Sunday, August 30, 2009

MELAYU PAKATAN SELANGOR, PEJUANG IFC ?

perhatikan fakta ini.

antara 14 perkara tuntutan pendokong IFC adalah :

TUNTUTAN KE 8 IFC

kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadah orang bukan islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang sama untuk masjid. kerajaan juga perlu membenarkan pembinaan rumah-rumah ibadah orang bukan islam tanpa perlu adanya peraturan-peraturan tertentu (ie: keluasan dan saiz.sebelum mac 2008 kerajaan barisan nasional menghadkan keluasan pembinaan rumah ibadah sekadar 0.4ekar sahaja )

SIAPA PENDOKONG UTAMA IFC ?

IFC adalah satu gerakan antai islam yang cukup tersusun. ia adalah gabungan ngo-ngo dan seluruh pertubuhan agama di malaysia yang punyai tuntutan cukup radikal untuk menghapuskan secara halus hak islam di malaysia.

ronnie liu,sivarasa rasiah,elizabeth wong,teresa kok,tian chua antara penggerak utama gerakan IFC nasional. di selangor mereka bergabung dalam pembentukan exco kerajaan negeri. 5 exco negeri kerajaan pakatan selangor adalah player utama IFC. xavier jayakumar,ronnie liu,teresa kok,elizabeth wong dan ean adalah kristus tegar.ulang kristus tegar. 5 mangkok ini berjaya menguasai pentadbiran kerajaan negeri walaupun menteri besarnya adalah melayu. memburukkan lagi keadaan apabila 5 exco melayu/islam pakatan sekadar menjadi mangkok hayun menuruti sahaja apa juga desakan kumpulan IFC.

BERJAYAKAH IFC DI BAWAH PAKATAN SELANGOR ?

mereka bukan sekadar mengecapi kejayaan, bahkan mereka berjaya menundukkan seluruh adun melayu di selangor dan bertindak sebagai kuasa pemutus.

cuba kamu perhatikan tuntutan IFC di atas. berjayakah mereka mendominasi keputusan kerajaan negeri ? jawapannya ya.. disini gap sertakan buktinya.

pada 9 hb jun 2008, kerajaan pakatan rakyat selangor yang tediri daripada PAS,PKR dan DAP telah meluluskan satu ketetapan untuk menghapuskan peraturan menghadkan saiz pembinaan rumah ibadah bukan islam. dibawah ketetapan ini rumah ibadah bukan islam boleh dibina melebihi 10 ribu kaki persegi.

dr vaxier jayakumar juga telah berjanji memberikan dana dan peruntukan tambahan sebanyak RM3 juta setahun kepada rumah ibadah bukan islam. sekali lagi tuntutan IFC nombor 8 berjaya dilaksanakan di bawah pakatan selangor. pas for all dan justice for all.

mengikut statistik di selangor penduduk islam berjumlah 4 juta orang dan jumlah masjid yang sedia ada sekitar 780 buah sahaja. manakala penduduk selangor yang beragama hindu berjumlah 700 ribu dan jumlah kuil yang berselerakan dikabarkan berjumlah 1000 buah.

HARI INI..

perencanaan halus musuh islam berjaya dilakukan. lebih memilukan apabila seluruh adun melayu pakatan selangor sekadar mendiamkan diri. mana pergi suara kononnya jagoan melayu di kalangan adun pakatan ? hasan ali,azmin ali,yakop sapari,suhaimi safie,dr rani,saari sungib,iskandar samad dll ? buta sudahkah hati kamu !

pada waktu aku menulis artikel ini, keputusan nya telah memihak kepada kumpulan IFC. sebuah kuil besar berkeluasan 20 ribu kaki persegi akan dibina di kawasan 80% melayu. lebih sial apabila kuil ini jaraknya tidak sampai 200 meter daripada surau.

3 puaka bangsa khalid ibrahim,khalid samad dan rodziah menepis dan berhujah gampang. jawapan politik maha bangsat diberikan, tiada langsung sekelumit perasaan kesal atas tindakan maha sialan .

membodohkan akal penduduk dengan memberikan jawapan sial cukup menyakitkan hati. ada maklumat penting aku terima..sms ini cukup berbisa.

adakah benar, kiranya mereka (IFC) melepasi dugaan krisis pembinaan kuil besar di seksyen 23 shah alam, MAKA KEJAYAAN INI AKAN DIJADIKAN PLATFORM UNTUK MEMBINA SEBERAPA BANYAK LAGI GEREJA,KUIL DAN TOKONG BESAR DI KAWASAN-KAWASAN MELAYU ?

30 comments:

eN. tEddY said...

GAP kalau nk hentap IFC biarlah ikhlas...
Menteri mana yang terlibat merasmikan seminar IFC??

Dee said...

Salam Gap

Satu artikel menarik..
Saya percaya membinaan kuil besar di kwsan melayu ini adalah langkah awal kearah liberisasi agama..Bkn kah Anwar mendokong kearah liberisasi dari semua aspek..Dap? Dah pasti. Pas? Suara mereka tak kedengaran.Angguk2 saja. .

Dgn peruntukan kewangan yg begitu besar dan keluasan tanah yg agak luas tambahan pulak dgn sokongan dan bantuan dari ngo2 tertentu kita akan menyaksikan nanti kuil,tokong dan gereja berdiri megah menjadi simbol baru bandaraya S.Alam. .

Hapi said...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

ajijasin said...

salam alaikum warahmatullahi wabarakatuh.

AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN!!!
MARHABAN YA RAMADHAN!!!

MALAM KE SEPULUH RAMADHAN!!!
MALAM SEPULUH PERTAMA TERAKHIR RAHMAT ALLAH UNTUK HAMBANYA!!!

DAN SALAM MERDEKA!!!

MERDEKA!!!
MERDEKA!!!
MERDEKA!!!
MERDEKA!!!
MERDEKA!!!
MERDEKA!!!
MERDEKA!!!

Anonymous said...

All of you know how to talk cock only.

The Hobbit Frodo said...

salam merdeka bro GAP!!!


Teruskan perjuangan!!!


Merdeka


Merdeka

Pejuang Bangsa said...

betul tu gap ,salah satu tuntutan IFC telah berjaya dilaksankan di selangor .

mmg sekarang mereka hendak liberalisasi kan agama ..Anwar pun sendiri benarkan penggunaaan kalimah allah org org kristian ..

sempena hari kemerdekaan ini ,marilah sama2 seluruh umat Melayu di Selangor kita merdekakan diri kita dari dijajah oleh puak2 yg menidakkan hak kita di bumi bertuah ini

Anonymous said...

Mungkin rancangan halus bagi menghalau melayu masuk hutan dan tinggal atas pokok.
(Persoalan : apakah akan tertegak hudud jika gabungan PR memerintah.?
(kilang/jualan beer pun tak mampu nak tutup inikan pula bercakap hal yang besar).Dimanakah memimpin yang pandai menabur janji dahulunya.?Jgn berjanji kalau tak boleh melaksanaknnya..itu penipu.
seblm perintah ckp berdekah semua tak betul,selepas mcm mangkuk..
hhrrrkkkk...tuiiii.
ex pr/pas

jiwakita said...

salam....

SEDARKAH KITA SIAPA YG PEGANG
POTFOLIO BERKAITAN P.B.T DAN
POTFOLIO KESIHATAN KALAU BUKAN
YB RONI DAN XAVIER?...KUASA
DITANGANNYA...'DOUBLE STANDARD'
MENGUNTUNGKAN KAUMNYA...

BERTAKBIRKAH KITA? ATAU TAKE BEER
SAMA-SAMA!

KATAKAN ...TIDAK! KESEDARAN KITA KINI BERMULA....DIBULAN RAMADHAN YG MULIA.....

BUKAN KITA NAK KURANG AJAR KEPADA PEMIMPIN TETAPI KITA NAK PEMIMPIN
BERTANGGUNGJAWAP KEPADA RAKYAT
YG DIPIMPIN....

YANG GAMBI said...

Salam Merdeka,

Semoga Allah melindungi tanah air kita dari pengkhianat bangsa dan agama.

Merdeka ! Merdeka ! Merdeka !

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

salam.

Moga-moga Allah swt memberi kita kemenangan.Selamat berjuang semua rakan-rakan blogger GAP.

Merdekalah hendaknya bangsa dari cengkaman tali barut yang gila kuasa.


wassallam.

Junah said...

Salam GAP,

tak dapat syurga la dapat kuil.

salam merdeka

Anonymous said...

selamatkan selangor...selamatkan Malaysia...sedarlah semua

Anonymous said...

PR baru jer memerintah Selangor tak sampai 2 tahun.. byknya bilangan KUIL dan rumah ibadat lain sumer adalah semasa dibawah pemerintahan UMNgOk JAHANAM.. HAhaHAhahA b0d0 tul.. Sejak PR memerintah Selangor berapa byk rumah ibadat selain masjid yg dibina di Selangor?? Apa yg dinyatakan adalah semasa pemerintahan UMNgOk JAHANAM.. Bukan kah juga UMngOk JAHANAM bersekongkol ngan MIC MCA GERAKAN dan PPP? bangang gak makhluk2 nie.. akai letak mana???

Anonymous said...

Salam Gap,
Bukan kah rakyat negeri Selangor sudah membuat pilihan?Mereka lebih suka di bawah Khalid gagap,Eli, Ronnie dll. Jadi biarlah mereka..Buat apa nak pijak-pijak kepala lembu sebab tarf mereka lebih kurang sama dengan kepala lembu yang dipijak. mana mereka belajar ber demo macam tu kalau bukan dari Anu War?Tapi perjuangan saudara mesti diteruskan betul tak?

norkuyow

bronaga said...

askm. Bro..mengapalah orang melayu selangor ni bodoh betul...takut sangat dgn. Mangkuk 5 ekor tu?

Jeffry said...

SLM BRO..MENGIKUT KAJIAN YADIM, PEMBINAAN KUIL TERLALU BYK DAN TAK SEIMBANG. ADOIYAIII APO NK JADI JANGGG??..KHALID MAKIN MENAMBAH2 PLAK. DIA NK JADI SAMI PULAK KERR? KEHKEHKEH

Anonymous said...

salam,

sungguh menyedihkan dan kita tiada mampu berbuat apa2 kerana kita tidak bersatu seperti mereka lebih2 lagi ada pengkhianat2 agama sendiri yg menyokong mereka. lihat sahaja bukti2 dari komen2 mereka dalam blog saudara dan ubn yg lain. semoga Allah menyelamatkan kita semua.-noor

tokmod said...

ayohlah sudah masanya kita basmikan ISLAM.....
yg pada nama saja...
yg pada pakaiannya saja...
yg pada berpolitik saja...
yg pada pandai berpura...
kerana islam inilah yg akan menhancurkan MUSLIMIN & MUSLIMAT...

Melayu Berwawasan said...

yang menariknya rakyat shah alam yang memilih berhormat tu terimalah hati yang terbuka....bila terjadi seperti digambarkan oleh gap,baru nak menyesal...tiada guna lagi...terima saja lah.Saya rasa ini muslihat parti PKR untuk menunjukkan bahawa PKR adalah membela nasib bukan bumiputra.so...next pilihanraya raya nanti kaum bukan bumiputra plak..bagus la kalau kita undi pkr ada pembelaan.BN taklah macam ni.Ini semua wayang PKR semua..mainkan isu seperti ni so jadilah modal diorang dan rakyat selangor yang bukan melayu tegok dan nilai baik aku memilih PKR.Jikalau kita fikirkan kenapa nak dirikan KUIL tu dekat penempatan majoriti melayu..sesiapa pun kita sendiri pun akan terasa..buatlah tempat yang majoriti kaum India.melayu sana taklah marah seperti berlaku sekarang ni...

bakmaipungkoq said...

Tun Lollah tentu dh cukup puas hati dengan legasi yg telah berjaya beliau tinggalkan.

Bangsa Melayu cukup terhutang budi kpd beliau kerana legasi yg beliau tinggalkan cukup mamperkasa bangsa Melayu dan agama Islam. Maka jgn lah kita hairan dengan pelbagai anugerah doctrate yg pelbagai yg beliau telah terima.

Anonymous said...

tahniah GAP!!!teruskan perjuangan dan menegakkan kebenaran!!! HIDUP MELAYU!HIDUP MELAYU!!!HANCURKAN PAKATAN RAKYAT JAHANAM!!!

TyCoH said...

Sedarlah Melayu!!!

Anak Kecil Main Api
Terbakar Hatinya Yang Sepi
Airmata Darah Bercampur Keringat
Bumi Dipijak Milik Orang

Nenek Moyang Kaya Raya
Tergadai Seluruh Harta Benda
Akibat Sengketa Sesamalah Kita
Cinta Lenyap Di Arus Zaman

Indahnya Bumi Kita Ini
Warisan Berkurun Lamanya
Hasil Mengalir Ke Tangan Yang Lain
Pribumi Merintih Sendiri

Masa Depan Sungguh Kelam
Kan Lenyap Peristiwa Semalam
Tertutuplah Hati Terkunci Mati
Maruah Peribadi Dah Hilang

Kini Kita Cuma Tinggal Kuasa
Yang Akan Menentukan Bangsa
Bersatulah Hati Bersama Berbakti
Pulih Kembali Harga Diri

Kita Sudah Tiada Masa Majulah Dengan Gagah Perkasa
Jangan Lalai Teruskan Usaha
Melayu Kan Gagah Di Nusantara

zauzau said...

malam tadi minum kat Syed Bistro S.Alam, ada info dari beberapa kawan kat sana dah ramai ahli PKR dah balik menyokong UMNO, senyap senyap.Masalah besar pd remaja melayu dan student di S.ALAM mudah di pengaruhi pembangkang.

Harap hardcore2 UMNO S.Alam buat program khas untuk mereka, bahaya sebab remaja pelajar ni sokong PR dgn kepala lutut.Aku yakin kalau diberi kupasan sebenar tentang perjuangan bangsa dan agama anak2 ni akan faham dan sokong kerajaan.

Anonymous said...

..tak perlulah bising2, apa yang berlaku itu adalah atas kehendak dan restu tulus ikhlas majoriti rakyak Selangor. Kuil besar ke..gereja tinggi ke atau patong gergasi seperti di Kelantan ke adalah merupakan hadiah daripada kerajaan PR kepada rakyat Selangor kerana berjaya menumbangkan kerajaan UBN yang diterajui oleh UMNO jahanam. Lepas ini rakyat Selangor juga akan terima hadiah yang patut dibanggakan iaitu kandang babi moden terbesar. Bertuah jadi rakyak Selangor kerana mempunyai kerajaan yang memahami cita rasa rakyatnya. Mungkin kerajaan juga sedang berusaha dan menimbang untuk menyediakan lebih banyak premis jual arak, jual nombor ekor dan rumah urut untuk kesejahteraan rakyat. Ramailah rakyat Selangor akan jadi jutawan kerana bisnes ini tatak rugi punya.. tapi untung manyak besar.

wak siamang

Moeinuddin b. Hj. Zakaria said...

Itu harga yang harus di bayar oleh pengundi Melayu yang tidak mengenang jasa di Selangor...

Putra said...

GAP...puak haramjadah ni mmg dah melampau. Agama Islam dijadikan modal mendapat undi , bangsa kita dijadikan 'dilelong' menarik hati para bukan melayu...
Kalau tulisan / teguran kita dianggap rasis / radikal...biarlah...kalau ketegasan kita dianggap melampaui...lantaklah...tapi harus ingat ..pencacai2 yg menjilang kangkang anwar / PR bagi aku adalah anjing yang akan terus meletakan ISLAM / MELAYU ditahap paling hina kalau dibiarkan terus berkuasa.
Islam akan kembali kita letakan ditempat tertinggi , MELAYU akan kembali kedudukan yang sepatutnya...
Kita boleh bertolak ansur dalam semua HAL kecuali ISLAM dan MELAYU. Tanah ini hak kita...HAK MELAYU yang beragama ISLAM..Anwar..jangan cuba bermain api !!!

decoy said...

Umno bodoh asyik sibuk cerita hak Melayu. Aku pun Melayu jugak tapi takde la sibuk nak berjuang sampai mcam tu. Aku pejuang Islam. Bukan semua Melayu yang Islam. Ramai yang minum arak , main judi, berzina dan macam2 lagi. Kawan2 aku yang sokong Umno semuanya perangai buruk sebab ikut perangai mak & bapak dia org yang kuat sokong Umno tapi tak sokong Islam. Ramai yang rosak kerana makan duit haram. (rasuah kuat betul orang Umno ni) Sebab tu aku tak boleh sokong parti perkauman ni.

permatang pasir said...

salam, sebagai orang melayu saya lebih percaya orang Pas daripada UMNO, pemimpin UMNO perangainya lebih jahat daripada yang jahat. cakap IMalaysia tetapi kenyataannya ..lihat ja tulisan tuan ini, tiada ciri-ciri islamik langsung..dulu saya undi UMNO tapi rasanya akan datang saya akan undi PAS..bukan apa UMNO TERLALU perkauman..

IMalaysia said...

Salam Gap,
ada banyak juga blog yang saya cuba layari, tapi pemimpin pakatan dan penyokongnya tidaklah menulis tulisan yang terlalu perkauman. Tetapi mungkin kebetulan tulisan2 perkauman dari kalangan UMNO. Sebagai rakyat Malaysia saya hairan bagaimana MIC, PPP, Gerakan dan MCA masih tidak sedar..sedar akan sikap buruk mereka..Mari sokong..