Thursday, February 5, 2009

MUJAHIDIN MELAYU..AYUH BANGKIT DAN PERTAHANKAN '9 PEDANG FATIMAH' !

PAKATAN DERHAKA VS RAJA-RAJA MELAYU !


hari ini kesabaran kita sudah sampai ke titik noktahnya ! hari ini aku tidak mahu lagi menggelarkan diri kita sebagai 'kita'..sebaliknya aku akan gelarkan setiap dari kamu adalah mujahidin.ya mujahidin kerana pada sebentar tadi sudah sudah ada kumpulan melayu bertaraf talibarut menjelmakan pendirian mereka secara 'rasmi' berani untuk menggempur 9 sultan melayu !

Pakatan talibarut yang diketuai oleh kepalamunafik anwar ibrahim secara umumnya telah 'MENGISTIHARKAN PERANG' terhadap tuanku sultan azlan !

pakatan talibarut ini secara umumnya telah mengistiharkan di khalayak umum untuk menyaman kebawah duli tuanku sultan azlan shah !

pakatan talibarut barut ini sudah berani mengistiharkan diri mereka untuk menderhaka kepada ke bawah duli tuanku sultan azlan shah ! deklarasi 'DERHAKA' ini diumumkan oleh seorang menteri besar dari parti pas , nizar jamaludin ( satu contoh jelas dan nyata inilah keparat melayu bertaraf anjing !)

3 perkara di atas sebenarnya telah memulakan 'percikan api-api' yang kecil untuk membenarkan satu gerakan pemula REVOLUSI MENJATUHKAN SULTAN-SUTAN MELAYU !

ya memang benar anwar bin ibrahim telah menyemai semangat 'ketuanan rakyat' ...ia digemburkan sebagai satu platform kebangkitan rakyat menentang pemerintahan negara...slogan 'KUASA KEMBALI KEPADA RAKYAT' kerap dicanang. sebenarnya ia membayangkan akan cita-cita anwar untuk menjadi KETUA YANG BERKUASA TERHADAP RAKYAT DENGAN ERTIKATA LAIN MENJADI 'PRESIDEN OF MALAYSIA' !

anwar bin ibrahim merupakan anak melayu yang pertama menyokong agenda menarik balik kuasa raja-raja melayu pada tahun 1993. gertakan anwar yang pada waktu itu merupakan naib presiden umno untuk mengajak seluruh rakyat melakukan demonstrasi besar-besaran menghakis kuasa raja-raja menyebabkan seluruh sultan-sultan melayu terpaksa tunduk di tangan anwar...dan kerana gertakan maha hebat inilah anwar bin ibrahim berjaya menduduki kerusi timbalan presiden umno setelah imejnya menumbangkan raja-raja melayu terbukti berhasil !

anwar bin ibrahim telah menyambung usaha-usaha regim kafir untuk menghakis kedaulatan raja-raja melayu...anwar bin ibrahim dan 'ketuanan rakyat' telah berjaya menyambungkan semula ide 'malayan union' ..satu konsep total menghapuskan hak melayu dan islam di bumi malaysia ini ! persamaan konsep 'malayan union' dan 'ketuanan rakyat' ini telah diimplementasikan di penang dengan penghapusan DEB sehari selepas kemenangan DAP !

hari ini di negeri perak mereka telah memulakan langkah-langkah implementasi ke arah menjahanamkan maruah ke bawah duli sultan azlan shah !

aku menyeru kepada seluruh umat melayu...AYUH BANGKIT DAN PERTAHANKAN SULTAN AZLAN SHAH HINGGA KE TITISAN DARAH TERAKHIR !

hari ini aku akan memecahkan 'dua rahsia' besar 9 sultan melayu...ia telah tersimpan dengan sebegitu lama dikalangan orang-orang tertentu...selama 500 tahun lebih ianya kukuh disimpan dan diturunkan dari satu legasi ke legasi oleh 9 sultan melayu..

siapa sultan-sultan melayu itu ? ..mereka itu adalah nasab dan punyai darah keturunan fatimah r.ha. ya memang benar peristiwa karbala telah memenggal kepala cucu rasulullah...ya memang benar kepala husin telah di sepak-sepak oleh keparat yazid..tetapi mereka lupa bahawa husin r.a punyai anak lelaki bernama ali bin zainal abidin. bermula dari darah ali inilah merebaknya keturunan mulia nabi saw ke seluruh dunia..

selama 1500 tahun ISLAM itu bertahan dan terus berkembang..bermula dengan 4 khulafa,tradisi pemerintahan islam ini terus dinaungi dengan pemerintahan bani umayah,abasiah,idrissiyah,hammudiyah,fathimiiyah,kesultanan magribi,imam-imam zaydiyah,syarif-syarif mekah,raja iraq dan jordan,uthmaniah.

pemerintahan dan darah-darah zuriat fatimah r.ha ini terus menerus mennkluki bumi india melalui kesultanan delhi,islam di xinjiang hingga merebak ke gagasan wilayah bumi nusantara.zuriat-zuriat nabi saw ini berkembang biak melalui kaedah dakwah islamiyah dan perdagangan...keturunanan mulia ini berkembang melalui perkahwinan dengan anak-anak ketua masyarakat tempatan.

islam dan pemerintah yang punyai darah dari nasab fatimah r.ha akhirnya sampai ke bumi melayu. sebut sahaja akan kekuatan kerajaan islam di acheh,pasai,riau,pontianak,brunei,champa,patani,wilayah sulu,moro,deli,palembang,bintoro di demak,cirebon,banten,ternate,pakubuwono di surakarta sudah menggambarkan SECARA TOTAL kekuatan pengaruh nasab dari darah keturunan fatimah r.ha menakluki dunia....

nama-nama besar ulamak dan umarak keturunan junjungan mulia nabi saw telah banyak memberikan jasa dalam perkembangan islam di sini..sebut sahaja nama-nama besar sayid husein jamil kubra,maulana malik ibrahim,maulana rahmatullah (sunan ampel),maulana makhdum ibrahim(sunan bonang),maulana syarifudin hasyim (sunan darajat),raden paku (sunan giri), syarif hidayatullah (sunan gunung jati) dll sudah membuktikan akan penerusan dakwah islamiyah yang dijalankan oleh keturunan mulia junjungan besar nabi saw !


dan ia sampai ke sini, ditanah yang kita sedang duduki.bumi bertuah tanah melayu..disinilah RAHSIA BESAR ini disimpan, '9 pedang fatimah' yang terakhir di ufuk timur .mereka ini keturunan ahlul bait..keturunan fatimah r.ha yang datang dari hsil dakwah dan penaklukan yang bermula di kota melaka..dari kota melaka itulah ALLAH SWT menqadaqkan akan wujudnya kesultanan melayu.

1500 islam berkembang..adakala ia berjaya dan adakalanya ia tumbang..rabbullalamin telah mengatur penceritaan hebat ini..dari benua arab ke eropah ke benua afrika ke india ke china satu persatu kerajaan islam tumbang...bermula dengan idrisiah,hamuudiyah,fathimiyah,mamluk,kesultanan delhi di india,islam di cordoba,di tanah besar china pemeritahan islam hancur dan tumpas satu persatu ..tewas kerana taklid yahudi dan nasrani yang sememangnya mahukan pemerintahan islam keturunan nabi saw dihapuskan.

portugis,belanda,ingeris punyai agenda yang sama menghapuskan amalan islam demi survival ketuanan mereka.

kawasan keliling pemerintahan islam di nusantara akhirnya tumbang di tangan mereka. acheh,riau,champa,patani,pontianak,riau dll telah hilang dari muka bumi..TETAPI di tanah melayu ini , perencanaan rabbulalamin untuk memelihara nasab keturunan nabi saw terus kekal walaupun sudah berlanjutan selama 500 tahun lebih..

'9 pedang fatimah' ini gelaran diberi.. inilah pedang-pedang terakhir dari nasab keturunan nabi saw. '9 pedang fatimah' inilah BARISAN SULTAN-SULTAN MELAYU ! inilah barisan terakhir di ufuk timur ! yang lainnya sudah lama hancur !

mahukan buktinya ? biarkan aku aka GAP huraikan DUA diantaranya !

sultan-sultan pahang,keturunan sultan johor,DYMM sultan zainal abidin,syed jaafar dato pasir raja,tun habib abd majid bendahara seri maharaja,maharaja sri dirajadato seri maharaja,abdullah al idrus (nikah dengan puteri acheh) dari sinilah keturunan parameswara raja melaka (1390-1414), sheikh al idrus,abdullah sheikh al idrus,abu bakar al shukran,abdul rahman as saqaf,muhammad mauli ad dawilah,ali,alwi,muhammad al faqih muqaddam,ali,muhammad sahib mirbath,ali khali qasam,alawi,muhammad,alawi,ubaidullah,ahmad al muhajirlillah billah,is ar rumi,muhammad al naqib,ali al uraidy,jaffar al siddiq r.a, muhammad al baqar,azli zainal abidin,ali hussein r.a,saidatina fatimah r.ha DAN RASULULLAH SAW !

SATU RAHSIA BESAR JUGA AKAN AKU GAP BONGKARKAN !

ADAKAH KAMU TAHU SELEPAS KERAJAAN TERAKHIR DINASTI UTHMANIAH (TURKI) TUMBANG PADA TAHUN 1921, 9 SULTAN-SULTAN MELAYU TELAH BERGERAK KE KOTA KAABAH UNTUK BERJUMPA DENGAN SYERIF (PENGUASA) MEKAH DAN MADINAH DAN MEMBERIKAN SATU TAWARAN PALING MENGEJUTKAN ?

9 SULTAN MELAYU TELAH 'MEMINTA' DARIPADA PENGUASA MEKAH UNTUK 'MENGAMBIL ALIH' PENGUASAAN DINASTI UTHMANIAH YANG TELAH TUMBANG !

9 SULTAN MELAYU INI DENGAN BERANI MEMBERIKAN JAMINAN KEPADA PENGUASA MEKAH UNTUK MEWUJUDKAN SATU PENTADBIRAN BARU ISLAM BAGI MENGGANTIKAN DINASTI UTHMANIAH DENGAN DINAMAKAN SEBAGAI 'DINASTI SULTAN MELAYU' !

TETAPI PERMINTAAN INI TELAH DITOLAK ..MUNGKIN KERANA PENOLAKAN INI JUGALAH PENGUASA MEKAH PADA TAHUN BERIKUTNYA TELAH TUMBANG DI TANGAN PUAK SAUD DAN KETURUNAN WAHABI !

9 sultan dipelihara oleh rabbulalamin...

ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR ALLAHUKBAR ....

1500 tahun yang lepas nabi saw telah memberikan kita mesej penting.

'ku tinggalkan di tengah kalian dua pusaka kitabullah sebagai tali terentang antara langit dan bumi, dan keturunanku ...ahlul baitku. sungguhlah kedua-duanya itu tidak akan terpisah hingga kembali kepadaku di HAUDH (telaga nabi di syurga)'...

sabda rasullullah saw 'mereka (ahlul bait) adalah keturunanku,dicipta dari darah dagingku dan dikurnia pengertian serta pengetahuanku. celakalah orang dari umatku yang mendustakan keutamaan mereka dan memutuskan hubungan denganku melalui (pemutusan hubungan dengan) mereka. kepada orang-orang seperti ini ALLAH SWT tidak akan menurunkan syafaatku(pertolonganku)'... riwayat al hakim berasal dari zaid bin arqam r.a

HARI INI '9 PEDANG FATIMAH' KESULTANAN MELAYU TELAH DICABAR OLEH ANWAR IBRAHIM !

HARI INI PARTI PAS TELAH MENGISTIHAR UNTUK MENDERHAKA KEPADA KETURUNAN RASULULLAH SAW !

AKU..GAP DENGAN INI MERAFAK SEMBAH KEBAWAH DULI TUANKU UNTUK 'MEMPERTARUHKAN DARAH DAN NYAWA' AKU MEMPERTAHANKAN KETURUNAN RASULULLAH SAW ! BAGAIMANA DENGAN KAMU ?

66 comments:

Medan Info Kita said...

ada 3 usul untuk tuanku sultan perak laksanakan hukuman keatas nizar...! baca blog saya GAP

kerisku said...

Saya respek dan kagum sekali dengan ilmu pengetahuan GAP. Sunguh luas pengetahuan anda.
Agak-agak GAP Si Anwar Ibrahim tu keturunan mana pulak?? Lain Mcm aje manusia ni.

Mazlees Sarong said...

aku nk taubat & nk tinggalkn anwar!
malu sungguh aku, anwar dah jd penyebab pakatan hilang satu negeri..

Lawyer Garang said...

gud job abg gap!

Encik KhaL said...

pakatan rakyat dah makin melampau. rakyat sila buka mata besar2. anwar ibrahim dah makin teserlah kemaruk jawatan sampai sanggup bsekongkol dengan dap nak saman tuanku sultan

Anonymous said...

Raja Melayu juga manusia biasa boleh membuat keputusan yang bijak dan mungkin juga melakukan kesilapan, kerana Yang ke Bawah Duli bukanlah MAKSUM bukan juga TUHAN. Maka kita sebagai orang Melayu, yang disebut sebagai ISLAM tidaklah pula harus taksub dengan Sultan kita. Tetapi tidaklah juga kita perlu taksub kepada mana2 ahli politik di dalam BN atau PR. Kita harus percaya hanya pada ALLAH S.W.T. Semoga apa yg berlaku ada hikmah disebaliknya

Anonymous said...

expire strike back....till the last blood..i m with u gap

Syahir said...

Aku akan temukan kau GAP dengan keturunan Rasulullah S.A.W..

Dia tinggal di satu negeri padang pasir. Dia sudah mempunyai anak berusia 8 tahun...(kemungkinan inilah Imam Mahdi yang kita cari)

Anak ini sedang belajar Karate Do dan Silat Gayong...

(HAHAHA!) aku wat lawak je. Kan best kalu cerita aku benar.

Aku tak sabar nak tunggu Imam Mahdi meruntuhkan kuasa kafirun.

Anonymous said...

lucut kerakyatan diorang & penjara seumur hidpu

Anonymous said...

poodahhh...

mujahidin melayu konon...mase geng² UMNO Derih Jusoh kata NATANG kat DYMM Sultan Mizan dulu kat maner korang mase tuh?

masihkah kau ingat...belum sampai setahun lg tuh

malikus said...

..dari dulu asyik cerita pasal mahkamah rakyat..ke nak jadi republik negara ni

malikus said...

..hidup melayu dan sultan seiring sedih bila tengok kat tv..

malikus said...

..kepada demonstrasi..tak semua yang kita ingin berkekalan..tgk masa depan anak cucu kita

Pemuda Melayu said...

yang peliknya gap org melayu yang tak sedar diri.Tak boleh terima kenyataan sampai jadi buta hati dan pekak telinga.kalau kita tengok yang banyak berdemonstrasi menentang keputusan sultan perak ialah org melayu sendiri sampai sanggup baring tengah jalan halang kereta sultan tapi takde pulak sekor pun puak2 chin peng yang ada. melayu lah satu hari nanti jual melayu.

basic 2009 said...

ini dia Blogger Pakatan Rakyat:-

Name: Mohd Asrol Affandi
Umur: 26, Single, Male
Sekolah: SMK Kok Lanas, CIAST
Kampung: Kok Lanas, Kelantan
Email: asrol888@yahoo.com , asrol.affandi@gmail.com ,
webmaster@kelatekito.com
HP: +6-0199926205
09-7868205
Address: Lot 89, Bandar Pasir Puteh
Pasir Puteh, Kelantan, MY 16800

Blog: http://webpanas.blogspot.com/
http://asrol.blogspot.com/
Maybank Acc. No. :1530 8316 3487
Friendster: http://profiles.friendster.com/23210541

More picture: http://www.friendster.com/viewphotos.php?uid=23210541&a=0 http://www.friendster.com/photos/23210541/305258224/33329
http://www.friendster.com/photos/23210541/0/796507014
http://www.friendster.com/photos/23210541/1/852939202



cadangan:

jom !!! kita attack dia ramai2 ...

Orang Jelai Batu Kurau said...

Sesungguhnya GAP...kamu adalah pengikut salafi yg berada dijalan yg lurus...seiring dgn pegangan Ahlil Sunnah Waljammah yg menjadi pedoman para muqarabun dan sidiqun yg menggemakan islam diseluruh nusantara pada zaman dahulu(al-fatihah untuk mereka)...Aku bersama mu GAP..Aku bersama mu...Wahai umat Melayu fahamilah maksud hadis ini..."Madinah itu ditangan orang-orang quraisy"...tidakkah Hadis ini berbau kroni???...tetapi mengapa???...hanya jauhari yg mengenal manikam!!!...Daulat Tuanku!!..

megat said...

ramai2 rakan2 dan sahabat aku yg penyokong kuat PR cukup terluka dgn kes kebiadapan terhadap sultan..
ramai yg dah bukak mata..dorang sanggup tolak politik jika sultan menjadi hinaan..

perbualan malam tadi byk berkisar betapa kurang ajarnya karpal singh nak saman sultan..

kenapa selembuzar tiba2 tukar statement lepas meeting dgn Ngeh..konon nya akan terima apa saja keputusan sultan..bila sultan dah bertitah..mohon murka pulak..kenapa?
kerana sayang kan saudara semazhab,bangsa dan agama sanggup korban kan..

Kerajaan DAP korang nak pertahankan ? sanggup hina sultan?
nampak gaya cita2 nak dpt 1st malaysia Presiden menjadi..jarum dah masuk.. Melayu2 PR yg semestinya bangsat sanggup menyangah..sultan di hina..

are zee rie said...

abang GAP memang hebat

hidup abang GAP

jatuhkan penjahanam melayu

melayu bersatu menentang penderhaka
bersatu bertambah mutu

aku tetap penyokong BPN..
mohd azrie ishak

Panglima Perang Cyber said...

ALLAH AKBAR !

ALLAH AKBAR !

ALLAH AKBAR !


ALLAH MEMELIHARA MALAYSIA DAN SETAKAT ILMU SAYA ADA SEMUA GAP TERANGKAN ADALAH BENAR BELAKA.

KITA SUDAH TIDAK ADA MASA LAGI...

KITA AKAN SERANG HABIS HABISAN MUNAFIK PAS INI..

TERMASUK MUNAFIK ANWAR DAN KAFIR HARBI DAP DAN DALAM PKR.

JIKA YAHUDI DI ISRAEL SUDAH MELAWAN HABIS HABISAN KERANA MASA KIAMAT SUDAH DEKAT MAKA KITA JUGA AKAN LAWAN HABIS HABISAN USAHA INI.

SEBAB ITU AGEN YAHUDI DI MALAYSIA JUGA NAMPAKNYA SUDAH MAHU MELAWAN HABIS HABISAN KALI INI.

KITA AKAN LAWAN DAN PERTAHAN SULTAN AHLI BAIT KITA ..

TAKBIR !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Memang meremang bulu roma blia baca statment GAP ni..Tak pernah aku rasa begini sepanjang melayari blog..Hapuskan penderhaka dan kepala munfik (manusia paling suci di malaysia Anwar Berahim)...

Ulat&Kulat

Mathematician said...

GAP, tadi anda tulis "...hasan r.a punyai anak lelaki bernama ali bin zainal abidin.". Saya ada satu soalan, kenapa anak Hasan r.a. berbinkan Zainal Abidin?

Anonymous said...

ini lah posting yng betul2 membuatku tidak terkata walau sepatah pun...aku telah menjadi pemerhati dan pengikut setia kepada BPN yang ku anggap tentera negara yang akn menghapuskan askar2 PR yang taksub dan bodoh itu dari Malaysia...aku bukan melayu...bukan islam...tapi aku sayang,patuh dan taat pada sistem pemerintahan negara yang berpayungkan sultan dan raja...jika diperlukan pertempuran membasmi penyangak2 dan penderhaka sultan ini,aku dengan rela hati menawarkan diri menyertai tentara BPN!!!...demi keamanan,kedaulatan dan kemakmuran Malaysia!aku hidup selama 25 tahun di bawah pemerintahan BN...di bawah payung DYMM,Sultan ,Raja dan YDPA...tidak mungkin Malaysia yang yg kucintai ini menjadi negara Republik seperti yg diidam2kan Peliwat Rakyat!Pertahankan negara!!!!

GAP KEMBALI said...

saudara mathemathician
gap tersalah tulis.. ali bin zainal abidin atau nama sebenarnya (ali ibnul al-husein) adalah keturunan husein r.a..pembetulan telah dilakukan..

berkenaan dengan peristiwa karbala telah diceritakan bahawa ubaidullah ibn ziyad yang telah memenggal kepala saidina husein r.a akhirnya mengalami kematian yang sama pada 67h.

seorang tentera islam bernama ibrahim al asyraf telah membunuh ubaidullah ibn ziyad dan memenggal kepalanya lalu dihantar kepada ali bin zainal abidin !

Anak Muda Johor said...

Ramai yang keluar ke jalanan cuma penyokong Pakatan. Pentokong BN hanya duduk diam2... Padahal kalau Penyokong BN keluar ke jalan, baru diorang tau sape lg ramai!

QasehNuryz said...

Salam GAP.

Seronok baca artikel ni.Mmg dajal si Anwar ni.

Rakan² lain ada yg marah dengan kebiadaban penyokong PR,tapi ramai jugak yang nk jadi JEBAT.

tp ada pulak yg kata..
kami derhaka cara aman.Ada ek derhaka cara aman?
Mmg sengal!!

Tuah said...

Jangan lupa, GEMPUR JUGA SEMUA BLOG2 YANG BIADAP, KURANG HAJAR MENGHINA SULTAN DAN INSTITUSI RAJA SECARA TERANG-TERANGAN!

Mana dia gerakan demonstrasi penyokong pembela Raja? Kita harus kuatkan suara. Keadaan sekarang dah sangat melampau apabila Raja dihina sampaikan kereta rasmi Raja Muda Perak juga nak dihalang?! Biadap!!

Anonymous said...

E4DEN SAAAYAAANNNG GAP..

MMMUMMMBBHP....

GAP KEMBALI said...

kepada ahli BPN
ada kabar gembira untuk kamu..blog-blog nda/komen pembaca sedang dan kerap dimasuki oleh beberapa orang penting negara..

ini termasuklah ahli parlimen dan adun dr PR..

teruskan usaha anda untuk meletakkan semula agama dan bangsa di tempat yagn sepatutnya !

BPN harus terus menggempur !

kepada anon atas aku nih..
isssyy apa cium cium nih ? gelilah

Anak Melayu said...

nizar tak nak berhenti
http://www.malaysiakini.com/news/97806
dia masih buat mesyuarat exco
dan gubal dasar
gila kuasa tak bertempat
sultan yang pilih dia....bukan rakyat....sedar sikit diri tu....mungkin ngeh mb perak sebenar....

Anonymous said...

karpal singh memang dari dulu lagi tak puas hati dgn ketuanan dan hak istimewa orang melayu...tapi skrg ada pulak meLAYU yang nak geng dengan dia...makin syok la karpal singh tu...

keep up your good posting gap...

unity lover said...

salam,

raja raja melayu di malaysia mempunyai susur galur keturunan dari fatimah RA. teringat kata kata profesor Dr hamka pada waktu dia diminta menjadi imam bagi membaca khutbah gantikan seorang imam berketurunan Rasulullah yang pada mereka dilihat sebagai kurang bagus. tetapi professor hamka bertanya nama khatib itu dan apabila mengetahui dia adalah dari keturunan RasulAllah; professor hamka berkata bahawa apa pun sekali aku takkan melangkah rumah tangga RasulAllah dan menolak untuk menggantikan imam tersebut kerana bagi beliau, demi penghormatan dan kasih ke atas keturunan dan keluarga rasulAllah tetapi kini orang yang entah dari mana mana mencaci dan menghina dan tidak menghormati keturunan baginda lagi.walau jahat sekali mana keturunan rasulAllah namun tak boleh di caci dan dihina tetapi menjadi tanggungjawab umat untuk menunjukkan mereka kembali dengan sopan dan hormat ke jalan datuk mereka kembali.salah satu amanah yang diberi RasulAllah sebelum baginda wafat ialah supaya menjaga dan mengasihi keturunan beliau.tapi malang sekali ada di kalangan umat baginda sekarang ini berani mengkhianati keluarga baginda sendiri dengan mencaci dan menghina mereka.

“Diriwayatkan dari Abi Said al-Khudri RA beliau berkata, “Rasulullah SAW pernah bersabda, “Demi Dzat Yang Menguasai diriku, tidaklah seseorang marah (mencaci dan membenci) kepada keluargaku kecuali Allah akan menceburkannya ke dalam neraka (HR. Al-Hakim).


Katakan (hai Muhammad): “Aku tidak meminta upah apapun kepada kalian dalam dakwah ini kecuali kecintaan kepada keluargaku.” (Surat Asy-Syura: 23)

Rasulullah saw bersabda:
“Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kalian dua pusaka yang berharga:Al-Qur’an dan ‘Itrahku, Ahlul baitku.” (Shahih t-Tirmidzi 2: 219).

“Sesungguhnya Allah bermaksud menghilangkan dosa dari kalian wahai ahlul bait (keluarga Nabi Muhammad SAW) dan membersihkan kalian sebersih-bersihnya“. (QS. al-Ahzab, 33)

Anonymous said...

Udah le tu...
tak mananya dari keturunan rasullullah...
Sultan tu manusia biasa mcm kita juga..Kalau dah minum arak, kaki perempuan, judi, anak-bini dibiarkan tak menutup aurat...ada hati nak dakwa dari keturunan rasullullah ?
Bendanya mudah je...sebagai seorang sultan baginda mesti neutral dan jgn beri rakyat nampak mcm menyebelahi mana-mana pihak...pakatan rakyat cuma minta perkenan supaya dun dibubarkan dan biar rakyat yg menentukan parti mana yg berhak memerintah...itu saja !!!
Jika ditakdirkan bn menang kita akan terima dgn hati yg terbuka..Apa yg jelas sultan mcm guna kuasa veto pulak !!!

syedmzazi said...

Gap! kenyataan aku panjang lebar semalam tak dapat masuk mungkin masalah line aku.Tapi apa yang kau tulis kali ini sememangnya mengelegak semangat aku,bukan tulisan tapi seluruh keturunan aku kau sebut.....kemarahan aku tak dapat dihalang lagi....sial kau nizar,celaka kau karpal ,bangsat au anwar.....tidak ada perkataan baik nak aku ucapkan pada mereka melainkan perkataan biadap dan kurang ajar....menghina sultan bermakna menghina ketuanan melayu...menghina sultan bermakna mereka menghina seluruh keturunan kami,terguris hati sultan bermakna seluruh badan aku tercalar,darah yang mengalir menyebah bumi bermakna darah juga taruhannya,Manusia bangsat itu harus terima balasan yang setimpal "Junjung kasih Tuanku nyahlah manusia bangsat itu dari bumi malaysia....Ada manusia durjana bernama anwar mengajar orang lain tak menghormatan kedaulaan Tuanku"

Anonymous said...

saya rasa kalau najib sabar tunggu dewan bersidang dan usul undi tak percaya kpd kepimpinan pakatan rakyat,saya rasa perkara ini tidak berlaku.ikutlah undang-undang dan perlembagaan.

Anonymous said...

puki mak betul
Sultan bolih, Bn bolih, Najis Bolih, Polis bolih, EC bolih, Katak bolih,,

rakyat tak bolih.

puki mak betul gerakan anti PKR

Insan Kamil said...

jgnlah kita terlalu emosional... politik adalh politik.. ianya tidak akan merobah sesuatu bangsa kecuali bangsa itu sendiri merobah kedudukan mereka. Yakni sebagai seorang Islam, di mana hendak kita letak kedudukan di mata Allah SWT. Janganlah kita menjadi BATU API menyemai kebencian orang terhadap seseorang apatah lagi orang itu adalah saudara kamu sesama Islam. Biarkan mereka membuat jahat tetapi jgnlah kita membalasnyanya denagn kejahatan. Semua perlu kembali kepada Bottom Line.. Perjuangan apa yang ingin aku bawa? Tepuk dada tanya diri, Allahuallam.

unity lover said...

masalahnya anon.. orang orang itu sampai sanggup mencaci keturunan baginda sebagai keturunan anak haram! jaga jaga la mulut dan adab sikit..

rantong said...

Sekadar berpesan-pesan. Doa mengelakkan daripada difitnah orang.

"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan kami (sasaran) fitnah bagi kaum yang zalim, dan selamatkanlah kami dengan rahmat-Mu dari orang-orang yang kafir." Surah Yunus, ayat 85 dan 86
View Profile: Rantong

dol_campers said...

Cukuplah dengan kehilangan Singapura. Kalau Sultan tiada, makin senang Kapal Singh nak kuasai Malaysia. Ya Allah, kau peliharalah Sultan-sultan kami dari mereka yang berniat jahat. Amin

malikus said...

..en GAP, kalau 9 Sultan Melayu pernah menawarkan diri untuk jadi pengganti kepada kerajaan Uthmaniyyah..bukankah elok sekiranya 9 org yang ditahan polis sewaktu demonstrasi ditawarkan ke Gaza bagi meneruskan keberanian "perjuangan" mereka.. especially yang baring kat jalan tu..

bujarman said...

Teman (org Perak ckp Teman = saya) dok follow ler isu dan situasi yang melanda negeri teman yang tercinta. Follow pun dari jauh jer… tapi bila sampai Tuanku tak perkenankan pembubaran dewan, tergerak rasanya teman nak balik ke Ipoh. Lebih lebih lagi bila dengar update tentang apa yang terjadi kat Kuala Kangsar… Ari Jumaat, lepas kerja terus cargasss… sepanjang jalan perasaan tu bercampur campur… sedih, marah , geram.. semua ada.. Teman rasa Datuk Seri Ir Nizar adalah MB terbaik rakyat Perak pernah dapat. Teman cakap terus terang, Teman memang tolak kerajaan BN.. Bukan kerana parti itu, tapi oleh kerana mereka yang kini menerajuinya…
Pendekkan cerita, sampai di Ipoh, sempat juga teman ajak kawan2 di ipoh pekena teh tarik. Salah seorangnya kawan sekolah dulu. Dia ni Cina, bapanya bekas MP yang pernah bertanding atas tiket DAP. Tetapi kini hanya sekadar menjadi ahli sahaja.
Si anak mengatakan dia menyokong penuh kepada pentadbiran PR. Namun, dia berkata tumbangnya PR di Perak adalah kerana perbezaan jumlah kerusi antara parti yang sangat ketara dan sikap Exco2 yang berlagak dan sombong. Si anak ini seperti ayahnya, merupakan penyokong tetap DAP, namun apa yang terjadi memang sudah dijangka jika dilihat akan keadaan dalaman peneraju negeri ini.
Si anak bercerita lagi, isu ini sudah dapat dihidu oleh kebanyakkan penyokong DAP yang rapat dengan Exco2 negeri. Setiap kali mesyuarat Exco, kata-kata seperti :
- Kita ada 18 kerusi… takkan 6 kerusi jadi bos kita ?
- U apa tau ?U belajar tinggi mana ? baik jadik posmen saja. (2 saudara tu Lawyer)
Dsb….
- Kita takkan ikut arahan dari kerusi sikit, kita ada 18 kerusi…
- U better learn how to walk first ?
Setiap keputusan MB dipertikai. “Kita ada 18 kerusi” di ulang –ulang kepada semua exco dan MB sendiri. Setiap keputusan yang bakal dibuat oleh MB, disyaratkan oleh mereka supaya ianya direview dahulu oleh mereka. Kalau raja dahulu kala memberi dikri (mcm tanda serah kuasa), si dia ini dikatakan sering membawa bulu burung (burung hapa ntah la) di mesyuarat exco dan mengatakan bulu burung ini simbolik kepada kuasa yang diberi oleh rakyat dikawasannya. Angkuh sungguh mereka ini. Bukan kata ada exco yang terasa, orang DAP sendiri pun dah mula menyampah. Ada satu exco ni, dari DAP dah menang 2 term, diorang kasik la jadik exco. Tapi 2 bersaudara ini kata apa kat dia; U better stay at home la (kebetulan dia mmg dah agak berumur) anything when we need u, we will call u…. Dia merungut, kalau ini mcm buat apa jadik exco… kulu kilir naik Camry dari umah ke ipoh jadi seperti passanger jer… driver yang tentukan nak pegi mana…
Si anak bercerita lagi, dia sedih kerana MB sebenarnya tidak dapat mengawal 2 bersaudara ini. Apakan tidak, kalau dibantah, hey… kitorang ada 18 kerusi tau… Betapa angkuhnya mereka, sujurus selepas menakluki Perak, seorang dr mereka membuat remark yang mengatakan kakitangan kerajaan negeri Perak lembab, tidak efisien dan sebagainya. Lalu ditegur MB, kata MB…. “These people now is working for us, they are our staff, don’t simply scold them before we try to change whatever need to be change….”
Si anak ini juga mengatakan bahawa, didalam exco, geng dari behrang dgn changkat jering tu la yang selalu diperlekehkan oleh 2 saudara ini…. setiap kali mesyuarat, suara mereka yang kerusi sikit ini, seperti tiada nilai. Walaupun begitu MB sentiasa cuba untuk mencapai keputusan yang paling baik untuk rakyat. Jenuh jugak la dia bertikam lidah dgn 2 saudara ini untuk capai sesuatu keputusan.
Sememangnya pentadbiran Perak didominasi oleh DAP yang dikontrol 2 saudara ini, tetapi mcm mana nak halang mereka ini dari terus menjahanamkan Perak ?? Jadi, oleh disebabkan sukar bekerjasama dan sifat keangkuhan mereka serta asyik diperlekehkan, 2 geng dr behrang dan changkat jering ni tinggalkan PKR. Dari aku terus diperlekehkan dan dihina, ini jer cara untuk mengajar mereka-mereka yang tak sedar diri ini. 2 saudara ini tak sedar, mereka berkuasa disebabkan Pakatan Rakyat. Jadi setiap kerusi adalah penting. Rata-rata Cina di Ipoh merasakan PRU13 PKR akan kurang mendapat sambutan. PAS mungkin dapat mengambil kesempatan keatas keadaan ini.
Lim Kit Siang dan anaknya tahu keadaan ini tetapi bertindak berdiam diri atau hanya menyatakan ini hal kerajaan negeri Perak, jadi tak perlu campur tangan mereka. Teman terpikir, kalau betul apa yg diceritakan, ADUN Behrang dan ADUN Changkat Jering tinggalkan PKR demi menghalang Perak dr dijahanamkan oleh 2 saudara ini. Itu jer cara yg ada kalau nak halang. ADUN Changkat Jering tu ex-army, asyik kene lekeh jer oleh Cina.. sure naik darah.. ADUN Behrang kalau tak silap, dia yang buka cawangan PKR di Behrang… dgr crita byk gak yang dia dah buat, tapi bila jadik Exco, kene ikut telunjuk 2 mangkuk ayun ni…
Banyak persoalan timbul…. anda nilaikan sendiri, Teman cuma nyampaikan saja… Walla’ Hu’Allam
Esok Teman nak pegi umah uncle teman (dia ni org UMNO)… katanya ada cerita tentang kenapa ADUN Bota buat lawak lompat sana sini…… nanti teman ceritakan kalau ada yang nak tahu….
P/S: dgr cerita ketua bahagian DAP Malim Nawar melayu… hmmmm… boleh ler DAP jadik MB plak lpas ni… itu pun kalau menang lagik laa…

amirhamzah64 said...

DAP Sedang Memimpin Revolusi Membuang Sultan

Apakah Tujuan Tersirat Karpal Saman Sultan Perak

DAP akan sentiasa mengambil kesempatan! Dalam pilihanraya ke 12, Mac 2008 Perak ditakdirkan jatuh kepada Pakatan Rakyat apabila BN hanya mampu mempertahankan 28 kerusi berbanding PR 31 kerusi iaitu gabungan , PAS (6), DAP (18), KeADILan (7).

Disebabkan DAP memenangi majoriti 18 kerusi sepatutnya atas dasar demokrasi DAP yang menjadi Menteri Besar berbanding 2 parti sahabatnya itu. Tetapi Undang-Undang Tubuh Negeri Perak dan kehendak Sultan mestilah Melayu dan Islam layak menjadi Menteri Besar Perak. Dengan kata lain, dengan pembahagian kerusi yang ada sekarang sampai kiamatlah DAP tidak boleh menjadi MB, kecuali DAP berjaya mengalahkan calon-calon UMNO di kawasan majoriti Melayu dengan meletakkan calon-calon Melayu.

Sebab itu pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang membantah perlantikan Setiausaha PAS Perak Muhammad IR Nizar Jamaluddin sebagai MB Perak. Kit Siang di dalam blognya membantah calon MB yang diperkenan oleh Sultan Perak atas alasan PAS mempunyai kerusi yang sedikit jika dibandingkan dengan DAP dan PKR.

Dalam kes yang lain Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata tindakan pengerusi DAP Karpal Singh mempertikaikan kuasa Sultan Perak berhubung pertukaran pengarah Jabatan Agama Islam Perak (JAIP) Datuk Jamry Sury secara terbuka adalah tidak betul dan boleh dianggap derhaka.

Dalam hal ini, Pok Nik hanya berani mengeluar kenyataan sahaja tetapi tidak boleh berbuat apa-apa pun kepada Karpal. Kenyataan itu hanya menjadi penyedap halwa telinga sahaja.

Kenapa DAP beriya-iya sangat hendak menyaman Sultan Perak sedang DAP jugalah yang menentang Nizar sewaktu hendak menjadi MB. Sekarang DAP pula menjadi hero mempertahankan pulak MB besar ini. Sebabnya kerana Nizar adalah kuda tunganggan DAP Perak sewaktu menjadi MB dan perletakan Nizar menjadikan 18 kerusi DAP hanya sebagai pembangkang dan kehilangan 6 kerusi exco.

Menyaman Sultan Perak adalah untuk mencabar orang Melayu dan UMNO khususnya yang dikatakan sebuah parti yang mempertahankan Institusi Raja Perlembagaan di Malaysia. Ianya juga dilihat sebagai melihat reaksi UMNO setelah UMNO Terengganu sendiri pernah 'menderhaka' kepada YDP Agong mengenai isu Pok Yeh yang tidak dilantik menjadi MB.

Menyaman Sultan Perak juga adalah untuk menanam rasa benci kepada Sultan yang tidak adil seolah-olah Sistem Feudal telah dikembalikan semula. Kerajaan sekarang seolah-olah tidak mempraktikan Sistem Raja Berpelembagaan dan Raja mempunyai kuasa mutlak dan menafikan hak dan suara rakyat.

Perasaan ini mula ditanam dan disemai secara halus di dalam hati dan sanubari Melayu yang pro PAS dan PKR. Perasaan yang sama sudah lama tertanam di kalangan orang bukan Melayu. Demontrasi di Masjid Ubudiah dan Istana Iskandariah yang terletak berhampiran di Kuala kangsar semalam melihat taktik DAP dan Karpal telah berjaya. Rasa benci dan marah kepada Sultan telah dicetuskan oleh Melayu PAS dan PKR sendiri.

DAP akan menggunakan isu ini sebagai membuktikan hanya DAP sahaja yang berani. DAP sekarang menjuarai politik Malaysia dengan mengalahkan UMNO, PAS dan PKR. Hanya DAP sahaja di lihat banyak membawa isu-isu rakyat dan ianya satu-satu Parti Politik di Malaysia yang berani mencabar Raja-Raja Melayu walaupun kita tahu di belakangnya adalah Anwar dan Hadi.

Inilah kempen terbesar dan terawal DAP sebelum menjelang Pilihanraya ke 13 nanti. Menanam rasa benci kepada Institusi Raja ini sangat merbahaya. Ianya adalah kearah Malaysia sebagai sebuah negara republik. Malaysia sedang menuju ke arah revolusi rakyat seperti mana yang berlaku di Iran pada 1979. PAS Malaysia memang menjadikan Iran sebagai negara contoh mereka. Jika Melayu PAS dan Melayu PKR sudah bergabung dengan DAP perkara ini tidak mustahil berlaku dalam waktu terdekat jika pemimpin-pemimpin Melayu khususnya hanya berpeluk tubuh dan memerhati sahaja.

NGO-NGO Melayu hilang entah ke mana? Ada NGO yang sanggup membuat demontrasi tentang penggunaan Bahasa Inggeris dalam Matematik dan Sains tetapi apabila Karpal menyaman sultan, NGO ini menyorokkan diri. Bukankah Bahasa dan Institusi Raja Melayu itu terletak dibawah Hak-Hak Istimewa Orang-Orang Melayu juga. Perjuangan seperti ini tidak istiqomah.

Kita mengharapkan pemimpin-pemimpin Melayu sama ada daripada parti politik kecuali PAS dan DAP yang telah diberi 'nasi kangkang' oleh DAP, badan-badan atau pertubuhan Melayu supaya bangkit menentang karpal dan DAP bagi mengikis tujuan jahat mereka menanam rasa benci kepada Sultan.

SAYA MENGHARAPKAN AGAR AKTA HASUTAN DIGUNAKAN UNTUK MENAHAN PEMIMPIN-PEMIMPIN TERTENTU YANG MENGHASUT RAKYAT MEMBUAT DEMONTRASI DAN SUDAH TENTU KE ARAH MEMBUAT REVOLUSI MEMBUANG 9 ORANG RAJA-RAJA MELAYU.

DAP berpendapat agak sukar untuk DAP memerintah Malaysia selagi:

1. Adanya Institusi Raja-Raja Melayu dan Perlembagaan Negara yang perlu banyak di pinda.

2. Tidak mendapat sokongan daripada orang Melayu. Perkara ini DAP telah berjaya apabila PAS dan PKR sudah berada bersama mereka.

Seperti mana Anwar, Karpal, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng juga berhasrat untuk menjadi PM Malaysia.


Amir Hamzah
Batu Pahat
www.amirhamzah64-segalanyamungkin.blogspot.com

jeff said...

Kadang-kadang bila perut kita kenyang, tidur kita lena,kita terlupa apakah hari-hari akan datang kita masih seperti ini, masih boleh hidup dalam kekeyangan, tidur dalam lena..kita terlupa apakah anak-anak dan generasi kita akan datang akan merasa nikmat hidup, masih ada tanahair, masih ada kuasa..masih ada apa yang kita ada hari ini..Apabila dalamkesenagan kita selalu terlupa...saudara sebangsa dan seagamaku, marilah kita kembali bersatu..ingatlah kita akan dipertanggongjawabkan akan apa yang dialami nanti oleh generasikita...ambil iktibar akan melayu di Singapura..mahukah kita seperti itu...sudahlah jgn biarkan bangsa lain ketawa melihat kita bergaduh sesama sendiri hanya kerana ........kuasa...dan dari kuasa itu hanyalah.....harta...yang penting kita hidup mengharapkan keredhaan dari Allah swt....hidup kita singkat.....amat singkat....

Anonymous said...

Daulat Tuanku!

Kumbang said...

Salam bro,
bersedia di belakang kamu untuk mempertahankan raja-raja melayu dan menentang si munafiq ini.

lawan tetap lawan !!

InsyaAllah kita akan menang.

basic 2009 said...

" ..Apa yg jelas sultan mcm guna kuasa veto pulak !!! "

bodoh punya Anonymous ...



Sultan memang dibenarkan guna kuasa veto ...
Sultan memang boleh guna kuasa veto ...

malah Sultan nak buang negeri siKarpal Singh & seluruh 7 keturunannya pun BOLEH !!!!!!

... semuanya demi mempertahankan kedaulatan Melayu Islam !!!

Daulat Tuanku !!!
Daulat Tuanku !!!
Daulat Tuanku !!!



celaka kau Anwar !!!
bangsat kau Anwar !!!
mampus kau Anwar !!!
jahanam kau Anwar ...

GAP KEMBALI said...

ALLAHUAKBAR

memang hebat perencanaan ALLAH swt..

dulu bila nabi saw menghadapi konflik di mekah..allah swt menyatukan aus dan khazraj untuk membantu nabi saw menguatkan islam..

dulu waktu soviet menceroboh bumi afghan, allah swt menyatukan mujahidin sunah dan syiah bersatu menentang komunis..

kini..dengan krisis di perak allah swt sekali mengatur perencanaan..kumpulan bloger,BPN,pembaca,komentar TELAH BERSATU demi mempertahankan ISLAM !

aku berdoa agar kehidupan kamu ini dirahmati allah swt dan terus diberikan kekuatan untuk berjuang sampai ke liang lahad,,,pertahankan islam dan bangsa tanpa memohon apa2 balasann..
allah swt akan balas jasa2 kamu.amin

Anonymous said...

SATU RAHSIA BESAR JUGA AKAN AKU GAP BONGKARKAN !ADAKAH KAMU TAHU SELEPAS KERAJAAN TERAKHIR DINASTI UTHMANIAH (TURKI) TUMBANG PADA TAHUN 1921, 9 SULTAN-SULTAN MELAYU TELAH BERGERAK KE KOTA KAABAH UNTUK BERJUMPA DENGAN SYERIF (PENGUASA) MEKAH DAN MADINAH DAN MEMBERIKAN SATU TAWARAN PALING MENGEJUTKAN ?9 SULTAN MELAYU TELAH 'MEMINTA' DARIPADA PENGUASA MEKAH UNTUK 'MENGAMBIL ALIH' PENGUASAAN DINASTI UTHMANIAH YANG TELAH TUMBANG !9 SULTAN MELAYU INI DENGAN BERANI MEMBERIKAN JAMINAN KEPADA PENGUASA MEKAH UNTUK MEWUJUDKAN SATU PENTADBIRAN BARU ISLAM BAGI MENGGANTIKAN DINASTI UTHMANIAH DENGAN DINAMAKAN SEBAGAI 'DINASTI SULTAN MELAYU' !TETAPI PERMINTAAN INI TELAH DITOLAK ..

maaf nak tanya GAP sikit ni....1921 tu bukankah Tanah Melayu ni dijajah Inggeris? cikgu sejarah aku la yang gitau gitu...kalau GAP betul, cikgu aku tu penipu la...tapi kalau sebaliknya, ntah la kn....

Orang Jelai Batu Kurau said...

GAP kenapa post saya pagi tadi tak keluar...aduhh..letih jer aku taip...frusttttttt...

angkatan mahasiswa melayu bersatu said...

kepada abg GAP sy nk copy boleh x? nk sedarkan mahasiswa yg angkuh dengan kuasa PR..

angkatan mahasiswa melayu bersatu said...

kepada GAP saya nk copy bleh x? nk sedarkan mahasiswa PR yang angkuh..

gotahlantun said...

SALAM GAP,

BANYAK PERSOALAN DALAM SATU..

APA FUNGSI PEGUAM NEGARA ???.
DIA BUAT KERJA ATAU TIDAK ???.
DIA MEMBUTA ATAU MAKAN GAJI BUTA ???.
APA PERANAN PEGUAM NEGARA DALAM ISU INI ???.
DAN DIA ADA KE TAKDA ???.

Pok Nik Klate said...

PAS PENDERHAKA SULTAN NO SATU (1)

Terasa sangat sedih bila melihat mereka yang berserban,berketayap dan berjubah melakukan demotrasi sebaik selesai melakukan ibadah sembahyang Jumaat..Inilah mentaliti penyokong PAS..aku anggap mereka2 ini adalah penyokong PAS kerana agak mustahil pulak penyokong DAP atau DAP nak berserban dan berjubah.. Tak pulak aku tengok Cina dan India yg aku kira penyokong DAP bersama-sama berdemostrasi. Ini menunjukkan mereka2 ini mengambil kesempatan diatas kebodohan penyokong PAS yg sanggup menghalang kenderaan yg membawa DYMM Raja Muda Perak. Apa yg PAS tak puas hati sangat di Perak? Mereka cuma ada 6 ADUN berbanding 18 DAP..DS Nizar jadi MB pun hanya sebagai puppet kpd DAP..maknanya Melayu/Islam PAS dah dijadikan boneka secara keseluruhan oleh DAP..bukan setakat MB Nizar.

Sedarlah PAS..tak ada apa untungnya kamu ada MB di Perak walhal keputusan penting dibuat oleh Ngeh dan Ngor..Rupa2nya PAS ni ada mata buta..ada telinga pekak dan ada mulut bisu. Sepatutnya kita yg mempertahankan Sultan kita tapi apa dah jadi? Kita menjadi barua kpd DAP utk MENDERHAKA kpd DYMM Paduka Sultan. Apakah ini termaktub dalam perlembagaan PAS?

Lagilah melucukan bila semua exco telah menyerahkan kembali kenderaan rasmi dan kunci pejabat masing2 melainkan DS Nizar( rupanya Nizar ni gila talak jawatan MB berserta Toyota Camry dan Banglo rasmi MB) Sebagai orang Islam dan berpeasyuan pulak dgn PAS, Nizar sudah membelakangkan Qada dan Qadar Allah SWT. Ajaran siapa ini? Kalau bukan ajaran Anwar Ibrahim..Rupanya Nizar dah termasuk dalam golongan PAS yg berkiblatkan Anwar Ibrahim dan lebih parah lagi DAP..Ayuh org2 Islam dan Melayu Perak..bangkitlah kamu mempertahankan DYMM Paduka Sultan yg dihina oleh Nizar dan Karpal(tua nak mampos)... Ingatlah Nizar..kamu akan menjadi sejarah dalam negeri Perak sebagai penderhaka DYMM Paduka Sultan No Satu(kategori individu Islam/Melayu), Karpal Mampos Singh (kategori bukan Islam/DAP) dan PAS kategori parti politik berlandaskan Islam(konon2nya).

Ayuh orang2 Perak yg menyanjung tinggi DYMM Paduka Sultan..lakukan sesuatu..

are zee rie said...

Blogger malikus said...

..en GAP, kalau 9 Sultan Melayu pernah menawarkan diri untuk jadi pengganti kepada kerajaan Uthmaniyyah..bukankah elok sekiranya 9 org yang ditahan polis sewaktu demonstrasi ditawarkan ke Gaza bagi meneruskan keberanian "perjuangan" mereka.. especially yang baring kat jalan tu..


betul betul betul..
hantar mereka..
front line from malaysia

GAP KEMBALI said...

anon
ada masalah ke kalau pada waktu itu tanah melayu kena jajah inggeris ?

org jelai
dugaan dugaan

angkatan mahasiswa
teruskan perjuangan hingga islam dan bangsa diletakkan semula di tempatnya..aku perlukan anak2 muda untuk berjuang bersama KAMI

gotahlantun
mungkin peguam negara kena ada 2 org..byk kes kot..kugan la itu la ini la

poknik
makin hangat dan berapi

are zee rie dan malikus
elok 9 org tu dihantar kat sudan..biar dia rasa betapa bertuahnya dapat idup kat malaysia

Anonymous said...

makmurnya bumi Malaysia ini adalah datang dari RAHMAT ALLAH SWT, bukan dari daulat makhluk. Jgn jadi kufur nikmat. Kesetiaan kepada pimpinan perlu wujud tapi bukanlah sampai menggadai wal-akhirat. Apapun, tunggulah dihari perhitungan kelak, dhadapan ALLAH kita akan dihisab dan dikira amalnya. KEbaikan dan keburukan sebesar zarahpun akan dikira dan dihitung,. Jangan membuta tuli percaya pada cerita yang belum tentu sahih, kelak takut dipandu "syaitan" laknatullah...naudzubillah..,. Jgn LUPA Malaikat sedang mencatat amal perbuatan kita! INGAT..

Anonymous said...

GAP ,

Tulisan saudara GAP ini memang benar.Penulis tempatan Suzana Othman melalui bukunya Ahlul Bait dan Dinasti Melayu Akhir Zaman telah membuat kupasan ini. Sebab itulah Zionis dan Barat benar-benar ingin memerintah Tanah Melayu melalui kuncunya Anwar Ibrahim dengan menyebarkan ajaran Islam sesat ;kononnya istilah Islam moderate, Islam sekular dll dan pelbagai dakyah dan cara dibuat dengan pelbagai jenis dadah dll .
Dan sebenarnya bukan sahaja sultan melayu keturunan rasulullah paling ramai terdapat di Tanah Melayu, malah di kalangan kita rakyat Tanah Melayu ini juga paling ramai keturunan Rasullullah ; teramai di dunia . Tapi ramai di kalangan kita tidak menyedari fakta ini .Di antara kelebihan orang Melayu ialah kelebihan membaca Quran dengan berlagu sehingga orang Arab sendiri mengakui kehebatan orang Melayu dan mereka sukar tandingi .
Oleh itu saya sarankan supaya saudara saudari kajilah keturunan saudara mungkin ada di kalangan anda dari golongan ahlul bait tapi anda tidak sedari .

alfahd said...

Antara penderhaka yang harus ditentang. Pemikiran cetek dan songsang. Bukan Fakta tapi auta http://mt.m2day.org/2008/content/view/18060/84/

ROSHATIKA said...

Salam GAP,

Saya mohon copy sebahagian untuk UMNO Bagan Pinang.

T. Kasih

Anonymous said...

1. nak pertahankan siapa? pemimpin islam yang xmampu nak pimpin isteri pakai tudung(kalau yg simple pn gagal nak buat, apatah lg nak mimpin negara)

2. kesetiaan kepada siapa? tanya diri dulu, adakah kita setia dengan Allah, adakah kita setia dengan Nabi junjungan kita,sebelum nak bercakap soal kesetiaan sesama manusia biasa.

3. manusia sentiasa buat salah. xkira dipihak sultan, BN, PR, dan rakyat jelata sekalipun. so, rilax la, kalau ad yang buat salah, tegur elok2. sultan pun buat salah gak, jgn sampai ad yang letak sultan di tahap maksum pulak...mngucap bnyak2. nak agung2 kan manusia pun, ad batasnya.

4. fikir-fikirkan lah. jgn bermusuh sesama manusia. kalau UMNO nak bangun semula, mestilah menggunakan cara yang berilmu. dengan mengutuk, mencaci, menuduh, dll tnpa mengusulkan fakta yang boleh diterima di mahkamah, hanya akan buatkan rakyat muak dan membenci umno.

5. nabi muhammad menggunakan cara yang penuh berhikmah semasa mengajak org arab jahiliah masuk islam. so...org umno, gunakan la cara yang sama untuk menarik orang ramai yang berminat dengan umno.

6. jangan bermusuh dengan kaum bukan bumiputra. ket malaysia ne kan ramai org islam, mulakan la gerakan dakwah untuk menarik mereka mendekati islam secara berhemah. nabi muhammad seorang pun boleh mengislamkan berjuta-juta orang. inikan pula kita org islam yang majoriti bilangannya di malaysia.

sekian.

Anonymous said...

Mujahidin keput..

xada topi,xada t-shirt, xada duit kopi..taun depan pn blum tentu join.

Mujahidin ni, kalau mati terus jumpe dgn Sultan, mintak syafaat..

Rosak.

Megat Alam Gempita said...

Tahniah GAP...
anda telah membuka apa yang tersurat, lagi tersirat, apa tersorot dan tersarat selama ini...teruskan pendedahan...

Ingatlah Yahudi dan Nasrani (termasuk kafir Harbi dan Zindik) tidak akan reda dengan kamu (ummat Islam) sehinggalah kamu mengikuti mereka...sebab itulah Raja-Raja Melayu kini diserang setelah isu bahasa, ketuanan Melayu, DEB, fatwa...dihentam habis-habisan

Jadi memang dah sah telah wujud satu gerakkan halus dan berterusan untuk menghapuskan kuasa dan institusi kesultanan Melayu dipelopori kaum Harbi Sepilis yang menunggangi Anwar Ibrahim...lihatlah siapa dibelakang pencaci Sultan Melayu;- Karpal Singh, Sivakumar, Lim Kit Siang, Gobindan Singh Deo, Tian Chua, Ngah Kor Ming, Ngeh Ho Kam...semuanya harbi...halal darah mereka...Anwar, Nizar, Raja Petra semuanya ibarat Si Kitul atau Sang Rajuna Tapa bukannya Hang Jebat...

Maka kini pekong mereka telah diketahui, namun mereka ybg masih buta hati dan tertutup iman akan terus menyokong Pakatan Perosak (PR)- UMNO /BN juga yg salah.

Insya Allah semoga Allah mengurniakan kita kejayaan menentang mereka dan mempertahankan institusi Kesultanan Melayu...Daulat Tuanku

Anonymous said...

Salam saudara GAP dan semua umat Islam,

Setahu saya sebagai org Islam kita diajar dahulukan agama daripada bangsa. Dahulukan Allah dalam setiap perkara.

Konsep kebangsaan itu adalah konsep yg jelas ditanamkan oleh org2 kafir.
Sebagai contoh org Yahudi ada menyatakan bangsa selain daripada mereka(Yahudi) adalah mulia.

Jadi, kalau kita terlalu sibuk akan ketuanan Melayu bukankah itu sudah menyamai cara mereka?

Sultan atau pemimpin layak dihormati tetapi biarlah sultan atau pemimpin yang jelas menegakkan Islam sebagai yang utama daripada yang lain2.

Benar Malaysia adalah negara Islam dan satu dunia pun tahu akan itu.
Tetapi kenapa sehingga sekarang tidak dilaksanakan undang2 Islam?

Kita bina masjid yang indah dan banyak. Malangnya di sebuah negara Islam kerajaan Islam kita telah 'menghalalkan' kedai nombor ekor, pusat perjudian(Genting), kilang arak bahkan pusat2 hiburan yang juga secara jelasnya tidak ada dalam adat orang Melayu apatah lagi dalam ajaran Islam itu sendiri.

Kenapa pula sultan2 Melayu yang didakwa mahu mengakkan Dinasti Kesultanan Islam di rantau ini tetapi telah bertahun-tahun gagal mempertahankan undang2 Islam?

Adakah kerana kemuliaan keturunan seseorang menjadi keutamaan sedangkan kalau difikirkan logiknya maka tiada siapa yang patut dimarahi, dicerca atau diapa2kan kerana kita semua asalnya dari keturunan yang sama yaitu Nabi Adam.

Dan logiknya, kenapa perlu ada 9 sultan kenapa tidak satu sahaja. Dan tambahan lagi, kenapa sultan2 Melayu ini tidak bergabung dan melantik sahaja seorang Khalifah dari kalangan mereka yang pastinya kita semua tahu itu adalah atas kesedaran mereka tentang konsep pemerintahan yang dikehendaki oleh Nabi Muhammad?

Kesetiaan kepada raja dan negara - ini jelas menunjukkan kita telah di ajar konsep kebangsaan yang bertentangan sama sekali dengan konsep Islam.

Syahadah kita kepada Allah merupakan akujanji yang paling utama, akan tetapi kenapa kita pula yang berusaha tidak menghapuskan pusat perjudian di Genting Highland(sekadar mengambil satu contoh)?

Salam.

Tembeleng said...

Tak peliklah tu, kenapa ramai orang mudah termakan air liur basi si BABI ni. Bukankah sudah diberitahu Nabi s.a.w. sendiri bahawa Dajjal itu akan dipercayai oleh majoriti? Dan sepanduk PKR itu sendiri, bukankah matanya satu?

Sewaktu saya berguru dulu selalu juga saya pelik. Macamana makhluk yang nyata jahat boleh dipercayai majoriti orang? Orang-orang itu semua bodohkah? Kena paksakah? Selepas melihat keadaan negara sejak BABI keluar kandang, barulah saya faham bagaimana caranya.

Anonymous said...

tembeleng,

siapa dia yang babi tu?
bukan main marah lagi kamu ni.

PKR dajjal?
ada dalil kukuh?

tolong jelaskan dengan sumber2 yang sahih.

Anonymous said...

aku suka baca blog ko... blog orang yg takbur... tak cermin diri... dan penuh unsur2 hasutan... gunakan agama mcm menunjukkan sapa2 yang mengundi pakatan rakyat tubuat satu dosa...ego teramat sangat....tapi last2... kalah gak kat 2 bukit dan yg pasti... penulis seorang yg BACUL... takde TELOR!! bacul tak tonjol diri... yahudi mabuk kot.. keh keh keh