Friday, May 22, 2009

SURAT PEMBACA : GELOMBANG KEBANGKITAN MELAYU MENOLAK PAS/PKR SEMAKIN KUAT !

(untuk makluman, aku terpaksa mempamerkan 2 surat dalam setiap kolum khas kerana mesej inbox aku semakin dipenuhi dengan suara kebangkitan melayu menolak pas/pkr ! )

SURAT PERTAMA DATANG DARI SAUDARA ZAINUDIN JAMALUDIN

Dengan bercita cita tinggi agar dapat memerintah negara, DAP KEPARAT dengan bijaksana telah mula memasang perangkap terhadap orang Melayuyang tak sedor diri tu.DAP KEPARAT tu memang tahu bahawa orang Melayu ni mempunyai sifat pemurah,sifat yang suka termakan budi dan akan membalasnya.

Maka DAP KEPARAT tu pun apa lagi, berkempen dan mengajak orang orang CINA menyokong orang Melayu FUCKATAN berhabis habisan hingga sanggup berkata, "potong lancau pun gua sokong PAS".Dah lah begitu,berani lagi membaca ayat Quran dan disokong oleh ULAMA PAS.

Sedangkan kita nak baca Quran atau pun YAASIIN tu pun kena ambil wudhu.Inikan dia yang tak potong lancau tu.Saya tak heran kalau satu hari nanti mereka akan memperbodohkan orang PAS dengan sanggup berpura pura mengatakan dah masuk ISLAM untuk menguatkan lagi keyakinan PASterhadap mereka.

Ini semua pancingan mereka agar apabila berkuasa nanti,susahlah PAS untuk menolak sesuatu permintaan demi kepentingan mereka.Inilah suatu permainan mereka yang ramai orang Melayu tak nampak dan sedar.

Sikit hari dulu, bila kerajaan diambil alih oleh BN, yang mengamuk dan berbaring depan kereta tu semua orang Melayu.Sepatutnya yang patut buat begitu orang orang Cina sebab mereka yang mempunyai wakil rakyat dan ahli EXCO yang ramai.Kalau kerana nak mempertahankan MB Melayu yang jadi tunggangan DAP KEPARAT tu memang bodohlah.

MB yang baru tu kan orang Melayu yang akan memimpin dan bukan dipimpin macam si Nizar tu.Sepatutnya si Nizar tu berundurlah secara terhormat dan gentlement tanpa membuat sembah Derhaka.Manalah tahu kalau ada peluang kedua, taklah kekok dan bengang nak berhadapan dengan Tuanku.

Macam mana agaknya Tuanku nak menerima menghadap seorang rakyat yang telah bersembah derhaka terhadap baginda?Inilah bila perasaan dan Ngeh telah menguasai pemikiran.Rasanya dulu, masa FUCKATAN menguasai DUN dengan kelebihan 3 kerusi tak pulak BN mengamuk dan meminta DUN dibubarkan.Walau bagaimanapun, apa yang patut dipandang serious ialah supaya orang Melayu dapat membezakan antara MADU dan RACUN, untuk survival kita.

Penyokong GAP
DINODIN PG

SURAT KEDUA DATANG DARI CIK NORINA MOHAMAD

Gap,

Kalau dulu saya menghormati Nik Aziz, tapi sekarang ni rasa hormat saya makin menurun dan tiada langsung sekarang kerana saya tak sangka seorang ulama’ boleh menyetujui/bersekongkol/membelakangkan Islam demi kepentingan “setiakawan” dalam politik.

Bagi orang biasa seperti saya pun boleh menilai apa yang “ustaz” Nga cuba buat dengan membaca ayat Al-Quran bukanlah kerana beliau begitu gemar akan Islam ataupun ingin nak mendalami Islam…Apa yang dia cuba buat hanyalah nak ambil hati orang melayu demi politik dan saya sebenarnya terkejut apabila membaca surat Nik Aziz…paling tidak saya mengharapkan Nik Aziz menegur mereka – mereka .

Saya terus dikejutkan apabila membaca dlm akhbar komen Nik Aziz pasal Eli…yang dah jelas bersekududukan….dan melakukan perkara yang tak bermoral.

Saya juga tak boleh menerima hakikat seorang ulama’ boleh mendoakan kemusnahan org Islam yang lain hanya kerana berlainan politik….bukankah orang-orang Islam ini bersaudara?

Bagaimana saya nak sokong PAS kalau PAS dah jauh menyimpang…saya tak nampak apa perjuangan Islam yang diperjuangkan. PAS sama saja macam parti politik yang lain, tidak ada apa-apa yang istimewa lagi.

Sekian….

6 comments:

BERITA CAP BUMI said...

Sabda nabi,sesiapa drpadamu yg melihat sesuatu perkara mungkar,maka hendaklah ia mengubahnya dgn tangannya.Jika ia tidak kuasa(mengubah dgn tangannya)maka hendaklah ia ubah dgn lidahnya.Jika ia tidak kuasa(mengubah dgn lidahnya)maka hendaklah ia mengubah dgn hatinya(dgn mengingkari kemungkaran itu)dan(mengubah dgn hati) adalah selemah-lemah iman.

BERITA CAP BUMI said...

orang yg bukan islam kalau baca Quran memang tak pyah berwuduk,pasal kita pun takde wudhuk leh baca ayat Allah ni.Dia tak terikat pun ngan mana hukum islam la...yg cina tu baca bukannnya sebutannya tepat...cuma dia memperingatkan kat orang islam ja maksuk Ayat Allah tu...Dia tak berimankan Allah pun...aku tak heran...tapi PUAK umno yg dok canang satu dunia Malaysia negara Islam apahal lak?Hukum Allah pun hangpa dok pilih-pilih mana yg sesuai ngan parut hangpa...munafik pun pandai baca dah lagi hebat bacaan dia,tapi bila suruh melaksanakan apa yg dibaca...mcm-mcm alasan bg,kita negara majmuk la,hukum Allah ni lapuk la,Tak releven la....cina tu bukannya islam ...dalam islam ni bila kita mengaku dah islam dn mengucap dua kalimah syahadah...dengan secara automatik kita dah terikat ngan semua syariat islam...semua dosa pahala akan dihitung...yg bukan islam ni..lain lak perhitungan dia,dia buat amalan baik camna pun allah tak peduli...cuma mereka akan dihisab dihadapan allah jua kerana keadilan Allah npd hambanya...sampai mcm tu pun hangpa tak paham...mcm mana nak paham,hangpa semua dah dibingaikan oleh pemimpin umno sendiri.

Jeffry said...

GELOMBANG PERUBAHAN RAKYAT KEMBALI MENYOKONG BN SEMAKIN TERSERLAH BRO!..YEZZEKKKK

kelambuharimau said...

betul tu..sedare ngan orang umno tok leh..ngan cina kafir boleh la pulok..

Anonymous said...

Macam mana pula Bila Ust bertaraf Ulama dalam PAS di Kedah menolak dari melaksana Hukum Haram judi dan Arak. MENOLAK dengan Alasan UNDI cina dan Idia penentu Pas menang ata kalah? Apa pula kejadahnya walaupun bertaraf Ust atau ulama' sanggup memberi alasan sedekian- Ulas Sikit!!Berita cap BUMI?

Anonymous said...

Berita Cap Bumi,
Boleh ke kita baca al-quran dalam keadaan hadas besar?
Sebab ustaz aku ada bagi tau nak baca al-quran mesti mandi wajib dulu sekiranya kita dalam hadas besar.

Sekarang aku keliru, Nik Aziz kata pemimpin DAP boleh baca al-quran sedangkan dia tak mandi wajib.

Setahu aku Al-Quran boleh dibaca oleh bukan Islam sekiranya dia hendak mengkaji al-quran. Adakah pemimpin DAP tersebut sedang mengkaji al-quran?

Harap ulas.