG. Songsang agama dan songsang penghidupan.

HIDUP UMNO ! HIDUP BN !

# Dah tak sanggup tengok muka AI, NA.

-- pencinta kebenaran --

Anonymous said...

Sape la Ahmad Cholis Hamzah tu?? Dari sibuk pasal negara orang, lebih baik pi ajar pemerintah Republik Indonesia sane macam mane nk majukan rakyat Indonesia sendiri.....

BODOH punye mamat yg copy & paste tu....

Anonymous said...

Mamat yg 'copy & paste' tu memanglah seorg rakyat Malaysia yg paling bodoh!

Kalau dia pandai berfikir, pasti dia berupaya membuat analisa sendiri.

ybbbbb said...

BROVO YB BN...

GUA HMPIR NANGIS...

BROVA. INI YB BN

CAKAP TARA LIWAT2 punya

xperlu cakap kosong punya....aaa

Anonymous said...

demo yg berak depan kdutaan mlaysia. di indon aritu sapa...org upahan dia latu....

skrg nk berak kat akbar plak ....berak la..sepuasnya..

Anonymous said...

Sapa suruh PANGKAH..lain kali jangan pangkal..bulatkan je..hehe

X-Suka TIPU TIPU said...

Anoneh 11.16pm,NAK MENANG ,MAIN MENGELAT??? emmm...HIDUP WAKIL2 RAKYAT TAK BERKAT....!!!

Ada lebih kurang 50 kerusi Parlimen,dimana majoritinya adalah tipis,iaitu kelebihan UNDI nya adalah KURANG dari 1000 undi....

Jadi,kalau BNUMNO main mengelat dalam pengagihan dan pencaturan pengundi aje,maka akan nampak seolah2 BNUMNO menang...!!!

Semalam 31/1/2012,Persuruhan Pilihanraya telah mengeluarkan 42000 nama dari senarai EC....

42000 undi kalau ditaburkan diantara 50 kerusi kawasan,WOI..!! 800 lebih undi satu kerusi...!!!

Banyak lah...PUNYA TIPU.....

TIPAH TERTIPU,TIPU TERTIPAH.......

Anonymous said...

ek eleh 4;04am


Dinihari ko meroyan sorng2!

PRU12 PR yang tak berdaftar tu menang
kerana adanya undi protes kepada BN dan undi kesian kpd MOSHE ANWAR DAYAN.Hari ini senarionya dah berubah.Beribu2 pengundi dah menyampah dan meluat dgn pakatan rakyat.Ko nie rabun buta ke tak nampak hari2 ada protes pada PR kihkihkih.Orang yng creat blog GAP ni pun dulu sokong AL Juburit la bro!Woitt mamat yng kenal perisik khas tentera dan SB polis tu tak bagi tau kat korng ke ?????.Refresh supaya ko tak lupa 8 pilhanraya kecil yng ke belakang ini di menangi oleh UMNO/BN la !


Setiap kali PRU/PRK mana pernah capai 100%.Peratus kedatangan mengundi antara 60%-80%.Bilangan pengundi berdaftar di Malaysia 10922139(2008)dan11381139(2010). LEBIH KURANG 2-3 JUTA ORNG TAK PERGI MENGUNDI BROO!
Yng perlu di fahamkan dngn ko punya kenyataan 42,000 yng kena delet tu adalah mereka yng dah meninggal dunia sejak pendaftaran bermula pd pilihanraya umum pertama di Malaysia 1959.
YANG PERLU KO INGAT DI TOLAK 42,000 ORNG MASIH ADA 2-3JUTA PENGUNDI BERDAFTAR YNG TAK PERGI MENGUNDI BERDASARKAN PERATUSAN YNG KELUAR MENGUNDI SETIAP KALI PRU!

Lain kali gunakn ko punya otak untk membuat analisa.Ko dengar ceramah AL Jubor memang kena jubor la jawabnya!

Selamat menunaikan solat subuh.


Pengundihantujembalang
hiiihiihiiihiihiiiii!!!!

Anonymous said...

10;22pm

Di Indonesia apa2 pun boleh di beli yng penting ongkosnya pak...

Mau di tulis Anwar Ibrahim pasti menang pd pru13 pun boleh klu itu..anunya.. di bagi yng lumayan...

Klu bapak Ahmad Cholis bisa melihat bideo ngentot Pak Anwar bersama chinadoll ya pasti gawat kerana tidak menyangka sama sekali kontol Pak Anuar gedi dan mirip celorek madura....!

January 31, 2012 11:25 PM

----------------------------------------------

IYA PAK KONTOL NYA BUKAN GEDIG SAJA MALAHAN MERENG JUGAK!!!

BAPAK2 INDON INI UDAH PASTI EDHAN MELIHAT AKSI PAK ANWAR AL-JUBURI ENDHAS KEREWAK MENGHENJUT PELACUR CINA ITU. TAMBAHAN LAGI BILA MELIHAT PELACUR YANG KELIHATAN BUAH BETIK NYA DAN SEDANG MENGGARU PUNGGUNG NYA!!

Anonymous said...

Anoneh 11.16pm,NAK MENANG ,MAIN MENGELAT??? emmm...HIDUP WAKIL2 RAKYAT TAK BERKAT....!!!

Ada lebih kurang 50 kerusi Parlimen,dimana majoritinya adalah tipis,iaitu kelebihan UNDI nya adalah KURANG dari 1000 undi....

Jadi,kalau BNUMNO main mengelat dalam pengagihan dan pencaturan pengundi aje,maka akan nampak seolah2 BNUMNO menang...!!!

Semalam 31/1/2012,Persuruhan Pilihanraya telah mengeluarkan 42000 nama dari senarai EC....

42000 undi kalau ditaburkan diantara 50 kerusi kawasan,WOI..!! 800 lebih undi satu kerusi...!!!

Banyak lah...PUNYA TIPU.....

TIPAH TERTIPU,TIPU TERTIPAH.......

February 1, 2012 4:04 AM

-------------------------------------------------

KAU JGN JADI BODOH DAM TOLOL!!

KALAU PON BETOL.. AKU ULANGI KALAU PON BETOL UMNO MENGELAT TAPI JASA SUDAH BANYAK TERBUKTI!!

LEBIH BERKAT DARIPADA PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT TERUTAMA DAP YANG NAK MENJAHANAMKAN AGAMA ISLAM DAN BANGSA MELAYU DI BANTU OLEH BANGSAT2 MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM DAN BERPARTIKAN ISLAM.

PEMIMPIN2 PR PULA PEMBOHONG, PEMFITNAH PEMAKSIAT DAN PERASUAH BESAR!!

Anonymous said...

Kalau aku terserempak dengan ULAR yang amat berbisa dan Pemimpin2 atau Pencacai2 PR aku bunuh PUAK PR SAMPAI MATI DAN BEBASKAN ULAR ITU !!!

Sebab Pemimpin dan Pencacai2 PR lebih bahaya dan berbisa dari ULAR itu.

Anonymous said...

oo yang mengelat tu umno.banyak betui ye pengundi tu.

pakai logik bodo macam tu tetiba terus nak dijadikan fakta.eh bila menang dulu tak pula kedengaran pengundi hantu dan sebagainya

bila kalah je mula dengar pasal pengundi hantu.eh sapa yang mengelat ni...lembu pr ker.

oo patut la dulu kalau kalah bising pasal pengundi hantu.rupanya nak cover yang pengundi hantu tak cukup dari geng dia pastu terus salahkan orang lain

Anonymous said...

keh keh keh...padan la muka keling kene tipu dgn anwar...

dulu bukan main lagi ya.... korang pon sama mau pijak org melayu...

mau tikam blakang kjaan...

nahhh .....skrg merangkak2 cari kjaan balik yg korang seme ludahh...

jerit la kuat2 lagi...REFORBASIX3..

hahahaha......

mintak pemimpin umno jgn tunduk sama lakonan anak keling nihh...

kalau betul sokong BN, semua satu kg kene pakai baju BN dan gantung bendera BN depan rumah...

make a very sure jgn ada satu bendera pun tergantung di kg mereka...

undi pru depan jgn ada satu undi pon ke pkr...kita boleh semak semua tu nanti...

kalau semua syarat dipatuhi...

oraitt mastaji... kita kawan balik.. ammmahhh.....hehehe

Anonymous said...

itu sivarasa boleh jumpa dia tiang letrik atas sama pokok juga sbb ini ane banyak suka gantung dia punya banner dalam ada juga dia punya gambar...

itu saje kerja ane ni. gantung banner ada dia punya gambar.rakyat punya hal tarak ambil tahu...

Anonymous said...

Anoneh 7.33am,1/2/12...Kau nk Bunuh Keling,baru bunuh ular??
Tak ke RASIS,namanya tu???

ANONEH 11.16pm 31/1,7.26am,1/2/12;
BNUMNO MENGELAT NK MENANG :Alah...

Ingat tak pd PRU 2004,dimana NAJIB dah kalah,tapi kira semula... tup,tup...menang dgn 100 lebih undi..!!! hasil dari kemasukan postal vote pd kiraan semula...ini fakta sejarah..!!!takde pecaya lagi kah??? Satu lagi kes,PRU 12,2008;kawasan KJ si-Kitol...dia ni dah kalah dgn chegu Bat,...kira semula..tup,tup..mng dgn undi pos!

Jadi anoneh,anoneh 7.26am dan 6.09,SAHlah,BNUMNO menang secara TIPU2 dan HARAM dlm PRU2 yg lepas2...

Dasar nk Menang at all cost..!!

Walaupun TIPU,MENGELAT,tak kira Dosa Pahala Langsung..!!Laknat!!!

X SUKA TIPU TIPU said...

Kali ni,PRU 13 banyak TIPU TIPU kita dah tahu...

BNUMNO,kow tunggu...

Mana MAU lari,huh...???

1st FORCE will WIN..thats for SURE!

MALAYSIA BOLEH,

PAKATAN RAKYAT BOLEH...!!!!

Anonymous said...

kesian aku tengok orang Pakatan ni..depa buat psycho je..depa tau Harakah menrudum..ahli PAS dah sokong Dato Hasan Ali..ceramah PAS di Selangor dah kurang sambutan kat mana-mana..puncanya..?? Khalid gereja dan si belalai gajah ler hehe..depa dok masih dialam fantasi konon PAS masih kuat..HAHAHA..sila gelakkan mereka

Anonymous said...

Meroyan nampak lembu2 pak atan
rakyat,aku suruh ko buat analisa ko pergi buat kiraan berdasarkn ceramah
Moshe Anwar Dayan memang la sampai bila pun ko nampak umno menipu.

Aku bagi korng simple math..!!!
PRU 2008 ada 222 kerusi parlimen.
505 kerusi DUN, DI 12 negeri kecuali sabah dan Serawak.
BN telah kehilangan majoriti 2/3 bro!Untk kerusi Parlimen BN kalah 75 kerusi kpd PAKATAN RAKYAT ,sementara 8 di menangi BEBAS .Bagi kerusi DUN korng kiralah sendiri hahaha.
Yng aku nak bagi tau kat otak lembab korang kalau BN menipu korng ingat Khalid Bebal boleh jadi MB selangor ke..

Klu BN menipu, 1 kerusi pun PR tak boleh menang la mangkok!!!!
Macam2 lah korang creat story bila rasa nak kalah.Bila menang sonyap..
pirahhhhhh!!

Dengar ceramah Al Jubor otak pun kena jubor chitt..porahhhh!!

Anonymous said...

apa yg harus dilakukan ?? penerangan UMNO dan seluruh jentera UMNO selangor sepatutnya berkerja keras mengambil kelompongan ini , mengambil hati kaum india dan menekan pihak pembangkang , pastikan momentum ini berterusan sehingga hari pengundian !

jika peluang ini disia-siakan, bermakna UMNo memang tak amhu menang, sejarah lama akan berulang dan UMNO akan kembali melukut ditepi gantang di negeri selangor , adakah UMNo selangor telah mula bergerak ??

Anonymous said...

Ini mesti lah kerja UMNO hehehehe.../

Anonymous said...

Kali ni,PRU 13 banyak TIPU TIPU kita dah tahu...

BNUMNO,kow tunggu...

Mana MAU lari,huh...???

1st FORCE will WIN..thats for SURE!

MALAYSIA BOLEH,

PAKATAN RAKYAT BOLEH...!!!!

February 1, 2012 11:27 AM

--------------------------------------------------

YA PAKATAN RAKYAT BOLEH!!

BOLEH LIWAT !!!

BOLEH BERZINAH !!!

BOLEH MENFITNAH !!!

BOLEH MEMBOHONG !!!

BOLEH MENHANCURKAN AKIDAH !!!

BOLEH BELAH !!!

PAKATAN RAKYAT SIAL BANGSAT !!!