Wednesday, November 28, 2012

HAMAS PENENTANG ZIONIS BERJUMPA UMNO. KENAPA TIDAK PAS DAN PKR ?



Peranan Malaysia sebagai agen pengaman telah diiktiraf dunia. Malaysia dipandang tinggi kerana komitmen dan konsistensi dalam memperjuangkan dan menyokong keamanan dunia.
Apabila dikatakan Malaysia, maka ia secara automatik membawa erti kepimpinan dan kerajaan Barisan Nasional yang bertindak mewakili suara rakyat Malaysia keseluruhannya. Justeru, secara tidak langsung, tidak salah jika dikatakan bahawa penghargaan tersebut juga dituju kepada Barisan Nasional juga.
Sebagai sebuah parti yang mewakili masyarakat Melayu Islam di Malaysia, UMNO, sebagai salah satu komponen BN turut memainkan peranan dalam memperjuangkan keamanan di dunia, terutamanya, dunia Islam. Alhamdulillah, atas segala khidmat bakti itu, hari ini, bukan sahaja Malaysia yang mendapat pengiktirafan, tetapi UMNO juga telah mula dipandang tinggi sebagai pihak yang memainkan peranan penting dalam memperjuangkan keamanan di negara-negara Islam.
Ini terbukti apabila Ketua Perhubungan Awam Hamas, Osama Hamdan, iaitu salah seorang daripada ahli panel dalam forum bertajuk Konflik dan Perdamaian Dalam Politik Rakyat – Memandang ke Hadapan atau ke Belakang, yang diadakan sempena Perhimpunan Agung UMNO 2012 , menyatakan penghargaannya terhadap UMNO kerana banyak menghulurkan bantuan kepada rakyat Palestin yang hidup dalam keadaan serba kekurangan.
UMNO juga, kata beliau, sentiasa berpegang teguh dengan pendirian menyokong perjuangan rakyat Palestin walaupun setelah Hamas mengambil alih pentadbiran negara bergolak itu daripada Pertubuhan Pembebasan Palestin (PLO).
Beliau juga secara khusus menghargai kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak dalam menangani isu Palestine dan mengecam keganasan Israel.
Antaranya, dalam Sidang Kemuncak ASEAN Ke-21 di Phnom Penh baru-baru ini, Datuk Seri Najib telah membangkitkan isu mengenai Palestin dan secara spesifik, meminta Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama agar mengambil tindakan segera untuk menghentikan konflik yang berlarutan di Gaza.
Pendirian Malaysia dalam mengiktiraf Palestine sebagai negara berdaulat adalah jelas dan konsisten. Dalam kenyataan Datuk Seri Najib di Sidang Kemuncak Luarbiasa OIC di Mekah, Ogos lalu, beliau menyatakan hal ini secara tuntas. Pendirian ini adalah yang sama yang dipegang oleh kepimpinan UMNO, BN dan Malaysia sejak sekian lama.
Di masa yang sama, beliau sentiasa memastikan UMNO melakukan apa jua yang terdaya untuk membantu Palestine sama ada secara bersendirian ataupun kerjasama dengan pihak-pihak tertentu. Antaranya menghantar bantuan makanan dan keperluan pakaian serta ubat-ubatan bagi mengurangkan beban rakyat Palestine.
Walaubagaimana seluruh dunia cukup maklum akan pendirian Malaysia dalam isu Palestin-Israel, kita dan juga Palestin, harus bersedia menghadapi risiko perubahan dalam pendirian itu sekiranya Pakatan Rakyat berjaya mengambil-alih kuasa dalam PRU nanti.
Bukan rahsia lagi, bahawa bakal Perdana Menteri Pakatan Rakyat, iaitu Anwar Ibrahim adalah antara penandatangan Annapolis Summit yang menyokong penubuhan negara Israel.
Malah, tidak berapa lama dahulu beliau juga mengulangi pendirian ini dengan membuat kenyataan menyokong untuk melindungi keselamatan Israel. Kenyataan yang disiarkan oleh the Wall Street Journal itu menimbulkan kejutan dan kemarahan umat Islam di seluruh dunia. Rasa terkejut dan kecewa terhadap kenyataan Ketua Pembangkang Malaysia itu disampaikan oleh Perdana Menteri, Ismail Haniyah kepada Pengerusi Lembaga Pengurusan Yayasan Al-Quds Malaysia, iaitu Nasharudin Mat Isa ketika kunjungan beliau ke Kuwait.
Nasharudin, sebagai pemimpin PAS walaupun berkongsi sentimen yang sama dengan umat Islam di seluruh dunia gagal menjelaskan pendirian partinya mahupun pendirian PR dalam isu tersebut. Ini kerana, menyatakan bahawa PAS tidak bersetuju dengan Anwar dalam isu ini adalah tidak cukup, kerana PAS nampaknya sebulat suara bersetuju agar Anwar dilantik sebagai Perdana Menteri sekiranya pakatan mereka menang dalam PRU nanti.
Justeru, pendirian Anwar pasti akan menjadi pendirian parti PR iaitu pendirian kerajaan Malaysia. Sekali gus pendirian peribadi PAS yang mungkin bertentangan, tidak akan membawa makna apa-apa. Malah, pada hari ini juga PAS boleh dikatakan tidak bermakna apa-apa lagi kerana secara realitinya ia sudah terangkum dalam sebuah pakatan di bawah teraju Anwar.
Walaupun PAS menuduh UMNO kafir dan murtad serta mendabik dada konon hanya parti itu yang layak dan ikhlas memperjuangkan Islam tetapi ‘keIslaman’ PAS nampaknya tidak diiktiraf dunia. Manakan tidak, PAS bukan sahaja bersekongkol dan berusaha menobatkan talibarut Zionis pembunuh rakyat Palestin sebagai Perdana Menteri, tetapi PAS juga tidak pernah punya apa-apa jasa kepada umat Islam di dalam negara ini, jauh sekali di negara lain.
Hakikatnya, PAS, sebuah parti yang hidup dengan wang derma ahli sendiri, serta wang sumbangan Zionis melalui PKR tidak mampu walaupun untuk mendirikan masjid untuk umat Islam beribadah selain dari ‘masjid’ rumahtangga dengan masing-masing punya dua hingga empat orang isteri. Selama 2 dekad memerintah Kelantan, PAS hanya mampu mendirikan sebuah masjid sahaja. PAS gagal secara total untuk menaikkan taraf ekonomi rakyat Kelantan dan tidak mampu menjana ekonomi negeri sehinggakan negeri yang diperintah mereka mundur dari segala segi.
Dari segi Islam pula, ulama-ulama PAS langsung tidak layak untuk duduk sebaris dengan ulama-ulama tersohor dunia. Ini kerana mereka hanya tahu berceramah di tahap kampungan serta tidak pernah membuat kajian atau apa-apa sumbangan akademik mahupun pembangunan kepada dunia Islam.
Justeru, kita tidak hairan apabila Hamas menghargai UMNO dan bukan PAS, dalam menangani isu Palestine yang disifatkan paling ‘genting’ dan palilng dekat di hati umat Islam pada hari ini.
Yang kita hairan ialah kenapa PAS masih tidak malu merasakan parti itu lebih Islam dari UMNO?
OB21.NET

36 comments:

Anonymous said...

Islam PAS hny pada penampilan...berjubah labuh, berserban sebakul, bertudung labuh..bila bercakap petik sikit ayat Al Quran sana sini...namun CAKAP XSERUPA BIKIN...

Islam mementingkn persaudaraan tapi PAS menolak huluran tangan persaudaraan sesama Islam(UMNO) krn berlainan ideologi..ttp sgp comolot dgn kafir harbi

Yg sedih PAS sgp bersekongkol dgn kafir harbi utk menjatohkn kjaan pimpinan org Islam dan menaikkn makhlok yg mmpunyai kes salahlaku moral...maklok yg amat menyukai aktiviti kaum nabi Luth..

Perjuangan PAS bkn utk mmprtingkatkn Islam ttp hny menggunakn Islam utk meraih sokongan...perjuangan yg berlandaskn dendam kesumat thdp saudara seagama/sebangsa...

Wlpon PAS mndabek dada mrk paling Islamik di donia namun hny Allah yg tahu apa yg tersirat di sebalik semua itu...

UMNO kekal mmrintah selama 55 tahun semuanya dgn izinNYA..syiar Islam berkembang di Malaysia malah ngr luar mengiktiraf kejayaan Malaysia sbg negara Islam contoh...

Seandainya PAS mmbuang prasaan hasad dengki thdp UMNO, insyaAllah umat Islam di Malaysia bole bersatu dan mjadi kuat...hingga bisa menenggelamkn salakan dan lolongan dari puak al kafirun yg kian mngganas di ngr kite...

Anonymous said...


Hpokrasi umno

Menteri umno kata: kita kutuk Israel n iktiraf palestin, tp tak iktiraf HAMAS krn terikat kpd peraturan antara bangsa.......

Hamas dipilih secara demokrasi tp dinafikan oleh golongan sekular n penganut2 zionisme yg sokong fatah...... Demokrasi hanya topeng imperialis n Zionism ....

Umno itu agen imperialis yg dijalankan untuk tindas umat Islam........

Umno ...... usah bermuka2....... kemunafikan kamu semakin terserlah n terlondeh........

Anonymous said...

Pas dan zionis adik beradik , macam mana pemimpin hamas nak jumpa !

Anonymous said...

Pas dan zionis adik beradik , macam mana pemimpin hamas nak jumpa !

Anonymous said...




Umno terperasan................

Sekali melayan Hamas, dijaja serata dunia......

Aku dah berkali2 mendengar ucapan pimpinan Hamas yg saban hari datang atas jemputan pas sejak dulu lg..

Umno nk tipu melayu n rakyat ....... lagi... lagi... dan lagi....

Pru13 ...... Kita tamatkan hipokrasi umno..... yg korup n khianat itu.....


Anonymous said...

sampai kiamat pun aku rasa PAS tetap jadi anjing suruhan DAPigs....laknat dari Allah....kerana tidak merasa simpati dan mengasihani saudara seagamanya di Palestin

Anonymous said...

SURAT TERBUKA UNTUK PUCUK PIMPINAN PARTI ISLAM SEMALAYSIA
Sulaiman Bin Abdullah,
Kg. Melayu Subang,
4700 Selangor Darul Ehsan
22 Ogos 2012
Tuan Presiden,
Parti Islam SeMalaysia
ASSALLAMMUALAIKUM DAN SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA
Tuan,
Saya sebagai seorang rakyat biasa negara Malaysia yang tercinta ini, ingin mendapatkan penjelasan dari pihak tuan mengenai beberapa perkara yang menjadi tanda tanya kepada diri saya selama ini.
Tujuan saya meminta penjelasan ini adalah supaya dapat memudahkan saya membuat pilihan apabila tiba Pilihan Raya Umum ke 13 nanti Insyaallah.
1. ADAKAH FATWA UMNO KAFIR MASIH BERKUATKUASA LAGI?
2. ADAKAH PIHAK TUAN RASAKAN PENYINGKIRAN YB DATO DR HASAN ALI DARI PAS SEBAGAI MENGIKUT LUNAS – LUNAS ISLAM?
3. MENGAPA PAS MASIH MENERUSKAN KERJASAMA POLITIK DENGAN ORANG YANG AKHLAK DAN MORALNYA SANGAT MERAGUKAN? YANG SAYA MAKSUDKAN DI SINI ADALAH DATO SERI ANWAR BIN IBRAHIM DARI PKR. MALAH TUAN LANTIK BELIAU SEBAGAI KETUA PAKATAN RAKYAT.
4. MENGAPA DALAM TEMPOH 23 TAHUN PAS MEMERINTAH KELANTAN HANYA SATU MASJID DAPAT DI BINA SEDANGKAN PADA MASA YANG SAMA PIHAK TUAN MEMBINA 2 BERHALA BUDDHA TERBESAR DI NEGARA INI? SEDANGKAN PERKARA PERTAMA BAGINDA RASULLULLAH BUAT SEMASA MEMASUKI KOTA MADINAH IALAH MEMBUAT MASJID.
5. MENGAPA PIHAK TUAN TIDAK MENJAWAB DAKWAAN AHLI PARTI TUAN SENDIRI, USTAZ SAIDI YANG MENDAKWA TOK GUR
NIK AZIZ TIDAK AMBIL TINDAKAN KES TANGKAPAN ZINA ADUN SELISING? MALAHAN TOK GURU BERKATA ALLAH SWT TELAH AMPUNKAN DOSA ADUN SELISING ITU DALAM USAHA BELIAU MENUTUP KES INI DARI DI KETAHUI UMUM.
6. CAKAP SIAPAKAH YANG PERLU AHLI PARTI IKUT? MURSHIDUL AM MENGATAKAN KAFIR BOLEH GUNA KALIMAH ‘ALLAH’ SEDANGKAN TIMBALAN BELIAU BERKATA ‘GUGUR AKIDAH JIKA BENARKAN KAFIR GUNA KALIMAH ‘ALLAH’.SEHINGGA SEKARANG RAKYAT TIDAK MENDAPAT SEBARANG JAWAPAN.
7. MENGAPAKAH MURSHIDUL AM PAS SEOLAH OLAH SERONOK APABILA AHLI-AHLI PAS MENGAGUNG – AGUNGKAN BELIAU MELAMPAUI BATAS ALA ALA ‘CULT OF PERSONALITY’?
8. KENAPAKAH APABILA ADA ORANG MENAJA MURSHIDUL AM PAS MENUNAIKAN HAJI TIDAK DI ANGGAP RASUAH PADAHAL ORANG TERSEBUT ADA KEPENTINGAN PERNIAGAAN?
9. APAKAH HUKUM JIKA SESEORANG ITU MEMUNGKIRI JANJI-JANJI BELIAU?

Anonymous said...

Datuk Nik Aziz Nik Mat sebagai Mursyidul Am sendiri, juga sepatutnya sedar bahawa negara Islam dan hudud tidak mungkin dilaksanakan di negara ini kerana satu jaminan yang diberikan kepada masyarakat bukan Islam satu ketika dulu.
Nik Aziz perlu ingat janji yang dibuat semasa berdialog di Persidangan Gereja-Gereja di Malaysia di Petaling Jaya, pada Mei 2000, PAS sudah memberi jaminan kepada semua paderi kanan yang hadir dipersidangan tersebut bahawa PAS tidak akan melaksanakan negara Islam, apatah lagi hudud.
Sebagai orang Islam, Nik Aziz wajib berpegang kepada janji-janji tersebut atau beliau akan masuk dalam golongan orang munafik dan dilaknat Tuhan. Soal janji itu dibuat depan paderi atau tidak, itu bukan masalah, yang penting janji itu sendiri dan ia mesti dikotakan.
9.2. Pada suatu ketika dulu, semasa menjelang dan selepas PRU-10 (tahun 1999), Nik Aziz Nik Mat mencabar Perdana Menteri ketika itu Tun Mahathir Mohamad supaya meletakkan jawatan Perdana Menteri kerana didakwanya Mahathir sudah tua dan nyanyuk, sentiasa uzur.
Nik Aziz kata lagi, jika Mahathir letak jawatan pada hari ini, esok ambo (saya) pula letak jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan.
Mahathir telah letak jawatan pada tahun 2003. Hingga ke hari ini pun, sudah lebih 9 tahun Mahathir letak jawatan, Nik Aziz masih belum letak jawatan lagi walaupun sudah tua dan nyanyuk seperti apa yang dia pernah kata kepada Mahathir dahulu.
Ada ulama-ulama berpendapat, di antara orang-orang fasik ialah orang- orang yang suka berjanji tetapi tidak suka menunaikannya, atau sanggup memegang amanah tetapi tidak berpegang kepada amanah itu.
10. SIAPAKAH TUNJANG DALAM PAKATAN RAKYAT? SEDANGKAN UMUM MENGETAHUI PARTI DAP MEMPUNYAI PALING BANYAK KERUSI DI PARLIMEN?
Cukup 10 soalan-soalan yang perlu pihak tuan perjelaskan buat masa ini. Ada banyak lagi soalan-soalan yang saya perlu tanya kerana ini membabitkan keputusan yang tepat untuk saya, anak-anak saya dan rakyat marhaen umumnya.
Saya mohon ampun dan maaf jika tuntutan-tuntutan saya ini menyinggung perasaan tuan tetapi saya anggap ini adalah soal-soal pokok dan tidak boleh dipandang ringan.
Sekiranya ada silap dan salah dari pihak saya, mohon keampunan di bulan Syawal yang mulia ini.Sesungguhnya kita hanya mampu merancang, dan Allah SWT jua yang menentukan.
Sekian dan terima kasih.
Sulaiman Bin Abdullah

Anonymous said...



Nazri Aziz bp umno kata... Tolak Hamas krn ikut peraturan antara bangsa @ imperialis USA @ kolonialis Barat @ Zionism = Tuan besar bagi UMNO!

Umno anak didik zionisme sbb tu tak berapa selera dengan Islam syumul ......

Melayu umno masih disesatkan ..... Bila nk keluar dr kongkongan sekular umno ni...??

Anonymous said...

kalau ada sesiapa yg tembak babi dikebun mlm ni, tolong bagi pd anon yg beragama Pas di sini, minta dia sampaikan kpd Timb. Pres. Pas yg nak buat jamuan babi panggang dgn Guan Eng.

Anonymous said...

PAS meramalkan Pakatan Rakyat mampu merampas tidak kurang daripada tujuh kerusi Parlimen di Johor dalam pilihan raya umum akan datang, berdasarkan dakwaan peralihan sokongan pengundi muda, kumpulan kelas pertengahan dan perubahan sokongan pengundi Cina di negeri itu.
Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS (PPP) Dr Zuhdi Marzuki mendakwa penemuan tersebut "hampir selari" dengan penemuan kajian Majlis Profesor Negara (MPN) yang menyatakan sembilan kerusi parlimen di Johor dikategorikan sebagai kawasan hitam bagi BN.
"Sepertimana yang disebut oleh Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, berdasarkan tinjauan yang dibuat oleh sebuah kumpulan kajian politik dari sebuah universiti awam, sokongan pengundi Melayu di Johor meningkat antara tiga hingga lima peratus.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<
KO INGAT ORANG JOHOR BODOH MACAM PENGUNDI PR KE?

Anonymous said...

TAK PAYAH BISING2 pangkah pkr atau pas...suasana kerja kORANG KAT pejabat akan berubah..

bilangan bumiputra kerja akan berkurangan

silap2 penyangakpas akan kena VSS
walau puas mengaku undi pakatan

korang akan kena buang kerja...

KERJA SWASTA PUN MAKIN SUSAH..LA..

Anonymous said...

anon 7:48 - bila kita baca statement tu, ianya menampakkan PAS adalah parti paling bodoh didunia beserta penyokong2 serta penganalisa tak kiralah ianya prof ke apa ke sebab....

SALAHUDIN AYUB SENDIRI TAK BERANI BERTANDING DI JOHOR.

pas adalah parti utk manusia yg bodoh secara semulajadi.

freethinker said...

Aku pelik betul ngan korang ni . Korang nak pikat penyokong PAS/PKR sokong BN ... tapi korang maki dorang . Kalau nak pikat tu guna la bahasa yang lemah lembut sikit .

Anonymous said...

SORYLAH BRO CACAI PAS DAN PKR NI BUKAN DAPAT DIPUJUK DENGAN ELOK, KITA TIBAI AJALAH

Anti PR said...

Pas perasan org sokongnya. Kalau letak N.Ajis pun sesilap balik Kelate pakai seluar katok je.

Anti PR said...

Golongan penyokong wali selipar tegar dah tak boleh cakap lembut. Pakai jubah & serban berekor pjg pun hati tak bagus. Ini akibatnya berkawan peliwat tegar.

Anonymous said...



Bila umno boleh adakan pemilihan secara demoktratik ? Ketua2 n ajk bahagian yg lama tu..... dah berkedut n berkarat puak2 yg tua bangka masih tamak kuasa nk pegang jawatan tp tak mampu buat kerja untuk parti n rakyat.


Anonymous said...




Apakah melayu bukan umno tu bukan bumiputera atau melayu jati??????


Tak layakkah melayu bukan umno mentadbir negara? Apakah jawatan pm tu milik umno saja?


Fahaman khurafat asobiah umno ni lah yg menyesatkan ummah....... Umno dah jd virus melayu...


Pru13 ... tetap ABU!

Tukang Komen said...

Tak ramai penganut agama pas kt sini, agaknya yg lain dah tobat kot! Eloklah tinggalkan parti berok tu. Parti dipimpin oleh pembodek DAP dan yahudi watpe nak tunggu lama2.

Anonymous said...

dekat 25 tahun doh puok-puok pakai semuta besar bakul perintah kelate, tapi auta belako dari tok guru sapa tok penghulu pas. demo ni pelawok belako.
ramai doh ore kelate mula beralih sokong UMNO sebab doh tok larat nok dengar kaki-kaki pelawok dan auta ini.

tapi ambo bimbe jugak daripada pemerhatian dan cakap-cakap anak-anak muda kelate hok ngaji di johor tu kelik royak anak-anak muda kat johor tu duk tengah syok makan kencingan kaki-kaki semuta yang auta ini. anak-anak muda johor ni tok kabar yang mereka mula syok dengan cerita-cerita auta puok pas ni.Oleh sebab itu ambo mitok sangat-sangat UMNO johor segera dekati pemuda-pemuda johor supaya jangan terus-menerus duk hisap kencingan pouk-puok pas kaki auta ni. Lamo kan nanti anak-anak muda kelate beralih sokong UMNO tapi anak-anak muda johor duk syok nok sokong puok pas ni. Memang lumrah anak-anak muda johor kerana mereka ni dari negeri yang lebih senang dari kelate mudah terpengaruh bila terlalu banyak kena kencing. kita anak-anak muda kelate ni lainlah doh letih dan melarat terpaksa keluar dari kelantan untuk mencari rezeki dan terpaksa tinggalkan keluarga. INGATLAH ANAK-ANAK MUDA JOHOR DAN LAIN-LAIN NEGERI. demi agama bangsa kita....kembalilah menyokong UMNO ni. sebenarnya UMNO lah pejuang Islam sebenar dan bukannya PAS. TIDAK PERCAYA!!!! ambil kertas sekarang dan tulis sebanyak mana sumbangan kedua-dua parti ni terhadap agama Islam sama ada PAS atau UMNO. Tulis biarlah ikhlas baru demo tau.......siapa yang berjuang untuk islam sebenarnya.....WASSALAM

komandomelayu said...

Buat apa jumpa PAS?
Dalam negara sendiri pun dah serah agama pada kapir babi kerana masing2 dah konfom masuk surga!
Bab kutuk kerajaan pagi petang, nak duit royalti , derma waktu ceramah itu sahaja lah bidang kepakaran para ularsemak pas!

Jumpa PKR?
Nak dapat KY jelly boleh le! Dah sah si jubo tu sokong yahudi haramjadah!

komandomelayu said...

Anon 1148

Butuh pak hang!
Agama islam dan melayu yg jadi ABU kalau UMNO kalah mcm di singapura tu! Bodo

Fahaman khurafat umno?
Kau ni lahir dari bontot lembu ke?
Apa semua yg terbina yg ada hari ni parti PAS bodo kau yg buat?
Ke kau ni komunis?

Servant of God said...

Jumpa PAS hanya kalau nak beli ubat kuat kongkek ataupun nak pecahbelahkan umat.

Jumpa PKR hanya kalau nak belajar camne nak tibai bini member ataupun menyesatkan aqidah dengan seteruk mungkin.

Servant of God said...

Pru13 ... tetap ABU!

November 28, 2012 11:48 PM

--------------------------

Bila nampak macam kau bangga sangat ngan "abu" tuh.. nak gelak kat lu, tapi dah tak larat dah.

Nikmatilah rasa bangga yang tidak bertempat itu.

Anonymous said...

TIDAK PERCAYA!!!! ambil kertas sekarang dan tulis sebanyak mana sumbangan kedua-dua parti ni terhadap agama Islam sama ada PAS atau UMNO. Tulis biarlah ikhlas baru demo tau.......siapa yang berjuang untuk islam sebenarnya.....WASSALAM

Ini dia..

UMNO GARISKAN DALAM PERLEMBAGAAN MALAYSIA ISLAM ITU AGAMA PERSEKUTUAN..
UMNO BINA RIBUAN MASJID SELURUH NEGARA..
UMNO BINA PELBAGAI INSTITUSI KEAGAMAAN DINEGERI2 SELURUH NEGARA..
UMNO BINA INSTITUSI PERBANKKAN ISLAM SELURUH NEGARA..
UMNO MAJU DAN SEJAHTERAKAN NEGARA..
UMNO TUBUHKAN SEKOLAH2 AGAMA..
UMNO TUBUHKAN INSTITUSI HAFIZ..
UMNO TUBUHKAN UNIVERSITI DAN PUSAT ILMUAN ISLAM..
UMNO BINA INSTITUSI HAJI..
UMNO TUBUH INSTITUSI KEFAHAMAN DAN KEMAJUAN ISLAM..
UMNO PERKASAKAN UNDANG2 SYARIAH..
UMNO BERUSAHA UNTUK PERKASA PENGHAPUSAN AMALAN RASUAH..
UMNO TUBUHKAN INSTITUSI KEBAJIKAN MASYARAKAT..
UMNO BANTU PARA IMAM DAN BILAL MASJID2 MELALUI PENINGKATAN ELAUN MEREKA DARI MASA KE MASA DAN MEMBERI MEREKA TAMBANG PERCUMA UNTUK MENGERJAKAN HAJI..
UMNO TUBUHKAN PUSAT PENTADBIRAN ULUNG DI PUTRAJAYA..
UMNO LETAKKAN MALAYSIA SEBAGAI NEGARA ISLAM TERBAIK DALAM URUS TADBIR NEGARA DAN EKONOMI..
UMNO SATUKAN BANGSA MALAYSIA DARIPADA BERBILANG KAUM..
UMNO HAPUSKAN PEMBERONTAKAN PKM..
UMNO PATAHKAN RUSUHAN 13 MEI 1969..
UMNO DAPATKAN KEMERDEKAAN DARIPADA BRITISH 1957..
UMNO TUMPASKAN KONFRANTASI DENGAN INDONESIA..
UMNO TUBUHKAN BADAN KEBAJIKAN UNTUK MUALAF..
UMNO TUBUHKAN YAYASAN DAKWAH..
UMNO BANTU UMAT ISLAM PERTINGKATKAN EKONOMI MEREKA MELALUI DEB..
UMNO BANTU BOSNIA KETIKA DISEMBELIH BANGSA SERBIA..
UMNO BANTU PALESTIN KETIKA KEBULUR DISEKAT ISRAEL..
UMNO BANTU LUBNAN KETIKA DI GANYANG ISRAEL..
UMNO BANTU BANGSAMORO KETIKA BERBUNUHAN DENGAN PEMERINTAH FILIPINA..
UMNO TAK IKTIRAF DAN MEMANDANG HINA GOLONGAN LGBT..
UMNO AKAN CARI JALAN LAGI UNTUK MEMBANTU PALESTIN DI SAAT KENA GANYANG DAN KENA BUNUH SABAN HARI OLEH TENTERA ISRAEL HARI INI..
UMNO MEMPENGARUHI OBAMA AGAR BERTINDAK KE ATAS PERLAKUAN MELAMPAU ISRAEL DI GAZA..
UMNO TAK PERNAH ISTIHARKAN ISLAM MEREKA LEBIH BAIK DPD ISLAM ORANG LAIN..
UMNO DOAKAN KESEJAHTERAAN UMAT ISLAM SELURUH MALAYSIA..

UMNO AKAN TERUS MENDAULATKAN ISLAM DI NEGARA TERCINTA INI....

Jasa PAS ....

PAS MEMECAHBELAHKAN ORANG ISLAM DI MALAYSIA.. dan
PAS MENGKAFIRKAN ORANG ISLAM BUKAN YG DATANG DARI PARTI ANUTANNYA..

Anonymous said...

UMNO dah sekian lama perjuangkan keamanan semenjak isu di bosnia lg sampai la ke palestin skrg.
PAS & PKR mane? Sekarang nak ckap UMNO hipokrit. Kebaikan sntiasa cube dibuat2 tak nampak, tapi kburukan sentiasa dicari. Kau ni typical PAS btl la.

Anonymous said...

Kalau jemputan pas. kenapa jumpa UMNO?
Ke pas yang perasan?

Kalau setakat jemput tapi x buat ape2. Waste time

otai JB said...

pas ni bodoh tahap keldai, dia ingat org johor percaya auta dia tu. Nak masuk syurga perbanyakan ibadah dan tinggalkan perkara munkar, bukannya undi pas tiket utk kesyurga. Salahudin ayob tu bodoh tahap gila babi, org kelantan dah tak nak, mula terhegeh-hegeh nak balik johor..bangganggggg

Anonymous said...

PAS JAHANAAM, UMNO BANGKIT, PAS TAK ADA HALUAN, UMNO ADA WAWASAN 2020.

Anonymous said...

Hamas jumpa UMNO
Zionis jumpa Anwar
Dajal jumpa PAS

Anonymous said...

Pas menyorok dlm kain bini muda la..

Anonymous said...

SAUDARA SAUDARI SEKELIAN...MARILAH KITA BERSATU HATI SOKONG UMNO PADA PILIHANRAYA PRU13 INI..BUKAN UNTUK SURVIVAL KITA SEMATA-MATA, TETAPI JUGA UNTUK ANAK CUCU KITA SELAMANYA. JANGAN TERMAKAN PUJUK RAYU PAKATAN JAHANAM ITU...NESCAYA AKAN MENJADI SEPERTI SINGA PURA-PURA ITU. MELAYU KAT SANA SUDAH MENJADI PELUKUT DI TEPI GANTANG...HILANGNYA NEGERI MELAYU TEMASIK MENJADI NEGERI CINA. TAK SAMPAI 10 TAHUN TEMASIK DITUKAR MENJADI SINGA PURA-PURA. NAK BERPATAH BALIK SUDAH TIDAK BOLEH. BARU MENYESAL TIADA GUNA...

usin said...

biarlah pas menuduh umno kafir. bukan Allah yg menghukum umno kafir. walaupun umno kafir di mata pas, umno tetap komited membantu Islam di Palestin, Mindanao, Myanmar, Somalia dan semua bahagian dunia. hukum kafir oleh pas tak akan menentukan syurga neraka Allah. abaikan...

Anonymous said...

Persatuan Ulamak2 Kelantan Ingkar atau singkatannya P.U.K.I yang dikepalai oleh n.ajis amat menyokong Chinese Indian Brotherhood Against Islam atau singkatannya C.I.B.A.I.

Anonymous said...

Jika penjenayah masih berkuasa, rakyat salahkanlah diri sendiri

Deepak sekali lagi membawa orang ramai menatapi isu pembunuhan Altantuya dengan membuat kenyataan yang memanaskan semasa perjumpaan Mahfudz Omar, Naib Presiden PAS semalam. Dalam kenyataannya beliau meminta perlindungan dari pihak berkuasa jika beliau memberikan segala bukti pembabitan Najib dan isteriya dalam kes pembunuhan itu.Isu pembunuhan itu sudah menjadi buah mulut orang ramai sejak bertahun-tahun yang lalu dan dua orang pegawai keselamatan yang berkhidmat dengan Najib dan isterinya telah pun di jatuhkan hukuman mati kerana di sabitkan dengan kesalahan membunuh itu. Kedua-dua pegawai keselamatan yang bertugas dengan keluarga Najib ini telah membunuh seorang wanita Monggolia tanpa sebab kerana tidak dipersoalkan kenapa mereka membunuh wanita yang mengenali Najib dan rakan-rakan beliau itu.Mahkamah Tinggi negara, mendapati mereka berdua bersalah kerana membunuh keatas dua pegawai Polis itu, tetapi yang amat anih dalam kes ini pihak peguam cara tidak pernah bertanyakan motif pembunuhan oleh kedua-dua pesalah itu. Ini merupakan satu-satunya kes pembunuhan yang sangat anih kerana tidak di sentuh sedikit pun tentang motif pembunuhan terhadap Altantuya itu dan ini lah yang menjadi tandatanya semua pihak. Bagaimana dua orang pegawai keselamatan kepada Perdana Menteri dan isterinya melakukan pembunuhan tanpa sebab.Semalam Deepak, ‘adik angkat’ Rosmah Mansor sendiri telah meminta Mahfudz Omar untuk melakukan sesuatu bagi melindungi beliau kerana beliau sudah bersedia untuk membongkar segala-galanya tentang apa yang beliau tahu berhubung dengan pembunuhan itu. Di negara ini, kita mempunyai ‘Protection Act 2009’ dan ‘Whistleblower Act 2010’ dan Mahfudz Omar percaya itu mencukupi untuk Deepak berlindung dalam menghadapi pembongkarannya terhadap isu pembunuhan Altantuya beberapa tahun dahulu.Deepak percaya adalah mustahil bagi Peguam Negara hendak menafikan apa yang ada dengan saya, iaitu bukti-bukti kukuh tentang penglibatan pemimpin utama negara dan isterinya dalam isu pembunuhan ini. “Saya akan membongkar semuanya dan saya mempunyai segala bukti penglibatan semua pihak dalam pembunuhan Altantuya ini” kata Deepak