IKLAN BERBAYAR

Wednesday, September 24, 2008

FATWA BARU PAKATAN RAKYAT ( ZINA ITU SEDEKAH) !




MASYAALLAHHHHHHH..MENGUCAP BAI MENGUCAP..ZINA KO KATA SEDEKAH !

..'saya tak minta pun rasuah..saya tak minta pun habuan seks..amoi tu dah kangkang takkan saya nak tengok je ! kata ahli PKR yang ditahan BPR kerana kes rasuah tanah di perak.

fairul menambah ..'kan benda tu sedekah..orang dah bagi saya fuck je la amoi tu' !

tepuk dahi aku bila mamat tongong ni kata zina sedekah ! ha..pas nak komen apa ? kan kamu satu gang..satu akidah..sama rata.. patutnya si fairul ni bawak lah sekali member2 pakatan rakyat..kasi makan sama2 'benda sedekah' ni !barulah namanya keadilan dan hak samarata..

memang tepatlah pesan arwah dato ishak baharom..akhir zaman dajal bila keluar air dikata api..dan api dikata air..

macam contoh kat atas..zina itu haram..dia kata sedekah ! lepas ni apalagi PKR..zakat seks pulak ke ?

20 comments:

Anonymous said...

SALAM gAP tlg dpatkan maklumat berkenaan deligasi amerika yg skg tengah berang dng DSAI pasal kegagalan projek dia utk menjadi kerajaan..dengar kata mereka mula meminta pejelasan dari DSAI pasal kegagalan ini..ermm blh d terima pakai gak kes ni b'cos mereka kan dah melabur byk dlm projek ini tp blm ada hasil dan pulangan..atau ini yg meyebabkan si kawan tu mejadi gila mcm ni? ermmm menurut sumber yg blh d percayai kelibat DSAI keluar negara dpat d ketahui dan balik penuh dng emosi dan tekanan akibat kes ini..silap2 c kawan d jadikan kambing hitam oleh amerika nanti..tak leh jalankan projek mereka c kawan jadi mangsa kena ba bang...

PsyTroopers said...

Astagfirullahhalazim...(geleng kepala).

beritamalaysiakini said...

Nak dengar siap terjemahan ?

berita tv3 19 september 2008 di link bawah ni

http://www.tv3.com.my/Shows/EpHighlight.aspx?MasterID=190&ShowID=231&MenuID=2&SubMenuID=1&TemplateID=1&EpID=20556&VoteValue=3&VideoID=18019#videovote

Penulis Cyber
http://beritamalaysiakini.wordpress.com

Piggy Singh said...

Salam GAP,

This is a new doctrine practised by the followers of Mazhab Kopi Dangdut Anwar.

1. Shall thou lie, crazy thee must not be.

2. Shall thou promise, fulfill not thee.

3. Shall thou commit adultery, blame not thee, as non-believers (non-PKR member) shall hold resposibility.

4. Shall thou commit sodomy, worry not thee, it's a common practice.

Wassalam.

PEJUANG MELAYU said...

hehe mmg lawak gap tulis ni ...mmg patut ajak ramai lagi terutama puak pas join sekali time tu. baru show sikit . org kasi buta ..pakai je la ..

ini lah fatwa baru depa ..tak tahu malu langsung fairuz ni ..tentu malu family dia anak dia p mengaku kongkek dgn pelacur cina di negeri Pakatan Rakyat juga Pulau Pinang ..hehe

GAP KEMBALI said...

anonymous..
gap dah ada maklumat itu..tunggu 'kebenaran' untuk dipublishkan shj..

psytroopers..
geleng2 ok..angguk2 jangan..

berita malaysia kini..
ok tq bro...

piggy singh..
aiseyman bro..kasi trnaslate bahasa jawa leh tak ? hehehe

pejuang melayu
aku rasa masa pilihanraya kecil menatang pauh tu..ramai org pkr dapat ayam cina kot ? cuba CSI sikit..

Sedingin Salju said...

Ha, dah dengar kan tulisan saya tentang bab ni yang panjang bercampur lebar petang tadi.

Zina itu sedekah? Dia ni, islamkah, munafikunkah malaun mana ni? Tidakkah dia tahu dalam islam, zina itu tuhan amat benci? Ibarat memakan daging busuk? Makanan elok sudah terhidang di depan mata, kenapa makanan busuk juga yang dicari?

Sebab itu saya selalu kata, kita tak boleh membohongi tuhan. Bohong pada manusia boleh. Tapi, kita tidak boleh tipu tuhan dan tipu diri sendiri. Kalau kamu cuba nak menipu tuhan, tuhan tidak rugi walau sedikit pun tapi, kamu yakni manusia yang rugi dunia akhirat.

mana dia parti yang melaungkan islam? Setiap kali ceramah, mesti kedengaran allahhuakbar! Apa itu Allahhuakbar? jawapannya, Allah maha besar.

Ingat, kita jangan mempersendakan agama. Kalau tuhan sudah murka, buruk akibatnya. kalau bala didatangkan, tiada siapa yang boleh mengelak atau menahannya.

Tidakkah mereka membaca sejarah nabi-nabi terdahulu seperti Nabi Musa, bagaimana kisah Fir-aun dan banyak lagi? Adakah mereka ini cuba mahu mempersendakan hukum tuhan? mengapakah manusia begitu berani.

manusia diturunkan ke muka bumi ini sebagai khalifah tuhan. Tapi, kenapa kita harus bersikap kebinatangan seperti ini?

ha bersyarah lagi. Masuk kat sini, ada saja ilham nak buat ceramah. Aku bukan orang islam. Aku cina. Tapi, aku ada belajar sejarah islam. Apabila kita tahu serba sedikit sejarah agama dan negara, kita akan lebih berhati-hati dalam setiap tindakan kita supaya tidak melanggar sejarah.

Anonymous said...

kalau mcm tu sapa2 yang kene tangkap khalwat bolehlah bagi alsan pasangan masing2 tengah melakukan ibadat sedekah..

bahlol wal taik unta punya pkr!!

megat said...

GAP.

ayam sedekah mesti la "halal"

sapa nak ayam join PKR..KFC free tu.. "halal"!!

quote kwn aku paling best aku dengar masa pilihan raya menatang pauh..sambil dia tunjuk bendera biru mata satu tu " tu bendera PKR.dajal turun lima tahun sekali"

Piggy Singh said...

Salam GAP, fatwa yang saya bagi tu ditulis dalam bahasa Yahudi, geng rapat Anwari.

Kalau translate dalam bahasa Jawa, dah sikit lupa, tapi klau loghat Kelate bulih sokmo.

1. Kalu mu nipu, tak semestinyo mu gilo.

2. Kalu mu janji, tok tunai pun takpo, aku dok buat sokmo.

3. Kalu mu zina, biar ore lain hok godo mu tanggung doso.

4. Liwat tu ore Amerika kata biaso.

Wassalam.

GAP KEMBALI said...

aku rasa mamat ni dah sengal otak la..macam bos dia gak.

Anonymous said...

jangan kata 'menatang pauh'... xbaik.. orang UMNO ada kat situ.. ramai ooo...

Anonymous said...

masyallah... aku mintak2 la tuhan laknat kalau puak2 pkr ni buat mcmni.. tu belum amik alih pemerintahan kat malaysia....

Sedingin Salju said...

Tadi baru dengaq statement orang PKR kat buletin utama tv3. Depa repeat balik.

Depa ni memang tak malu. Depa buat statement tu dengan bangga sekali. "Kalau orang bagi, you ambik tak?" "Kita tak mintak." Inikah ciri-ciri seorang peminpin? Seorang peminpin penzina? Inikah peminpin yang kita sanjung dan harapkan? Harus ingat, jangan kerana peminpin kita, tuhan menimpakan bala pada kita.

GAP KEMBALI said...

anwar ajar semuanya tentang cara tonggeng tebalikkan negara,agama dan bangsa !

YANG PENTING PAS PUN DAPAT SAHAM KERANA BERSUBAHAT DENGAN 'PENERIMA SEDEKAH ZINA'..

aku masih tunggu fatwa pas ?

senyap jeee..kata org tua senyap tanda setuju !

Sedingin Salju said...

nak tanya sat. Adakah dalam soal ni, Pas munafik?

Sedingin Salju said...

http://www.agendadaily.com:8080/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_1b63fcca-cabec5bb-154de0b0-d08a5a1a
---------------------------

Akhirnya ada wartawan tanya kenapa Anwar menipu...

Oleh: ROSLAN BIAN

Bagi kebanyakkan wartawan yang sering hadir sidang media Datuk Seri Anwar Ibrahim, mereka sudah jemu dengan cerita Ketua Pembangkang itu untuk ambil alih
negara selepas pelan 16 September terbukti omong kosong.

Ada juga merungut kerana tiada cerita baru untuk ditonjolkan selain dolak dalih Anwar yang kononnya hendak penyerahan kuasa dilakukan secara aman dan teratur
oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Ini macam cerita pencuri suruh tuan rumah buka pintu kerana hendak menyamun. Mana ada tuan rumah nak buat begitu kalau tahu pencuri suruh berbuat demikian.


Akhirnya, barangkali kerana sudah bosan dengan jawapan Anwar yang terus ‘pusing-pusing’ tentang tarikh baru pembangkang nak kuasa negara, seorang wartawan
menempelak Anwar gara-garanya kerap berdolak dalih dalam isu itu.

Kejadian itu berlaku ketika Anwar menjawab soalan para wartawan selepas menghadiri prosiding kes liwat terhadapnya di Mahkamah Sesyen Jalan Duta di Kuala
Lumpur, pagi Rabu.

Selepas Anwar mengulangi jawaban mengenai tuntutan meminta PM berjumpanya atau mengadakan sidang khas Parlimen bagi usul undi tidak percaya kepada Abdullah,
sudah cukup bilangan ahli parlimen BN yang akan ;lompat’, wartawan wanita itu mencelah.

“Mereka kata Datuk Seri penipu, apa Datuk Seri fikir pasal itu (penipu)?,”katanya.

Anwar yang nampak agak tergamam dengan soalan itu, mahu tak mahu terpaksa menjawab.

“Mereka panggil macam-macam sebelum ini. Yang utama, jika mereka (kerajaan) fikir saya penipu, buatlah cara betul dan saya akan kemuka di Parlimen,” katanya.


Jawapan Anwar itu merujuk kepada permohonan pembangkang supaya Perdana Menteri mengadakan sidang parlimen khas bagi mereka membuktikan sudah ada cukup
bilangan ahli parlimen untuk ambil alih kerajaan.

Ketika bercakap dengan media di depan lif lobi Kompleks Mahkamah Jalan Duta itu, Anwar tidak menjawab pertanyaan bila tarikh baru serta rancangan pembangkang
merealisasikan impian tersebut.

Namun beliau terus dengan ayat lamanya mendakwa ada cukup Ahli Parlimen BN yang nak melompat.

"Saya ada bilangan majoriti. Pasal deadline (tarikh untuk menubuh kerajaan baru) bukanlah satu isu," katanya.

Apapun beliau juga masih enggan menyatakan jumlah dan senarai ahli parlimen BN yang setuju menyertai pembangkang.

Kini pemimpin pembangkang serta penyokong terpaksalah tunggu macam tunggu buah tak jatuh sama ada cerita peralihan kuasa ini jadi atau tidak.

Namun, yang jelas tiada pemimpin utama PKR, DAP dan PAS menemani Anwar di mahkamah, Rabu berbanding kehadirannya untuk prosiding pada 9 September lalu.


Malah, bilangan penyokongnya yang hadir boleh dibilang dengan jari.

Mungkinkah ini tanda-tanda, penyokong Anwar sudah bosan kena ‘kelentong’, begitu juga sebahagian wartawan yang ‘terpaksa’ kerja dan berdepan cerita sama
tetapi berbeza hari. 24/9/2008

-----------------------------

PM tolak desakan Anwar adakan sidang tergempar Dewan Rakyat

Kalau Datuk Seri Anwar Ibrahim nak desak sangat diadakan satu sidang tergempar Parllimen pada 23 September ini beliau harus dengar jawapan spontan kalangan
pimpinan utama UMNO ketika soalan mengenainya ditujukan kepada Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi semasa sidang akhbar selepas mesyuarat Majlis Tertinggi
UMNO petang Khamis.

Belum sempat Perdana Menteri menjawabnya mereka beramai-ramai menyuarakan tidak setuju dengan bertanya balik, “ untuk apa? ”

Abdullah yang menjawabnya sejurus itu berkata beliau tidak nampak sebab perlunya diadakan sidang tergempar itu kerana Dewan Rakyat akan mula bersidang
selepas Aidilfitri iaitu 13 Oktober.

Beliau secara sinis kata, Ketua Pembangkang itu boleh gunakan kesempatan sidang Dewan Rakyat waktu itu jika ada perkara yang hendak dibangkitkan.

Anwar dalam sidang akhbar pada tengahari Khamis mengulangi dakwaannya sudah mempunyai jumlah Ahli Parlimen BN yang mencukupi.

Katanya sidang tergempar berkenaan untuk membolehkan mereka membincangkan usul undi tidak percaya pada kerajaan BN.

Sementara itu kalangan pimpinan UMNO yang ditemui selepas mesyuarat itu meminta semua pihak tidak menghiraukan cakap Anwar itu.

Bagi mereka ia tidak lebih dari gimiknya setelah ternyata gagal menubuhkan kerajaan 16 September yang digembar gemburkan selama ini.

“ Apa perlu kita dengar cakap orang seperti itu lagi…biarlah dia terus buat bising sendiri,”kata Datuk Nazri Aziz.

Anwar dalam sidang akhbar itu kata beliau sudah hantar surat kepada Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menuntut beliau mengadakan sidang
tergempar Dewan Rakyat selewat-lewatnya pada 23 September ini.

Katanya surat itu ditandatangani bersama oleh beliau, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan pemimpin DAP, Lim Kit Siang.- 18/9/2008

---------------------------

Anwar Ibrahim: hari lain…cerita sama

Hampir 100 orang wartawan dan jurugambar hadir.Biasanya kehadiran sebesar itu pada sesuatu sidang akhbar awal-awal mencetuskan andaian adalah berita besar
bakal meletup.

Apa tidaknya ini hari istimewa…16 September. Suasana gairah itu jelas terpancar pada wajah mereka ketika bersesak di ibupejabat PKR dekat Petaling Jaya
awal petang Selasa untuk mendengar ‘ berita besar’ semasa menghadiri sidang Datuk Seri Anwar Ibrahim di situ.

Selain para wartawan dan jurugambar ada kira-kira 100 orang penyokong PKR berkumpul di luar bangunan ibupejabat itu.

Namun akhirnya ia seperti apa yang disimpulkan oleh seorang wartawan sebuah akhbar berbahasa Inggeris , “ different day…but same story”.

Banyak lagi komen-komen ‘ menyumpah’ yang kedengaran dikalangan para wartawan yang hadir.Ada yang kata rasa macam ‘ kena main’ oleh Penasihat PKR itu.


Jangan kata berita besar kalau nak kira sempena dengan hari penentuan yang Anwar gembar gemburkan selama ini habuk pun tak ada yang baru.

Ini lebih-lebih lagi mengenangkan pada kenyataan Ketua Penerangan PKR, Tian Chua Isnin bahawa Anwar akan umum nama 32 orang Ahli Parlimen Barisan Nasional
yang nak melompat semasa sidang akhbar itu.

Itulah sebenarnya yang semua orang nak dengar.Adakah 32 orang itu dan siapa mereka?

Anwar bukan saja tak umum nama sesiapapun tetapi membawa para wartawan ‘ pusing keliling ’ bila berkali-kali ditanya mengenainya.

Beliau sebaliknya dengan bijak menyusun ayat untuk mengambarkan seolah semua mereka sudah set nak melompat dan kerajaan mungkin akan aniaya mereka bila
tahu siapa mereka.

Bila diminta angka yang betul,Anwar berkata setakat ini sudah ada lebih 31 orang yang diperlukan.

Diminta pula sebut nama mereka semua beliau berkata , “kalau umum mereka akan ditangkap sertamerta.”

Menurut Anwar beliau hanya akan dedah senarai nama mereka itu dalam perjumpaan dengan Perdana Menteri untuk merundingkan penyerahan kuasa secara aman dan
teratur.

Untuk memberi gambaran seolah semua on track tetapi kemungkinan ada sekatan tertentu ,Ketua Pembangkang itu meminta kerajaan tidak guna ISA tahan mana-mana
Ahli Parlimen yang lompat parti.

Katanya kerajaan juga tidak harus guna kuasa darurat, guna kuasa polis atau gantung perlembagaan mahupun bubar parlimen dalam usaha halang cita-cita pembangkang
berkuasa.

Ditanya sekiranya beliau gagal jumpa Perdana Menteri ,Anwar kata beliau bincang dengan barisan pembangkang mengenai pilihan lain untuk ambilalih kerajaan.


Peliknya dalam sidang media kali ini yang sepatutnya ‘ hari besar’ tiada tokoh-tokoh besar pembangkang yang hadir.

PAS diwakili oleh Setiausaha Agung Datuk Kamaruddin Jaafar dan Bendahari Agung Dr Hatta Ramli yang diketahui umum memang pro Anwar.

DAP hanya diwakili oleh Ahli Parlimen Cheras Tan Kok Wai.

Nampaknya semakin hari Anwar semakin hilang tarikh bila nak amblihalih kuasa.- 16/9/2008

-----------------------

Selamba saja bohong….PM cabar Anwar dedah nama MP BN nak lompat

Sungguh menghairankan.Surat hitam putih ada. Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengaku ada terima surat dari Datuk Seri Anwar Ibrahim itu.

Soalnya di sini ialah kandongannya.

Penasihat PKR itu boleh buat selamba dakwa kandongan surat itu antara lain bertujuan hendak mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri bagi membincangkan
proses peralihan kuasa secara aman setelah kononnya barisan pembangkang mempunyai cukup bilangan Anggota Parlimen untuk membentuk kerajaan baru.

Anwar cakap hal ini dalam ucapannya pada majlis sambutan Hari Malaysia di stadium Kelana Jaya,Selangor Isnin malam.

Katanya barisan pembangkang sudah menghantar surat kepada Perdana Menteri yang ditandatangan beliau, penasihat DAP, Lim Kit Siang serta Presiden PAS, Datuk
Seri Hadi Awang.

“Siang tadi (Isnin) wakil PAS, PKR dan DAP sudah ke Putrajaya ke pejabat PM dan serah surat minta pertemuan segera. Kita minta perundingan ini, kerana kita
mahu perubahan ini dibuat dengan aman dan teratur.

“Kenapa saya dan ketiga-tiga kami berani menulis dan menandatangani surat bincang masa depan negara?...Ini kerana kita sudah ada jumlah yang cukup dan sedia,”
katanya.

Sebaliknya Selasa semasa bercakap pada sidang akhbar pada majlis penyampaian dermasiswa dan sumbangan Hari Raya Aidilfitri di Dewan Seri Endon Yayasan Budi
Penyayang di Kepala Batas,Perdana Menteri menjelaskan surat berkenaan bukannya berhubung peralihan kuasa.

Perdana Menteri berkata surat itu adalah berkaitan dengan situasi dalam negara dan perkara-perkara umum.

"Tidak ada satu surat pun yang dihantar yang berkaitan dengan pemindahan kuasa.

Dia hantar surat tentang hal-hal umum yang berkaitan dengan situasi dalam negara," katanya.

Mengulas dakwaan Anwar yang mendakwa mempunyai senarai 31 nama Anggota Parlimen Barisan Nasional yang akan melompat ke Pakatan Rakyat, Abdullah berkata:
"Kalau dia ada dia boleh beritahu, biar semua rakyat tahu, biar semua pengundi tahu ( kepada pengundi dikawasan-kawasan dimana Ahli Parlimen BN didakwa
nak lompat berkenaan ) apa yang telah dia lakukan kepada calon-calon mereka ," kata Perdana Menteri.

Abdullah berkata beliau tidak akan mengadakan pertemuan dengan Anwar untuk berbincang kerana "kalau dia jumpa saya pun nanti mungkin dia buat cerita yang
lain."

"Nanti dia kata saya telah setuju tentang itu, tentang ini. Itu adalah tujuan dia mempopularkan diri dia. Saya tidak perlu jumpa dia," katanya.- 16/9/2008


-------------------------

Malam D-Day kononnya nak berkuasa…Anwar tampil dengan ‘ skrip baru’

Bagi lebih 12,000 penyokong pakatan pembangkang yang hadir di Stadium Kelana Jaya Isnin malam…malam ini adalah malam penentuan.Harapan mereka tinggi mengunung
untuk mendengar bukti dan fakta ‘yang boleh diterima akal’ menjelang pengistiharan kerajaan 16 September.

Namun seperti yang sudah dijangkakan mereka semua tetap pulang melopong diambang kononnya barisan pembangkang akan tawan Putrajaya Selasa menerusi tindakan
para Ahli Parlimen Barisan Nasional melompat parti.

Apapun Datuk Seri Anwar Ibrahim tetap bergaya dan tidak menghampakan mereka apabila beliau tampil dengan 'skrip baru' yang dipercayai untuk menutup malunya
tidak dapat mengotakan gembar gembur yang sudah didendangkan selama enam bulan lamanya.

Beliau mengakui pelan 16 September untuk mengambil alih kerajaan terpaksa diubah.

Setelah sekian lama mendakwa beliau sudah ada the numbers yakni jumlah Ahli Parlimen BN yang cukup…jalan cerita terbaru Penasihat PKR itu ialah beliau akan
berjumpa Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bagi meminta perubahan kuasa kepadanya dilakukan secara aman dan teratur.

Ini bermaksud kini kerajaan Barisan Nasional yang ada 140 kerusi di Parlimen berbanding 82 kerusi pembangkang terpaksa tunduk kepada kehendaknya.

Jalan cerita itu tetap disertai dengan dakwaannya kononnya angka Ahli Parlimen BN yang diperlukan sudah cukup.

Bagaimanapun, dalam ucapannya hampir sejam di majlis Sambutan Hari Malaysia ke 45, itu, Anwar tidak menyebut langsung berapa jumlah ahli parlimen Barisan
Nasional yang sudah set nak lompat dan siapa mereka.

Kata barisan pembangkang sudah menghantar surat kepada Perdana Menteri yang ditandatangan beliau, penasihat DAP, Lim Kit Siang serta Presiden PAS, Datuk
Seri Hadi Awang.

“Siang tadi (Isnin) wakil PAS, PKR dan DAP sudah ke Putrajaya ke pejabat PM dan serah surat minta pertemuan segera. Kita minta perundingan ini, kerana kita
mahu perubahan ini dibuat dengan aman dan teratur.

“Kenapa saya dan ketiga-tiga kami berani menulis dan menandatangani surat bincang masa depan negara?...Ini kerana kita sudah ada jumlah yang cukup dan sedia,”
katanya.

Anwar turut menjadikan pemergian para Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) ke Taiwan dan penahanan Ahli Parlimen DAP Seputeh yang juga Exco kerajaan Selangor,
Teresa Kok di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sebagai alasan pelan 16 September tidak jadi kenyataan.

“Kenapa 16 (Sept) tak jadi, macam mana nak jadi, sebab mereka bawa pelari ke Taiwan, seorang masuk tahanan ISA, kita ada 82 (ahli parlimen) dah kurang satu..Teresa
Kok hilang. Tapi saya nak jelaskan, kita ada cukup jumlah nak kalahkan BN,” katanya.

Menurut Anwar, kenapa pembangkang tidak ubah kerajaan esok (16 Sept) adalah kerana tidak mahu memaksa mengheret mereka yakni kerajaan BN di Putrajaya turun.


“Sebab itu kita memilih untuk berunding dengan Datuk Dollah (Abdullah). Ini jumlahnya, ini kekuatan kita…bagaimana? ..nak seminggu (serah kerajaan)…nak
dua minggu,” katanya.

Anwar turut menabur janji akan menurunkan 30 sen harga minyak pada hari sama pembangkang mengambil alih kerajaan, membebaskan semua tahanan ISA manakala
20 peratus royalti minyak akan diserahkan kepada Sabah dan Sarawak.

Pembangkang juga katanya ada memberi cuti umum pada 16 September sempena sambutan Kebangsaan selain cuti umum 31 Ogos bagi sambutan Kemerdekaan.

Apa yang jelas, majlis malam tadi tidak lain dan tidak bukan digunakan Anwar bagi menjelaskan kenapa pelan 16 September atau 916 yang disebut Kit Siang
tidak jadi kenyataan.

Walaupun mendapat tepukan gemuruh orang ramai di stadium yang boleh memuatkan 30,000 orang itu, yang jelas 60 peratus daripada 12,000 yang hadir adalah
masyarakat Cina.

Ini mengingatkan pada apa yang pernah dikatakan Naib Presiden PAS, Mat Sabu sebelum ini, bahawa Anwar sebenarnya hanya berjaya menarik pengundi Cina dan
India sahaja.

Satu ketika dalam ucapannya, Anwar menyatakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng lebih taqwa berbanding orang UMNO.

Maka tidak hairanlah apabila mereka yang jawab pertanyaan apa khabar oleh Anwar lebih ramai berbanding yang menjawab salamnya.

Majlis malam tadi walaupun atas nama Sambutan Hari Malaysia, tetapi tumpuan ucapan beberapa pemimpin pembangkang termasuk Anwar sendiri banyak berlegar
soal mansuhkan ISA.

Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng umpamanya menyentuh mengenai Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim yang letak jawatan kerana tidak sokong
kerajaan melaksanakan ISA.

Sambil menyebut peribahasa mayarakat Tionghua mengenai ‘tukar langit’ , Kit Siang berkata, sudah tiba masa rakyat menukar kerajaan melalui pelan 916 bagi
menghapuskan ISA.

Turut berucap di majlis itu Setiausaha Agung PAS, Datuk Kamaruddin Jaafar serta Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim selaku tuan rumah sambutan.


Pihak penganjur telah menyediakan 1 juta bendera jalur gemilang dan 1 juta gelang tangan getah untuk diedarkan kepada mereka yang hadir.

Ikut ceritanya Anwar akan bagi sidang akhbar khas di ibupejabat PKR dekat Petaling Jaya pagi Selasa.

Apa pula skripnya pada hari yang sepatutnya jadi D-Day iaitu 16 September ? - 15/9/2008

---------------------------

Mengarut….kata PM

Ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim berada di Stadium Kelana Jaya,Selangor pada majlis Hari Malaysia Isnin malam, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berada di
majlis berbuka puasa bersama pemimpin dan rakyat di Masjid Abidin Kuala Terengganu.

Walaupun Penasihat Parti Keadilan Rakyat itu mendakwa kerajaan Barisan Nasional kini kena tunduk berunding untuk serah kuasa secara aman dan teratur kepadanya
,Perdana Menteri berkata di majlis itu rancangan pembangkang untuk menubuhkan kerajaan 16 September sebagai sesuatu perkara yang karut.

"Pembohongan ini menyebabkan keadaan menjadi kelam-kabut sehingga selepas berbuka dan Tarawih, bukan nak buat Taddarus tetapi yang dibincangkan ada hubungkait
dengan pertukaran kerajaan.

"Sepatutnya kita guna bulan Ramadan ini untuk tingkatkan ibadah untuk kemuliaan di sisi Allah dan tidak digunakan bersembang perkara yang tidak akan berlaku,"
katanya dalam ucapan di majlis itu.

Perdana Menteri menegaskan pertukaran kerajaan baru seperti yang dicanangkan oleh Anwar tidak akan berlaku.

Sehubungan itu, beliau meminta semua pihak menghentikan daripada memperkatakan dan menyebarkan tentang perkara tersebut.

"Orang kita cepat sangat terkejut, tergempar, cepat sangat kelam kabut tentang soal pertukaran kerajaan.

Ketepikan semua perkara begini. Beri perhatian kepada perkara yang mendatangkan manfaat serta kebaikan dan bukan sembang kosong yang tidak beri manfaat.


"Kita suka sangat berhujah dan bersembang tentang perkara ini (pertukaran kerajaan). Perkara ini tidak akan berlaku," katanya.

Turut hadir isteri beliau, Datin Seri Jeanne Abdullah, Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said, Menteri Penerangan Datuk Ahmad Shabery Cheek dan Setiausaha
Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Abdullah bersama isteri, yang tiba di Lapangan Terbang Sultan Mahmud kira-kira pukul 6 petang tadi, turut menunaikan solat jemaah Maghrib, Isyak dan Tarawih.-
15/9/2008

------------------------------

Anwar...Sivaji The Boss

Ini hebatnya Datuk Seri Anwar Ibrahim… sandiwara dan lakonan adalah kepakarannya. Jika selama enam bulan beliau dendang syair “dah ada jumlah yang cukup
untuk bentuk kerajaan 16 September“ hingga membawa kepada drama “memburu di Taiwan“ kini beliau bawa seloka baru pula.

Selokanya berbunyi "Suasana tidak stabil yang nampaknya sengaja ditimbulkan oleh pihak kerajaan mengundang rasa tidak tenteram di kalangan rakyat terbanyak
dan boleh mengancam keselamatan negara,".

Sehubungan itu dalam kenyataannya yang disiarkan dalam blognya, Anwar berkata, pakatan pembangkang mahu bertemu Perdana Menteri dalam waktu terdekat kerana
mahu membincangkan soal keselamatan negara dan masa depan politik Malaysia.

Selama enam bulan, apa label yang diberikan oleh Anwar kepada pemerintahan yang ada sekarang. Kerajaan lemah, rakyat tidak lagi mahu bersama kerajaan sekarang
hinggalah membawa kepada gambaran kerajaan yang ada akan tumbang 16 September melalui gerakan yang dibuatnya.

Bukan sahaja kalangan orang politik panik dengan kenyataan dan tindakan beliau, malah rakyat sendiri binggung apa yang akan berlaku di negara ini pada
16 September 2008.

Para pelabur sudah tentu mengambil sikap tunggu dan lihat. Mereka sudah tentu tidak mahu mengambil risiko membuat sebarang langkah dengan gambaran yang
diberikan bahawa kerajaan akan tumbang sejak enam bulan lalu.

Kini semua punca-punca yang membawa kepada ketidak tentuan dalam negara itu disalahkan kepada kerajaan.

Anwar yang tentu malu besar sebab 16 September tidak menjadi mula mengarang plot baru ’drama Hindi’ untuk memasuki carta popular sepanjang zaman.

Bagi beliau, ketidak tentuan politik yang berlaku dalam negara sekarang berpunca daripada pemerintahan yang lemah.

Diri beliau tidak salah. Jika dilihat baik drama Tamil atau Hindi memang ada watak yang apa pun berlaku dalam kampung itu semua salah orang. Bagi pastikan
rancangannya berjaya, semua orang dilagakan dengan cerita orang itu tidak betul dan orang ini pula salah. Dirinya sentiasa betul.

Bagi menutup kelemahan dan pembohongan yang telah dibuatnya terhadap rakyat Malaysia sejak enam bulan lalu, Anwar mengalihkan pandangan semua yang berlaku
tidak ada kena mengena dengan dirinya.

Bagi memperlihatkan dirinya hebat, Anwar melalui partinya PKR akan menganjurkan sambutan Hari Malaysia 16 September, Isnin malam di Stadium Kelana Jaya,Selangor.


Menurut rancangannya, Anwar akan berucap menyampaikan perutusan sempena Hari Malaysia 16 September sebagai acara kemuncak perhimpunan yang dianjurkan.


Perutusan beliau tentunya menarik kerana pengumuman kerajaan baru 16 September sepatutnya dibentuk pada hari Selasa.

Inilah hero filem Tamil dan Hindi yang baru. Bak seperti posternya khusus untuk menarik perhatian kaum India pada pilihan raya kecil Permatang Pauh tempoh
hari tertera tulisan “Sivaji The Boss” .

Agaknya masyarakat India yang mengikuti filem-filem Tamil dan Hindi memberikan gelaran itu kepada Anwar kerana merasakan memang Anwar seorang pelakon hebat.
– 15/9/2008

--- end ---

odieneology said...

hahaha!! da dia ni peminta sedekah, memang ar dia amek sedekah amoi cine tu. da KANTOI, nak salahkan "orang yg bg sedekah" lak. poyo ar mamat ni!!!! same je ngan ANUAR AL-JUBURI tu! cet!!!!

Anonymous said...

Khalifah tengkorak ko......ko tahu ke khalifah tu ape uMno ni cetek dia punya agama..mai aku terangkan khalifah=orang yang mengganti rasulullah menegakkan agama...kalau tok imam pon suruh orang buat ape inilah pendidikan sekular bodoh!!!

Anonymous said...

Enam persoalan asas masih belum terjawab:

1. Mengapa Rahim Tamby Chik, Shazril Eskay dan Shuib Lazim tidak berani mendedahkan diri mereka ketika mula-mula menayangkan video kepada editor-editor kanan milik Barisan Nasional di Carcosa?

2. Siapakah individu ketiga dalam video tersebut? Kehadiran lelaki ketiga yang bertindak seperti pengarah video menggambarkan ini bukan rakaman CCTV rahsia sebagaimana didakwa Dato' T.

3. Adakah mereka tidak yakin dengan kewibawaan moral mereka sendiri ataupun khuatir bahawa rakyat akan menyimpulkan video ini satu lagi usaha UMNO-Barisan Nasional untuk menyerang Anwar memandangkan ketiga-tiga mereka mempunyai hubungan dengan UMNO khususnya Tun Dr. Mahathir Mohammad dan Datuk Seri Najib Tun Razak?

4. Dato’ T mendakwa video ini dirakam di sebuah hotel di Kuala Lumpur. Namun tulisan di dalam video tersebut (di dalam bahasa Thai) apabila diterjemah menyebut “Phaholyothin Road Bangkok, Thailand 10400, Copyright 2011”. Adakah video ini sebenarnya video lucah Thai yang tiada kaitan dengan Malaysia?

5. Mengapa UMNO diam membisu tentang pandangan tiga mufti: Dr Juanda Jaya (Perlis), Datuk Tamyes Abd Wahid (Selangor) dan Datuk Mohammad Shukri Mohammad (Kelantan) yang meminta umat Islam mengesahkan dulu sebarang maklumat yang datang daripada pihak yang fasik? Malah, Tan Sri Harussani Zakaria (Perak) juga mengeluarkan pandangan serupa tetapi menurutnya tidak dilaporkan Utusan Malaysia.

6. Mengapa pihak polis yang tegas memberi amaran kepada orang ramai jangan mengedar video Chua Soi Lek dahulu (yang diakui Soi Lek sendiri benar) tidak mengambil pendekatan sama kali ini?

Sudah sampai masanya kita menghentikan politik fitnah kotor dan keji yang merendahkan wibawa politik negara kita.

Pada awal tahun ini rakyat menaruh harapan terbitnya Buku Jingga Pakatan Rakyat akan memulakan budaya baru politik mengenai idea dan polisi yang menandakan kematangan masyarakat negara kita.

Malangnya bukan sahaja Najib menolak berbahas mengenai buku jingga, tetapi dalam keadaan beliau terdesak kini nampaknya membiarkan budaya politik busuk terus bermaharajalela.

Ketika arus demokrasi berkembang pesat di seluruh dunia, politik Malaysia nampaknya masih lagi pada takat yang lama.


NIK NAZMI NIK AHMAD
Pengarah Komunikasi
Parti Keadilan Rakyat