Saturday, August 30, 2014

TAKAT GEBANG JE LAH....

3 comments:

Anonymous said...

ATM patut BUAT akta BAWAH UNDG-UNDG TENTERA - si PENGGANAS-PENGGANAS bangsat ni patut diHUKUM bawah undg-undg tentera kerana MENGHINA DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita yg. juga termasuk DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA ISLAM/NEGARA/ATM.

Di bawah undg-undg sivil, mereka juga harus dikenakan SAMAN BERJUTA - oleh Majlis Raja-Raja.; yg. sebahagiannya utk. TABUNG AGAMA ISLAM serta TABUNG KEBAJIKAN BUMIPUTERA/PDRM/ATM!

Makcik Sambal Belacan - Sedihnya mengenang lagu WARISAN - Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta, nyanyian sungguh merdu Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad, sempena mengenang keberanian, kegagahan dan pengorbanan PEJUANG-PEJUANG KEMERDEKAAN TERCINTA kita, termasuk DYMM KESULTANAN-ISLAM/MELAYU kita serta para PAHLAWAN kita - lihat di http://sejarahtokoh.wordpress.com/dato-maharaja-lela/ , DATO’ MAHARAJA LELA, PERJUANGAN DATO MAHARAJALELA DI PERAK:

……Pada tahun 1877 Dato’ Maharaja Lela, Dato’ Sagor, Pandak Indut dan Sepuntum dihukum gantung sampai mati di Matang, Perak. Sultan Abdullah dan Ngah Ibrahim dibuang negeri ke Pulau Seychelles di Lautan Hindi. Raja Ismail dibuang negeri ke Johor.British tegas menghapuskan kebangkitan di Perak menunjukkan keangkuhannya sebagai kuasa penjajah. Dato’ Maharaja Lela menjadi simbol kepahlawanan orang Melayu.

Anonymous said...

kembalikan ISA..setel

Anonymous said...

i.s.a patut diadakan semula kerajaan jangan lembik dan takut dengan desakan pembakang ini yg mereka mahu kalau i.s.a di mansuhkan jangan takut dengan mereka jadi lah kerajaan yg berani jangan sampai negara ini jadi negara yg tidak tegas dari undang undang dan undang undang negara mereka tidak takut.