IKLAN BERBAYAR

Tuesday, May 19, 2009

SURAT PEMBACA KE 2: AMARAN KERAS KEPADA SIVAKUMAR (DLL)

(SURAT PEMBACA KE 2 INI DATANGNYA DARI SDR DINO. SURAT INI TIDAK DI EDIT)

ASSAMUALAIKUM SATU ARAH, SATU JENIS SEJADAH
KEMBALIKAN PERAK.. KEMBALIKAN PERAK...KU

Dato Najib diberi mandat agar jangan melayan Sivakumar yg tidak tahu diuntung itu...

Beliau telah dilahirkan di bumi yang bertuah, aman sentosa dan bukan dinegera yang terus berperang dengan jirannya untuk BErebut-rebut sekeping tanah Sempadan.

Keperitan hidup disana dengan perbezaan kasta yang sangat berbeza ibarat bumi dan langit memberikan kehidupan di Malaysia ibarat duduk dipermaidani di negara orang..

Hampir seluruh bangsa ingin menompang nikmat di Malaysia: Bangladesh, Indon dan lainnya yang mencari sesuap nasi dan pakai..

Melayu antara kaum yang paling bermurah hati..malah Bahasanya diiktiraf bahasa Paling mudah dipelari jesturu mudah dikaji-budayanya..segalanya mudah dan murah..

Boleh dikatakan Melayu, bangsa paling bermurah menyerah tanahnya agar tidak bersengketa..Rakyat Perak terutama bangsa bukan bumiputra harus merasakan nikmat ini sejak generasi ke generasi yang lain..

dan tidak cepat meludah pada mereka telah berjasa pada mereka..Mereka mesti ingat.. tersalahnya mereka memangkah,Negara akanbergelut dengan luka yang amat dalam kerana terhiris jasa bangsadan murahnya hati bangsa yang dibalas dengan ludahan yang hina..

Negera akan kembali bersistemkan Raja Melayu!!
Aku akan AMUKKKK!! kembali ke era Empayar Melayu Melaka.. Persetankan Demokrasi Barat kerana tidak menguntungkan orang Melayu disini...

Biarlah sistem Beraja bak Raja Brunei agar Negara kembali aman sentosa..

Perjanjian Kemerdekaan dengan British harus dikaji semula.. Raja British rasanya tidak berhak LAGI menentukan bagaimana cara TANAH MELAYU diperintah oleh PEMERINTAHNHYA yang sah..

TANAH MELAYU Perak harus dikembalikan pd empunya Kerajaan yang SAH pemerintahan SULTAN PERAK YANG SAH.. dan bukan sekali-kali pd SETAN kumar.

aku cabar ko sivasetan agar one by one, lawan bertumbuk dimana-mana gelangang padang ..

Tarak Peguam, Tarak Polis, Tarak Mulut Bising, tarak kapal Kita Gentleman; Man To Man..Jantan Melayu Dgn Jantan India..Aku Nak Tengok Ko Ada Telor Tak??

disaksi org Melayu dan India.. utk ajar kau dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung..!!

Nizar tu biarkan saja.. Dia sedarah sedagingku bangsaku jua..dia ibarat adikku jua..tp ko kumar-kumar,aku akan belasah ko cukup2..Macam aku belasah bangla2 yg kacau anak dara kampung dulu...

(JIKA KO inginkan provokasi.. agar perak tidak aman..ini dia provokasi yang ko nak, aku akan ajar ko apa itu Melayu). layu bukan sebarang layu..layu ada hadnya..kau ludah bangsaku..siap ko..

celaka ko sivasetan..

Tun Perak

15 comments:

Anonymous said...

Kalau itu diPerak.Di Kedah pula tidak ada lagi sejarah Melayu menghina Raja.Sudah berkurun melayu berpolitik dari menjadi pecacai penjajah hingga hingga menjadi Anjing Jepun,dihumban dan dipijak Hari ini melayu mula menunjuk taring Raja nak disanggah bila negeri baru diperintah.Kononnya Undang undang Islam nak ditegak,Hukum nak dipacak bila negeri dapat dijajah.

Bila kuasa sudah diberi undi cina dan hindu pula alasan diberi kononnya merekalah penentu undi.Bangsa sendiri dicaci dan dicerca bangsa asing dijadi umpan untuk melingkup perpaduan Melayu.Hukum agama sudah bertukar dengan nilai UNDI. Melayu diajak bertarung,cina hindu diajak bersatu kononnya inilah demokrasi untuk meruntuh perpaduan Melayu.

Tanpa kita sedari Negara Islam pula secara diam diam beralih ganti dengan negara Kebajikan diputaq ganti,untuk menegekal jumlah undi Hukum sanggup di Ketepi.

Hasil perpaduan yang dikongsi bersama cina dan hindu hari ini.Jika dulu pengkongsian ini satu penghinaan tapi hari ini sudah menjadi satu kemulian.Halal dan haram mudah besilih ganti seolah olah hukum dicipta pemimpin mereka sendiri.

Inilah nafsu pemimpin yang gila kuasa sanggup melakukan apa saja.Nasib masih menyebelahi Kedah kerana tidak ada panglima yang celaka sanggup mencaci Raja kerana gilakan kuasa.

Tetapi jika dibiar pengaruh Perak bermaharaja lela lambat laun di Kedah pun berjangkit juga.

Kerana kita masih ada Petualang bangsa yang berperanan melaga lagakan bangsa sendiri, kononnya negara keajikan nak ditegakkan dari mereka yang buloq kuasa hari ini.

Sudah setahun memerintah negeri sandiwara mereka tidak pernah sunyi dengan isu-isu yang sudah basi.Tetapi tidak ada pembaruan yang terbukti lagi.Hanya yang jelas retorik pemimpin negeri saja yang cukup meninggi diri.

Arak dan judi masih menjadi hasil negeri, inilah dia pemimpin di Kedah la nei yang cukup bijak memutaq janji. Allhamdulillah kerana kedah belum lagi mencapai tahab Perak la nei.

Malaysian-2Day said...

harap semua rakyat perak bersabar. semua kita yang benar2 berjiwa melayu memang marah dgn perbuatan si penderhaka2 ini, tetapi kita juga perlu bersabar. biarlah kita bertindak mengikut lunas undang2. jgn kita jadi seperti mereka (Pakatan Rakyat). Mereka semua pakai undang2 rimba, mereka ingat mereka lebih tinggi dari undang2. bersabar lah, jgn di ikut perasaan marah.

Aku percaya pihak kerajaan di bawah D.S. Najib lebih tegas menghadapi penderhaka2 ini, dan kerajaan mesti bersikap begitu JIKA TIDAK rakyat akan mengambil tindakan sendiri.

Syed Ibrahem Bin Syed Ibnahli said...

Menjawab Surat Pembaca ke 2

Assalamuailaikum dan salam sejahtera, di sini saya amat terkejut sekali membaca surat saudara/saudari yang penuh dengan kebencian. Saudara sanggup bertumbuk? Disaksikan masyarakat India dan Cina?

Di sini saya sudah dapat mengklasifikasikan tahap mana minda dan pemikiran anda berada?
Adakah sesama Malaysia bergaduh kerana berbeza kaum?

Saudara/saudari mungkin gagah perkasa bertumbuk, amuk dan berParang, tetapi saudara/saudari sedarkah?

Kekuatan manusia terletak pada pemikirannya, pada akalnya, bukan pada kedratnya.

Apa yang saudara lakukan untuk menjadikan kaum Melayu sebagai kaum mulia di Tanah Melayu ini?

dari segi ekonominya atau sosialnya? atau menjadi bodoh dengan menunjukkan kekuatan sesuatu kaum dengan bergaduh dan bertumbuk?

Ini bukan zaman arab jahilliah, manusia mampu berfikir yang mana baik dan yang mana buruk.

Jangan menggunakan nama MELAYU/Islam apabila menulis artikel ini, kerana mungkin mengambarkan betapa bodohnya kaum Melayu/Islam seperti saudara/saudari.

Malaysia yang dahulunya dikenali sebagai Tanah Melayu telah melahirkan golongan bijak pandai yang mempunyai akal fikiran yang tinggi.

Persoalannya, adakah kaum Muslim dan India di negara ini akan menurut serta dalam 'aktiviti' bodoh mu di padang?

Lagi satu persoalan, seperti yang tercatit di dalam Perlembagaan Persekutuan, Artikel 4(1), ia mengatakan Perlembagaan Persekutuan ialah undang-undang tertinggi di Malaysia, oleh itu, mana undang-undang yang bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan adalah terbatal sama seekali,

Persoalannya, Artikel 72(1), stated that, speaker power in State Legislative Assembly should not be questioned in any court, dalam Bahasa Malaysianya, Artikel 72 (1) Perlembagaan Persekutuan yang berbunyi “Kesahihan mana-mana prosiding dalam Dewan Undangan mana-mana negeri tidak boleh dipersoalkan di mana-mana mahkamah.”

Sebelum melakukan apa-apa, saya meminta umat Islam menjadi professional dalam menyelesaikan apa-apa masalah. Jangan bertindak seperti BABI HUTAN yang kurang professional dalam membuat keputusan.

Law Qua Law= Law is Law!

Menjana minda dan pemikiran mungkin dapat mematangkan seseorang?

Wassalam.

Please publish my comment.
If you are brave enough Mr.GAP

Anonymous said...

persoalannya bukan pasal bersyukur ka tidak bersyukur? awak pun kena bersyukur kerana dilahirkan di malaysia. kalau awak di lahirkan sendiri di india ka? mana2 ka? apa yang harus awak buat bangan..........g

Abang Mat said...

ELEEEHH gedebe tahi kucing, Marah lah tu konon, Bangsa melayu dah lama dijual oleh UMNO dan BN. Bahasa Melayu dah lama digadai oleh Mahadet, Petualang Melayu dah lama pupus. Apa ada pada bangsa melayu, kembalilah kepada Islam.

Untuk GAP, kenapa kau suka sangat bawa ayat-ayat gedebe. Kau tahu tak penumbuk tu sakit, kalau orang lain yang kena tak apa, tapi kalau kau yang kena, baru tahun selasa dan rabu.

Inilah perangai UMNO dari dulu kini dan selamanya.

UMNO yang membunuh pemimpin PAS di Kelantan. UMNO yang membakar jambatan di Kelantan. UMNO yang ada gerakan Pemuda Tahan Lasak untuk membaham orang itu dan ini.

Kini UMNO nak baham India pulak. Nak Halau Cina Pulak.

Kalau kat pinang hang makan minum kedai India, kalau kat Kuala Lumpur kau orang baham kedai Cina.

Bawa-bawalah mengucap. Kalau mengaku Islam. Jangan ditambah biak lagi senarai pencarut-pencarut sedia ada. Kau ingat dapat pahala kaa?

Anonymous said...

PODAH AMENO.....TAK DE TELO.BACUL, PONDAN.TAK BERANI BERDEPAN DGN RAKYAT....CAKAP JE BESAR, GAH...HAMPEH BETUL.

GAP KEMBALI said...

brader syed

lu punya statement pun boleh dikategorikan dalam kumpulan otak lemah berfikir.

hang pi tutup mata pada kurang ajaq bangsa lain kat org melayu apasai hang tak sebut ?

hang kata kekuatan manusia terletak pada akai.

aku setuju bab ni, tu pasai kumpulan BN di perak selama 7 jam tak mula pun provokasi taraf anjing yang pembangkang buat.

jangan bodoh kan melayu dengan fikiran kebodohan anda la syed.

melayu dah tahu hangpa ni semua JAKUN.

Anonymous said...

kepada abang syed,
kerana pemikiran seperti saudara lah kita Melayu semakin ditindas.dan kepada surat pembaca no 2,jangan terlalu emosional ada cara lain yang lebih effektif dan halus tidak perlu bertumbuk.Saya hormat semangat saudara tetapi mesti rasinal ok.

Anonymous said...

Nilah semangat orang Melayu yang berkobar-kobar tapi bak tin kosong. Cakap macam orang hebat tapi sebenar seperti tikus. Beria-ia tak suka sivakumar seorang paria tapi yang digantikan paria juga. Apa ke benda ni?

Anonymous said...

sama je blaka..
yg ni sembang kemas..yg belah tu pon sama..

cicitmaharajalela said...

dino, kalau ko dengan sivasetan tu, aku ingin cabar nga ngan ngeh celaka dan nga tu biar sorang tersengeh sorang terngaga.. buat pemimpin PR kami melayu ada tahap sabarnya..apa yang korang suruh nizar buat itu adalah satu kerja mengunakan orang...

Saiful KONON said...

Di sini kita boleh bezakan anak didik anwar dan anak didik Mahathir.

Anak didik Mahathir bijak, tegas dan berani,

anak didik anuar bijak, belit dan nak jual negeri.

Bro Syed said...

GAP cuba mempertahankan diri. Dengan menonjolkan kononnya dialah yang bijak. Bagus.

Anonymous said...

LAISA MINNA MAN DA'A ILA ASABIYAH......MANUSIA X PERNAH MULIA SEBAB MELAYU...INGAT TIADA RASUL YANG BERBANGSA MELAYU KALAU NAK KATA MELAYU MULIA....KITA HANYA MULIA SEKIRANYA KITA MENERIMA ISLAM...MELAYU AKAN HAPRAK KALAU MENOLAK ALQURAN...KALAU PEMIMPIN SENDIRI TIDAK IKUT ISLAM BAGAIMANA DENGAN RAKYAT...PERINTAH KECIL SEPERTI MENUTUP AURAT PUN DIREMEHKAN..APALAGI YANG LEBIH BESAR...!!!!

Pi..lah sana.. sendri test la.. said...

SALAM...
semua org ok je,
melayu,india,cina ok ja..

tp semua kaum jd bala, cina naik tocang
india naik kepala, melayu geram India,
melayu nak pancung DAP,
Melayu bodoh lawan Melayu Bangang....(yang ketawa depa)..guling2 lg..

SEMUA NI JADIK lepas
ada org dpt keluaq dr penjara..
'dajal' ke ni...
patutla dulu kena sumbat penjara...
inilah bencananya...

lain xde hal..cuma..
itu org gila ada EQ juga..
(not IQ)
kita kena jaga2.. itu saja..

Dgn india dia bg syurga.. nak bg bumiputra..
Dgn china dia nk bg singa pura..
Dgn melayu dia offer abimnya.(dia xsedaq ramai 'abim' sudah keluaq)
yg kuat dlm pkr =india & cina, dan melayu prm. itu pasai PKR(M) sudah jd Liberalism skrg.. bukan abim yg ABIM..

Bila dia naik jadi la.. ala abim singapura..bahasa melayu tarak lebih dari
india...tarak lebeh dari menderin.. terpaksa juga pakai bahasa ingeris.. kalu bunyi lain sket.. itu Residen british DAP akan bunyi punya... merempatlah kita di negara sendri juga... byk benda boleh tukar..silap2 bahasa ke2 menderin sama singa jugak..