Saturday, July 11, 2009

AZMIN ALI SUDAH MENGHIDU

semalam merupakan perbincangan yang paling panjang. bermula dari jam 2.30 pagi dan berlarutan ke 5 pagi. kumpulan gap telah bertemu dengan rakan-rakan lama dalam pkr.

peluk dan salaman erat tanda persahabatan. kami saling menepuk bahu, suara salam cukup kuat tanda keseronokan bertemu sahabat lama. 2 tahun kebelakangan ini kami hanya berkiriman salam dan ber sms, ditakdirkan tuhan tanpa perancangan kami bertemu.

2 diantara sahabat ini sudah bergelar yb dan yang lain bekerja bekerja bersama mereka, namun apa yang pasti mereka tiada ketahuan bahawa aku adalah GAP.

lawak jenaka kutuk mengutuk menjadi bahan seloka. manakan tidak, kumpulan persahabatan inilah yang pernah satu ketika bikin kacau di jalan raya, memori indah bersama.antara klimaknya adalah perhimpunan 100 ribu rakyat di lebuhraya kesas tahun 2001. 100 orang telah ditangkap dan dilokap termasuk kumpulan kami.

itu sudah menjadi sejarah, 2 kumpulan besar ini kini beraliran arah. satu masih kekal dengan pkr manakala tanpa mereka ketahui, secara maya kumpulan gap menongkah arus menentang jagoan pkr anwar ibrahim, satu perkara yang tidak pernah terlintas di hati kami.

menongkah kerana apa ? kerna anwar yang ada di depan mata sudah menjadi pengkhianat bangsa,mejual kesyumulan agama. kami tiada pernah kompromi jika 2 perkara penting ini menjadi taruhan politikal murahan.

harus rakyat mengetahui kumpulan gap tidak menyertai umno, tetapi pembawaan kami lebih menjuruskan kepada perjuangan melayu perjuangan islam. islam bukan milik pas dan melayu bukan milik umno, maka seharusnya seluruh umat yang punyai otak dan iman harus meletakkan segala permaslahan dan kebertanggungjawapan membela hak islam dan bangsa di atas pundak bahu masing-masing.

sahabat pkr mula membuka bicara, mereka sudah ketahuan akan bala yang bakal menimpa kiranya politikal game yang pimpinan mereka laungkan diteruskan juga. bala apa ? bala memperjudikan nasib agama dan bangsa. indikasi penolakan bangsa melayu sudah semakin ketara, bermula dengan kemerosotan undi melayu di wakaf mempelam di kuala trengganu,bukit gantang dan protes melayu di penanti meropakan satu signal, PKR HARUS KEMBALI KEPADA PERJUANGAN ASAL.

untuk artikel ini biarlah hanya satu aku dedahkan. azmin ali akan mengepalai satu gerakan memulihkan semula perjuangan pkr di mata orang melayu.. agenda pemantapan kuasa melayu dan islam sedang dalam perancangan.

politik itu seni, ia boleh bertukar mengikut kehendak semasa. game politikal pkr adalah permainan populis, mereka mampu berubah-rubah demi mengekalkan status quo yang ada, walaupun ia melawan arus asal perjuangan..

audience pengundi melayu mudah di lentur dan azmin ali sudah menghidu 'lauk' politik yang diminta oleh melayu, manakala umno boleh teruskan 'perjuangan' di dalam lena yang panjang.

15 comments:

Gedung Akal said...

tuan,
Baguslah benarlah kalau mahu perjuangkan Melayu dan Islam. Apa pun jamaah yang baik dan ada thiqah perlukan ahli ilmu dan guru sebagai panduan. Bukan apa takut nanti perjuangan murni jadi tersasar kerana dipimpin nafsu dan syaitan.
Manusia biar pandai bagaimana pun kalau tidak ada suluhan hidayat dan rahmat Allah akan terkeliru jua. Manusia sentiasa lupa dan lali. Maka guru dan sahabat adalah teladan dan pengingat agar tidak lupa diri dan rasa syok sendiri.
Siapa yang nak beritahu mana salah silap sendiri jika kita tidak sedari.

Anonymous said...

SLM BRO..APE YG SI GEDUNG AKAL NI MEMBEBEL?. SEPATUTNYA DIA TUJUKAN PD PIHAK DI SANA YG SERBA-SERBI LEBIH "ISELAM" DRP BANGSA LAIN. BUKAN KE ISLAM YG SEBENAR LEBIH MENGUTAMAKAN PERPADUAN DRP BERCAKARAN?

HIDAYAH DTG TAK MENGENAL SAPE KAU SAPE AKU DAN TAK TAU BILA DIA AKAN DTG. ALLAH TU MAHA ADIL. KPD SAPE DIA NK BERI PETUNJUK TAK SEMESTINYA ORG ITU BERSERBAN.

DAN TAK SEMESTINYA ORG YG DIKURNIAKAN AKAL AKAN SENTIASA SELALU BERINGAT JIKA TIADA KEIZINAN DR ALLAH S.W.T.

INGAT..SEMUA ITU ADALAH QADA DAN QADAR

GAP KEMBALI said...

gedung akal

ayat kau tu betul, jangan kita terpseong dengan TUAN GURU yang tersasar kerana dipimpin oleh nafsu dan syaitan..

bagus akhirnya kau sedar, secara tak langsung aku dah dakwah kau..tak perlu berterima kasih kat aku, banyak kan istigfar kerana kau dah kembali ke pangkal jalan..

jefry
fuh ayat bisa menikam jiwa, kau boleh jadi mursidul am la bro.

Anonymous said...

ramai org kampung di selangor tidak menyedari sandiwara khalid ibrahim.

PELIWxx BANGSA said...

CUN !! Apa yg Blaku dlua sana sntiasa ada kesan dr blog paling BERANI ni(kkadang rasa cam web dot3 plak)Tp xpe alam MELAYU maha luas smbolik makna mcm PUK**** yg drestui NIK ajis tu..last2 dia bg point TUHAN pun camtu JUGAK!...HIS his his..anak hucam bkn main BANGGA latu.BLOG Ni makin dyakini prediknya.Baru dia TAU O.Melayu sudah NAIK ANGIN.Aku masih ngeghee,mak aku CITE bgmna DATO HARUN&bini kasi HAYUN parang pnjng.O.mlayu masa tu da jdi Getah lantun mksudnya paham2 je la.Ni jg AMARAN utk Nua TheCHENPENG !

taipingmali said...

pantun 2 kerat

gohead gostan
cepat2 lah gostan

gostan tengok cermin sisi
elakkan diri dari selsema babi

kulatlapok said...

Salam Bro:
mereka sebenarnya dah tahu ko memnag kumpulan GAP dan aku lebh tahu ko ni siapa tapi mereka cuma tak tahu ada rakan2nya yg memperjuangkan melayu dan Islam dengan bertopengkan SYAITAN terutama rakan ko si Jeffry tu yg menunggu masa untuk ditunjukan pada umum kerana kejijikan blognya.

Aku percaya ko tak akan poskan komen aku ni.

Unknown said...

bro.

aku ada baca pasal sokongan ko kat saiful yang mendakwa anuar lakukan liwat terhadap dia.

aku x nak sentuh pasal kes ni sebab ini kes mahkamah, biar mahkamah tentukan keadilan.

aku x suka politik sebab politik ni sangat kotor. pas ke, umno ke, pkr ke, mana2 parti pun, bila dpt kuasa, walaupun perjuangan berbeza, tetapi ending dia ttap sama jika tidak selalu muhasabah diri. aku x sebut muhasabah parti sebab parti x boleh cakap. parti klau ada perlembagaan, ada prinsip, itu je lah yg org luar akan nampak. sebab parti bukan manusia.

manusia sgt lah berbeza, ada nafsu, dan boleh berubah. ditambah dgn kuasa, klau x muhasabah diri, mmg boleh hanyut coz ujian kuasa ni sangat lah berat.. org yg x pernah dapat boleh ckp je, realitinya sangat sangat lah berat.

soalan aku ialah, kenapa saiful tak melawan sewaktu diliwat anuar ibrahim?

saiful tu sebaya dgn aku, 24 thn, takkan lah x boleh lawan kederat anuar yg dah 60-an...

tolak politik, tolak konspirasi atau apa2 je lah.

aku nak tahu je. sebab, klau aku, LELAKI, klau cuba diliwat, stakat anuar ibrahim tu, dgn kederat aku sbagai JANTAN, mmg dia takkan ade peluang.

so, ko pun dh smbang dgn uncle pet, ayah saiful, dsb. aku x kenal durang tpi aku nak tahu kebenaran yg ko ada.

aku dah tanya soalan yg sama kat saiful, di blog dia dan aku masih menanti jawapan.

silakan bro..

Mohamad Nadmin Bin Sulaiman

GAP KEMBALI said...

nadmin
soalan tu akan dijawap saiful dalam court. itu antara 'kejutan besar' waktu bicara nanti.

doa anwar tak tangguh lagi, banyak 'surprise' !

kulatlapok said...

salam Bro (GAP)

TQ kerana siarkan. Soalan Nadmin123 sangat menarik. Aku rasa (kalau benar) Saiful dijuburi, tanpa kerelaan akan mengundang ketidakselesaan macam orang kena endoscopy, akan terasa senaknya. Tapi berlainan kalau dua2 adaa rasa naluri seperti ghairah, ianya akan mengundang 'kelazatan'. Jadi si Saiful ni ada prejudis sedikit, samada dia rasa lazat, dia takkan melawan, tapi kalau dia lelaki sejati, sudah tentu ANWAR nak makan penerajangnya. Wallahualam.TQ Bro kalau ko siarkan lagi.

APA SEPUL NAK CITE NI? KNP TAKNAK DENGAR..TIMBANG SENDIRI.. said...

BETUI TU GAP..AKu pun nk tgk apa cite mrk berdua ni..BAYANGKAN LAH kalu kes2 lalu amik tungu NUAR dtg mahkamah,dia nk pi ke? MESTI Mintak BUKTI dulu la..minta GUGUR la.Tu pun sempat guna polis bkt aman reverse statement org.Aku baru tringat kwn aku ada kata geng2 ni high profiL.aku xingat sgt.sebab aku geli betul dengo nye.Once kena ko terikat slamanya.KERJAYA yg xsangka! ada yg kena pisau kat leher,ada kat umah2 sewa.depa ni boleh meraba2 tau ke. chek2 org tgh tido..geli betoi.ADAKAH abng blh rayu adk..?¿

Unknown said...

wah.... "kejutan besar.."

menarik menarik...

yang ni yang aku makin bersemangat nak follow saiful nye trial...

he he he he..

15hb Julai, the moment of truth atau tangguh lagi?

we'll see....

thanks bro..

Mohamad Nadmin Sulaiman

ANUAR AZMIN ni utk hangpa said...

BAB AZMIN NI..oo pkr sama la DAP..sangup burukn bngsa sndri ,deb, agama pun jd politik demi sokongan india.kaum cina plak sangup korang sokong chngpeng,cuba korang FEEL para pnyokong PR mula puji komunis puji chnpeng..YG ZALIM MEMANG LA TERPULANG pd pemimpn jua.RAKYAT Xbersalah..Baik pemimpin Chng Peng..baik Anua..KALU BETUI da insaf..sila pancung produk HINDRAF haram ni dparlemen..nk bumiputra konon!(blog x-pkr) PKR ! inila PRODUK POLITIK korang!! SILAKAN...

GAP KEMBALI said...

kulatlapok

ayuh kita seru anwar untuk masuk ke kandang mahkamah.liwat ini bisa terurai hanya di kandang mahkamah.

Ir. MIM ISLAM said...

ELEH..KORANG NI..APA SIBUK PASAL SAIFOOL KENA MAIN BELAKANG NI..?? CUBA KORANG LAYAR 'HARDCORE SEX', LAGI TERUK,MENJIJIK KAN DAN PADA SESETENGAH ORANG,MENYETIM KN..... SO CERITA2 ANWAR LIWAT SAIFOOL NI, CUMA CRITE CRITA SENSATION DAN CUBA NAK MENG AIB DAN MEMFITNAH ORANG AJE,SAMA LAH ORG KATA NAJIB ADA AFFAIR DGN ORG MONGOL TU,(YG SUKA BONTOT NYA DI SODOK..!!!MCM DLM HARDCORE SEX!!!)

DAN KALAU KORANG NI MIM ISLAM,NAPE TERGAMAK KUTUK ORANG ISLAM MCM ANWAR DAN TUAN GURU NIK AZIZ??NAPE TAK KUTUK MIM UMNO YG KORUP2 TU???.
APA SANGAT YANG KORANG BENCI KAT DEPA NI??? SEPATUT NYA KORANG HENTAM 'JIHAD' ABIS ABIS YG KAPIR TU,KARPAL SINGH,TERESA KOK,LIM KIT SIANG DAN LAIN2..!!!KORANG KUTUK DAPAT DOSA AJE...ORG KAPIR SENYUM TENGOK MIMI BEDAL MIM..!!!PIKIR2LAH