IKLAN BERBAYAR

Sunday, February 8, 2009

XKLUSIF : SIAPA SEBENARNYA FAUZI MUDA ?


Siapa Dia Fauzi Muda?

Anwar Ibrahim pakar divert isu telah menyatakan di Blognya, beza antara 16 Sept dengan 5 Februari Perak ialah, 31 Ahli Parlimen “lompat tanpa habuan” tetapi yang berlaku di Perak ialah “dibeli” oleh Datuk Seri Najib…

Untuk menguatkan alasan Anwar yang mahu menyalahkan pihak lain maka beliau pun mengarahkan seorang baruanya bernama Fauzi Muda untuk mebuat Akuan Bersumpah kunuunnya beliau pernah ditawarkan RM50 juta oleh Najib untuk membawa lompat beberapa Yb kerajaan Perosak Rakyat agar nanti Perak jatuh kepada BN. Yang peliknya pulak, bila Akuan Bersumpah Fauzi dijawab oleh bekas Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Zainal Abidin Zin, diam menyepi semua tak mahu komen dan ulas.

Tak mengapalah, disini kita nak huraikan siapa sebenarnya Fauzi Muda ini.
Jenis apa manusia seperti si Fauzi Muda ini…

Fauzi adalah Ketua Bahagian Ipoh Barat. Beliau ini tak pernah lekang dari masalah kewangan. Ramai sudah rakan-rakannya kena kencing, maka tak heranlah kalau Fauzi adalah seorang yang boleh “dibeli” dan “dibayar” untuk buat kerja.

PKR Bahagian Ipoh Barat adalah diantara Bahagian yang bermasalah. Pada tahun 2007, PKR Ipoh Barat telah digantung! Sebabnya Fauzi Muda dan Ajknya teah mencalonkan Hj Abd Rahman Osman sebagai calon Presiden untuk pemilihan parti PKR yang akan berkongres di Seremban. Ipoh Barat diantara beberapa Bahagian yang mula menunjukkan protes terhadap PKR. Ketika itu hampir kesemua Bahagian mencalonkan Anwar Ibrahim dan Dr Wan Azizah….

Kini terbukti apa yang dibuat oleh Fauzi adalah semata-mata mahu “mengurat” hati Anwar Ibrahim, mahu membasuh dosanya kunuun.. Ada yang mengatakan, Fauzi terpedaya bila melihat Nasaruddin melompat dan percaya klentong Anwar bahawa ada lima lagi Yb UMNO akan turut lompat kep PKR. Disini, Fauzi mula melihat ruang bahawa kerajaan Perak boleh dikuasai oleh PKR sebab bilangan Yb akan bertambah, Fauzi pun mahu tumpang semangkok untuk menjadi kaya dan membayar semua hutang piutangnya…..

Sewaktu pilihanraya kecil Permatang Pauh, Fauzi Muda telah menerima bayaran agak lumayan membawa bersama-samanya Angkatan Muda dan Ajk PKR Ipoh Barat untuk menyertai majlis Selamat Tinggal PKR yang berlangsung di Kelab Cinta Sayang Sungei Petani. Dalam majlis tersebut, beratus ratus ahli PKR tinggalkan parti, termasuk yang turut dibawa oleh Fauzi. Malah Fauzi pun berada disana cuma beliau tak berani tunjuk muka sewaktu majlis berlangsung, Fauzi hanya duduk diam dalam biliknya di tingkat atas, memang dasar pengecut….

Fauzi Muda memang suka cari makan cara begini, dan selain daripada tindakannya membuat Akuan Bersumpah ini jika kita lihat sebagai mahu membasuh dosanya dengan Anwar, timbul juga persoalan adakah Anwar “memberikan upah” kepada Fauzi..?

31 comments:

GOMO said...

ADAKAH ANWAR MEMBERI UPAH KEPADA FAUZI???

AKU PULAK TANYA....

ADAKAH FAUZI TELAH MENADAH PUNGGUNGNYA PADA ANWAR???

tok gebor said...

Tuduhan rasuah olehnya amat berat... menjadi modal nuar.. hujah pertahanannya... kena soal siasat habis-habis si fauzi nie.. kalau benar dia buat suruh dia mengaku.. lepas tu.. nuar akan tuduh.. si fauzi pula kena rasuah... biar dia meroyan buat satu lagi fitnah... sampai gila... kita lawan balik dengan point yang dia keluarkan sendiri... baru padan dengan dia...

Syeikh Al-Hafiz said...

Pakatan Rasuah (PR)
Parti Kuat Rasuah (PKR)
Haru-Biru Untuk Malaysia (Harapan Baru Untuk Malaysia)

Gunakan slogan ini untuk mereka!

www.permatangpauh2u.com

kerisku said...

oooo... mcm ni punya makluk ada kaa.. Orang mcm Fauzi Muda ni mau dihumban dlm sungai perak aje.

Tadi tgk berita terkini kat tv3 dok tunjuk Karpal sing dok marah2 kat Anwar Ibrahim. Hehehe. Semua dah sedaq kelaku anwar tu kot.

PolanPolan said...

ermm...mat pokai rupanya..patut muka mcm sakai...byk makan duit haram

Sedingin Salju said...

Wah encik, encik kalau mai, mesti ada berita yang panas bercampur sensasi. macammana encik pi korek berita sensasi dan terkini ni encik?

Ahmad Saabun said...

Tuan, saya hanya menumpang lalu dan singgah di rumah tuan ini. Mohon kalau dapat bacala apa yang saya tulis dalam www.ahmadsaabun.blogspot.com - apakah sejarah mungkin berulang. Tragis sungguh bangsa kita ini

GAP KEMBALI said...

gomo
kau rasa mana satu ek ?

tok gebor
anwar kaki divert..akhirnya makan diri sendiri

syeikh al hafiz
ide bagus...

kerisku
pakatan akan hancur, insyaallah

sedingin salju
korek korek..sensitif la..ku bukan vk lingam..sekadar polong tak bertuan je..hahaha

ahmad saabun
salam perjuangan untuk saudara

GAP KEMBALI said...

polan polan
anwar sudah ke pokai an isu.

PolanPolan said...

elok klu ada sesiapa leh nyanyikan lagu 10 budak hitam utk saudara nuar kita...harhar...

PolanPolan said...

elok klu ada sesiapa leh nyanyikan lagu 10 budak hitam utk saudara nuar kita...harhar

Fadzrul Hisyam said...

Semoga Allah akan menunjukkan siapa yang benar, siapa yang salah...

Insya-Allah...bangsa Melayu akan bersatu menentang pemusnah bangsa dan agama yang kita sayangi...

p/s: mintak GAP update link "fadzrul hisyam" (http://fadzrulhisyam.blogspot.com) ditukarkan kepada Filem Hitam (http://filemhitam.blogspot.com) kerana segala isu berkaitan dengan perjuangan bangsa dan negara dipindahkan dari "fadzrulhisyam" ke "Filem Hitam".

Terima kasih.

Jeffry said...

seperti biasa..anwar umpama panglima perang yg pengecut xde bola krandut..suro org lain pegi perang utk dia..bia mati utk dia..demi utk keluarga dia..pegi jahanam dgn dia!!

Encik KhaL said...

luculah si fauzi ni
leh masuk raja lawak
kenapa tak bersumpah awal2 lagi
sumpah dah jadi mainan lak

are zee rie said...

*DSAI*

penipu..
menipu..
tertipu..
ditipu..

hmm..
apa lagi yang boleh dikaitkan dengan perkataan 'tipu'

sori..
banyak post..
semangat..

mohd azrie ishak

tok gebor said...

Ada satu teori mengenai Karpal VS Nuar,

Sekarang kelihatan mereka bertelagah.. adakah muslihat politik disebalik itu yang mereka rancangkan.. Sekiranya Karpal masih meneruskan saman kepada sultan.. bermakna benar satu konspirasi telah dirancang..

1) Karpal sanggup menjadi orang yang akan dipersalahkan.. melepaskan PR, nuar dll..

2) Umno dll akan menghentam Karpal saja..

3) Mengembalikan Orang PR yang pro melayu dan sultan akan menghentam Karpal.. dan BN juga..

4) Karpal ada kepakaran undang-undang dia boleh handle.. kalau menang.. nuar lupa.. ini lebih makan diri dia..

5) kalau kalah, nuar akan belit cara lain, guna balik isu yang sama..

amieieda said...

GAP....n kengkawan

pueh hati yop...teman kenal dengan YB Hamidah Sg Rapat..orang kg teman di kg tersusun batu gajah...dan teman ada di beritahu, YB Hamidah akan dedahkan dosa NIZAR.

Teman diberitahu YB sendiri Nizar dikawal dalam DUN melalui Networking chat dalam Mesyuarat DUN. Kata YB Midah "asal Nizar berucap, ngeh and nga akan menaip di laptop mereka...tiap kalai nizar menjawap soalan, mereka akan menaip sesuatu? macam kenasuruh je yop!!!

GAP KEMBALI said...

amiieda
barua dap si nizar itu dikawal hidup matinya oleh paderi besar cina di perak...iaitu ngeh..itupun masih buta hati sampai sanggup guling2 atas jalan kat kuala kangsor !

nasib la ari tu tidak terjadi pada haritaipusam..kalau tak boleh kita suruh org pas yang berguling atas jalan tu guling2 sampai ke kuil.

idok le teman

Jeffry said...

saudara GAP..
dgr kata anwar tu masih syg lg kat karpal?..wlupn kena "tarok" habis2an dia tetap wat derk..cuba maintain cm xde ape2 yg jd..si anwar nih manusia ke binatang? atau manusia bertopeng kn binatang?

amieieda said...

gap, ORANG PAS ni mereka dah menari pun bersama kumpulan genderang hindraf di KT.

hehehhe...jangan bawa kabadi sudah la lepas nih

add said...

muka fauzi dalam gambar tu amat kotor sekali dan tidak bersinar sebagaimana orang beriman,kalau nak banding dengan anwar lagi berseri anwar, sebab anwar main sondol belakang tu yang ceria,,,
manakala fauzi ni nampak wajah nya banyak minum arak

Anonymous said...

sikit lagi info pasal fauzi muda...
dia duduk di taman malar,ulu kinta.ber isteri 2, dan dua2 tinggal di rumah yg sama..batang idung kat umah pun jarang nampak,camne nak jadi pemimpin..masa mula2 pr dpt perak dulu,dia dapat keta baru beb..skng,keta tu dah xde dah..dgr2 kena tarik sebab x bayar lama dah...kelakar jugak mamat ni...aku tau sbb aku jiran dia..

Anonymous said...

ala..korang yang sokong BABI NEGARA ni bercakap tak guna otak. Tau bercakap jer. 51 tahun merdeka apa jadi pada bangsa melayu, kampung melayu dirobohkan, tanah2 melayu dijual, agama allah diperkoyak katikkan, kedaulatan sultan siapa yang cabul semasa krisis sultan johor. Koranglah semua yang buat BABI NEGARA. BUAL JE LEBIH!

Sedingin Salju said...

Alamak, dia kata hampa sokong babi. Depa lagi dahsyat, siap nak buat projek babi, siap kaya rasuah, siap ada projek seks lagi.

Anonymous said...

Alahai sapa tak tau... BABI tu kan ke Brader Anwar Bin Ibrahemmmm?

-Tembeleng

Anonymous said...

Walaupun aku bkn penyokong UMNO tapi aku setuju dgn artikel psl Fauzi Muda ni....

Man said...

cis! bangsat punya bangsa, kalau nak bodek umno pun jgn cari dosa kering. cakap umno tak reti mengata dan fitnah org, tp hang ni kerja dok hina dan fitnah org je apasai. kalau fauzi tu kawin 2 ke, 3 ke awat hang sakit hati? pasal hang tak boleh buat mcm dia kot! dah biasa dgn beri punggong kat orag umno kot sbb tu hang dok fikir tang ponggong je.

Man said...

ek eleh!!! mcm korang tu bagus sangat je... korang tu perfect sngat ke??? cm sial je org2 politik nie... ckp blakang2 berani arr... depan kecut TELOR la... sial.... mcm bguih je kutuk2 org... sial punye org..

ANUAR BIN SAFIAN said...

saudara-saudara semua di atas termasuk Blogger anti PKR. kamu semua pikir sendiri. tak payah kita bongkar dan selongkar masalah peribadi dan gosip yang tak pasti diantara parti-parti sedia ada.. pakatan mahupun barisan..

aku nak tanya semua saudara aku di atas sana siapa yang gagal dalam pentadbiran yang boleh kita lihat secara mata kasar dan pemikiran (bukan gosip dan fitnah antara kedua-dua parti).

siapa yang membubarkan bahasa JAWI adakah pakatan atau BN? jawab sendiri..

siapa yang menjatuhkan maruah raja-raja melayu di sekitar tahun 1990an? adakah pakatan atau barisan. jika orang BN menuduh pakatan, BN juga tak kurang sama dengan pakatan..

kalau nak necerita banyak lagi. maka sokonglah sesebuah parti dengan rasional berdasarkan apa yang dilihat dan boleh dipercayai. bukan dengan gosip.

Fikirkan sendiri. kita manusia yang matang..

Anonymous said...

ANUAR BIN SAFIAN...Anda memang tepat dalam membuat penilaian, tahniah, semoga banyak lagi generasi yang seperti anda.

BABI NEGARA (BN) said...

UMNO akan pupus dan akan jadi SARKAS nanti dengan BABI NEGARA dan akan di gantikan dengan APCO masa tu nanti pemimpin UMNO sudah Kaya Raya duduk kat luar negara yg tinggal kat Malaysia ni cuma pencacai2 UMNO ja hidup mereka di tanggung oleh BABI NEGARA dan APCO tu pun kalau masih pegang negara Malaysia TAPI TAK PA YG PENTING BABI NEGARA MASIH PEGANG KERAJAAN MALAYSIA KAN.