Monday, June 8, 2009

PERPADUAN UMNO DAN PAS: KIT SIANG KATA...

SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK BESARKAN IMEJ.

10 comments:

IslamicPoliticalArasGlobal(MelangkauiPolitikPalestin&Dunia)..anda diiktiraf.. said...

Pasai usam ni cerdik,tgk mata dia.Tp cerdik ala Nuaq!Apa itu cerdik ala Hadi?CERDIK ALA HADI: Dlm hal sembang ng umno sudah megelabarkn DAP.apatah lg nuaq yg sgt xsabaq2 tu.jarum indirect DAP rasay bakal sayap non-muslim tu(awat xjoin DAp?).Bila PAS juai mahal,depa dpt demand KRUSI(skaligus jd POWER dlm PAKATAN!). CERDIK ALA DAP:Pas bila power sgt susah dikudakan(ikut ckp). CERDIK ALA NUAQ: Bila DAP xsudi,krusi nanti PKRM yg kena bg,alasan byk sgt krusi..sapa lebih cerdik la ni ..Hadi?Nuaq?DAP? (husam !?¿)

Perity Hamas Nk Dpt Kuasa Islam, dr Kafir Laknatulah,Kita buta SejarahDUniA said...

Anda Pemikir Islamic Political Aras Global (Melangkaui Politik Palestin & Dunia)..anda diiktiraf..ingatlah mrk berani tergamak memengal kepala org dikuala lumpur spt jua kepala kanak2 dibunuh dgn kejam di gaza .anda ingin letak islam di tgn Org kafir. tentera melayu jugalah yg akan menylamatkan kamu nanti...(undanglah peperangan baru kamu kan tahu erti keamanan)

pak malau said...

Perpaduan UMNO/PAS,pernah belaku dan waktu itu cikgu Pa dar PAS pernah menjadi Timbalan Menteri.

Kemasukkan Anwar UNTUK MENGISLAMKAN UMNO juga Pernah berlaku. Dengan alasan yang cukup KEJI dan cukup angkuh..iaitu untuk mencuci TONG TAIK kita perlu masuk ke dalamnya.

Apa natijahnya? UMNO semakin jijik , kotor.Angkara siapa? Dan hari ini rakyat diperkudakan,dan menjadi GURKA politik kotor konco konconya.


Kemasukkan Anwar kedalam UMNO ? siapa mengislamkan siapa.Siapa mencuci siapa? Akhirnya Anwar mencuci dan memberus PAS habis-habisan,dan menuduh politik PAS politik perkauman.,yang tidak mengguna otak dan fikiran.


PAS diperlekehkan oleh Anwar habis habisan bersama DAP.Sampai disatu peringkat Anwar seolah-olah lupa daratan dan ada yang beranggapan,sikap Anwar lebih sudu dari bubur.Allahuakbar.


Itulah gelagat dan tingkah laku, tukang pencuci tong taik dan ulama’ refomasi untuk mengislamkan UMNO.Persoalannya UMNO semakin sesat dan bertambah jijik.Hari ini UMNO menerima padah yang cukup buruk dan terok.


Mahukah UMNO mengulangi Sejarahnya yang ke-3.Bila ulama refomasi masih menjadi penasihat mereka,penasihat yang comot dan kotor dengan noda dan dosa.

Persoalannya apakah UMNO benar benar memiliki Hulubalang yang gagah pekasa untuk bertarung hujah dengan penasihat mereka? Yang bijak bermuka muka? Andainya UMNO masih bergantung harap pada hulubalang mereka untuk membina satu perpaduan yag diwarwarkan.
Elok lah UMNO BATALKAN saja niat jumud mereka itu.

Ini satu peringatan buat umno….kata kata Nik Aziz.

“alasan Datuk Nik Aziz ialah politik sama seperti sebuah peperangan yang penuh dengan tipu muslihat. Jadi, Pas terpaksa menipu untuk memenangi ‘peperangan’ dalam pilihanraya.”-Diakui sendiri oleh Nik Aziz.



Pada aku selagi perpaduan yang diwar –warkan PAS/UMNO hanyalah sekadar POLITIK.

Dan politik itu seperti peperangan yang penuh tipu muslihat,dan untuk memenangi peperangan “terpaksa tipu”.

Maka UMNO akan tertipu dengan Helah perpaduan yang dibawa oleh PAS itu.

Biarlah UMNO dan PAS berada didua Bahtera yang berbeza kalau matlamatnya satu.Dari berada dalam satu bahtera dua nakhoda yang berniat untuk menipu.

pak malau said...

Selagi PAS tidak memiliki Ahli Akademik se pintar Anwar.Maka PAS jangan bermimpi disiang hari untuk mentadbir negara sendiri.Jika PAS bergantung pada Ahli Akademik ini PAS akan terkancing gigi.Dengan ilmu akademik yang anwar miliki.PAS juga mungkin sedar hal ini.

Kerana Anwar manusia yang boleh hidup dalam apa juga alam.Fantasi,kepurapuraan mau pun Kenyataan.Tapi Islam BUKAN khayalan.ISLAM ADALAH KENYATAAN.Dalam apa juga situasi dan keadaan.

Anonymous said...

POKOK PANGKAL PADA NIAT DAN HATI MASING2. KALAU DISERTAI DGN YG IKHLAS MAKA BAIK LAH JADINYA. KALAU DGN NIAT YG PENUH DGN AGENDA TERSEMBUNYI MAKA ROSAK LAH PERPADUAN

pak malau said...

PAS.
Hari ini mengakui Parti Islam dibawah kepimpinan Ulama'.Sejak PAS ditubuhkan pada 1951 di Bukit Mertajam,hari ini usianya sudah menjangkau 58 tahun campur dan tolak mungkin sudah berusia 60tahun lamanya.

Tahun 1955 Tuan Guru Haji Ahmad Tuan Hussein memenangi pilihan raya di Perak dan menjadi satu satunya Parlimen PAS ketika itu.Dan PAS menjadi ummat minority berbanding dengan bangsa melayu dan ummat islam berjumlah 85 peratus ketika itu.


Mungkin hari ini Pas mampu menepuk dada jika Mesir berbangga dengan Syuhada Asy-Syahid Sayyid Qutub,Abdul Kadir Audah,Khalid Islambali dan Imam Hassan Al-Banna.
Iran dengan syuhada mereka Beheshti,Muttahari,Ali Syari’ati dan Mustapha Chamran dan lain lainnya.


Syria dengan Marwan Hadid,manakala Indonesia dengan Syuhada Tanjung Periok dan Malaysia melalui Syuhada Memali 19 hb November 1985 dibawah kepimpinan Ays-Syahid Ibrahim Mahmood r.a.




Persoalannya Mengapa ? laungan “Allahu Akbar” oleh PAS yang berkumandang ke angkasa dalam perjuangan mereka selama ini masih di takuk lama? Ini Yang pernah disuarakan sendiri oleh Asy-Ibrahim Mahmood sendiri satu ketika dulu.


Sedarkah PAS ketika itu pada tahun 1985,kini Pas di Pertengahan tahun 2009,bererti sudah 24 tahun.Hari ini Pas dapat menawan 5 negeri dengan umat majority melayu,cina dan india membentuk Kerajaan Pakatan Rakyat.


Hari ini kata kata Ay-Syahid Ibrahim Mahmood r.a,bukan saja nyata dan tepat malah Laungan “Allahu Akbar” PAS bukan saja ditakuk lama,Tapi sudah berada ditahap yang sama dengan perjuangan UMNO yang dulu.


Perjuangan Nasionalisme,assabiyyah iaitu satu perjuangan yang sudah sah” THANGHUT”.
Thanghut itu lebih kafir daripada Kafir….

Hari ini PAS berada ditahap ini.Lebih Kafir dari kafir!!

Pas hari ini menghalalkan apa yang PAS haramkan dulu. Apa jua yang PAS menentang UMNO dulu,kini sudah menjadi amalan mereka hari ini.


Yang Jelas dan pasti PAS sendiri yang mengkianati perjuangan asal mereka …dan kembali lebih dari takuk lama.



Di Kedah MB PAS sendiri yang menolak Haramkan judi.Di Perak MBnya yang angkuh meminta bukti “BILA” Di “MANA” Bukti yang PAS ingin menegak hukum dan Negara Islam? Jadi siapa sebenarnya yang lebih berani dan Perkasa memutar belitkan HUKUM? PAS atau UMNO.


Dan Jika Perpaduan UMNO/PAS berlaku.Sedarkah UMNO….Isu inilah juga yang akan memporak porandakan Melayu.Segelintir pemimpin mereka yang ” BIJAK MENIPU” berbanding dengan UMNO yang Hukum hakam masih tergaru garu.


Selagi PAS adalah satu Pertubuhan Politik.Dan POLITIK pada PAS adalah Peperangan yang penuh tipu muslihat.Dan untuk memenangi peperangan PAS terpaksa menipu melalui “JANJI” mereka.


Adakah UMNO juga mahu terlibat dengan tipu daya PAS ini,untuk perpaduan yang Palsu.


Tidak Hairan Sejak 1951 hingga kini 2009..Kenyataan inilah yang Allah Janjikan pada mereka melalui FirmanNya:


“ Tetapi bilamana ummat islam tidak patuh,tidak tunduk kepada peraturan Allah yang ditetapkan ketika itu Allah TIDAK pernah berjanji untuk memberi kemenangan kepada mereka.”


Kini terbukti. Apakah PAS benar benar mencapai kemenangan? atau PAS tertipu dengan hawa nafsu gila, Iblis Laknatullah,yang merosak perjuangan mereka.



Hari ini juga terbukti Allah tidak Mungkir janjinya.Kemenangan PAS hari ini bukan kemenangan ISLAM tetapi kemenangan yang dikongsi dengan musuh2 Islam.


Apakah kita khususnya orang Melayu Islam dapat menabik dada! ISLAM sudah Berjaya? Melayu Islam sudah PEKASA?


Siapa PAS tanpa DAP, Makkal Sakthi dan PKR? Sedarkah PAS !sekarang. Mereka di takuk mana?

Anonymous said...

peduli apa dengan apek anti-islam/melayu tu..jangan jadi barua depa selamanya..


pasptgpauh

TAAVEEKUN PERAK said...

Ulama' PAS Ni Cakap Berbelit2. Itulah Menyebabkan Pengikutnya Sesat. Ulama' PAS Melebihkan KUASA Berbanding AGAMA. Agama Digunakan Untuk Mencapai Pengaruh Politk Semata2.

Saya Rakyat Malaysia said...

'Mereka' memang takut betul 'kalau' orang Islam dan Melayu bersatu.

Quote:
written by John Lim, June 08, 2009

As the most well-respected leader of PAS, Tok Guru Nik Aziz should come up and stop Hadi and Nasa from inflicting further damage to PR and being used by UMNO to hit back at PR!

Next 3 years will be the weaker moment of UMNO/BN and we CANNOT ALLOW BN to revitalise/ resurrect capitalising on this opportunity!!!! BURY UMNO/BN!!


http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/28941-pas-says-no-thanks-for-now-to-unity-talks-with-umno

Umno Malaysia said...

PAS terlalu berhati hati kerana sentimen 'join venture' antara pas-umno akan membawa kearah 'unpopular move'. PAS akan berkubur...

umno-malaysia.blogspot.com