Tuesday, March 27, 2012

BAHAN KEMPEN PRU 13 : DAP SERANG ASAS PERLEMBAGAAN !


dato haron selepas peristiwa 13 may, telah menyusun strategi terbaik memantapkan kehidupan sosio ekonomi bangsa melayu.

DEB wujud selepas 13 may. ini hakikat dan tujuannya adalah mulia. menaik tarafkan kehidupan bangsa melayu tak kira dia umno atau pas asalkan ia selaras dengan peruntukan perlembagaan.

DEB adalah manifestasi perlaksanaan daripada peruntukan artikel 153. yang memberikan hak kepada kaum bumiputera tentang keistimewaan kuota dalam persetujuan kontrak sosial.

artikel 153 adalah jaminan hak kepada bumiputera. kenapa jaminan ini diberi ?

kerana orang melayu secara dasarnya telah bersetuju dengan syarat-syarat menuju kemerdekaan iaitu diberikan 'status kewarganegaraan' kepada bangsa lain.

maknanya kalau nak merdeka, melayu mesti setuju cina dan india dapat kewarganegaraan percuma dan pada masa yang sama hak keistimewaan melayu diperuntukkan dalam artikel 153.

kalau salah satu digubal,maka yang satu lagi perlu digubal juga. baru adil dan saksama.

ini adalah sistem barter yang telah melayu setuju untuk mendapat kemerdekaan. artikel 153 iaitu hak keistimewaan orang melayu diperuntukkan dengan syarat 'hak kewarganegaraan' percuma diberikan kepada cina dan india.

pada 27/10/2010 tony pua, ahli parlimen dap daripada PJU telah meminta agar diskaun perumahan bumiputera selangor dimansuhkan. alasannya supaya keadaan ekonomi nampak lebih kompetetif.

tony pua telah menyentuh hak keistimewaan melayu dan artikel 153 sepertimana yang telah diperuntukkan dalam perlembagaan.tony pua telah menyentuh kontrak sosial negara.

aku bersetuju dengan cadangan tony pua, tetapi cadangan pemansuhan diskaun perumahan bumiputera ini tidak adil jika hanya sebelah pihak sahaja yang kena.

jika diskaun perumahan bumiputera ini dimansuhkan, aku juga menyarankan agar status kewarganegaraan tony pua di tarik balik sebagai balasan terhadap cadangan beliau.

tony pua dan keluarganya boleh berambus ke tanah besar china,merempat kat beijing atau jadi penternak babi di ghuangzhou. kalau susah pergi jadi sekuriti guard kat jusco singapura. kau jadi PATI kat sana dalam tempoh 1 tahun,barulah kau tahu nikmatnya hidup di malaysia !

36 comments:

Anonymous said...

maka bahalol2 dalam PAS pun akan menganguk saja dengan cadangan tony pua babi ni

Anonymous said...

org punya depa nak...depa punya...depa nak lagi banyak....bangsat punya bangsa..

hangkedee said...

Cadangan yang sangat sangat Bagus untuk kaum Asal datuk nenek mereka yang datang nya Dari TONGSAN, Hai Hin Hai SAN.Yang pelik bin Hairan mat sabu sudah jadi komunis!

Anonymous said...

Tak lama lagi Nicky Aziz dan Hadi Awang akan keluarkan 'fatwa' merapu PAS untuk bela DAPIgs.

Anonymous said...

Lihat ini:

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0327&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_05.htm

Kerajaan penuh berhemah membantu golongan pelajar untuk berjaya dalam pelajaran melalui bantuan baucer buku 1Malaysia.


Tetapi Pakatan Rakyat pula sanggup menindas hak asasi kanak-kanak bila sepasukan pemain bola kanak-kanak yang sedang berlatih telah diganggu oleh segerombolan tukang demontrasi liar dari Penipu Rakyat hingga akhirnya Penipu Rakyat dengan rasa tidak tahu malunya terus melalak di dalam padang sedangkan kanak-kanak yang sedang berlatih main bola telah dihalang dan dicabuli hak asasi mereka. Jelas dan terang bahawa Penipu Rakyat adalah komunis, baru berkuasa di negeri sudah besar kepala menindas rakyat termasuk kanak-kanak pun jadi mangsa.

Anonymous said...

Lihat ini:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/9129--kerajaan-perlu-bertindak-terhadap-bekas-kpn-dan-ag

Dengan muka tak tahu malu dan tak sedar diri Mahfuz Omar mendesak kerajaan mengambil tindakan terhadap mantan KPN Tan Sri Musa Hassan dan Peguam Negera Tan Sri Abdul Gani Patail, sedangkan tuduhan terhadap kedua-duanya tiada bukti kukuh lagi, tetapi lihatlah PaS mencanangkan hukuman hudud dan menuduh tuduhan di mahkamah terhadap Anwar terhadap salah laku moral adalah tidak boleh kerana tak ada saksi lelaki 4 orang yang beriman yang menyaksikan perbuatan itu. Hadi Awang kata video besi, CCTV pun besi juga, malahan DNA pun tak boleh pakai. Orang yang tuduh Anwar mengikut ulamak politik PAS perlu dihadapkan ke mahkamah syariah untuk perbicaraan qazaf yang jika sabit kesalahan perlu dirotan 80 kali sebatan. Tetapi Mahfuz Omar serta juak-juak PAS dan PKR serta DAP, walaupun tanpa bukti, dengan sesuka hati dan tak ada rasa malu dan tak peduli dosa pahala sanggup memfitnah Dr. Rais Yatim sebagai perogol walaupun tiada langsung bukti untuk mengaitkan Dr. Rais dengan kejadian itu, malahan yang kononnya mangsa pun menafikan sekeras-kerasnya berlaku kejadian rogol itu, malahan beliau dilayan dengan begitu baik oleh Dr. Rais sekeluarga semasa beliau jadi pembantu rumah di rumah Dr. Rais.

Lihat isu Anwar PAS kata video besi, CCTV besi, DNA tak boleh pakai, kononnya hanya saksi lelaki beriman 4 orang yang saksikan perbuatan itu saja yang boleh jadi bukti, tapi lihat dalam isu Dr. Rais Yatim yang dicanangkan oleh Mahfuz Omar serta juak-juak PAS yang kononnya 'ulamak dan ustaz', walaupun tak ada sebarang bukti, CCTV tak ada, DNA tak ada, video tak ada, apa pun tak ada hanya sekadar kedengkian PAS terhadap UMNO saja boleh pula dibuat sesuka hati oleh PAS dan kuncu-kuncunya.

Mengapakah hingga kini tiada tindakan menghadapkan Mahfuz yang menuduh Dr. Rais sebagai perogol walalupun beliau tidak punya saksi lelaki beriman 4 orang yang saksikan kejadian itu? Mengapakah Nik Aziz dan Hadi Awang tidak ambil tindakan qazaf terhadap Mahfuz, kononnya perjuangkan hudud, blah la, penipu sajalah PAS ni, yang kononnya tok guru pun kaki kelentong dan putar belit juga. PAS adalah pengamal asobiyah, kalau puak PAS atau sekutu mereka buatlah apa saja akan dibela habis-habisan, kononnya itu semua konspirasi UMNO walaupun bukti depan mata puak PAS dan sekutu PAS melakukan kegiatan yang tidak bermoral dan maksiat. Tapi bila puak PAS menuduh tanpa bukti terhadap pimpinan UMNO, kononnya PAS yang nak buat sangat hudud, tak laksanakan pun hukuman hudud terhadap pesalah yang memfitnah Dr. Rais seperti Mahfuz dan kuncu-kuncunya itu, jelas sekali PAS adalah Parti Asobiyah Se-Malaysia kerana kalau orang lain buat baik macam mana pun akan dituduh salah dan berdosa, tapi kalau PAS dan sekutunya buat salah, buat maksiat, buat jenayah sekali pun akan dianggap konspirasi walaupun bukti di depan mata. Ini termasuklah Musangka yang hingga kini tidak berani menjawab soalan saya kepada beliau sebelum ini kerana asobiyah yang menebal dalam diri Musangka itu hingga sanggup ketepikan kebenaran.

Puak PAS sekalian, termasuk Musangka sekali, ada berani ke membantah hujah saya ini? Sila berikan hujah anda, yang bernaslah, kalau sekadar menafikan tanpa bukti sahih, lebih baik ta kpayah.

Anonymous said...

tahniah kepada bangsa ku !!!! it's too late....

Anonymous said...

Tepat bro...kita tengok pula camana reaksi pendatang2 yang tidak mengenang budi nie.Harus di ajar sikap "Belanda minta tanah" yang biadap...di buru dan dihalau dari Tanah Melayu..

Anonymous said...

Babi punya BABI...

Pasal kaulah cina2 bangsat ni sume naik tocang..

Sial lakhanat..

Anonymous said...

setuju betoi dengan GAP... Tony dan puaknya boleh berambus keluar negeri... sentuh saja sekecil jari kelingking, akibatnya memang padah... kat Penang tu tanah masjid pun dah dijual, apa ke hal nya tu?

Anonymous said...

Jangan biarkan siluncai terjun dengan labu labunya. Kita balun kita balun sampai lembek

Anonymous said...

Aku setuju kalau ditaikbalik kerakyatan si bahalol ini. sudah amat melampau cina ni

fairuzkhan said...

ini baru menang 4 negeri..blm dapat putrajaya lg...4 de fanatic supporter just watch how they play de game!!!agenda yg dah lama org tau!!apa lg berduyun duyun ke ceramah pr untuk dgr penjelasan dan upacara brain wash!!!

Anonymous said...

takpa DAP nak bela bangsa Melayu. Jangan takut. Diorang semua jujur ikhlas macam PAS nak tolong bangsa Melayu.... diorang suma baik punya orang. Gua cakap lu. kasi jer,.,,

Anonymous said...

lmeravAla.. bro. Mana2 negara pun ada keistimewaan jugak kat bangsa sendiri.
contoh terdekat Singapork.
Org melayu nak beli rumah ramai2 pada tempat yg sama pun tak boleh, takut ada komuniti sendiri.

Inikan pulak kuota bumiputera.

Tolong jangan bagi bangsa ni berkuasa
bagi sekali berkuasa pun cukupla.. macam 2 dioarang boleh buat dalam satu penggal.

Silap2 dalam masa satu penggal je, segala bangsa dari Hong Kong, Cina, Taiwan datang... nak kasi majoriti bangsa diorang banyak

Lepastu org melayu kita nangis tak berlagu
Nangis air mata darah pun tak guna

Anonymous said...

nak buat cadangan pada gap..apa kata kita buat bantahan terhadap penghapusan deb...deb ini belum capai lagi sasaran..tetapi mengapa di tamat kan?

Anonymous said...

Cerita DAP yg anti Melayu bukan cerite baru.
Tapi apakah tindakan yg diambil olih pemimpin-pemimpin tertinggi Melayu termasuk Najib terhadap pemimpin2 DAP yg bagitu jelas kurang ajar.
Tak usahkan menegur bersuara pun tidak.
Kalu masih berkuasa tak mahu bertindak apakah selepas PRU 13 bila tak berkuasa baru nak melalak2.
UMNO bawah Najib lebih mirip MCA dan MIC.......patut le veteran UMNO sendiri dah meluat dgn Najib dan UMNO.

Anonymous said...

GAP!

Peruntukan artikel 153 dlm perlembagaan, pd aku, tak sepatutnya dipersoalkan lagi. Kerana ianya adalah dasar perlembagaan negara.

Namun, tidak pd DEB! Ia boleh dipersoalkan kerana ianya hanya satu dpd intrument perlaksanaan artikel tersebut.

'Keistimewaan' dlm hal sebegini TIDAK boleh diertikan sebagai 'keutamaan'! Sebab, ianya melibatkan pd isu 'kesamarataan hak' yg menjadi teras pembentukkan sesebuah negara bangsa!

Bagaimana Msia mampu diiktiraf sebagai sebuah negara bangsa jika hal2 tentang kesamarataan hak boleh dipersoalkan!

Keistimewaan dlm artikel 153 tersebut tak lebih dpd satu unsur & bentuk 'pengiktirafan'.

Maknanya, Msia sepatutnya dibentuk & ditadbir berdasarkan pd unsur2 paengiktirafan itu tadi.

Misalnya, budaya, sejarah & segala macam acuan kpd pembentukan bangsa Msia perlu di asaskan dpd pengiktirafan keistimewaan tersebut!

Bangsa Msia mestilah di acuankan dpd susur galur kaum MELAYU!

Bukannya memberi segala keutamaan dlm suma bidang pd MELAYU, semata-mata kerana dikatakan Melayu tercicir!

Anonymous said...

Semuga orang Melayu bersatu sebelum nasi menjadi bubur. Jangan disuapkan Melayu yang ingkar dan benci bangsanya sendiri dengan NASI. Suapkan mereka dengan BARA API. Baru mereka tahu panasnya api.

Anonymous said...

Alangkah indah, baik & bertuahnya generasi Melayu skrg jika DEB pd awalnya digubal secara bijak & up to date!

Kenapa usaha membangunkan kaum Melayu hanya di fokuskan terlalu pd pencapaian instant economic! Yg melahirkan konglomerat2 Melayu 'mee segera' yg makin tak kenal bangsa sendiri. Yg akhirnya hanya sekadar menjadi index 'pencapaian kulit' pd carta.

Kenapa DEB tidak melahirkan setiap seorg anak2 pelajar Melayu yg mampu & mahir sekurang-kurangnya dlm 4 bahasa utama dunia? SPM sepatutnya mewajibkan kelulusan penuh dlm penguasaan bahasa2 tersebut!

Penguasaan sebegini amat tepat & hampir pd pencapaian tahap ekonomi seseorg!

Jika ini berjaya dilakukan sejak dulu, adakah skrg Tony Pua berani bersuara?

Anonymous said...

UMNU yg aku kenal cukup gemar main 'shotcut'!

DEB dlm econ umpama kelas matrikulasi dlm pendidikan!

Perkara2 yg objektif, depa ok. Mai tang subjectif....hancoq!

Ramai tutor yg geleng kepala....!

Anonymous said...

mari kita hapuskan lakhanat dan petualang bangsa...sial punya B.A.B.I

Anonymous said...

melayu dapat diskaun lepas tu jual pada cina dapat untung,. untung atas anging so buat apa diskaun, dol lebih baik jumlah diskaun tu di bagi pada semua rakyat bawahan dengan charge rendah untuk bil air dan api dan tol. so selangor dh buat bila pulak melaka, johor dan ns nk buat?

Anonymous said...

jom brather.. belum terlambat brather.. undi2 cina pd pakatan kkmunis...mesti dikurangkan separuh...
marilah kita pikirkan ramai2..


adakah kita sempat tarik kerakyatan mrk..

Anonymous said...

Kenapa Tony Pua berani bersuara?

Kerana DEB telah terbukti GAGAL membentuk Melayu jadi kaum yg berdikari serta berjaya!

Kenapa DEB gagal?

Kerana batu asasnya salah letak!

Asas pd kejayaan DEB ialah bukannya terletak pd segala bentuk bantuan & sokongan material semata-mata.

PENDIDIKAN tahap global! Berteraskan budaya bangsa!

Agar melahirkan generasi yg dpt bersaing serta mampu menyertai modal insan sedunia.

Lihat betapa kini anak2 muda India begitu gah di persada IT global. Anak2 Cina yg begitu berdikari diseluruh pelusuk bumi.

Anak2 kita....ape kebende?

UMNU selalu mendendangkan bahawa jika negara ini terlepas ke tgn pembangkang, pasti Msia akan tergadai.

Yg sebenarnya apa yg pembangkang dah dapat rasai ialah di bawah UMNU lah negara akan tergadai segalanya!

Kerana apa? Kerana dasar yg UMNU bawak hanya indah pd kulit, kosong pd isi..!

Jadi, macam ada sorang kawan cina aku sebut......

"Klu Melayu dah tak mampu, beri kami try plak!"

Anonymous said...

kalu pkr dan pas yg lakukan sejak merdeka...

maka yg ada: 'pantang Hassan Rampas Arak
Pasti Ronie Pulang Balik..berani..lu malayu! cibai..'
=>
(Pantang DEB nak dilaksana PASTI DAP Akan Berdiri..''OVER MY DEAD BODY..barani lu malayu! cibai.. )

fairuzkhan said...

setiap yang dirangka pasti ada pro dan kontra..begitu juga DEB..kerajaan mewujudkannya utk ekonomi org melayu..kiranya ada melayu yg lupa daratan adakah itu salah kerajaan??itu adalah kerana mereka tamak!!amacam plak ngan Allahyarham t.s yahya atan..Allahyarham t.s nasimudin..dan ramai lg..adakah mrk ini cth kegagalan DEB???memang terpuji klu diwajibkan lulus bi dalam spm untuk ke ipt..tp harus diingat kiranya dilaksanakan dan ramai anak melayu yg gagal..apakah nasib mereka dibumi sendiri??harus merempatkah??klu dah gagal dan tak tau hala tuju dan buat benda yg salah akhirnya siapa yg akan dipersalahkan?pastinya kerajaan juga..rasanya lebih baik belajar bahasa melayu sebab dibumi malaysia ini pun boleh cari makan beb!!apapun harus diingat nuar pernah jd menteri pelajaran tp setahu aku haprak pun tada pencapain la...nak mansuh AUKU konon..time dia dok jd menteri pendidikan ada usul ka??kot takut kat tun pun atleast usulkan la... pernah jd acting pm also..tp???? lps kena tendang boleh lah berkokok...aku bukan rasis tp takut esok anak anak aku kena ber PM kan seorang cina....tak mau oh kawan...!!!

Anonymous said...

apabila pembangkang menang nanti amatlah diharapkan supaya
1)dihapuskan keistimewaan bumiputera.
2)banyakkan lagi sekolah cina dan india di malaysia
3)hapuskan kuota bumiputra dlm segala bidang
4)hapuskan kelas F yang hanya utk melayu
5)berikan tempoh pajakan tanah 1000 tahun spt di perak.
6)melayu biarkan bodoh dan kita anjurkan supaya melayu pas dan umno jadi bodoh sebodoh nya diatas permukaan bumi ini.
7)anjurkan supaya melayu menerima nasib mcm melayu singapura atau red indian di amerika

Anonymous said...

apabila pembangkang menang nanti amatlah diharapkan supaya
1)dihapuskan keistimewaan bumiputera.
2)banyakkan lagi sekolah cina dan india di malaysia
3)hapuskan kuota bumiputra dlm segala bidang
4)hapuskan kelas F yang hanya utk melayu
5)berikan tempoh pajakan tanah 1000 tahun spt di perak.
6)melayu biarkan bodoh dan kita anjurkan supaya melayu pas dan umno jadi bodoh sebodoh nya diatas permukaan bumi ini.
7)anjurkan supaya melayu menerima nasib mcm melayu singapura atau red indian di amerika

Anonymous said...

kita mesti msk kwsn2 cina skrg..bg insaf mrk tu..

tebarkan risalah.. mcm jepun tabur risalah jepun dulu... ropa2 nya apek sipenjual basikal dulu

Anonymous said...

proton akan kuar versi global xlama lg

lu babi ka musang

Sebuah Perjuangan said...

malahan DAPig juga telah menghalau rakyat melayu/ islam pulau pinang secara senyap dan terancang.

harap melayu kita sedar akan perkara ini.

zat said...

hapus diskaun harta mewah melanggar asas perlembagaan ke? mana kau belajar ni GAP? Melayu nak beli hartanah mewah byk2 beli la..tp kalu dh mampu beli yg mewah buat apa nk diskaun lg..
Dlm perlembagaan ada ckp melayu kena dpt diskaun ke? Diskaun tu adalah dasar..dasar yg tak betul kita boleh ubah utk kebaikan...
kau org tau tak melayu2 yg beli hartanah mewah ni tk amik diskaun tu pun..sbb beli beli hartanah pakai bumi discount resale value dia rendah...nk jual balik pun susah...
so bagi aku ini satu lg isu yg sepatutnya a non-issue bagi org2 melayu biasa mcm kita ni yg cuba diputar-belit oleh blog ini..

Anonymous said...

mana ko belajar politik ni zat kambing...

dgn Anwar hidup lg
dgn Hadi n.aziz hidup lg

depa da tunjuk belang..

politik spptutnya mematangkan kita
akan suatu hal

dlm keadaan anwar hidup lg ..org2 pas xdibenar masuk kabinet kerajaan dap..ingat itu anau hidup.adi hidup.nik idup..tergamak tu.. padahal anua org penang gak..tahap xsepatut ni. kena masuk calculation politik bro!!

contoh lain:
politik ni bukan mutlak..contoh pas nak buat hudud..baru dia tau susahnya nak buat

politik ni relatif means balancing
jika pas kekal slm pr..balancing power pas sentiasa bttgnan dap

jika pas masuk umno/bn..apa balancing dia??
puak2 yg lebih condong nationalisnya dlm umno.(umno jg ada puak condong)

balancing dgn dap akibatnya plural!!!

balancing dgn p.n. tak teruk sgt..xperlu korban akidah..dlm byk perjuangan menentang penjajah atau apa sja kuasa luar.kuasa luar biasanya kapir.ia harmoni.malah jihat juga utk menjaga maruah diri.itu juga kehendak islam

rosaknya pas masuk pr lebih damage nya pas masuk bn

kalau termasuklah jugak menda ni luhur dlm hati ko..alhamdulillah (ko ni manusia normal la..)

Anonymous said...

setuju sangat sangat orang melayu buat desakan untuk mengkaji pemberian kerakyatan secara percuma kepada pendatang ni

Anonymous said...

Senang je, beri kuasa pada yang dipertuan agung tadbir negara bila kerajaan bn kalah dlm pru, selamatkan agama islam, bangsa melayu dan akidah sblm puak dap israel mula langkah nak buat sesuatu, cdgn je