Thursday, June 11, 2009

AGENDA BESAR KUAN YEW 8 HARI DI MALAYSIA


semalam lee kuan yew datang ke malaysia. dia datang memberikan visit kehormat kepada seluruh pembesar melayu, baik najib,muhyidin,3 naib preside umno,agong dan sultan,nik ajis,lim guan eng,pemuda umno. 8 hari ini bukan visitory bodoh dan niat mengidam makan durian atau terliur nak makan belacan.

aku membaca fikiran penulisan akhbar cina atau mudah disebut antai melayu. di permukaan penuh tersirat cerita down with memory lane,atau bahasa jawanya mengimbau kenangan lama kuan yew di malai-sia.

namun harus kita ingat dan faham, kuan yew berkelana selama 8 hari di malai-sia sepatutnya mengundang gulana di fikiran kita. selama 20 tahun pentadbiran tun mahathir, paling lama kuan yew kencing di tanah malai-sia ini pun at least 3 hari.

apa ke jadahnya dia buang tabiat, dalam keadaan cuaca jerebu teruk,panas mencecah 38 darjah celcius kuan yew sanggup bermati-matian melakukan tawaf hampir seluruh negeri ?

mengikut maklumat yang gap terima, kuan yew akan melakukan lawatan di gopeng perak, chenderiang pahang, genting dan bukit tinggi di pahang. MENGAPA AGAKNYA KUAN YEW HADIR DI TEMPAT INI ?

akhbar cina berkata kuan yew melakukan lawatan di tempat kenangan lama beliau...MEMANG BENAR TEMPAT INILAH NOSTALGIA BUAT BELIAU,KERANA LOKASI INI ADALAH PUSAT PENTADBIRAN PARTAI KOMUNIS MALAYA (PKM) DI WAKTU ERA SINGKAT KEBANGKITAN KOMUNIS DI TANAH MELAYU.

hari ini tun mahathir perli dan berkata sinis. habis semua pemimpin kuan yew melakukan kunjungan hormat, mengapa namanya (tun mahathir) tiada dalam list ? memahami mahathir mudah, dia berintonasi kias. mana mungkin kuan yew seorang pelopor besar komunis di tanah melayu ketika dulu mahu berjumpa dengan tun mahathir, seorang ultra melayu !

HARI INI POLITIKAL MALAI-SIA BERNOSTALGIA KEMBALI, SAMADA IA MERUPAKAN PELUANG ATAU GADAIAN BERGANTUNG KEPADA KAKI MANA KAMU BERDIRI !

komunis, perpaduan melayu,biadap cina pada melayu dan raja,ketuanan rakyat,penghapusan DEB,guan eng,ngeh khoo ham,anwar bangsat,nizar sialan,hindraf,malaysian malaysia,pas inilah antara lirik-lirik lagu yang perlu kita cantum untuk menjadikannya satu gubahan lagu politik. tajuknya apa agenda tersirat kuan yew datang ke malai-sia ?

lihat perenggan di atas, maka secara kesimpulannya sudah kamu ketahui. KUAN YEW HADIR UNTUK MELAKSANAKAN AGENDA TERAKHIR BELIAU.....CINA MENGUASAI MELAYU SECARA TOTAL !!

pada tika ini, pembahagian kerusi orang melayu dan bukan melayu adalah 50-50. nampak peluang di situ. maka membataskan,menghapuskan AGENDA PERPADUAN MELAYU jalan paling akhir untuk kuan yew dan cina perlu laksanakan !kerana apa, kerana ketuanan rakyat telah merintis jalan.

KUAN YEW AKAN BERTEMU DENGAN SELURUH KUMPULAN BUKAN MELAYU YANG TERDIRI DARIPADA DAP,MCA,MIC,GERAKAN DAN AHLI PARLIMEN SABAH SARAWAK BAGI MEMBENTUK PAKATAN TERBARU POLITIK MALAI-SIA ! DINAMAKAN PAKATAN BUKAN MELAYU NEGARA !

TUJUANNYA ? MENGIKUT MAKLUMAT IA MEMBERIKAN SEPENUHNYA LALUAN UNTUK SINGAPURA KEMBALI MENGUASAI TANAH MELAYU KEMBALI ! RUANG UDARA,AIR,TANAH,SAWIT,MINYAK,PETROLEUM DAN GAS,PELABUHAN DAN SELURUH KEPENTINGAN NEGARA !

BANGSA MELAYU ?

ps:- nantikan pendedahan seterusnya.

14 comments:

Anonymous said...

HERAN GAK WA BRO DIA VISIT SMPI 8 HARI!..PERGHH..TU BKN VISIT LG BRO..TU NAK TEKINCIT KAN KEPALE2 PEMIMPIN KAT SINI BRO!!..SHILAKAK PUNYE APEK KUAN YU AL KAYU!..X ABIS2 NK BAKAR SENTIMEN ORG MELAYU!..AKU TEMBAK DGN SENAPANG GAJAH BRU TAU! KEHKEHKEH

mohammad azren fooldog PH yg bahalol said...

Dedahkan lagi Bro GAP... LKY datang bila dah nampak sokongan orang Melayu pada PR (baca DAP) dah bertambah.

Padahal yang menyokong DAP tu konco2 Nizar keparat je. Yang lain masih tidak lupa apa yang si LKY ini labelkan pada pemimpin2 besar kita.

Sekarang jawatan LKY Menteri Mentor Singapore, kalau anaknya Lee Hsein Loong letak jawatan, apa pulak jawatan yang dia pegang? Mungkin Menteri Super Mentor Singapore kot.... haha, bangang sungguh

Ezad said...

melayu?

melukut di tepi gantang la, kot

PUTRA MERDEKA said...

telunjuk lurus kelingking berkait GAP...apa apek tu buat sampai 8 hari kalau tak menguntungkan dia dan kerajaan Singpore? Rundingan dengan kerajaan pasti untuk menjaga kepentingan pelaburan yang dia orang buat...rundingan dengan pembangkang mesti bagi garam untuk mengukuhkan PR dengan syarat kepentingan dia tetap terjamin...Singapura bro..apapun kepentingan dia..

Kalu kita jaga aib org. Nanti Tuhan jg aib kita pulak.. said...

ingat Tuan2! imej objek dilangit.Era 90an. jenis2 seksa akhirat. ingat lg peta Malaysia terbalik, singapure kat atas,msia kt bwh..one of the signal..aku ingat lg sedara aku yg kaya &bahgia. isteri baik.kaya.suami main kayu tiga..kaya mngkin zakat terlupa. Prmintaan doa solat hajat minta ditunjuk kebenaran.!? akhirnye dua2 terima hukuman merana smpai saat ini.Crita bgni da 2x aku dengar..aku takut 'kita' smua akan 'kena' sbg blsan pd bngsa ni.. harap politik2 jugk.solat..hubungn ngn Tuhan kita cuba jg jgk..

pedang srikandi said...

salam ziarah
benda dah jelas, tapi orang kita masih lalai...hurmm...

Anonymous said...

senang jer...yang LKY dtg ke Malaysia siapa yg benarkan?? bukankah Presiden UmNo yg beri laluan...? si Najibus tu kan...;) korg ni buat lawak katak jer...x abes2 dgn agenda menipu MELAYU2...(reverse psiokologi).Bukan nya nk utamakan Islam.Perkauman ini Tuhan pun x suka...harap korg faham lah..UMNO sniri yang hancurkan melayu dan agama Islam. yang bagi pecah singapura dulu sape?UMNO gak.yang bagi P.batu puteh sape?UMNO gak. Yang Najib g Singapore aritu wat pe?melebon melayu je la korg ni...udah2 la tu...PKFZ tu keje sape balun duit rakyat?adun UMNO gak...Stadium runtuh>?usah nk kata..

Ashley Ahmed said...

simpulan bahasa,


melukut di tepi gantang= melayu di temasik.

GAP KEMBALI said...

kuan yew bertemu saudara nya di perak, antara nya ngeh khoo ham.

Anonymous said...

Jangan terkejut kalau tetiba Anwar kata kalau perintah malaysia singapura masuk semula dlm malaysia. Nak tarik pengundi cina.

Umno racist ker? kalau UMNO racist xder nyer first lady bukan dari melayu. Cuba tanya Pak Lah. Adakah UMNO racist terhadap isterinya.

Anonymous said...

jaga2 komunis....

Anonymous said...

Aku heran bin ajaib lah, apa bila semua blogger memberi pandangan rase sangsi,cemburu,risau,was was dll(mana nya sependapat sekata), terhadap lee kuan yew yang nyata terbukti sejarah termasuk Hansard Parlimen(bukan donggeng)memang khianat kapda orang Melayu,para pemimpin Melayu yang di pimpin olih PM 1Malaysia rase sangat terbuka kapada beliau dan para pengiring.
Kita nak tunjuk Melayu ni baik,terbuka,bolih buat kawan,nak jadi jiran terbaik ke ?
ade tangan tangan tersembunyi ?
puas aku fikir perah otak tapi tak dapat jawapan ?
Tak mesti model baru ekonomi ?
Tak mesti 1Malaysia ?
Tak mesti Glokal ?
Tak mesti tingkat 4 ? Ade lagi ke ?
Aku tak halal lee kuan yew berak kencing di tanah melayu selama 8 hari.
Kumbahan itu dah masuk sistem ekologi kita.
dah semua pruduk pertanian termasuk khinzir di yusahakan olih orang malaysia untuk di jadikan taik yang di berak kan di singpura.
Tak tahan lah tengok dia senyum sinis kat kaca TV.
Bila nak berambus.
changkat lobak
arjuna waspada.

SERATAH said...

Ada baik ada buruknya singapura keluar dari malaysia, untuk pengtahuan Anon, kalau singapura masih dalam malaysia dah lama melaysia diperantah oleh cina.sekarang ni disemenanjung melayu hanya 48% sahaja masuk sabah dan serawak baru 53% kalau campur singapura berapa ?. kalau masa dalam malaysia parti PPP, keluar malaysia dia tingalkan DAP,
melayu kat singapura macam mana?.

Pulau batu Putih Umno berike? nak kata bodoh marah tapi kurang cerdik
kalau fikiran dah dirasuk oleh mahluk perosak macam itulah.

Tak tau lansong corak bernegara,sesiapa sahaja yang jadi PM negara ini termasuk Hj.Hadi sekalipun kalau ada pemimpin negara luar nak datang kecuali Isroil, negara akan menerimanya.

Apakah yang dimaksudnya menipu melayu, taksub sunguh bunyinya, ada
pemimpin pembangkang yang menipu melayu mengapa tak dipaparkan seperti Anuar Ibrahim, dari dulu lagi dok tipu melayu semenjak 70 puluhan lagi, kami pada 1974 ditipu oleh Anuar ajak kami demo kat mesjid negara, Anuar kata orang melayu mati kebulur kat Baling kedah.

Kami pon tingal U pergi Demo maki polis maki kerjaan, lepas tu kena cekup, kena gantong kuliah.

Anuar hilang tak tahu kemana, lepas tu baru tau sebenarnya Anuar menipu kami, Anuar menipu sampai sekarang.

AbgTuah said...

SALAM BRO..

WA PUN HERAN..MENGIKUT KATA LEE KUAN YU..

MALAYSIA NI TAK AMAN ..BANYAK PENJENAYAH..TEMBAK SANA TEMBAK SINI..

NI ADIK BERADIK AL JUB-JUB JUGA GAKA NYA..