Sunday, December 29, 2013

KERAJAAN JIMAT BELANJA ? NI CADANGANNYA


KLIK SINI

5 comments:

Anonymous said...

Setujuuuuuuu ! cadangan yg sangat baekkkkkk !! kerana masih ramai kakitangan kerajaan yg TAK SEDAR DEK UNTUNG!

Anonymous said...

Apa kata kerajaan kurangkan tabiat menyodok makanan dan minuman untuk semua mesyuarat baik, terutama sekali yang bersifat dalaman. Dalam satu hari saja, kalau meeting lima kali, makan dan minum lima kali, air yang disediakan semua sarat dengan gula dan susu...kalau semua kementerian, jabatan dan agensi berbuat demikian, penjimatannya amat besar, sekurang2 beratus ratu juta setiap tahun! Asyik makan setiap meeting tak gemuk ker...di malaysia sekarang ini pun berhadapan dengan penduduk obes yang keterlaluan. mana tak gemuk, buncit dan boroi, meeting memanjang, makan memanjang...biar kita hidup dalam kesederhanaan seperti disuruh oleh agama.

Anonymous said...

Setuju sangat tak perlu adakan langsung makan dan minum utk semua mesyuarat. Masing-masing dah dibayar gaji, makan dan minumlah dengan perbelanjaan sendiri sebelum mesyuarat....kecualilah mesyuarat tu memang mengambil masa seharian sehingga tiada sempat untuk keluar mendapatkan makanan. Kat ofis aku, aku dah dapat kawal perbelanjaan ni...aku yakin tempat lain pun boleh buat....

Anonymous said...

Jumlah Kakitangan awan wi
Iayah persekutuan dibagi sama rata setiap negeri. Jangan dibiarkan yahudi mengaturnya. Saya rakyat dibawah memerhati . Memang patut dikurangkan ambil dari negeri pr, bukan jimat sikit untung banyak ler.latih banyak banyak bagi saing sama cina. Produktif contoh sambil ternak lembu,tanam padi buat kerja kontrak atau bisnis secara kumpulan di selangor. N9 perak pahang ada potensi lakukan.

Anonymous said...

Akak gemok gedempol ni apahal gile ke