Friday, September 26, 2008

'FATWA ZINA ITU SEDEKAH'.PAS TURUT BERSUBAHAT !



bila terbaca fatwa baru pakatan rakyat tentang maksud 'zina itu sedekah' lalu aku teringat akan satu hadis .ingat2 lupa juga tapi ianya lebih kurang begini..


'JIKA SESUATU MAKSIAT (DOSA) ITU DILAKUKAN MAKA HENDAKLAH IA DITEGAH DENGAN TANGAN,JIKA TIDAK MAMPU HENDAKLAH IA DITEGAH DENGAN MULUT..DAN KIRANYA TIDAK MAMPU JUGA HENDAKLAH IA DIBENCI DIDALAM HATI..DAN ITU ADALAH SELEMAH2 IMAN' !


hadis kat atas bagitau janganlah kita sekali2 tidak langsung menegah perbuatan apa2 juga maksiat yang dilakukan oleh umat.


yang menjadi isunya kini..pas ADALAH DIDALAM KELOMPOK MAKSIAT ITU..PAS ADALAH GABUNGAN PAKATAN RAKYAT..SATU TAG TEAM DENGAN PKR..DAN PKR PERAK 2 HARI LEPAS MENGELUARKAN FATWA ZINA ITU SEDEKAH !


mana nik aziz ? pakar dalam hal menyalahkan orang lain selain diri sendiri. kenapa senyap ? mana salahudin ayub ? tak buat repot polis ka ? mana dewan muslimat pas ..senyap buat kuih raya ke ? dppp pas negeri yg kerap melalak ? mana kamu ahli2 pas yg anti kepada melayu yg bukan ahli pas?


kamu dah tak tahu membezakan antara HALAL dan HARAM KAH ? ATAU TAKUT HILANG UNDI ? TAKUT PADA ANWAR ? ANWAR MARAH ? dengan ayat quran tak takut ka..


dulu kamu perjuang negara islam..hudud..habis segala ayat kamu kemukan bagi membuktikan kamu itu hizbullah..pejuang agama..kamu kafirkan segala melayu yg tak ikut kata kamu ! tapi bila karpal dan kit siang berulang kali HINA AYAT QURAN HUDUD..AYAT QURAN NEGARA ISLAM..kamu diam..diam bagai orang bisu..tak langgsung pertahankan perjuangan kamu..


KAMU PAS SEBENARNYA TELAH HINA QURAN..HINA NABI..BACUL MEMPERTAHANKAN APA YANG KAMU CAKAP !


KINI RAKYAT MELAYU MENUNGGU-NUNGGU REAKSI KAMU KALI INI..nak konar baring ke atau akhirnya kamu akan berkata benar.
ps:- pelik kenapa gap tak bantai melayu pkr ? hhmmm.melayu pkr nak perjuang islam..dpd mendengar melayu pkr bercerita tentang islam, lebih baik kita ramai2 dengar suara keldai menyanyi !

15 comments:

Anonymous said...

moga2 tuhan laknat pemimpin2 sebegini rupa.. syaitan berupa manusia... bulan2 puasa pun bleh ckp mcmtu... ai xkan ko plak yg ganti syaitan yg buat dajjal kat donia ni...

Anonymous said...

Brooo entah sama ada awak akan post atau tdk komen saya ini..bukan apa bro..skg ni PKR terutama c anuar tu saya dah anggap itik..
Ya itik berkepala biawak lidah bercabang..tp yg jelas dia dan ahli partinya tetap itik..sebelum saya jelaskan kenapa mereka ni saya gelar itik.saya amat2 lah berharap ada lah org2 dia atau penyokong2 dia tu yg fanatik bodoh tu baca ya.kalau tdk pun c tukang baca dia pun cukup lah,bukan apa penat saya taip panjang2 ni kalau tak kamu org sampaikan pada dia..

ANUAR DAN ITIK-ITIKNYA:

SEJAK kebelakang ni ramai blog dah gelar dia ni gila..mcm2 lah gila gelaran yg dia terima..tp c itik ini memang dah melampau tahap
batasnya..ya kita tahu c itik2 ini berani cabar segala org termasuk sapa2 yg halang dia..sebab dia ada byk peguam keling atau india yg memberikan pembelaan percuma kepada dia tak ya risau..namun c itik ni dah dah tak leh kawal org2 dia yg membuat sembarang kenyataan bodoh dan tak masuk akal..apa mereka juga berani mcm ketua itik..kepada anak2 itik ini jng silap beb ingat keling2 tu nak bg pembelaan percuma kepada awak ke? kecuali kamu bertelur emas mcm c ketua itik..atau pendek cerita kamu itu memiliki kepentingan yg mereka hajati..dan harus d ingat mereka tu keling beb putar alam no 1..dan maka d lantak lg lah dengan pas pakar agama kunun membiarkan kan fatwa ini d keluarkan membisu seribu bahasa..weii pas lu org sibuk buat kuih raya kah? ini blm lg masuk itik2 yg lain memberi kenyataan lg lah terselah ke bodohan mereka..adeiii byk lah nak ckp pun malas..oh ya untuk pengetahuan kamu atau kepada pembaca2 yg ingin mengetahui kenapa saya gelar puak2 ini sebagai itik cuba lah baca tips2 d bawa ini..

1)itik merupakan binatang yg suka berenang sambil minum air..(sama lah mcm pkr dan sekutunya yg suka ambil kesempatan ermm maaf bukan kesempatan lahhhhh tapi sedekah)tak caya u tengok lah itik berenang..
2)itik bulunya cantik putih melepak mempesona mata dan memukau..tp hakikat itik itu dluaran saja sama lah mcm pkr dan sekutunya..(d luar mempesona ketika berkata2 tp d dlm adeiii fatwah bodoh..) aik tak caya u tengok lah itik berenang pasti awak suka tengok sehinggakan tak sampai hati nak makan bab tu melayu suka makan ayam saja tp awas cina DAP atau cina PKR mana peduli mereka lg suka itik pangang tau bedal saja..
3)itik kalau berenang pasti anak2 itik d belakang mengekor mcm biasa..nahhhh mcm tu juga puak2 PKR kalau ketua dia c nuar dah pernah terima sedekah rm60 JUTA dan lepas main tenis dia pasti pergi terima sedekah **** kan dato nala dah ckp ermmm apa lg lah kalau konco2 skg ni ..tp kan itu sedekang geng jng
lupa tau..
4)nah ini terakhir ya.cuba perhatikan itik kalau berjalan kepala agguk2 yes yes yes tapi belakang no no no..nah mcm tu juga puak PR ni..depan rakyat hebat bukan main nak hapus rasuah lah apa lah...tp d belakang adeiii..ehhh lupa pula itukan sedekah..

buat penyokong PR semua jng lupa sampaikan kepada ketua itik kamu ya..dan jng lupa untuk kepastian kamu pelihara lah itik sebagai rujukan..jng lupa perlihara lah anuar kamu tu ya..dan jng lupa setelah kamu jadi itik nanti pasti kamu akan d panggang oleh DAP..akhir kata selamat menjadi itik...

PsyTroopers said...

Yang pastinya mulut semua pemimpin PAS diseal kemas apabila isu melibatkan rakan sekutu mereka!

rakyatceria said...

Bila masa pulak PKR layak buat Fatwa? Kenapa pula cakap-cakap kosong seorang ahli politik yang bodah dipanggil "FATWA"??? Adakah semua orang berhak membuat FATWA?

Mungkin anda perlu buat kajian terperinci adakah percakapan seorang ahli politik dipanggil "FATWA".

Kemudian jangan pula samataraf FATWA seorang ahli politik bodoh dengan FATWA seorang MUFTI, dan bandingkan juga adakah PAS layak berikan FATWA. Tanya semua mufti UMNO dalam semua negeri di MALAYSIA mengapa mereka membisu tidak keluarkan FATWA. Adakah semua mufti-mufti di Malaysia turut bersubahat kerana takut mengeluarkan fatwa mengenai sedekah seks yang dikeluarkan oleh sorang ahli politik yang bukan ulamak?

Elok guna fakta dan kebenaran, jgn guna emosi.

PEJUANG MELAYU said...

itu lah PAS ini ibarat biawak hidup ..bila jadi isu melibatkan PR yg bertentangan dgn ISLAM ..mulut PAS BISU DAN PEKAK TERUTAMA

NIK AZIZ A.K.A JENERAL NUAR & PR
SALAHUDDIN A.K.A TUKANG REPORT


ini lah mulut2 PAS yg bacul dan pengecut bila isu ini tjadi..

Sedingin Salju said...

Eh, tadi dalam tv3, depa PKR Perak kata kesilapan penggunaan bahasa. Boleh terimakah encik?

Anonymous said...

GAP, Saiful bersumpah, macam macam puak PAS ni kata.. mcm Kristian lah dan mcm mcm penghinaan pd dia. Skrg ni buat fitnah pulak kata bapak dia nak beli tanah kat Janda Baik. Tapi bila PKR berzina dengan pelacur kafir, dikata bersedekah, puak PAS diam pulak.
Itulah ulama akhir zaman. Memperguna agama untuk kepentingan diri. Nanti bila dah hilang semua pada DAP.. menangis berdarah pun dah tak berguna

ilsavent said...

Biasalah bro,mcamana BAPAK gitulah ANAK..suka SEDEKAH...

kamal... said...

GAP cerita panas gab...nahhhhh ada rumah c kawan kena lontar bom petrol hehheheh brooo skg kita tengok lah brooo kan selama ini dia kutuk polis kan..dia ckp mcm2 lah pasal polis kan..nahhhh skg kalau dia buat laporan pada polis kes ni pasti dia akan jilat balik ludah dia akhirnya dia minta tlg juga sama polis....baik polis boikot jng ambil keterangan dia..tp kalau kita twis balik kita blh jadikan hal ini sebaliknya juga..sapa tau ini propoganda dia sendiri juga kan supaya tutup malu kes dia atau nak bangkitkan kemarahan kaum dia? byk kemungkinan juga broooo paling tdk dia minta kesian lah pula dlm kes ni..

Sedingin Salju said...

Ok, nak ulas sikitlah apa kata exco PKR Perak semalam kat Buletin Utama tv3.

Dia kata kesilapan bahasa. Adakah ianya boleh diterima? Tv3 ada siarkan ulangan kenyataan itu. Takkan mungkin kesilapan bahasa. Apa pendapat hampa?

Perangkap. Dia kata, dia diperangkap. Bagi saya, ini tak menasabah. hang tau zina itu dosa. pasai apa hang terima? hang tau bersekedudukan dengan perempuan dalam satu bilik itu berdosa, pasai apa hang buat?

jadi sekarang, siapa perangkap siapa? Walau apa pun alasan, dia ni tetap bersalah. kalau imannya kuat, kalau dia seorang yang takut pada tuhan, adakah dia akan menerima semua tawaran ini yang didakwanya perangkap oleh pihak tertentu? Sudah tentu tidak bukan? kalau dia seorang yang takut pada tuhan dan sentiasa ingat pada tuhan, sudah tentu dia tidak akan sekali-kali menerima sebarang tawaran atau pun habuan seks.

Dalam islam ada kata, tuhan takkan biarkan umatnya mengaku islam. Umatnya akan diuji. nah sekarang, apa dah jadi?

Walau apa alasan yang diberi, dia sudah kalah dengan syaitan. Ya betul, tuhan boleh ampunkan dosa. Tapi jangan menggunakan tiket itu pula untuk sewenang-wenangnya melakukan perbuatan yang dilarang tuhan. Jika ditakdirkan tuhan tidak memberi keampunan apa akan jadi?

GAP KEMBALI said...

hebat para komentar memberi ulasan demi ulasan yg bernas.

TAK CUKUP TU..

KASI HENYAK LAGI BRO !

Luth said...

" Di sana-sini riuh se-Malaya yang Pak Lah tak bermaya, Pak Lah lembik, Pak Lah kuat tidur..!!! Kami mahukan pemimpin baru! Kami mahukan Najib menjadi pemimpin kami!!!

"EEEhhhh......???" Aku mula bertanya, "Apa beza Pak Lah dengan Najib???"

Selama ini pun setelah jawatan PM bertukar tangan, cuba berikan mana satu keputusan besar negara dibuat oleh Pak Lah???

Aku rasa tak ada pun...Dia cuma 'sign' sahja...

Minyak naik 70 sen pun bukan keputusan Pak Lah...pasal itu atas nasihat Menteri Kewangan II, Tan Sri Nor Mohamed Yakcob. (aka Mamak Penang), sebab tu next day Tan Sri Nor yang kena jawab media...

Minyak turun pun, Dato' Shahrir yang kena buat statement, dan beberapa keputusan lain yang menunjukkan Pak Lah selama ini hanyalah pemimpin 'symbolik' yang sebenarnya jarang buat keputusan sendiri. Sehingga terpaksa menubuh jawatan baru iaitu "PENASIHAT-PENASIHAT" yang bertaraf MENTERI!!! Apa semuanya ini????

Jadi, kalau Najib naik, apakah kita rakyat marhaen mendapat keuntungan???? Apakah Najib akan memikirkan nasib rakyat sebagai agenda utama???

Yang nyata aku pasti tidak....kerana sedang menunggu satu lagi penasihat utama dalam rumah tangganya, iaitu: DATIN ROSMAH!! Itu yang mesti diutamakan dahulu....

Rakyat akan tetap 'nganga' dan akan ada seperti sekarang....dan tak akan berubah....Malah mungkin lagi terukk...Nasib lerrr...

Maka, aku fikir, perubahan mesti secara TOTAL....iaitu:
"TUMBANGKAN BN/Umno kesemuanya!!!" Kerana mereka tidak akan memikirkan nasib rakyat dan nasib anak-anak kita!! Mereka mementingkan nasib sanak saudara mereka dan segelintir pemimpin umno/kroni sahaja!! "

Luth said...

Sekiranya semasa kecil, kita sering diceritakan berkenaan "Kisah Anjing dan Bayang-bayang", moral di dalam cerita tersebut disemai semenjak di tadika lagi...

Namun, daripada kisah tersebut.... ada sati gerombolan yang dikenali sebagai UMNO masih lagi tidak memahami moral kisah tersebut demi kepentingan perut mereka dan juga kejahatan yang mereka lakukan!!!

UMNO sering kali membuat propoganda menyatakan seorang insan bernama Anwar Ibrahim mewakili banyak agen, daripada Agen Yahudi, U.S, Cina, Kristian dan macam-macam lagi gelaran yang seolah-olah dilontarkan gelaran tersebut seperti budak tadika yang sedang berang.....

Apa yang pasti, hari demi hari, saat demi saat.... UMNO masih lagi bermain dengan bayang-bayangnya sendiri dek kerana tamakkan kuasa dan takutkan Hukuman Dunia......

Akhir kata...... janganlah diikutkan sangat dengan angin yang dibawa oleh UMNO kerana kita telah diingatkan orang terdahulu bahawa....

Alif, Min, Nun, Wau itu..... SARKIS!!!

Sedingin Salju said...

Oh, perubahan total no? ha bagoih bagoih. Satu cadangan yang paling bagoih.

Tapi, adakah dengan menumbangkan BN itu boleh menyelesaikan masalah? Apa kurangnya dengan PR tu? Zina itu dikatakan sedekah? menentang negara islam? Isu laungan azan dan pelbagai lagi isu yang ditimbulkan sehingga menimbulkan keresahan rakyat? ketua yang kemeruk kuasa, sampai dah tak tahan nak tunggu election 2013? Nak hapuskan DEB? mempersoalkan tindakan sultan? Cuba ingin mempersoalkan ketuanan melayu di tanah melayu? Wah, banyak lagi. Inikah suatu kerajaan yang kita nak? Terbaru, menjadi boneka U.S?

Saya yakin, jika kerajaan ini betul wujud, tetap sama masalahnya. malah, makin teruk atau silap haribulan, negara dijajah dari segi ekonomi. Dan, pada masa itu, pembangkang dianggap buruk. Tangkap pembangkang, kenakan tahanan ISA. Pembangkang korapsi. kami kerajaan, baik-baik belaka. Takkan buat salah. kami ni malaikat. Tak buat salah punya. BPR tak boleh tangkap kami. Polis tak boleh persoal apa kami buat. kalau polis, BPR atau agensi lain cuba tangkap, itu konspirasi dari pembangkang BN. Sebabnya, BN ni, kaki korapsi, kaki penipu. Semua kaki ada pada BN. kami tak buat tu semua. kami baik, kami ni tulen, kami ni takdak salah punya. Habuan seks tu orang nak bagi, jadi, sapu sajalah. kami baik. habuan seks kami tak mintak. Dah orang nak bagi, ambik sajalah. Inikah dia?

Sebab itu kita, jangan ingat nak hantam orang saja. Kita belum tau lagi orang punya hantam tu macammana. Dan, jangan dengan sewenang-wenangnya suka pandang buruk pada orang saja. Ingat, tuhan itu maha adil. Sekali, kalau apa yang kita kata, caci-maki dan hina itu melantun balik pada kita bulat-bulat, terduduk kita. masa tu, siapa nak tolong jawab?

macam Pakatanlah, sibuk dok kata BN rasuahlah, itulah, inilah. Tiba-tiba dua exko dia kena tangkap BPR, ha tu, menggelabah. Wah, siap melemparkan pelbagai tuduhan lagi. Dan tak semena-mena depa buat pengakuan, ha lagilah parah. Dan pengakuan depa tu pulak, ibarat senjata dah makan tuan, hah, lagilah kes naya.

Inilah contoh bagaimana apa yang dipandang buruk oleh Pakatan terhadap BN itu, bulat-bulat melantun balik kat depa. ha, mau tak terduduk depa tu.

Ingatlah, manusia bukannya maksum. hatta, Nabi Muhammad yang maksum itu pun siang malam berdoa pada tuhan supaya tuhan ampunkan dosanya. Apatah lagi umat islam sekarang ni?

GAP KEMBALI said...

guna sedingin salju dah la..panglima perang melayu !hebat sedingin salju..mendinginkan idea bernas. 'crack d nut' !