Wednesday, February 25, 2009

ZULKIFLI NORDIN DAN INSPEKTOR TAHA KALU ?

perjuangan gap dan kamu untuk menentang usaha MURTAD kini semakin bernyawa. peristiwa demonstrasi pada tahun 1994 selepas solat jumaat di masjid negeri shah alam kini mendapat rentak perjuangannya semula. mungkin ramai yang lupa dan gap cuma mahu mengembalikan nostalgia demonstrasi 1994 itu adalah berkenaan dengan isu murtad.

sebelum itu gap cuma mengenali saudara zulkifli nordin melalui 'kaset-kaset' ceramahnya. rakan-rakan gap meggunakan kaedah 'passing the tape' untuk membakar semangat.

hartina binti hj kamarudin telah menggemparkan umat satu ketika dulu. asalnya anak puaka ini beragama islam namun hasil perkenalannya dengan seorang anak hindu bernama rajeswaran, beliau kini menyembah patung krishna. bapanya hj kamarudin yang terlibat mempertahankan akidah hartina telah dilokap selepas kes pergaduhannya dengan kumpulan anak indu ini.

aishah bukhari wanita bertudung. lulusan akauntasi daripada ITM. namun cintanya pada seorang pemuda serani telah menyebabkan aishah terjebak dalam situasi konflik. memilih antara cinta dan akidah. benarlah sabdaan nabi saw ' di akhir zaman tahap tirisan iman umat umpama kulit bawang. pada paginya beriman dan boleh berubah menjadi kafir pada waktu petang'.. aishah bukhari memilih akidah kristianiti sebagai bukti cinta pada pemuda serani.

aishah dimurtadkan oleh lennet teoh hui leong seorang peguam kristus berbangsa cina. pada 28nov 1997 di mahkamah tinggi malaya lennet telah berhujah ' saya lennet teoh hui leong telah dilantik oleh aishah bukhari untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk nur aishah menolak dan meninggalkan agama islam'...

peguam lahanat ini juga telah memberitahu mahkamah dalam kenyataannya 'saya lennet teoh percaya aishah bukhari sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. saya peraya tindakan ibu bapanya,abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar HAK KEBEBASAN aishah bukhari menganut agama pilihannya iaitu kristian katolik'.

ini adalah sebahagian daripada kes-kes murtad yang berprofil tinggi. tidak termasuk kes pemurtadan azalina jailani atau lebih popular dengan nama lina joy,kes mohamad syazani yusof, suzi teoh (atau nama islamnya nur aini),mohamad ya/isteri dan konco-konconya,ayah pin dan puluhan ribu umat islam/melayu yang kini bergerak secara senyap mengamalkan kepercayaan karut selain islam.INI ADALAH BAHANA ARTIKEL 11.

selama tiada ada usaha dan keberanian yang jelas dapat ditunjukkan mana-mana ahli politik dan parti daripada kabilah melayu untuk tampil secara jelas menyelesaikan isu ini secara muktamad. sekadar bercerita di rostrum taman melewar merupakan permainan biasa daripada pas. umno pernah memiliki seorang menteri di JPM bertaraf hipokrit satu ketika dahulu. sewaktu kes aishah bukhari sedang memuncak panas, menteri di jabatan perdana menteri dato dr hamid othman apabila ditanya oleh wartawan pendapatnya tentang isu aishah, dengan selamba dia menjawap ' dah cinta, nak buat macamana' ! pada waktu itu gap telah memaki hamunnya di depan tv disaksikan oleh kedua mak bapak aku !

itu perkara sudah berlalu. 3 hari lepas umat islam diajak untuk menyaksikan CUBAAN menghentikan isu murtad ini dilakukan di tempat yang sepatutnya ia bertarung, di dewan rakyat. selama 50 tahun sejak merdeka kita menunggu hari yang penuh bersejarah ini! MASA MENGHENTIKAN IGAUAN ARTIKEL 11 SUDAH TIBA. kini pejuang anti murtad sudah menyatakan kesediaannya untuk bertarung di dewan rakyat.

pejuang anti murtad ini adalah zulkifli nordin ahli parlimen kulim bandar baharu, yang menang bertanding di atas tiket pkr. untuk pengetahuan kamu , zulkifli nordin merupakan bekas ahli umno bukit bintang. sewaktu pergeserannya dengan kepala munafik anwar ibrahim beberapa bulan lalu berkenaan dengan demonstrasi anti murtad di depan bangunan majlis peguam, beliau telah meninggalkan satu nota penting di pejabat kepala munafik anwar ibrahim. nota itu menyebut akan perjuangan beliau meletakkan islam adalah segala-galanya ' i am a muslim first and party second' ... satu surat 'rahsia' tanpa tarikh pun telah diserahkan.

hari ini zulkifli nordin memerlukan sokongan kita. ya kamu yang membaca artikel ini. samada kau umno,pas,pkr,anti anwar,anti najib,anti paklah,pro kairy,pro mukriz,pondan,kaki mabuk,lesbian,bekas perogol,banduan,bohsia,bohjan,pelacur,gro,kaki magnum,kaki suutt,minah zouk,kaki spa,kaki shuffle,liverpool fc,MU fc,bangla fc,bloger hatta mangkuk hayun yang baring atas jalan depan masjid ubudiyah di kuala kangsar tempoh hari....AKU MENGAJAK KAMU UNTUK MENYATAKAN SOKONGAN TIDAK BERBELAH BAGI KEPADA ZULKIFLI NORDIN BERJUANG DI PARLIMEN KELAK !

lupakan sengketa politik, berdasarkan maklumat kami, ini akan menjadi titik tolak kepada persetujuan 'gabungan partai politik melayu' yang sedang berlangsung secara sulit ketika ini.

usul anti murtad insyaallah akan menyelamatkan akidah anak cucu cicit kita di masa depan nanti.

usul ini telah membuatkan anwar bin ibrahim semakin tertekan. semalam atas arahan beliau 'majlis perundingan antara agama' telah dilaksanakan di penang secara ad-hoc. zulkifli nordin akan menjadi salah seorang 'agen' penting perpaduan terbesar dua parti melayu, lagi seorang ...

sila berikan sokongan moral kepada zulkifli nordin. ingat kita pada saat ini sedang mengulangi peristiwa yang sama pernah dialami oleh khalifah islam pertama saidina abu bakar as siddiq r.a, selepas kewafatan nabi saw ujian pertama abu bakar r.a adalah ar-riddah atau isu murtad ! jadikan diri anda sebahagian daripada sejarah yang bakal dicipta. ingat wahai saudaraku, segala dosa apa pun akan diampunkan oleh ALLAH SWT MELAINKAN SYIRIK (MURTAD) !


sila berikan sokonga anda di sini !

http://zul4kulim.blogspot.com/2009/02/parlimen-iii-usul.html

(harap maklum segala usul zulkifli nordin gap terima kecuali isu hindraf ) ..zulkifli nordin, aku gap telah mengotakan janji aku untuk memberikan sokongan kepada kamu. teruskan perjuangan mulia ini.

mungkin ramai yang tertanya mengapa tajuk artikel gap ini ada disebut nama seorang inspektor polis TAHA KALU ? inspektor taha kalu telah menanggalkan uniformnya sebagai anggota polis dan menyertai ribuan umat melayu berarak dan berdemonstrasi di mahkamah singapura pada tahun 1950 membantah pemurtadan NATRAH ! 11 orang telah syahid pada hari penuh bersejarah tersebut. dr burhanudin al helmi telah disumbat ke penjara...

soalan aku aka GAP ? adakah anda sanggup menjadi seperti mereka ?

22 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

zulkifli nordin..
betul ke kena rasuah?

kenapa diam...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Jeffry said...

salam bro GAP

sy harap perjuangan zul tak sia2..kita perlu gembeling tenaga dan usaha demi mempertahankan apa yg cuba sdr zul pertahankan mengenai artikel 11. harap2 semua blogger GAP dan sewaktu dgnnya sama2 dpr menyampaikan maklumat kpd ahli keluarga atau sesiapa sja demi kesejahteraan dan akidah umat islam itu sendiri...ALLAHUAKHBAR!!!!..ALLAH MAHA BESARR!!

aisamuddinMH said...

salam
sy ingin postkn entri ini di blog sy
(bz sgt kebelakangan ni, xsempat nk karang artikel)
sy akan kreditkan kepada yg sepatutnya.

wassalam

Encik KhaL said...

makin lama makin teruk kes murtad ni
yang tak murtad tapi cam murtad pon dah makin berlambak2 skrg
PAS yg kononnya parti Islam udah2la dok dok ceramah politik
jangan sampai sbb politik agama tergadai
dah terang2 sangat kepentingan politik dan gila kuasa mengatasi kepentingan agama dan bangsa

Anonymous said...

Aku penyokong UMNO , tapi kapada mamat ni En Zul aku memang sokong dari dulu lagi. Aku pernah mengatakan jika mamat ni bertanding tempat aku pasti aku pangkah , Umno tlk tepi. Tapi pada Anuarajoo minta maaf je lah , siapa tak kenal kaki TIPU , BELIT , SUKA JUAL.

Sedingin Salju said...

Ok, dah tinggal komen kat situ.

Saya sokong kerana saya tahu, agama islam tak benarkan umatnya hina agama lain. Tapi enapa orang yang bukan islam asyik nak cari pasal? Ini negara islam, agama rasmi juga islam.

anakpahang said...

saya menunggu komen dan idea-idea baru saudara megat...anda memang penegak kebenaran walaupun anda mungkin dari parti BN atau PAS atau PKR.....!
e9malaysia.blogspot.com

fadzli said...

SALAM,
En. GAP, lebih baik YB .zul berjuang dengan UMNO, dari terus diliwat An Ar tu.
En. Gap bodek la YB. zul join UMNO.

Sasha2020 said...

kalau siapa tengok TV semasa Sdr Zulkifli membentangkan syor dia, Menteri Nazri Aziz bersetuju dengan cadangan Zulkifli, kerajaan tak ada halangan. Beliau (Nazri Aziz) juga menyatakan, bila semuanya telah siap, draf pindaan undang2 akan dikemukakan kepada dewan.
Harap semua MP Islam tak kira UMNO, PAS atau PKR hendaklah menyokong dan memberi undi kepada draf ini.
Allah hu akbar.....

GAP KEMBALI said...

abe mie
rasuah ?

jefry
sokong saranan anda

aisamuddin
demi kebaikan umat,teruskan.

en khal
penggadai sebenar dalam pas adalah erdogan.

sedingin salju
wajar jadi presiden MCA

fadzli
kejutan akan berlaku tahun ini, membuatkan anwar tidak dapat berak !

shasha
sila buat blog..join kami.

amieieda said...

aku memang tak puah hati dengan komen YB ZUL pasal kempen berkumpul dirumah XMB Perak tetapi aku cukup setuju "muslim first!!!!" salam perjuangan YB ZUL!! Agama kita dah cukup TERHINA sekarang!!!

kifli said...

DAP SEMAKIN FAHAM ISLAM SETELAH BERSAMA PAS DALAM PAKATAN RAKYAT
UMNO menuduh Hj Nizar boneka DAP, mengikut telunjuk Nga dan Ngeh, pentingkan Cina dari Melayu, setiap ucapan kena rujuk DAP, kenyataan akhbar juga ikut kehendak DAP, beri kuasa DAP agih tanah pada Cina dan sebagainya. Hari ini saya nak cabar kerajaan haram BN dedahkan semua yang didakwa dengan bukti-buktinya, lapor pada SPRM atau polis dan seretlah Hj Nizar dan semua EXCO ke mahkamah. BN ada kuasa haram, gunakanlah kuasa haram untuk mengiyakan apa yang kamu dakwa.

Sebenarnya itu semua dakwaan kosong, fitnah, palsu, tak ada modal nak cari isu, mereka-reka isu palsu supaya rakyat terpedaya, media pula dikuasai oleh mereka, Samad Majid dari FM Perak pula buat lapuran dalam Berita Perak di Radio setiap hari. Setiap dakwaan dan tuduhan tidak pula Hj Nizar sebagai MB dan EXCO diberi peluang menjawabnya.

Hubungan antara pimpinan Pakatan Rakyat Perak cukup intim, saling memahami, tidak pernah menimbulkan isu yang sensitif samada agama atau yang menyentuh hak orang Melayu. Hj Nizar pula setiap kali memulakan ucapan dalam apa sahaja majlis samada majlis itu dihadiri ramai orang bukan Islam atau tidak, pasti muqaddimah ucapannya dimulakan dengan petikan ayat-ayat al Quran, diterjemah dan diberi kupasan untuk tujuan dakwah kepada mereka. Kadang-kadang diterjemah dalam bahasa Inggeris supaya mereka lebih memahaminya.

Nga, salah seorang EXCO DAP sentiasa mengikuti ayat-ayat Quran yang dibaca oleh Hj Nizar dan bertanya saya dari ayat mana dan surah apa. Saya beritahu ayat dan surah yang dibaca. Katanya dia mahu study di rumah ayat yang dibaca oleh Hj Nizar. Di mini perpustakaan Nga ada terjemah al quran dalam bahasa Inggeris, dia cari ayat tersebut dan dikajinya. Akhirnya beliau kagum dengan Hj Nizar, menurut Nga ayat-ayat Quran yang dibaca Hj Nizar mesti ada kaitan dengan majlis yang diadakan. Malahan, beliau turut mencari mana-mana ayat al Quran yang berkaitan dengan prinsip keadilan, kebajikan, integriti, ketelusan dan amanah, beliau bertanya saya dan meminta saya mengajarnya bagaimana cara menyebut dalam bahasa Arab, saya menulis dalam huruf rumi ayat-ayat tersebut dan ternyata dibacanya dalam ucapan dan ceramah walaupun pelat, diterjemah dan dihurai dengan begitu baik prinsip-prinsip tersebut mengikut ajaran al Quran.

MCA, MIC dan semua parti komponan BN yang lain, ada atau tidak pemimpin mereka membuka al Quran, membaca dan menterjemah serta mengulas mana-mana konsep mengikut ajaran Islam. Seingat saya, tidak ada pemimpin MCA dan MIC yang berbuat demikian, sebab itu mereka tidak faham Islam walaupun berkawan dengan UMNO sejak sekian lama, apatah lagi UMNO yang menjadi rakan mereka sendiri tidak faham Islam. Sebaliknya, DAP sejak berkawan dengan PAS, sama-sama memerintah Perak khususnya, cukup memahami konsep keadilan, amanah dan kebajikan mengikut ajaran Islam. Bahkan mereka juga tahu hukum Hudud yang selama ini mereka diberi gambaran yang salah oleh media dan pemimpin BN.

Qari dan Qariah Perak telah menjuarai tilawah al Quran peringkat Kebangsaan. Ngeh dari DAP mencadangkan kepada MB Perak supaya mereka diberi anugerah berupa sumbangan, MB setuju beri 5 ribu setiap seorang, Ngeh cadang 10 ribu setiap seorang, sebab mereka telah mengharumkan nama Perak. Malahan turut dicadangkan kerajaan taja mereka mengerjakan haji atau umrah. Cadangan tersebut diberi perhatian oleh MB dan bersetuju buat majlis dan beri sumbangan 10 ribu seorang dan jurulatihnya 5 ribu.
Seorang Tok Guru pondok dari Pengkalan Hulu yang juga ahli majlis fatwa negeri Perak yang dikenali dengan nama Pak Teh. Pak Teh ada pondok yang mempunyai murid yang agak ramai, pondok Pak Teh agak uzur, muridnya ramai, gurunya pula tidak mempunyai pendapatan yang tetap. Pak Teh ada memohon kira-kira 45 ekar tanah hutan di belakang pondoknya. Tanah hutan tersebut dipohon sejak bertahun-tahun dahulu untuk diusahakan dengan pertanian. Pak Teh mengadu pada Dato' Seri Hj Nizar sempena lawatan kerja MB Perak ke Pengkalan Hulu.

Di pejabat, MB mengarahkan pegawainya menyemak semula permohonan Pak Teh, dalam semakan MB, didapati permohonan Pak Teh sudah lengkap laporannya di PTG, semua Jabatan berkaitan menyokong permohonan Pak Teh dengan mengatakan tiada halangan untuk diberi pertimbangan kelulusan, tetapi fail tersebut tidak diangkat ke mesyuarat EXCO untuk diluluskan, Hj Nizar terus mengarahkan PTG menyediakan fail segera untuk diangkat ke mesyuarat EXCO supaya diberi pertimbangan kelulusan. Dan mesyuarat EXCO terus meluluskan, Ngeh bertanya kepada MB mengapa hanya 45 ekar sahaja yang diluluskan, tanah kerajaan luas lagi di Pengkalan Hulu, untuk mencari dana bagi tujuan pendidikan Ngeh mencadangkan diberi sahaja 100 ekar. Tujuan Pak Teh mohon tanah kata Negh bukan untuk kepentingan peribadi tetapi kepentingan bagi melahirkan tokoh-tokoh ulama di Perak. Itu kata Cina DAP yang sering ditohmah oleh UMNO. Tajol Rosli jadi MB Perak sejak 10 tahun dulu bersama dengan EXCO muslim yang lain, Pak Teh pula ahli Majlis Fatwa negeri Perak, permohonan tanah yang diajukan kepada MB BN ketika itu diabaikan. Sepatutnya mereka malu dengan Ngeh yang nampaknya lebih prihatin terhadap perkembangan pendidikan Islam di Perak.

DAP tidak pernah membantah apa sahaja cadangan mengenai hal ehwal Islam, apabila bantuan perkapita diberi semula kepada Sekolah Agama Rakyat, EXCO DAP tidak membantah. Mereka tidak pula meminta supaya sekolah-sekolah Cina turut diberi bantuan perkapita. Permohonan-permohonan untuk tujuan baik pulih masjid, surau, sekolah-sekolah agama sering diluluskan oleh MB, DAP dan EXCOnya tidak juga membantah atau dengki. Program-program Islam yang dicadangkan dan dilaksanakan oleh kerajaan Negeri seperti buka puasa dan solat tarawikh di dataran DBI, kempen solat, tazkirah setiap hari sepanjang Ramadhan menggunakan pembesar suara dan juga azan Zohor di Surau SUK menggunakan pembesar suara tidak pernah dibantah oleh DAP.
Sebenarnya DAP dengan semua ADUNnya jauh lebih baik, prihatin, mudah mesra dan pandai menyesuaikan diri berbanding dengan MCA dan MIC. Sebab itu, mereka ditolak oleh pengundi Cina dan India. Orang Melayu juga yang payah berubah, tetapi Insya Allah saya yakin, perkembangan politik mutaakhir ini menunjukkan orang Melayu juga akan berubah untuk menolak BN secara total dalam pilihanraya akan datang.

SangKunang said...

teroskan berjuang zulkifli nordin.
kalau dah xde ulamak pas dan umno yang lain nak perjuangkan isu ini di parlimen...
aku sentiasa menyokong perjuangan islammu walaupun kamu menyokong YB Anwar yang tidak kusokong sekali-kali.

megat said...

Asalamualaikum Saudara Kifli
Ini Jawapan saya,kalau salah tlg perbetulkan..
Tajuk ‘Menarik’ komentar saudara Kifli..
‘DAP SEMAKIN FAHAM ISLAM SETELAH BERSAMA PAS DALAM PAKATAN RAKYAT’
UMNO menuduh Hj Nizar boneka DAP, mengikut telunjuk Nga dan Ngeh, pentingkan Cina dari Melayu, setiap ucapan kena rujuk DAP, kenyataan akhbar juga ikut kehendak DAP, beri kuasa DAP agih tanah pada Cina dan sebagainya. Hari ini saya nak cabar kerajaan haram BN dedahkan semua yang didakwa dengan bukti-buktinya, lapor pada SPRM atau polis dan seretlah Hj Nizar dan semua EXCO ke mahkamah. BN ada kuasa haram, gunakanlah kuasa haram untuk mengiyakan apa yang kamu dakwa.
Jawapan megat:
Tentang pemberian hak 999 tahun ‘hanya’ CADANGAN kerajaan Pakatan Rakyat di Perak yang dianggotai DAP, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk memberikan status hak milik kekal 999 tahun kepada penduduk yang mendiami lot tanah di kampung baru seluruh negeri pada ketika itu hanya baru 3 bulan memerintah,
Di seluruh negeri Perak, terdapat 60,000 penduduk di kampung baru dengan kira-kira 80 peratus kaum Cina di cadangkan di beri hak milik kekal 999tahun.
Tetapi untuk RKT(Rancangan Kampung Tersusun hanya 99 tahun yang terdiri daripada 73,703 penduduk dengan pecahan 44.02 peratus Melayu, Cina (37.93 peratus) dan India (18.05 peratus).
Kenapa Hj Nizar beri cadangan sedemikian? Apa rasional nya?baru 3 bulan memerintah kenapa ini yang menjadi tumpuan Hj Nizar?
Kenapa hanya 60,000 lot di kampung baru itu sahaja disyorkan untuk diberikan status hak milik kekal 999 tahun. Kenapa tidak kepada semua tanah di Perak yang mempunyai penduduk tanpa mengira Melayu, Cina atau India?
Kata Haji Nizar ketika menggulung usul di Dewan Undangan Negeri (DUN) ,rasional untuk memberi hak milik kekal dibuat berdasarkan prinsip keadilan dan ia mengikut apa yang dibenarkan oleh Kanun Tanah Negara.
Prinsip keadilan? Di mana letak nya keadilan? Selama ni tak adil ker? Kena harus ada double standart?kenapa hanya di “kampong baru” tidak di RKT?
Yang betul nya.. itu semua janji pilihanraya DAP .cadangan DAP tukang cakap nya MB puppet Hj Nizar,saya percaya cadangan tu tidak datang dari MB Hj Nizar,(Saat ini terserlah Hj Nizar di tunggang oleh DAP)
Saudara tak Nampak ke baru 3 bulan perintah dah timbul nak bagi tanah sampai 999 tahun..apa yang nak di kejarkan sangat? Ibarat mcm kera dapat bunga!
Malang nya isu tanah di bangkit kan oleh Hj Nizar, yang pasti mendapat bantahan masyarakat dan disokong pulak puak kaum harbi PR,saya berasakan saat ni melayu PR pun terpanggil utk menidakkan cadangan Hj Nizar,dia keseorangan dalam tindakan ini dan hanya disokong oleh DAP.
Kifli, Cuma “cadangan”,tetapi yang pasti nya CADANGAN BODOH oleh Hj Nizar terserlah akan sifat ke lembuan nya,baru 3 bulan sanggup beri cadangan yang tak sewajarnya.
Kesimpulan nya saya nasihatkan UMNO atau BN ubah kenyataan,dorang belum ‘bagi’ Cuma cadangan,lembu baru nak berak korang dah kata busuk.
Tapi hakikatnya memang busuk pun!
Kenapa aku kata belum bagi? Ini jawapan nya
Persidangan : Mesyuarat ke 3 , Penggal 1 , Parlimen 12
Tarikh :22-Oct-2008
Nombor Soalan :22
Soalan :
Dato' Haji Tajuddin bin Abdul Rahman [ Pasir Salak ] minta MENTERI SUMBER ASLI DAN ALAM SEKITAR menyatakan apakah cadangan Kerajaan-Kerajaan negeri Perak dan Pulau Pinang memberi hak milik tanah kekal (999 tahun) tidak bercanggah dengan Kanun Tanah Negara (National Land Code).

Jawapan
Tuan Yang Di-Pertua, Untuk makluman Ahli Yang Berhormat, Seksyen 76 Kanun Tanah Negara 1965 telah memberikan kuasa kepada Pihak Berkuasa Negeri untuk melupuskan tanah kerajaan secara pemberimilikan seperti berikut:– (a) pajakan tidak melebihi 99 tahun; (b) pegangan kekal untuk kegunaan kerajaan Persekutuan; (c) pegangan kekal untuk maksud awam; dan (d) pegangan kekal dalam keadaan-keadaan khas (special circumstances) seperti dipersetujui oleh Pihak Berkuasa Negeri. Berhubung dengan cadangan Kerajaan-Kerajaan negeri Perak dan Pulau Pinang memberi milik tanah bagi tempoh 999 tahun, ianya tidak boleh dilaksanakan kerana bertentangan dengan peruntukan seksyen 76 Kanun Tanah Negara 1965 tersebut. Sekian, terima kasih.

Hj Nizar mengikut telunjuk Nga dan Ngeh tak? DAP pegang 17 kerusi .. PAS berapa kerusi? Lu kena ikut cakap gua..lu apa ada?
Fikir la kalau dalam MMK(majlis mesyuarat kerajaan negeri) siapa yang berkuasa bang? PAS ker?

Hubungan antara pimpinan Pakatan Rakyat Perak cukup intim, saling memahami, tidak pernah menimbulkan isu yang sensitif samada agama atau yang menyentuh hak orang Melayu. Hj Nizar pula setiap kali memulakan ucapan dalam apa sahaja majlis samada majlis itu dihadiri ramai orang bukan Islam atau tidak, pasti muqaddimah ucapannya dimulakan dengan petikan ayat-ayat al Quran, diterjemah dan diberi kupasan untuk tujuan dakwah kepada mereka. Kadang-kadang diterjemah dalam bahasa Inggeris supaya mereka lebih memahaminya.

Nga, salah seorang EXCO DAP sentiasa mengikuti ayat-ayat Quran yang dibaca oleh Hj Nizar dan bertanya saya dari ayat mana dan surah apa. Saya beritahu ayat dan surah yang dibaca. Katanya dia mahu study di rumah ayat yang dibaca oleh Hj Nizar. Di mini perpustakaan Nga ada terjemah al quran dalam bahasa Inggeris, dia cari ayat tersebut dan dikajinya. Akhirnya beliau kagum dengan Hj Nizar, menurut Nga ayat-ayat Quran yang dibaca Hj Nizar mesti ada kaitan dengan majlis yang diadakan. Malahan, beliau turut mencari mana-mana ayat al Quran yang berkaitan dengan prinsip keadilan, kebajikan, integriti, ketelusan dan amanah, beliau bertanya saya dan meminta saya mengajarnya bagaimana cara menyebut dalam bahasa Arab, saya menulis dalam huruf rumi ayat-ayat tersebut dan ternyata dibacanya dalam ucapan dan ceramah walaupun pelat, diterjemah dan dihurai dengan begitu baik prinsip-prinsip tersebut mengikut ajaran al Quran.

MCA, MIC dan semua parti komponan BN yang lain, ada atau tidak pemimpin mereka membuka al Quran, membaca dan menterjemah serta mengulas mana-mana konsep mengikut ajaran Islam. Seingat saya, tidak ada pemimpin MCA dan MIC yang berbuat demikian, sebab itu mereka tidak faham Islam walaupun berkawan dengan UMNO sejak sekian lama, apatah lagi UMNO yang menjadi rakan mereka sendiri tidak faham Islam. Sebaliknya, DAP sejak berkawan dengan PAS, sama-sama memerintah Perak khususnya, cukup memahami konsep keadilan, amanah dan kebajikan mengikut ajaran Islam. Bahkan mereka juga tahu hukum Hudud yang selama ini mereka diberi gambaran yang salah oleh media dan pemimpin BN.

Jawapan Megat,
Hubungan cukup intim?Itu Dari kaca mata korang yg melayu PAS.. tapi lebih di Ibaratkan mcm hubungan Lembu dengan Tuan nya saja..
Saya tak nafikan pendekatan Hj Nizar baik dengan mukadimah ucapan di mulakan dengan petikan ayat quran, dan di beri kupasan untuk tujuan dakwah, baik sekali,dakwah itu baik.Pemimpin Umno ‘takde langsung’ mukadimah macam tu pasal tak pandai ISLAM. Hebat Hj Nizar ..ISLAM nya terserlah!
Dan harus di akui jugak baik nya NGA merujuk pada kitab suci quran berkaitan prinsip keadilan,kebajikan,intigriti,ketelusan dan amanah.TETAPI! Kalau takde tujuan politik.. dorang nak sangat ker pandang quran? Sory bang ..remember you’re MALAY PIG! (panggilan untuk bangsa melayu oleh komentar di blog lim kit siang) over my dead body kata KARPAL KING.
Mengajar bagai mana menyebut dalam bahasa arab? Untuk apa? Habuan di jadikan modal semasa ceramah…untuk apa?utk politik kan..untuk tunjuk kan dorang lebih islamik dari segi pendekatan kepada saudara muslim,nah..bersorak sakan la melayu2 PR dengan kepetahan Nga menyebut ayat2 suci quran,wah dia pandai mengaji..ISLAMIK NYA DAP dari UMNO! BETAPA DANGKAL PEMIKIRAN KAMU!
Itu di Perak bang..di penang kita ada Ustaz Guan Eng a.k.a Khalifah Omar Abdul Khatab .
INI LA DI KATA ORANG PAS MENJUAL AYAT SUCI QURAN BUKAN SEKADAR UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI MALAH BUKAN ISLAM PUN BOLEH JADIKAN AYAT QURAN MODAL UNTUK POLITIK.
Ini bukan dakwah..kena faham..dakwah lain..politik lain..itu bukan caranya
Apa yg saudara cuba buktikan? Hj Nizar ,Nga & saudara lebih islam dari UMNO??
MCA & MIC tak membuka quran..tu tanda nya UMNO tak jual ayat quran,tak menjaja ayat quran, tapi di ajar untuk mengikut ISLAM HADHARI,
Tetapi malang nya HADHARI belum cukup Islamik bagi orang PAS,
Saudara Kifli faham ker konsep ISLAM Hadhari? Tak jelas ker? malang nya DAP lagi islamik!
Ini la masaalahnya bila terlalu jumud,hanya Nampak keburukan orang lain,hanya rasa PAS lebih islamik dari orang lain,
Di mana,bila dan apa yang di katakan oleh media dan pemimpin BN perihal HUDUD itu salah???
*****************************************************************************************************************************’
Qari dan Qariah Perak telah menjuarai tilawah al Quran peringkat Kebangsaan. Ngeh dari DAP mencadangkan kepada MB Perak supaya mereka diberi anugerah berupa sumbangan, MB setuju beri 5 ribu setiap seorang, Ngeh cadang 10 ribu setiap seorang, sebab mereka telah mengharumkan nama Perak. Malahan turut dicadangkan kerajaan taja mereka mengerjakan haji atau umrah. Cadangan tersebut diberi perhatian oleh MB dan bersetuju buat majlis dan beri sumbangan 10 ribu seorang dan jurulatihnya 5 ribu.
Seorang Tok Guru pondok dari Pengkalan Hulu yang juga ahli majlis fatwa negeri Perak yang dikenali dengan nama Pak Teh. Pak Teh ada pondok yang mempunyai murid yang agak ramai, pondok Pak Teh agak uzur, muridnya ramai, gurunya pula tidak mempunyai pendapatan yang tetap. Pak Teh ada memohon kira-kira 45 ekar tanah hutan di belakang pondoknya. Tanah hutan tersebut dipohon sejak bertahun-tahun dahulu untuk diusahakan dengan pertanian. Pak Teh mengadu pada Dato' Seri Hj Nizar sempena lawatan kerja MB Perak ke Pengkalan Hulu.

Di pejabat, MB mengarahkan pegawainya menyemak semula permohonan Pak Teh, dalam semakan MB, didapati permohonan Pak Teh sudah lengkap laporannya di PTG, semua Jabatan berkaitan menyokong permohonan Pak Teh dengan mengatakan tiada halangan untuk diberi pertimbangan kelulusan, tetapi fail tersebut tidak diangkat ke mesyuarat EXCO untuk diluluskan, Hj Nizar terus mengarahkan PTG menyediakan fail segera untuk diangkat ke mesyuarat EXCO supaya diberi pertimbangan kelulusan. Dan mesyuarat EXCO terus meluluskan, Ngeh bertanya kepada MB mengapa hanya 45 ekar sahaja yang diluluskan, tanah kerajaan luas lagi di Pengkalan Hulu, untuk mencari dana bagi tujuan pendidikan Ngeh mencadangkan diberi sahaja 100 ekar. Tujuan Pak Teh mohon tanah kata Negh bukan untuk kepentingan peribadi tetapi kepentingan bagi melahirkan tokoh-tokoh ulama di Perak. Itu kata Cina DAP yang sering ditohmah oleh UMNO. Tajol Rosli jadi MB Perak sejak 10 tahun dulu bersama dengan EXCO muslim yang lain, Pak Teh pula ahli Majlis Fatwa negeri Perak, permohonan tanah yang diajukan kepada MB BN ketika itu diabaikan. Sepatutnya mereka malu dengan Ngeh yang nampaknya lebih prihatin terhadap perkembangan pendidikan Islam di Perak.
DAP tidak pernah membantah apa sahaja cadangan mengenai hal ehwal Islam, apabila bantuan perkapita diberi semula kepada Sekolah Agama Rakyat, EXCO DAP tidak membantah. Mereka tidak pula meminta supaya sekolah-sekolah Cina turut diberi bantuan perkapita. Permohonan-permohonan untuk tujuan baik pulih masjid, surau, sekolah-sekolah agama sering diluluskan oleh MB, DAP dan EXCOnya tidak juga membantah atau dengki. Program-program Islam yang dicadangkan dan dilaksanakan oleh kerajaan Negeri seperti buka puasa dan solat tarawikh di dataran DBI, kempen solat, tazkirah setiap hari sepanjang Ramadhan menggunakan pembesar suara dan juga azan Zohor di Surau SUK menggunakan pembesar suara tidak pernah dibantah oleh DAP.
Sebenarnya DAP dengan semua ADUNnya jauh lebih baik, prihatin, mudah mesra dan pandai menyesuaikan diri berbanding dengan MCA dan MIC. Sebab itu, mereka ditolak oleh pengundi Cina dan India. Orang Melayu juga yang payah berubah, tetapi Insya Allah saya yakin, perkembangan politik mutaakhir ini menunjukkan orang Melayu juga akan berubah untuk menolak BN secara total dalam pilihanraya akan datang.

Jawapan Megat,
apakah sebelum ini qari dan qariah tidak di beri ganjaran sewajarnya oleh kerajaan BN ?kalau tak bagi kerajaan BN tak islamik lah,mcm tu?saudara tau ker kerajaan BN bagi ke tak? Ibarat sedekah tangan kanan ..tangan kiri tak tau…
Ini la di katakana gula gula POLITIK! Ibarat memberi pada kanak kanak.... dengan memberi tanah ..bantuan dana untuk tujuan melahirkan tokoh tokoh ulama PERAK maka kerajaan PR yang lebih Islamik dan Berjaya membantu mengembangkan syiar islam,
saya anggap kes PAK Teh adalah kes terpencil ,tapi tidak mengambarkan keseluruhan kerajaan BN tidak menyokong mana2 institusi pengajian Islam,berpuluh tahun perkembangan pendidikan islam tersekat ..adakah di halang oleh kerajaan BN Perak? Mcm tu ker?Tetapi Berjaya di bantu oleh Hj Nizar dan Ngeh? Tahniah lah..tak sampai setahun tapi Berjaya menyelesaikan permohonan tertunggak yang satu tu. bagi 100 ekar pada pak teh untuk pondok pengajian heboh satu malaya,tapi Ngeh nak beri hak milik kekal 999 tahun pada kaum cina TAK NAMPAK dan dikatakan fitnah! …

Wah..pujian melambung lambung pada DAP,saudara mengambarkan kerajaan BN sebelum ini tidak islamik langsung,jauh di benak hati saudara agak nya BN atau UMNO ni kafir la gamak nya,
Apakah orang umno di perak takde program kempen solat?tazkirah takde?azan di surau SUK dan semua program islam di bantah oleh MCA atau MIC ker?saudara jangan fitnah dalam bab ni? Saya faham la fitnah tu makanan hati saudara..terserlah pendek akal ..hitam hati orang PAS,
Ini bererti PAS ,DAP atau PR lebih islam dari kami semua lah,saya solat bang,saya puasa ..bayar zakat.. tapi malang nya tak cukup islam pasal tak jadi PAS atau DAP! Ni la contoh yang selalu orang cakap pasal PAS ni..
PUNCA PENGUNDI CINA & INDIA tolak UMNO,MCA & MIC sebab org2 mcm saudara la, mereka di beri gula2 oleh pemimpin PR, people power! Nah ini hasil nya
Kaum cina tolak MCA kenapa? Sebab undi BN=UMNO=MELAYU=ISLAM datang nya dari mana? DAP a.k.a kekasih PAS
Cina nak hak sama rata ,selama ini hak bumiputra tidak pernah di gadaikan oleh UMNO dan BN..peluang ni di beri oleh PR and pemimpin agung DSAI a.k.a Mat King Leather
Kita semua maklum dan jelas akan janji janji manis oleh brother mat king leather,pada kaum cina dan india..
Kaum India tolak MIC .. HINDRAF hasil kerja tangan & Otak anuar untuk cita cita politik beliau..
Cuba kaji mula2 tuntutan HINDRAF,pada mula nya hanya berkisar pada tuntutan ganti rugi kepada kerajaan Britain,tetapi perjuangan berubah di katakan kerajaan Umno atau BN bertindak kejam dengan merobohkan kuil2 dan ada yang di bunuh ibarat ethnic cleansing.
Bang ..keling ni pacak kat mana2 pun boleh jadi kuil,kita nak buat surau pun kena mintak kebenaran,dorang ni suka2 hati buat atas tanah orang..atas tanah kerajaan.malah kalau di satu kawasan ada 1 masjid,umun nya majoriti umat islam ramai,tetapi kuil lebih dari 10..kata nya takde limit utk bina kuil..boleh buat seberapa banyak, nisbah kuil dengan masjid 1:10 hebat!..
Surau pun di roboh..ini kan kuil..apa hebat sangat tokong hindu tu? betapa bangsa india Hindraf besar kepala!
TERLALU BANYAK ISU YANG SAYA SENDIRI MALAS NAK ULANG,
CARA SAUDARA MENGGARAP, MENYAMPAI DAN BERCERITA IBARAT SANG ISTERI MEMUJI SUAMINYA,IBARAT PASANGAN HANGAT BERCINTA LAKSANA ROMEO DAN JULIET,AGUNG NYA CINTA PAS PADA DAP,DALAM TAK SEDAR MENAMPAKAN CIRI2 SEBENAR PAS DALAM CINTA SONGSANG.. SUMBANG MAHRAM BERSAMA DAP & PKR
ORANG MCM SAUDARA LAH YANG MENGADAI MARUAH BANGSA DAN UGAMA.SELAYAK NYA MMG SEDAP DI TUNGGANG OLEH DAP DAN DI LACURKAN OLEH PKR
JUAL AYAT SUCI!JUAL HAK BANGSA SENDIRI! SOKONG BANGSA DI HINA! SULTAN DI HINA!SOKONG FITNAH!BUAT FITNAH!BESAR KEPALA!ORANG LAIN SALAH KAMU SAJA BETUL!
PAS ISLAM!DAP ISLAMIK! UMNO KAFIR!
Nah ambik la ‘DAP SEMAKIN FAHAM ISLAM SETELAH BERSAMA PAS DALAM PAKATAN RAKYAT’ tetapi tidak bagi KARPAL KING!

megat said...

Jawapan tambahan pada Saudara Kifli:
mungkin saya tersilap dengan "cadangan' pemberian tanah,walhal dah di beri pun..isu ni berkait dengan undang undang meliputi Majlis Tanah Negara (MTN)yang tertakluk di bawah Seksyen 76 (aa) Kanun Tanah Negara (KTN),Tetapi daripada segi pemilikan pegangan selama-lamanya, kerajaan negeri masih tertakluk pada seksyen 76 (aa) KTN dan perlu mendapat persetujuan Kerajaan Persekutuan terlebih dahulu sebelum membuat pemberian berkenaan,YANG KITA SEDIA MAKLUM BELUM DI PUTUSKAN..

Tetapi hasrat tu tetap di teruskan oleh Hj Nizar ..
Exco kanan kerajaan negeri, Datuk Ngeh Koo Ham beriya iya sangat mendapatkan nasihat 10 peguam dan seorang bekas hakim tentang perihal kes tanah ni.. Siapa sebenarnya yang nak bagi tanah?Ngeh atau Nizar? berusaha sampai perlu jumpa 10 peguam dgn bekas hakim?
kesimpulan nya tanah tergadai...TAHNIAH!

GAP,
pasal YB Zul ni..bab artikel 11 aku memang sokong..

yang lain tu aku tak sokong dia..FLIP FLOP jugak YB Zul ni..
keling 6 orang kena tembak di kulim suruh siasat,kenapa tak suruh siasat satu negara bukan keling saja kena tembak..HEBAT SANGAT KELING 6 ORANG NI SAMPAI YB ZUL NAK SURUH SIASAT,APA PIHAK POLIS SAJA SYOK SYOK PEGI TEMBAK ORANG KER?

API kecil kawan BESAR LAWAN said...

Umat Islam MESTI bersatu
tak salah atas platform MELAYU ISLAM
Hak kita sedang di rampas
Hak kita sedang diratah
PUCUNG nak jadikan REPUBLIK MALAYSIA
PUCUNG angkuh macam bapanya
Kenapa MELAYU disana masih anguk-anguk macam burung belatuk
mulia lagi burung belatuk sbb nak buat tempat berteduh.
Hak ISLAM kita sedang dirampas
ALLAH
KAABAH
KIBLAT
nanti
SOLAT
HAJI
dan lagi
Insaflah lah
jangan kerana politik sendiri
politik poket
anak cucu cicit kita
memaki kita
macam KS CELAKA.........

Kelopak Salak said...

Apa yang diperkatakan oleh saudara Kifli ibarat ada mata tapi tak melihat, ada akal tapi tiada fikiran.

Sudah berapa lama saudara Kifli mengikuti bontot cina-cina ni? Untuk pengetahuan saudara Kifli, saya juga mempunyai ramai sahabat yang bukan beragama Islam. Ada di antara mereka yang tidak pernah membincangkan tentang agama masing-masing. Dan ada juga yang mengambil berat tentang agama. Bekas ketua jabatan di pejabat saya dahulu juga berbangsa asing dan beragama Buddha. Dia juga mempunyai kitab tafsir Al Quran hadiah dari bekas pekerja kami juga. Dan dia juga membaca dan menghayati tafsir tersebut. Dan ada kalanya dia menggunakan petikan dari tafsir itu untuk 'menembak' kami balik, pekerja Melayu dan semestinya beragama Islam! Apabila diadakan perhimpunan bulanan, selepas sahabat membaca doa dan tazkirah, sekali lagi dia akan mengupas kembali intipati doa tersebut. Tapi setakat itu sahaja. Ibarat burung kakatua yang berkata-kata.

Ada seorang lagi sahabat, dia ini seorang Serani dan beragama Kristian. Dia juga mengkaji tafsir Al Quran, ketika ada ceramah agama di radio, dia lebih senang mendengar ceramah tersebut dari membuang masa begitu sahaja. Tapi setakat mana? Lim Guan Eng, antara barisan pemimpin DAP yang saudara agung-agungkan itu juga berkata Amal Makruf Nahi Mungkar sepanjang masa. Ingin mencontohi kewibawaan Khalifah Umar Abdul Aziz. Ibarat burung tiung yang berkata-kata.

Kalau saudara Kifli betul-betul berkawan dengan kaum Cina, semestinya saudara akan memahami tingkah laku mereka, walaupun tak sepenuhnya. Jangan marah Encik Sedingin Salju. Kebanyakkan kaum Cina ini akan baik dengan kita sekiranya mereka mempunyai kepentingan terhadap mereka. Kalau tak percaya tanyalah kawan-kawan yang bertugas di bahagian yang melibatkan urusan pembelian barangan. Apa komen mereka? Rata-ratanya mereka akan berkata, lebih mudah berniaga dengan Cina dari berniaga dengan Melayu. Kenapa? Sebab mereka ini tidak kisah sangat, janji boleh buat bisnes.

Saudara juga mengatakan DAP tidak ada masalah tentang agama Islam. Memang la, mula-mula dia bagi dulu. Tapi lepas tu, apabila dia minta balik, adakah kita boleh bagi balik seperti mana mereka beri kepada kita? Ada saudara fikir begitu? Kita tengok api yang liuk lentuk lembut, ada kita kira tentang kepanasan haba dan bahangnya.

Hari ini, pengerusi DAP, parti politik yang mungkin saudara agung-agungka itu berkata Singh is King. Apa makna tu? Dulu Langkah mayat saya dahulu sebelum tubuh negara Islam. Tak kan tak terasa apa-apa kot? Saudara mungkin tak terasa bila benggali tua tu mengatakan pemuda UMNO celaka sebab saudara menganggap mereka ini maksum dan tawaduk. Tapi, bagi kami,ianya memberi kesan yang mendalam.Bagi kami, UMNO umpama Melayu, bila dikatakan begitu, siapa yang boleh bersabar? UMNO masih releven. Ambil contoh di Perak, berapa banyak kerusi UMNO? Berapa banyak kerusi DAP? Berapa banyak kerusi PKR? Dan berapa banyak kerusi PAS? Cubanlah berpijak di bumi yang nyata dan rata.

Seperkara lagi, kaum Cina ini tetap Cina. Walau apa pun ideologi mereka. Cuma kita, bangsa Melayu ni yang mudah dan suka berpecah belah. Seperti kata saudara, Adun dari PR mesra, biasalah, sebelum dapat dan baru dapat, memang la baik. Nak tunggu lagi 2-3 tahun, mungkin ok lagi, tunggu penggal depan. Kita tengok macam mana?

Maaf, mungkin saya mengaji sekolah tak lah setinggi mana, tak sehebat saudara. Tapi syukur Alhamdulillah masih mempunyai akal yang waras untuk berfikir dan membuat pertimbangan.

Aku said...

salam,

gap betul ka kerajaan nak luluskan penggunaan kalimah Allah dalam bible kristian kat sini?takkan nak ikut otak melayu pkr dan pas yang memang jadi barua kapiaq kot.. saya tak setuju sama sekali. semua ni adalah agenda busuk mereka demi projek missionary mereka untuk memurtadkan anak anak islam lebih ramai. lakukan sesuatu supaya kerajaan tak benarkan dan ban untuk selama lamanya!

Sedingin Salju said...

Dap celaka tu semakin paham islam? Po ra!

Syammil said...

dap guna business strategy saja.takkan itu pun tak nampak..buka sikit mata tu..

saplo182 said...

mintak kebenaran nak taruk kat blog aku deyh...

GAP KEMBALI said...

teruskan bloger anti bangkit. ayuh bangkit !