Thursday, January 22, 2009

KIRANYA KALID IBRAHIM TERSINGKIR, MAKA...

kepimpinan kerajaan pemerintahan pakatan di selangor sudah mula menunjukkan riak-riak kegusaran. saat bergeser, lahir tatkala penentuan menentukan siapa yang layak menjadi menteri besar bermula.

asalnya calon yang paling disebut-sebut layak dan menjadi pilihan utama adalah suami samsidar taharin. suami samsidar taharin punyai background educasion yang baik. suami samsidar taharin kaya pada waktu usianya muda, kaya selepas menamatkan pengajian ilmu hisab di amarika.

suami samsidar taharin manusia isitimewa. harta karun nya melimpah pada usia muda bukan kerana keluarganya punyai hubungan dengan marcos. tetapi suami samsidar taharin kaya kerana beliau diambil menjadi anak angkat kepada isteri bekas presiden persatuan batuk kering kedah (awal 1950 an) iaitu dr siti hasmah.

dr siti hasmah menjaga suami samsidar taharin ini bagaikan anak sendiri. hinggalah pada suatu hari suami dr wan azizah telah mengambil anak angkat dr siti hasmah menjadi setiausahanya. selain menjadi anak angkat beliau menjawat tugas tambahan kepada menteri belia dan sukan sebagai setiausaha politik. ada orang , ada orang bgtau suami samsidar ini tugas pertamanya adalah membuat kopi untuk menteri itu...

dr mahathir banyak melakukan rombakan minda. beliau pernah mengusulkan agar kaedah berniaga orang melayu yang kuno di gubal dan di tukar. ide ide radikal di taji habis habisan ke pegawai daerah dan kelompok melayu. sistem perniagaan lebih sistematik,mewujudkan kumpulan pemborong melayu,mewujudkan bandar-bandar kecil untuk memudahkan punggahan hasil kampung dapat terus di jual ke bandar MENGEJUTKAN minda pak mat dan pak dol !

minda melayu menangkis ide gila ini kerana mereka tidak bersedia, mana kan tidak dr mahathir mengusul ide radikal ini pada tahun 1953 iaitu sebelum merdeka lagi ! orang tua ini punyai pandangan luar biasa. selang setahun pemerintahan beliau, konsep 'penswastaan' diimplementasi...1986 lebuhraya utara selatan diwujudkan bagi menjana ekonomi pantai barat semenanjung. sistem jalanraya ber tol dijalankan supaya kerajaan mendapatkan semula pulangan.

tetapi suami samsidar mengaplikasikan 'sistem tol' ini mengikut acuan beliau sendiri. pada waktu suami wan azizah menjadi menteri kewangan dan tpm, memang terdapat satu kaunter khas 'tol' diwujudkan bagi memudahkan laluan kepada 'pengguna' untuk menemui al..anwarunmahamunafikun.

kenaikan 'tol' yang membebankan pengguna pernah menyebabkan pada satu hari pegawai BPR telah menyerbu pejabat suami samsidar...tetapi dihalang oleh al anwarunmahamnafikun. 6 kotak itu ada, 3 untuk perwaja dan 3 ada di dalamnya nama menteri,korporat dan nama misteri bernama 'azmin ali'. kerana itu lah cabaran seorang anak muda bernama ezam untuk al anwarunmahamunafikun menjawap secara total isu 6 kotak membuatkan dia lari lintang pukang !

di sebut kisah setaraf x files, suami samsidar ini sebenarnya lah nama pertama disebut bakal menjadi menteri besar selangor selepas pilihanraya mac 2008. namun atas perkiraan dan perhitungan peribadi, al anwarunmahamunafikun meletakkan nama khalid ibrahim untuk menjadi menteri besar pakatan rakyat di selangor. perhitungan al anwarmahamunafikun memang bijak. meletakkan bekas budak kopinya iaitu nik nazmi (kini ADUN) untuk menjadi setiausaha menteri besar seterusnya menjadi 'mata dan telinga' anwar di sana.

suami samsidar dijanjikan menteri kewangan ke 2 pada pembentukan kerajaan baru 16 september lepas, sayangnya sayangnya dan sayangnya..itu sekadar dendangan fantasia dan ilusi. mana mungkin insan boleh meng 'iya' kan hidupnya di masa hadapan ..melebihi hukum rabbulalamin !

kalid ibrahim bakal dihantar semula ke tempat asalnya, di perth,uae atau mungkin penjara kajang.namun pemergian kalid nanti bukanlah agenda besar al anwarmahamunafikun. agendanya adalah menguatkan semula pengaruh erdogan yang semakin hilang cengkamannya terutama di selangor.

al anwarmahamunafikun gusar kedudukan pengaruhnya di kalangan pemimpin pakatan semakin mengecil. balaci besar nya di selangor iaitu kalid samad yang punyai sakit mental telah di cantas oleh pesuruhjaya pas selangor. cantasan mengejutkan ini dengar kabarnya membuatkan anwar menepuk meja tanda kemarahan (samalah kelakuannya apabila beliau menepuk meja 2 kali pada mesyuarat MT umno sebelum pemecatannya pada 2sept 98 )

kemenangan calon prk p36 wahid endut juga sebenarnya langsung tidak menyenangkan beliau kerana dalam mesyuarat tertutup PKR, kabarnya beliau ada memberitahu 'wahid merencatkan plan kita' ! wahid bukan erdogan tetapi dia budak aji adi.kira benar kalid ibrahim bakal pulang kembali ke rumah asalnya di perth ATAU MUNGKIN KE PENJARA KAJANG, maka kita akan saksikan sekali lagi selepas ini PERGADUHAN TERBESAR 3 KELOMPOK berkepentingan untuk menguasai kerusi panas ini ! satu kumpulan erdogan, dua pas dan ketiga exco negeri sendiri !

pada 27 nov gap ada melaporkan berita bahawa kalid ibrahim bakal disingkirkan


pada 30 nov gap menyiarkan laporan penafian azmin ali bahawa beliau bakal menggantikan kalid.

ahad lepas 19 jan gap ada melaporkan akan ada laporan SPRM terhadap menteri besar pakatan.
rabu lepas laporan salahguna kuasa dilakukan terhadap kalid ibrahim...

SELEPAS INI...ADA YANG LEBIH MENGGEMPARKAN, NANTIKAN PENDEDAHAN GAP.APAPUN 'IA' MERUPAKAN SATU UNDANGAN MALAPETAKA YANG BESAR KEPADA RAKYAT SELANGOR KIRANYA SUAMI SHAMSIDAR ITU BAKAL MENJADI MENTERI BESAR SELANGOR MENGGANTIKAN KALID BRAHIM.

17 comments:

GOMO said...

GEMPAK BRO...
FAKTA YANG LENGKAP!!!
STORY YANG CANTIK....

ERRRR AKU NAK TANYA SATU SOALAN NI...

GAMBAR TU ANWAR JELING MARAH KAT KHALID GAGAP KE???

ATAU ANWAR JELING GERAM PUNGGUNG KAT KHALID???

Anonymous said...

Gambar Anwar Ibrahim, Ihsan Anwar.. Ternyata beliau skrg telah hilang arah.. Sila klik dibawah..

http://www.flickr.com/photos/ihsananwar/

Anonymous said...

Gambar anak Anwar Ibrahim, Ihsan Anwar. Ternyata beliau telah hilang arah.

http://www.flickr.com/photos/ihsananwar/

http://www.flickr.com/photos/ihsananwar/

http://www.flickr.com/photos/ihsananwar/

Anonymous said...

Minta GAP sebarkan!!! Gambar anak Anwar Ibrahim, Ihsan Anwar. Ternyata beliau telah hilang arah.

http://www.flickr.com/photos/ihsananwar/

http://www.flickr.com/photos/ihsananwar/

http://www.flickr.com/photos/ihsananwar/

syedmzazi said...

GOMO... cuba lu tenggok petoi betoi
gambag tu.....anwar dok raba pungkok khalid....dan hang tengok khalih syok dia senyum....ha ....ha
apa maknanya tu.....walaua apa pun Bro GAP.....gua bagi 150% tahniah kat hang dapat mengambarkan situasi sebenar kegawatan pentadbiran PR selangor...hampeh..
dan aku tak nampak siapa dia orangnya yang layak mentadbir kerajaan selangor.....lebih pada rasa ego dan dendam.....sama dengan sikap anwar......soalan yang pernah aku cakap pada arwah kapten zaki...."apa yang u cerita sikap anwar semuanya tipu....sebenarnya sikap pendendam..sombong...ego..ada dalam diri dia" dan kapten mengakui itulah sikap sebenar anwar.Jadi lu fikir beb...kalau jiwa dan pemikiran berkisar dengan perasaan busuk maka pentadbiran jadi tunggang-langang

Sedingin Salju said...

Oho, cantik GAP. Eh, hang tak mau jadi MB Selangokkah Gap?

KHAIRUL NAZRI said...

Hahaha..

Aiii..punggok Khalid pon Anwar berkenan juge yee...

Teruskan melaporkan segala kekalutan yang berlaku di dalam KERAjaan PR ini.

Abas said...

Salam:..

Huruf plet kereta Camry baru itu ialah BKF: Babi Khalid Flinstone

Sedingin Salju said...

Wey kat Penang PKR tak puas hati dengan DAP abang Gap. Tak mau mai korekkah?

gotahlantun said...

BONGKAR LAGI...!!!!!
BIAR PANAS PUNGGUNG ORANG BESAR KEPALA NIH!.
MEREKA INGAT SENANG KE DUDUK KAT KERUSI EMPUK TU!!?KOREK LAGI BIAR SAMPAI KLIMAKS.!!
YES!....YES!....YES!!!

GAP KEMBALI said...

gomo
aku rasa jawapan kamu yang ke 2.

syedmzazi
gap dengar kiranya mereka tidak lagi memerintah..inilah masanya untuk mereka merembat segala hasil mahsul yg ada !

sedingin salju
gap jadi mb selangor ? tak mau..gap mau kasi hancur itu anwar..itu gap mau

khairul
asalkan pungkok...janji pungkok..

abas
eeh ehh.. memang tepat la

gotahlantun
kasi henyak cukup2 !

Sedingin Salju said...

Ha encik, kalau mau kasi hanyak, kena cari peluru berpandu scart lah encik baru ngam.

GAP KEMBALI
has left a new comment on the post "
KIRANYA KALID IBRAHIM TERSINGKIR, MAKA...":

gomo
aku rasa jawapan kamu yang ke 2.

syedmzazi
gap dengar kiranya mereka tidak lagi memerintah..inilah masanya untuk mereka merembat segala hasil mahsul yg ada !

sedingin salju
gap jadi mb selangor ? tak mau..gap mau kasi hancur itu anwar..itu gap mau

khairul
asalkan pungkok...janji pungkok..

abas
eeh ehh.. memang tepat la

gotahlantun
kasi henyak cukup2 !

basic 2009 said...

hahaha ... itulah cerita siAnwar celaka ni

aku setuju bak kata GOMO dia tengah jeling geram kat punggung Khalid

banyak sekali aku dapat berita dari kau GAP !!!

thank you ...

GAP KEMBALI said...

basic 2009
sama-sama. dengar cerita kalid flinstone tengah makan semua lembu-lembu dia untuk 'menghapuskan bukti'..wallahualam

reez said...

Gamba yg korg tgk tu Anwar usha pungkok Khalid. Agaknye mcmne la muke manje Anwar menggoda Khalid ??

hahaha~

Sedingin Salju said...

Wah Gap, dia nak balon semua lembu-lembu tu? Wah besaq mana perut dia? Boyot kot.

GAP KEMBALI
has left a new comment on the post "
KIRANYA KALID IBRAHIM TERSINGKIR, MAKA...":

basic 2009
sama-sama. dengar cerita kalid flinstone tengah makan semua lembu-lembu dia untuk 'menghapuskan bukti'..wallahualam

GAP KEMBALI said...

reez
nak tau cara nuar goda kalid ?
' lid lid, buatkan abang secangkir kopi'...