Saturday, August 1, 2009

SELANGOR BANGKIT : KERANA PERTAHAN ARAK DI SHAH ALAM RONNIE HENTAK MEJA !

ini insiden terbaru, berlaku di shah alam ibu negeri selangor. ahli parlimennya adalah khalid gereja samad, adun batu tiga rodziah ismail dan adun kota anggerik yakop sapari. 3 mangkok pakatan ini adalah melayu dan beragama islam.

di shah alam majoriti penduduknya adalah melayu. istimewanya shah alam dibandingkan dengan ibu negeri lain adalah shah alam tiada punyai panggung wayang,rumah urut dan judi ekor. itu cerita dahulu sebelum pilihanraya mac 2008.

2 hari lepas iaitu pada hari rabu telah berlaku insiden yang boleh dikategorikan sebagai kurang ajar. ronnie liu selaku exco PBT selangor telah menggertak dan menghentak meja pada mesyuarat tergempar majlis bandaraya shah alam. kerana apa ? kerana membantah tindakan penguatkuasa mbsa merampas berkaton tin minuman keras seperti guiness,anchor dll yang dijual berleluasa di bandar shah alam.

ceritanya bermula begini. pada bulan april tahun 2009, mesyuarat jabatan penguatkuasa mbsa telah MELULUSKAN SATU RESOLUSI UNTUK MELARANG PENJUALAN ARAK DI SHAH ALAM. lokasi larangan ini berkuatkuasa bermula di seksyen 1 hingga ke seksyen 24 shah alam. kawasan ini menjadi lokasi penguatkuasaan kerana majoriti permastautinnya adalah berbangsa melayu.

penguatkuasaan penjualan arak ini berlangsung baik hinggalah berlaku satu peristiwa, ia terjadi pada hari rabu yang lepas. satu serbuan telah dilakukan oleh pegawai penguatkuasa mbsa di sebuah kedai 7-11 di jalan liku seksyen 8 shah alam.

satu rampasan besar arak telah dilakukan oleh penguatkuasa mbsa. arak-arak yang berjenama telah dirampas. petugas penguatkuasa ini hanya menjalankan tanggungjawap dan mereka tidak mahu melihat penjualan arak yang tidak dbendung ini dijalankan secara terbuka dan berleluasa. ketegasan mereka harus dipuji..sehinggalah berlaku satu kejadian biadap pada hari ini.

ronnie liu, kepala samseng yang menjawat jawatan exco pbt telah hadir di pejabat mbsa shah alam. dia telah mengetuai mensyuarat adhoc, yang membincangkan aduan pemilik kedai 7-11 terhadap rampasan arak yang dilakukan.

ronnie liu dengan angkuh mengarahkan kesemua arak yang dirampas dipulangkan semula dengan seberapa segera. 'saya ronnie liu, exco pbt lu tara kenal sama saya ka'! sambil menghentak meja tanda angkuh. pegawai penguatkuasa menggelengkan kepala. sikap biadap ronnie telah diadukan kepada beberapa orang ahli majlis pakatan berbangsa melayu, namun mereka telah melarikan diri tatkala diminta pertolongan.

sebentar tadi kabarnya arak-arak tersebut telah dipulangkan semula kepada pekedai, walaupun rampasan tersebut telah memenuhi syarat dan keputusan larangan penjualan arak secara terbuka.

khalid gereja samad ahli parlimen pas, adun kota anggerik yakop sapari bekas ahli ABIM dan adun batu tiga rodziah ismail bekas ahli wanita JIM. kenapa mereka diam ? mana pergi janji-janji 'memperjuangkan islam' seperti yang pernah kamu lalak kan dahulu ? hipokrit atau bingai wahai YB pakatan ?

kamu tidak akan kami (gap) lepaskan...kamu harus bertanggungjawap menyokong keputusan mesyuarat yang telah diluluskan, apakah kamu lebih takutkan ronnie daripada tuhanmu wahai (YB yang bingai) ! bantahan penduduk melayu shah alam semakin memuncak,protes semakin kuat ! kita akan saksikan selepas ini samada 3 YB mangkok hayun ini bersetuju dengan bantahan orang melayu atau tunduk an to'at kepada dap ronnie liu !?

27 comments:

dino_yps@yahoo.com said...

woi, bila lah pulak juak2 PAS nak mempertahan dan menegakkan ISlam. Slogan jer mereka lebih.

Pemuda Telok Datok said...

salam..
DUKACITA betul bila dengar berita ini.KURANG AJAR betullah dia ni.Baru pegang tampuk pemerintahan dah berlagak..Betul juga ye..kenapa YB-YB dari PAS senyap ajer..itu baru YB..yang MB pula...nampak benar kena ikut telunjuk,,,aduh!!!!
p/s: KP minta izin copy...bengang dah ni...

Anonymous said...

VAVI HARAMJADAH PUNYE YB RODZIAH SAMA SI IKAN PARI!!!. YB HAPE NI?..YANG BERHORMAT KE YANG BENGAP?? BTUL BAHALOL LAHABU LA 2 EKOR NI BROO!..MENYIRAP DARAH AKU TGOK PE'EL MANUSIA SARKIS NI..HHEEEEII SKALI AKU BENAM DLM TANAH..NI LA PRODUK PAK AJIS SESAT!! SIYALANNNN!!!SI APEK TU KASI TRAJANG MASUK PARIT PUN AKU SANGGUP BRO!!..PTUIHH!!

Anonymous said...

tu stok ronnie nak yamseng ngan govind mlm nanti. dikelilingi budak2 gro melayu. tapi mallayu pas yg ngaku lebih islam lari tutup mata.

Hj.Ismail
blok6, sek24
shah alam

cakap bolehlah said...

Inilah akibatnya apabila bersekongkol dengan kafir harbi komunis.Masing2 punya telur tersedut ke dlm kerandut.

Pas yang sibuk dgn hudud(dululah sekarang hudud2 tak main dah,tak world),sibuk mengkafirkan orang sana sini,mana pergi?Sibuk jaga parking ka?Oh ya biasalah,dengan kafir harbi takut menikus,dengan Melayu Islam,bukan main lagi.

Shah Alam ertinya RAJA Alam. tanah kita knp DAP jd Raja ..!! said...

YE TERUS kan gap. dia ingat ini apa..HONGKONG KE. MELAYU korang pikir la LAGAK depa2 ni. Korang nak MCA yg brsantun ke or DAP yg BERLAGAK Tuan HongKong ni..selantang2 Gerakan pun mrk respect Raja Melayu.kuasa melayu..agama islam kita.. SEMANGAT BN yg susah dilihat d NEGARA2 LAIN didunia ni..Target DAP xkan kita tak tau! BODOH sgt ke kita org Melayu..jgn sampai org Palestin PERLEKEH kan bangsa kita ni..KERAJAAN BN yg xberapa baik ADALAH Lebih BAIK dari PAKATAN Pakat- Pakat Kasi DAP Naik (PPPKDN) ni.wsalam

Anonymous said...

Khalid Samad???
Rodziah??
masing masing mabuk kuasa..bukan tak nampak..tengok je lah sekarang ni org org cina & india keluar masuk pejabat SUK..apa yg diorg bikin?? pergi pejabat tanah & galian ke??..atau jumpa gangster kat pejabat di atas??

memang selepas PRU lalu, banyak benda2 maksiat belaku kat Shah Alam ni..tengok je lah ALONG kat shah alam ni..berlambak lambak yg offer duit..mcmana boleh jadi mcm ni??..bila DS Khir Toyo kata ada 4000 tempat maksiat di selangor..PAS-PKR-DAP kata 4000 rumah urut,spa,along, dll itu dah ada semasa pemerintahan BN lagi..saya nak nafikan benda ni..PUKIMAK RONNIE..dulu shah alam/selangor BERSIH drp maksiat..

apa yg saya ralat sekali..pemimpin PR melayu ISLAM ni buat tak nampak..masa PRU lalu..perayu perayu undi kata pangkah lah PAS utk ISLAM..
ternyata silap org yang swing vote..kalau PAS tak nampak lagi tak tau lah..

tempoh hari ada ceramah bertajuk PPMSI-SPRM dan apa lagi selepas ini..saya dengar juga..nak tau apa isu yg mereka nak bangkitkan..tapi PAS-PKR-DAP sedap je bantai UMNO..kebanyakkan org org shah alam balik sebab tau apa yg di katakan itu rektorik & provokasi belaka kepada UMNO...pada saya mereka mereka itu lupa yg banyak bagi kemenangan pada KHALID & RODZIAH itu adalah org org UMNO sendiri..

akhir sekali..saya harap kalau GAP nak jatuhkan PAS-PKR-DAP di selangor...mulakan gelombang di Shah Alam..insya allah jika kita di pihak yang benar kita boleh menang dlm PRU akan datang..

anak cucu DATO ONN tak rela melayu di pijak..anak cucu DATO ONN tak rela malaysia di lanyak oleh cina DAP pukimak ni..termasuk parti al juburi dan parti werewolf..

salam..

Arif Omar said...

pg CADANGKAN AGAR DARI ANDA ATAU SESIAPA SAHAJA MEMBUAT LAPURAN POLIS ATAU KEPADA SPRM TERHADAP KELAKUAN RONNIE. INI ADALAH PENYALAHGUNAA KUASA YANG BOLEH DIAMBIL TINDAKAN SI BAWAH AKTA SPRM. MEMANG BUNGKUS RONNIE TU. EXCO BODOH. RAMPASAN INI UNDANG-UNDANG. JADI ARAHAN YB RONNEI ITU PATUT DIADU PADA SPRM DAN IA AKAN DI DAKWA. MUNGKIN JUGA DI BAWAH KK IAITU MENGHALANG PENGITAKASA MENJALANKAN TUGAS. BUAT LAPURAN SEGERA.

Anonymous said...

sekarang ni diorang sibuk nak kumpul duit byk2..baik diorang kaut semua..kerajaan selangor sekarang bukan kuat sangat..silap2 lg 2,3 bulan kene p/raya semula..ramai sangat nak kene masuk jel...wakakakak...

http://alternateprintscreen.blogspot.com/

anakabah said...

hehehe...camana la pulak yang bingai boleh jadi YB ni...aduyai...fenin fenin...nak tergelak pun ada pasal bebudak 3 stooges ni...tu lah..pentingkan kuasa dan kedudukan..pegangan agama entah ke mana..ingat2lah..pegawai2 penguatkuasa mbsa..teruskan kerja anda..kuatkuasakan undang2..pedulikan 3 stooges dan kepala samseng tu..tak kira apa jua agama anda..tuhan akan sentiasa bersama-sama anda..

Anonymous said...

salam Bro Gap...

hehe..cina tuh pertahankan arak dijual di selangor??? dah tentu minuman mereka, tp kalau ade pemimpin & org melayu yg minum arak nie,tak tahu nak cakap ape lagi..mcm takde agama jee...pasti ke berita nie??? kene siasat gak nie...tp, kalau nak marah cina nie, patutnya kita marahkan org yg meluluskan kilang arak terbesar dibina di Shah Alam sejak dulu kala....nak ditutup kilang arak tu pon mesti dpatkan kelulusan dari KERAjaan Pusat a.k.a UmNOO, maklumlaa kilang arak tu pon memang milik org UmNOO, diterajui oleh ahlinya yang berketurunan kerabat raja N.S lagi tuh....berani ke PR nak tutup kilang yg tersergam indah kat Shah Alam milik ahli UmNOO keturunan raja tuh.......Umnoo nak main isu arak kat selangor ibarat ludah ke langit,kahak kene kat muka sendiri..hehehehe...kenelah terima kebenaranya wahai ahli2 UmNGOK yee..

ikhlas dari aku

-ajb-

Anonymous said...

Biarkan, perhatikan sahaja. Melayu-melayu yang mengaku islam ni sekarang sedang diuji olih Allah swt dgn sedikit kuasa dan sedikit harta dunia !

Anonymous said...

YB GEREJA BERTAUBATLAH

ALLAH MAHA MENGETAHUI

Anonymous said...

TAHNIAH KEPADA ORANG SHAH ALAM YANG MENYOKONG PAS/DAP/PKR. SEKARANG ANAK2 ANDA TIDAK PERLU KELUAR DARI SHAH ALAM UNTUK MABUK.. GI 7E DAH BOLEH BELI. SEKARANG TUAN2 DAH DAPAT APA YANG DIINGINKAN BUKAN?? SHAH ALAM BANDAR ORG MELAYU DI SELANGOR DAN ADA MASJID NEGERI. "SHAH ALAM" SEKARANG DAH JADI "SAH HARAM".. TAHNIAH SEKALI LAGI PADA YB YB MELAYU DI SELANGOR KERANA BERJAYA MENJILAT JUBUR KAFIR, SEPERTI YANG DIKEHANDAKI PUCUK PIMPINAN MEREKA ANALWAR. PAS SEBENARNYA TAK BERJUANG UNTUK AGAMA PUN HANYA UNTU DUIT SAJA.. "PA$" TAHNIAH SEKALI LAGI ORANG SHAH ALAM YER..

Anonymous said...

Anonymous said...
salam Bro Gap...

hehe..cina tuh pertahankan arak dijual di selangor??? dah tentu minuman mereka, tp kalau ade pemimpin & org melayu yg minum arak nie,tak tahu nak cakap ape lagi..mcm takde agama jee...pasti ke berita nie??? kene siasat gak nie...tp, kalau nak marah cina nie, patutnya kita marahkan org yg meluluskan kilang arak terbesar dibina di Shah Alam sejak dulu kala....nak ditutup kilang arak tu pon mesti dpatkan kelulusan dari KERAjaan Pusat a.k.a UmNOO, maklumlaa kilang arak tu pon memang milik org UmNOO, diterajui oleh ahlinya yang berketurunan kerabat raja N.S lagi tuh....berani ke PR nak tutup kilang yg tersergam indah kat Shah Alam milik ahli UmNOO keturunan raja tuh.......Umnoo nak main isu arak kat selangor ibarat ludah ke langit,kahak kene kat muka sendiri..hehehehe...kenelah terima kebenaranya wahai ahli2 UmNGOK yee..

ikhlas dari aku

-ajb-

AUGUST 1, 2009 2:32 PM


COMEN AKU,

BUDAK KAT ATAS NIE MEMANG TAIK PALAT CINA.. NTAH ANAK PELACUR MANA LA NIE.. SEBAB TU DIA CUMA NAMPAK SALAH BANGSA SENDIRI TAPI AJE, ESOK KALAU KAU MATI MINTAK LA RONIE LIU, LIM KIT SIANG, KARPAL BAKAR COLOK UNTUK KAU YER.. KESIAN TUL ANAK HARAM NIE.. BUTA SEJARAH RUPANYA LAKHNAT NIE..

GAP KEMBALI said...

LATEST DALAM SINAR HARI INI

ronnie liu kata BEER BUKAN MINUMAN KERAS ?

jom tanya pas, apa pulak fatwa dia kali ni.. rosak islam rosak melayu dek kena lacur dengan pakatan.

Baker said...

Aku dah agak dah, bila PR pegang kuasa nampak makin teruk dan huru hara. Rakyat dah sedar sekarang, lagi sekali PRU BN pasti ambilalih kuasa. InsyaAllah...

Anonymous said...

salam Bro Gap..

takkan dah lupe Bro,mcm mane KERAjaan Islam hadhari a.k.a UMNOO NGOK benarkan Iran memperkenalkan penjualan Arak halal yg pemerannya dibuat di PWTC baru2 nie....BEER HALAL...ape kes tuh??? bentuk botol pon hampir serupa mcm arak kat pasaran...siap ade org melayu test minum lagik....takkkan dah lupe kot...sememangnya lah Umngok gak yg galakkan arak Halal nie diperkenalkan pd bangsa melayu & Islam...

pd Anony 5:04 PM
bahasa kamu melambangkan diri kamu yg sememangnya bebal dan susah nak diajar.....tak perlu menghina org lain,jika tidak sependapat dan kamu semamangnya bodoh dan tidak mampu berfikiran secara rasional...ubahla sikap tu...

salam ikhlas

-ajb-

KONGSI TERANG said...

aku heran apsal ajb..petahan kan Roni Kongsi tu .dia ni cina kot Ah Ju Bong.. kat syurga pun ada arak HALAL Tuhan cop lg. tp yg roni halang tu SAH HARAM. JAGA2 geng kongsi Ah Ju Bong ni. silap2 depa campak anuaq kat mahkamah. abih umno lg..

Unknown said...

Salam:..

Wahai Hassan Ali, Shaari Sungib bangkit dan sergahlah Ronnie Liew sebagaimana kamu berjanji untuk merobohkan kuil dan tokong dan menghapuskan rumah-rumah urut semasa berkempen di Gombak masa PRU ke 12 dulu.

Di manakah kamu berdua berada sekarang?

Adakah anda berdua sedang bersembunyi di belakang patung Murugan di Batu Caves yang pernah kamu jadikan modal dalam cermah dulu?

Anonymous said...

Anonymous said...
salam Bro Gap..

takkan dah lupe Bro,mcm mane KERAjaan Islam hadhari a.k.a UMNOO NGOK benarkan Iran memperkenalkan penjualan Arak halal yg pemerannya dibuat di PWTC baru2 nie....BEER HALAL...ape kes tuh??? bentuk botol pon hampir serupa mcm arak kat pasaran...siap ade org melayu test minum lagik....takkkan dah lupe kot...sememangnya lah Umngok gak yg galakkan arak Halal nie diperkenalkan pd bangsa melayu & Islam...

pd Anony 5:04 PM
bahasa kamu melambangkan diri kamu yg sememangnya bebal dan susah nak diajar.....tak perlu menghina org lain,jika tidak sependapat dan kamu semamangnya bodoh dan tidak mampu berfikiran secara rasional...ubahla sikap tu...

salam ikhlas

-ajb-

COMEN AKU..

AKU CUMA JADI MACAM NIK AZIZ JER... KENAPA DIA BOLEH MAKI ORANG DAN AKU TAK?? KALAU DIA DEPAN AKU DENGAN DIA2 AKU MAKI. AKU TAK MAU JADI MACAM KAU.. TAIK PALAT CINA.. ORANG PA$ YANG AJAR ORG BN CAKAP KASAR..

TAKKAN NAK CAKAP DENGAN ANJING GUNA BAHASA ITIK BETUL TAK??

KALAU DAH PAS MENYALAK.. BN REJAM LA DENGAN BATU..

Yang Benar,
ABAHKAU BIN TAKSUB PA$..

Hasan oH Hassan Ali said...

BETUI LA ABAS..

mana pi Dr. Hasssan Ali ..
kata depa geng ulamak

tak geng ordegon

tp apalah senyap betui skrgn

kat akhbar2 pro PR (Podah Roni)
x dengar apa2 yg glamor pun..

dulu bergegar2 ceramah Forum Perdana..masuk pas pasai kes anuar jugak.. tp skrg dah berkongsi hati
ngan penjenayah lg takbur..

takkan nak jaga je..Perkemahan Motivasi tu je.. Roni buat apa pun kat selangor buat tak tau je..

GAP KEMBALI said...

ayuh saudaraku

teruskan asakan terhadap selangor ! mereka bakal hancor !

melayulupalagi said...

allah dah nak tunjuk kebenaran...

kalu da bkuasa mcm2 bole blaku..

jd kpd org2 pas n pmbangkang yg BODOH, jg nax jd BODOH semumur idup

eXception said...

Kak Ogy bukan leh wat apapun, dia pun sama songlap duit rakyat.... Ronnie ni mmg sial, nak je aku langgar dgn lori kontena dari Port Klang....

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Anonymous said...

Blog ni penuh dengan orang jahil ke..

Sejak bila pulak Shah Alam pernah jadi bersih dari maksiat. Banyak je, Be End yang banyak tutup benda ni.. pastu x pernah nak amek tindakan.

Sekolah seksyen 9, sejak awal 2000 lagi penuh dengan maksiat. Padang belakang concorde, toksah cakapla kalau tak pernah pegi tengok sendiri.. Setakat melepak kat bangunan UMNGOOK tu toksahla. Majoriti student UiTM yang buat maksiat, bukan sikit bro.. Takkan nak keluar kat sok kabar baru nak percaya.. Loser gile.. Sedar x sedar lagi weih.. Setakat cakap, toksahla. Pegi amek tindakan sendiri. Dok kutuk orang yang tentang maksiat padahal sendiri tak tentang maksiat, ntah2 korang ni setaraf ngan puak2 munafiq la kot kan.

Bukan ke kilang arak ni start dari zaman kerajaan Be End lagi? Betul gak kata bro ajb tu..

abahkau bin taksub pa$: sejak bila pulak orang yang berilmu sama taraf dengan orang jahil. kalau terasa, salahkan diri sendiri ye.. kalau setakat spm nak sama dengan orang yang ada PhD.. Bek xyah la.. Aku sarankan pegi belajar pondok dulu.. Toksah nak jadi LOSER la wei. Ko ni mesti tak penah bukak tafsir qurankan.. apatah lagi belajar iqra'..
Xpe2, aku bagi ko ayatnye. Surah An Nahlu, ayat ke 104.

Aduh, tanda akhir zaman..
3Auzubillahi minasyaithonir Rojim, wa 3auzubika min fitnatil mahya'i wamamaat, wa 3auzubika min fitnati masihud Dajjal... Hasbunallahu wa ni3mal wakil..

alhafizsyed@gmail.com said...

bismillah.Dengan Nama Allah.
Semoga Allah memberkati anda semua.
Janganlah perbezaan dalam kepartian menjadikan muslim itu berpecah.
Demi Allah,
Semua orang akan mati dan akan dipertanggungjawabkan atas setiap perbuatan dan perkataannya. Lantas seharusnya umat islam membantu antara satu sama lain. Wallahu'alam