Saturday, May 25, 2013

SIAPA BANGSAT NI ? BOIKOT PENIAGA CINA SAMPAI BANKRAP MASUK FASA BARU MINGGU DEPAN.


panggillah apa juga terma..
baik BUY CHINESE LAST (BCL)
baik BOIKOT BARANG CINA ( BBC)

tentera anai-anai KEMPEN BANKRAPKAN PENIAGA CINA sudah mula 'memakan dari dalam'..

siapa bangsat dalam foto ni ?
tunggu isnin depan..

PS : kepada yang cuba ugut gua..satu mesej untuk lu orang..apa nak jadi..jadilah ! gua lanyak lu ini kali takda kasi can.. ! FCUK U PIGGY !

202 comments:

1 – 200 of 202   Newer›   Newest»
Anonymous said...

AYUH JIHAD EKONOMI!!!

SETIAP LEBIHAN HARGA NIATKAN SEDEKAH!!!

BERBELANJA SAMBIL BERAMAL DAN MENDAPAT PAHALA!!!

BERBELANJA DENGAN NIAT DEMI AGAMA ALLAH!!!

PASTIKAN MUSLIM BERBELANJA LEBIH DARIPADA 50% GAJI BULANAN KE POKET MUSLIM!!!

Anonymous said...

Yang pasti Produk Orang Kita ...Pasti HALAL....walaupun diusahakan secara kecil-kecilan.

Yang berjenama tu pun...
kadang-kadang....ada kulit..xxxx

Anonymous said...

aidil fitri dah dekat..sila buat persediaan sebab raya pertama & kedua semua kedai melayu tutup..kedai cina akan bukak..

Anonymous said...

Bankrapkan bukit bintang..pusat ekonomi babi2 najis cina..

Anonymous said...

Lonjakan kuat utk capai sasaran DEB. dato seri PM, tolong support gerakan ini supaya apa yg di ilhamkn ayahanda dato seri tercapai segera. Rakyat bumi sudah nekad dan bersedia. Jom sama julang perusahaan Bumiputra, termasuk di Sabah dan Sarawak, sumber kekuatan bumi di semenanjung.

Anonymous said...

Teruskan kempen sampai BILA2 bro...!!!
masa untuk kita BERJIHAD EKONOMI demi survival Islam dan Melayu Tanah Melayu Malaysia...!!!

Anonymous said...

Buat rubber stamp cop mana mana la

Anonymous said...

SLOW and STEADY but SURELY
...Insyaallah

Sumbangan dari kami kpd kempen BCL, ABC - Anak2 serta rakan2 mereka (sebagai hobi dan mengisi masa lapang mereka)- telah mengambil alih kos perkhidmatan2 ini dari bisness Cina;

Minor Repair, ketok dan mengecat, servis n maintainance kenderaan

Repair, servis n maintainance alatan letrik spt mesin basuh/ dryer/ peti sejuk/ vacumn/ aircon (rumah kediaman serta alatan pejabat)

Electrical and plumbing

Computers - repairs/format

PS; Anak2 kita berpelajaran tinggi dan ada kepakaran dan mahiran masing2, Graduan2 muda (electrical/ mechanical/ automobil engineering/ Business Admin), Tsunami Cina telah memberi semangat eratkan networking dan usahasama - mula dari rumah/keluarga serta rakan2 dulu..

Anak bangsa Bumiputra

Anonymous said...

Budaya tak tertulis cina..org cina akan tingggal disesuatu tempat secara berkelompok besar apabila merasa aman dan boleh buat duit byk. Kalau zalim mereka tak akan menetap lama.

itulah kebohongan cina mengatakan kerajaan zalim. tujuan mereka utk melaga Melayu supaya mereka boleh menguasai Malaysia.

Teruskan boikot biar org cina papa kedana. Biar mereka nyah dr bumi Malaysia.
Mereka telah melampau biadap. Terlalu byk diskriminasi terhadap org Melayu.

Anonymous said...

Saya cadangkan kedai KR1M di kembangkan secara franchise. Bumiputera yg ada duit utk melabur boleh buka franchise KR1M di pekan masing2.

Anonymous said...

Depa all out dlm politik..kita all out dlm ekonomi..slow but steady..dlm 6 bulan pasti ada yg tersungkur. Insya Allah

Anonymous said...

perbanyakkan KR1M . itu sahaja cara untuk kita merampas monopoli kiasu di dalam perniagaan barangan harian . tanpa KR1M , agak sukar peniaga bumiputera untuk bersaing. kepada peniaga bumiputera pula , janganlah dah diberi bantuan oleh rakyat dan kerajaan , mula lupa diri. menaikkan harga barang mengikut selera diri sendiri tanpa berfikir untuk beramal jariah walaupun 10sen ! berniaga sambil membuat amal jariah , itu amalan nabi kita. telah di terangkan dahulu pun . rujuklah kepada Al-quran & hadith .bukannya duduk di kedai sambil membaca media sampah keldai daily & harasampah . membaca quran & hadith. itu yang islam sarankan . dapat pahala , dapat panduan dunia & akhirat. berkat berkekalan .

Anonymous said...

Ayuh,

BERBELANJA SAMBIL BERAMAL. DAPATKAN BARANGAN DARI PENGUSAHA ISLAM.

Sebagaimana kuatnya kekuatan undi Melayu mengalahkan impian China dan Melayu kafir begitulah kuatnya kekuatan kuasa membeli orang Islam.

Teruskan jihad ini. Hanya di kedai atau pengusaha Muslim saja kita dapat pahala demi kekuatan Islam.

Anonymous said...



tiada cina...tiada lagi babi di bumi Malaysia

no dogs and chinese allowed

bukit selumpit said...

Saya sokong semua komen kat atas,cuma kami kat Sarawak sangat terasa akan diskriminasi ini kerana product bumiputra dari Semenanjung tak sampai kat Sarawak.mungkin bangsa dap yg sukar nak terima takut jejas bisnis kaum kerabat mereka.kepada kerajaan perluaskan kr
1m di sabah Dan Sarawak supaya kami tidak terlalu bergantung dgn si sepet.

Anonymous said...

Cina ni sama ja yahudi.haramjadah.
kafir harbi.bagi betis tak cukup nak kepala pulak.tak perlu lah kita buat baik.kita jahanamkam pendapatan depa
kita boikot....boikot... boikot.....
semuga kita diberkati ALLAH jua hendaknya,AmimyarrabbalAlamim

Anonymous said...

Kempen kt indon n bangla yg ada kt msia sekali suh undi boikot cina. Tokey kedai aceh, tlg supply product muslim.

Anonymous said...

di asia tenggara, semua negara ada china. tapi pandangan rendah kat penduduk asal sangat menyakitkan hati terutama terhadap yang beragama islam. apa yang mereka tak kata, konon penduduk asal ni malas dan bodoh. itulah china spesis tak sedar diuntung. mereka kena sedar bahawa dengan adanya mereka di sesebuah negara tu, kadar jenayah semakin tinggi. aktiviti maksiat bermerajalela. kawasan kotor kerana china pengotor. bau busuk jangan heranla. aku mau sebuah negara indah di mana tengok kiri kanan semua pribumi bukan aneka ragam macam sekarang. china jangan perasan kata kerana mereka negara ni maju. mungkin kalau tak ada mereka kita lebih maju? mereka rajin? mengarut kerana mereka hanya rajin cari duit tapi lihat rumah tangga dia? mereka ni malas mengurus sesuatu yang tak mendatangkan duit. hati tak ikhlas.

Anonymous said...

Kalau di kl ada little india kita bina BIG melayu. Saya cadangkan sebelah kawasan reakreasi dan stesen lrt.

Anonymous said...

korang tak payah la pegi lowyat, digital mall kat pj sec 14 nak cari barang computer..mintak je kedai komputer melayu dekat rumah carikan..maybe takde stock tapi bole diusahakan.....kat internet pon sekarang bersepah2 tutorial nak repair format pc..customize PC sendiri..

Anonymous said...

WAHAI ORANG ISLAM. BELILAH BARANGAN DAR KEDAI ORANG ISLAM. KENAPA SAYA MENYERU BEGITU? SIAPAKAH YANG MEMBANTU ORANG ISLAM MAJU DLAAM PERNIAGAAN DAN MEMBANTU GOLONGAN ORANG ISLAM YANG SUSAH? BUKANKAH KITA ORANG ISLAM SENDIRI.....BAGAIMANA???? BUKANKAH ALLAH SWT TELAH MENYERU KEPADA SETIAP ORANG ISLAM WAJIB MEMBAYAR ZAKAT PERNIAGAAN.,,BUKANKAH APABILA KITA MEMBAYAR ZAKAT, MAKA DENGAN DUIT ZAKAT ITU DAPAT MELAHIRKAN USHAWAN YANG BAHARU DAN MEMBANTU GOLONGAN ASNAF? APAKAH ORANG KAFIR AKAN MEMBANTU ORANG ISLAM? APABILA KITA MEBELI DIKEDAI ORANG KAFIR, MAKA KITA MEMBANTU MEREKA UNTUK MEMBUKA LEBIH BANYAK RUMAH PELACURAN, LEBIH BANYAK KITA MENGGALAKAN BARANGAN MAKANAN HARAM LEBIH BERLELUASA...APABILA SETIAP SATU SEN KITA BERIKAN KEUNTUNGAN KEPADA ORANG KAFIR, MAKAM DENGAN KEUNTUNGAN ITULAH ORANG ISLAM DITINDAS DAN DIBINUH OLEH PIHAK ISRAEL DI PALESTIN..APAKAH KITA MAHU MELIHAT KEADAAN INI BERLAKU KEPADA UMAT ISLAM DIMALAYSIA? KEPADA PM, TOLOGMLAH BUKA LEBIH BANYAK KEDAI KRIM DI SETIAQP PARLIMEN DAN PASTIKAN PRODUK HALALAN TOYYIBAN TERDAPAT DALAM KEDIA TERSEBUT. PASTIKAN KRIM WAJIB MEMBEKALKAN MAKANAN DARI PENGUSAHA ORANG MELAYU DAHULU DAN DIRECT SUPPLY DI KEDIA KRIM. ALLAHU AKBAR...

Anonymous said...

buat satu buku kompilasi/direktori kedai Melayu serata Malaysia...spt workshop kereta... setiap negeri ..dimanakah workshop tu...no fon..alamat..tuan kedai boleh bayar sedikit token utk iklankan kedai dia..

Anonymous said...

amiin

Anonymous said...

amiin

ahlee said...

low yat mall boikot gi shah alam pkns

Anonymous said...

Aku tak kira sangat sebab ada Melayu Celaka yang ambil untung gila-gila, sombong tak reti bahasa. Kita Melayu pergi beli kedai dia. Dia pula anggap dia pandai berniaga. Kalau duit untung dia buat kebajikan tak apa. Zakat belum tahu dia bayar. Ni dia tindas lagi Melayu. Kalau macam Albukhari tu aku respect la.ada yayasan buat masjid. Hok aku perasan sangat melayu yang buka kedai spek dan kedai ubat. Kalau kat Trg kedai ubag Lau memang murah dan aku memohon kehadrat Illahi semoga dia dan keluarga mendapat hidayah dan menjadi saudara aku. Mesti ingat ramai juga Cina baik. Dan Ramai juga Melayu yang jahat pada bangsa dia.

Anonymous said...

mari para peniaga melayu kita bersatu hati membentuk satu rangkaian perniagaan yang mantap. kita ikut sunah nabi dalam berniaga, nescaya kita akan berjaya... mari rakyat melayu malaysia belilah n gunakan perkhidmatan disediakan oleh orang melayu

Anonymous said...

DI KAMPONG KAMPONG,SIMPANG SIMPANG TIGA HADAPAN SEKOLAH HADAPAN MASJID DI FLAT FLAT KOS RENDAH DI KOMPLEX BELI BELAH SUDAH ADA PERNIAGA MELAYU KITA PENUHI KEDAI KEDAI INI DAN TINGGALKAN KEDAI KEDAI CINA YG MANA BARANG NYA BELUM TENTU HALAL BULAN PUASA SUDAH DEKAT DAN HARI RAYA AKAN MEJELANG TIBA KITA BERBUKA LAH DENGAN MAKANAN YG HALAL DARI ITU MEMBELI BELAH DI KEDAI MUSLIM DAN MELAYU KITA MAJUKAN BANGSA KITA SENDIRI.

Anonymous said...

Peniaga Melayu mesti berubah berniaga secara Islam bukan sekadar nak mengaut keuntungan. Ustaz Pas.kalau tahu cara.perniagaan dalam.Islam.ajar lah anak buah kamu. Contoh dah ada.Abdul Rahman Auf. Cari alternatif nak dapat supply murah..baru boleh jual murah. Sabasun di trg barangan dia murah.

Anonymous said...

Baik kita buat list kedai Melayu yg jual barangan secara berhemah murah dan berkualiti. Yang mahal tak tentukala jangan masukkan

Unknown said...

Saya setuju

Anonymous said...

salam...jangan hangat2 tahi ayam walaupun NGO atau kerajaan atau sapa2 bersuara tak menyokong. walaupun ramai Melayu tak menyokong dan kata racist, kena teruskan boikot ini. tapi pastikan fakta2, senarai produk & servis dikemaskini dari semasa ke semasa. kalau boleh buat satu perjumpaan dgn blogger2 lain utk bahagikan divisyen ikut negeri atau jenis2 perniagaan. dan dapatkan kerjasama dari pembaca2 ikut daerah2, bagi setiap jenis perniagaan. insya Allah, slow & steady tapi berterusan. semoga Allah memberkati usaha kita semua utk majukan ekonomi orang Islam, Melayu, India dan kaum2 lain yang ditindas secara halus oleh Cina ni.

Anonymous said...

Sokong sume pendapat di atas. Nak lebih cantik beli kereta proton... Sokong bisnes Syed Bukhari. Mn tau dpt kereta lbih murah dan lebih berkualiti.

Anonymous said...

Saudara GAP, saya ingin mencadangkan supaya nama kempen ini ditukar kepada satu nama yg lebih lunak didengar, dgn demikian Persatuan Pengguna Muslim dan Pertubuhan Perkasa mungkin dpt dilibatkan dlm membantu kempen murni ini. Satu usaha yg tersusun perlu untuk menjayakan matlamat kempen.

Anonymous said...

haramkan ternakan BABI di Malaysia
tutup semua ladang BABI

kau orangvnak kata aku racist, akunpeduli apa

AKU RACIST dan aku bangga

sejahat-jahat perompak, kita tau dia jahat
tapi jahat Cina sangat bahaya, ibarat gunting dalam lipatan
mereka punyai hati yang busuk dan niat yang tidak baik

Anonymous said...

Sekadar ingatan. Jgn beli air spritzer atau mesra di stesen minyak petronas ataupun semak dulu sumber punca air yg berada di taiping... Keluaran chuan sin... Cilaka babi cina ini.... Fia tak peduli janji boleh buat untung... Telaga air mineral mereka diatas bukit ada kubur cinna.... Sumber dia bawah bukit itu... Sial betul...
Minta pettonas stopkan penjualan... Enough enough enough

Anonymous said...

CINA nii takkan puas sekadar tinggal dalam sesuatu negara sehinggalah penduduk asalnya dinyahkan MEREKA, diberi betis tak puas, diberi peha pun masih tak puas sehinggalah segala harta, tanah2, bapak, saudara perempuan kamu, anak2 dan ibu2 kamu diberikan kepada mereka barulah mereka puas.

Anonymous said...

SEBENARNYA NEGARA KITA SEBELUM INI.. AMAN DAMAI, RAKYAT BERBILANG KAUM HIDUP BERSATU ,SALING BERGANTUNG ANTARA SATU SAMA LAIN TETAPI DISEBABKAN ADENYE PENGKHIANAT BANGSA DAN NEGARA YG MEMBUAT HURU HARA DAN MAHU MENJUAL NEGARA INI DAN MASIH BEBAS KE SANA KEMARI MEMBUAT FITNAH DAN HASUTAN KPD RAKYAT YG TK BERAKAL..MAKA JADILAH KEADAAN SPRT ADANYA..JADI SEBELUM LEBIH MELARAT LAGI..TANGKAP DAN SIMPAN JE ORG2 NI SUPAYA NEGARA KEMBALI AMAN DAN DAMAI SPRT SEDIAKALA...

Anonymous said...

Harap peminpin kita dengar suara akar umbi dan semangat kita dibawah ini... Memang aku pantatkan pukikan kalau bila ada mesyuarat berkaitan perjuangan melayu arau rasmi tiba tiba ada air spritzer atas meja meka.....

Anonymous said...

Perbuatan boikot & buy last boleh melambatkan ROBOHAN kampong2 di Penang untok taikoon2 yg tak pernah cukup rumah.

Pas & Umno tak mampu halang..umat Islam boleh menggunakan kuasa beli.
Tengok kopi radix dll memecah monopoly kopi2 kafir..lama2 adalah barang 2 enjin dihasilkan dgn mutu yg baik.

Ex proton perodua boleh hasil products begini dgn sokongan kerajaan Umno Pas.
Muslim tulen tak rasuah..tiada babi yg boleh kacau.

Anonymous said...

Kedai Servis Kereta Bumiputera dan Islam di Taman Sri Serdang Selangor - Hikmat Auto dan Khan Auto- juga mulailah langgan Kedai servis kereta Proton yg dijalankan Bumiputera kat Pandan Indah ada satu- jom pi tukar tayar kat mereka dan bagi bisnes kat Bumi

Anonymous said...

Dan mereka inilah yg membawa budaya seluar katok dipakai dikhalayak ramai...baju tak cukup kain dan menjadi ikutan bangsa lain...perosak budaya

Anonymous said...

Ingat spritzer ingat air bangkai cina... Ingat air mineral mesra air tulang belulang cina... Bayangkan ....... Bila sebelah kubur baru tiga hari kebumi kemudian kubur sebelah pun hendak digunakan... Hari pula hujan.... Bergenang air yg menyerupai minyak dan bau nya juga.... Tapi itulah yg petronas sajikan pada kita

Anonymous said...

BRO/GAP:
http//gmc-gunungmatcincang.blogspot.com

wassallam

Anonymous said...

yes..bersatulah bangsa ku

Anonymous said...

aku sokong cadangan buka kedai 1 m'sia banyak2. Kat tempat aku satu mini market cina dah lingkup bila kedai 1 m'sia ni buka.SYOKNYA AKU

Anonymous said...

aku sokong cadangan buka kedai 1 m'sia banyak2. Kat tempat aku satu mini market cina dah lingkup bila kedai 1 m'sia ni buka.SYOKNYA AKU

Anonymous said...

tak cukup setakat boikot cina...tu melayu pkr dan pas yg jadi barua sokong realisasi dap rampas kuasa... apa ke jadah....kena juga boikot peniaga melayu pkr dan pas ....kita cuma nampak cina/dap...tapi tak nampak melayu pkr dan pas pengkhianat bangsa....

Anonymous said...

SIAPAKAH PHOTO JURANGAN YANG TERTERA. CEPAT SEBARKAN INTIPATI MANGKUK ITU.

Anonymous said...

Kita perlu BERSATU....SATU SUARA..

Anonymous said...

Tersenyum baca paper hari ni..

Dikala macai vangang sibuk memboikot cina, tsm sibuk pula untuk mengkaji cadangan timbalan pengerusi gerakan agar BN menjadi parti tunggal.. No more umno, mca, mic and other parti hutan..

Perjuangan x pernah syncronize diantara pemimpin dan macai2 nya...

Takbir..

Anonymous said...

MASIH RAMAI ORANG MELAYU ISLAM YANG TIDAK TAHU TENTANG KEMPEN ABC @ BCL @ BBC NI, MANER PERGI NGO MELAYU YANG SELAMA INI PERJUANGKAN MELAYU ISLAM, AYUH JALANKAN KEMPEN2 DGN LEBIH MELUAS, EDARKAN RISALAH DI TEMPAT2 TUMPUAN UMUM, HEBAHKAN DALAM RUANG SIBER DAN MEDIA PERDANA, INI JIHAD KITA, JIHAD ORANG MELAYU ISLAM DI MALAYSIA, KITA KENA TENTANG CINA KOMUNIS NI UNTUK KELANGSUNGAN MELAYU DAN ISLAM

Anonymous said...

Tolong peniaga melayu mereka akan berzakat , dan hasilnya datang kepada melayu juga

Anonymous said...

👍👍👍
Boikot jgn tak boikot..kasi ajar cina dapig ni yg terlalu angkuh sombong n biadap

Anonymous said...

Gunakan kaedah MLM 1 ,2,4,8,16 dan seterusnya Jihad Ekonomi bagi Bangsa Melayu beragama Islam

RIMAU said...

25 - 5 = 20 HARI DAH ..

TAK PERGI KEDAI RUNCIT CINA

-----------------

JGN LUPA BELI LEBIH SKET BARANG BUATAN MELAYU/MUSLIM

KITA TAYANG SKET DEPAN DEPA..

HAYUN2 SKET..

Anonymous said...

MLM JANGAN SESEKALI SEBUT

PULUH RIBU DAH AKU KENA

KWN2, SEDARA2

TAK PAYAH

NO FULL STOP

---------------------

KORANG JGN TERJEBAK...
ADA MACAM2 BENTUK MLM YG BEROPERASI MCM2..

====
KALAU NAK MLM SANGAT

BELIH EXTRA BARANG2 MELAYU
HADIAHKAN KAN KAT SEDARA..

KATA : ESOK KAU PLAK HADIAH KAT AKU

SO MAKIN MERIAH LAH BUSINESS ANTARA KITA

Anonymous said...

Anonymous said...
tak cukup setakat boikot cina...tu melayu pkr dan pas yg jadi barua sokong realisasi dap rampas kuasa... apa ke jadah....kena juga boikot peniaga melayu pkr dan pas ....kita cuma nampak cina/dap...tapi tak nampak melayu pkr dan pas pengkhianat bangsa....

May 25, 2013 at 9:03 AM


===================
PEGANG TALI ALLAH INSYALLAH

BERBAIK SESAMA ISLAM

PEDULIKAN PRA SANGKA..

INGAT DUNIA AKHIRAT NAK KEBAS..PAHALA

Anonymous said...

Anonymous said...
tak cukup setakat boikot cina...tu melayu pkr dan pas yg jadi barua sokong realisasi dap rampas kuasa... apa ke jadah....kena juga boikot peniaga melayu pkr dan pas ....kita cuma nampak cina/dap...tapi tak nampak melayu pkr dan pas pengkhianat bangsa....

May 25, 2013 at 9:03 AM


===================
PEGANG TALI ALLAH INSYALLAH

BERBAIK SESAMA ISLAM

PEDULIKAN PRA SANGKA..

INGAT DUNIA AKHIRAT NAK KEBAS..PAHALA

Unknown said...

GAP, Teman tadi berbisik menjelang solat Juma'at smalam -- BBC harus diangkat bagi setiap khutbah demi halallan thoiyibban. Org kita terkenal bila senang dan aman jadi complacent bila cemas baru pikirin solusi. Satu jihad terbesar hanya dapat dilaksanakan dalam tempoh 5 tahun yang akan datang selepas itu hanya Allah yang tahu. Dengan 52 kali Juma'at dan 2 kali hariraya kita ada kesempatan sebanyak 54 kali setahun untuk berada dalam 1Muslim. Kita cuma ada 5 tahun saja kerna selepas itu hanya Allah swt saja yg tahu. Kalau x cukup gula, buka ladang dan kilang baru. Kalau x ade simen buy over atau buka kilang baru. Pasir free for all, lesen hanya buat bumi. YTL boleh beli Perak-Hanjoong dan monopoli xkan org kita x boleh buat sesuatu. Bawa masuk saudara sebangsa seagama sebanyak mungkin bukan hanya berwisata namun untuk tugasan profesional bersesuaian serta menarik pengeluar produk halal dari sana secara JV untuk dilambakkan dan overshadow C punya. Aku angguk saja...tapi aku sendiri belum tahu bagaimana nak berjihad bersama....errr...amiiiin, sekedar nyampaiin

Anonymous said...

kedai computer Dan servis Di Bangi hak milik bumiputra...cari computer.com

Anonymous said...

dari sekarang, kontrak-kontrak Kerajaan pun perlu berikan kepada penyokong Kerajaan sahaja.

Lihatlah negeri-negeri pembangkang, mana depa bagi peluang kepada kontraktor yang didapati menyokong UMNO/BN..

Anonymous said...

Keadah boikot macam MLM tu agaknya macam 1 bagi tau 2 , 2 bagi tau 4, 4 bagi tau 8 dan seterusnya untuk jihad ekonomi

Anonymous said...

kedai makanan kering spt mee bihun Dan pelbagai lagi 100% keluaran bumiputra dari seluroh Malaysia terletak Di Bangi sebelah Al Ikhsan Dan menghadap masjid Bangi

Anonymous said...

Tindakkan yg bijak asalkan Melayu semua bersatu!!

Boikot barangan Cina sampai Bankrup!!

Cina ingat dia orang dapat hasil lunayan daripada bekerja di luar negara tetutama di Singapura mereka boleh sombong!!

Kerajaan tolong pereksa Cina Bangsat ni yg bergaji lumayan pastikan mereka dikenakan cukai pendapatan.

Hampir keseluruhan Cina yg berkerja di Singapura dan mereka2 yg berkedudukan tetap di sana yg dahulu tidak mengundi dgn angkuh dan terus terang berpusus2 kembali ka Malaysia untuk memastikan kemenangan DAP pada PRU lepas!!

Kerajaan Malaysia tolong beri keutamaan pada kawasan2 yg mengundi BN!!

Anonymous said...

untuk permulaan sesiapa yg tahu mana2 kedai atau apa2 sahaja kedai bumiputra..
sila post Di blog2 utk rujukan bloger2 sebelum mereka akan membuat kemaskini dari masa ka semasa...t.kasih

Anonymous said...

Anonymous said...
tak cukup setakat boikot cina...tu melayu pkr dan pas yg jadi barua sokong realisasi dap rampas kuasa... apa ke jadah....kena juga boikot peniaga melayu pkr dan pas ....kita cuma nampak cina/dap...tapi tak nampak melayu pkr dan pas pengkhianat bangsa....

May 25, 2013 at 9:03 AM


===================
PEGANG TALI ALLAH INSYALLAH

BERBAIK SESAMA ISLAM

PEDULIKAN PRA SANGKA..

INGAT DUNIA AKHIRAT NAK KEBAS..PAHALA

May 25, 2013 at 9:33 AM
_______________________________________

Aku setuju dgn Anon 9:03 am!!

UMNO DAH HULUR TANGAN UNTUK BERBAIK TAPI DI LUDAH DAN HAMUN OLEH PAS.

INI JUGA MESTI DI BERI PERHATIAN!!

PASTIKAN KEDAI MELAYU PAS/PKR DI BOIKOT JUGA!!

KEDAI CINA DAN KEDAI MELAYU PAS/PKR HARAM JADAH KASI MAMPOS!!

Anonymous said...

Ayuh kita tunjukkan "SPENDING POWER" Orang Melayu!!

KASI MAMPOS KEDAI DAN COMPANY CINA BANGSAT!!

Anonymous said...

wokshop / bengkel keteta bumiputra Di semenyih...harga berpatutan 15 tahun pengalaman...hubungi utk temujanji en Din 012-2167771...(mekanik saya sejak 15thn lalu)

Anonymous said...

aku memang recist tahap gaban...peduli apa aku nak recist...

Anonymous said...

promosi BBC pakai SMS berantai.
promosi BBC pakai FB berantai
promosi BBC pakai TWITTER berantai
promosi BBC pakai EMAIL berantai

Anonymous said...

bangsa yg tak pernah puas..takpernah mengenang budi..tak pernah lupa menipu..

Anonymous said...

tidak mengapa..melayu pas pkr juga akan sedar...jgn diboikot melayu ini..insyaAllah mereka juga membayar zakat...

Anonymous said...

FB, FB, FB, FB X1000

Anonymous said...

BCL=BARANG CINA LAGI
BCC=BELI BARANG CINA
KahkahkahkahkahKahkahkahkahkahKahkahkahkahkahKahkahkahkahkahKahkahkahkahkahKahkahkahkahkahKahkahkahkahkahKahkahkahkahkahKahkahkahkahkahKahkahkahkahkahKahkahkahkahkahKahkahkahkahkahKahkahkahkahkah

Anonymous said...

antara punca utama cina benci kerajaan bila KR1M dibuka, banyak kedai runcit mereka tutup dan agenda mereka kontrol distribution of barangan kawalan dihapuskan.

Lagi satu bila Felda buka banyak keai D'Mart dibandar, maka kita dah tak dengar tentang peniaga sorok barang untuk naikkan harga.

KERAJAAN WAJIB BUKA PULA KEDAI SERVICE/ KEDAI TAYAR SATU MALAYSIA!!! SEGMENT INI SUKAR BUMIPUTRA BERSAING KERANA PERBEZAAN HARGA BEKALAN DARI PENGEDAR MEREKA KEPADA KEDAI MELAYU DAN CINA BERBEZA...PECAHKAN MONOPOLI PEMAKAN BABI INI!!!

gen2felda

Anonymous said...

Ambil maklumat simpan kumpul dulu.serah kepada umno cawangan.

Anonymous said...

Kita juga perlu buat aduan pada pihak berkuasa jika tahu ada perniagaan org cina yg melanggar undang undang. Org cina banyak perniaagaa haram.

Anonymous said...

Kita galakkan pekedai2 Melayu utk mengiklan di blog2.

Anonymous said...

MPH Book Store , Syed Moktar Al -Bukhari melalui Jalinan Inspirasi Sdn. Bhd. (sekadar maklumat)

Anonymous said...

Guna tenaga kerja pakistan.bagi hadiah offer minyak masak felda harga diskaun...pikir2 apa apa yg boleh lawan harga pesaing

JohorAgung said...

Pak Syed dan Felda kene bukak jalan. Islam melayu dah masanya kita berjihad.

Bro...jln terus, kita orang support.
Jihad! jihad! jihad!

Anonymous said...

Cina dah terasa bahang boycot ni.hujung bln nie audit pasti menunjukan sales mereka menjunam.itu baru beberapa hari melayu boykot.kalau selamanya kita boycot, ramai cina gulung tikar n gantung diri kat umah.hahaha...itu yg gua suka.

Anonymous said...

Yup!piggy shit,bangsa pendatang yang sesat lagi lupa diri..blum dapat2 lagi jalan nak balik negeri asal.
Tak dapat balik pas ni..alamat mati kene mopping laa lu sume..
piggy get mopping..
menggelupur la lu sume.
wakaka..

Anonymous said...

Kita tak minta boikot ini.kaum cina yg minta boikot ini dibuat oleh org2 melayu.so...org cina dah minta.kita yg melayu ni bg la.so...org melayukan baik hati.teruskan boikot!!!....

Anonymous said...

Kurnia insurans juga harus di boikot.taukey cina ni dah terlalu kaya.service cam sial sesial kaum cina juga.boikot Kurnia Insurans!!!!!.....

Anonymous said...

BCL-Barang Cina Lancau..
ABCD-Asal Bukan Cina Dap
Melayu sudah tunjuk taring maaa....lu masa lagi akan mampus binuh diri.lu pya mak sama bapak lu pun mati bunuh dilombong.perrrggghhhh.....gua suka beb!!!!....masa tu gua gelak guling2 atas jalan.

Anonymous said...

Kedai motor cina babi juga harus diboikot.anak melayu nak pam tayar basikal pun mintak charge 20sen.mmg sial cina pendatang.lancau lu cina babi...

Anonymous said...

Ramai sales man n sales girl berbangsa cina.so diorg akan tackle melayu.so apa perlu kita buat bila diorg dampingi kita??...carany cukup mudah.ludah je kat muka diorg.peh tu ckp lu pi balik negeri lu...dasar pendatang.ingatt tu!!!...

Anonymous said...

Kita sudah lama support cina.tp cina sudah pijak kepala melayu.kita kuasa membeli.ayuh teruskan boikot!!!!!!....

Anonymous said...

No chinese no dog because chinese is dog dog..

Anonymous said...

bro cina malaysia ni tuk nenek dia dari cina pun kaum papa yakni petani dan peniaga2 tepi jalan atau CINA SENGKEK datang tanah melayu nak cari duit balik China. Lepas tu kominis China tutup pintu, sapa2 tak boleh keluar sapa2 TAK BOLEH MASUK. Cina di sini bukan dari keturunan bangsawan kelas atasan Mandrin cina malaysia keturunan bangsat yg lari dari negara sendiri.

Anonymous said...

Tindakbalas semerta orang Melayu/bumiputra lepas pru13... ini satu tindakan langsung daripada pola pengundi cina yg hampir 100% mengundi dap (pr). Kesatuan dan kejituan mereka mengagumkan. Mereka korbankan segalanya walaupun sedar adanya keperluan pertumbangan untuk kestabilan, harmoni, perpaduan dll. Ada mereka peduli?

Maka itu, aku sendiri sokong dan mahu ikut tindakan ini sebab sangat kecewa. Kecewa dgn si sepet tak kenal apa itu 'budi', 'adap', 'kesopanan'.... TAMBAH lagi jika parti yg aku undi (umno) tunjuk lagak sebagai jagoh demokrasi walau sedar dikencing pada makan malam di seremban dan klang.

Mohon berpada-pada dalam tindakan kerana kami melayu dan pribumi inilah (luar bandar) yang mengundi anda!

Bengang dgn pimpinan umno.

Anonymous said...

Tolong buka KR1M di Taman Medan kasi lingkup pasaraya Matahari Daping punya sakit hati aku tengok ramai melayu g sana sebab x de pilihan ini kawasan melayu aduhai tolong tolong kami yg nak jihad ekonomi ni

Anonymous said...

takeneer kepala butoh ko..gi sembah kote bengkok lagi baik

Anonymous said...

https://www.facebook.com/SenaraiBaranganMelayu

Anonymous said...

Dap boleh jadi KAYA dlm kampung Melayu tapi Melayu/bumi belum tentu dapat HIDUP dalam kawasan mereka.

Itulah bezanya kita.

Anonymous said...

Kita jgn sekadar ckp jer!!! Sebelum membeli sesuatu barang pastikan betul2 pengeluarnya bumiputera baru beli!! Hindari diri dari produk dap!! Ayoohhh!! Jihad ekonomi!!

Anonymous said...

Turin Auto Services (Services & Repairs) di 45, Jalan Bandar 1, Taman Melawati, KL, milik orang Melayu.

HP no. 012 - 3848028/ 012- 2351864

Anonymous said...

forward planning utk kekal setanding saingan dengan sesiapa saja dasar mesti dibuat utk peluang perniagaan diagih mengikut ratio kepedudukan bangsa yg. bermastaufin di negara.
Semua ajen perubahan mesti bergerak sekarang mebangunkan Mall Melayu yang unggul menjual semua produk, elektronik, atau bahan keperluan orang Melayu, terutama
terkait dengan budaya Melayu dan jangan keluarkan izin Halal utk menjual apa apa pun produk Muslim ke nonMuslim

Anonymous said...

PERBANYAKKAN DAN PERLUASKAN KR1M (KEDAI RAKYAT 1 MALAYSIA) SEBAB KR1M INILAH ANTARA PUNCA UTAMA CINA DAP TIKAM PM NAJIB DARI BELAKANG..!

Anonymous said...

bg yg ingin mendapatkan produk barang melayu sila layari ,kita bantu peniagaan melayu/bumiputera www.facebook.com/SenaraiBaranganMelayu

Anonymous said...

Chinese = Jew of the East

Anonymous said...

Tiada cina perkara berikut tidak subur; babi.rasuah.pelacuran.penipuan.penindasan.kurang ajar.rasis.perjudian.arak.China kui ni ra mbut je yang lurus sama macam Anuar China doll semuanya bengkok termasuk lah 'anu:' nya.

Anonymous said...

Boikot tetap boikot.......sebarkan........

Anonymous said...

NAK SHARE SIKIT DI MANA U ALL PATUT BELI BARANGAB HARDWARE KEDAI MELAYU...KJAAN DAH SENARAIKAN DLM LAMAN WEB KEM KERJA RAYA ... SUPPORT YE http://www.kkr.gov.my/ms/direktori-pembekal?title=&field_kategori_1_value=All&field_negeri_value=All&items_per_page=10&page=4 ....klik 1,2, dan seterusnya utk kaw yg berdekatan dgn u all... THANKS

Anonymous said...

Bersusah susah dahulu bersenang senang kemudian..........tahniah admin u mmg terbaeeeekkk...

Anonymous said...

Kalau pi petrons station macam2 jjajan orang kita ... Cookies, krepek, tart, kek2 ... Daripada beli yg twisties, mamee,,... Dahla banyak perasa aji...

Anonymous said...

Akses untuk mencari perniagaan bumiputra
1.Perbadanan Usahawan Nasional Berhad (PUNB) -http://www.punb.com.my/v2/index.php?option=com_networkdirectory&view=networkdirectory&page=sch&Itemid=3&lang=ms

Anonymous said...

BERITA BAIK BUAT PENGGUNA MINYAK JENIS CANOLA DAN SUNFLOWER. FELDA ADA MENYEDIAKAN MINYAK JENIS INI! SOKONG ADELA FELDA!

https://www.facebook.com/SenaraiBaranganMelayu - CLICK PAGE KAMI UNTUK SENARAI PENUH

Mr.X said...

Stanley Thai, tauke kilang glove.

http://www.bloomberg.com/news/2013-04-25/malaysian-chinese-may-abandon-najib-as-fear-of-riots-repeat-ebbs.html

Anonymous said...

HUbaya hubaya kita boikit barang cina

Anonymous said...

Allahuakbar! :)

Anonymous said...

lebih banyak kedai BRIM dan kedai2 bantuan kerajaan harus dibuka. mungkin lepas ini kerajaan wujudkan kedai alat ganti kenderaan, motosikal..dalam senyap kerajaan boleh menunjukan sokongan dalam kempen ABC ini :)

Anonymous said...

maaf salah taip KR1M BUKAN BRIM

Anonymous said...

yeahh .. boikot GLOVE Stanley Thai
macam sialan cina ni.

http://www.bloomberg.com/image/i6zhJO0cmoec.jpg

Anonymous said...

Sebarkan sebanyak mungkin kempen jihad ni,ramai lg org kita xtahu...
Aku ada sebarkan pada mereka yg xtahu,dan aku dapati mereka memang trus menyokong penuh,xpayah byk ckp pun,mmg sokong trus...
Xkira parti mana,janji org kita...
Cuma kalo kita ramai suarakan,lebih semangat dan xperlu selindung2 lg....
Ramai kan mesjid tiap2 wktu....in sha Allah,sempurna jalan kita....

BUY MUSLIM FIRST!!

Anonymous said...

Kalau ada buku atau website yang sentiasa ada updated list kan bagus. Dari perniagaan kecil ke besar so that ada reference, senang sikit.

Anonymous said...

BUY BUMIPUTERA'S FIRST

Anonymous said...

buat satu yellow page yang lengkap kedai-kedai bumiputera seluruh malaysia compile dan tukar format PDF supaya boleh didownload oleh semua anak watan patriotik

Anonymous said...

BOIKOT BARANGAN GENG DAP

SENARAI BARANGAN SEKUTU DAP


MINYAK MASAK
1) Minyak Sri Murni
2) Minyak Knife
3) Minyak Buruh
4) Minyak Naturel
5) Minyak Daisy

MINUMAN
1) PowerRoot Ali Café
2) PowerRoot Oligo Cereal
3) PowerRoot 9Spot Isotonik
4) Malta
5) Teh Cap Masjid
6) NutriMalt
7) Teh Guru Cap Masjid
8) Drinho All Drinks
9) Isomax Isotonic
10) HomeSoy

BARANGAN PENGGUNA & MAKANAN SEGERA
1) Pau Ahmad
2) Sri Murni Nugget
3) Marina Tuna
4) Marina Nugget
5) Roti Massimo
6) Farm Crows Butter
7) Tepung Gandum Cap Sauh
8) Semua Prodik London Biscuits (London Rolls DLL)
9) Semua Produk Khee San Bhd (Gula-Gula Fruit Plus, Fizzy Orange, Mint, Wafer & Lain-Lain Makanan Tepu)
10) Semua Produk Malaysia Dairy Industries Ple Ltd (Vitagen, Marigold, Peel Fresh, HL Milk DLL)
11) Semua Produk NONA

RESTORAN
1) Old Town White Coffee
2) Baskin Robbins Ice Cream
3) Dunkin Donuts
4) Sakae Sushi
5) Mc Donalds


PASARAYA
1) Pasaraya EconSave
2) Pasaraya 99 SpeedMart
3) Pasaraya KK mart
4) Pasaraya NSK
5) Mc Donalds

BARANGAN & PERKHIDMATAN PENGGUNA (BUKAN MAKANAN)
1) Goh Ban Huat (GBH) –Pengeluar kelengkapan tandas & pembentungan
2) Focus Point (Optometrist)
3) Bas Konsortium Ekspres
4) Bas KKKL Ekspres
5) Bas Five Star
6) Bas TranStar
7) Bas Genting Ekspres
8) S & S Ekspres
9) Eagle Ekspres
10) Bas SE Super
11) Antar Holiday
12) Boon Best

MEDIA
1) The Sun
2) The Star
3) Semua Akhbar Berbahasa Cina
4) Rocket
5) Suara Keadilan
6) Malaysiakini

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 24 Mei - Tindakan memboikot beberapa produk keluaran syarikat yang dipercayai menyumbang dana bagi menjayakan perhimpunan haram perlu diteruskan sebagai peringatan kepada syarikat lain untuk tidak melakukan perkara sama.

Presiden Pertubuhan Pemikir Profesional Melayu Malaysia, Prof. Datuk Dr. Kamaruddin Kachar berkata, usaha itu juga dalam memastikan keamanan dan kestabilan yang dikecapi negara hari ini dapat dipertahankan.

“Boikot yang dilakukan juga sebagai protes rakyat terhadap mereka yang menyokong amalan keganasan dan bertujuan memberi pengajaran kepada mana-mana syarikat agar tidak terlibat dengan perkara-perkara seperti itu," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai usaha beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam yang memperhebat gerakan memboikot produk dan perkhidmatan keluaran syarikat-syarikat yang dipercayai menyumbang dana bagi menjayakan perhimpunan haram membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13.

Sementara itu, Timbalan Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Ezaruddin Abd. Rahman berkata, penggiat industri di negara ini seharusnya lebih profesional dan beretika dalam menjalankan perniagaan.

Menurut beliau, mereka juga seharusnya berterima kasih kepada kerajaan yang banyak menyediakan ruang dan kemudahan untuk menjalankan perniagaan dan tindakan mengajak rakyat berdemonstrasi disifatkan sebagai tidak mengenang budi.

“Adalah lebih baik dana dan keuntungan yang diterima disalurkan kepada badan-badan kebajikan atau membiayai kumpulan masyarakat yang memerlukan kerana perkara itu jauh lebih mulia," katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130525/dn_08/Boikot-produk-syarikat-demi-kesejahteraan-negara#ixzz2UHS7giju
© Utusan Melayu (M) Bhd

Anonymous said...

Sesiapa yg singgah blog GAP boleh cadangkan kedai2 bumi tak kisahlah bengkel welding pagar ke kedai kek ke half cut kereta ke tak kisah dari ceruk manapun. Mohon kerajaan tambah lg KR1M. Kedai ni sangat8 berguna sebagai pengimbang harga keperluan dipasaran terutama disesuatu kawasan perumahan. Syukur ada kedai ni sbb peniaga cina tak boleh mainkan harga.

Anonymous said...

* disuatu

Anonymous said...

Aku tau aku ni cuma gaji kecik. Tapi kecik kecik pun, aku beli tayar keta bila dah kena beli sbb botak. Kecik kecik pun aku belanja takkurang 500 utk brg dapur tiap tiap bulan. Kecik kecik pun, aku hantar keta ke bengkel kalo rosak. Kecik kecik pun, aku beli hp, sarung hp.

Walaupun org mcm aku dan kau, bukan jutawan yg beli ferrari walau baru 3thn jadi yb mcm azmin ali, langkah dan azam yg aku can seluruh keluarga aku ambik utk BOIKOT barang cina tak dapat tidak mesti memberi impak jua lambat laun.

Tak kisahlah cina DAP atau cina MCA atau cina GERAKAN. Semua 2x5. Kalo cina DAP, kita tau la mmg anti dgn org melayu, tp yg bahaya, cina MCA dan GERAKAN. Dpn, tunjuk baik, sokong. Masa pangkah, pilih DAP. Kalau tidak masakan hanya 3% yg undi dacing. Huh!

Mmg aku sumpah la kaum CINA kiasu ni.

BOIKOT SAMPAI BANKRAP!

Anonymous said...

SAYA SETUJU
SAYA SOKONG
SAYA BERSAMA ANDA, JOM BCL

Anonymous said...

Dont worry...Melayu PKR n PAS pun turut sama boikot....

Persoalannya, UMNO boikot kah barangan MCA?
UMNO takkan beri projek ke MCA?
UMNo takkan beri peruntukkan ke MCA?

Tiada obligation under PR.....
Tapi ada Perikatan dlm BN...... So camne?

Bangsa Melayu

Anonymous said...

minta tolong blogger.sape2 yang tau pasal cina yang 'sir name' bermula dari huruf L cam lim.lee atau sebagainye.hubungan cina L ini ngan yahudi.jika siperhatikan kebanyakkan pemimpin cina didunia ni adalah yang beemula dengan L.bole ye blogger2 semua

Anonymous said...

BORDER BOOK STORE= VINCENT TAN
MPH= TAN SRI SYED MOKHTAR

Anonymous said...

tak lama lagi nak raya tauke melayu kena siap daging lembu, kerbau, ayam, jangn beli daging yang cina import, melayu kena import sendiri untuk pastikan halal.

peniaga melayu kalo amik untung setengah tak lama lagi bankruplah cina, cina meniaga untuk berlipat kali ganda dan kati pun kecoh. kah kah

Anonymous said...

Encyclopedia > Teresa Kok Suh Sim

Teresa Kok Suh Sim (Chinese: 郭素沁) born 31 March 1964) became the first Chinese-Jewish woman to be elected into the Malaysian parliament.

Anonymous said...

Bro 3pm,

Kita tak tau apa perjanjian yg sebenar antara tunku dan british utk kemerdekaan tanah melayu dulu. Maka kerana itu, aku dan kau tak faham dan marah kenapa kerajaan BN yg diterajui oleh UMNO boleh membiarkan bangsa cina monopoli contohnya tepung dan gula selama 50 tahun. 50 tahun!!

Zaman moden ni pun mcm mana si ananda krishnan boleh monopoli bisnes penyiaran satelit??

Tp utk beri tanah ni pada PAS atau PKR, lagi tak boleh. DAP yg jadik pilotnya, PAS dan PKR, jd pramugara je.

Aku harap, dgn lantang nya najib yakin bahawa pru13 adalah tsunami cina...tolonglah berhenti bagi muka pada cina najib oi......

Mcm cendawan tumbuh aku tgk sekolah babi cina ni. Boleh plak masuk sekolah taiwan bagai. Apa kes ni? Dah sah sah tmpat tu la jugak jadi kilang cina chauvinist dan super kiasu.

Org melayu marah dan menyampah dgn umno sebahagiannya sbb inilah.

Yg melayu PAS dgn PKR plak, ada bongoknya jugak. Top 10 org terkaya malaysia ada satu je bangsa melayu. Kenapa nak sama sama tolong cina babi bunuh kreibiliti org Islam ini??

Sudah sudah lah bergaduh wahai org melayu. Sudah sudahlah berpecah. Sudah sudahlah jadi barua cina DAP.

Org UMNO pun...sudah sudah lah bagi muka pada cina babi ni. Najib oi...cina tetap cina. Jew of the east. Tolong mcm manapun, mereka takkanberterima kasih. Tolong bangsa melayu.

Aku dan keluarga, dan sedara mara dan sehabat handai nekad utk BOIKOT barang cina kafir.

Semoga cina kafir, bankrap dan sedar tanah ini tanah jawi, hakmilik org nusantara. Kamu semua dari tanah besr cina. Berambos!

Anonymous said...

sambung lagi..

orang melayu dah jadi macam lembu sebab beli barang dengan cina, mereka amik untung berlipat kali ganda, kita cari duit sampai bila tak cukup, sebab asik kena sembelih dengan cina.

Anonymous said...


KPD SEDAR-SEDAR SE-ISLAM SEMUA,

JOM KITA RAMAI-RAMAI BERDOA DENGAN AYAT 286 SURAH AL-BAQARAH UNTUK MEMOHON PERTOLONGAN ALLAH TERHADAP ORANG-ORANG KAFIR NI
SELEPAS SETIAP SOLAT FARDHU.

AMIN...

Anonymous said...

Thanks anon 3.21pm.

Mcm mana kita tak sependapat pun sesama melayu baik umno dan pas, agama kita tetap Islam.

Bagus juga tsunami cina ni. Aku dan kau sama sama berazam memerangi kafirin.

Anonymous said...

seeloknya persatuan pengguna islam buat satu direktori utk produk, services, perlancongan dan sebaginya yg dikeluarkan dan ditwarkan oleh org islam di setiap negeri dan wilayah, buat mcm yellow pages..

Anonymous said...

BCLBBC=BARANG CINA LAGI BANYAK BAIK CUBALAH....
HaHaHahaHa
HaHaHahaHa
HaHaHahaHa
HaHaHahaHa
HaHaHahaHa
HaHaHahaHa
HaHaHahaHa
HaHaHahaHa
HaHaHahaHa

Anonymous said...

Pengeluar AYAM dalam NEGARA

Leong Hup Poultry Farm 17.73%
CP Farm Sdn Bhd 12.80
Sinmah Breeder Farm Sdn Bhd 6.26%
Ayamas/KFC Breeder Farm Sdn Bhd 4.74%
CAB Breeding Farm Sdn Bhd
Dindings Breeder Farm Sdn Bhd
Huat Lai Breeder Farm Sdn Bhd
Lay Hong Sdn Bhd
DBE Breeder Farm Sdn Bhd
Pin Wee Breeder Farm Sdn Bhd
FFM Farms Sdn Bhd
Zenxin Agric. Sdn Bhd
Banyen Sdn Bhd
LKPP Pahang
Soonly Poultry Farm
Semakin Dinamik Sdn Bhd
Medan Juara Sdn Bhd (PPNJ)
GSM Breeding Farm Sdn Bhd
Evergreen Breeding Farm
Zue Heng Farming Sdn Bhd
Yithai Poultry Farm
TD Poultry Sdn Bhd
Sin Long Heng
Pertanian Tani Jaya
Shunshing Poultry Farm

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah.....

Semua cina babi harbi dah terbakar. Kempen boikot ini sedang menampakkan kejayaan. Ayuh kita semua Melayu/Bumiputra Islam bersatu, jangan biarkan walau satu sen pin wang anda masuk ke poket kaum cina babi harbi. Biar mereka semua mati kerana tiada lagi duit nak makan babi, beli anjing dan melanggan pelacor. Teruskan momentum........jangan sesekali berhenti kerana cina babi harbi terlalu besar kepala mahu pijak Melayu. Ayuh semua tentera anai-anai.

Anonymous said...

gila punya umno racist tahap melampau..aku pun org melayu..tp bukan se gila umno melayu

Anonymous said...

Kami bkn gila tp kami mahu tingkatkan kuasa ekonomi melayu.kami dah sdar

Anonymous said...

(1)KITA BERGABUNG SECARA SUKARELA DEMI SURVVAL ANAK CUCU KITA. DIDIK ANAK ANAK KITA BERJIWA MELAYU, JIKA KITA TIDAK MAHU MELIHAT MELAYU HILANG IDENTITI SUATU HARI NANTI. TANGGUNG JAWAB INI PERLU KITA PIKUL BERSAMA SAMPAI BILA BILA.
(2)SUDAH ADA CADANGAN BN MENJADI SATU PERTI! ADA KAH KAWAN KAWAN BERSETUJU?. FIKIR SERIBU KALI SABELUM BERSETUJU! INI ADA LAH MUSLIHAT UNTUK MEMADAM SEJARAH UMNO. JIKA UMNO, MCA, GERAKAN TIADA LAGI,SEMUA AHLI MENJADI AHLI BN TANPA MEGIRA KAUM. SEMUA BANGSA BOLEH JADI PRESIDENT! AHLI YANG PALING RAMAI ORANG MELAYU, TAPI PRESIDEN MUNGKIN BANGSA LAIN? MELAYU BODOH SANGAT KE?
(3) BN MENJADI SATU PARTI ADA LAH CADANGAN SEORANG GENERAL CINA YANG KALAH PERANG. ASKAR MEREKA SEMUA SUDAH MATI ATAU LARI. JADI GENERAL INI BERANGAN DAPAT LAGI MENJADI GENERAL BILA BN MENJADI SATU PARTI KERANA ASKAR MELAYU,INDIA,DAYAK DAN KADAZAN MASIH ADA! CADANGAN YANG BIJAK, MELAYU YG BERSETUJU SAJA BODOH.
(4) MUSLIHAT HALUS MELUMPUHKAN POLITIK ORANG MELAYU....KITA MESTI BANGKIT MENENTANG CADANGAN INI!!!

Anonymous said...

Anon 7.35, cina baik cuma 3% je kat malaysia, itu pun masih kafir, jangan terpedaya, mereka memang mulut manis bila berniaga, awas tu.

Anonymous said...

Lu sudah panas ke bro!!!...bagus itu yg kami sedang lakukan dan itulah yg kami mahukan...
Kasi bako lagi....kasi bako lg....

Anonymous said...

Ye.kita bako...kita bako....

Anonymous said...

UMNO jangan dengar cakap Gerakan, dia sudah lingkup ada hati bagi idea, langsung tak boleh pakai, UMNO jangan kaji2 lagi buang masa je, tak perlu bergantung dengan bangsa hina ni, cukup-cukuplah. Tumpukan kajian bagaimana nak memperbaiki ekonomi Melayu. Kalau ekonomi kita kukuh, kehidupan masyarakat dan negara Malaysia akan menjadi sempurna.

Anonymous said...

Manusia semua adalah sama tetapi agamalah menyebab manusia dibahagikan. Jika orang Melayu bukan beragama Islam pasti banyak orang Cina akan khawin orang Melayu jadi jurang antara kaum tidak akan timbul lagi seperti tidak bermasalah di negara bukan Islam seperti Thailand, Philipine, Vietnam, Europe, America sehingga mereka terlupa identitinya. Kita tidak harus salah Cina patut salah agama. Agama sudah menjadi alat politik menjadi manusia sentiasa dibahagikan. Sedih..........

Ultra Malay said...

Lepas PRU13, aku pakai baju STABILITY NAJIB for 1MALAYSIA.Lepas tu nak masuk lif apartment kat rumah aku,amoy sorang ni keluar.Dia nampak je tshirt aku, terus lari lintang pukang. Skrg ni kalau nampak je cina paki tshirt hitam, korang pandang mcm nak makan.Confirm lari beb.

Anonymous said...

Kira OK la..

Cina sejak dulu mmg boikot melayu, Arqam, Aminah Hassan, Radix, Barang Ori Proton, Gardenia semuanya dipalsukan.. untuk melumpuhkan Melayu.

Red PIG Army ditugaskan untuk membooikot Minyak Susu Felda, Kedai Satu Malaysia, Gardenia dll..Sambil mempromosi produk yg bercampor babi tak disamak tangan mereka.


MCM tu pun puak2 PAS masih nak kutuk orang2 Usahawan Melayu yg ada..

Boikot Cina kepada Melayu mmg dah lama..Kini giliran Melayu boikot barang cina..bukan BAKAR kilang mereka pun..tak salah.

Memajukan produk muslim dgn meninggalkan barangan KAFIRIN mmg dituntut Islam..

Ayuh Muslim..utamakan produk saudara anda..Masa depan Muslim ditangan Muslim bukan puak Kafir laknatullah yg hanya memikirkan keuntungan DUNIA semata2..

Bila mereka kaya mereka akan siksa anda mcm Amah2 Indon.

Anonymous said...

Manusia semua adalah sama tetapi agamalah menyebab manusia dibahagikan. Jika orang Melayu bukan beragama Islam pasti banyak orang Cina akan khawin orang Melayu jadi jurang antara kaum tidak akan timbul lagi seperti tidak bermasalah di negara bukan Islam seperti Thailand, Philipine, Vietnam, Europe, America sehingga mereka terlupa identitinya. Kita tidak harus salah Cina patut salah agama. Agama sudah menjadi alat politik menjadi manusia sentiasa dibahagikan. Sedih..........

May 25, 2013 at 5:21 PM


INI PENDAPAT ORANG YANG TAKDE AGAMA NI ,AWAS !

Anonymous said...

Hari ini aku sudah tak beli barang dekat Cina ikan tu lagi. Aku lalu sahaja aku rasa dia pasti pelik Saban minggu aku beli ikan dekat dia alih-alih aku lalu sahaja. Aku beli ikan di kedai Melayu. Puas hatiku. Boikot barang cina kasi ajar orang yang tak tahu mengenang budi. Pandang orang Melayu sebelah mata saja

Anonymous said...

Cina kalau nak selamat, masuk Islam k...

Hudud bakal terlaksana, bila cina masuk Islam dan mempermainkan agama, lagi teruk lu orang kena...

Anonymous said...

Gua sokong! BCL! Gua pun dah start. Member-member gua dah kempen. Famili gua pun dah BCL. Alhamdulillah.

Anonymous said...

Aku pergi pasar malam beli makanan aku singgah di satu gerai makanan kepunyaan Penyokong tegar PAS lalu aku berkata ;

`Aslmkm Bang!

saya ni penyokong UMNO saya nak beli makanan kat kedai abang nie boleh ke? (dalam hati aku berkata ahhhh.. takpe la kalau org PAS kata UMNO itu HARAM, tak masuk syurga, takpe kalau PAS kata UMNO Assobiyah, takpe PAS kata UMNO tak islam kerana niat ku ikhlas... aku nak bantu saudara seislam itu je....)

walaubagaimanapun dengan muka masam dia tak berkata apa sediakan makanan yang diminta aku beri duit dan berlalu begitu sahaja.

Anonymous said...

Sekarang ini yang sebenarnya berkuasa adalah DAP.........nilai seorang melayu bagi mereka adalah 50 ringgit sahaja.Badan Kehakiman sudah dibeli,Majlis Peguam adalah Bintang Tiga.........jika ada pegawai kerajaan yang nak menegakkan undang-undang,dia akan ditembak oleh DAP atau disimbah asid.....sepertimana berlaku kepada pegawai kastam.Semalam cuti umum......aku ambil kesempatan solat Jumaat di masjid baru iaitu Masjid Al-Mustaqim,Taman Nirwana,Ampang.Pertama kali dalam hidup aku mendengar khutbah yang amat perlahan.Selepas khutbah iaitu semasa solat,langsung tiada kedengaran suara imam,seolah-olah solat beramai-ramai tanpa imam.Tahniah orang melayu di selangor yang bukan sahaja bertolak ansur dengan cina,malah beransur-ansur memberikan negeri ini kepada cina.Aku seperti berada di negara yang Islam ditindas.Lima tahun lagi masjid ini yang reka bentuknya begitu moden dengan menaranya, amat sesuai sekiranya diletakkan salib.

Anonymous said...

Bacalah dalam Mega Utusan Malaysia 24 Mei,2013,Jumaat,mukasurat 19,berkenaan Sifat Yakjuj dan Makjuj oleh Dr.Zulkifli Mohamad Al-Bakri.Antara sifat itu ialah bermata sepet (walaupun cina tidak banyak bulu).Cina di seluruh dunia dikenali sebagai bermata sepet.Mereka sebenarnya cuba menguasai dunia.Pergilah ke negara mana pun di dunia ini,pasti ada china town dan kongsi gelapnya.Merekalah perasuah nombor satu di dunia.Siapa yang menipu di AS?Sampai di Amerika Latin juga mereka bertapak.Pergilah tonton filem Hummingbird yang sedang ditayangkan sekarang untuk melihat cara cina berniaga (harap ada koperasi Melayu mengusahakan panggung wayang,sebab ramai yang menonton adalah Melayu).Melayu memberi ruang yang paling besar kepada cina bangsat ini jika dibandingkan dengan bangsa-bangsa lain di dunia.Mereka amat yakin untuk menjajah kita secara total,tetapi mereka tersilap besar kerana Melayu adalah satu-satunya bangsa yang akan memusnahkan impian jahat mereka ini.Corak berfikir kaum ini sebenarnya sama, tak kira di mana mereka berada.Menyanggah undang-undang adalah satu lambang KUASA bagi mereka.Apabila mereka bertapak,mereka akan pastikan orang tempatan pula akan menjadi kuli mereka.(Pergilah ke pedalaman A.S. dimana orang putih pun jadi kuli di restoran cina) Ini dilakukan mereka secara terancang dan penuh sabar, dan membabitkan semua setiap seorang dari mereka dalam pelbagai bidang.Mereka pastikan ada wakil dalam setiap bidang,seperti sastera Melayu,sejarah Melayu,kesenian Melayu dan pelbagai lagi,dan pakar-pakar mereka ini senantiasa dijemput untuk memberi sumbangan kepada pembangunan negara Malaysia,maka disinilah peluang keemasan berada dalam tangan dan memudahkan tugas mereka untuk mewarnai pemikiran generasi Melayu,misalnya melalui sistem pendidikan.Hasil melalui kaedah keintelektualan ini maka kita dapati hari ini anak-anak muda Melayu hilang jati diri dan gagal mengenali Melayu dan malu dengan semangat Melayu walaupun berpelajaran tinggi,apatah lagi diberi semangat oleh melayu paria seperti anwar dan rakan-rakan pengkhianatnya.Bukankah mereka ini teramat ramai di atas mukabumi ini?Yahudi cuma 2% sahaja di Amerika Syarikat.Berapa ramai orang Sweden di atas muka bumi ini?Rencana dalam Mega semalam mengatakan yakjuj dan makjuj amat ramai,antara sifatnya ialah bermata sepet dan badan berbulu, dan sifat-sifat lain lagi.Cina walaupun badan tidak banyak bulu,tetapi bermata sepet itu memang ya.Kalau Melayu sedar dan kembali bersatu nescaya kita akan berkuasa secara ekonominya.Kesabaran adalah kunci kejayaan kita.Kalau kita sanggup mengubah sikap dan bersatu secara ekonomi,walaupun ada kesukaran jangka pendek,kita akan menguasai ekonomi tak sampai pun 10 tahun,kerana kuasa membeli ada pada kita.Akan berlaku kehilangan kerja buat seketika kerana majikan cina gulung tikar,tetapi majikan Melayu akan muncul dan kita sepatutnya berfikiran jauh.Bagi yang pendek akal mereka tidak akan faham,tetapi bagi syarikat Melayu yang sudah berjaya,ambillah peluang depan mata ini,kembang dan monolopilah pelbagai bidang.Tak kan NAZA tidak mampu nak buka panggung wayang sedangkan dia boleh jual Lamborgini dan Ferrari.Cina jadi tukang jual barang dan kaut untung sahaja,mereka bukan lah sangat pengeluar yang hebat.Jepun dan Korea adalah pengeluar yang hebat.Mereka hanya hebat sebagai penipu dan pengkhianat.Sampai bila Melayu nak biarkan cina menipu kita dan menghisap darah kita?

Anonymous said...

aku dah mula dah boikot barang2 jualan cina nie. apa tunggu lagi jom la ramai2 boikot dia orang!

Anonymous said...

pembetulan.........monopolilah.....

Anonymous said...

Sedarlah bangsaku dan bangunlah bangsaku.........melayu akan hilang didunia jika melayu tidak berbangga menjadi bangsa melayu.........melayu kena rajin dan jgn putus asa.......

Anonymous said...

Salam semua bangsa ku!Lihat iklan baru minyak masak Sri Murni.......cina mula wujudkan iklan yang bersifat 'tersangat Melayu' begitu juga dengan iklan susu.Ramai yang tidak tahu bahawasanya setiap Melayu yang menggunakan produk cina adalah setiap hari makan makanan yang tidak HALAL, walaupun ada lambang halal dari Jakim.Mereka hanya perlu sijil halal sekali sahaja.Apabila makan makanan yang tidak halal,lama kelamaan hati kita jadi tertutup dengan kebenaran.Inilah yang menjadi barah kepada masyarakat Islam hari ini.Kita bangun menentang dan belilah produk Muslim kerana itu adalah jihad.

Anonymous said...

Tanda-tanda Melayu makan makanan tidak halal ialah sanggup berguling di atas jalan raya berdemontrasi untuk cina DAP dan juga berdemontrasi untuk penutupan sekolah agama di Perak dan juga merobohkan madrasah di Kedah.Pemimpin juga ramai yang makan makanan tidak halal tidak kira parti mana.Tetapi yang paling hebat sekali antara mereka sudah tentu pemimpin ini yang berkata,"saya sanggup makan babi dengan Guang Eng daripada makan ayam dengan Najib".

Anonymous said...

BCLBBC=BARANG CINA LAGI BAGUS BOLEH CUBA
HoHoHoHoHoHoHoHoHoHo
HoHoHoHoHoHoHoHoHoHo
HoHoHoHoHoHoHoHoHoHo
HoHoHoHoHoHoHoHoHoHo
HoHoHoHoHoHoHoHoHoHo
HoHoHoHoHoHoHoHoHoHo
HoHoHoHoHoHoHoHoHoHo
HoHoHoHoHoHoHoHoHoHo
HoHoHoHoHoHoHoHoHoHo

Anonymous said...

BCARBM> Barang cina ada racun boleh mati lor ha hahahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Setuju..jom kita boikot barangan cina haramjadah..

Anonymous said...

Setuju..kita boikot terutama barang makanan...tu sebab byk kini org Melayu Islam hati makin gelap....byk sgt makan benda subahat...!Ayat muqadam pun dah ramai yg tak ingat dan lupa.....!.

Anonymous said...

Setuju....kita boikot guna wang kertas diguna oleh Cina. Suruh kerajaan bikin wang kertas dibahagi orang Cina pakai dengan Melayu Islam pakai jadi duit ini lebih halal...

Anonymous said...

ini aku nak bagi tau satu cerita..aku lalu kat kedai kawan cina aku al maklum selalu beli hadiah kat dia untuk sekolah...pas tu dia pangil2 aku...aku jawab buy malay first...tak maulah..muka dia merah padam.. pas tu dia tanya lagi kenapa.aku jawab melayu sekarang dah tak bole jadi baik macam dulu...muka dia mcm sedih je..aku sikit x simpatidengan dia punya lakonan. aku dengar cite hasil jualan dia dah merudum sikit..aku juga dsah berjaya selama 3 minggu dah x pi kedai runcit cina.tapi masalahnya ada 2 je kedai melayu macam mana tu...dahlah tu bukak jam 11 pagi...alamak...

Anonymous said...

sekarang baru rasa negara ni kita punya sebab kat tempat aku cina dah takut keluar.satu hari tu ada amoy joging pakai baju hitam.aku terus sindir hitam itu mati...sial...mcm hantu kak limah le larinya..

Anonymous said...

aku berjiran dengan cina.dia kat luar negara..aku selalu tlg siram pokok bunga dia..tapi rasa marah kat dia pun ade.tapi pokok x bersalah..sekurang2nya tanaman pun berdoa untuk kita..he..he...hidup melayu.

Anonymous said...

Suruh BN dan Mamak boikot jangan guna duit derma dari Magnum, Toto, Damacai dan Genting. Duit haram ni banyak Sui... Nanti tak boleh menang undi lagi lain kali tak boleh masuk Surga. Tapi....duit ni sangat banyak tak guna sangat bazir.....macam mana ?

Anonymous said...

Sedarlah bangsaku dan bangunlah bangsaku.........melayu akan hilang didunia jika melayu tidak berbangga menjadi bangsa melayu.........melayu kena rajin dan jgn putus asa.......

jawapan aku status mu ni status paling bangang penah aku jumpa termasukla gengn umgok RESICT

dalil aku-dalam peperang uhud..seorang SAHABAT NABI mati..lalu NABI MENDATANGINYA LALU berkata pada sahabat yg lain..DIA NI MATI BUKAN KERANA PERTAHANKAN AGAMA..TP PERTAHANKAN BANGSA..

moga2..kami terpelihara..dari berserongkol dengan umno2

Anonymous said...

Lagi satu aku pelik tgk melayu makan kat newtownwite kopi..dah macam tak ada tempat lain nak mencekik....bodoh n sial betul mlyu jenis mcam ni...

Yg prihatin.... said...

Teruskan perjuangan demi bangsa dan negara!! kami sentiasa mnyokong!!

Anonymous said...

Ko ni smua gile kah? Aku Melayu ni jgk malu btul nk ckp soal bangsa. Smpai bila nk jd dewasa la ni? Malu btul.

Anonymous said...

Senaraikan barang bumi putra dengan lengkap dan sebarkan....

Anonymous said...

Hoi!ma'lab may.26.2013 at 6.32PM
Kau pun cam belalang jln. riong ka!.
dok kacau daun ja,nama pun belalang,
takda semangat.hang tau ka,depa tu haramjadah,kafirharbi.orang cam ni.
bagus ka jangan pecah dimulut,gengam
la bare jadi debu.tu kan bagus.
hoi!belalang, ma'lab may 26.2013 at
6.32PM,pi la mabuk tang mana mana

org johor said...

salam...gua rasakan...bagus kalau wujudkan ruangan untuk iklankan barangan atau perkhidmatan oleh bumiputra islam di dlm blog2 ni smua...tak kisah apa perniagaan asalkan halal, diusahakan bumiputra islam...mcm bengkel kete..ssh betul nak cari yg diusahakan oleh org islam , kalau ada terlalu sedikit dan kurang kualiti...kadang2 kita tak berkira kalau setakat mahal sikit..ini dah la mahal...tak berkualiti plak tu...nak niat sedekah pon dah jdi tak ikhlas...

Anonymous said...

biarkan puak yang tak sedar diri ni merana. mereka semakin tamak dan lupa diri. selepas kuasai ekonomi, mereka nak rampas kuasa pula. bermacam telah diberi. apa lagi yg mereka mau??

Anonymous said...

servis kenderaan perdagangan lori/van pun dah ada org melayu islam usahakan di ttdi jaya shah alm

Anonymous said...

saban tahun ramai anak melayu kita yg berkemahiran keluar dr pelbagai institusi kemahiran. mekanik, servis aircond,hairdresser, baker, welder dll. mereka ni mencari pekerjaan dlm industri dibidang masing2 yg majoritinya diusaha org cina. masalahnya tak ramai senior melayu mahir bidang2 ni berani menceburi perniagaan,mrk lebih rela mkn gaji. diharap pembangunan usahawan melayu diberi perhatian. cukup la usaha2 yg dibuat mendapatkan sokongan cina. sila makmurkan org melayu, bumiputera dll selain cina yg setia dgn BN. hargailah mrk ini

Anonymous said...

terukan perjuangan gap..kami doakan jihad ekonomi ini memberi kesan..peniaga2 dan barangan muslim/melayu akan berkembang..insyaAllah..

sampai bila lagi kita nak biarkan umat islam/bangsa melayu ketinggalan dlm ekonomi?..bantulah mereka menjayakan perniagaan mereka..andalah penentu kekayaan, kasa beli di tangan anda..

Anonymous said...

ramadan bakal menjelma, bonus kerajaan bakal menjelma..

gunakan sebaiknya..berbelanjalah di kedai2 muslim..kita rapatkan kembali jurang perniagaan yg jauh..

gunakan 'kuasa beli' anda..andalah penentu ekonomi umat..

Anonymous said...

nak boikot 100% mungkin sukar tapi barangan/kedai cina pilihan terakhir..(terdesak) jihad ekonomi..

airasia selamat tinggal..
mas pilihan aku sekarang.. biar mahal sedikit tapi selesa, mesra pengguna tapi yg penting jihad ekonomi..

Anonymous said...



sebulan lepas sy ada buat temu janji dengan kawan dan kita org berjanji untuk bertemu di sebuah restoran.kebetulan saya tiba lebih awal di tempat yang dijanjikan.dalam saya duk tunggu fren,menghadap tpt meja sy duduk tu,ada sebuah kedau runcit cina.dalam sy duk perhati2 kedau cina tu,sy bole buat rumusan bahawa dlm 20 orang customer2 yg dtg membeli kt kedai runcit tu,hanya ada seorang saja customer cina.katakanlah kalau tiap customer membelanjakan seringgit,bermakna taukey tu dpt rm20 dan dari nilai tu,rm19 dtgnya dr hasil orang muslim dan hanya seringgit saja dtg dr bangsa cina sendiri.so,kalaulah kita semua muslim/bumiputra sabah sarawak dan jugak india bersatu boikot barangan cina bermakna taukey tu akan dpt hasil rm1 saja setiap hari.jd saudara/saudari dan tuan puan pikirla sendiri.BUY MALAY FIRST,BUY DAP LAST!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Hoi!,licik cam belut ya,ukok la baju,
tengok langit tinggi ka,rendah.
ma'laun ni,nak tido sebantal pulak.
pi ra!,berak cebok pun takda....
tak tau la kok da hati mau anak haram
jadah,kafirharbi ni...
mintak dijauhi Maalaikat 44,
AminyarabbulAllamin.

Anonymous said...

Kpd anon 26 may 1.31am.
Kalo tak suka dgn melayu yg rasis and kalo ko rasa bangsa ko ni bangang sgt, ko jgn nk cbuk2 kt cini.mmg ktorang kt cini melayu rasis and bangga dgn bangsa kami iaitu melayu.kalo Ko rase puak2 umno ni rasis dipersilakan berambos, xde sape ngajak ko pun.takat org mcm ko ni ade kami yg rasis ni kesah ke..go and kiss chinese's ass!aku bangga jd melayu and aku sokong BCL.KO NK BIAR CINA PERINTAH MLAYSIA NI BRU KO TAU SEMUA MELAYU NI KENA TINDAS AND APE2 HAK ORG MELAYU AND AGAMA ISLAM MEREKA AKAN PERMAINKAN SESUKA ATI.NTAH2 NANTI MASJID2 KT MALAYSIA NI ABES KENA ROBOH.KALO KO DA SAKIT ATI PI MAIN JAUH2..SO HAI LA LU..HEHEHE

Anonymous said...

NI sekor LG malaun tak sdar diri anon 26 may 2013 @6.32.yeke ko ni melayu? Kalo ko melayu ko xperlu nk rase malu pun nk ckp sal bangsa ko.ntah2 ko ni ntah mane2 dtg pastu ckp malu dgn org melayu yg rasis.ko ni pendatang haram kot.kalo tak dr bangla, maybe ko negro..

Anonymous said...

Di Melaka, Taman Permai, Rembia ada kedai tayar melayu. (Pak Din)

Anonymous said...

Di Melaka, IKS di Bukit Katil ada workshop melayu.

Anonymous said...

Hoi! 26 may at 1.31 AM
hang ingat ka,Melaka jatuh tang mana
....tu la, lupa diri,lupa asal usul,
lupa bercerai tu roboh.lau lupa diri jugak, kan mati di kepok padi,kan kehausan dalam air....dah lama dah
haramjadah,kafirharbi ni,peruntukkan.
mai la bersatu,tegohkan Iman.....
Insya'Allah di berkati ALLAH
Wassallam

Anonymous said...

Assallammua'laikum!,dengan nama ALLAH
yang maha besar,dan selawat serta salam,buat nabi Muhammad SAW dan keluarga serta sahabat baginda.
2 may 2013, hampir tersungkur.kalah menjadi debu...hilang ketuanan...
berpelembagaan.....sadar la,insaf la,
saudara ku seugama...nun sana!,haramjadah kafirharbi....
menyeringai....bagaikan Yakjuj dan
Makjuj.bangun la!,lihat la!..langit
maseh biru buat kita dan anak cucu,tak kan meyumpah seranah.tegakkan kebenaran,hidup mati ditanah tumpah Negara ku.. TANAH MELAYU! TANAH MELAYU! TANAH MELAYU!
semuga diberkati, dilindongi.ALLAH
AminyarrabbalAllahmin

Anonymous said...

Boikot jakel shah alam coz menghalau penjaja melayu untuk berniaga

Anonymous said...

Perahu dah di air, dayung da digengaman, terlajak aluan perahu
alamat tak sampai, akan tenggelam.
hai Tuah, keris dipinggang,setanjak
telilit....dok diam bersila mendiam
kan diri......kenapa ?......
tiga hari tiga malam, pertaronggan
bersama Jebat, usahkan menbunuh,
melukainya pun tak kesampian.....
malam terakhir nya, Tuah tersilap
langkah, terkoyak baju, terdedah
bola mendada didada, hai ! ,pompuan
kau Tuah, patut la kau terlalu
berlembut, hingga kadok naik
kejunjong.....kau ambil le keris
Taming Sari ni,.....tampa segan silu (takut rahsia terbongkar )
Tuah membunuh Jebat........Tuah
menghilang diri hingga tiada jejak
kubor nya di Melaka. (Sejarah Hang
Tuan yang Sha'eh lagi benar )
tak pa la, Tentera Anai Anai , usah
mengharapkan ketua, kalau bersatu
pasti haramjadah tersungkur,
membunuh diri.
Boikot Barang Cina....B B C
Boikot Barua Cina...B B C

Anonymous said...

Hai! ,
Tentera Anai Anai yang dihormati.
cina N company mengelabah, Index
jualan dah merumdum mendadak dan barua barua........ bagaikan cacing kepanasan. hoi ! , Dato' , Dato' sri
Tan sri. melayu belacan, makan la ,
tido la , sebantal , bermimpi indah
indah......jadi le pengerusi seumur
hidup ,jangan cuba bab > Ekunomi
nengara la , perlaburan asing la,
perpaduan negara la ,........
itu bukan kamus otak kamu......
teruskan perjalanan kita Tentera
Anai Anai, hancurkan ekonomi cina
Boikot !, Boikot ! , boikot cina

Anonymous said...

Bg tahu keluarga,rakan2 terdekat...istiqamah mesti ada...

Anonymous said...

memang sah , lagi bersuluh .......
dah tidor sebantal ?...... makan
apa je le !... yang khafirharbi saji kan......
tu kan gelap kotor........ lagi..........jijik.........
menjijikan terlekat dihati, sukar nak........berseh...........
dibersehkan semula bak kain puteh lagi berseri seri!.........mandi air........
bunga tujuh lautan pun tak hilang .....udah le ! jauhkan diri dari
politik songsang lagi menyesatkan..
kahfir kan sesama ugama.... sembahyang melayu belacan tak Islam
?.....tegamak menduakan sunnah
sunnah Nabi Muhammad S.A.W !....
Istiqamah sendiri pun belum tentu
di terima " ALLAH "...............
ya " ALLAH " panjangkan umur ku..
angkat la darjat ku.... jahanam kan musuh ku (U.M.N.O ).......
buat pa ?.......khafirharbi ja ! ,
memohon cam tu ?...............
tu la !, mak bapak kau hantar kat
Pondok Tarbia'ah .......mendalami
Agama ,tak mau !......dok berguling
guling atas jalan raya , terpakek
melolong.......buat pa ?......
kalau kahak belum ada , hingus
maseh meleleh ! ......jangan nak
mendabek dada , aku lah Istiqamah..
aku lah berzakat ... aku alim lagi
ulama ?...... p rah mabuk ! tang
mana mana ......terjun ja ka longkang busuk , itu tempat paling sesui buat caw ( bodoh lembu ).

Anonymous said...

Salam pd semua tentera anai anai
Cadangan:
1.Pergerakan kita biar la tersusun dan seragam serta berkesan
2.postingkan satu contoh risalah (mengajak setiap Muslim/Melayu bersama2 menyertai perjuangan ini)anai anai secara sukarela cetakan risalah2 ni untuk di edarkan di masjid2/surau di kawasan masing2-dlm risalah tu nyatakan sekali produk2/kedai2 untuk di BBC dan produk2 Muslim/Melayu untuk disokong
3.Setiap kawasan/daerah dilantik ketua dan AJK dan diperingkat negeri/kebangsaan dipilih pengerusi/presiden-(takde elaun la.. semuanya sukarela dan ikhlas)

Anonymous said...

1940an, 1969 dan 2013...ada sesuatu untuk dipelajari.

Anonymous said...

maseh ada luka luka berparut ,besisa
........berdarah kembali , segenap
pelusuk ruang , guris dihiris....
dendam kian membara......berserkam
menanti menyala , menyinari , alam
kian suram........melayu dihina ,
melayu disisih , melayu dinafi hak
ditanah air sendiri........sedikit demi sedikit menampak kan bibit
bibit kegelapan...........
kau jangan bermain api ! , jangan
mencabar kedaulatan bangsa ber..
RAJA.....bangsa berpembelembagaan
.........cina apa mahu lagi ?.....
mak lu bukan bini gua , bukan buleh
bili gua , gua melayu berkuasa ,
ini negeri melayu......boleh blah
......n go 2 gool. baru sikit kena
boikot.........rasic.......rasic
tunggu sikit hari , lu niaga lingkup n gantung diri lagi bagus ,
aman sikit ini negeri Tanah Mulayu
boikot tetap boikot ! boikot !
barang cina

Anonymous said...

Bangga..aku suruh cina baiki motor tu pasang balik sebab mahal giler diletaknya. Nak cari kedai baiki motor melayu tak ada. Last last cari nombor..jumpa pomen motor melayu. Alhamdulillah..harga pun dapat tawar dan nampak ikhlas. Cina motor tu berkerut tengok sebab tak sangka aku tak jadi baiki motor kat dia. Di bukak nya semua, pastu cakap harga maut..jenis busuk hati.Aku bangga jumpa melayu. So sesape motor problem, servis ke, jem ke..call budak ni 0126717671 sekitar damansara. Simpan nombor ni. Sakit ati semua cina punye kedai baiki motor.

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 202   Newer› Newest»